*Officiell tråd - Apple iPad 2*
1315 svar till detta ämne
Postad 15 March 2011 - 20:38
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Absolut, det är jag med på. Men då det endast är en vecka kvar till släpp kan man tycka att indikationer på en mer realistik prissättning borde ligga i loppet. Men men, antar att vi får se vad som står på prislappen den 25:e.
Jupp, gissar på att apple inte släpper sina priser innan dess.
Postad 15 March 2011 - 21:40
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Sen så importerar ju Webhallen sina iPads själv, så då måste de ju ha ett högre pris.
Men det "riktiga" priset kommer ju antagligen vara 4699 eller mindre då dollarn är lägre än då iPad 1 lanserades.
Postad 15 March 2011 - 21:47
Unregisteredc00fb978
-
Unregisteredc00fb978
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Lädervarianten av deras smart cover kommer garanterat att få en prislapp på omkring 600 kr. Tänkte först köpa lite olika färger... får nog nöja mig med en istället.
Gillar möjligheten att koppla paddan till TV för att spela upp film eller visa bilder. Har dock svårt att förstå varför man skulle vilja spela spel eller surfa... behöver ändå kolla ner på paddan med jämna mellanrum för att se var man ska peka...?
Redigerat av Unregisteredc00fb978, 15 March 2011 - 21:47.
Postad 15 March 2011 - 21:47
oRBIT2002
-
oRBIT2002
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Eftersom den kostar 499$ i USA och gamla kostade lika mycket så kommer nog iPad2 att kosta 4695:-
Vi har 25% moms här, det har de inte i USA.
Postad 15 March 2011 - 21:56
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Ja och din poäng är?
Postad 15 March 2011 - 22:01
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Precis, därför ett pris på ca 4695
Postad 15 March 2011 - 23:33
Wizeguy
-
Wizeguy
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Ja och din poäng är?
Postad 16 March 2011 - 00:34
khalahan
-
khalahan
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag beställde en ipad2 från USA idag. Jag beställde den via myus. Det är inte säkert att det kommer att bli så billigt med hänvisning till alla tullavgifter osv. men jag var bara tvungen =) Läs om vilka avgifter man kan stöta på om man beställer varor från USA: http://www.bh-guiden...pa-bh-fran-usa/
Postad 16 March 2011 - 06:51
Unregisteredf2c3ef7e
-
Unregisteredf2c3ef7e
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Hej
Jag kom till new York I fredags. Och kom faktiskt in i butiken pa west side fast da var givetvis wifi modellen slut. Varit I alla tankbara butiker och det ar omojligt att bara ha tur och komma in nar dom ar "in stock"
B&h photo bara skrattade och J&R skulle fa in ett litet antal och man skulle fa hosta upp pengarna I fortid vilket ar idiotiskt for apple butikerna ar prio 1.
Har koat lordag, sondag och mandag utan resultat. Dom hade fatt in mindre an 20 st 16 gb wifi idag t ex. 2 iPad per person och dessvarre ar det asiater till fordommelse overallt som star I ko och saljer Dom as dyrt pa canal st (16 gb wifi 699$)
Ni som sitter I Sverige och tror en massa, slapp sargen och kom in I matchen..
Postad 16 March 2011 - 07:56
oRBIT2002
-
oRBIT2002
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Precis, därför ett pris på ca 4695 
Sorry, jag räknade tvärfel, trodde inte svenska momsen var medräknad i det beloppet. Hade bara en 2:a i matte på 90-talet så...
Postad 16 March 2011 - 08:12
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
De har sålt 1miljon nu i helgen bara, men sägs att det fortfarande finns kvar i vissa butiker.
Hoppas de har lagt undan några till de andra länderna också, så vi verkligen får den 25e.
Beställningstiden i usa har åkt upp ytterligare, 4-6v tror jag det var nu. Finns nog stor risk att lagret börjar tömmas och länderna i utrullning 2 (där Sverige ingår) blir lidande?
Man kanske inte ska räkna med en ipad 2 förrens mitten av maj.
Från Macworld "Den 25 mars kommer iPad 2 att släppas i ytterligare 26 länder. Flera analytiker har ifrågasatt huruvida Apple kommer att klara av släppet då surfplattan redan är slutsåld på flera håll i USA och tillgången är sparsam."
Postad 16 March 2011 - 09:28
oRBIT2002
-
oRBIT2002
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Känns osannolikt tycker jag att de skulle skjuta på den svenska premiären. Men jag kan tänka mig att det är köande som gäller om man ska ha den på releasedagen.
Postad 16 March 2011 - 09:56
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1561 inlägg
Jag har använt en ipad1 flera gånger. surfat,spelat och mailat. och jag har aldrig tänkt på att texten känns "suddig" som någon påstod.
Nej, den är inte suddig vid "normal användning", liten text är läsbar men jag vill inte heller kalla den skarp. Jag råkade ha min Iphone och Ipad bredvid mig och tog snabbt en bild på en sida från Popular Mechanics. Ipaden visar en helsida. Jag har zoomat in sidan på Iphone 4:an så att texten är lika stor som på Ipad:en. Det är dock stor skillnad i skärpa då Iphone 4 har betydligt högre ppi (pixeltäthet). Jag hoppas Ipad 3 får en "retinaskärm"! Klicka för att se större bild ("originalbilden") så ser ni skillnaden!
Ipad_vs_Iphone_4.jpg 827.4K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av Tomas L, 16 March 2011 - 10:03.
Postad 16 March 2011 - 11:42
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Sorry, jag räknade tvärfel, trodde inte svenska momsen var medräknad i det beloppet. Hade bara en 2:a i matte på 90-talet så... 
Förstod nästan att du har gjort något galet
Postad 16 March 2011 - 12:05
alexanderlu
-
alexanderlu
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej Jag kom till new York I fredags. Och kom faktiskt in i butiken pa west side fast da var givetvis wifi modellen slut. Varit I alla tankbara butiker och det ar omojligt att bara ha tur och komma in nar dom ar "in stock" B&h photo bara skrattade och J&R skulle fa in ett litet antal och man skulle fa hosta upp pengarna I fortid vilket ar idiotiskt for apple butikerna ar prio 1. Har koat lordag, sondag och mandag utan resultat. Dom hade fatt in mindre an 20 st 16 gb wifi idag t ex. 2 iPad per person och dessvarre ar det asiater till fordommelse overallt som star I ko och saljer Dom as dyrt pa canal st (16 gb wifi 699$) Ni som sitter I Sverige och tror en massa, slapp sargen och kom in I matchen..
Tråkigt att du inte fått tag på någon iPad. Men i efterhand så verkar det inte varit någon bra strategi, varför inte köpa en 3G AT&T variant om de fanns? Läste på Macrumors att B&H fick in flera hundra 32 GB Wifi under helgen och att det inte var särskilt många som förbokat (nu lär den leveransen dock vara slutsåld). För övrigt behöver bristen i USA inte hindra Apple från att skicka ett antal enheter till övriga marknader, även om de givetvis inte kommer att räcka särskilt långt.
Postad 16 March 2011 - 12:40
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Ska också till Vegas snart och tänkte köpa en Ipad 2. Väldigt mycket billigare där än i Sverige, om inte priset sjunker direkt i Sverige. Det jag undrar är och denna fråga är nog en generell Ipad/Apple fråga.
Jag har en NAS med massa filmer på som jag skulle vilja accessa från min Ipad och sedan skicka bilden till min TV. Som jag tolkade det, så skulle detta gå med Airplay och AppleTV. Stämmer det? Det som verkar konstigt, om jag tolkade det rätt, var att man var tvungen att gå via ITunes på något sätt. Jag vill ju inte ha en dator igång, då försvinner ju hela poängen.
Vill även kunna streama typ Spotify till min Stereo, hur gör man detta på smidigast sätt. Går det också via AppleTV? Har ingen Stereo som är airplay kompatibel.
Tack för svar.
iPad'en är inte väldigt mycket billigare i staterna, du ska inte tro att slutsumman för produkten är det som står på prislappen. Efter det kommer salestax och diverse andra avgifter till så summa summarum kommer det att vara nära det svenska priset iaf. Att komma åt video från din NAS på din iPad går att göra på olika sätt. Stödjer din NAS DLNA så finns det en app som heter "Airplay" som kan hitta din NAS och du kan då komma åt dina mediafiler direkt på den från din iPad. Sedan, i och med iOS 4.3 så finns "Homesharing" tillgängligt i iPad och iPhone 4 vilket gör att du kan komma åt ditt iTunes-bibliotek på din dator trådlöst. Den varianten kräver ju då givetvis att du har din dator igång. Vad det gäller AirPlay till din tv så fungerar det hur bra som helst med "Homesharing" från iPad men det har du ingen nytta av då du redan kan göra detta direkt från din AppleTV (om det är 2nd Gen). I annat fall så måste du köpa den separata adaptern så du kan skicka bildsignalen från din iPad till din tv den vägen. Spotify fungerar utmärkt från iPad med Airplay till din AppleTV...dock värdelöst att Spotify är så tappade bakom en vagn att de fortfarande inte har utvecklat en renodlad iPad-app utan man måste köra med iPhone-appen.
Postad 16 March 2011 - 12:58
Unregisterededfb6b6e
-
Unregisterededfb6b6e
-
Lärjunge
-
-
351 inlägg
Min iPad 2 som min sambos syster köpte till mig i Miami, via Best Buy, gick loss på ca 749 dollar (ca 4800 kr) inkl 7% sales tax, 64gb wifi versionen.
Följer man Webhallens priser så skiljer det sig en del, 4800 vs 7290. Återstår att se om dom priserna kommer vara det samma när den släpps i Sverige på riktigt. Blir det ungefär samma så skulle jag säga att 2500 kr är väldigt mycket billigare
Postad 16 March 2011 - 13:43
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Min iPad 2 som min sambos syster köpte till mig i Miami, via Best Buy, gick loss på ca 749 dollar (ca 4800 kr) inkl 7% sales tax, 64gb wifi versionen. Följer man Webhallens priser så skiljer det sig en del, 4800 vs 7290. Återstår att se om dom priserna kommer vara det samma när den släpps i Sverige på riktigt. Blir det ungefär samma så skulle jag säga att 2500 kr är väldigt mycket billigare
Webhallens priser kan du ju inte gå efter. Det är ju gråimport, precis som de gjorde med iPad 1, så det är ju självklart att de är dyra då de saluförs för ordinarie pris + deras eget påslag. iPad 2 kommer kosta exakt lika mycket i Sverige som iPad 1, varken mer eller mindre.
Redigerat av zinned78, 16 March 2011 - 13:44.
Postad 16 March 2011 - 14:01
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1561 inlägg
Ni som sitter I Sverige och tror en massa, slapp sargen och kom in I matchen..
Tror man att man ska tag på en ny Apple-produkt på releasedagen genom att bara trampa in på närmaste butik med en bunt dollar, ja då är det nog dags att greppa sargen igen! iPad'en är inte väldigt mycket billigare i staterna, du ska inte tro att slutsumman för produkten är det som står på prislappen. Efter det kommer salestax och diverse andra avgifter till så summa summarum kommer det att vara nära det svenska priset iaf.
Med 7% sales tax så hamnar en Ipad 2 på ca: 3.400 kr, det är billigare än reapriset på Ipad 1, så visst skiljer det en del. Ipad 2 kommer gissningsvis att kosta 4.6-4.7 tkr i Sverige vid lansering, så har man chans, köp en i Staterna.
Redigerat av Tomas L, 16 March 2011 - 14:02.
Postad 16 March 2011 - 14:52
Pax81
-
Pax81
-
Användare
-
-
158 inlägg
iPad2 16gb WiFi (499$ + skatt) kostar idag i New York ca 3550 kr.
499$ + 8.875% skatt, samt 1.5% växlingsavgift om du betalar med kort (med kort blir billigare än att först växla motsv summa kontanter i Sverige) blir 3554 kr enl nuvarande kurs. Det innebär att du sparar förmodligen ca 1100-1200 kr om du köper den i USA (priserna på iPad2 lär ju bli samma i Sverige som på iPad1).
Redigerat av Pax81, 16 March 2011 - 14:56.
Postad 16 March 2011 - 23:42
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Att komma åt video från din NAS på din iPad går att göra på olika sätt. Stödjer din NAS DLNA så finns det en app som heter "Airplay" som kan hitta din NAS och du kan då komma åt dina mediafiler direkt på den från din iPad. Sedan, i och med iOS 4.3 så finns "Homesharing" tillgängligt i iPad och iPhone 4 vilket gör att du kan komma åt ditt iTunes-bibliotek på din dator trådlöst. Den varianten kräver ju då givetvis att du har din dator igång. Vad det gäller AirPlay till din tv så fungerar det hur bra som helst med "Homesharing" från iPad men det har du ingen nytta av då du redan kan göra detta direkt från din AppleTV (om det är 2nd Gen). I annat fall så måste du köpa den separata adaptern så du kan skicka bildsignalen från din iPad till din tv den vägen.
Utveckla gärna den setup du talar om; Appen "AirPlay" kan hämta filmer direkt från en NAS? Vilken app menar du lite mer specifikt? Hittar ingen app som bara heter "AirPlay" (Apple skulle nog inte heller godkänna ett sånt namn). EDIT: Hittade dock en app som heter eXPlayer HD som verkar kunna hämta filmer direkt från en NAS (förmodligen via SMB-share). Och den är baserad på ffmpeg så den kan spela en hel del olika format. Kan dock inte skicka vidare filmen via AirPlay till ATV (än).
Redigerat av shapic, 16 March 2011 - 23:50.
Postad 17 March 2011 - 08:14
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Heter inte den appen ni talar om airview.
Postad 17 March 2011 - 12:44
Unregisteredf2c3ef7e
-
Unregisteredf2c3ef7e
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Tråkigt att du inte fått tag på någon iPad. Men i efterhand så verkar det inte varit någon bra strategi, varför inte köpa en 3G AT&T variant om de fanns? Läste på Macrumors att B&H fick in flera hundra 32 GB Wifi under helgen och att det inte var särskilt många som förbokat (nu lär den leveransen dock vara slutsåld).
För övrigt behöver bristen i USA inte hindra Apple från att skicka ett antal enheter till övriga marknader, även om de givetvis inte kommer att räcka särskilt långt.
Åter igen ett forum uttalande, ju än mycket ni sitter på olika forums så finns det en verklighet där ute som inte baserar sig på ettor och nollor. Strategi i en stad med 20 miljoner invånare och i tisdags var det 12pers före mig i kön och när det var min tur att prata med en säljare var alla 16 gb slut, och även den svarta 32 gb. Det du läste på om B&H photo ligger inte ett uns sanning i,återigen inse folk, vad som står på olika forums och vad som är verklighet är två vitt skilda ting. J&R skulle få in ett antal 32 gb wifi sa säljaren men när han gick för att höra med sin manager så fick han en utskällning. B&H skrattade rakt ut och samtliga butiker man varit in på har skakat huvudet.
Postad 17 March 2011 - 13:55
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Heter inte den appen ni talar om airview.
Nej, den appen möjliggör endast att du kan streama mellan iOS-enheter...t ex från din iPhone till din iPad. Utveckla gärna den setup du talar om; Appen "AirPlay" kan hämta filmer direkt från en NAS? Vilken app menar du lite mer specifikt? Hittar ingen app som bara heter "AirPlay" (Apple skulle nog inte heller godkänna ett sånt namn).
EDIT: Hittade dock en app som heter eXPlayer HD som verkar kunna hämta filmer direkt från en NAS (förmodligen via SMB-share). Och den är baserad på ffmpeg så den kan spela en hel del olika format. Kan dock inte skicka vidare filmen via AirPlay till ATV (än).
Appen heter inte "AirPlay" utan "Airplayer"  Den letar efter DLNA-servrar i WLAN'et du befinner dig i och ger dig åtkomst till det som de delar ut. Du kan alltså göra som jag, har du en NAS som kan agera DLNA-server så kan du sparka igång Airplayer-appen på din iPad och därigenom få åtkomst till alla dina videor utan att blanda in en dator eller ett iTunes-bibliotek. Själv gör jag detta mot min Synology DS211j.
Postad 17 March 2011 - 14:46
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Finns det några vettiga ställen att förhandsboka den på? Inför sverige releasen alltså.
Redigerat av Termos, 17 March 2011 - 14:47.
Postad 17 March 2011 - 16:11
Unregistered37512
-
Unregistered37512
-
Användare
-
-
150 inlägg
Det blev en bokning trots allt.
Postad 17 March 2011 - 16:23
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Det blev en bokning trots allt.
Vart? om man får fråga?
Postad 17 March 2011 - 16:38
Unregistered37512
-
Unregistered37512
-
Användare
-
-
150 inlägg
Vart? om man får fråga?
En lokal återförsäljare för Apple.
Postad 17 March 2011 - 16:42
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Jag funderar på vad man egentligen tjänar på att ta 3g varianten då iphone idag har internetdelning. Jag vet att man får gps också men när använder man gps på paddan egentligen? och är det verkligen värt 1100 spänn? (om priserna är som med ipad 1).
Postad 17 March 2011 - 16:45
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Jag valde 3G på iPad 1 och kommer göra det på iPad 2 för jag vill ha den "säkerheten", man vet aldrig när man kan tänkas behöva GPS'en. Jag kanske hittar något oerhört smidigt bilfäste och använder iPad'en som GPS vid längre bilfärder o dyl.
Postad 17 March 2011 - 17:10
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Använder du hotspot funktionen på iphone 4 till ipaden så ska gps fungera på ipaden också enligt denna artikel tror jag eller så kanske jag uppfattat helt fel : ) http://www.engadget....on-to-tethered/
Postad 17 March 2011 - 19:39
alexanderlu
-
alexanderlu
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Åter igen ett forum uttalande, ju än mycket ni sitter på olika forums så finns det en verklighet där ute som inte baserar sig på ettor och nollor. Strategi i en stad med 20 miljoner invånare och i tisdags var det 12pers före mig i kön och när det var min tur att prata med en säljare var alla 16 gb slut, och även den svarta 32 gb. Det du läste på om B&H photo ligger inte ett uns sanning i,återigen inse folk, vad som står på olika forums och vad som är verklighet är två vitt skilda ting. J&R skulle få in ett antal 32 gb wifi sa säljaren men när han gick för att höra med sin manager så fick han en utskällning. B&H skrattade rakt ut och samtliga butiker man varit in på har skakat huvudet.
För mig framstår det som lite tragiskt att lägga så mycket tid på att stå i kö när man besöker NYC, men vi har alla olika intressen... Här kan du läsa om ett flertal personer som beställt från B&H: http://forums.macrum...d.php?t=1115985
Postad 17 March 2011 - 20:03
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Använder du hotspot funktionen på iphone 4 till ipaden så ska gps fungera på ipaden också enligt denna artikel tror jag eller så kanske jag uppfattat helt fel : )
http://www.engadget....on-to-tethered/
Det verkar ju onekligen grymt. Jag har tänkt att man kanske behöver en positionering på kartan någon gång då&då och fungerar detta så här ypperligt gör det valet av ipad mycket enklare. Jag har haft ipad 1 med 3g, men jag tycker inte mig ha haft användning av gps så mycket, mer än till lek. Däremot vet jag inte om det kommer augemented reality spel och appar senare som kanske kräver gps på paddan. Finns det några appar/spel idag som utnyttjar gps:en? Star walk kanske?
Postad 17 March 2011 - 23:48
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Nej, den appen möjliggör endast att du kan streama mellan iOS-enheter...t ex från din iPhone till din iPad.
Appen heter inte "AirPlay" utan "Airplayer" Den letar efter DLNA-servrar i WLAN'et du befinner dig i och ger dig åtkomst till det som de delar ut. Du kan alltså göra som jag, har du en NAS som kan agera DLNA-server så kan du sparka igång Airplayer-appen på din iPad och därigenom få åtkomst till alla dina videor utan att blanda in en dator eller ett iTunes-bibliotek. Själv gör jag detta mot min Synology DS211j.
Ah, got it. Dock verkar inte den heller ha stöd för att stream:a vidare filmen till ATV via Airplay (vilket är rätt ironiskt med tanke på appens namn  Finns det några vettiga ställen att förhandsboka den på? Inför sverige releasen alltså.
Alla lokala Apple Premium Resellers kan du nog boka hos. Jag bokade på Digital Inn i Örebro. Igår frågade jag även lite spontant på Media Markt och tro det eller ej så hade de en lista för förbokningar. Bokade några stycken och lite tillbehör, och då det endast var 5 personer före mig så känns det rätt säkert att jag får tag på några där om MediaMarkt får in några på releasedagen. Vi får se...
Postad 18 March 2011 - 00:16
Unregisteredf2c3ef7e
-
Unregisteredf2c3ef7e
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
För mig framstår det som lite tragiskt att lägga så mycket tid på att stå i kö när man besöker NYC, men vi har alla olika intressen...
Men är det inte mer tragiskt att sitta hemma och göra ena påståendet efter det andra? ... Alla har vi väl våra intressen. Men rent praktiskt, ni som skaffat er en iPad, inputs och åsikter, vänligen svara enbart om ni har köpt en. Enda jag kan säga är att den är grovt vanebildande
Postad 18 March 2011 - 08:47
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Men är det inte mer tragiskt att sitta hemma och göra ena påståendet efter det andra? ... Alla har vi väl våra intressen.
Men rent praktiskt, ni som skaffat er en iPad, inputs och åsikter, vänligen svara enbart om ni har köpt en.
Enda jag kan säga är att den är grovt vanebildande 
Vet inte om du bara menar dom som skaffat ipad 2 men jag har haft en ipad 1 i ett par månader och jag är fullständigt hooked. Jag använder den mycket på jobbet och använder till 98% av mina datorbehov hemma. Mac minin hemma går igång bara när jag skall redigera video eller sköta eleg-krävande uppgifter och givetvis när jag skall synka ipaden. Formfaktorn älskar jag, hade den varit mindre hade man inte kunnat skriva så bra på den på möten o.s.v. och hade den varit större hade den varit för klumpig att ha med sig. det är så enkelt att bara slänga upp den på tåget m.m. slippa tänka på strömkabel då batteriet håller såpass länge som det gör. Att den nya är lättare och tunnare gör inte saken sämre. Skulle kunna nämna fler goda egenskaper. Men nu till det dåliga. Aningen dyr. Ipad 1 hade minnesproblem, speciellt synbart när man surfade och växlade ofta mellan olika sidor. Samt vid snabb scrollning, den såkallade checker-effekten. Avsaknaden av ett webbutvecklingsverktyg för PHP, javascript, css. Detta är dock inte apples fel. E-leg stöd saknar jag också. Detta är mina åsikter i alla fall. Alla får tycka annorlunda.
Redigerat av Termos, 18 March 2011 - 08:48.
Postad 18 March 2011 - 13:38
flizzy
-
flizzy
-
Användare
-
-
198 inlägg
Vart? om man får fråga?
Jag bokade min på Elgiganten. 10% i handpenning.
Postad 18 March 2011 - 14:03
oRBIT2002
-
oRBIT2002
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Vad tar Elgiganten för sina iPad2? Dåligt med butiker som annonserat ut sina priser hittills.
Postad 18 March 2011 - 14:05
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Vad tar Elgiganten för sina iPad2? Dåligt med butiker som annonserat ut sina priser hittills.
Det är väl för att dom inte fått några priser ännu från Apple.
Postad 18 March 2011 - 14:51
ekke
-
ekke
-
Veteran
-
-
2466 inlägg
Utveckla gärna den setup du talar om; Appen "AirPlay" kan hämta filmer direkt från en NAS? Vilken app menar du lite mer specifikt? Hittar ingen app som bara heter "AirPlay" (Apple skulle nog inte heller godkänna ett sånt namn).
EDIT: Hittade dock en app som heter eXPlayer HD som verkar kunna hämta filmer direkt från en NAS (förmodligen via SMB-share). Och den är baserad på ffmpeg så den kan spela en hel del olika format. Kan dock inte skicka vidare filmen via AirPlay till ATV (än).
Varför inte köra xbmc ?
Postad 18 March 2011 - 14:54
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Är lite kluven över vilken typ av smart cover man skall skaffa sig, "polyuretan" eller "läder". Undra om polyuretan är liknande material som gamla officiella caset? isåfall är det ganska repkänsligt och blir väl troligen inte så fint efter ett tag.
Postad 18 March 2011 - 15:06
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
De nya priserna har kommit ut.
Även om Apple ännu inte låtit meddela de officiella priserna har ett antal svenska återförsäljare redan lagt in de nya modellerna i sina säljsystem.
* iPad wi-fi 16 gigabyte - 4 695 kronor
* iPad wi-fi 32 gigabyte - 5 495 kronor
* iPad wi-fi 64 gigabyte - 6 395 kronor
* iPad 3G 16 gigabyte - 5 895 kronor
* iPad 3G 32 gigabyte - 6 795 kronor
* iPad 3G 64 gigabyte - 7 695 kronor
//http://macworld.idg.se/2.1038/1.374828/svenska-priserna-pa-ipad-2
Postad 18 March 2011 - 15:55
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
De nya priserna har kommit ut.
Även om Apple ännu inte låtit meddela de officiella priserna har ett antal svenska återförsäljare redan lagt in de nya modellerna i sina säljsystem. * iPad wi-fi 16 gigabyte - 4 695 kronor * iPad wi-fi 32 gigabyte - 5 495 kronor * iPad wi-fi 64 gigabyte - 6 395 kronor * iPad 3G 16 gigabyte - 5 895 kronor * iPad 3G 32 gigabyte - 6 795 kronor * iPad 3G 64 gigabyte - 7 695 kronor
//http://macworld.idg.se/2.1038/1.374828/svenska-priserna-pa-ipad-2
Om priserna stämmer blir det nu ännu enklare att välja endast wifi modellen. 1300 extra för 3G och gps, när man kan dela internet på sin iphone samt få gps info från den.
Postad 18 March 2011 - 15:59
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Och vad jag har läst så får iPad WiFi också GPS när man delar med iFönen!
Postad 18 March 2011 - 16:07
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Och vad jag har läst så får iPad WiFi också GPS när man delar med iFönen!
Ja, var det inte det jag sa? Dock är det inte livefeed med gps info utan typ med 30-60 sekunders inteerval som den skickar gps koordinater. Ser så ut iaf utifrån videos jag sett.
Postad 18 March 2011 - 16:18
flizzy
-
flizzy
-
Användare
-
-
198 inlägg
Samma pris som Ipad 1 (innan prissänkningen). Dock kommer ju detta justeras när de riktiga priserna blir officiella. Dessutom har dom prisgaranti om nu någon annan skulle vara billigare.
Postad 18 March 2011 - 16:37
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Ja, var det inte det jag sa? Dock är det inte livefeed med gps info utan typ med 30-60 sekunders inteerval som den skickar gps koordinater. Ser så ut iaf utifrån videos jag sett.
Jo, det skrev du ju. Skyller på att jag precis kom från tandläkaren och är lite förvirrad
Postad 18 March 2011 - 17:05
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Helt korrekt, dvs sämre updates än med iPad 3G. Men, det är ju upp till var och ens behov.
Postad 18 March 2011 - 17:22
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Helt korrekt, dvs sämre updates än med iPad 3G.
Men, det är ju upp till var och ens behov.
Precis. Jag hade 3g modellen på min ipad 1. Och det var bra ibland att lokalisera sig, för att göra ruttberäkningar m.m. Men jag har aldrig haft behov av att gps-guida mig med ipaden, om ni förstår.
Postad 18 March 2011 - 17:22
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Har Apple gått ut med nån form av info om det blir ett släpp den 25 eller om man ska mätta Usa:s behov först också med tanke på vad som händer i Japan, komponent brist och så vidare.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
→
Tablets
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|