Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - LG P990 Optimus 2X*

698 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Optimus 2X P990 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 6.522222 (89) Inga priser

Postad 09 March 2011 - 12:13

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Hur mycket tror ni man kan få för sin Samsung Galaxy S som är i perfekt skick? :)

Importerad eller svensk?
Runt 3-tusen borde du kunna få...
/Danteflod

Postad 09 March 2011 - 12:42

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Importerad eller svensk?
Runt 3-tusen borde du kunna få...
/Danteflod

Köpte den från Onoff, köpte även Invisible Shield till skärmen och gummiliknande fodral som skyddar resten av mobilen. 3000:- låter vettigt tycker jag också.

Postad 09 March 2011 - 19:38

ae_g
  • ae_g
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Elgiganten har flyttat fram lanseringsdatumet till den 18 mars. Misco, CDON och Mobilgiganten har flyttat fram datumet ända fram till 11 april! Inte okej!

Postad 10 March 2011 - 17:58

Mckote
  • Mckote
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Komplett och Inwarehouse har den 16 mars som bekräftat datum. Förmodligen dyker den väll upp hos andra butiker runt samma datum.

Redigerat av Mckote, 10 March 2011 - 18:01.

Postad 10 March 2011 - 18:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
LG på ansiktsboken har lagt ut kort på första leveransen som kommit till sverige idag .

Så snart vill jag se screenshots här i tråden :-)

Postad 10 March 2011 - 19:30

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Kundtjänst har som vanligt ingen koll.

http://www.tre.se/Pr.../LG-Optimus-2X/

Operatörslåsning
Operatörslåsning
Med 3Abonnemang Nej
Med 3Kontant Nej

Är det NÅN telefon som TRE säljer som INTE är låst till TRE? Jag vet inte hur många telefoner jag förbrukat genom kontantköp hos 3 där alla varit operatörslåsta, när jag tänker efter så är det ingen som varit upplåst iaf.

Postad 10 March 2011 - 20:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Verkar inte skilja många FPS i Neocore mellan LGn (dual core) och SEs Neo (single).

Postad 10 March 2011 - 21:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Länk?

Tydligen har Neo gingerbread som är bättre optimerad överlag än versionen LG har just nu.
Stod de i ett test på gsmarena...

Men vad spelar de för roll?

Vill man köpa en mobil som bara kommer att bli bättre med tiden så köper man en dual core..
Bryr man sig inte så blir man säkert nöjd med en SE som på sin höjd är likvärdig i vissa moment men efter i andra.
Och kommer att hamna efter mer och mer.

Precis som när man väljer cpu till en dator..

Vissa har bara behov av en 4 kärnig medans andra behöver 6 kärnor..
Kommer ihåg när de flesta tyckte att de var så onödigt med fler än 2 kärnor.
De allra flesta säger inte så nu..

Dock är de väl inte en klockren jämförelse eftersom de flesta byter mobil mycket oftare

Postad 10 March 2011 - 22:11

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Som det är nu verkar inte LG leva upp till hypen kring dual core. Även på surf sidan så verkar inte skillnaderna vara så stor mellan single och dual (Kolla gärna flera "vs." video på youtube).

Se på den här videon där de jämför ett spel på Nexus s och Lg optimus 2x

Edit: Va tydligen en fake video :)

Dual-core som det ser ut just nu för LG är lite överskattat. Men som du säger så kan det vara en investering för framtiden men igen som du nämner så byter de flesta sina telefoner mellan 1-2 år. Så det vore nog lite smartare att köra på det som är aktuellt och användbart idag.

Redigerat av Unregistered1232, 10 March 2011 - 22:15.

Postad 10 March 2011 - 22:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Sant...

Tror inte man blir missnöjd vad man än väljer idag...

Klockat min Nokia N900 till 950mhz och den är nog seg...
Bara nån månad kvar innan byte . .Ska bli skönt

Postad 10 March 2011 - 22:41

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Länk?

Tydligen har Neo gingerbread som är bättre optimerad överlag än versionen LG har just nu.
Stod de i ett test på gsmarena...

Men vad spelar de för roll?

Vill man köpa en mobil som bara kommer att bli bättre med tiden så köper man en dual core..
Bryr man sig inte så blir man säkert nöjd med en SE som på sin höjd är likvärdig i vissa moment men efter i andra.
Och kommer att hamna efter mer och mer.

Precis som när man väljer cpu till en dator..

Vissa har bara behov av en 4 kärnig medans andra behöver 6 kärnor..
Kommer ihåg när de flesta tyckte att de var så onödigt med fler än 2 kärnor.
De allra flesta säger inte så nu..

Dock är de väl inte en klockren jämförelse eftersom de flesta byter mobil mycket oftare

http://www.swedroid....p;postcount=361
http://www.swedroid....h...234&page=19

Nej, det spelar ingen roll, det är bara lite småkul, då dual core varit ett argument för LGn. :)
Dock blir säkert LGns resultat bättre med 2.3 och sedan 2.4

Postad 10 March 2011 - 23:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vet inte om det programet är optimerat för dual core.

Jag skulle hur som helst inte köpa en SE eller HTC utan dual core.
I det flesta test är de redan nu en fördel med dual core.

Sen får väl alla fundera på om de är värt det :)

Postad 10 March 2011 - 23:42

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Läs här om multitrådning:
http://www.anandtech...re-smartphone/7

Och benchmarks:
http://www.anandtech...re-smartphone/8

Flera kärnor stöds av android 2.2 och ger mätbar prestandaökning.

Postad 10 March 2011 - 23:49

ae_g
  • ae_g
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Hur stor roll spelar ram-minnet kontra en bra processor i en mobil för låt säga surfande på lite tyngre sidor?

Det jag får lite huvudbry över är att Desire HD har 768 MB ram men är ju som sagt en single core, kontra 2X som har 512 MB ram dubbla kärnor, samt Galaxy S2 som har dubbla kärnor men hela 1 gig ram. Jag gissar att även andra parametrar avgör prestandan, den som har lust får gärna förklara lite alternativt länka till något matnyttigt.

Postad 11 March 2011 - 10:41

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Läs här för snack om RAM-minnet. Många verkar anse att det inte är något större problem. http://www.swedroid....ead.php?t=35778

Samtidigt känner jag rent spontant att RAM är något man aldrig kan få för mycket av, så jag skulle säga att mängden RAM är ett minus även om det inte är ett stort minus.

Postad 11 March 2011 - 11:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Personligen tror jag att man klarar sig ett år iaf..

Men så fort det börjar bli "standard" så börjar vi väl se spel som kräver mer..
När de gäller program så tror jag inte att de är nån större fara.

Postad 11 March 2011 - 14:55

Mckote
  • Mckote
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
LG meddelar via deras Facebook sida att den första leveransen av LG Optimus 2X har nått Sverige:
http://www.swedroid....2x-nar-sverige/

Telefonen lär väll dyka upp i butikerna nästa veckan förhoppningsvis.

Redigerat av Mckote, 11 March 2011 - 14:55.

Postad 11 March 2011 - 17:07

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

LG meddelar via deras Facebook sida att den första leveransen av LG Optimus 2X har nått Sverige:
http://www.swedroid....2x-nar-sverige/

Telefonen lär väll dyka upp i butikerna nästa veckan förhoppningsvis.

https://www.minhembi...s...t&p=3230180 :)

Postad 11 March 2011 - 23:56

catfoot
  • catfoot
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har precis reklamerat några abonnemang hos 3, då det sedan ett par månader helt plötsligt inte fanns någon täckning hemma längre (tydligen hade ett avtal löpt ut med Telenor och de hade förlorat rättigheter till en antenn). Nu är jag mobillös och behöver något ganska snart.

Kollar på LG Optimus 2X, Nexus S samt överväger Xperia Arc (p g a bättre kamera) - kan dock inte vänta såpass länge som till Galaxy S2 släpps. Tycker att Optimus verkar lovande. Dessvärre sitter jag med samma känsla som när jag för 2,5 år sedan valde en LG Renoir som med den tidens mått hade väldigt bra specar och skulle bli en monsterlur när LG bara fixade vissa buggar. Dessvärre sket LG nästintill helt i att fixa buggar och att vidareutveckla OS:et. En katastrofal supportorganisation i övrigt vittnade också folk om.

Ska man nu gå och köpa denna prestandamättade lur från detta svikarföretag igen? Jag får en maggropskänsla att Optimus 2X ägare kommer att få vänta till i sommar med uppdatering till 2.3 och att nästagenerations Android kommer de skita högaktningsfullt i att implementera i denna telefon. Med den historia de har borde de annars vara lite mer offensiva i att kommunicera sina ambitioner med denna luren framgent?

Redigerat av catfoot, 12 March 2011 - 00:18.

Postad 12 March 2011 - 01:42

Manks
  • Manks
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
var på mediamarkt i högsbo i dag och pillade lite på den. Kändes synnerligen fräsch (dock ej haft någon smartphone innan. Trodde dock det skulle vara lite strävare gummi runt den, kändes fortfarande lite som en hal tvål, trots ytskiktet. Men inte i klass med galaxy S. I morgon går jag till 3 och beställer en :)

Enda funderingen jag ahr är textinmatning. Det finns inte svenskt qwerty, men det kanske inte finns i android. Eller kan man ställa in det/finns det appar för sånt?

Helt ny i smartphone-världen.

Redigerat av Manks, 12 March 2011 - 01:46.

Postad 12 March 2011 - 08:58

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

var på mediamarkt i högsbo i dag och pillade lite på den. Kändes synnerligen fräsch (dock ej haft någon smartphone innan. Trodde dock det skulle vara lite strävare gummi runt den, kändes fortfarande lite som en hal tvål, trots ytskiktet. Men inte i klass med galaxy S. I morgon går jag till 3 och beställer en :)

Enda funderingen jag ahr är textinmatning. Det finns inte svenskt qwerty, men det kanske inte finns i android. Eller kan man ställa in det/finns det appar för sånt?

Det finns flera keyboardappar på market med svensk layout, det finns även svenska ordförslag att ladda hem från market.

Postad 12 March 2011 - 10:43

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Jag har precis reklamerat några abonnemang hos 3, då det sedan ett par månader helt plötsligt inte fanns någon täckning hemma längre (tydligen hade ett avtal löpt ut med Telenor och de hade förlorat rättigheter till en antenn). Nu är jag mobillös och behöver något ganska snart.

Kollar på LG Optimus 2X, Nexus S samt överväger Xperia Arc (p g a bättre kamera) - kan dock inte vänta såpass länge som till Galaxy S2 släpps. Tycker att Optimus verkar lovande. Dessvärre sitter jag med samma känsla som när jag för 2,5 år sedan valde en LG Renoir som med den tidens mått hade väldigt bra specar och skulle bli en monsterlur när LG bara fixade vissa buggar. Dessvärre sket LG nästintill helt i att fixa buggar och att vidareutveckla OS:et. En katastrofal supportorganisation i övrigt vittnade också folk om.

Ska man nu gå och köpa denna prestandamättade lur från detta svikarföretag igen? Jag får en maggropskänsla att Optimus 2X ägare kommer att få vänta till i sommar med uppdatering till 2.3 och att nästagenerations Android kommer de skita högaktningsfullt i att implementera i denna telefon. Med den historia de har borde de annars vara lite mer offensiva i att kommunicera sina ambitioner med denna luren framgent?

Uppdateringen till 2.3/2.4 håller dom redan på med och det har snackats om att den kommer släppas i slutet på april.
Vad som händer efter det är det väl ingen som vet, men det är och andra sidan lika dant för dom flesta andra tillverkare.
Personligen tror jag LG har en nysattsning på mobilsidan med 2X och därför kommer vara bättre med uppdateringar till denna och kommande prestanda lurar.

Postad 12 March 2011 - 11:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Uppdateringen till 2.3/2.4 håller dom redan på med och det har snackats om att den kommer släppas i slutet på april.
Vad som händer efter det är det väl ingen som vet, men det är och andra sidan lika dant för dom flesta andra tillverkare.
Personligen tror jag LG har en nysattsning på mobilsidan med 2X och därför kommer vara bättre med uppdateringar till denna och kommande prestanda lurar.

Tyvärr är det ju så att varje tillverkare bygger om android till sin lur och med sina launchers osv så måste de bygga varje rom de ska släppa. Instämmer med AVR4000 i nån tråd där han skrev att de borde ha en standarduppdatering för os och sen sina prylar lagda ovanpå så de kan uppdateras för sig, skulle gå fortare att få ut tex 2.3 eller 2.4 då

Postad 12 March 2011 - 12:59

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Tyvärr är det ju så att varje tillverkare bygger om android till sin lur och med sina launchers osv så måste de bygga varje rom de ska släppa. Instämmer med AVR4000 i nån tråd där han skrev att de borde ha en standarduppdatering för os och sen sina prylar lagda ovanpå så de kan uppdateras för sig, skulle gå fortare att få ut tex 2.3 eller 2.4 då

Det är egentligen det som SE gjort med ARC/Neo/Pro. De ingrepp SE gjort är ändrad bakgrundsfärg samt fixat kameran och launchern. Timescape är bara en app idag samt mediaspelaren likaså. I stortsett en stock android med vissa mindre modifieringar. SE's ingrepp är knappa jämfört på LG O2X samt SGS II.

Postad 12 March 2011 - 13:43

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Det är egentligen det som SE gjort med ARC/Neo/Pro. De ingrepp SE gjort är ändrad bakgrundsfärg samt fixat kameran och launchern. Timescape är bara en app idag samt mediaspelaren likaså. I stortsett en stock android med vissa mindre modifieringar. SE's ingrepp är knappa jämfört på LG O2X samt SGS II.

Spelar ingen roll. Visa av SE drivare är inte öppen källkod så blir upp till Se att fixa uppdateringar... Och dom är lika usla på det som alla andra.

Postad 12 March 2011 - 16:14

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Spelar ingen roll. Visa av SE drivare är inte öppen källkod så blir upp till Se att fixa uppdateringar... Och dom är lika usla på det som alla andra.

Vissa av SE drivare? Tell me... förrutom kameran och launchern krävs inte speciellt mkt programmering från en stock android.

Postad 12 March 2011 - 17:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Vissa av SE drivare? Tell me... förrutom kameran och launchern krävs inte speciellt mkt programmering från en stock android.

Det är just det som gör att det alltid verkar ta minst 6 mån för alla mobiltillverkare att få ut uppdateringar. Tittar man på nexus så får man uppdateringen samma dag som google släpper en ny version, inget special som htc eller samsung behöver ändra. Dessutom har väl även SE en del widgets och appar som medföljer deras launcher tex dailer, contacts och galleri, vad jag förstått så har de även en egen musikspelare eller iaf skal till musikspelaren, allt det måste ju implementeras i en ny uppdatering. Detsamma gäller för samsung, htc mfl. Har för mig att samsung har minst ändringar så var det iaf förut, en launcher som var snarlik med vanilla osv.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 12 March 2011 - 17:24.

Postad 12 March 2011 - 19:26

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Inte mycket?, wifi, bt, skärm, ljud etc alla har drivare, mesta är heller inte öppen kod.
Så en anpassning till en modell tar rätt lång tid, gissa varför goggles utvecklingslurar är poppis: nexus one, nexus s etc

Postad 12 March 2011 - 20:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
En liten funderare... jag haft, om man köper en google mobil får man uppdateringar till den tillsvidare? t.ex nexus one, får den 2.3 nu? eller tar det stopp efter 1-2 år?

Postad 12 March 2011 - 21:21

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Nexus One har fått 2.3 redan.

Postad 12 March 2011 - 21:39

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Nexus One har fått 2.3 redan.

Man får altså uppdateringar tillvidare.. sålänge hårdvaran pallar?

Postad 12 March 2011 - 21:53

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Man får altså uppdateringar tillvidare.. sålänge hårdvaran pallar?

Utvecklarlurarna får så länge hw pallar. Alla andra : upp till leverantör.
Finns även en annan aspekt: om luren får bra stöd på dev comunityn på tex XDa så finns senaste mjukvaran under lång tid att tillgå. Kräver dock lite mer av dig.

Postad 12 March 2011 - 22:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
XDA kan verkligen göra så att ens telefon duger att använda längre..

Utan dem hade jag kastat min telefon i väggen

Postad 12 March 2011 - 22:36

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Inte mycket?, wifi, bt, skärm, ljud etc alla har drivare, mesta är heller inte öppen kod.
Så en anpassning till en modell tar rätt lång tid, gissa varför goggles utvecklingslurar är poppis: nexus one, nexus s etc

Ja att hårdvaran kräver sina egna drivare är inget nytt. Däremot är det avgörande vad google gör med nästa kernel - låter de den vara intakt krävs sällan större ingrepp. Detta var helt klart SE's stora problem med X10 & 1.6, man grävde och ändrade i kerneln vilket istortsett omöjligjorde en uppdatering till 2.2. Det har de dessutom erkännt.

Jag håller med dig - så nära stock som möjligt så slipper vi uppdateringsproblematiken

Det är just det som gör att det alltid verkar ta minst 6 mån för alla mobiltillverkare att få ut uppdateringar. Tittar man på nexus så får man uppdateringen samma dag som google släpper en ny version, inget special som htc eller samsung behöver ändra. Dessutom har väl även SE en del widgets och appar som medföljer deras launcher tex dailer, contacts och galleri, vad jag förstått så har de även en egen musikspelare eller iaf skal till musikspelaren, allt det måste ju implementeras i en ny uppdatering. Detsamma gäller för samsung, htc mfl. Har för mig att samsung har minst ändringar så var det iaf förut, en launcher som var snarlik med vanilla osv.

Skillnaden är att det ligger kodat i OpenGL endast som ett skal/app mot tidigare kodat i kerneln. Vi får se vad som händer, SE har lovat en uppdatering till nästa version (2.3.3) ganska omgående efter att Arc/Neo släpps...nu är det upp till bevis.

PS. Jag kör arcs launcher på min X10 - fungerar utmärkt, installeras som app

Redigerat av Unregistered1193, 12 March 2011 - 22:39.

Postad 13 March 2011 - 18:10

Krigge92
  • Krigge92
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

var på mediamarkt i högsbo i dag och pillade lite på den. Kändes synnerligen fräsch (dock ej haft någon smartphone innan. Trodde dock det skulle vara lite strävare gummi runt den, kändes fortfarande lite som en hal tvål, trots ytskiktet. Men inte i klass med galaxy S. I morgon går jag till 3 och beställer en :D

Hade dom fått in den?
Var på Bäckebol i fredags och då var den inte inne än, skulle komma måndag eller tisdag sa dom.

Postad 13 March 2011 - 23:09

Manks
  • Manks
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
ja det hade de, annars hade jag inte kunnat fingra på den :D

Till mig sa de i fredags att den skulle komma i början av veckan men hade ändå ärenden dit i lördags och blev superförvånad över att de hade den.

Postad 13 March 2011 - 23:23

Krigge92
  • Krigge92
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

ja det hade de, annars hade jag inte kunnat fingra på den :D

Till mig sa de i fredags att den skulle komma i början av veckan men hade ändå ärenden dit i lördags och blev superförvånad över att de hade den.

Kan ju varit ett butiks ex bara....

Postad 13 March 2011 - 23:27

Manks
  • Manks
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
jag frågade om de hade den inne och blev visad den, dock kan det fortfarande varit butiksex. Men som sagt, jag måste köpa min på tre hur som... så jag får vackert vänta.

Postad 14 March 2011 - 14:01

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Nytt datum på Dustin, 28:e mars. Trist...

Redigerat av Kamui, 14 March 2011 - 14:01.

Postad 14 March 2011 - 14:18

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Nytt datum på Dustin, 28:e mars. Trist...

Pratade med 3 dom skulle börja skicka idag och pratade jobb kompis hans telefon(tele2) skulle dom skicka i dag eller i morgon.
Den som väntar på något gått kan ju få vänta riktigt länge.....

Postad 14 March 2011 - 17:28

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Pratade med 3 dom skulle börja skicka idag och pratade jobb kompis hans telefon(tele2) skulle dom skicka i dag eller i morgon.
Den som väntar på något gått kan ju få vänta riktigt länge.....

Enligt 3 så finns inga LG 2x att skicka, tidigast fredag senaste bud...

Postad 14 March 2011 - 18:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tro inte på ett endaste ord support säger....

Man får va glad om de vet vem de jobbar åt

Postad 14 March 2011 - 18:43

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Tro inte på ett endaste ord support säger....

Man får va glad om de vet vem de jobbar åt

Jo, en klåpare som LG nordic och lobotomerade personer som jobbar i kundtjänst.
Leveranser till midsommar?

Postad 14 March 2011 - 19:14

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Snuskigt sugen på denna då min c905 sjunger på sista versen nu =)

Postad 14 March 2011 - 19:48

Mckote
  • Mckote
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
inWarehouse och Komplett har ändrat sina datum från 2011-03-16 (bekräftat) till 2011-03-22 (preliminärt). LG verkar ha leveransproblem.

Redigerat av Mckote, 14 March 2011 - 19:49.

Postad 14 March 2011 - 20:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Alla som beställde på Elgiganten har fått sina mobiler skickade. Precis som förra året (då Desire) så bokar jag på helt fel ställe! Gah!

Den gången blev det en Nexus One istället, men nu har jag ju ingen backup-plan... :D

Postad 15 March 2011 - 12:39

zelexir
  • zelexir
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Snackade med LG's svenska support precis. Enligt honom så hade dom haft lite bekymmer (ospecifierade sådana), men sedan över en vecka tillbaka har dom haft releasedatumet 18e mars, och det är vad som gäller nu.

Fritt citerat från telefonsamtalet var det ungefär:
"Den 18e Mars så släpper vi telefonen i Sverige till återförsäljarna, när du [vi slutanvändare] sedan får din telefon är helt upp till den återförsäljare du valt"

Så den 22e verkar inte helt galet, om LG nu skall skicka telefonerna den 18e (fre) så kommer dom förhoppningsvis fram på måndag, men återförsäljarna sätter den 22e för att ha en dags marginal?

Postad 15 March 2011 - 15:21

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Snackade med LG's svenska support precis. Enligt honom så hade dom haft lite bekymmer (ospecifierade sådana), men sedan över en vecka tillbaka har dom haft releasedatumet 18e mars, och det är vad som gäller nu.

Fritt citerat från telefonsamtalet var det ungefär:
"Den 18e Mars så släpper vi telefonen i Sverige till återförsäljarna, när du [vi slutanvändare] sedan får din telefon är helt upp till den återförsäljare du valt"

Så den 22e verkar inte helt galet, om LG nu skall skicka telefonerna den 18e (fre) så kommer dom förhoppningsvis fram på måndag, men återförsäljarna sätter den 22e för att ha en dags marginal?

Lg nordic gick o skröt om att dom hade lurarna i sverige den 10:e... Tar det 8 dar innan dom fick arslet ur och kan skicka ut dom...?

Postad 15 March 2011 - 16:24

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Lg nordic gick o skröt om att dom hade lurarna i sverige den 10:e... Tar det 8 dar innan dom fick arslet ur och kan skicka ut dom...?

Nja, det går väl från LG till distributörer, sen till återförsäljares huvudlager och därefter till butik och/eller kunder om det är en web butik.
Så en dryg vecka för den kedjan är väl inte orealistiskt, eller?

Postad 16 March 2011 - 13:17

Unregistered5683e73d
  • Unregistered5683e73d
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har beställt från Dustin till jobbet. Och jag har fått kollinr idag. Så den borde komma i morgon eller på fredag antar jag. Det är dock tyvärr inte jag som ska ha den :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.