Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Leveransstatus av Iphone 4

519 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 augusti 2010 - 13:39

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Rackarns. Har fått min Iphone 4 från Halebop nu, men abonnemanget funkar ju inte. Väntar på aktivering står det i statusen. Hur lång tid kan det tänkas ta då? Nån som vet?

Edit: Svar från Halebops kundtjänst: Det aktiveras inom 24 timmar.

Redigerat av flizzy, 03 augusti 2010 - 13:49.

Postad 03 augusti 2010 - 14:28

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Nu har dom äntligen börjat beta av det fantastiska sms-erbjudandet från telia också. Pratade precis med 90200 och dom sa att min kommer att skickas idag eller imorgon. =) Äntligen lite goda nyheter i detta läge. Min gamla IP3G känns inte så kul när man vet att det är nytt på g.

Postad 03 augusti 2010 - 14:35

galaxie
  • galaxie
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Det är ju märkligt att va inte kan få ut ett paket. för posten har ju infört att man kan inte få utt ett paket om du inte har gilltig leg med streck kod på.. för jag betalade telefonen natten mot fredagen när jag beställde den.. IRRITERANDE.....
Är det olika regler för olika utlämningställen efter som den va någon som skrev att han fickut den utan avi...

Postad 03 augusti 2010 - 14:37

Sandman1977
  • Sandman1977
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Skickade ett mail tidigare idag och undrade över statusen på min order hos tele2, några timmar senare fick jag mail att min beställning är på väg. Jag beställde sent.. typ 3 på natten till fredag. Deras sajt krånglade som fan när man skulle betala och man vart utkastad hela tiden. Men det kanske ni vet. :)

Postad 03 augusti 2010 - 14:39

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Tre är det största skämtet till företag i världshistorien.
Är det fler här som fått samma mail?

har inte fått nått sånt mail men ringde dom och fick samma svar från kundtjänsten.
Tre är helt värdelösa.

Första och sista gången jag beställer från tre

Sen att andra som beställde senare på deras sida typ vid 3-6 på natten får dom denna veckan!

Redigerat av badboy_12345, 03 augusti 2010 - 14:45.

Postad 03 augusti 2010 - 14:46

fede
  • fede
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Comviq o tre verkar vara lika värdelösa på att leverera..

Postad 03 augusti 2010 - 16:01

Mr_Iggy
  • Mr_Iggy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej!

Beställde min hos Telenor i butik i lördags. Fick den med posten idag :)

/A

Postad 03 augusti 2010 - 16:16

Årvar
  • Årvar
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Trodde det skulle komma ett sms som avisering.

Min ligger också hos utlämningsstället. Har ingen avi men kommer testa att hämta ut den efter jobbet. Körde också postförskott så får hoppas att det blir skillnad :)

Fick inte hämta ut paketet utan avi. Kvinnan i kassan höll mitt paket framför näsan på mig, sedan poppade det upp info som sa "avtalsbrev" eller dylikt, då får de inte lämna ut paketet utan avi, då det är något som ska undertecknas.
Hon var inte villig att bryta mot reglerna heller :(
De som fått ut sina paket utan avi har alltså haft riktigt tur.

Jag beställde Halebop mot postförskott.

fock

Postad 03 augusti 2010 - 16:26

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Fick inte hämta ut paketet utan avi. Kvinnan i kassan höll mitt paket framför näsan på mig, sedan poppade det upp info som sa "avtalsbrev" eller dylikt, då får de inte lämna ut paketet utan avi, då det är något som ska undertecknas.
Hon var inte villig att bryta mot reglerna heller :)
De som fått ut sina paket utan avi har alltså haft riktigt tur.

Jag beställde Halebop mot postförskott.

fock

Samma sak här. Visste att man inte får hämta ut utan avi men försökte iallafall. Blir att vänta till imorgon, uthämtningsstället 100 meter från mig, känns roligt..

Postad 03 augusti 2010 - 16:59

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Jag beställde min iphone från 3 vilket visade sig vara det största misstaget jag någonsin gjort.
Jag fick bekräftelsemail kl 00:02 och idag efter flera samtal till dom får jag detta mail från dom:

"Hej
Vi har noterat att du har beställt en iPhone4 via vår hemsida den 30/7. Tyvärr
inträffade ett tekniskt problem och din order försvann tillfälligt ur systemen.
Detta har vi nu löst, men dessvärre innebär det att din beställning inte kom med i
första leveransen. Däremot har vi prioriterat din order så att den skickas iväg med
vår nästa leverans som senast sker den 12 augusti.

Vi vill be om ursäkt för det inträffade och hoppas att du ändå kommer att bli en
nöjd iPhoneägare. Vi har dock förståelse för om du hellre vill försöka få tag på en
iPhone4 på annat håll och hjälper dig i så fall att ångra ditt köp. Var då medveten
om att du kommer förlora din plats i kön. Om du vill ångra köpet, ber vi dig svara
på detta mail tillsammans med ditt personnummer eller ordernummer så hjälper vi dig
med detta.

Vi ber återigen om ursäkt för det inträffade

Med vänliga hälsningar, 3"

Tre är det största skämtet till företag i världshistorien.
Är det fler här som fått samma mail?

Jag har inte fått samma, men blivit lurad som fan av 3 säljarna. Tänkte beställa exakt 00.00, men pratade med en 3 säljare på torsdagen och frågade hur jag säkrast får min telefon så snabbt som möjligt. Om jag ska sitta beredd att registrera precis 00.00, eller om jag måste köa vid en trebutik för att få en telefon de närmsta dagarna. Hon sa att jag kan ta din beställning direkt. Detta var alltså på torsdagen innan det officiellt gick att beställa. Så jag frågade om hon verkligen var säker på att min beställning skulle komma före de som beställde på natten. Det lovade hon! Jag skulle få telefonen i min hand på tisdagen eller senast onsdag. Jag beställde och har väntat nervöst... Kunde inte hålla mig utan ringde på helgen för att kolla och fick besked om att köpet var registrerat, men de kunde inte se när den skulle skickas. Ringde igen idag och fick reda på att jag inte hade kommit med på första leveransen!!! Jag blev alltså grundlurad! Är otroligt förbannad och besviken! Har lust att dra tillbaka beställningen och köpa av en annan leverantör, men då får jag ju vänta ännu längre :)( Som om det inte var illa nog så får jag betala 250 kr extra eftersom jag beställde över disk och inte på nätet, fy fan! Jag tänkte att det är värt det för att vara säker på att få telefonen direkt och nyufår jag alltså både betala extra och vänta längre. Detta är inte klokt!

Postad 03 augusti 2010 - 17:50

snitch
  • snitch
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Pratade med dom på telia idag smsen skulle gå ut i veckan. Dom som beställer som idag skulle få vänta 5-6 veckor innan telefonen kommer. :)

Redigerat av snitch, 03 augusti 2010 - 18:45.

Postad 03 augusti 2010 - 18:01

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0
Jag beställde hos Telenor idag.
Chattade sen med dom för att fråga när dom trodde att mobilen skulle dyka upp.

Kvinnan i chatten sa att den ska komma inom en vecka. Fast dom reserverade sig för att det kan ta några extra veckor beroende på lagersaldot (som hon tydligen inte kunde se...)
Och om jag får vänta över en månad så skulle dom bjuda på en månads abonnemangsavgift.

Så nånstans mellan fredag och oktober kommer min telefon dyka upp.... :)

Postad 03 augusti 2010 - 18:22

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Jag beställde hos Telenor idag.
Chattade sen med dom för att fråga när dom trodde att mobilen skulle dyka upp.

Kvinnan i chatten sa att den ska komma inom en vecka. Fast dom reserverade sig för att det kan ta några extra veckor beroende på lagersaldot (som hon tydligen inte kunde se...)
Och om jag får vänta över en månad så skulle dom bjuda på en månads abonnemangsavgift.

Så nånstans mellan fredag och oktober kommer min telefon dyka upp.... :)

Lade en order igår hos telenor och dom sa senast om 2 veckor. Mpnga bud och man vågar inte tro på någon...

Postad 03 augusti 2010 - 18:30

Unregisteredbf48964b
  • Unregisteredbf48964b
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag har inte fått samma, men blivit lurad som fan av 3 säljarna. Tänkte beställa exakt 00.00, men pratade med en 3 säljare på torsdagen och frågade hur jag säkrast får min telefon så snabbt som möjligt. Om jag ska sitta beredd att registrera precis 00.00, eller om jag måste köa vid en trebutik för att få en telefon de närmsta dagarna. Hon sa att jag kan ta din beställning direkt. Detta var alltså på torsdagen innan det officiellt gick att beställa. Så jag frågade om hon verkligen var säker på att min beställning skulle komma före de som beställde på natten. Det lovade hon! Jag skulle få telefonen i min hand på tisdagen eller senast onsdag. Jag beställde och har väntat nervöst... Kunde inte hålla mig utan ringde på helgen för att kolla och fick besked om att köpet var registrerat, men de kunde inte se när den skulle skickas. Ringde igen idag och fick reda på att jag inte hade kommit med på första leveransen!!! Jag blev alltså grundlurad! Är otroligt förbannad och besviken! Har lust att dra tillbaka beställningen och köpa av en annan leverantör, men då får jag ju vänta ännu längre :)( Som om det inte var illa nog så får jag betala 250 kr extra eftersom jag beställde över disk och inte på nätet, fy fan! Jag tänkte att det är värt det för att vara säker på att få telefonen direkt och nyufår jag alltså både betala extra och vänta längre. Detta är inte klokt!

Precis likadant gjorde jag. Tre Killen P**** skulle se till att den dök upp denna vecka Tisdag eller Onsdag. Icke! Ringde idag och frågade men telefonerna i det första lasset var självklart redan bokade på andra?! Hur faen är det möjligt.. Jo för killen hade inte beställt den i tid givetvis.

Postad 03 augusti 2010 - 19:22

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
gissa om jag är nöjd med posten? :)

Här är din försändelse:
2 aug kl 20:08
Jönköping, Sorterad

Postad 03 augusti 2010 - 19:49

protte
  • protte
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Är det normalt att få ett sådant här svar/mail från Telia efter beställning ?.

"Leveransstatus

Direkt efter beställningen skickar vi ut ett skriftligt avtal. Leverans av varan sker först när du har skrivit under och skickat tillbaka avtalet till oss"

Så först ska dom skicka mig ett avtal som jag ska skriva på och sen skicka tillbaka ? låter löjligt krångligt ?.
Beställde på deras hemsida.
Dom kanske inte ens placerar mig i kö förräns jag returnerat avtalet ?.
Inte för att jag har så bråttom men verkar lite överdrivet.

Postad 03 augusti 2010 - 19:57

joppeville
  • joppeville
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Är det normalt att få ett sådant här svar/mail från Telia efter beställning ?.

"Leveransstatus

Direkt efter beställningen skickar vi ut ett skriftligt avtal. Leverans av varan sker först när du har skrivit under och skickat tillbaka avtalet till oss"

Så först ska dom skicka mig ett avtal som jag ska skriva på och sen skicka tillbaka ? låter löjligt krångligt ?.
Beställde på deras hemsida.
Dom kanske inte ens placerar mig i kö förräns jag returnerat avtalet ?.
Inte för att jag har så bråttom men verkar lite överdrivet.

Det är normalt. Jag som är nybliven kund hos Telia fick hem igår ett avtal med posten som jag returnerade illa kvickt. Vad jag har hört så får man ingen köplats förräns avtalet är returnerat och registrerat. Men jag har fått så många olika svar på det där så förbered dig på det värsta, hoppas på det bästa.

Postad 03 augusti 2010 - 20:31

protte
  • protte
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Det är normalt. Jag som är nybliven kund hos Telia fick hem igår ett avtal med posten som jag returnerade illa kvickt. Vad jag har hört så får man ingen köplats förräns avtalet är returnerat och registrerat. Men jag har fått så många olika svar på det där så förbered dig på det värsta, hoppas på det bästa.

ok tack o bock :)

Postad 03 augusti 2010 - 20:44

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Uppdatering på teliaiphonebloggen,

"Det har dykt upp lite frågor om vad ens status betyder. Här kommer en lite förklaring.

* Väntar på leverans – Man är placerad i kö och beställningen är mottagen och orderlagd
* Nästa leverans – Man är placerad att komma med vid nästa inleverans ifrån Apple
* Avslutad/levererad – Allt är skickat från Telia och man kan följa sin order via posten då man fått med ett kollinumner
"

Postad 03 augusti 2010 - 23:11

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Uppdatering på teliaiphonebloggen,

"Det har dykt upp lite frågor om vad ens status betyder. Här kommer en lite förklaring.

* Väntar på leverans – Man är placerad i kö och beställningen är mottagen och orderlagd
* Nästa leverans – Man är placerad att komma med vid nästa inleverans ifrån Apple
* Avslutad/levererad – Allt är skickat från Telia och man kan följa sin order via posten då man fått med ett kollinumner
"

Lite oklart dock vad dom menar. Min står på "väntar på leverans", men 90200 säger att den skickas imorrn... ?

Postad 03 augusti 2010 - 23:40

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Lite oklart dock vad dom menar. Min står på "väntar på leverans", men 90200 säger att den skickas imorrn... ?

Är väl glasklart..."väntar på leverans", skickas i morgon.... vad är oklart?

Postad 04 augusti 2010 - 00:02

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Är det någon mer än mig som har beställt en iPhone 4 i en Teliabutik? Någon som har hört nånting om när butikerna börjar få in nya lurar?

/Otålig

Redigerat av Bellander, 04 augusti 2010 - 00:02.

Postad 04 augusti 2010 - 08:46

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0
Ställer samma fråga som Bellander.
Fast gällande Telenor den här gången...

Chattade med dom igen.
"Inom 2 dagar", sa telenor-gubben först.
"...men har du inte fått den inom 3 veckor så blir det rabatt...", sa han sen...

Behöver det verkligen vara så svårt??

Jo..."Listan betas av snabbt", sa han också....
Så nåt positivt kan man ju ta med sig från den mycket informativa chatten...

Postad 04 augusti 2010 - 08:56

UffeE
  • UffeE
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Är det någon mer än mig som har beställt en iPhone 4 i en Teliabutik? Någon som har hört nånting om när butikerna börjar få in nya lurar?

/Otålig

Beställde också genom en teliabutik och enligt dom så hamnar man på den nationellalistan där alla som beställt hamnat vare sig det är via butik, internet eller via telefon. dom hade ingen aning om när dom skulle få in nästa leverans till butiken. Själv väntar jag på mitt avtal för abonnemanget, fattar inte varför man inte kunde skriva på detta i butiken redan.

Postad 04 augusti 2010 - 09:06

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Beställde också genom en teliabutik och enligt dom så hamnar man på den nationellalistan där alla som beställt hamnat vare sig det är via butik, internet eller via telefon. dom hade ingen aning om när dom skulle få in nästa leverans till butiken. Själv väntar jag på mitt avtal för abonnemanget, fattar inte varför man inte kunde skriva på detta i butiken redan.

Dom får in leveranser från Apple varje vecka enligt en bekant i teliabutik, däremot vet personalen i butiken inte hur kön ser ut eller hur många som kommer in.

Postad 04 augusti 2010 - 09:32

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Borde det inte vara så att teliabutiken i min stad börjar beta av alla som har varit och bokat i just den butiken? Eller levererar de vidare över hela sverige när dem får in lurar?
Jag köpte en iPhone låst till telia utan abonnemang så jag antar att jag inte behöver skriva på nåt avtal.

Postad 04 augusti 2010 - 09:50

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Borde det inte vara så att teliabutiken i min stad börjar beta av alla som har varit och bokat i just den butiken? Eller levererar de vidare över hela sverige när dem får in lurar?
Jag köpte en iPhone låst till telia utan abonnemang så jag antar att jag inte behöver skriva på nåt avtal.

De har ingen köhantering i butiken för IPhone4, endast en rikstäckande kö. Som jag förstår det är det enda de gör att skriva in dig på nätet, det kan du lika gärna göra själv.

Postad 04 augusti 2010 - 12:00

gupp
  • gupp
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Fick min avi från Halebop idag, så nu sitter man och laddar ner 4.0.1. 500 mb för en uppdatering :)

Postad 04 augusti 2010 - 12:35

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Fick min avi från Halebop idag, så nu sitter man och laddar ner 4.0.1. 500 mb för en uppdatering :)

Det är inte en uppdatering, det är en helt ny kompilering av OS:et, Apple patchar inte iphones utan bakar in den nya koden och skickar ut hela os:et på nytt.

Men det har blivit mkt större sen 3.x, vill minnas att 3.x var drygt 300 MB eller så, men kan ha fel...

Tycker själv att det är en lite yxig procedur eftersom det omöjliggör over the air-updates.

Postad 04 augusti 2010 - 13:12

jl79
  • jl79
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det är bara att stämma in till de som har problem med 3. Har ni beställt Iphone 4 via webb torsdag natt är det läge att kolla upp beställningen.

Ringde 3 idag, då jag inte hört ett ljud. Inte heller på ett mail med ett par leveransfrågor som jag slängde iväg i fredags morse. Fick bra telesupport, men de har ju tappat bollen fullständigt med beställningarna. Även jag ligger i kö på leverans, preliminärt 12:e.

Killen jag pratade med refererade till "de tekniska problem vi haft, som du nog vet om". Jag visste om det, då jag läst denna tråden. Inte f-n har 3 meddelat mig om det. De har både mail och nummer till mig. Urusel service, och det retar jag mig rejält på.

Nu är jag i samma sits som flera här, att man är missnöjd och vill häva köpet. Men, då får man ju vänta än längre. Funderar på att göra en deal med Telia som jag tänkt lämna, men deras priser är ju klart sämre. Vet någon hur det fungerar om man besöker en 3 butik som har en lur över? Chansen är liten, men kan väl finnas. Kan jag i så fall "överföra" köpet hos 3 från webb till butik?

Postad 04 augusti 2010 - 15:02

Unregistered1107
  • Unregistered1107
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Vilket klockslag fick du första mailet från Telia? Fick mitt 00:02 och har också väntar på leverans..
Skulle vara roligt att veta om man får i första utdelningen...

Postad 04 augusti 2010 - 15:13

Årvar
  • Årvar
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tjena, var du tvungen att aktivera micro-sim på något vis?
Ska hämta ut min senare och vill inte att det ska krävas någon support från Halebop ifall de har stängt.

Postad 04 augusti 2010 - 15:54

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Nya simkort aktiveras när du startar mobilen, då avaktiveras även ev. gamla simkort på samma abb., när telefonen snackat lite med operatören så aktiveras den och den är färdig att köra.

Redigerat av simulacra, 04 augusti 2010 - 15:58.

Postad 04 augusti 2010 - 16:01

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Vilket klockslag fick du första mailet från Telia? Fick mitt 00:02 och har också väntar på leverans..
Skulle vara roligt att veta om man får i första utdelningen...

Jag fick mitt igår 10:31. När jag pratade med 90200 nyss så sa hon där att den förmodligen är på väg till utchecknigen och att den är hos mig fre eller mån. Tror inte så mycket på det, men hoppas kan man ju alltid.

Postad 04 augusti 2010 - 17:57

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Ska hämta ut min senare och vill inte att det ska krävas någon support från Halebop ifall de har stängt.

Jag väntade 24 tim, mitt SIM aktiverades inte. Då chattade jag med Halebop och då blev det aktiverat på 2 min.

Postad 04 augusti 2010 - 19:21

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0
Fick mitt nya sim-kort från Telenor idag.
Undrar om det innebär att telefonen är på g....

Postad 04 augusti 2010 - 19:30

gupp
  • gupp
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Halebop ska tydligen aktivera det när de får ett meddelande om att jag har hämtat ut luren (och skrivit på avtalet). Hämtade ut den runt lunch och fortfarande inget abonnemang, antar att det blir imorgon förmiddag.

Postad 04 augusti 2010 - 19:48

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
ni som fått nytt sim-kort från tre, hur ser det ut, om man har ytterligare en telefon som man växlar mellan som skall ha normalt sim-kort, följer det då med ngn slags ram så att det går att använda det lilla sim-kortet?

Postad 04 augusti 2010 - 21:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Telia har inte det iaf, de levererades i ett vanligt storsimkort med 2 utstansade delar, ett minisim och i det ett mikrosim...

Postad bild

Redigerat av simulacra, 04 augusti 2010 - 21:03.

Postad 04 augusti 2010 - 21:29

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0
Beställd min 32GB ifrån telenor i söndags kväll. Fick min idag! Stooort +++ till Telenor för grym leverans! :)

Postad 04 augusti 2010 - 21:58

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0

Beställd min 32GB ifrån telenor i söndags kväll. Fick min idag! Stooort +++ till Telenor för grym leverans! :D

Känns mycket bra att läsa!
Fick min beställd bara strax efter. Dock 16 GB. Kan ju hoppas den kommer innan helgen... :)

Postad 04 augusti 2010 - 22:23

Årvar
  • Årvar
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Alles godt :)

leker med min från halebop nu, behövdes inte någon aktivering.

Fasen vilken grym "telefon" :D

Postad 05 augusti 2010 - 14:21

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
En strimma av hopp föddes när jag pratade med 90200 i tisdags och fick veta att min telefon skulle skickas tis eller ons. Sedan dess har det enträget stått "Väntar på leverans" på min status-sida. När jag pratade med dom igår var den troligen packad och skulle skickas då för leverans fredag eller måndag. När statusen ännu inte har uppdaterats ringde jag återigen 90200 idag för att kontrollera att telefonen verkligen var skickad även om ingen uppdatering var gjord. Det jag fick höra var att de inte hade någon information och att jag skulle se uppdateringen på sidan när det fanns någon att ge. IDIOTAS!!!

Jag avråder därför å det grövsta all kontakt med Telia!!!

Postad 05 augusti 2010 - 15:10

Sandman1977
  • Sandman1977
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Nu har jag hämtat upp min iphone hos mitt postombud. Beställd från Tele2. Ligger på laddning och väntar på mig. Kan inte aktivera mitt micro-sim nu pga programuppdateringar hos tele2.. Men snart så..

//Mvh Henrik

Postad 05 augusti 2010 - 16:50

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Enligt telefonkontakt med en bekant på Telia i dag kl 16:00 är alla Iphone 4 slut och dom vet inte när det kommer fler, vilket brukar betyda MINST 4 veckor leveranstid till Telia från Apple.

:) Han trodde inte jag skulle vänta mig någon lur innan september i alla fall!!!

Postad 05 augusti 2010 - 17:20

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Aj då, det var inga roliga nyheter direkt :)

Det är väl bara att ställa in sig på att man får vänta tills sep som det ser ut nu. Jag beställde ju själv heller inte vid lanseringen så jag har säkert många framför mig i kön (telia).

Postad 05 augusti 2010 - 22:09

Unregistered1107
  • Unregistered1107
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
De säger det samma åt mig när jag ringer dom också :(
Sa att det var en bra sak att man fått mailet med 7001-koden att det inte var många som fått det...
i första mailet jag fick så stod det att leverans beräknas till 6e Augusti så får hoppas att dom håller det å att den skickas imorron ./

mycket dåligt av telia tycker jag, alla andra operatörer har lyckats skicka ut första telefonerna men inte telia inte...

En strimma av hopp föddes när jag pratade med 90200 i tisdags och fick veta att min telefon skulle skickas tis eller ons. Sedan dess har det enträget stått "Väntar på leverans" på min status-sida. När jag pratade med dom igår var den troligen packad och skulle skickas då för leverans fredag eller måndag. När statusen ännu inte har uppdaterats ringde jag återigen 90200 idag för att kontrollera att telefonen verkligen var skickad även om ingen uppdatering var gjord. Det jag fick höra var att de inte hade någon information och att jag skulle se uppdateringen på sidan när det fanns någon att ge. IDIOTAS!!!

Jag avråder därför å det grövsta all kontakt med Telia!!!

Postad 06 augusti 2010 - 07:17

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

De säger det samma åt mig när jag ringer dom också :(
Sa att det var en bra sak att man fått mailet med 7001-koden att det inte var många som fått det...
i första mailet jag fick så stod det att leverans beräknas till 6e Augusti så får hoppas att dom håller det å att den skickas imorron ./

mycket dåligt av telia tycker jag, alla andra operatörer har lyckats skicka ut första telefonerna men inte telia inte...

Felia verkar ha skickat 16-giggarna. Jag har provat att ändra 7001-numret och alla 16-giggare är märkta med skickade, alla 32:or är märkta med "väntar på leverans". Fan att man skall vara så prylbögig och alltid ha det värsta.

Postad 06 augusti 2010 - 07:46

Unregistered1894
  • Unregistered1894
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Jag har inte fått något sms, endast automatisk bekräftelse och ett brev hem som jag var tvungen att retunera till Telia med underskrift. Känns som att jag kommer få vänta länge, men beställde mest som kul grej, aldrig haft en iphone tidigare.

Postad 06 augusti 2010 - 08:36

R_N
  • R_N
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Felia verkar ha skickat 16-giggarna. Jag har provat att ändra 7001-numret och alla 16-giggare är märkta med skickade, alla 32:or är märkta med "väntar på leverans". Fan att man skall vara så prylbögig och alltid ha det värsta.

Min är inte skickad.. Jag sökte oxå, och fick fram att 7001-nummer efter 700100163002 "Väntar på leverans"

/R

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.