Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Clarke-Tech ET9000 Enigma2 Twin PVR box

293 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Xtrend ET 9000 (Digitalboxar) 1 7 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 01 February 2012 - 21:20

JanHJ
  • JanHJ
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
För att hitta TV4 News gör man en manuell sökning med värdena som finns här: http://se.kingofsat....ail-tv4news.php

Redigerat av JanHJ, 01 February 2012 - 21:23.

Postad 02 February 2012 - 09:49

LRacing
  • LRacing
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Tyvärr upptäckt en "bugg" i boxen!

http://www.et-view-s...-30000-channels

Trodde jag hade fel på mitt LNB eller att parabolen blåst ur läge.

Tydligen får man plocka fram lödpennan och byta ut ett "chip".

http://www.et-view-s...48&d=1323728329

Är inte medlem på den sidan kan du berätta vad det är för bugg?

Postad 02 February 2012 - 10:53

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
LRacing,

Tuner 2/B klarar inte av att visa kanaler som ligger på en transponder med symbol rate SR 30000, exempelvis Animal Planet HD (Canal Digital).
Spelar du då in något program så slår boxen om till tuner 2/B för att du ska kunna titta på valfri kanal medan inspelningen pågår. Zappar du då till exempelvis Animal Planet HD så blir det pixlad bild.
Kanaler som inte ligger på SR 30000 fungerar felfritt på tuner 2/B.
Problemet är ett litet chip som har fel mhz, 81 istället för 85.
Dom boxar som säljs nu bör ha 85 mhz monterat?
Postad bild

Redigerat av Thomas S, 02 February 2012 - 10:53.

Postad 02 February 2012 - 12:40

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en Extrend 5000 hd som är samma box som ET 9000 hd men med endast 1 tuner. I mitt nätverk hemma så har jag boxar där jag inte kan byta cams och därför har jag Smart Wi för CD. I ett tidigare inlägg från "kenta2" så såg jag att DU hade fått Smart WI att fungera i din ET 9000 HD. Jag undrar därför om DU fortfarande har Smart WI och om det fungerar utan problem och vilken cam du har i din ET 9000 HD.

MVH dink

Postad 02 February 2012 - 15:41

LRacing
  • LRacing
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

LRacing,

Tuner 2/B klarar inte av att visa kanaler som ligger på en transponder med symbol rate SR 30000, exempelvis Animal Planet HD (Canal Digital).
Spelar du då in något program så slår boxen om till tuner 2/B för att du ska kunna titta på valfri kanal medan inspelningen pågår. Zappar du då till exempelvis Animal Planet HD så blir det pixlad bild.
Postad bild

Tack så mycket för svar, så om man beställer en nu så får man hoppas att man får en med rätt chip?
//Micke

Postad 03 February 2012 - 11:51

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
LRacing,

World of satellite ( http://www.world-of-...ellite-Receiver ) har den uppdaterade men den är lite dyr, ca 3800 + eventuell frakt.

Postad 03 February 2012 - 20:53

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en Extrend 5000 hd som är samma box som ET 9000 hd men med endast 1 tuner. I mitt nätverk hemma så har jag boxar där jag inte kan byta cams och därför har jag Smart Wi för CD. I ett tidigare inlägg från "kenta2" så såg jag att DU hade fått Smart WI att fungera i din ET 9000 HD. Jag undrar därför om DU fortfarande har Smart WI och om det fungerar utan problem och vilken cam du har i din ET 9000 HD.

MVH dink

Hej,

Javisst funkar SmartWI med ET9000, helt smärtfritt och utan problem. Jag kör ET9000 ihop med CDs två olika Sagem HD boxar, de med och utan hårddisk, samt med CDs Combobox. Kör version 1 av SmartWI. Emellanåt uppdaterar CD kodnycklarna då blir det svart (en handfull ggr per år). Då stoppar man i kortet i en box och ställer sig på en CD kanal en stund så är det uppdaterat och allt funkar igen. Jag kör med Oscam i ET9000. Detta i och med att jag kör Viasat och CD ihop på denna box, smidigt

Redigerat av kenta2, 03 February 2012 - 20:58.

Postad 03 February 2012 - 22:00

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Tack för infon. Då får det bli en ET 5000 HD.

Postad 05 February 2012 - 11:27

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej igen kenta2!

Kör du med DVBAPI aktiverat i din Oscam eller har du någon annan konfig?

MVH dink

Postad 05 February 2012 - 17:57

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Hallå.
Vad kör ni för images på eta ET9000?
kör just nu OpenPli men vet inte om man skulle testa nåt nytt eller installera den senaste OpenPli.

Föresten har ni så också att crossepg inte uppdateras som den ska, händer ofta att när man startar tv så är t.ex kanal 3s plogram lista inte uppdaterad.
mvh johan

Postad 05 February 2012 - 19:19

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Hallå.
Vad kör ni för images på eta ET9000?
kör just nu OpenPli men vet inte om man skulle testa nåt nytt eller installera den senaste OpenPli.

Föresten har ni så också att crossepg inte uppdateras som den ska, händer ofta att när man startar tv så är t.ex kanal 3s plogram lista inte uppdaterad.
mvh johan

Jag kör med VIX 2.2.110. Den funkar bra, och täcker mina behov.
Har tänkt att uppdatera, men det har inte blivit av ännu (lathet).
Om du ska uppdatera till senaste VIX eller PLI, måsta du flasha ny bootloader, och den är inte bakåtkompatibel.
Det betyder att man inte kan backa till en tidigare VIX eller PLI.

Jag körde tidigare med crossepg, men det är som du säger, att ibland blir inte alla kanaler uppdaterade med ny EPG.
Jag gör nu så att jag rattar in "Motors TV", så får jag 6-7 dagars EPG på alla kanaler.
Det räcker att stå på den kanalen 1 minut för att få EPG:n.

beson

Postad 21 February 2012 - 11:07

KERNEL
  • KERNEL
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

LRacing,

Postad bild

Är det någon som har reklamerat det här felet iom att det är ett hårdvarufel?
Jag funderar på att göra det. Men det kanske är bra om vi är flera..

Postad 21 February 2012 - 12:06

Robelind
  • Robelind
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Kan någon verifiera om nyinköpta boxar också lider av detta problem?

Postad 21 February 2012 - 14:55

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Hej igen kenta2!

Kör du med DVBAPI aktiverat i din Oscam eller har du någon annan konfig?

MVH dink

Hej,

Inte något som jag funderat över. Tidigare i denna tråd finns exakt beskrivning av vad jag gjorde för att få igång boxen, inklusive Oscam. BGPv4 var jättehjälpsam med ett lysande script för Oscamkonfigurering. Titta tidigare i denna tråd så kan du ladda ner samma konfigurering.

Kan någon verifiera om nyinköpta boxar också lider av detta problem?

Enligt utsagor på forumet Satpimps så kvarstår detta för ET9100 och ET9200. Vidare hävdas det där att felet borde gå att avhjälpa med drivrutin som inte finns framme än.
Säkrast är väl att höra med support på Clarke-Tech.

Redigerat av kenta2, 21 February 2012 - 14:59.

Postad 21 February 2012 - 15:02

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Förlåt en ny på såna här boxar men vad menas med manuellt lägga in filer ?.

Du måste i flertalet fall ansluta till boxen via dator över nätverk och föra över konfigureringsfiler och ibland tilläggsprogram.

Om du läser tråden från början så får du en god inblick i detalj vad det innebär.

Postad 21 February 2012 - 17:50

LFN
  • LFN
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Om man vid en ny kanalsökning väljer "radera kanaler innan sökning" ...kommer man då att få sin favoritlista raderad eller är det den sk "ALLA" listan som raderas?

Postad 23 February 2012 - 22:50

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Om man vid en ny kanalsökning väljer "radera kanaler innan sökning" ...kommer man då att få sin favoritlista raderad eller är det den sk "ALLA" listan som raderas?

Favoritlistan är kvar. Ingen fara.

Postad 07 April 2012 - 19:10

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Hej hej.
Någon mer som inte kan kolla på svt1 HD, tv4 HD, kanal5 HD animal planet HD. Men tv3 HD och Discovery HD funkar.

Jag har kunnat sätt på dom andra förut men inte längre.

Sen undrar jag varför man ibland inte kan spola snabbare än x8 och ibland x32 t.ex speciellt på 6an.

Någon som har några idér?

Postad 08 April 2012 - 08:34

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Hej hej.
Någon mer som inte kan kolla på svt1 HD, tv4 HD, kanal5 HD animal planet HD. Men tv3 HD och Discovery HD funkar.

Jag har kunnat sätt på dom andra förut men inte längre.

Sen undrar jag varför man ibland inte kan spola snabbare än x8 och ibland x32 t.ex speciellt på 6an.

Någon som har några idér?

Fungerar för mig iaf.
Rätt frekvenser?
http://www.telenorsb...age.aspx?id=678

beson

Postad 08 April 2012 - 17:16

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Hej Belarus_84, Kanalerna du nämner funkar fint hos mig med på min Clarke.

Postad 09 April 2012 - 10:43

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Hallå igen, nu funkar HD kanalerna igen, vet inte riktigt vad jag gjorde men det funkar nu iallafall :)

Men nu funkar inte mina marksända kanaler t.ex tv6, använder en WinTV-NOVA-T-Stick USB, har testat att installera nya USB drivers i plug in menyn på boxen, men får fram felmeddelande att det inte gick att ladda ner, fel på boxens nerladdnings sida? har funkerande internet i boxen.

Kör med Open Pli 2.1 beta, kanske skulle testa VIX 2.2.110?

Kan ni ladda ner nya Plugins program?

Nu funkar dom marksända igen, jag drog ur strömen en stund sen funkade det.
men ang. att det inte går att spola snabbare är X8 på vissa kanaler, kan det ha med imagen open pli 2.1 att göra? ni med VIX 2.2.110 kan ni spola snabbare på t.ex tv6?

Mvh johan

Redigerat av belarus_84, 09 April 2012 - 11:48.

Postad 09 April 2012 - 12:06

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Hallå igen, nu funkar HD kanalerna igen, vet inte riktigt vad jag gjorde men det funkar nu iallafall :)

Men nu funkar inte mina marksända kanaler t.ex tv6, använder en WinTV-NOVA-T-Stick USB, har testat att installera nya USB drivers i plug in menyn på boxen, men får fram felmeddelande att det inte gick att ladda ner, fel på boxens nerladdnings sida? har funkerande internet i boxen.

Kör med Open Pli 2.1 beta, kanske skulle testa VIX 2.2.110?

Kan ni ladda ner nya Plugins program?

Nu funkar dom marksända igen, jag drog ur strömen en stund sen funkade det.
men ang. att det inte går att spola snabbare är X8 på vissa kanaler, kan det ha med imagen open pli 2.1 att göra? ni med VIX 2.2.110 kan ni spola snabbare på t.ex tv6?

Mvh johan

Kan du ladda ner plugins nu också?
Om inte så kolla upp dina nätverksinställningar. Rätt ip på gateway och DNS servrar?

Jag kör fortfarande "gamla" VIX 2.2.110
Vad menar du med "spola snabbare på tv6"?
Menar du på inspelningar av tv6?
Jag har inte märkt några begränsningar av snabbspolning på inspelningar.

beson

Postad 09 April 2012 - 13:11

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Japp jag menade på inspelat material på tv6, jag kan bara spola x8, men det kanske blir bättre med en annan image.

Postad 15 April 2012 - 18:47

pererikm
  • pererikm
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tjena.

Har en Xtrend ET9200 med VIX image 2.2. Jag har fått ordning på allt, oscam mm, tror jag. Men jag får ingen
bild på Silver och Silver HD, jag tror att jag hadde bild på dom på min gamla box.

Edit: Dom verkar inte finnas med i Canaldigitals utbud mera, förklarar en hel del.

Är det nån som har klivit upp till VIX 2.3 än? i så fall hur var det att uppgradera? och hur fungerar den?

Redigerat av pererikm, 15 April 2012 - 19:14.

Postad 15 April 2012 - 19:29

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Tjena.

Har en Xtrend ET9200 med VIX image 2.2. Jag har fått ordning på allt, oscam mm, tror jag. Men jag får ingen
bild på Silver och Silver HD, jag tror att jag hadde bild på dom på min gamla box.

Edit: Dom verkar inte finnas med i Canaldigitals utbud mera, förklarar en hel del.

Är det nån som har klivit upp till VIX 2.3 Än? i så fall hur var det att uppgradera? och hur fungerar den?

Hej,

Jag uppgraderade för en vecka sedan från VIX 2.1 till 2.3 på min ET9000. Det funkade fint, stabilt och med en del fixar, åtminstone från 2.1 som jag körde innan. Timeshift funkar nu som den skall (det gjorde den inte i 2.1 för mig).

Testade även Xtrend Support image v5 (beta) emellan. Den var intressant, tänkt som skräddarsydd för boxen men Softcamdelen hade de mixtrat med sedan v4 så det blev inget med den. Den hade Hbb TV ( smart TV) inbyggd. Får kolla vad som händer, men Vix 2.3 upplever jag som trygg, rask och stabil.

Postad 15 April 2012 - 22:21

pererikm
  • pererikm
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej,

Jag uppgraderade för en vecka sedan från VIX 2.1 till 2.3 på min ET9000. Det funkade fint, stabilt och med en del fixar, åtminstone från 2.1 som jag körde innan. Timeshift funkar nu som den skall (det gjorde den inte i 2.1 för mig).

Testade även Xtrend Support image v5 (beta) emellan. Den var intressant, tänkt som skräddarsydd för boxen men Softcamdelen hade de mixtrat med sedan v4 så det blev inget med den. Den hade Hbb TV ( smart TV) inbyggd. Får kolla vad som händer, men Vix 2.3 upplever jag som trygg, rask och stabil.

Vad hadde dom gjort med softcamen i Xtrend Support imagen? Du hadde inga problem att få igång softcamen i VIX 2.3:an? Vilken softcam använder du föresten?

Postad 16 April 2012 - 18:14

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Vad hadde dom gjort med softcamen i Xtrend Support imagen? Du hadde inga problem att få igång softcamen i VIX 2.3:an? Vilken softcam använder du föresten?

Det var en nytt upplägg för att managera softcams från v4 till v5 som de inte fått ordning på. Jag följde grundinstruktion från Xtrend Support men fick felmeddelande. Såg sedan att det var över 40 sidor kommentarer från användare på Xtrend Supports forum som just upplevt samma grej som jag. Det löser sig säkert, v5 är i betaläge än.

Jag kör Oscam i och med att jag vill köra CD och Viasat på samma box, vilket funkar fint.

Postad 16 April 2012 - 20:19

pererikm
  • pererikm
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Det var en nytt upplägg för att managera softcams från v4 till v5 som de inte fått ordning på. Jag följde grundinstruktion från Xtrend Support men fick felmeddelande. Såg sedan att det var över 40 sidor kommentarer från användare på Xtrend Supports forum som just upplevt samma grej som jag. Det löser sig säkert, v5 är i betaläge än.

Jag kör Oscam i och med att jag vill köra CD och Viasat på samma box, vilket funkar fint.

Det blir nog till att mecka in VIX 2.3 senare, när man får lite tid över. :)

Postad 20 April 2012 - 17:50

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

LRacing,

Postad bild

Jag har bytt till 85 MHz oscillator på tuner B på mina två boxar, och nu fungerar SR 30k kanaler på tuner B.
Det är små (7x5 mm) ytmonterade kretsar, och har man inte lödvana och rätt utrustning ska man absolut låta en fackman göra jobbet.
Han fixar bytet på en kvart, så jobbet är inte svårt.
Det svåra är att få tag på de här kretsarna, eftersom 85 MHz inte är en standard frekvens.
Jag har två oscillatorer kvar, om nån är intresserad att köpa.

Edit: Oscillatorerna är sålda nu.

beson

Redigerat av beson, 01 May 2012 - 17:47.

Postad 02 July 2012 - 11:24

pererikm
  • pererikm
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det nån fler än jag som inte kan se HD kanaler från Canaldigital? Alla SD kanaler fungerar som dom ska

Postad 02 July 2012 - 18:25

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
HD kanalerna fungerar för mig iaf.

beson

Postad 08 July 2012 - 22:48

pererikm
  • pererikm
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

HD kanalerna fungerar för mig iaf.

beson

Det verkar inte vara all. Nu när jag kollar igenom kanalerna så är det Discovery HD, History HD, mm, mm. Boxen säger tuning misslyckades, och signalen är på 0.

Postad 08 July 2012 - 23:58

pererikm
  • pererikm
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Det verkar inte vara all. Nu när jag kollar igenom kanalerna så är det Discovery HD, History HD, mm, mm. Boxen säger tuning misslyckades, och signalen är på 0.

Mystisk var det. Jag startade om boxen flera gånger, utan att det började fungera. Men helt plötsligt efter ca 4 omstarter, den hårda vägen med knappen, så kunde jag se alla kanaler igen.

Postad 09 July 2012 - 09:42

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

En "norsk reset" är aldrig fel att göra, när man kört fast.

Vad jag tror hänt är att du fått tuner B som aktiv tuner, och då drabbats av "tuner-B" buggen.
Läs om den ovanför din tråd.
Disc. HD, Hist. HD sänder nämligen på SR 30000, liksom Eurosport HD och TV3HD.

Efter "norsken" fick du kanske ordning på tuner prioriteringen, så boxen startar på tuner A.
Du kan kolla i meny->installation->system->anpassningar, att "preferred tuner" är på auto.
Då ska boxen alltid starta på tuner A.

beson

Postad 08 August 2012 - 20:56

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Hej! nu är det dags igen. har en ET9000 hemma som jag är himla nöjd med! funkar som den ska m.m
Nu har syrran köpt en likadan och tänkte installera den åt henne. men har fastnat.
installerade en nyare openpli jag hade på datorn men det var troligen 2.0 då den inte såg ut som på min box. gick in på openpli sidan och laddade ner den nyaste 2.1 men får upp grön error sida efter installations guiden.
finns det ingen fungerande 2.1?

Sen har jag problem med t.ex 2.0. får inte fram några plugins så jag kan ju inte se på tv.
Om jag går in på nätverk och "testar nätverket" funkar allt!
några som har några ider?

Postad 09 August 2012 - 10:01

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Flasha VIX 2.4. Funkar toppen.
Kom ihåg att flasha nya bootloadern först.
http://www.world-of-...-2-4-15-05-2012

beson

Postad 09 August 2012 - 13:57

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Flasha VIX 2.4. Funkar toppen.
Kom ihåg att flasha nya bootloadern först.
http://www.world-of-...-2-4-15-05-2012

beson

Okej om jag intallerar först nya bootloadern och sen VIX 2.4 kan jag då installera t.ex openpli 2.1 efter om jag ångrar mig?
Men med VIX 2.4 funkar det väl inte att ladda ner plugins genom boxen eller?

mvh j

Postad 09 August 2012 - 17:58

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Okej om jag intallerar först nya bootloadern och sen VIX 2.4 kan jag då installera t.ex openpli 2.1 efter om jag ångrar mig?
Men med VIX 2.4 funkar det väl inte att ladda ner plugins genom boxen eller?

mvh j

Jag är ganska säker på att det går att backa till openpli 2.1, men inte 100% säker.
Det får bli en test nån gång.
På vix 2.4 finns en funktion för att ta backup på hela imagen, så man kan enkelt lägga tillbaks den, om en ny installation skulle gå åt h-e.

Plugins går att ladda ner, men du menar kanske softcams, och de finns inte för nerladdning direkt i boxen.
Man hämtar dem här
http://www.4shared.c...A/VIX_CAMS.html
och ftp:ar dem till /tmp och installationen görs i menyn.
Inga problem med det.

beson

Postad 09 August 2012 - 20:32

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Tack så mycket för allt hjälp, lyckades till slut.
Gjorde så att jag följde läcken och uppdaterade bootloaden och installerade VIX 2.4.
Med fick det inte att funka med cccam som jag vill köra med så jag testade att installerade nyaste Openpli 2.1 och nu funkade det!
Förut när jag installerade openpli 2.1 förut hängde sig boxen och jag var tvungen att installera om. Så felet var att bootloaden var för gammal.

Nu till nästa problem :)

Installation av hårddisk, måste man formatera den i en dator till rätt format eller hur var det nu igen? hade samma problem men min box för länge sen, men kommer inte ihåg vad jag gjorde :unsure:

Tack på förhand

Postad 10 August 2012 - 09:15

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Du formatterar hårddisken i boxen.

beson

Postad 10 August 2012 - 10:20

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

beson

Hittar ingen formattering funktion i boxen, kör openpli 2.1. Kan man ladda ner någon plugin kanske ?

beson

Hittar ingen sån funktion i min box. Kör openpli 2.1
Finns det någon plugin kanske ?

Hittar ingen formattering funktion i boxen, kör openpli 2.1. Kan man ladda ner någon plugin kanske ?

Postad 10 August 2012 - 11:33

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Det står nog initiering istf formattering, och ska finnas nånstans i menyn.
Har du hittat din hdd i menyn?

Sökvägen i vix är installation->system->hårddisk->initiering
Det bör va nåt liknande i openpli.
Under initiering ska du hitta din hdd.

beson

Postad 10 August 2012 - 15:53

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Okej så initiering betyder formattering! Japp det har jag hittat. Är det det ändå man ska behöva göra? Gör boxen hittar ju hårddisken o så :-)

Mvh

Postad 10 August 2012 - 16:40

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Japp, tryck OK så formatteras din hdd.
Sen ska du bestämma platsen för dina inspelningar på hårddisken.
Det gör du i "recording paths"
Inspelningar ska göras till /hdd/movie/
Timeshiftinspelningar ska göras till /hdd/timeshift/

beson

Postad 19 August 2012 - 12:49

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Det finns en ny VIX OE3.0 release nu.
http://www.world-of-...0-OE3-0-Release

beson

Postad 14 September 2012 - 11:35

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Hej igen, får inte ordning på hårddisken, har initiertat. Men funkar inte. Ska man konvertera från ext3 till ext4 format?
När jag går in på inspelat material så slår det att det barafinns 64kb ledigt, så nåt stämmer ju inte.
Trycker jag på info och " om " så finns hårddisken med där. Så den är ju inkopplad.

Mvh j

Postad 15 September 2012 - 10:37

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Har du gjort det här?
Sen ska du bestämma platsen för dina inspelningar på hårddisken.
Det gör du i "recording paths"
Inspelningar ska göras till /hdd/movie/
Timeshiftinspelningar ska göras till /hdd/timeshift/

beson

Postad 15 September 2012 - 11:29

backinblack68
  • backinblack68
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej

Jag köpte en Xtrend et9000 tillsammans med en usb-sticka för trådlöst nätverk för någon dag sedan men jag får inte det trådlösa nätverket att fungera. Är det någon som vet hur man får igång trådlöst nätverk på den här boxen?
Jag är nybörjare på området så jag kommer säkert med flera frågor framöver. Jag har kommit så långt att boxen hittade ca 800 kanaler på Thor men jag lyckades inte hitta några på Astra 4.8. Jag har två kablar från parabolen in till mottagaren och Canal Digital på på mottagare 1.

Postad 16 September 2012 - 10:55

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Hej

Jag köpte en Xtrend et9000 tillsammans med en usb-sticka för trådlöst nätverk för någon dag sedan men jag får inte det trådlösa nätverket att fungera. Är det någon som vet hur man får igång trådlöst nätverk på den här boxen?
Jag är nybörjare på området så jag kommer säkert med flera frågor framöver. Jag har kommit så långt att boxen hittade ca 800 kanaler på Thor men jag lyckades inte hitta några på Astra 4.8. Jag har två kablar från parabolen in till mottagaren och Canal Digital på på mottagare 1.

Tyvärr funkar ju inte alla usb stickor för nätverk. Och jag har inte koll på vilka som funkar.
Jag kör själv trådlöst till mina boxar, men med accesspunkter. Det funkar stabilt.

Du har alltså två singel LNB:s, med CD på tuner 1, och viasat på tuner 2?
Kanalsökning på tuner 2 ger inga kanaler från astra?
Får du nån signal på astra?

beson

Postad 16 September 2012 - 12:57

backinblack68
  • backinblack68
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tyvärr funkar ju inte alla usb stickor för nätverk. Och jag har inte koll på vilka som funkar.
Jag kör själv trådlöst till mina boxar, men med accesspunkter. Det funkar stabilt.

Du har alltså två singel LNB:s, med CD på tuner 1, och viasat på tuner 2?
Kanalsökning på tuner 2 ger inga kanaler från astra?
Får du nån signal på astra?

beson

Det är en Miracle usb-sticka. det stod att den skulle fungera med Dreambox, VU+ m.fl. I instruktionen står det att man ska in i menyn och välja trådlöst nätverk men jag hittar inget sånt val i menyerna.

Det kan vara så att LNB för Astra kan vara ur funktion, jag har inte använt den på bra länge.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.