- Olika vibrationer beroende på vem som ringer
- Möjlighet att lägga till egna ljud för meddelanden, mejl och så vidare
- Väder-appen listar vädret timme för timme
- Möjlighet att se hur mycket utrymme varje enskild app tar
- Appen ”iPod” ersätts av appen ”Musik” som får ett helt nytt utseende
- Möjlighet att använda sin iPryl samtidigt som den synkroniserar med iTunes
- Information om artist och spårnamn skickas vidare till externa Bluetoothenheter (till exempel en bilstereo)
- Möjlighet att ladda ner flera appar samtidigt i stället för en i taget
- Stöd för att ställa in Airport Extreme eller Time Capsule direkt från iOS
- Möjlighet att skriva ut från det inbyggda kartprogrammet
- Inbyggd ordlista (troligtvis endast på engelska)
- Autokorrigering kan stängas av separat från stavningskontroll
- Möjlighet att ställa in kontaktuppgifter för Twitter, Facebook, Flickr, LinkedIn och Myspace i Adressboken
- Länkar kan öppnas i bakgrunden
- Möjlighet att kräva lösenord för varje enskild nerladdning (för er som inte vill riskera att bli ruinerade på barnens smurfbär).
Apple iPhone 4S 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(38)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(150)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 64GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 14 June 2011 - 14:11
Postad 18 June 2011 - 11:21
Atomic webbläsare funkar bra med tabbar.
Jo jag vet, tror även opera mini har tabbar också... men tycker de är lite ostabila när det gäller laddning av sidor, vissa sidor laddar väldigt snabbt medans andra tar god tid på sig. Tycker Safari funkar bättre när det gäller att surfa generellt.
Postad 21 June 2011 - 02:28
Jag har aldrig haft ngt emot Android, och jag känner ingen med en iPhone som är hatisk mot konkurrenterna, på den andra sidan däremot, där känner jag betydligt fler som inte gillar Apple.
Väl skrivet av dig simulacra hela din post från 8/6-11.
Jag har haft Android i 1 års tid HTC Desire men har för en månad sedan tillbaka köpt en iphone 3 GS den uppfyller mer än förväntan mina krav på en smartphone, HTCn var ingen dålig telefon den hade massor av funktioner men 70 % av detta använde jag mig inte av, så man behöver inte ha "200" olika funktioner på en smartphone utan man klarar sig bra med det som ryms i en iphone 3 GS, skall väl tilläggas att jag har både MAC och PC, där anser jag att MACen är helt överlägsen PCn.
Men när det gäller Android eller Apple så vill jag inte påstå att den ena är bättre än den andra, du köper det som passar dig bäst.
Redigerat av RedMarathon, 21 June 2011 - 02:40.
Postad 24 June 2011 - 10:55
Ja, antagligen, men ta bort widgets så är inte Android och ios särskilt olika längre ur ren daglig användning, så varför måste man försvara sig med näbbar och klor bara för att man köper en Applepryl? Varför blir varje tråd som innehåller ordet "Apple" en grälfest minuterna efter att den är skapad? Och varför händer det aldrig androidtrådar? Kolla bara på tråden där en användare undrade när det kommer en helt ny tillverkare av konsoler, den låstes för att ngn nämnde att Apple nog skulle kunna vara ett alternativ, en Applehatare spydde sina oinformerade åsikter och det slutade med att tråden först rensades, sen låstes.
Det känns som en överdriven reaktion för vissa att vara så aggressiv i sitt försvar när plattformarna i slutändan inte är särskilt olika?
Android må vara mkt mer än widget, men iOS är mkt mer än Apples inlåsning.
Jag stör mig nog mest på att vissa Applehatare låter så religiösa i sin avsky att det låter än mer troende än vad Applefolk ngnsin har gjort, värt att nämna är att de drag av sekterism runt Apple mer eller mindre har försvunnit sen Apple blev populärt, 200 miljoner iOS-enheter har sålts, 50 miljoner macar har sålts, det betyder att drygt 75% av alla iOS-ägare inte kör mac, det låter inte särskilt troende för mig.
IOS gör saker annorlunda och du behöver tänka om när du använder det, big deal, alla kanske inte har behovet att se telefonen som ett alternativ till en bärbar dator, jag skulle säga att de som gör det är i absolut minoritet och därför är deras "krav" mindre värda än allmänhetens förmåga att använda sin telefon/tablet fullt ut.
Jag har aldrig haft ngt emot Android, och jag känner ingen med en iPhone som är hatisk mot konkurrenterna, på den andra sidan däremot, där känner jag betydligt fler som inte gillar Apple.
Jag är ingen apple-hatare mer en apple-kritiker som tycker Apple är så nära "perfection" bara de ta bort sin "inlåsning". Det är enda anledningen Android passar mig bättre... ja just nu iaf...
Byter telefon ofta
Sen är det kanske bara widgets som skiljer iOS från android för just en vardagsanvändare, men för mig är det mkt mkt mer. Bl a det att ett företag som apple försöker styra över vad du kan o inte kan göra med din egen produkt.
Detta vad gäller bluetoothöverföringar, filöverföringsstöd till din iOS-enhet, byte av ring- medsignaler etc etc.......
Visst, allt ovan är "möjligt" med antingen lite meck eller jailbreak, vilket tyder på att apple inte "gillar" att folk gör detta. Du måste alltså hitta egna vägar runt problemet. Det är så synd med deras gedigna kvalitet, deras innovation (om man bortser från notif. fältet som var en ren ripp-off) samt deras användarvänlighet. De levererar ofta väldigt bra produkter.
Sen förtjänar android en hel del kritik också, misstro mig inte. Android passar i många fall tekniknörden mer än vardagsanvändaren. Jag rekommenderar nästan alltid apples produkter framför just telefoner med android till vardagsanvändaren. Men det vackra med android är ju ändå att varje person har rätt att bestämma själv och stöden finns alltid där.
Redigerat av Seriouz, 24 June 2011 - 11:45.
Postad 24 June 2011 - 17:10
Det är svårt att få båda.. antingen låter man folk göra vad de vill med telefonen med risk för att de segar till det eller så kontrollerar man allt och levererar en produkt som fungerar som det är tänkt från tillverkarens perspektiv.
Dom flesta tidigare telefonerna var ju alla låsta, sedan kom det här med smartphone... iPhone må vara en smartphone men man fortsätter med den gamla traditionen från SE/Nokia tiden där man levererar en låst telefon med möjlighet att installera tilläggs program.
Android är väl en ren smartphone där användaren kan pyssla och hålla på lite, man har möjlighet att kontrollera alla funktioner och det finns tom en aktivitetshanterare som på datorn där man kan stänga processer om jag inte har fel.
Som sagt så är det väl skit bra att det finns olika varianter att välja mellan. Jag sneglar lite själv på android då och då men vill samtidigt inte lämna en telefon/platform som jag storm trivs med.
Postad 25 June 2011 - 12:39
Förslag: skapa en ny tråd och och jämföra vilken mobil har störst k*k.
Postad 25 June 2011 - 13:00
Jag förstår inte varför du och andra ens talar om det i en tråd som heter "Iphone 5"Och jag förstår fortfarande inte hur så många fortfarande inte förstår att Android är så mycket mer än bara widgets...
Just precis vad jag också tycker !Tråden handlar om Apples kommande lur "iPhone 5" men än så länge är det tjafs om iPhone vs Android som alla andra iPhone trådar.
Förslag: skapa en ny tråd och och jämföra vilken mobil har störst k*k.
Postad 25 June 2011 - 13:05
Postad 25 June 2011 - 13:10
http://9to5mac.com/2...ming-in-august/Inga som har rykten och spekulationer på kommande iP5? Den sägs vara redo för försäljning augusti/september, helt emot de tidigare rykten om en vår 2012-lansering...
http://www.pcmag.com...,2387405,00.asp
http://hubpages.com/...-4G-Coming-2010
När den kommer, så lär väl försäkringsärendena öka markant
Redigerat av Unregistered2000, 25 June 2011 - 13:23.
Postad 06 July 2011 - 20:13
Ingen som vet hur kommande iPhone ser ut, bilden på din länk är bara vad folk tror. Det fanns minst 10-15 bilder på olika design/storlek innan iPhone 4 releasen.Vad tror ni är fördelen om de gör iPhone 5 smalare nedtill?
http://9to5mac.com/2...ming-in-august/
Apple går aldrig ut med information i förväg, den dagen Apple annonserar kommande iPhone då är den vi kommer att se ute på marknaden.
Redigerat av Lias08, 06 July 2011 - 20:14.
Postad 06 July 2011 - 20:57
Dessa nyheter är ju lastgamla när man läser dom här
Redigerat av Unregistered2000, 06 July 2011 - 20:58.
Postad 06 July 2011 - 20:59
DETTA Forumet verkar vara lite off
Dessa nyheter är ju lastgamla när man läser dom här
Då får du väl bidra lite du också
Postad 07 July 2011 - 07:24
Postad 08 July 2011 - 19:50
Inte jag heller, och det är också därför jag frågade vad skulle fördelen vara om den bli avsmalnad nedtill OM Apple nu designar iPhone 5 som bilden visar.Sjukt ful om den skulle bli avsmalnad i nederkant som på bilden ovan. Det gillade jag inte alls faktiskt.
Ingen som vet hur kommande iPhone ser ut, bilden på din länk är bara vad folk tror. Det fanns minst 10-15 bilder på olika design/storlek innan iPhone 4 releasen.
Apple går aldrig ut med information i förväg, den dagen Apple annonserar kommande iPhone då är den vi kommer att se ute på marknaden.
Postad 08 July 2011 - 22:44
Inte jag heller, och det är också därför jag frågade vad skulle fördelen vara om den bli avsmalnad nedtill OM Apple nu designar iPhone 5 som bilden visar.
Den enda fördel jag kan se öht med denna design är att den är enklare att få ner i fickan... that's it. Hoppas dock det fyller någon mer funktion än detta.
Postad 17 July 2011 - 20:25
Lyckades med bedriften att glömma min iPhone4 på biltaket... fick ut 3000 kr som tröst på försäkringen och tänkte nu avvakta release av iPhone5.
Hade ett telenor-abonnemang som jag har kvar ca 15 månader att betala på. Någon som vet om jag kan köpa en iPhone5 utan abonnemang från Telenor och förlänga mitt gamla abonnemang? Vanligtvis måste man ju köpa den med abonnemang, om det är som med iPhone4...
Postad 18 July 2011 - 12:38
Självrisk? +- 1500:-Sjukt dålig försäkring om du bara fick ut 3000.- för en iPhone4. Och iPhone4 behövde man inte köpa med abonnemang, den fanns att köpa utan abonnemang redan ifrån dag 1.
Postad 27 July 2011 - 08:19
Men det lutar om att det får bli en iphone till henne, men då kommer frågan; ska man vänta till iphone 5? Pengar e ju inte direkt ett problem, men samtidigt att köpa en iphone 4 nu när 5:an är snart på väg känns ju lite B...
Att iphone 5 släpps liksom kanske inom ett par månader, är det bara helt lösrykta rykten, eller finns det någon som helst substans i det?
Värt att vänta?
Postad 27 July 2011 - 10:16
Min tjej har en Desire HD, men tjatar om att hon vill ha en iphone. Nu är jag en android-människa själv, så jag förstår inte vad hon pratar om och tvärt emot, tycker hon e konstig som vill ha en iphone när hon har en bättre telefon.. men tjejer.. dom e konstiga dom
Men det lutar om att det får bli en iphone till henne, men då kommer frågan; ska man vänta till iphone 5? Pengar e ju inte direkt ett problem, men samtidigt att köpa en iphone 4 nu när 5:an är snart på väg känns ju lite B...
Att iphone 5 släpps liksom kanske inom ett par månader, är det bara helt lösrykta rykten, eller finns det någon som helst substans i det?
Värt att vänta?
Ingen förutom Apple vet när nästa iPhone kommer, det är bara lösa rykte att nästa iPhone kommer om ett par månader men det är absolut värd att vänta några månader för det skulle jag göra.
Rykten går att en "iPhone 4S" kommer innan "iPhone 5", den dagen Apple officiellt går ut med information då vet vi vad nästa iPhone heter och när den kommer.
Redigerat av Lias08, 27 July 2011 - 18:27.
Postad 27 July 2011 - 10:18
Postad 28 July 2011 - 10:07
http://www.macrumors...r-ipad-3-later/
Postad 01 August 2011 - 14:17
http://www.idg.se/2....-iphone-5-lackt
Postad 01 August 2011 - 17:46
Min tjej har en Desire HD, men tjatar om att hon vill ha en iphone. Nu är jag en android-människa själv, så jag förstår inte vad hon pratar om och tvärt emot, tycker hon e konstig som vill ha en iphone när hon har en bättre telefon.. men tjejer.. dom e konstiga dom
Värt att vänta?
Risken är väl att hon förmodligen inte vet om hon vill ha en Iphone5? Antar att det är Iphone4 hon är sugen på då många hon känner har en sån. Människor vill gärna ha det andra har...
Postad 02 August 2011 - 07:39
kan detta va 5an tro?
http://gizmodo.com/5...f-the-iphone-5/
Hoppas verkligen de går tillbaka till den rundade baksidan som de gjorde från iPad 1 till iPad 2. Gillar inte den kantiga designen på iPhone4. För mycket Samsung över den
Postad 02 August 2011 - 07:43
Detta blir lite off-topic. er om ursäkt på förhand.
Lyckades med bedriften att glömma min iPhone4 på biltaket... fick ut 3000 kr som tröst på försäkringen och tänkte nu avvakta release av iPhone5.
Hade ett telenor-abonnemang som jag har kvar ca 15 månader att betala på. Någon som vet om jag kan köpa en iPhone5 utan abonnemang från Telenor och förlänga mitt gamla abonnemang? Vanligtvis måste man ju köpa den med abonnemang, om det är som med iPhone4...
Det är dyrt att ha bil
Postad 02 August 2011 - 08:15
Risken är väl att hon förmodligen inte vet om hon vill ha en Iphone5? Antar att det är Iphone4 hon är sugen på då många hon känner har en sån. Människor vill gärna ha det andra har...
Jo, hon vill nog ha en iphone 4 efter som hon säger; alla hennes vänner har sånna. Men samtidigt så kan ju inte jag låta min jänta ha en gammal produkt om hon nu ska ha nått nytt, så då fåre bli iphone 5. OM nu hon verkligen vill ha en iphone 4 fortfarande då 5:an har kommit.. ja då är den iallafall kanske lite billigare
Postad 03 August 2011 - 17:23
Nu var den då släppt. I Kina och designad av ApOlle
![]()
Kolla här.
http://www.youtube.c...player_embedded
där har du den på film...
Postad 03 August 2011 - 17:36
Detta blir lite off-topic. er om ursäkt på förhand.
Behövs inget ab för att köpa iphone4, kanske blir på 5:an den första veckan. Dottern har hatt alla iphone men aldrig köpt med ab.
Postad 03 August 2011 - 22:39
Måste vara fejk, 3 tums skärm?
klart den e fejk, eller mera av en klon... den kommer nog se ut sådär förrutom skärmen. Den finns ju å köpa i precis samma stad som tillverkar dem riktiga telefonerna, så det är mkt möjligt att någon anställd har tagit ut en prototyp eller ritning på från apples fabrik...
Postad 04 August 2011 - 11:36
Safari med tabbar kommer inte till iphone tråkigt nog.
En ursäkt att invänta iphöne 6?
Postad 05 August 2011 - 09:01
Iphone4 är iaf stilren.
/Niklas
Postad 10 August 2011 - 18:41
Kommer den få samma laddnings uttag som alla andrA?
Med 99.5% säkerhet ja, Apple kommer nog inte att vända ryggen till hela sitt tillbehörssortiment bara för att alla andra kör mini-usb, vilket är en värdelös dålig kontakt, som bäst kommer de att skicka med en adapter till mini-usb i lådan.
Postad 10 August 2011 - 19:38
Fejk eller? Känns som the real stuff. Ganska ful, men gillar ändå tänket med tunna kanter. Och hyffsat lätt, 113 gram.
Redigerat av ted1001, 10 August 2011 - 19:41.
Postad 10 August 2011 - 19:46
http://showyou.com/v...69888?u=motorik
Fejk eller? Känns som the real stuff. Ganska ful, men gillar ändå tänket med tunna kanter. Och hyffsat lätt, 113 gram.
ser klart mkt bättre ut än denna http://www.youtube.c...player_embedded som också är en kandidat...
Postad 10 August 2011 - 20:47
Fetfejk! Men snyggt gjorthttp://showyou.com/v...69888?u=motorik
Postad 10 August 2011 - 20:58
Kan garantera dig att det blir så. En stor del av deras framgång (tror jag) består av att alla tillbehör passar alla deras apparater (i princip)Kommer den få samma laddnings uttag som alla andrA?
Postad 10 August 2011 - 21:33
Med 99.5% säkerhet ja, Apple kommer nog inte att vända ryggen till hela sitt tillbehörssortiment bara för att alla andra kör mini-usb, vilket är en värdelös dålig kontakt, som bäst kommer de att skicka med en adapter till mini-usb i lådan.
I EU finns det ju ett påbud som säger att det ska vara microusb på nya enheter
Postad 10 August 2011 - 21:51

Redigerat av Mentos, 10 August 2011 - 21:52.
Postad 10 August 2011 - 23:01
Micto USB, inte mini-usb
Och varför är det en dålig kontakt? Det är väl snarare apples kontakter som fått mkt kritik pga av dess storlek som medför att damm lättare samlas.
Redigerat av Seriouz, 10 August 2011 - 23:01.
Postad 10 August 2011 - 23:11
Micto USB, inte mini-usb
Och varför är det en dålig kontakt? Det är väl snarare apples kontakter som fått mkt kritik pga av dess storlek som medför att damm lättare samlas.
Micro-usb är ingen bra kontakt i sig, den lilla plattan i mitten har en tendens att brytas av. Hade varit bättre att satsa på mini-usb, men kanske inte passar de mest slimmade telefonerna och mp3-spelarna.
Jag gillar idén med en standard, särskilt om det blir som eu hoppas så att man kan köpa en telefon utan laddare om man redan har en, och kan ladda hos polare som har en annan telefon.
Apple har redan lovat eu att följa detta men har väl ingen enhet ute med det än.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 10 August 2011 - 23:12.
Postad 11 August 2011 - 06:57
Micro-usb är ingen bra kontakt i sig, den lilla plattan i mitten har en tendens att brytas av. Hade varit bättre att satsa på mini-usb, men kanske inte passar de mest slimmade telefonerna och mp3-spelarna.
Jag gillar idén med en standard, särskilt om det blir som eu hoppas så att man kan köpa en telefon utan laddare om man redan har en, och kan ladda hos polare som har en annan telefon.
Apple har redan lovat eu att följa detta men har väl ingen enhet ute med det än.
Sen kanske Apple väljer att slänga med en adapter från deras standard till micro-USB istället för att sätta den direkt på enheten? Eller följer man inte standarden då?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
1 bild
208 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?