![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
Postad 22 maj 2012 - 22:00
Me gusta, som fan. Men var är den röda? Har spetsat mig på den, precis som jag ville ha en orange N8 (blev dock en svart då de orangea är ohemult dyra på begagnatmarknaden).BOB redan nästa vecka? http://bit.ly/MD5xYh
Postad 24 maj 2012 - 13:33
Beställda produkter:
1,00 ST 752253 Nokia PureView 808 White
41 megapixel kamera, WLAN, GPS, FM Radio, E-post og NFC
1,00 ST nyligen beställt.
Normal leveranstid 7 dag(ar).
Postad 24 maj 2012 - 14:36

Postad 24 maj 2012 - 14:52
Postad 24 maj 2012 - 16:08
Hade oxå tänkt klippa en bob så fort den kom ut men den får lägga sig några kronor lägre först. Bra synd inte tele2 maxi-erbjudande fanns kvar. Fick ju tyvärr plocka ut en ajfån gratis och sälja den alldeles för billigt för få några kronor att sponsra denna grymma mobil med.. Men man kan ju hoppas bob går ner mot 5 strecket snart då
Dem säljs ju för samma pris begagnade som nya och folk köper.
Postad 24 maj 2012 - 16:20
Njjau inte riktigt va...eller va menar du?Dem säljs ju för samma pris begagnade som nya och folk köper.
Jag fick till slut 3300kr för en ouppackad 16gb vit 4S men flera skambud strax under 3tusen...
Den ligger ju på 5790 enligt kvittot jag fick från Tele2 så det e ju inte direkt bra pris jag fick.
Redigerat av big_swede70, 24 maj 2012 - 16:20.
Postad 24 maj 2012 - 17:06
Njjau inte riktigt va...eller va menar du?
Jag fick till slut 3300kr för en ouppackad 16gb vit 4S men flera skambud strax under 3tusen...
Den ligger ju på 5790 enligt kvittot jag fick från Tele2 så det e ju inte direkt bra pris jag fick.
Lägger du ut en ipad/iphone för samma pris som den billigaste affären på prisjakt så går den direkt, spec när det är ont om dem.
Postad 24 maj 2012 - 18:22
http://recombu.com/n...son_M17807.html
Hoppas dom släpper den snart. ja kommer med handla så fort den kommer ut då N8:an ja har börjar strula
Postad 24 maj 2012 - 19:03
Postad 25 maj 2012 - 13:33
Spelar väl ingen roll vad den kostar, huvudsaken är väl att man får den först, eller?kostar nu under 5000kr :-)

Postad 25 maj 2012 - 19:46
Postad 25 maj 2012 - 20:14
Postad 25 maj 2012 - 20:22
Huvudsaken är väl att trixeo får den först!Spelar väl ingen roll vad den kostar, huvudsaken är väl att man får den först, eller?

Redigerat av SL2, 25 maj 2012 - 20:24.
Postad 28 maj 2012 - 19:58
Frågan är då: Kan man lita på att telenor levererar? (Har telia nu och det är nemas problemas, men sen betalar man därefter)
Postad 28 maj 2012 - 22:24
Telenor (tidigare Europolitan/Vodafone) har ett eget GSM-nät men delar UMTS (3G) med Hi3G (3). Skulle gissa på att i det stora hela har Telia bäst täckning i hela Sverige (GSM+UMTS) med Tele2 (även de har eget GSM) som tvåa, då Tele2 och Telia delar UMTS. Telenor skulle jag sätta som nummer tre i denna lista. Detta kan vara förlegad information dock, gällande täckning, men så har det varit länge. Hi3G har inte något GSM-nät alls och jag vet inte hur det är i dagsläget om de ens har roaming-avtal med någon/några GSM-operatörer?Sjukt sugen på att ersätta min n8 nu, enligt katching verkar telenor helt klart billigast.
Frågan är då: Kan man lita på att telenor levererar? (Har telia nu och det är nemas problemas, men sen betalar man därefter)
Postad 30 maj 2012 - 07:47
det jag har hört är fortfarande ungefär 15juni,annars får man väl importera en,vet inte om dom har engelska i dom och sen Flasha om till svensk.Verkar som vi får vänta långt in i Juli.
Skulle ju inte bli förvånad, Nokia i ett nötskal
http://www.intomobil...yed-until-july/
http://nokiapoweruse...s-out-of-stock/
Postad 30 maj 2012 - 18:22
Postad 30 maj 2012 - 21:57
katshing testar nokia 808
luffig recension.
Redigerat av bag, 30 maj 2012 - 22:07.
Postad 31 maj 2012 - 06:24
luffig recension.
Jo de enda han verkar bry sig om är att kameran startar snabbt.
Nån som handlat på sig nå roliga grejer.
Fick hem display skydd tidigare i veckan.
har även beställt ett skydd
http://www.ebay.co.u...B:WNAFP:GB:1123
Postad 01 juni 2012 - 08:30
www.pureview.in
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 01 juni 2012 - 08:36.
Postad 04 juni 2012 - 15:12
Har en gammal (silver) och en nyare (rosa) N8.... den äldre har en grym färgåtergivning oberoende hur ljusstark den är.. medans den rosa blir lila i färgerna så fort den går ner i ljusstyrka...
Postad 04 juni 2012 - 16:34
Det har funnits N8:or med det problemet sen de började produceras tyvärr. Har en som är OK men en annan som är lätt lila/rosa. 808:an har ju dock CBD AMOLED. Inte så stor risk att de skulle ha samma problem. N8:ans display är tillverkad av Samsung men jag har ingen aning om tillverkaren för 808.Jag hoppas inte 808 är drabbad av problemet med AMOLED-skärmarna som de senare N8 har.. :/
Har en gammal (silver) och en nyare (rosa) N8.... den äldre har en grym färgåtergivning oberoende hur ljusstark den är.. medans den rosa blir lila i färgerna så fort den går ner i ljusstyrka...
Postad 04 juni 2012 - 19:08
Det har funnits N8:or med det problemet sen de började produceras tyvärr. Har en som är OK men en annan som är lätt lila/rosa. 808:an har ju dock CBD AMOLED. Inte så stor risk att de skulle ha samma problem. N8:ans display är tillverkad av Samsung men jag har ingen aning om tillverkaren för 808.
Ahh.. tackar =) där ser man... ingen oro över detta alltså

Postad 09 juni 2012 - 08:54
Postad 11 juni 2012 - 08:42
http://mynokiablog.c...es-in-navifirm/
mycket bra sida med många Klipp att titta på och bli avundsjuk på dom som redan har en 808
http://www.pureviewclub.com/
Postad 11 juni 2012 - 11:01
Postad 11 juni 2012 - 12:14
Själv sitter man med en N8:a och en N9:a och ett abonnemang som löper till oktober. Visst kan jag förlänga redan i juli men har mycket andra utgifter just nu p.g.a flytt.
Postad 11 juni 2012 - 14:12
Postad 11 juni 2012 - 14:42
Vore trevligt om Trixeo kunde titta på Fw som finns på navifirm så man kunde få en rofs2 med bara svenska och engelska,har provat många gånger men inte fått det att fungera med NFE och Nokia cooker..
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 11 juni 2012 - 14:43.
Postad 11 juni 2012 - 15:50
Varifrån beställde du den då??Vågade inte chansa den här gången utan beställde en från Singapore,får se vem som får sin först ;-)
Vore trevligt om Trixeo kunde titta på Fw som finns på navifirm så man kunde få en rofs2 med bara svenska och engelska,har provat många gånger men inte fått det att fungera med NFE och Nokia cooker..
Postad 11 juni 2012 - 16:53
Som jag ser det nu finns det inte någon större anledning till att banta denna firmware då 808 redan har tillräckligt med utrymme på C:Vågade inte chansa den här gången utan beställde en från Singapore,får se vem som får sin först ;-)
Nokia 808 UDA (C:) 154/629 (Använt/Total MB)
Nokia N8 UDA (C:) 126/262 (Använt/Total MB)
Det som jag däremot kommer lägga in i en första CFW är såklart coderus installserver.
Ska göra en snabbantning nu och se hur mycket (lite) man tjänar på att ta bort alla språk förutom svenska och engelska. Återkommer.
EDIT: Rättat info.
EDIT: att rensa ROFS2 från resursfiler är jag i dagsläget tveksam till att man ens har någon nytta av då de ligger på ett annat minne i telefonen som redan tar den plats som är för ROFS2 avsedd (Z: - som också är till för ROFS1 (CORE) och ROFS3). Om man skulle kunna minska ned partitionen Z: skulle man kanske ha nytta av det i form av mer RAM men det tror jag inte går.
Redigerat av trixeo, 11 juni 2012 - 18:41.
Postad 11 juni 2012 - 17:58
Ovi Music, F-Secure, YouTube-länk, JoikuSpot Light, Psiloc World Traveler, Vlingo, Bounce Boing Battle, Microsoft Communicator, Shazam, ColorizIt, Silent Film Director, Nokia Recommends, CNN samt NatGeo resulterade i minus 56 MB.
Bantade bort resursfiler för andra språk än svenska och engelska resulterade i ytterligare minus 27 MB.
Vad som ytterligare finns att banta är:
Bakgrunder 10 MB, NFC tutorial+reklamfilm 9 MB, Excludelist 1 MB, Phone as modem 9 MB - sammanlagt ytterligare minus ca 29 MB.
Resultat:
UDA (C:) original: 154/629 (Använt/Total MB) (Ledigt ca 475 MB)
UDA (C:) bantad: 43/629 (Använt/Total MB) (Ledigt ca 586 MB)
Så visst finns det skit som kan rensas bort men jag kan tycka att det gör detsamma om man ser till hur mycket ledigt det redan är med originalfirmware.
Dessutom kan man ju manuellt i telefonen avinstallera en hel del av dessa program som man inte har någon nytta av.
Redigerat av trixeo, 11 juni 2012 - 18:04.
Postad 11 juni 2012 - 18:10
verkar ju riktigt lovande,phone as modem?,behövs inte den?.vore kanon om det fanns sis filer så man kunde installera det man vill ha efteråt..Bantade bort förljande från den skandinaviska firmware 112.020.0309:
Ovi Music, F-Secure, YouTube-länk, JoikuSpot Light, Psiloc World Traveler, Vlingo, Bounce Boing Battle, Microsoft Communicator, Shazam, ColorizIt, Silent Film Director, Nokia Recommends, CNN samt NatGeo resulterade i minus 56 MB.
Bantade bort resursfiler för andra språk än svenska och engelska resulterade i ytterligare minus 27 MB.
Vad som ytterligare finns att banta är:
Bakgrunder 10 MB, NFC tutorial+reklamfilm 9 MB, Excludelist 1 MB, Phone as modem 9 MB - sammanlagt ytterligare minus ca 29 MB.
Resultat:
UDA (C:) original: 154/629 (Använt/Total MB) (Ledigt ca 475 MB)
UDA (C:) bantad: 43/629 (Använt/Total MB) (Ledigt ca 586 MB)
Så visst finns det skit som kan rensas bort men jag kan tycka att det gör detsamma om man ser till hur mycket ledigt det redan är med originalfirmware.
Dessutom kan man ju manuellt i telefonen avinstallera en hel del av dessa program som man inte har någon nytta av.
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 11 juni 2012 - 18:11.
Postad 11 juni 2012 - 18:24
Trixeo: kommer du släppa dina moddade mjukvaror här till BOB som du gjorde med N8'an??
Postad 11 juni 2012 - 18:27
Nej phone as modem är en iso-fil som "mountas" i datorn när man väljer det läget i telefonen för att installera "Nokia PC Internet Access" på din dator. Du kan använda telefonen som modem till en dator utan det programmet genom Windows egen funktionalitet eller genom Nokia Suite. Testade tom häromdagen att koppla min N8 (utan phone as modem-filen) till min router (ASUS RT-N66U) som en modem-dongle i läget "Nokia Ovi Suite" och det var bara att tuta och köra!verkar ju riktigt lovande,phone as modem?,behövs inte den?.vore kanon om det fanns sis filer så man kunde installera det man vill ha efteråt..
Visst kan jag göra sis filer av det jag plockar bort men det går ju lika bra att ladda ned dem från Nokia Store?
Postad 11 juni 2012 - 18:34
Till 808 ja förmodligen, till saften/sylten BOB nääWow...betyder det att man kan fixa en BOB från tex Shanghai om den finns där nu (syrran jobbar där) och köra in den svenska mjukvaran utan problem då med hjälp av phoenix?
Trixeo: kommer du släppa dina moddade mjukvaror här till BOB som du gjorde med N8'an??

Förmodligen fungerar 808:an likadant som N8:an - dvs, det går inte att byta produktkod, dock går det utan problem att lägga in en firmware menad för ett annat 808 produkt-id. Dock fungerar då inte FOTA-uppdateringar (inte att förväxla med programuppdateringar, vilka ska fungera utan problem i detta fall), vilket iaf inte används av oss, eller hur? Vem i sina sinnes fulla närvaro vill tex uppdatera en Windows Vista-installation med en Windows 7-installation? Man gör ju en nyinstallation för att inte råka få med eventuella felaktigheter i det nya systemet.
Postad 11 juni 2012 - 18:42

Men man får nog lägga band på sig och köpa den när den kommer till Swe iaf med tanke på enkelheten att lösa ev problem med garantier och så..
Ser ju hoppfullt ut när man ser att svensk mjukvara redan kommit ut på Nokias servrar. I juni får vi ju hoppas den släpps väl..
Postad 11 juni 2012 - 18:45
Komplett har idag flyttat fram mitt datum för leverans från den 9/6 till den 30/6:Gött mos...
Men man får nog lägga band på sig och köpa den när den kommer till Swe iaf med tanke på enkelheten att lösa ev problem med garantier och så..
Ser ju hoppfullt ut när man ser att svensk mjukvara redan kommit ut på Nokias servrar. I juni får vi ju hoppas den släpps väl..
Artikelnummer Varunamn Antal Pris Total 752253 Nokia PureView 808 White
41 megapixel kamera, WLAN, GPS, FM Radio, E-post o
- 1 Antal beställt till lager (obekräftat) - Förväntat sänddatum 2012-06-30

Postad 12 juni 2012 - 01:45
(Finska sidan för katching) Har mobilen i lager, vet ej om de skickar till sverige eller inte men priset ligger på ca 5100:-.
Postad 12 juni 2012 - 04:18
"Leveranserhttp://www.sv.katshi...8-14490_204753#
(Finska sidan för katching) Har mobilen i lager, vet ej om de skickar till sverige eller inte men priset ligger på ca 5100:-.
Vi förbehåller oss rätten att låta bli att leverera en order och kommer i så fall återbetala ev. betalning utan närmare motivering. Vi reserverar oss mot att produkter kan bli slutsålda. Vi levererar endast inom Finland och vi levererar inte till andra återförsäljare. Alla produkter är inköpta via Finska distributörer."
Redigerat av trixeo, 12 juni 2012 - 04:20.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar