Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som har Asus RT-N56U?

638 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 september 2011 - 08:52

ogras
  • ogras
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Finns en inställning på det i 192.168.1.1, såg en ruta någonstans där man kan bocka för, read only, read and write osv...jag valde read and write. Kanske hjälper i ditt fall. Hittar du inte så ska jag hjälpa dig vidare.

Finns under USB Application :)

Tyvärr. r/w ibockat. Men jobba gärna vidare på fler idéer. Kan vara vilken dum självklarhet som helst. :)

Postad 24 september 2011 - 09:12

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Ser du ut så här för dig i din router? Så har jag mina inställningar i alla fall och jag kan utan få upp den som "vanlig" enhet och inte bara som mediaenhet.

Bifogad fil  Router.jpg   75,74K   28 Antal nerladdningar

Man måste alltså lägga till disken har jag för mig aktivt för att den ska synas där. Inte bara köra guiden som ger dig två länkar. För att den ska synas så som hos mig så får man klicka på +-tecknet och lägga till disken.

Postad 24 september 2011 - 09:33

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Berggren vet du hur man får disken att dyka upp OS X (Mac)? Jag kan bara få tillgång till det via ftp via lan och nätet. Men inte så att jag kan bläddra och spela upp direkt med macen. I windows skriver man bara in routerns namn i KÖR så dyker den upp som ett vanligt minne (läsa/skriva, ta bort, byta namn osv). I en recension på CNET står det att den ska dyka upp automatiskt i Finder men jag får det inte att funka :(. Själva USBdisken är formaterad i NTFS och EXFat (2 partitioner), men Macen ska kunna läsa NTFS för jag har haft den inkopplad direkt till datorn...

Redigerat av LeTheMan, 24 september 2011 - 09:34.

Postad 24 september 2011 - 09:36

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Inte en aning, har ingen Mac själv så jag kan tyvärr inte hjälpa till där.

Postad 24 september 2011 - 10:31

nnike
  • nnike
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag streamar trådlöst till en jailbreakad ATV2. Kör feta mkv-filer helt utan lagg. Har lagt både min egen dator och ATV2 på 5Ghz-bandet och ställt det på n-only. 2.4Ghz bandet har jag gjort en separat SSID för som tar övriga datorer/iPhones/iPads och PS3 i hemmet. På så vis kan inget störa min streaming. Har också ställt in routerns "EzQoS" på Voip/Video streaming. Kanske overkill, men det funkar sjukt bra.

Jag har köpte routern och allt verkar fungera förutom att kunna stream från PC (Win7) till Ipad2 via AirVideo och via appen FileBrowser. Det fungerade klockrent med min gamla D-Link router DIR-615. Vet någon hur man kan lösa det. Har uppdaterat firmwaren till den senaste. Måste jag sära på 2.4 ghz bandent och 5 ghz banden som användaren ovan nämner eller ??

MAO: kan inte hitta remote machines via båda apparna: Air Video och FileBrowser. Har även testat att portforwarda Air Video utan resultat :(

Hjälp önskas... :)

Redigerat av nnike, 24 september 2011 - 11:43.

Postad 24 september 2011 - 11:42

nnike
  • nnike
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Det kommer funka bra. Jag kör PC, Mac, iPad och iPhone. Även Sonos, skrivare, trådlös badrumsvåg (!), androidlur, PS3. Inga problem alls.

Får du Airvideo att funka eller FileBrowser via Iphone / Ipaden ?

Postad 24 september 2011 - 20:02

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Vad behövs för att sätta upp routern och hårddisken för att ladda ner torrents utan att ha datorn på? Har letat igenom hela inställningssidan men hittar det inte.

Postad 25 september 2011 - 09:33

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Du behöver installera Download Master, det programmet finns på installationsskivan som följde med routern.
Har du redan installerat skivan så ligger det under ASUS Utility i alla program.
Ladda ner den svenska manualen, på sidan 48 står det lite om hur du ska göra.
http://www.asus.se/N...TN56U/#download

Redigerat av Mazak, 25 september 2011 - 09:40.

Postad 25 september 2011 - 13:14

nnike
  • nnike
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag har köpte routern och allt verkar fungera förutom att kunna stream från PC (Win7) till Ipad2 via AirVideo och via appen FileBrowser. Det fungerade klockrent med min gamla D-Link router DIR-615. Vet någon hur man kan lösa det. Har uppdaterat firmwaren till den senaste. Måste jag sära på 2.4 ghz bandent och 5 ghz banden som användaren ovan nämner eller ??

MAO: kan inte hitta remote machines via båda apparna: Air Video och FileBrowser. Har även testat att portforwarda Air Video utan resultat :(

Hjälp önskas... :)

Detta är väldigt underligt.
Idag så tänkte jag koppla in ASUS routern efter några dagars trötthet på den. När jag inte fick igång allt första gången så valde jag att gå tillbaka till D-Linken, men idag när jag kopplar in allt så fungerar allt som det ska. Väldigt underligt...
Inga behov av portwarding ... ingenting. Koppla o köra :)

Jaja...ibland förstår man inte hur etto o nollor reagerar.

Postad 25 september 2011 - 17:18

ogras
  • ogras
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Ser du ut så här för dig i din router? Så har jag mina inställningar i alla fall och jag kan utan få upp den som "vanlig" enhet och inte bara som mediaenhet.

Bifogad fil  Router.jpg   75,74K   28 Antal nerladdningar

Man måste alltså lägga till disken har jag för mig aktivt för att den ska synas där. Inte bara köra guiden som ger dig två länkar. För att den ska synas så som hos mig så får man klicka på +-tecknet och lägga till disken.

Det är precis så det ser ut för mig oxå. Mycket märkligt.. Man kanske ska vända på problemet istället. Är det någon som lyckas få hårddisken att bara finnas som Medieenhet på datorn?

Ska låna en annan dator ikväll får se om det funkar bättre på den. Får man ju veta om problemet ligger i routern eller i någon datorinställning iaf.

Postad 25 september 2011 - 18:26

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

Det är precis så det ser ut för mig oxå. Mycket märkligt.. Man kanske ska vända på problemet istället. Är det någon som lyckas få hårddisken att bara finnas som Medieenhet på datorn?

Ska låna en annan dator ikväll får se om det funkar bättre på den. Får man ju veta om problemet ligger i routern eller i någon datorinställning iaf.

Jag får det och fungera som medieenhet både i WMP och Itunes.

Postad 25 september 2011 - 20:48

ogras
  • ogras
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag får det och fungera som medieenhet både i WMP och Itunes.

Har prövat med en annan dator nu med Vista. Fungerade utmärkt. Ser den som Medieenhet där med, men när jag går in på kör o skriver i \\rt-n56u kommer den upp som disk. Alltså lär det vara någon inställning på min dator. Windows 7 är jäkligt nytt för mig. Någon idé var jag kan hitta någon inställning som kan hjälpa mig?

Ser den alltså som medieenhet, precis som på andra datorn. Men jag kan inte "köra" den. Hittar den inte - Nätverksfel.

Postad 25 september 2011 - 23:12

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Har problem med att få igång Download Master. Jag får upp ruta att fylla i användarnamn och lösenord, då har jag valt det som jag behöver för att logga in på 192.168.1.1. Efter den ruta kommer ännu en ruta, nu från Windows Security som begär att jag ska fylla i lösenord för admin. Då fyller jag i samma som jag gjorde i föregående ruta...men det funkar inte. Jag blir skickad tillbaka till att fylla i användarnamn och lösenord igen. Vad gör jag för fel? :(

Postad 28 september 2011 - 12:27

Unregistered0c1c1deb
  • Unregistered0c1c1deb
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Är Download Master begränsad till USB-anslutna diskar, eller funkar det med LAN-diskar?

Om inte vore jag tacksam för tips på annan router med BT-klient som grejar det.

Postad 28 september 2011 - 18:06

Splix
  • Splix
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Berggren vet du hur man får disken att dyka upp OS X (Mac)? Jag kan bara få tillgång till det via ftp via lan och nätet. Men inte så att jag kan bläddra och spela upp direkt med macen. I windows skriver man bara in routerns namn i KÖR så dyker den upp som ett vanligt minne (läsa/skriva, ta bort, byta namn osv). I en recension på CNET står det att den ska dyka upp automatiskt i Finder men jag får det inte att funka :(. Själva USBdisken är formaterad i NTFS och EXFat (2 partitioner), men Macen ska kunna läsa NTFS för jag har haft den inkopplad direkt till datorn...

Jag kör Mac och hittar den utan problem om jag först i Finder) väljer "Gå" & "Anslut till Server" (kringla + K), där skrivder jag in ip till routern (192.168.1.1 som standard). Då dyker den upp... Däremot har jag problem med att skriva till den...
Har inte brytt mig så mycket då jag främst vill använda den till TimeMachine men det verkar inte funka alls så då kör jag min externa hårddisk som just extern istället. Hittar du något bra sätt sätt få igång TimeMachine så blir jag överlycklig! :o)

//Splix

Postad 28 september 2011 - 23:51

ogras
  • ogras
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag kör Mac och hittar den utan problem om jag först i Finder) väljer "Gå" & "Anslut till Server" (kringla + K), där skrivder jag in ip till routern (192.168.1.1 som standard). Då dyker den upp... Däremot har jag problem med att skriva till den...
Har inte brytt mig så mycket då jag främst vill använda den till TimeMachine men det verkar inte funka alls så då kör jag min externa hårddisk som just extern istället. Hittar du något bra sätt sätt få igång TimeMachine så blir jag överlycklig! :o)

//Splix

Tack som fan! Funka för mig också i Windows 7. Fan va skönt!.. Står man ska skriva \\rt-n56u. Men körde \\192.168.1.1 o kom in på disken efter två månaders strul. :)

Postad 29 september 2011 - 09:38

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Det konstiga är att i Windows 7 dyker usbdisken upp i den här datorn automatiskt efter första gången, men i mac måste man ansluta till servern varje gång.

Postad 29 september 2011 - 09:40

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
du kan lägga till hårddisken i startobjekt under användare så kommer den igång auto även på en mac.

Postad 29 september 2011 - 19:18

Unregistered51f79b23
  • Unregistered51f79b23
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kör någon 3g dongle på denna??

Postad 29 september 2011 - 20:12

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag har haft detta problem sen jag köpte routern för snart 1 år sen.
Hur får jag min hdd som är kopplade till router att visas i min PS3?
Jag har aktiverat Upnp.

Postad 04 oktober 2011 - 12:49

El-man
  • El-man
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, Är novis på detta område...

Försöker få min Lacie-disk att dyka upp i nätverket utan framgång, det står "Hitachi HDS721010CLA332
Omonterad" på nätverkskartan.
Under AiDisk står det "Du har inte kopplat in en USB-disk eller så har du tagit bort den. Koppla in den och använd guiden igen."
Är det någon som vet vad jag behöver göra för att få det att fungera?

Tack på förhand!

Postad 06 oktober 2011 - 21:57

blodapelsin
  • blodapelsin
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Har denna router+en mac mini+en imac. Dessutom en usb-disk inkopplad.

Jag ser denna disk och kan spela upp från den men inte skicka något till den.
Har read/write i kryssat, även på mac:arna så är rättigheterna satta som att
jag ska kunna read/write.

Ändå kommer det hela tiden upp att man inte har behörighet.
På min gamla router inga problem borde vara något i denna router.

Nån som får det att funka med mac?

Redigerat av blodapelsin, 06 oktober 2011 - 21:58.

Postad 10 oktober 2011 - 12:52

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Den funkar inte med 3 TB usb diskar va?

http://event.asus.co...rks/disksupport

Kan någon som har denna pröva att test-köra den med följande?

Usb disk (helst typ 2 TB , 5400 rpm) inkopplad och maxa din uppkoppling via torrent eller dylik (räcker med en nedladdning) samtidigt som streaming från disken sker med en stor MKV fil till htpc eller mediaextender.

Redigerat av DmD, 10 oktober 2011 - 15:41.

Postad 10 oktober 2011 - 13:02

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Finns det någon möjlighet att stänga av HDD automatisk (kopplad via USB) om den inte används?
Min snurrar heltiden fast den inte används. Lite onödigt.

Postad 14 oktober 2011 - 21:16

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Läste i tråden att det är problem med hempressade TP-kablar? Någon mer som kan bekräfta/kommentera det? Skulle precis köpa denna när jag läste det. Har kablar dragna i huset som jag inte kan byta ut så detta är viktigt för mig.

Postad 14 oktober 2011 - 21:51

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag har en hemmapressad TP-kabel till mitt rum från routern och det funkar fint

Postad 15 oktober 2011 - 10:03

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Har man gjort dom väl är det inga problem. Har i stort sett bara hemmapressade kablar.

Postad 15 oktober 2011 - 11:49

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Någon som vet varför jag inte kommer åt USBdisken längre från Windows 7? Jag kommer åt den som vanligt i OS Lion. Det är något som har hänt under Windows 7 men jag vet inte vad. Fungerade till en början. Har ominstallerat Windows för att jag trodde att det var någon inställning. Men nu är det samma fel. Jag får upp denna ruta när jag skriver \\RT-N56U i kör:

Windows cannot access RT-N56U...error code 0x80070035. The network path was not found.

Den finns inte heller under den här datorn - nätverk. Förr dök den upp automatiskt. Jag ser den monterad i asus nätverksprogram. Har provat och avmontera och även starta om routern. Kopplat in usbdisken direkt i datorn då funkar den så usbdisken är inte fel på...

Postad 15 oktober 2011 - 22:08

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Finns det någon möjlighet att stänga av HDD automatisk (kopplad via USB) om den inte används?
Min snurrar heltiden fast den inte används. Lite onödigt.

Det går ju att via Seagate manager ställa hur lång tid man vill ha innan den går ner i viloläge, har du testat det?

Postad 17 oktober 2011 - 21:09

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som köpt 2 av denna och fått WDS att funka? Då får du gärna ge mig en utförlig beskrivning av hur man går tillväga..
Köpte 2 efter ha läst på något engelskspråkigt forum att det lirade fin fint och har letat guider och grejer, suttit och pulat med det en hel del, men utan framgång.
Vill köra den andra ASUSen som brygga i vardagsrummet på 5G bandet.

Ska man koppla dem samman på något vis når man ställer in dom kanske? Har ett antal ggr testat att koppla in "Nr1" sen ställt in allt - kopplat ur, och sedan ställt in "Nr2". Sen borde det funka trådlöst (som jag förstått det) men icke.. Får ingen som helst signal när jag kopplar in datorn i "Nr2" med kabel till datorn.

(Den guide jag följde var en som ASUS hade på deras för denna routern, men den verkar dock "Copy+Paste'ad" från någon annan router.. Och MAC adresserna jag använt är dem jag får fram för respektive router via inställnings sidan. ((dvs "1ans" MAC på "2an" och tvärt om))

Är inte super hajj på detta men ger mig inte förrens det funkar. Men nu behöver jag lite tips och lägger därför ut en krok här...

Mvh

Postad 18 oktober 2011 - 08:14

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Har du loggat in i routern och kollat - Avancerade inställningar - Trådlös - Brygga?

Edit: Det är väl bara den du vill ha i vardagsrummet som ska vara bryggad mot den andre routern?

"AP-läge
Välj [Endast AP] för att inaktivera funktionen Trådlös brygga. Välj [Endast WDS] för att inaktivera anslutningen till den lokala trådlösa stationen. Välj [Hybrid] för att aktivera den trådlösa bryggfunktionen så att trådlösa stationer kan kopplas upp emot AP:n."

Redigerat av Unregisteredf5f99731, 18 oktober 2011 - 08:17.

Postad 18 oktober 2011 - 21:20

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jupp, den i vardagsrummet ska vara brygga, trådlös via 5Ghz bandet.

Har ställt in de 2 routrarna i "Hybrid-läge" enl de inställningar som stod i guiden på ASUS sida.
Men har jag använt rätt metod?
Nu har jag alltså kopplat i dem en och en och fixat inställningarna, sedan kopplat in "Nr1" till nätet som vanligt och för att testa WDS funktionen på "Nr2" (Bryggan) kopplat in en vanlig Cat5e kabel mellan den och datorn (Wifi av på datorn såklart)..

Men något måste jag gjort fel, då det inte funkar.

Kan heller inte koppla in mig på "Nr2's" Router sida (vars IP efter instruktionerna ändrats till http://192.168.1.2)
(Det funkar medans jag ändrar IPn, men inte då jag enl ovan försöker testa om WDS inställningen lyckats)

Funkar det att på något sätt med kabel koppla ihop båda routrarna så att jag kan ställa in båda samtidigt?
T.ex:
"Nr1" Bredbandskabeln som vanligt i WAN porten(? den längst ner) sedan en kabel från LAN1
in i någon av "Nr2's" ingångar?
Sedan ställa in dem i varsin flik i Webläsaren. (Har ju som sagt redan angett varsitt IP, så det skulle underlätta nu medans jag försöker utreda vad jag gjort för fel. Då jag slipper sitta och koppla i och ur dem lika mycket)

Snurrar jag till det fööör mycket? :-P Hojta till om det är något oklart, jag är i nuläget bara väääldigt tacksam för all hjälp jag kan få. :-)

Postad 18 oktober 2011 - 23:21

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 1
Någon som vet vad jag behöver ställa in för att få hårddisken att synas under "Nätverket" i Den här datorn? Jag kan se den som mediaspelare men vill kunna navigera som en vanlig usbhårddisk. Det går inte heller att komma åt den via kör - RT-N56U. Finns ingen sökväg dit...

Jag kan se disken via 192.168.1.1. Kan tom ändra och lägga till konto i usbdisken, även lägga till mappar i usbdisken. Men får bara inte fram den i nätverket eller via kör.

Redigerat av LeTheMan, 18 oktober 2011 - 23:31.

Postad 19 oktober 2011 - 07:42

ejorris
  • ejorris
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har stora bekymmer med WLANet på min. Köpte i våras och installationen gick klockrent, alla bärbara enheter, flera PCar, en MAC, en skrivare, PS3 samt ett par mobiler funkade klockrent över WLANet. Hade inga problem med att få en USB disken synlig heller.

Plötsligt efter kanske tre månader så strulade det till sig rejält. Näten var synliga men man kunde inte logga in på dem, det bara hängde. Ibland kom man in några sekunder för att sedan kastas ut. Provade factory reset, ny firmware utan kryptering osv men inget löste problemem. Snackade med ASUS supporten och det blev att få en ny i return från Dustin. Under tiden kör jag på en billig från LevelOne som funkar hur bra som helst, men det finns ju inget fancy i den.

Döm om min förvåning när den nya oxå strulade när jag skulle in med den igen, men nu på en gång. Näten blir synliga, några enheter i huset verkar kunna connecta men inte alla. Beteendet är att dom försöker connecta men det tar för lång tid och dom timar ut. Blev alldeles matt.... provade med att flytta runt den lite i huset och testade att låsa den mot vissa kanaler men beteendet kvarstår. Det känns ju helt absurt att jag skulle fått två måndagsexemplar men jag kan inte fatta vad som kan strula, då det från början gick som tåget. Funderar på om jag störs av andra nät, men borde jag då inte oxå ha problem med min billigare.

Känns ruttet att måsta skicka tillbaka igen..... ingen som har/har haft liknande bekymmer?

Redigerat av ejorris, 19 oktober 2011 - 07:44.

Postad 19 oktober 2011 - 08:24

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
@ iNDePeNDeNt365
Du ska väl bara ställa in router 2 (vardagsrummet) som hybrid och ha router 1 precis som vanligt. Du ska nog inte brygga båda två.

Postad 19 oktober 2011 - 14:48

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Det går ju att via Seagate manager ställa hur lång tid man vill ha innan den går ner i viloläge, har du testat det?

Låter intressant men om man har en Western digital passport?

Postad 19 oktober 2011 - 22:42

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
@Tapeten Jag ska testa det, men enl den guide jag följde så skulle både AP1 & 2 ställas på Hybrid Mode.
Denna guiden har jag följt: http://support.asus....tpab&os=&no=750

Postad 19 oktober 2011 - 23:11

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

@Tapeten Jag ska testa det, men enl den guide jag följde så skulle både AP1 & 2 ställas på Hybrid Mode.
Denna guiden har jag följt: http://support.asus....tpab&os=&no=750

Men gäller verkligen den guiden för RT56U? Det står ju andra modellbeteckningar i guiden eller hur?

Vad händer om du skriver in följande länk i din browser? IPnumret får givetvis bytas ut till det som du har om du nu bytt från default
192.168.1.1/survey.asp

De pratar lite om det här men det verkar som om de kommit fram till att det inte funkar/finns?!?

Postad 20 oktober 2011 - 01:06

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
@ Berggren
Jo det är helt riktigt att det är andra modell beteckningar, men det är den enda guiden som kommer upp när jag sökte runt och den kommer ju upp "under" RT-N56U. Man antar ju då att dom bara vart lata och pasteat in den från en annan router ist för att bemöda sig att göra en ny.

Har ingen länk nu, men är säker att jag läste i en annan tråd om en som hade samma Set up som mig (alltså 2st RT-N56U) där han fått det att funka klockrent. Hade även listat lite hur han gick tillväga. Men tyvärr hittar jag inte den igen. :-S Kan till och med vara så att det var i en annan tråd på SmallNNetBuilders jag läste det. Det var iaf efter att jag läst att det fungerade som jag åkte och köpte den andra RT-N56U'n, men det var tydligen inte så "lätt" som jag trodde...

Hade ju vart klockrent om ASUS hade tänkt till lite innan och implementerat en typ av WPS knapp fast för WDS funktionen. Men men, synd man ska vara en simpel bruksarbetare för att komma på en sådan sak. Tror jag halkade in i fel bransch. ;-) höhö

Edit: För dem som har en Dlink DAP-1522 brygga, så verkar det nu vara möjligt att få den att lira med "56an", står lite om det i den här tråden: http://forums.smalln...?t=4317&page=26 (Synd man hann köpa en "56a" till, det var ju egentligen "Dappen" jag ville ha...)

Edit2: I samma tråd skriver flera att dem fått WDS att funka, och det ska till och med funka jätte bra.. Tex på sida 5 och 16. Vad gör jag för fel? :-S

Redigerat av iNDePeNDeNt365, 20 oktober 2011 - 12:03.

Postad 21 oktober 2011 - 21:09

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Låter intressant men om man har en Western digital passport?

Tänkte fel där, alla har ju inte samma uppsättning som jag :)
Men om du kopplar din USB-disk till datorn, går den ner i viloläge då?
Jag hade samma problem med min disk förut men det blev bra sen jag körde in den senaste mjukvaran i routern.
I datorn så funkade det, så det var nog nåt med routern.

Postad 23 oktober 2011 - 19:12

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Tänkte fel där, alla har ju inte samma uppsättning som jag :)
Men om du kopplar din USB-disk till datorn, går den ner i viloläge då?
Jag hade samma problem med min disk förut men det blev bra sen jag körde in den senaste mjukvaran i routern.
I datorn så funkade det, så det var nog nåt med routern.

Jag har provat med datorn och den går ner i viloläge. Så problemet finns i routern.
Efter att ha uppdaterat till de 2 senaste mjukvaroverisoner (om jag nu minns rät) så har detta slutat fungera.
Innan gick den i viloläge utan några problem.

Min versionen i routern är 1.0.1.7c

Postad 24 oktober 2011 - 08:45

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Som jag förstått det kan man ställa in så att "radion" endast är aktiverad mellan vissa klockslag?

Hur fungerar det om jag tex ställer in att den endast ska vara aktiverad mellan 07:00-23:00. Innebär det att anslutningar endast accepteras dessa tider eller innebär det också att hela den trådlösa delen i routern stängs ner helt övriga tider?

Postad 24 oktober 2011 - 17:57

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag har provat med datorn och den går ner i viloläge. Så problemet finns i routern.
Efter att ha uppdaterat till de 2 senaste mjukvaroverisoner (om jag nu minns rät) så har detta slutat fungera.
Innan gick den i viloläge utan några problem.

Min versionen i routern är 1.0.1.7c

Det är märkligt med ettor och nollor ibland, för mej var det tvärtom. Det är först med dom två sista uppdateringarna till routern som viloläget fungerar som det borde.
Jag har samma version som dej. 1.0.1.7c

Postad 25 oktober 2011 - 07:21

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Vet någon om det finns någon Asus support för denna routern?

Never mind
Jag har hittat supporten. Hoppas dom kan hjälpa mig.

Redigerat av klauzer, 25 oktober 2011 - 11:45.

Postad 26 oktober 2011 - 13:15

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Kunde supporten hjälpa dig? Jag fumlade mig fram till en sida på ASUS där jag fick beskriva mitt ärende på engelska. Det handlade om deras
Troubleshooting: How to setup WDS?

(http://support.asus....tpab&os=&no=750)
Vilken innehåller en beskrivning för en annan av deras routrar och screenshoots från densamma, med andra ord heeelt annorlunda mot vad man ser på RT-N56U'n. Påpekade bland annat detta och efterlyste att dom kunde "ta sig lite tid" och bemöda sig att göra en för RÄTT modell.
Svaret jag fick var en länk, till sidan jag länkade till här ovan. Dom hoppades att det skulle lösa mina problem. :-O Asså vad är det dom inte förstår!? Min engelska är det inga som helst fel på och ord jag inte kan stava ur huvudet kollar jag upp innan (inte i detta fallet, då det var ganska enkel engelska) Jag är mållös...

Råkar ni få tag på en bra kontakt hos ASUS, var snäll och fråga då den om det är ok att rekomendera denna då. T.ex att folk i den här tråden kan vända sig till denna..

God lycka i din "jakt" klauzer!

Postad 26 oktober 2011 - 14:40

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Någon direkt support har jag inte fått. Dom har ett eget forum som inte är så jätte bra.
Om du inte har varit i kontakt med någon där så prova.
http://vip.asus.com/...SLanguage=en-us

Postad 26 oktober 2011 - 21:10

Unregistered1fb8f78e
  • Unregistered1fb8f78e
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Kunde supporten hjälpa dig? Jag fumlade mig fram till en sida på ASUS där jag fick beskriva mitt ärende på engelska. Det handlade om deras
Troubleshooting: How to setup WDS?

(http://support.asus....tpab&os=&no=750)
Vilken innehåller en beskrivning för en annan av deras routrar och screenshoots från densamma, med andra ord heeelt annorlunda mot vad man ser på RT-N56U'n. Påpekade bland annat detta och efterlyste att dom kunde "ta sig lite tid" och bemöda sig att göra en för RÄTT modell.
Svaret jag fick var en länk, till sidan jag länkade till här ovan. Dom hoppades att det skulle lösa mina problem. :-O Asså vad är det dom inte förstår!? Min engelska är det inga som helst fel på och ord jag inte kan stava ur huvudet kollar jag upp innan (inte i detta fallet, då det var ganska enkel engelska) Jag är mållös...

Råkar ni få tag på en bra kontakt hos ASUS, var snäll och fråga då den om det är ok att rekomendera denna då. T.ex att folk i den här tråden kan vända sig till denna..

God lycka i din "jakt" klauzer!

Min strategi skulle vara att börja utan någon säkerhet
och sedan lägga på t.ex. WEP o.s.v. för att förvissa mig om att det
inte har ngt med säkerhetslösningen som ställer till det

Postad 31 oktober 2011 - 20:18

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
När min router stått på ett tag (vet inte riktigt hur länge då den går dygnet runt) och jag loggar in på den. Kollar man då nätverkskartan så är endast 1-2 stycken klienter anslutna. Så är inte fallet utan det kanske är 6-7 stycken anslutna och det funkar som det ska.
Jag brukar då starta om routern, efter en omstart visar den rätt antal klienter. Tills nästa gång.

Någon mer som har samma "problem".

Postad 31 oktober 2011 - 21:02

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

När min router stått på ett tag (vet inte riktigt hur länge då den går dygnet runt) och jag loggar in på den. Kollar man då nätverkskartan så är endast 1-2 stycken klienter anslutna. Så är inte fallet utan det kanske är 6-7 stycken anslutna och det funkar som det ska.
Jag brukar då starta om routern, efter en omstart visar den rätt antal klienter. Tills nästa gång.

Någon mer som har samma "problem".

Samma här. Är det grannar som är uppkopplade kanske :-) ?

Hoppas inte.

Postad 31 oktober 2011 - 21:07

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Nä, det är några datorer, smartphones och skrivare...

Edit: Det är alltså "fel" när den visar 1-2 stycken.

Redigerat av Unregisteredf5f99731, 31 oktober 2011 - 21:08.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.