Japp, hans inlägg var betydligt mer informativt.Var du rolig nu eller?
Läs vad radiozo skrev för ett mer utvecklat inlägg som jag själv inte orkade skriva.
Elder Scrolls V: Skyrim | 11/11/11
The Elder Scrolls V: Skyrim (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(15)
|
159:- | |
The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)
(PC-spel)
|
7
|
(32)
|
Inga priser | |
The Elder Scrolls V: Skyrim - Collector's Edition (PC)
(PC-spel)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
The Elder Scrolls V: Skyrim - Special Edition (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
7
|
(6)
|
1 395:- | |
The Elder Scrolls V: Skyrim (Switch)
(Nintendo Switch-spel)
|
7
|
(1)
|
555:- |
The Elder Scrolls V: Skyrim [Switch] (5 inlägg)
|
8 år sedan |
The Elder Scrolls V: Skyrim (35 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 11 November 2011 - 13:18
Postad 11 November 2011 - 13:27
Den där jätten som tydligen är ngn form a quest fick jag aldrig vara med om. När jag kom fram hade npc'erna redan dödat den och gnällde på mig för att jag inte hjälpte till. Bugg eller vadå?
Inte samma jätte, det du pratar om hände mig också.
Postad 11 November 2011 - 13:48
Inte samma jätte, det du pratar om hände mig också.
Aha ok
Postad 11 November 2011 - 13:54
Äntligen en stor immersion killer fixad..
Postad 11 November 2011 - 13:59
Finns det någon video som jämför de olika eller är det för tidigt för det än. Har googlat lite men hittade inget vettigt.
http://www.youtube.c...nel_video_title
Postad 11 November 2011 - 14:04
Men hur som helst så regerar ju PC när man väl spelar hemma, brukar ju va som natt och dag, rätt onödigt att ens ha med PC i jämförelse, hä hä
Postad 11 November 2011 - 14:12
http://www.youtube.com/watch?v=o921p4TIzH4&feature=channel_video_title
Mest förvånande är väl skillnaden mellan ps3 och 360..?
Edit: To late...
Redigerat av jaQoB, 11 November 2011 - 14:13.
Postad 11 November 2011 - 14:19
Redigerat av Unregistereddc471864, 11 November 2011 - 14:19.
Postad 11 November 2011 - 14:35
Inte speciellt förvånande. 360 versionen av oblivion var bättre än ps3 versionen.
hehe och jag tycker tvärtom kolla skelettet i buren så ser man att ps3 versionen är mycket skarpare kolla skuggan och kitteln på golvet tex mer lik pc....
xboxen mer utsmetat och blurrigt syns även på andra ställen oxo xboxen har mer oskärpa och blurrighet... men verkar å andra sidan ha lite mer detaljer/effekter på andra ställen istället... svårt att avgöra...
tyckte endå skillnaden på pc och konsollerna va ovanligt liten endå men man vet ju inte vad han kör för grafik settings osv...
hur som helst blir det till ps3 för mej tror jag köra det på 50" plasma alternativt 93" proje/duk med grymt hembioljud och sen verkar ju styrningen va bättre till konsol
men har en hygglig dator och xbox oxo så inte riktigt spikat ennu...
men ******** va fattig man blir denna spelhöst först pajade ps3 å fick köpa ny...
sen har man köpt/förhansbeställt zelda, skylanders, eyepet, skyrim och uncharted3,
hur ska man få tid till allt hehehe och så blir det kamp om spelen med 3 ungar och en tant hahaha
Redigerat av Rumpnisse, 11 November 2011 - 14:43.
Postad 11 November 2011 - 15:17
Postad 11 November 2011 - 15:23
en till http://www.youtube.c...h?v=55P2W3F26sA
synd att i stort sett ingen review tar upp skillnaden mellan plattformarna utan dom testar spelet och drar alla över en kam nästan... många nämner knappt vilken plattform dom testat på
Postad 11 November 2011 - 17:39
Va och skulle leta upp ett slott, bara spelat nån timme, och råka springa in i famnen på 2 Giants, slafs sa det, så vart jag ijhälslagen, sen andra gången råka jag springa på ett troll, samma sak där, lol
Hur gör ni? Kan man få enkla tips av erfarna Ovlivionspelare?
Kan säg att jag är en ganska rastlös spelare, inte mycket speltid heller, men detta är ju riktigt bra, blir väl detta och bf3 nu i vinter, när ungarna somnat på kvällarna, och man jobbar rätt skift.
Postad 11 November 2011 - 18:19
Inte speciellt förvånande. 360 versionen av oblivion var bättre än ps3 versionen.
Kolla videorna igen... PS3 ser ju bättre och skarpare ut än 360. Inte ofta det händer
hoppas spelet ger mig lika mycket som Oblivion gav mig.
Postad 11 November 2011 - 18:22
Skyrim’s been out for less than a day, but fans have already gone through the .ini files looking for useful tweaks and fixes to the most common crashes and UI annoyances. We’ve compiled a selection of tweaks below from the Skyrim tweak thread on Reddit, the Skyrim forums and Tweak Guides
These fixes will let you disable mouse smoothing, customise your field of view, disable Vsync and correct a problem that causes crashes to desktop from the main menu screen just after you start the game. There are also a few .ini tweaks that make Skyrim look better.
Disable mouse smoothing
Go to your Steam Directory, then steamapps, common, skyrim and select Skyrim again. Create a backup of the SkyrimPrefs.ini file. Open the file, then scroll down to where it says [Controls] and find bMouseAcceleration=1. Change to bMouseAcceleration=0. Save, exit, and play This fix and the two below are from Skyrim Reddit, and are credited to “Dead man posting” on the Something Awful Forums.
Change field of view
Head to My Documents, select My Games, select Skyrim and then Skyrim again, then create a backup of the skyrim.ini file. Scroll down to [General] in the file and add fdefaultfov=XX (where XX is the field of view you want). Then save and exit. ( Jag använder 90, blir perfekt. Inge fisheye.
Fix common crash to desktop problem
Access the Sound menu from the Control panel. In the playback tab, right click on speakers and select properties. Select the advanced tab on the new screen and select 24 bit, 44100Hz (Studio Quality) from the drop down menu. This fixed crashes for Owen last night.
Disable Vsync (C:\Users\Ditt namn\Documents\My Games\Skyrim)
Access the Skyrim.ini and add iPresentInterval=0 to the bottom of the [Display] section. This can improve a sluggish framerate and eliminate instances of mouse lag. Thanks to Tweak Guides for this one.
http://www.pcgamer.c...e-fov-and-more/
Redigerat av Unregistered33c38b9d, 11 November 2011 - 19:18.
Postad 11 November 2011 - 18:41
Hmm, hittar dock inget om fov i någon av mina ini-filer...
Redigerat av zxcv, 11 November 2011 - 18:45.
Postad 11 November 2011 - 18:42
Hyfsad flyt med planeringen. Fick min rf dosa till pcn idag också så jag kan köra med min 360 handkontroll. Det är sjukt mycket bättre än mus å keyboard. Drog upp allt till max settings ockås och det funkar fint hehe. s*tan vad snyggt det blev
Postad 11 November 2011 - 18:55
Gött första shouten fixad
Hyfsad flyt med planeringen. Fick min rf dosa till pcn idag också så jag kan köra med min 360 handkontroll. Det är sjukt mycket bättre än mus å keyboard. Drog upp allt till max settings ockås och det funkar fint hehe. s*tan vad snyggt det blev
Kopplat till tvn med?
Själv kör jag på 27" Asus, sitter ju nära 65-70cm ifrån, orkar inte släpa ut datorn i TV rummet, hä hä
Postad 11 November 2011 - 19:03
Men du har en poäng. Kanske borde dra in den i 60" plasman istället
Jävla spelet hängde sig nyss
Postad 11 November 2011 - 19:17
Bra inlägg NastCrew!
Hmm, hittar dock inget om fov i någon av mina ini-filer...
Näe de finns inte från början, du lär adda commandot själv.
fdefaultfov=90 kör jag med
Redigerat av Unregistered33c38b9d, 11 November 2011 - 19:18.
Postad 11 November 2011 - 19:24
Jaha, la aldrig in hela rader i mina ini-filer i Fallout 3, ändrade bara från 0->1 osv. Tack för hjälpen!Näe de finns inte från början, du lär adda commandot själv.
fdefaultfov=90 kör jag med
Postad 11 November 2011 - 21:45
http://forums.bethso...console-tweaks/
En som lät intressant var den som gjorde att träd och stenar kastade skuggor.
Postad 11 November 2011 - 21:59
haha hett tips. bråka inte med mammutar. Giants blir lite putt då vilket renderar i att de öppnar en fet can of woopass
Redigerat av Unregistereddc471864, 11 November 2011 - 22:05.
Postad 11 November 2011 - 23:39
Så här elle?haha hett tips. bråka inte med mammutar. Giants blir lite putt då vilket renderar i att de öppnar en fet can of woopass
Postad 11 November 2011 - 23:47
Fett irriterande när man är lååångt ner i en dungeon och så tar lockpicks slut för att man envisas med att försöka dyrka upp en master chest. Bad idea.
Postad 12 November 2011 - 00:19
haha. ungefär
Fett irriterande när man är lååångt ner i en dungeon och så tar lockpicks slut för att man envisas med att försöka dyrka upp en master chest. Bad idea.
Spara innan du börjar locka? Sen är de bara att ladda om.....
Postad 12 November 2011 - 00:37
Nu är det dags för klassikern. Levla 2-handed genom att summona ett pet å sen slå ihjäl det
Hehe warewolf är ganska coolt
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 November 2011 - 01:09.
Postad 12 November 2011 - 09:22
Tycker det fungerar ganska smidigt, jag trycker 1 för svärd, sedan har jag en magi vardera på 3,4 och 5 som jag kan skifta mellan samtidigt som svärdet är uppe genom ett knapptryck. Eller trycka två gånger för att få det i båda händerna och sedan trycka på 1 igen för att få tillbaka svärdet.
Ett smidigt sätt att ändra FOV på språnget är att ta upp konsolen (§) och skriva in 'fov xx' (t.ex. 'fov 90'). Det ska hålla sig efteråt, men man kanske måste spara också.
Postad 12 November 2011 - 12:27
Postad 12 November 2011 - 13:17
Aha. Nu har jag iofs gått över till handkontroll på pc så et gör inte så mycket. Precis kopplat in pcn till 60" plasman också så nu blir det ännu fetare
Jasså, du kopplade in den till tv iaf?
Man kanske skulle testa det, eller till projektorn.
Har ingen bra handkontroll... eller kan man använda ps3 kontrollen? Kanske köpa en xbox kontroll, verkar va smidigare till sånt här.
Postad 12 November 2011 - 13:41
Jasså, du kopplade in den till tv iaf?
Man kanske skulle testa det, eller till projektorn.
Har ingen bra handkontroll... eller kan man använda ps3 kontrollen? Kanske köpa en xbox kontroll, verkar va smidigare till sånt här.
Köpte denna, Xbox360 Wireless Gaming Receiver För Windows, funkar kanon, dock lite klurigt att installera men de gick fint tillslut...
http://www.tradera.c...02039_143203128
Postad 12 November 2011 - 13:43
Postad 12 November 2011 - 14:08
Postad 12 November 2011 - 15:15
Står 5 inlägg upp. Ett tips till nästa gång är att trycka Ctrl+F sök sedan på fov i tråden.Hur fan ändrar man FOV i det här spelet? Trött på alla pc spel som har en fov på typ 65 eller nåt när man sitter på en 24tums widescreen.. blir galen känns så inzoomat när man spelar heller hur man ska kalla det.
Postad 12 November 2011 - 23:57
Har precis borjat spela (pa PC), har erfarenhet av bade morrowind och oblivion. Men jag vet aldrig vad jag vill spela som. Nu lutar det mot nagot simpelt som DW barbar/warrior.
Vart hittar man den bast infon om spelet? Typ exempel pa olika klasser, tips om vad man ska tanka pa som magiker och sanna grejer
Postad 13 November 2011 - 02:11
Postad 13 November 2011 - 11:36
Hade våran första krash idag, frugan skulle spela och hela ps3'an hängde sig..
Hennes lvl 2 orc försvann, RIP Poopypants..
Men, seriöst, kommit till the greybeards med min lvl 15 nu, attans vilken promenad, tog 2 timmar... Vackert, vackert
uppe på berget dock..
Postad 13 November 2011 - 12:39
Kan man kalla på hästen när man vill med eller?
Märker att banditerna gärna vill slå ihjäl hästen så fort dom kommer åt... vad händer om den dör, måste man köpa en ny då, eller återuppstår den?
Redigerat av Garrett, 13 November 2011 - 14:52.
Postad 13 November 2011 - 15:38
Postad 13 November 2011 - 16:13
man kan sno hästarna också. Dom springer dock iväg när man lämnar dom.
Men då vill dom ju sätta en i fängelse hela tiden i städerna, det är ju strängt.
Postad 13 November 2011 - 17:11
Och vart hittar jag thiefs guild?
Redigerat av chromorifhia, 13 November 2011 - 17:15.
Postad 13 November 2011 - 18:19
Postad 13 November 2011 - 19:21
Ja det kan man. Riften börjar thieves. Snart klar med den ett uppdrag kvar
Kanon tackar.
Postad 13 November 2011 - 19:21
Men då vill dom ju sätta en i fängelse hela tiden i städerna, det är ju strängt.
har aldrig hamnat i fängelse när jag stulit en häst. Bara när jag gjort inbrott hos folk.
Postad 13 November 2011 - 19:46
har aldrig hamnat i fängelse när jag stulit en häst. Bara när jag gjort inbrott hos folk.
Vart har du stulit hästarna nånstans? När jag stal utanför en stad, en som sålde hästar, flög dom på mig direkt.
Postad 13 November 2011 - 23:37
Nästa får bli mages för jag är i grund å botten en mage fast det är svårt som fan som mage tycker jag. Tycker jag gör dåligt med skada och magicka tar slut för fort. I svåra fighter är det på med feta armouret och fram med svärdet. Man har inte en suck med magi på nära håll.
Redigerat av Unregistereddc471864, 13 November 2011 - 23:38.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
The Elder Scrolls V: Skyrim [Switch]
9 bilder
13 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?