Neo tror jagJust det! Men var har vi namnkopplingen mellan Hallon och Arc?
Kommer säkerligen heta Arc mini.
*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
Sony Ericsson Xperia Arc 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(114)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia Arc S 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(39)
|
Inga priser |
Sony Xperia Support (427 inlägg)
|
12 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sony Ericsson Arc eller HTC Desire S...? (35 inlägg)
|
14 år sedan |
Desire S vs. Arc vs nån annan? (8 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 03 February 2011 - 10:59
Postad 03 February 2011 - 12:15
Neo tror jag
Då tror jag också det då jag bara spekulerade och du har säkra källor!
Postad 03 February 2011 - 13:09
Nej säkra är de inte, de vet ung. lika lite som jag när det gäller namnen - det är en helt annan avdelningDå tror jag också det då jag bara spekulerade och du har säkra källor!
Postad 03 February 2011 - 17:39
Postad 03 February 2011 - 18:40
Men man vet ju aldrig..snubblade över denna reklambild som Engadget fått fatt i..De va nå fummel från SEs sida, ska vara 2.3, tyvärr.
Båda telefonerna körs med Gingerbread.
Nej, helt omöjligt att de har nån.
Nej, Arcen är SEs flaggskepp.
Nåt annat känns inte troligt.
http://www.engadget....booths-exposed/
Mobilen längst ut till höger ser inte riktigt ut som Arc som syns längst till vänster ,tex skärmen verkar täcka hela fronten och ser inte några fysiska knappar heller...så kanske kanske inte
SonyEricsson.PNG 185.91K
0 Antal nerladdningar
Postad 03 February 2011 - 19:04
Men man vet ju aldrig..snubblade över denna reklambild som Engadget fått fatt i..
*BILD*
Mobilen längst ut till höger ser inte riktigt ut som Arc som syns längst till vänster ,tex skärmen verkar täcka hela fronten och ser inte några fysiska knappar heller...så kanske kanske inte
Tycker inte att någon av dom ser ut som Arc...
Redigerat av Hampuz, 03 February 2011 - 19:04.
Postad 03 February 2011 - 20:26
Eller Halon (Vivaz 2) kanske stämmer mer med formen, och utan att förstora bilden så ser det ut som fysiska knappar tycker jag.
Redigerat av mrNoodles, 03 February 2011 - 20:28.
Postad 03 February 2011 - 21:04
Postad 03 February 2011 - 21:41
Absolut kan det vara så..Är det inte Xperia Play?
Eller Halon (Vivaz 2) kanske stämmer mer med formen, och utan att förstora bilden så ser det ut som fysiska knappar tycker jag.
Postad 03 February 2011 - 22:34
Nä de kan jag inte minnas jag läst i nån av specarna som publicerats.Inte har väl Arc fm-sändare som det står i egenskaperna på prisjakt?
Postad 04 February 2011 - 10:27
De måste ha förväxlat det med FM-Radio... För det har den ju!Inte har väl Arc fm-sändare som det står i egenskaperna på prisjakt?
Postad 04 February 2011 - 12:40
Det är Xperia play på alla bilder, Neo är smalare...Är det inte Xperia Play?
Postad 04 February 2011 - 19:22
Postad 04 February 2011 - 19:39
Dom har ju gått ut och sagt att dom har lärt sig av sina misstag och bättra sig på den punkten.Men är inte ett stort minus med att köpa Sony Ericsson, just det att dom vägrar uppdatera Androidmjukvaran?
Återsår att se hur det går men jag tror att det kommer att bli bättre.
Redigerat av TomasL, 04 February 2011 - 19:40.
Postad 04 February 2011 - 20:00
De vägrar inte, de grävde för djupt i kärnan och implementerade sina egna saker (Mediascape mm) och kommer förmodligen få lägga allt krut på det för att öht klara av att uppdatera X10 till 2.2 eller senare. De har själva erkännt att de pillat för långt ned på X10an.Men är inte ett stort minus med att köpa Sony Ericsson, just det att dom vägrar uppdatera Androidmjukvaran?
Med Gingerbread-versionerna ligger Timescape som en app t.ex. Mycket lättare och mindre jobb att uppdatera.
Postad 05 February 2011 - 10:43
Arc Exmor R 720p Nightshot
Postad 05 February 2011 - 10:57
Kan bara hålla med dig Aure.De vägrar inte, de grävde för djupt i kärnan och implementerade sina egna saker (Mediascape mm) och kommer förmodligen få lägga allt krut på det för att öht klara av att uppdatera X10 till 2.2 eller senare. De har själva erkännt att de pillat för långt ned på X10an.
Med Gingerbread-versionerna ligger Timescape som en app t.ex. Mycket lättare och mindre jobb att uppdatera.
Alla uppdateringar för framtida produkter kommer inte att bli så sena. Däremot så tror jag inte man ska räkna med att de uppdaterar ARC efter ett år när de har nya produkter på G...
Postad 05 February 2011 - 12:04
Det är säkert sant, man tjänar inga pengar på uppdateringar...Kan bara hålla med dig Aure.
Alla uppdateringar för framtida produkter kommer inte att bli så sena. Däremot så tror jag inte man ska räkna med att de uppdaterar ARC efter ett år när de har nya produkter på G...
Postad 05 February 2011 - 19:16
Hittade denna videon på tuben. Tydligen ska det vara filmat med ARC. Jag har då inte sett en mobilkamera som filmar så bra i mörker...
Exmor, bländare 2.8! Grymt bra!
Postad 05 February 2011 - 19:31
Hittade denna videon på tuben. Tydligen ska det vara filmat med ARC. Jag har då inte sett en mobilkamera som filmar så bra i mörker...
Fantastisk! :-)
/M
Postad 05 February 2011 - 23:15
Postad 05 February 2011 - 23:59
Min dröm är en stor kompetent smartphone med en framskjutbar numerisk knappsats. Lite som en HTC Desire Z, men med numerisk knappsats i stället för en qwertyknappsats. Närmast det jag önskar är väl Sony Ericsson Aino, men något riktigt hett sådant finns ju inte på marknaden, och jag inser mer och mer att jag nog är för ensam om de här önskemålen för att det ska finnas hopp om att det dyker upp något sådant.
Så, inom kort lutar det åt att jag ger mig in i touchvärlden, och om det inte händer något radikalt på marknaden innan Arc'en kommer ut, så lär det bli en sådan.
En sak som jag är nyfiken på rör inspelningsfunktionen. Likt många av SE's lurar har min C901 ett pip med jämna mellanrum när man spelar in samtal med den. jag förstår ju syftet med pipet, men för mig är det en rejäl minuspost.
Främst är det ett minus för att jag i olika sammanhang genomför telefonintervjuer som jag ibland skulle vilja kunna leverera även som ljudfiler, och då är det rätt B att ha det pipande ljudet.
Ett annat skäl till att jag ogillar det pipande ljudet är att jag vill kunna spela in samtal med exempelvis försäljare eller support - samtal där man ofta tvingas snacka med amatörer och idioter - utan att de vet att jag spelar in samtalet.
I alla fall, utifrån detta, några frågor:
1. Är det någon som vet ifall Arc'en kommer att ha det irriterande inspelningspipet?
2. Någon risk att det finns begränsningar för hur långa samtal som kan spelas in, eller hur långa inspelningar som går att göra med diktafonen? Undantaget rent minnesmässiga begränsningar, förstås.
3. Finns det appar som tacklar sådana här saker? Kanske som man kan använda i stället för den inbyggda funktionen, eller som har andra finurliga användningsområden i sammanhanget.
Postad 06 February 2011 - 11:03
Den har standard sim...Någon som vet om Arc har micro sim eller std sim? Är det micro så kan man skifta fram och tillbaka mellan Arc och iPhone innan man bestämt sig för vilken man ska använda...
Hej!Jag har i dag en SE C901 som jag visserligen gillar skarpt, men det har ju hänt en del sedan den kom, om man säger så. Jag har haft svårt att ansluta mig till touchvärlden. Egentligen inte till touchvärlden, utan till det som följer med den. Touch är spännande och trevligt, men till SMS och en del annat föredrar jag "riktiga" knappar, och då i form av en numerisk knappsats (C901's knappsats är himmelriket!), kombinerat med T9. Inget slår det i hastighet och kontroll, och dessutom vill jag kunna skriva med en hand och utan total fokus på skärm eller knappar.
Min dröm är en stor kompetent smartphone med en framskjutbar numerisk knappsats. Lite som en HTC Desire Z, men med numerisk knappsats i stället för en qwertyknappsats. Närmast det jag önskar är väl Sony Ericsson Aino, men något riktigt hett sådant finns ju inte på marknaden, och jag inser mer och mer att jag nog är för ensam om de här önskemålen för att det ska finnas hopp om att det dyker upp något sådant.
Så, inom kort lutar det åt att jag ger mig in i touchvärlden, och om det inte händer något radikalt på marknaden innan Arc'en kommer ut, så lär det bli en sådan.
En sak som jag är nyfiken på rör inspelningsfunktionen. Likt många av SE's lurar har min C901 ett pip med jämna mellanrum när man spelar in samtal med den. jag förstår ju syftet med pipet, men för mig är det en rejäl minuspost.
Främst är det ett minus för att jag i olika sammanhang genomför telefonintervjuer som jag ibland skulle vilja kunna leverera även som ljudfiler, och då är det rätt B att ha det pipande ljudet.
Ett annat skäl till att jag ogillar det pipande ljudet är att jag vill kunna spela in samtal med exempelvis försäljare eller support - samtal där man ofta tvingas snacka med amatörer och idioter - utan att de vet att jag spelar in samtalet.
I alla fall, utifrån detta, några frågor:
1. Är det någon som vet ifall Arc'en kommer att ha det irriterande inspelningspipet?
2. Någon risk att det finns begränsningar för hur långa samtal som kan spelas in, eller hur långa inspelningar som går att göra med diktafonen? Undantaget rent minnesmässiga begränsningar, förstås.
3. Finns det appar som tacklar sådana här saker? Kanske som man kan använda i stället för den inbyggda funktionen, eller som har andra finurliga användningsområden i sammanhanget.
Jag tror inte att den funktionen finns i telefonen men det finns med all säkerhet appar till det på market.
Postad 07 February 2011 - 10:58
Den har standard sim...
Hej!
Jag tror inte att den funktionen finns i telefonen men det finns med all säkerhet appar till det på market.
Att funktionen med diktafon/samtalsinspelning inte finns alls i telefonen? Eller bara att den pipfria sådana funktionen inte finns utan app?
Postad 07 February 2011 - 12:59
Postad 07 February 2011 - 20:46
Man läste ju hur bra Sation skulle var och vilken grym lur den skulle vara, men fan vad besviken jag är på min Satio!
Mjukvaran är under all kritik ! Hade det inta varit för kameran så hade jag lätt sagt att det är den sämsta mobiltelefon jag någonsin ägt !!
Så frågan är om man vågar köpa en SonyEricsson igen !
Postad 07 February 2011 - 21:08
Postad 08 February 2011 - 07:37
Jag sitter i samma båt som du. Saken är den att både Sony Ericsson och vi trodde att Symbian skulle bli stort. Android var ju mindre än symbian då. Jag kommer lätt satsa på en SE-lur igen.Vet fan inte om man vågar köpa en SonyEricsson igen !
Man läste ju hur bra Sation skulle var och vilken grym lur den skulle vara, men fan vad besviken jag är på min Satio!
Mjukvaran är under all kritik ! Hade det inta varit för kameran så hade jag lätt sagt att det är den sämsta mobiltelefon jag någonsin ägt !!
Postad 08 February 2011 - 07:50
Jag tror inte själva funktionen finns i telefonen. Men jag är 99% säker på att man kan installera en App som stödjer det och fungerar precis likadant eller tom bättre än din nuvarande SE-telefon. Det är lite grejen med Android och öppet operativsystem, de program som fattas finns i en uppsjö av olika varianter att installera!Att funktionen med diktafon/samtalsinspelning inte finns alls i telefonen? Eller bara att den pipfria sådana funktionen inte finns utan app?
Kan rekommendera dig att titta här: Android Market
Ps. Sök efter "Call Recorder" och "Voice Recorder" uppe i sökfältet... Ds.
Redigerat av Ricke77, 08 February 2011 - 07:53.
Postad 08 February 2011 - 13:46
Men finns på market
Postad 08 February 2011 - 13:51
Postad 08 February 2011 - 13:59
Haha... Fuffens!Nä, det är inte olagligt att spela in telefonsamtal, det är olagligt att spela in samtal utan den andres kännedom, det är därför pipet finns där, för att varna alla i samtalet om att det är något fuffens på G (spelas in dvs).
Postad 08 February 2011 - 14:31
Inspelning lär inte finnas normalt då det är illegalt i norden numera, Eller var det eu
Men finns på market
Inspelning illegalt? Nåja, nu ska jag inte ta mig vatten över huvud, men det förväntar jag mig en trovärdig källa på innan jag tror på det. Faller dels på sin egen orimlighet, och dels borde jag i så fall ha hört om det. Känner ändå att jag håller mig rätt a jour med samhällsutvecklingen och -debatten, och det här har jag inte hört ett smack om.
Däremot gnys det då och då om det, från diverse flummare som inte begriper skillnaden mellan detta och buggning.
Nej, det här ser jag som ren nycker. En klassisk skröna.
EDIT: Verkar ju finnas ett digert utbud i Market. Finemang, ytterligare ett gott skäl att välja en smartphone.
Redigerat av hellman7, 08 February 2011 - 14:36.
Postad 08 February 2011 - 15:33
http://faktabanken.nu/avlyssning.htm
Postad 08 February 2011 - 17:37
Detta är ju lite OT men det är laglit att spela in samtal som man själv deltar i även om den andra parten inte vet om detta.
http://faktabanken.nu/avlyssning.htm
I Sverige må så vara, men inte på alla marknader där telefonen säljs.
Postad 08 February 2011 - 21:03
Det är bl.a därför det är olika anpassade programvaror i telefonerna beroende på villken marknad dom är avsedda för.I Sverige må så vara, men inte på alla marknader där telefonen säljs.
Postad 09 February 2011 - 21:33
Riktigt bra klipp som visar hur arc funkar med hdmi:
http://www.youtube.c...h?v=rYgSQU1G2fM
Några andra som visar själva mobilen (det mesta har man ju redan sett):
http://www.youtube.c...h?v=PlWgrSyLJms
http://www.youtube.c...h?v=Ail7x5ZihH8
http://www.youtube.c...ch?v=dSQKPW3zjw
Alla är på franska, men kvalitén är ju grym så de är ju helt klart sevärda!
Postad 10 February 2011 - 12:30
Vet fan inte om man vågar köpa en SonyEricsson igen !
För att dra en gammal klyscha: Det där är ju som att jämföra äpplen med päron.
Symbian är ju inte alls samma sak som Android. Hårdvaran i Sation är det absolut inget fel på. Det var nog dessutom den sista Symbian-telefon som SE tillverkade.
Postad 10 February 2011 - 12:34
För att dra en gammal klyscha: Det där är ju som att jämföra äpplen med päron.
Symbian är ju inte alls samma sak som Android. Hårdvaran i Sation är det absolut inget fel på. Det var nog dessutom den sista Symbian-telefon som SE tillverkade.
Jupp, Sation och dottern, Vivaz/Vivaz Pro var de sista SEMC med Symbian. Tycker att Sation är underskattad och jag har inte sett en kameramobil ännu som slår Sation, inkl N8.
Postad 10 February 2011 - 15:02
Det är ju just det som är grejen. Kameran!Jupp, Sation och dottern, Vivaz/Vivaz Pro var de sista SEMC med Symbian. Tycker att Sation är underskattad och jag har inte sett en kameramobil ännu som slår Sation, inkl N8.
Det är i stort sett det enda faktiskt som jag anser mig vara nöjd med. Nu fungerar den tillfredställande men jag har nog inte haft en mobil som strulat och spökat så mycket som Sation... Byter med glädje ut den!
Redan när de släppte X10:an ett halvår senare så ångrade jag att jag inte väntade på den... Då förstod man att Android skulle bli "The big thing"!
Nu tänker jag inte tveka utan det ska investeras i en ARC!
Postad 11 February 2011 - 11:16
Postad 11 February 2011 - 12:25
Kände på den lite i helgen. Mycket trevlig. Grym skärm och kvaliteten kändes bra. Bara ett problem. Den kör inte iOS
Va fan är iOS?!?
Postad 11 February 2011 - 14:30
Ärligt talat... Det enda som är bra med iOS är att det aldrig hackar eller laggar men annars är det ju världens tråkigaste operativsystem. Inget spännande alls...Kände på den lite i helgen. Mycket trevlig. Grym skärm och kvaliteten kändes bra. Bara ett problem. Den kör inte iOS
Postad 11 February 2011 - 15:05
Ärligt talat... Det enda som är bra med iOS är att det aldrig hackar eller laggar men annars är det ju världens tråkigaste operativsystem. Inget spännande alls...
Nja. Det är nog en vanesak. Har kört med Iphone i snart 4 år så man vill helst inte byta. Speciellt när man lagt massa pengar på massa applikationer osm jag inte kan använda på en Android-telefon.
Men som sagt hårdvaran i Arc är mycket trevlig.
Postad 11 February 2011 - 20:16
Hehe... Du är fast! Får väl bli en iphone 5 för dig sen då. ;-)Nja. Det är nog en vanesak. Har kört med Iphone i snart 4 år så man vill helst inte byta. Speciellt när man lagt massa pengar på massa applikationer osm jag inte kan använda på en Android-telefon.
Men som sagt hårdvaran i Arc är mycket trevlig.
Jag hade gärna haft en iphone om de bara inte hade varit så ******** dyra. Sen blir man lite för låst med iOS tycker jag. ARC med HDMI ut och DLNA passar mig perfekt!
Postad 12 February 2011 - 12:43
betalar man ca 2200 för telefonen.
Klart, jag hatar att binda upp mig, kanske dags att köpa en som ett komplement med annat nummer bara för att det är billigt.
EDIT: tror de har klantat sig lite när de satt priset för just det abbonemangsalternativet.
Redigerat av theclone, 12 February 2011 - 13:20.
Postad 13 February 2011 - 01:01
016.JPG 1.34MB
0 Antal nerladdningar
018.JPG 1.23MB
0 Antal nerladdningar
011.JPG 1.39MB
0 Antal nerladdningarhttp://www.youtube.c...h?v=0n1CDiId2Os //Där är en liten film också när jag pillar lite.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Sony Xperia Support
9 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?