Sony Ericsson - Xperia Neo/Pro
239 svar till detta ämne
Postad 10 augusti 2011 - 19:09
SS_454
-
SS_454
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Har just installerat uppdateringen av SE programvara till min NEO till 4.0.A.368. Förra var något på 3.0. Exakt vad som har blivit bättre vet jag inte. Har läst på Sweroid att de skulle komma en. Någon som vet mer vad som har blivit bättre till NEO?
Edit Två saker som jag märkt.
Det går äntligen att zomma i kamern på 8MP läget.
När man trycker på Power-knappen på sidan för att låsa telefonen ser det ut som man stänger av en gammal TV.
Ni som har NEO hur många av er har köpt silikonfodral till den. Jag köpte ett på Teknikmagasinet 75kr. Tyckte telefonen var hal som en ål. Men efter fodralet på så känns den som den kommer att tåla det mesta. Riktig nöjd med det.
Redigerat av SS_454, 10 augusti 2011 - 20:41.
Postad 11 augusti 2011 - 15:17
Ferniss
-
Ferniss
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Har just installerat uppdateringen av SE programvara till min NEO till 4.0.A.368. Förra var något på 3.0. Exakt vad som har blivit bättre vet jag inte. Har läst på Sweroid att de skulle komma en. Någon som vet mer vad som har blivit bättre till NEO?
Edit Två saker som jag märkt. Det går äntligen att zomma i kamern på 8MP läget. När man trycker på Power-knappen på sidan för att låsa telefonen ser det ut som man stänger av en gammal TV.
Ni som har NEO hur många av er har köpt silikonfodral till den. Jag köpte ett på Teknikmagasinet 75kr. Tyckte telefonen var hal som en ål. Men efter fodralet på så känns den som den kommer att tåla det mesta. Riktig nöjd med det.
Är på väg att uppdatera nu, behöver man säkerhetskopiera kontakter, kalender och så vidare? Eller är det bara att köra på?
Postad 11 augusti 2011 - 22:02
SS_454
-
SS_454
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Jag körde bara på. Har allt synkat med gmail & facebook. Körde en synk efter och vad jag har märkt så finns allt kvar. Även sms historiken fanns kvar.
Postad 12 augusti 2011 - 17:04
Ferniss
-
Ferniss
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Fan va fint allt blev! Jag blev nykär i telefonen  Mycket bra uppdatering!
Det som ändrats (som jag märkt hittills):
* Det gåratt zomma i kamern på 8MP läget.
* När man trycker på Power-knappen på sidan för att låsa telefonen ser det ut som man stänger av en gammal TV.
* Översikten över widgetsen (ikonerna rör på sig, och flyttar runt helt när man skakar telefonen)
* Man kan ändra färg (teman) där man har alla appar, samt inställningsmenyn med mera
* Några nya appar som kom med
* Ny Timescape
Sen är det säkert en hel del annat också
Redigerat av Ferniss, 12 augusti 2011 - 17:07.
Postad 23 augusti 2011 - 23:12
MTD
-
MTD
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Ingen som har någon mer info på när Pro släpps?
Sugen på ett tangentbord igen!
Postad 26 augusti 2011 - 10:22
DonChristian
-
DonChristian
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har med uppdaterat min Neo men fick inte den senaste programvaran som andra har skrivit om. Är det så att Sony Ericsson inte släpper ut uppdateringen till alla telefoner på samma gång?
Skall sägas att jag har en olåst Neo från Halebop.
Postad 30 augusti 2011 - 07:39
ponpolio
-
ponpolio
-
Användare
-
-
180 inlägg
Gick på prisjakts uppgifter om att den skulle klara xvid/divx, hur får man dessa att lira?
Har provat flera olika men det vill sig inte, måste jag ladda ner någon videospelare?
Kopierat över testfilerna direkt till minneskortet.
Postad 31 augusti 2011 - 20:58
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1 314 inlägg
Ingen som fått problem efter senaste uppdateringen?
Jag anslöt min Neo för första gången till datorn ikväll och omedelbart därefter startade installation av något som kallades för "PC Companion". Jag antog att det var ett slags synkningsprogram för Neon och datorn så jag tillät installationen (Vista laptop)
Efter installationen av PC Companion så föreslog programmet en uppdatering av telefonen som jag naturlitvis accepterade. Efter att följt instruktionerna för uppdateringen så satte programmet igång att hämta och installera uppdateringen, men någonstans mitt i halva installationen poppade upp ett felmeddelande som informerade om att uppdateringen misslyckades.
Jag kopplade bort telefonen och försökte starta om den, men utan resultat. Därefter plockade jag ut batteriet för att göra en riktig kallstart, vilket resulterade i att telefonen startade, men istället för att visa den bekanta Xperia loggan så visades det en varningstriangel med en telefonsymbol och sen slocknade telefonen...
Efter att ha testat en massa grejer med hjälp av pc-companion så hittade jag möjligheten att "reparera" telefonen, vilket jag naturligtvis valde. Jag informerades av Pc Companion att "reparationen" skulle innebära att alla kontakter och liknande personliga inställningar i telefonminnet skulle raderas, men eftersom jag gärna vill ha igång telefonen och de flesta kontakterna är backade så startade jag reparation av telefonen också.
...Vilket resulterade i ytterligare ett felmeddelande någonstans efter halva installationen...
Så nu funkar inte telefonen alls! Inkopplad till datorn via usb, startar pc-companion, men ungefär var 30 sekund ser det ut som att pc'n förlorar kontakten med telefonen, för att efter ytterligare några sekunder så återetableras usb-kontakten. Av den anledningen så har jag testat att reparera telefonen ifrån någon av laptopens 2 andra usb-kontakter också, men utan resultat.
...Det känns inte helt bra med en död telefon, så jag hoppas att jag kan få någon hjälp ifrån SonyE. supporten eller mitt försäljningsställe i morgon...
Ni andra får lycka till med era uppdateringar...
...Jag är bara lite avundsjuk...
Postad 04 september 2011 - 22:32
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Hej,
Min kompis har en Xperia Neo som han precis uppgraderat till senaste programvaran. Efter denna uppgradering kan han inte surfa (eller allmänt använda internet) alls efter en omstart av telefonen. Det verkar som om APN-inställningarnan från operatören (Tele2) inte sparas i alla lägen. Det han behöver göra för att få igång internet-anslutningen igen är att flytta sim-kortet till en annan telefon, starta upp den, surfa lite samt sedan flytta tillbaka simkortet. Då finns APN-inställningarna och han kan surfa utan problem?!?
Är det någon här som känner igen detta beteende?
Någon bra workaround?
Tack på förhand!
/M
Postad 06 september 2011 - 22:21
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1 314 inlägg
Hos telia brukar man kunna beställa nya internet-inställningar som man får genom ett sms. Funkar det inte likadant hos Tele2?
Postad 07 september 2011 - 11:52
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
Hej,
Min kompis har en Xperia Neo som han precis uppgraderat till senaste programvaran. Efter denna uppgradering kan han inte surfa (eller allmänt använda internet) alls efter en omstart av telefonen. Det verkar som om APN-inställningarnan från operatören (Tele2) inte sparas i alla lägen. Det han behöver göra för att få igång internet-anslutningen igen är att flytta sim-kortet till en annan telefon, starta upp den, surfa lite samt sedan flytta tillbaka simkortet. Då finns APN-inställningarna och han kan surfa utan problem?!?
Är det någon här som känner igen detta beteende? Någon bra workaround?
Tack på förhand!
/M
Du måste ta bort simkortslösenordet, det är tydligen en bugg i nya firmwaren. Det funkar som en tillfällig lösning tills en fix kommer.
Postad 07 september 2011 - 11:57
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
ny uppdatering fungerade klockrent på min neo. det är en fröjd att rippa cd till flac och lägga in på telefonen. koppla in neo till förstärkaren det låter så görbra. bättre än skiten spotify det fick jag aldrig i gång.
Postad 07 september 2011 - 18:44
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1 314 inlägg
Spotify funkade finfint på min NEO...
En av de trevligare apparna jag har kört på NEO'n, på tal om spotify, var spotimote...
När lilltösen skulle ha något hon kallade för "disco-kalas", så fixade jag en lååång spellista med disco-låtar som hon gillade i laptopens spotify och sen installerade jag spotimote i nallen. Med laptopen inkopplad till ljudanläggningen och tack vare trådlöst nätverk så behövde jag inte inte ens vara inom hörhåll för att starta och stoppa musiken på "discot" eller spela på beställning...
Finfint att sitta och passa grillen i lugn och ro medan 22 knattar har disco i vardagsrummet och ändå kunna styra musiken fullt ut från nallen...
Hmm...
...Saknar min Neo en aning just nu. Teliabutiken lovade att det skulle ta 5-10 arbetsdagar innan jag kunde få tillbaka min telefon så nu återstår det bara att se om dom klarar av att hålla vad dom lovat...
Postad 23 september 2011 - 22:49
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1 314 inlägg
Nallen tillbaka igen med uppdaterad firmware och med den en del nyheter...
...Bl.a. rejält försämrad batteritid!
Mellan 13-15 timmar innan den larmar, tigger och bönar om att få bli laddad! Detta utan att ha gjort något särskilt den dagen.
Vete sjutton vad det är som slukar batteri. Det ser ut som att skärmen är den stora boven och mätaren visar på att skärmen varit tänd ca 1 timme, trots att jag knappt har använt telefonen till något annat än att kolla klockan och vädret...
Max en halvtimmes surf!
Nog sjutton ska man väl kunna begära att en modern telefon ska klara i allafall ett dygn även om man tänder skärmen någon gång då och då?
Postad 27 september 2011 - 11:27
Matsen
-
Matsen
-
Mästare
-
-
2 792 inlägg
Nallen tillbaka igen med uppdaterad firmware och med den en del nyheter... ...Bl.a. rejält försämrad batteritid!  Mellan 13-15 timmar innan den larmar, tigger och bönar om att få bli laddad! Detta utan att ha gjort något särskilt den dagen. Vete sjutton vad det är som slukar batteri. Det ser ut som att skärmen är den stora boven och mätaren visar på att skärmen varit tänd ca 1 timme, trots att jag knappt har använt telefonen till något annat än att kolla klockan och vädret... Max en halvtimmes surf! Nog sjutton ska man väl kunna begära att en modern telefon ska klara i allafall ett dygn även om man tänder skärmen någon gång då och då?
Jag upplever oxo att batteritiden har försämrats avsevärt efter senaste uppdateringen, men jag kan inte hitta vad exakt det är som drar ström!
Postad 01 oktober 2011 - 10:46
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1 314 inlägg
Nu är den senaste uppdateringen intryckt i luren och denna gången gick det problemfritt.
Fast jag använde mej inte av PC companion denna gången...
Batteritiden är nu minst lika bra som tidigare. Första dagen efter uppdateringen var en "aktiv" dag där jag lekte med telefonen så mycket så att skärmen var igång i nästan 2½ timme, förutom detta så var wifi-t igång större delen av dagen, spotify matade på med musik i över en timme (med skärmen släckt), ringde ett par samtal och fotade lite.
När det var dags att lägga sej på kvällen så återstod fortfarande nästan 40% av batterikapaciteten!
Nu har det gått ytterligare en vecka och min normalförbrukning brukar innebära någonstans mellan 1 och 2 timmars "skärmtid" och då har jag nästan 70% av batteriets kapacitet kvar när det är sängdags.
Min gamla Samsung Omnia smiskade de här batteritiderna lätt, men så länge det räcker med att ladda min nalle nattetid, även om det blir varje natt, så tycker jag kapaciteten är tillräcklig.
Helt ok batteritider med den nya uppdateringen m.a.o.
Dessutom så tycker jag att allt flyter lite snabbare och lättare också numera, men det är lite mer av en känsla och något som jag har svårt att visa konkret.
Vad värre är och det här tycker jag är ILLA, är att jag inte längre kan skriva in adresser i Navigon!
Om jag startar Navigon och trycker på "Ange adress" så får jag under en bråkdels sekund se fönstret man ska skriva in adresser i, sen försvinner fönstret och Navigon accepterar inte heller någon textinmatning "i blindo".
Det har alltså blivit omöjligt att ange en adress eller en ort som mål för en rutt och därmed så har navigationsprogrammet också blivit värdelöst...
ILLA!!!
Om någon har stött på en lösning på det problemet, så vore jag tacksam, för jag uppskattar verkligen att ha en gps-navigator i luren och saknar den stort nu när den inte fungerar längre...
Postad 05 oktober 2011 - 19:58
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1 314 inlägg
Har nu varit i kontakt med navigon supporten som hävdade att lösningen på problemet var ominstallation av navigon, men först var man tvungen att manuellt radera alla spår av navigon i telefonens minne.
Det vete sjutton hur man gör, eftersom telefonens minne inte går att "browsa" varken ifrån filhanterar-appen jag laddade ner till telefonen eller ifrån PC'n via PC-companion. Däremot så går det utmärkt att browsa minneskortet i telefonen och där raderade jag också alla spår jag hittade av navigon. En mapp på strax över 650 MB, vilket borde innebära att mappen innehöll kartorna  ....
Sagt och gjort.
-Dags att installera om Navigon, tänkte jag, men döm om min förvåning när jag så att Android-market helt har förändrat sitt utseende de senaste dagarna. Värst av allt är att det verkar som om hela android market fungerar MYCKET trögare nu jämfört med tidigare...
När jag väl hittade "Mina Appar" och försökte starta installationen av Navigon igen så resulterade det enbart en skärmbild som informerad om "Läser in" med en liten fin snurrande symbol som indikerar att något händer...
...Men inget hände!
Efter många misslyckade försök så kopplade jag telefonen till PC'n igen, startade PC-companion (hoppades på att man skulle kunna installera via PC-companion på något enkelt sätt), men fick till sist igång navigon installationen via PC'ns webbläsare...
När väl Navigon var installerat och klart, så försökte jag naturligtvis starta navigatorn, för jag misstänkte att navigatorn behöver ladda ner lite kartor igen också...
...Mycket riktigt...
När navigon startar så visas en förloppstapel och texten "anslutning etableras", men efter en stund så får jag upp texten "Anslutning till Google-servern misslyckades. Kontrollera din internet-anslutning och säkerställ att du har anmält dej till Android market."
Wifi är igång när detta meddelandet dyker upp, via Wifi har jag precis uppdaterat några andra appar, surfat lite, facebookat m.m. synkat mailen utan problem, men navigon fixar inte hämta de nödvändiga kartorna...
Lagom kul det här...
Ska prova och se vad som händer om jag startar navigon när nallen är ansluten till PC-companion...
Så här mycket telefon-meck har jag inte haft sedan jag köpte min första Windows Mobile 5.0 enhet och det var länge sedan...
Postad 06 oktober 2011 - 08:26
Pr0wler
-
Pr0wler
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Fick precis mail från The Phone House där det stod att de hade Xperia Pro i lager. Ringde och kollade när den skulle dyka upp i butik och fick svaret: Eventuellt i vecka 43. Snacka om falsk marknadsföring!
Postad 07 oktober 2011 - 14:49
Unregistered1d36b31d
-
Unregistered1d36b31d
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Xperia Neo 1990:-. http://www.elgigante...artphone-bla-teVärt?
Redigerat av Unregistered1d36b31d, 07 oktober 2011 - 14:50.
Postad 08 oktober 2011 - 12:24
Dalthor-san
-
Dalthor-san
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Såg att halebop har fått upp sin Xperia Pro nu. Dock är min X10:a på service hos halebop så jag hoppas lite att dom säger att den är skit och jag kan fixa en deal att förlänga mitt abonnemang som egentligen löper ut till maj och få en Pro istället
Postad 08 oktober 2011 - 13:46
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Xperia Neo 1990:-. http://www.elgigante...artphone-bla-te Värt?
Definitivt värt det. Kanonlur :-) Lite trist bara att dom tagit bort den fräcka skärmsläckaren i senaste uppdateringen...
Redigerat av PontiacMan, 11 oktober 2011 - 10:31.
Postad 16 oktober 2011 - 19:27
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1 314 inlägg
Nu var allt i sin ordning igen!
Enligt killen på navigon supporten var man tvungen att manuell radera allt som hade med navigon att göra innan man installerade om programmet.
Inte för att jag förstår varför eller vad problemet egentligen var, men efter att handgripligen raderat ytterligare en mapp som hette något med navigon efter avinstallation av navigon, så fungerade Navigon igen som det ska efter ominstallation. Det som var lite tråkigt är att det visade sej att mappen jag raderade innehöll alla kartorna, så det tog en bra stund innan navigon var fullt driftklar igen, eftersom jag fick ladda ner alla kartorna en gång till...
Nu när väl allting har "kommit på plats igen" s.a.s. så funkar telefonen väldigt bra efter den senaste firmware-uppdateringen. Det enda som jag inte gillar riktigt är att man har förändrat Android-market, men det har nog inte något med telefonens Firmware att göra.
Som det ser ut nu så går android-market väldigt trögt och det tar på tok för lång tid för att alla listor ska laddas eller att få se listan på vilka appar man själv har ("mina appar")...
Men, men...
Det kanske fixar dom i nästa uppdatering...
Postad 16 oktober 2011 - 19:47
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
@GuessWho
Nya market är inget vidare, bara hoppas de optimerar den lite.
Använde också Navigon förut men har helt gått över till googles navigeringsprogram nu, tycker det funkar bättre faktiskt nu när det är släppt i sverige.
Postad 21 november 2011 - 18:08
Ferniss
-
Ferniss
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Nu uppdatering tillgänglig!
Har dock inte märkt några förändringar..
Någon annan som märkt något?
Postad 20 december 2011 - 09:12
gbg_mattias
-
gbg_mattias
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Efter att jag uppdaterade Neo igår med PC companion så har android-widgeten "Strömkontroll" försvunnit. Är det någon som har märkt av samma problem?
Finns widgeten "Strömkontroll" att ladda ner någonstans? På market finns ju massor av liknande widgetar men jag är ute efter den som följer med android i standardutförande.
Mattias
Postad 23 januari 2012 - 07:49
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Hej, kan jag använda samma laddare till Xperia NEO som jag har till Xperia x10i ?
Postad 23 januari 2012 - 12:08
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Postad 23 januari 2012 - 19:15
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Postad 28 januari 2012 - 19:54
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Nu uppdatering tillgänglig! Har dock inte märkt några förändringar.. Någon annan som märkt något? 
När jag kopplar in telefonen till datorn och öppnar mappen för fotografier så ser det numera ut så här: http://img713.images...3/9026/neoh.jpgThumbnail-preview funkar inte längre. Om det är uppdateringen eller nåt annat kan jag inte svara på, men det hände i samband med den.
Postad 28 maj 2012 - 08:32
Ferniss
-
Ferniss
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Now, we are happy to confirm that the remaining 2011 smartphones; Xperia arc, Xperia neo, Xperia mini, Xperia mini pro, Xperia pro, Xperia active and Sony Ericsson Live with Walkman will start to receive their updates starting from next week.
This software upgrade will be Android version 4.0.4 and the good news is that this latest version will also be made available for Xperia arc S, Xperia ray and Xperia neo V users, who received Android 4.0.3 the first time around.
Skrivet den 25/5, på http://blogs.sonymob...ia-smartphones/Så uppdatering borde komma inom en snar framtid
Redigerat av Ferniss, 28 maj 2012 - 08:33.
Postad 28 maj 2012 - 08:35
Ferniss
-
Ferniss
-
Amatör
-
-
60 inlägg
När jag kopplar in telefonen till datorn och öppnar mappen för fotografier så ser det numera ut så här:
http://img713.images...3/9026/neoh.jpg
Thumbnail-preview funkar inte längre. Om det är uppdateringen eller nåt annat kan jag inte svara på, men det hände i samband med den.
Jag skulle tro att det inte har med telefonuppdateringen att göra. Tror mer att det kan vara något med din dator. Har du fått ordning på problemet, eller ser det fortfarande likadant ut?
Postad 01 juni 2012 - 11:17
Unregisteredafae9ac5
-
Unregisteredafae9ac5
-
Rookie
-
7 inlägg
Har någon updaterat sin Neo till 4.0.4?
How is it? Lags, bugs, anything?
Postad 01 juni 2012 - 14:55
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Har någon updaterat sin Neo till 4.0.4?
How is it? Lags, bugs, anything?
Japp, jag har uppdaterat min Neo. Funkar kanon än så länge :-)
Postad 15 juni 2012 - 22:46
Ferniss
-
Ferniss
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Någon som vet hur man tar skärmdumpar i nya ICS?
Hittade det, man håller ner "volym ner" samt "power" knappen i ca en sekund.
Redigerat av Ferniss, 16 juni 2012 - 07:59.
Postad 07 augusti 2012 - 10:01
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1 314 inlägg
Någon som vet hur man nedgraderar från 4.0.4. tillbaka till föregående firmware?
Allt så väldigt trevligt ut från början efter uppgraderingen, men efterhand så har fler och fler problem dykt upp. T.o.m. gps'en verkar ha försämrats. När det tidigare gick snabbt och lätt att hitta satelliterna så tar det nu mycket längre tid och dessutom så tappar telefonen bort dom väldigt ofta numera. Så ofta så att googles navigator i praktiken är oanvändbar.
Navigon funkar lite bättre men inte mycket...
Postad 08 augusti 2012 - 17:34
ponpolio
-
ponpolio
-
Användare
-
-
180 inlägg
Hur fasen tar man bort eländet 4.0.4, går det ens att ångra uppdateringen av min Xperia Neo.
Jag var jättenöjd med telefonen innan jag uppdaterade men gjorde tabben att uppdatera till senaste versionen.
Resultatet nu är att jag har en fin telefon som är direkt opålitlig, låser sig, är fruktansvärt seg och käkar batteri som ungar käkar godis.
Finns det något sätt alls att återgå till förra versionen?
Postad 11 augusti 2012 - 18:25
Station
-
Station
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
WotanServer http://www.wotanserv...ebranding-flashÄr egentligen till för att låsa upp och de-branda mobilen från Mobiloperatörers klåfingerhet. Fast det verkar som det finns olika gamla Firmware versioner. Kostar dock pengar att utnyttja, PayPal eller kreditkort. Har hittills använt WotanServer för att få in svenska i ett par SE Feature-mobiler (Hazel och C510) från Kina. Fungerar utmärkt även om jag var tvungen att göra det två gånger på C510 pga "Failed to Flash" vid första försöket.
Postad 01 september 2012 - 19:36
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Någon som vet om Neo kommer att få en uppdatering som Arc har fått till 4.1.B.0.587???
Jag har fått uppdateringen nu :-)
Redigerat av PontiacMan, 08 september 2012 - 09:11.
Postad 15 november 2012 - 08:22
tsjokarlsvik
-
tsjokarlsvik
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,
Har en Experia mobil och undrar om någon vet hur man får bort funktionen som skapar sina egna ord när man försöker skriva sms och email ?
Har en flickvän som nu har fått heta många konstiga namn eftersom min Experia själv hitta på sina egna ord,,,,,,
Postad 14 december 2012 - 00:50
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Hej,
Har en Experia mobil och undrar om någon vet hur man får bort funktionen som skapar sina egna ord när man försöker skriva sms och email ?
Har en flickvän som nu har fått heta många konstiga namn eftersom min Experia själv hitta på sina egna ord,,,,,,
Inställningar->Språk & inmatning. Välj det tangentbord som hon använder och leta efter funktionen ordförslag. Eller byt tangentbord.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|