Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 2011 LED Plus med Cinema3D

1495 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG LW550W 47" (TV) 5 8.555554 (8) Inga priser
LG LW550W 55" (TV) 5 9.499998 (13) Inga priser
LG LW5500 55" (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW5500 42" (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW5500 47" (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW4500 47" TV - 47LW4500 (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW4500 55" (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW550W (TV) 5 8.333332 (2) Inga priser
LG LW4500 42" TV - 42LW4500 (TV) 1 6.5 (1) Inga priser
LG LW450N (TV) 4 6.749998 (3) Inga priser
LG LW450N - 47LW450N (TV) 4 6.5 (1) Inga priser
LG 55LW450N TV (TV) 4 9.299998 (9) Inga priser
LG LW650W 55" (TV) 6 9.375 (7) Inga priser
LG 47" TV - 47LW650W (TV) 6 7.90909 (10) Inga priser
LG LW980W 47" TV - 47LW980W (TV) 5 7.666666 (2) Inga priser
LG LW980W - 55LW980W (TV) 2 8.333332 (2) Inga priser
LG LW540N (TV) 1 (0) Inga priser
LG LW540N 47" (TV) 1 (0) Inga priser
19 relaterade trådar
Värt att byta min TV? (6 inlägg) 7 år sedan
Hur svårt kan det va..55” B7 VS 65” LED (6 inlägg) 8 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 12 år sedan
LG Plasma-lineup 2011 (998 inlägg) 12 år sedan
Servicemeny i LG led 2011 (lista?) (1 inlägg) 12 år sedan
Hur eliminera input lag? (7 inlägg) 13 år sedan
3D som kommer nu - Bra eller Dåligt (265 inlägg) 13 år sedan
DLNA-problem med min LG 47LW550W (1 inlägg) 13 år sedan
LG TV Hackande ljud på HD-kanaler. (5 inlägg) 13 år sedan
LG 47LW540N (17 inlägg) 14 år sedan
Philips 55PFL7606T/LG 55LW550W, snarlika (93 inlägg) 14 år sedan
LG LW9800 - Här samlar vi alla info om denna! (226 inlägg) 14 år sedan
Har köpt ny TV och har lite frågor LG 3d (22 inlägg) 14 år sedan
Proiblem med att spela in via usb på min nya LG TV (0 inlägg) 14 år sedan
LG 55LW650W vs Samsung UE55D7005? (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild på tv när dator kopplas via hembiosystem (2 inlägg) 14 år sedan
MellandagsREA 2011 - Här samlar vi allt (95 inlägg) 14 år sedan
LG 47LW550W alt LG 50PZ 550N alt P 50GT30Y (14 inlägg) 14 år sedan
NY TV! MAX 20.000 CA 50 ". (76 inlägg) 14 år sedan

Postad 13 June 2011 - 09:24

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Dåliga nyheter för de av oss som väntar på 7700... :) LG verkar ha dragit tillbaka den modellen.
http://www.lg.com/us...t/LG-LW7700.jsp

Postad 13 June 2011 - 21:18

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Hej på er, jag är (lika bra att erkänna) helt värdelös på sånt här. Har idag en LG 60LD550N men funderar på att byta till en 55LW650W.

Kommer det bli någon försämring? Får jag mer input lag, släp i vertikala rörelser, lipsync problem osv med den nya TVn jämfört med LCDn?
Vet knappt skillnaden på LCD och LED. :D

Hoppas någon kan hjälpa mig så jag inte gör en dålig affär. :)

Postad 13 June 2011 - 22:24

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Det är svårt att svara på 55LW650W då den inte dykt upp i butik ännu men om det är en Full LED så lär den inte bli billig :)

Hade jag varit dig så hade jag vänta ett eller ett par år tills tekniken blir lite billigare och lite bättre. Den TVn du har är väl rätt ok och dessutom bara ett år gammal eller har du mycket av dom problem du nämner?? lite av det där samt clouding är väl jag lite orolig för då jag har varit mycket nöjd med min 4år gamla plasma men jag har inte sett något direkt negativt i dom 3 butiker jag hittat LW550W.

Är du väldigt orolig och inte alls nöjd med din nuvarande TV så kanske du bör fundera över en 60" plasma istället?? LG60PZ950 som diskuteras ovan är en finfin TV bland annat?

Postad 13 June 2011 - 22:33

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Det är svårt att svara på 55LW650W då den inte dykt upp i butik ännu men om det är en Full LED så lär den inte bli billig :)

Hade jag varit dig så hade jag vänta ett eller ett par år tills tekniken blir lite billigare och lite bättre. Den TVn du har är väl rätt ok och dessutom bara ett år gammal eller har du mycket av dom problem du nämner?? lite av det där samt clouding är väl jag lite orolig för då jag har varit mycket nöjd med min 4år gamla plasma men jag har inte sett något direkt negativt i dom 3 butiker jag hittat LW550W.

Är du väldigt orolig och inte alls nöjd med din nuvarande TV så kanske du bör fundera över en 60" plasma istället?? LG60PZ950 som diskuteras ovan är en finfin TV bland annat?

Problemet är att det måste bytas mainboard i min tv, men man får inte tag i reservdelar. Utan vill byta till en 55LW650W istället. Men vill inte gå med på de om jag förlorar något bild/funktions-mässigt.

Vill inte ha plasma då jag haft LG-plasmor innan, som alla lidigt av sjuka inbränningar. :/

Har i nuläget (bildmässigt) bara problem med släpningar i vertikala rörelser, främst i sd-material.

Postad 14 June 2011 - 03:42

Unregistered1460
  • Unregistered1460
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

LW650 är oxå en edge-LED...

Postad 14 June 2011 - 20:52

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på hur PVR-funktionen fungerar på dessa tv-apparater? Om jag vill spela in något, kan jag ställa det med timer och sitta och tex spela ps3 utan att påverkas av att den spelar in? Eller måste den visa det den spelar in på skärmen?

Postad 15 June 2011 - 02:32

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på hur PVR-funktionen fungerar på dessa tv-apparater? Om jag vill spela in något, kan jag ställa det med timer och sitta och tex spela ps3 utan att påverkas av att den spelar in? Eller måste den visa det den spelar in på skärmen?

Det går inte att ändra program eller ingångskälla medan inspelning pågår.

Postad 15 June 2011 - 05:16

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Oanvändbart och meningslöst mao. :)

Postad 15 June 2011 - 05:28

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Någon som har någon av dessa tv-apparater och kan bekräfta om CI+-modul och HD-kanalerna fungerar från com hem ?
Ingen modell ur LGs LW-serie finns med på com hems lista över godkända modeller.

Postad 15 June 2011 - 07:10

Tuxie
  • Tuxie
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Säker på det? Att det inte går att ändra program är ju självklart eftersom de inte har dubbla mottagare och dekodrar men man måste väl kunna se på exempelvis en HDMI-källa medan inspelningen pågår? Det kan man iallafall på Panasonic- och Samsung-apparater.

Postad 15 June 2011 - 07:22

pear
  • pear
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0
Enligt Hi-Fi Klubben går det att titta på annan källa samtidigt som man spelar in ett TV-program:

47LW550W är inte utrustad med dubbla mottagare, vilket är en förutsättning för att du ska kunna spela in ett program och samtidigt titta på ett annat. Däremot kan du spela in ett TV-program samtidigt som du tittar på en Blu-ray- eller DVD-film via HDMI, så du måste inte nödvändigtvis titta på det program som du för tillfället håller på att spela in.

http://www.hifiklubb...550w_led-tv.htm

Postad 15 June 2011 - 07:46

thowal
  • thowal
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Tyvärr så verkar det inte som det fungerar, jag startade en inspelning och försökte sen byta till hdmi1 och då fick jag upp en ruta som sa att inspelningen avbryts om jag går till hdmi.

Så totalt oanvändbart, om jag nu inte har missat något, men tror inte det.

Postad 15 June 2011 - 18:06

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Tyvärr så verkar det inte som det fungerar, jag startade en inspelning och försökte sen byta till hdmi1 och då fick jag upp en ruta som sa att inspelningen avbryts om jag går till hdmi.

Trist, vilken modell har du? Har du comhem? Tänkte om du kunde bekräfta om hd-kanalerna fungerar med denna tv och ci+ modul? :)

Postad 16 June 2011 - 06:49

thowal
  • thowal
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Trist, vilken modell har du? Har du comhem? Tänkte om du kunde bekräfta om hd-kanalerna fungerar med denna tv och ci+ modul? :)

ja det är comhem, men har inte testat med ci modul.

Enligt comhems hemsida så stöds våran TV för hd med ci modul.

http://www.comhem.se...70/-/index.html

Redigerat av thowal, 16 June 2011 - 06:53.

Postad 16 June 2011 - 07:23

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

ja det är comhem, men har inte testat med ci modul.

Enligt comhems hemsida så stöds våran TV för hd med ci modul.

http://www.comhem.se...70/-/index.html

Ah, tusen tack. Men eftersom jag är lite lätt mentalt handikappad så kollade jag ju såklart här: http://www.comhem.se...22/-/index.html

:)

Postad 16 June 2011 - 11:07

Unregistered1460
  • Unregistered1460
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

jag kan garantera att det stöder ci+ :P

det stämmer... du måste kolla på kanalen som du spelar in. Det går heller inte att byta input. Så visst är det en del begränsningar, men så e de för alla tv med en inbyggd tunewr bara.
Det som funkar bra är timerinspelning när man inte e hemma, och även timeshift, om du vill spola eller pausa i live-tv... Men visst hade två tuners varit roligare :D

Postad 16 June 2011 - 11:43

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0
Något annat roligt kunde man väl förväntas kunna göra än att se det som spelas in eller..Med de fristående HDD-inspelarna går det att se tidigare inspelningar på HDD.Går det med de inbyggda i tv´n?

Postad 16 June 2011 - 12:00

Unregistered1460
  • Unregistered1460
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Något annat roligt kunde man väl förväntas kunna göra än att se det som spelas in eller..Med de fristående HDD-inspelarna går det att se tidigare inspelningar på HDD.Går det med de inbyggda i tv´n?

Jo, det går... Det du gör är att koppla in en extern HDD, upp till en 1 gig... Å sen kan du lagra allt du spelar in på den... Det kommer även upp som en snygg lista i tv:ns menyer... Ser faktiskt riktigt bra ut

Postad 16 June 2011 - 13:09

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Imorse leverarades paketet med TV:n samt en Bluray 3d spelare. Nya hdmikablar har jag köpt sedan tidigare.

Jag har inte hunnit öppna paketet ännu pga jobbet men ska göra det imorgon förmiddag. Förhoppningsvis kommer det bilder i galleriet under söndagen. Det ska bli kul att se vad som finns med i paketet. Jag tror att det ska vara med 2 glasögon men jag har ett par bioglasögon hemma så jag ska nog kunna se 3D ändå.

Ett par spännande dygn väntar.....

Postad 16 June 2011 - 13:12

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Jo, det går... Det du gör är att koppla in en extern HDD, upp till en 1 gig... Å sen kan du lagra allt du spelar in på den... Det kommer även upp som en snygg lista i tv:ns menyer... Ser faktiskt riktigt bra ut

Tror han menar om man kan kolla på ett inspelat program samtidigt som man spelar in ett annat. Och det lär väl knappast fungera, då man inte ens kan byta ingångskälla. :P

Imorse leverarades paketet med TV:n samt en Bluray 3d spelare. Nya hdmikablar har jag köpt sedan tidigare.

Jag har inte hunnit öppna paketet ännu pga jobbet men ska göra det imorgon förmiddag. Förhoppningsvis kommer det bilder i galleriet under söndagen. Det ska bli kul att se vad som finns med i paketet. Jag tror att det ska vara med 2 glasögon men jag har ett par bioglasögon hemma så jag ska nog kunna se 3D ändå.

Vilken TV blev det? Ser fram emot dina åsikter då jag också väntar på en 55LW650W :)
Berätta gärna hur många glasögon som medföljde, det är jag lite nyfiken på.

Postad 16 June 2011 - 13:31

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

Tror han menar om man kan kolla på ett inspelat program samtidigt som man spelar in ett annat. Och det lär väl knappast fungera, då man inte ens kan byta ingångskälla. :)

Inget är självklart men är osäker.Har bara HDD/DVD-inspelare att jämföra mot.Svaret lär väl kunna komma snabbt då en del redan har sådana tv och intresset av att kunna se tidigare inspelningar samtidigt som det pågår inspelning inte kan anses vara försumbart.

Med min separata inspelare finns det DRIVE SELECT=DVD,SD-kort,HDD.Du kan välja vilken av dessa att spelas upp när en inspelning pågår till HDD.

Sedan har du ingångsväljare(INPUT SELECT)= dvb-tuner,dv-in,s-din,kompositvideo.INPUT Select kan inte skiftas när det pågår inspelning.

Undrade bara.

Postad 16 June 2011 - 13:40

Unregistered1460
  • Unregistered1460
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

2 par glasögon följer med i paktetet... sen kan du ta med resten från SF bio :) Du kan bara knalla in och be om 10 par utan problem :P Jag har testat, och det funkar :D

Postad 16 June 2011 - 15:11

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Yabbah: Om du läser lite i tråden så ser du att jag köpt en LG55LW550W.

Frontside Sweden: Du har ju en aktiv 3D TV. Det kan ju knappast fungera med bioglasögon. Jag anar dock att du menar att det går att få extra glasögon på bion :).

Postad 16 June 2011 - 19:52

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Något OT, men när kommer modellerna med "nano-led" ? De verkar också riktigt intressanta.

Postad 16 June 2011 - 20:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Något OT, men när kommer modellerna med "nano-led" ? De verkar också riktigt intressanta.

I Höst men det verkar som de spolat 3D på dem:
http://www.engadget....d-cinema-3d-se/

Postad 16 June 2011 - 21:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Frontside Sweden: Du har ju en aktiv 3D TV. Det kan ju knappast fungera med bioglasögon. Jag anar dock att du menar att det går att få extra glasögon på bion :).

Jaha, jag fattade som att han har en Cinema 3D, det här är ju ändå tråden för dom. :D

Postad 17 June 2011 - 03:10

Unregistered1460
  • Unregistered1460
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Jaha, jag fattade som att han har en Cinema 3D, det här är ju ändå tråden för dom. :)

Jo, jag har en PZ950 hemma med aktiva, men har testat CInema 3D med bio-glasögon oxå.
Man måste ju ut och terrorisera butikerna med jämna mellanrum oxå :D
Å jag föredrar Cinema 3D alla dagar i veckan framför aktiv...

I Höst men det verkar som de spolat 3D på dem:
http://www.engadget....d-cinema-3d-se/

Nja,
tror dom spolat aktiv 3D på dem, och ersatt det med Cinema 3D... Fast jag kan ha fel, men tror inte det :)

Postad 17 June 2011 - 08:01

Tuxie
  • Tuxie
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

det stämmer... du måste kolla på kanalen som du spelar in. Det går heller inte att byta input. Så visst är det en del begränsningar, men så e de för alla tv med en inbyggd tunewr bara.
Det som funkar bra är timerinspelning när man inte e hemma, och även timeshift, om du vill spola eller pausa i live-tv... Men visst hade två tuners varit roligare :D

Det behövs inte två tuners för att titta på exempelvis HDMI eller något redan inspelat samtidigt som man spelar in. Dubbla tuners behöver man bara för att titta på en annan TV-kanal än den man håller på att spela in.
Att inte kunna byta till HDMI bara för att man spelar in är skandalöst dåligt. Är rätt säker på att man kan det med ALLA andra tillverkares TV-apparater som har stöd för HDD-inspelning. Pinsamt, LG.

Postad 17 June 2011 - 14:38

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Lite skumt att det inte går att byta input men det kanske en mjukvaruuppdatering kan fixa. Såtillvida det verkligen går utan att ha två tuners.

TVn är nu upp-packad och testad men jag har inte lyckats få upp den på väggen ännu. Det är lite bökigt att montera en 55" själv faktiskt :D. Jag har alltså en LG55KW550W.

So far so good. Bilden verkar helt ok men jag skulle vilja komma in i menyerna och stänga av vissa sk "bildförbättringar". Jag hittade inte den menyn när jag snabbt gick igenom inställningarna så det fick bli "expert 1" så länge men bilden är ändå mycket bra. Det jag vill testa är olika inställningar så att det blir bra flyt när man kollar på hockey eller fotboll. 3D fungerar kanon och jag känner inte att jag missar några detaljer precis. Jag sittar ca 2,5 meter från TVn och det känns helt ok. Nu var det ju dagtid med relativt sett ljust vardagsrum men jag har ganska mörkt även mitt på dagen inne hos mig.

Innan jag åkte till jobbet så kopplade jag i en lång nätverkskabel och tjoff så satt Smart-tv där som smäck. Allt bara funkade och TV:n började direkt att uppdatera sig och startade om. Hoppas att jag nu fick bättre upplösning på 3Dn även om jag inte kände att jag missade detaljer när jag provtittade. Jag få kolla upp det imorgon. Testade även att gå in på Youtube och kollade på en musikvideo. Fungerade mycket bra.

Imorgon ska jag få hjälp att få upp TV:n på väggen och det ska bli skönt för då kan jag köpa en snyggare apparatbänk lite senare.
Dessutom borde det se rätt snyggt ut att ha den på väggen. Jag gillar designen på denna TV så den kommar att göra sig bra på väggen. :)

Postad 17 June 2011 - 17:03

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Lite skumt att det inte går att byta input men det kanske en mjukvaruuppdatering kan fixa. Såtillvida det verkligen går utan att ha två tuners.

TVn är nu upp-packad och testad men jag har inte lyckats få upp den på väggen ännu. Det är lite bökigt att montera en 55" själv faktiskt :D. Jag har alltså en LG55KW550W.

So far so good. Bilden verkar helt ok men jag skulle vilja komma in i menyerna och stänga av vissa sk "bildförbättringar". Jag hittade inte den menyn när jag snabbt gick igenom inställningarna så det fick bli "expert 1" så länge men bilden är ändå mycket bra. Det jag vill testa är olika inställningar så att det blir bra flyt när man kollar på hockey eller fotboll. 3D fungerar kanon och jag känner inte att jag missar några detaljer precis. Jag sittar ca 2,5 meter från TVn och det känns helt ok. Nu var det ju dagtid med relativt sett ljust vardagsrum men jag har ganska mörkt även mitt på dagen inne hos mig.

Innan jag åkte till jobbet så kopplade jag i en lång nätverkskabel och tjoff så satt Smart-tv där som smäck. Allt bara funkade och TV:n började direkt att uppdatera sig och startade om. Hoppas att jag nu fick bättre upplösning på 3Dn även om jag inte kände att jag missade detaljer när jag provtittade. Jag få kolla upp det imorgon. Testade även att gå in på Youtube och kollade på en musikvideo. Fungerade mycket bra.

Imorgon ska jag få hjälp att få upp TV:n på väggen och det ska bli skönt för då kan jag köpa en snyggare apparatbänk lite senare.
Dessutom borde det se rätt snyggt ut att ha den på väggen. Jag gillar designen på denna TV så den kommar att göra sig bra på väggen. :)

är 3D upplevelsen bättre än bio för dig? :)

Postad 17 June 2011 - 17:38

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Bättre än bio? Jag är inte helt säker på att jag förstår frågan riktigt??

Jag har bara sett 2 filmer på bio med 3D så det vet jag inte. Dessutom kollade jag bara 3D i ca 10 minuter bara för att se att allt fungerade. Det såg väldigt bra ut så länge i alla fall. Imorgon ska jag testa så mycket jag kan med olika format och skivor med både 2 och 3D :D

Postad 17 June 2011 - 18:27

pear
  • pear
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0
Har just mailat Hi-fi klubben angående det faktum att de påstår att man kan spela in ett tv-program och samtidigt se på en annan bildkälla via hdmi och att användare på det här forumet påstår att det inte går.

Skall bli intressant och se vad de svarar.

Postad 17 June 2011 - 19:15

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Jag tror att det går att fixa med en uppdatering men jag är ju en sån där obotlig optimist jag :D

Jag har ju separata boxar till canal digital och till Viasat så jag klarar mig kanske ändå. Jag får väl testa lite senare.

Postad 18 June 2011 - 11:23

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Väldigt nöjd med TV:n än så länge. Ingen clouding alls vad jag kan se och fruktansvärt bra bild på HD kanalerna och SD kanalerna går att titta på som det var med min plasma också. Alla funktioner med smart-tv är kul att utforska och det går snabbare än jag förväntade mig att komma ut på nätet mm.

Det enda minus som jag kan komma på är att det kan nästan bli för bra ibland. Igår natt slökollade jag lite på "percy Jacksson och åskviggen" och bilden var som en tavla. Det blev mer "teater på plats känsla" än film :unsure:. Fast det är nog en vanesak och att klaga över för bra bild är väl rätt dumt :D

Jag fick med 2 glasögon men jag märker ingen kvalitetskillnade mellan dom och mina 2 bioglasögon som jag har. Fast LG-glasögonen låg i en fin liten påse och hade putsduk så det var ju ett + :). Jag gillar verkligen 3D på denna TV men än så länge finns ju ine så mycket att kolla på.

Hoppas nu att kompisen kommer så att jag kan få upp "åbäket" på väggen också. Det klarar jag inte själv nämligen.

Postad 18 June 2011 - 11:51

pear
  • pear
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0
Nu har jag fått svar ifrån Hi-Fi klubben.

Hejsan XXXXX.

Av någon anledning har det blivit fel på vår hemsida, jag har kollat upp med LG och det stämmer att man måste vara kvar på kanalen som spelas in och det går inte att ändra till en HDMI ingång. Jag har även informerat alla som har om våra hemsidor och produktbeskrivningar ang. detta och det kommer att ändras snarast. De jobbar troligen inte idag så det blir på måndag.

Med vänlig hälsning, xxxxxx xxxxxxxxxxxxx

Hi-Fi Klubben Kundtjänst

Postad 18 June 2011 - 13:18

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Då får man hoppas på en mjukvaruppdatering för om jag förstår rätt kan jag inte titta på Canal digital och spela in viasat samtidigt trots att jag har två boxar (parabol) ???

Så här såg paketet ut innan jag packade upp det, kablar och väggstativ köptes under tiden jag väntade på leverans:

Postad bild

Här söker TV:n kanaler i marknätet:

Postad bild

Redigerat av waconda, 18 June 2011 - 13:19.

Postad 19 June 2011 - 17:14

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Sådär. Nu är TV:n på väggen. Nu ska jag bara fixa kabelgömmare och snygga till det lite :)

Postad bild

Postad 19 June 2011 - 19:13

Unregistered1889
  • Unregistered1889
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Vad roligt att du är nöjd :)
Ja som jag skrev några sidor längre bak i denna tråd så är det nice 3D och vanlig bild om man skruvar
Lite enligt inställningslistan som finns på FlatpanelsHD det är värt den tiden.
Köpte 2 par glasögon på Synsam från Polaroid och tycker att de är bättre än de som följer med.
Men det är inte dåligt med de som följer med men Polaroid glasen passade mig bättre.
Priset är 295:- styck.
Jag har inga externa kanalboxar så mina erfareheter är endast med inbyggd tuner.
Mera 3D till folket he he :ph34r:

Redigerat av Unregistered1889, 19 June 2011 - 19:16.

Postad 19 June 2011 - 19:59

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Ja som jag skrev några sidor längre bak i denna tråd så är det nice 3D och vanlig bild om man skruvar
Lite enligt inställningslistan som finns på FlatpanelsHD det är värt den tiden.

Vart på flatpanelshd hittar du dessa inställningar? Jag hittar ingenting ja. :ph34r:
Länka gärna. :)

Postad 19 June 2011 - 22:16

Unregistered1889
  • Unregistered1889
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Vart på flatpanelshd hittar du dessa inställningar? Jag hittar ingenting ja. :ph34r:
Länka gärna. :)

Här är länken

http://www.flatpanel...p;id=1301662476

Och om det inte funkar ser listan ut så här och sedan pilla med kontrast ,backlight, ljus,skärpa,färg om man inte är nöjd.Jag har gjort listor för varje ingång som jag använder kan skicka upp dom här om intresse finns

Picture preset: Expert1
Backlight 35
Contrast 90
Brightness: 50
V/H Sharpness: 50
Color: 50
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Noise Reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Super resolution Off
Black level Low
Real Cinema Off
Color gamut Standard
Edge enhancer Off
xvYCC Auto
Color filter Off
Color temperature Warm
RGB Method 2 points
R contrast 0
G contrast -2
B contrast 1
R brightness -7
G brightness 20
B brightness 5
TruMotion On/Off
LED local dimming Off

Skickat från min iPad

Redigerat av Unregistered1889, 19 June 2011 - 22:22.

Postad 19 June 2011 - 22:52

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Jag har ställt in bilden efter dessa inställningar och det blev mycket bra. Jag är helnöjd med bilden i både 2D och 3D och det är även ok i SD fast jag försöker undvika SD :)

Jag såg min första hela 3D film ikväll och det gick hur bra som helst :ph34r:. Jag tror inte jag skulle klara 1.5 timmar aktiv 3D så denna typ av 3D passar mig bra. Jag sitter ca 2.5m från TV:n och det känns lagom.

Postad 20 June 2011 - 08:12

Unregistered1889
  • Unregistered1889
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
:) Här kommer inställningslistorna jag testat kanske det hjälper någon att komma så nära en perfekt bild man vill ha.

Annalog TV ( inbyggd Tuner )
Backlight 40
Contrast 95
Brightness: 50
V/H Sharpness: 50
Color: 45
Tint 0
Dynamic Contrast Mellan
Noise Reduction Hög
Mpeg noise reduction Låg
Super resolution on
Black level Low
Real Cinema on
Color gamut Standard
Edge enhancer Hög
xvYCC Auto
Color filter Off
Color temperature Mellan
RGB Method 2 points
R contrast 0
G contrast -2
B contrast 1
R brightness -7
G brightness 20
B brightness 5
TruMotion Låg
LED local dimming Låg

Diggital TV ( inbyggd Tuner )
Backlight 40
Contrast 95
Brightness: 55
V/H Sharpness: 55
Color: 45
Tint 0
Dynamic Contrast Låg
Noise Reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Super resolution Off
Black level Low
Real Cinema on
Color gamut Standard
Edge enhancer Låg
xvYCC Auto
Color filter Off
Color temperature Mellan
RGB Method 2 points
R contrast 0
G contrast -2
B contrast 1
R brightness -7
G brightness 20
B brightness 5
TruMotion Låg
LED local dimming Låg

DVD HDMI 1
Backlight 45
Contrast 95
Tint 0
Dynamic Contrast Låg
Noise Reduction Off
Mpeg noise reduction Låg
Super resolution Off
Black level Low
Real Cinema on
Color gamut Standard
Edge enhancer Låg
xvYCC Auto
Color filter Off
Color temperature Kall
RGB Method 2 points
R contrast 0
G contrast -2
B contrast 1
R brightness -7
G brightness 20
B brightness 5
TruMotion Off
LED local dimming Låg

Dator HDMI 2
Backlight 45
Contrast 95
Tint 0
Dynamic Contrast Mellan
Noise Reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Super resolution Off
Black level Low
Real Cinema Off
Color gamut Standard
Edge enhancer Hög
xvYCC Auto
Color filter Off
Color temperature Mellan
RGB Method 2 points
R contrast 0
G contrast -2
B contrast 1
R brightness -7
G brightness 20
B brightness 5
TruMotion On/Off
LED local dimming Låg

:ph34r:

Postad 20 June 2011 - 08:15

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

:) Här kommer inställningslistorna jag testat kanske det hjälper någon att komma så nära en perfekt bild man vill ha.

Jättebra men man ska vara medveten om att ovanstående ger perfekt bild för dig hemma hos dig.

Postad 20 June 2011 - 08:20

Unregistered1889
  • Unregistered1889
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Jättebra men man ska vara medveten om att ovanstående ger perfekt bild för dig hemma hos dig.

:) Helt rätt men det tog en stund att komma fram till detta jag lovar he he :ph34r:
Så om man vill slippa stöka för mycket med inställningar är det en gör bra början som vi säger i Göteborg :P

Redigerat av Unregistered1889, 20 June 2011 - 08:23.

Postad 20 June 2011 - 08:32

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Det är alltid bra att få lite vägledning. Just nu känner jag att har har så nära perfekt bild jag kan komma utan att kalibrera. Jag tänkte dock köpa en kaliberingsskiva och kolla om det kan bli ännu bättre :)

Postad 20 June 2011 - 08:40

Unregistered1889
  • Unregistered1889
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Det är alltid bra att få lite vägledning. Just nu känner jag att har har så nära perfekt bild jag kan komma utan att kalibrera. Jag tänkte dock köpa en kaliberingsskiva och kolla om det kan bli ännu bättre :)

Gött ett billigare allternativ som jag testade är Testbilden på TV 2 tidigt på Morgonen bra Färg, Kontrast, Rutmönster.
Det är ju dessutom Live om man säger så men vist Testkiva kan man få på Hifiklubben utan kostnad om man är medlem. :ph34r:

Redigerat av Unregistered1889, 20 June 2011 - 08:41.

Postad 20 June 2011 - 09:01

Unregistered5af02ddc
  • Unregistered5af02ddc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej Conjor!

Jag undrar om du har Comhem till din TV?

Jag är intresserad av att köpa LW450. Jag har Comhem i min lägenhet. Jag har tänkt använda den inbyggda TV mottagren i TV'n.

Mvh eray

Postad 20 June 2011 - 09:17

Unregistered1889
  • Unregistered1889
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Hej Conjor!

Jag undrar om du har Comhem till din TV?

Jag är intresserad av att köpa LW450. Jag har Comhem i min lägenhet. Jag har tänkt använda den inbyggda TV mottagren i TV'n.

Mvh eray

Yes jag har ComHem så mina listor på inställningar passar. :)

Postad 20 June 2011 - 09:33

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
eray: Har du noterat att LW550 just nu är billigare än LW450?

Postad 20 June 2011 - 10:06

Unregistered5af02ddc
  • Unregistered5af02ddc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ja.

Det blir en LW550.

Conjor jag har en fråga till.

Hur är det med de digitala kanalerna. Är du hänvisad till Comhems kanallista? eller kan du välja att inte visa de kanaler som du inte abbonerar på?

//eray

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.