@DocSeverinsen
Gå in i webbgränssnittet för Onkyon och lägg in (ipadress,routeradress och) DNS-adresserna manuellt så fungerar det utan strul.
Du menar i hardware-menyn i recievern?
Där har jag testat lägga in adresserna men det funkar inte.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Behöver hjälp med min nya Onkyo TX-NR609!
Startad av
II HDC II
, Nov 18 2011 17:21
267 svar till detta ämne
46 relaterade trådar
Postad 08 February 2012 - 06:54
Du menar i hardware-menyn i recievern? Där har jag testat lägga in adresserna men det funkar inte. Postad 08 February 2012 - 08:53 Vilka adresser lägger du till? Jag antar att det ska vara Onkyons interna IP-adress, alltså nåt i stil med 192.168.x.y Postad 08 February 2012 - 18:48
JA, det borde det vara men när jag har "enable" i Networkmenyn får jag bara upp en ip-adress som inte alls är rätt. Routern och recievern har ingen kontakt. Jag använder en rak nätverkskabel nu, är det rätt? Postad 09 February 2012 - 10:35
Hej
Lånar tråden lite. När man kopplat in iphonen till onkyon får man ju upp en meny med filmer, musikvideor osv. När jag startat filmer och väljer en film blir tv'n blå dvs ingen bild. Dock kan jag höra filmen. Någon som vet vad som är fel? Tacksam för hjälp. Postad 09 February 2012 - 11:08
Går det på något enkelt sätt att växla mellan 5.1 till 2.1 i recievern ifrån samma källa, HTPC, så man kan skifta mellan att se på film eller lyssna på musik? Försökt fippla med All channel stereo, pure, direct osv men får bara till 2.0. Subwoofern kopplas bort direkt nå annat än All channel används.
Postad 19 February 2012 - 11:39
Ja nått märkligt är med min Onkyo o nätverk.
Köpte min 609 i november o allt fungerade hur bra som helst med DLNA o Spotify. När jag nu skulle använda Spotify för första gången på nån månad så påstod den att jag hade fel login, men i själva verket hade jag inget fungerande nätverk. Efter en jävla massa pill och en uppdatering senare fick jag det att fungera igen. Postad 19 February 2012 - 13:39
Precis samma sak hände mig vid inloggning när receivern var ny och
man inte hade så bra koll på den! Lite märkligt men nu vet man ju! Postad 22 February 2012 - 18:37
god dag... har en fråga jag har 609:an +hkts 60+ xtz 99.36 frontar tips på inställning av frontarna... är förstärkaren för klen för dessa snygga golvare... vill ha lite snärtigare eller taigtare bas tacksam för svar...
Postad 23 February 2012 - 08:23
Det är inte superenkla högtalare att driva så det kan vara så att de skulle må bra av lite högre effekt. Vad du kan testa är att plugga basportarna och eller justera avstånd till bakvägg för att se om det blir lite bättre. Du har ju dessutom strappningen på baksidan att laborera med. Men visst låna gärna hem ett slutsteg för att se om även detta gör skillnad. Postad 23 February 2012 - 19:20
Någon som har koll?
Kopplade idag in en switch för att köra tv, tv-spel och reciver från samma router. Allt funkar bra till en början men plöttsligt blir de "myrornaskrig" (någon smågrynig variant) medans ja testar Spotify. Tror att någon sladd åkt ut när ja tryckt recivern på plats i skåpet men innan ja hinner hitta rätt får ja tillbaka bilden. Grejen nu är bara att de inte längre står TV i displayen på recivern utan DOCK. Allt funkar, och när ja har på tv-spel står det GAME och när nätet är på visas NET osv precis som vanligt, men inte när ja ser på tv som tidigare. Vad har hänt? Har de med switchen att göra? Testade att stänga av den men de blev ingen skillnad... EDIT: Hittade varför ja fått DOCK på displayen. Hade råkat hålla in TV-knappen på reciverns front. Men förstår inte skillnaden på de man kunde välja, tex mellan TV och DOCK. Vad är de till för, och bör ja ändra nåt mer nu när ja ändrat tillbaka till TV? Hörs ju ingen skillnad utan de är bara texten i displayen som ändrats. Redigerat av danne_king, 23 February 2012 - 21:11. Postad 24 February 2012 - 20:37
Och varför fungerar inte DLNA helt plötsligt? Jag kan gå in i de mappar jag delat ut på Windows 7 datorn, välja vilken låt som ska spelas, den spelas upp i 13 sekunder, sen stannar den bara. Efter det måste man trycka på DVR eller nått annat, gå tillbaka till NET och då kan man återigen hoppa runt bland alla mappar, välja en låt, men då blinkar det en gul triangel med "kan inte spela". Va fasen har hänt? Har funkat tidigare utan problem. Någon som har nått tips?
Edit: Det sker när jag höjer volymen!!! Jag spelar upp en låt från min Windows 7 dator, och så fort jag höjer volymen så stannar Onkyon, låten bara fryser. Det var ett tag sen jag körde musik via DLNA, detta kan ha uppstått efter den uppdatering jag gjorde förut. Någon annan som har samma problem?? Redigerat av Nicce70, 24 February 2012 - 21:34. Postad 24 February 2012 - 22:52
Hjälp!
Har nu fått hem min Onkyo 609 och ska koppla in subwofern, men hur gör jag?? Jag har en vanlig högtalarkabel liksom, fattar inte hur jag ska lösa det? Kabeln som går ifrån min sub (http://www.netonnet....0m/154799.5506/) Postad 25 February 2012 - 00:39
Jag har en passiv sub,så det går tydligen inte att koppla den:(?) Postad 25 February 2012 - 08:50 Nope. Postad 25 February 2012 - 09:04
Har du testat att bi-ampa högtalarna? Kör själv bi-ampat med bra resultat, dock andra högtalare. Postad 25 February 2012 - 12:34
Någon som har möjlighet att testa följande:
Spela upp en låt med Windows Media Player 12 med funktionen "Spela till", och välja att spela upp den på Onkyon. Och när låten spelas upp, justera volymen i Media Player, och se vad som händer. Postad 26 February 2012 - 00:17
Jag upplever att min nya 609 hänger sig ofta, någon som har samma problem? Eller kanske systemet som är så innan den har blivit "lite varm"
Postad 26 February 2012 - 08:11
Vad menar du med "hänger sig" ? Postad 26 February 2012 - 15:31
Hur nedgraderar man programvaran, går det? Skulle vilja testa med den förra programvaran och se om den skulle fungera med denna.
Postad 01 March 2012 - 19:46
Postad 01 March 2012 - 19:50
Nej jag har inte vågat är väl ganska ny på detta området... Många skriver att det inte blir någon skillnad... Det är väldigt mycket djupbas i dessa högtalare fått sänka till -4db på basen...men det är nog mycket inställningar kvar eller köpa en starkare förstärkare...
Postad 12 March 2012 - 07:32
Hej hej,
Hoppar in här och lånar lite plats... Jag funderar på att införskaffa en sådan här maskin men jag kan inte hitta någon mer detaljerad info om hur streamingen fungerar i den. Jag kör idag Logitech Media Server och streamar till en Squuezebox Touch, men kan denna server mata även Recievern med musik? Kommer de att förstå varandra, eller har Onkyo någon egen mjukvara för detta som ex. Samsung har? Postad 12 March 2012 - 16:12
Du behöver ingen mjukvara alls det räcker med DLNA stöd på den NAS, Server eller vad det nu är Postad 23 March 2012 - 22:09
Någon som kan hjälpa mig?
Jag undrar om jag kan koppla in ett par högtalare i serie på zon 2 utgången. På det första paret står det impedans 4-8 ohm 120 watt, och på det andra paret 6 ohm 60 watt. Funkar det att lägga dessa i en seriekoppling, eller vad kommer att hända? Kör med 4 ohm som stora fronthögtalare på zon 1, så jag har ställt in den på 4 ohm i menyerna. Jag antar att det även då gäller för zon 2!? Postad 23 March 2012 - 23:28
ställ zone 1 på 6 ohm annars stryper du stärkaren. det funkar att lägga dem i serie i zone 2 Postad 24 March 2012 - 12:18
ok, vad menar du med stryper stärkaren? Postad 25 March 2012 - 19:48 Rca om det är en aktiv subba Postad 27 March 2012 - 20:06 Inbyggd förstärkare. På vanlig svenska: den har en elsladd. Postad 28 March 2012 - 21:14
Jag har lite problem med att koppla in min HTPC till min 609. Kopplar en DVI-HDMI kabel från datorn.
Min TV har upplösningen 1366x768 men det alternativet finns inte att välja i inställningarna för grafikkortet när jag kopplar HTPCn till onkyon. Kopplar jag HTPCn direkt till TVn får jag rätt upplösning. Vad gör jag åt detta? Onkyon är inställd på: 1-1 Bildutmatning Upplösning Auto 4-5 Bildjustering PC Bredläge Auto Borde inte onkyon hantera att skicka igenom den upplösning jag vill till TVn? Postad 29 March 2012 - 11:46
Prova och sätt Bildutmatning till Through istället för auto (eller Via står det nog i svensk meny). Då ska Onkyon skicka igenom bildsignalen utan att göra någonting. Redigerat av Nicce70, 29 March 2012 - 12:02. Postad 01 April 2012 - 08:01
Har testat men det fungerar inte. Slår jag på "via" så kan jag bara välja 1280x720 ut från HTPCn. Hela bildytan på TVn fylls ut men bilden blir oskarp.
Kopplar jag direkt till TVn så kan jag välja 1360x768 i grafikkortinställningarna och bilden blir perfekt. Verkar inte som att förstärkaren släpper igenom signalen obehandlad ändå, finns det nåt mer jag måste ställa in? Postad 01 April 2012 - 16:41
Det kan nog vara så att Onkyon inte supportar den upplösningen. Postad 04 April 2012 - 19:54
Sätt förstärkaren på Direct så ska det funka. Through ändrar upplösningen! Postad 21 April 2012 - 10:31
Zon2 fungerar bara med analoga ingångar har jag för mig. Postad 21 April 2012 - 18:09
Förlåt min följdfråga då som kanske är lite korkad, men en analog ingång vad är det kabel som behövs då? Postad 21 April 2012 - 18:18
Finns det någon analog utgång på den här htpc:n som jag har? Det är en Zotac Zbox AF04 Postad 21 April 2012 - 23:26 Då behöver du en rca-kabel, lämpligen en i stereo (vanligen röd/vit). Postad 22 April 2012 - 07:00
fungerar den till min htpc då? Postad 22 April 2012 - 13:44 Har du analog ut på htpc'n (röd/vit) så ja. Men troligtvis har du inte det. Då får du använda en omkopplare från 3,5 mm till stereo-rca. Postad 24 April 2012 - 12:07
Nej jag hade ju ingen sådan, an du länka till en bra sådan omkopplare? Postad 24 April 2012 - 12:15
Har ett till problem, hur gör jag för att kunna få ut 5.1 ljud i förstärkaren när jag spelar upp film från en HTPC? När jag försöker ändra ljudkälla så går det inte utan står bara något som "not possible" eller liknande. Jag har en HDMI kabel mellan HTPC:n och förstärkaren.
Förstärkaren är en Onkyo 609 Postad 25 April 2012 - 09:14
' Finns det RCA kontakter som man inte behöver löda? Isf var??? Postad 25 April 2012 - 21:07 Du behöver inte löda rca kabel. Alla, även de minsta tv butikerna har rca kabel. Dom har också 3,5mm-rca kabel. Kostar några tior bara. Postad 26 April 2012 - 07:22
RCA till sub: http://www.kjell.com...daptrar/sub-bas
3,5 mm -> RCA: http://www.kjell.com...el-0-2-m-p39588 eller http://www.kjell.com...el-0-2-m-p39353 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |