Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny satellitbox från Canal Digital - ADB 2850S

285 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 November 2013 - 22:15

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

...
Vissa små problem av samma typ på min tjock tv men inte i närheten av vad det är på min Plasma. Vad har du för tv? Jag upplever min Panasonic som ej kompatibel med Vita boxen. Som sagt samma problem via SCART och HDMI.

När du provar med SCART till "problem-TVn", kopplar du loss HDMI-sladden då?
Om bara SCART är ansluten och problemet kvarstår så är det alltså inte där problemet ligger.
Kan det i såfall vara ljuset från TVn (blinkande) som påverkar boxens fjärr-mottagare?
Testa att skärma av från reflekterat TV-ljus. Det kan ge viktig input till CD.

(Jag redigerade mina favoritlistor igår utan problem, med HDMI-anslutning, så problemet är inte helt systematiskt.)

Postad 20 November 2013 - 22:19

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Har fått ny nätdel samt fjärrkontroll. Trots det kvarstår mina problem med att boxen stänger av sig vid zappande eller man arbetar i menyn som t.ex. redigerar favoritlistor. Så problemet är allmänt känt hos CD och jag får väl ringa upp dem igen när jag har några timmar över.

Jo, men problemet visar sig inte med alla boxar (alla setup). Jag redigerade mina favoritlistor igår utan problem.
Har du provat (bara för felsökning) med bortkopplad hårddisk?

Postad 21 November 2013 - 07:41

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0

Jo, men problemet visar sig inte med alla boxar (alla setup). Jag redigerade mina favoritlistor igår utan problem.
Har du provat (bara för felsökning) med bortkopplad hårddisk?

Får kolla upp det.

Postad 21 November 2013 - 12:51

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

När du provar med SCART till "problem-TVn", kopplar du loss HDMI-sladden då?
Om bara SCART är ansluten och problemet kvarstår så är det alltså inte där problemet ligger.
Kan det i såfall vara ljuset från TVn (blinkande) som påverkar boxens fjärr-mottagare?
Testa att skärma av från reflekterat TV-ljus. Det kan ge viktig input till CD.

(Jag redigerade mina favoritlistor igår utan problem, med HDMI-anslutning, så problemet är inte helt systematiskt.)

Provat med SCART och ingen HDMI kabel ansluten och tvärsom. Ingen skillnad. Ljustipset var bra, ska prova det ikväll. Dock står boxen i mellan hyllplan så jag tror inte mycket på det. Har kört med Logitech också så jag vet att det inte är själva fjärren.

Postad 30 November 2013 - 12:14

ansim
  • ansim
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Problem med att boxen låser sig efter senaste uppdateringen från CD. Boxen svarar inte på signal från fjärren. Gröna dioden visar att signal tas emot av boxen, men inget händer. Kanalbyte innebär att boxen måste startas om helt, göra den kraftlös och hoppas på att den inte låser sig efter omstarten. Kontaktade CD och fick en ny batterieliminator, vilket inte hjälpte. Tydligen kan en del eliminatorer ha problem med att ge tillräckligt med kräm. CD föreslog oxå en fabriksåterställning, vilket inte heller hjälpte. :(

Vad gör man??

Har en 500GB Iomega (segate 2,5" hdd) disk ansluten.

Angående fabriksåterställningen. Då tappar man egna kanallistor, vilka man måste återskapa manuellt. Varför finns inte funktion som gör att man kan spara kanallistor till disk och sedan återställa dessa vid behov. Föbättrings potential.

//A

edit:
En sak om standby läget. Boxen drar lika mycket energi i stanby, som i aktivt läge!!
Det är ett 'fake' standby. Släcker bara utsignalen.

Redigerat av ansim, 30 November 2013 - 13:42.

Postad 23 December 2013 - 09:14

ansim
  • ansim
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 1
Angående problemet med att boxen 'hänge' sig, så var det troligen problem med för lite ström till den externa HDD. Jag hittade en USB kabel med dubbla kontakter i 'dator' änden, varav den ena är just för extra ström till ansluten enhet. Provade med denna sladd och extra kräm till HDD. Boxen fungerar fint nu. :)

Så om någon har liknande problem, koppla in extra ström till HDDn.

//a
God jul

Postad 26 December 2013 - 12:14

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Angående problemet med att boxen 'hänge' sig, så var det troligen problem med för lite ström till den externa HDD. Jag hittade en USB kabel med dubbla kontakter i 'dator' änden, varav den ena är just för extra ström till ansluten enhet. Provade med denna sladd och extra kräm till HDD. Boxen fungerar fint nu. :)

Så om någon har liknande problem, koppla in extra ström till HDDn.

//a
God jul

På föräldrarnas box hänger bilden titt som tätt. Men det kanske beror på att hårdisken får för lite ström som du säger. Såg att externa, hade bara usb ingen extra strömkälla.

Vad är det för kabel du talar om, vet inte om jag har hittad någon sån själv?

Redigerat av hellfog, 26 December 2013 - 12:32.

Postad 30 December 2013 - 18:56

ansim
  • ansim
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

På föräldrarnas box hänger bilden titt som tätt. Men det kanske beror på att hårdisken får för lite ström som du säger. Såg att externa, hade bara usb ingen extra strömkälla.

Vad är det för kabel du talar om, vet inte om jag har hittad någon sån själv?

Denna bild visar hur kabeln ser ut i 'boxens' ände. http://www.hqew.net/...drives2_med.jpg
Den andra sitter i externa usb-disken.
Till 'Power only' kontakten ansluts en extra USB 5V spännings källa.

Kollade lite snabbt på Dustin och Kjell, men jag kunde inte hitta någon sådan kabel.

Vår box har fungerat felfritt nu.

Lycka till

//a

edit:
Hittade denna:
http://www.alina.se/...CFUdZ3godKnoACw

Den funkar. Anslut bara en usb laddare till den extra kontakten.

Redigerat av ansim, 30 December 2013 - 19:04.

Postad 11 January 2014 - 08:57

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

...
Till 'Power only' kontakten ansluts en extra USB 5V spännings källa.
..Den funkar. Anslut bara en usb laddare till den extra kontakten.

Har du koll på att det inte finns risker med att mata 5V baklänges in i boxen?
I en sådan Y-koppling ligger väl 5V anslutningarna parallellt, så vad händer om extern 5V ligger aktiv om boxen tappar ström?

Jag har inte märkt något strömproblem med de 'portable 2.5" USB3' diskar jag har använt. Kan hända att det är en fördel med de ganska korta USB3-kablar som de brukar levereras med.

Postad 16 January 2014 - 16:24

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0
Dum fråga:

Ska ju vara massa radiokanaler på denna!.. hur fasen startar jag radiomottagningen? (kollat manualen men hittar inget, och ingen knapp verkar tamig till nån radiolista)

#trög;)

Postad 16 January 2014 - 17:35

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0

Dum fråga:

Ska ju vara massa radiokanaler på denna!.. hur fasen startar jag radiomottagningen? (kollat manualen men hittar inget, och ingen knapp verkar tamig till nån radiolista)

#trög;)

Gå in i kanallistan och pil höger så kommer du till radiokanallistan så småningom.

Postad 17 January 2014 - 21:07

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0

Gå in i kanallistan och pil höger så kommer du till radiokanallistan så småningom.

Funkade utmärkt, tackar!

(va mest skit på de radiokanalerna dock)

Postad 24 January 2014 - 15:40

gamefreak
  • gamefreak
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Provat med SCART och ingen HDMI kabel ansluten och tvärsom. Ingen skillnad. Ljustipset var bra, ska prova det ikväll. Dock står boxen i mellan hyllplan så jag tror inte mycket på det. Har kört med Logitech också så jag vet att det inte är själva fjärren.

Får kolla upp det.

Har någon av er (eller någon annan) fått felet med att boxen stänger av sig fixat än? Har haft samma problem i 1,5 år... Otroligt att det ska ta så lång tid för CanalDigital att fixa buggen.

Har en Panasonic G20, vilket är lite intressant såg att ett par andra med detta problemet också hade Panasonics.

Använder ni fjärrkontrollen som kom med boxen eller kör ni på någon separat multi-fjärr?

Postad 10 February 2014 - 12:43

thomasd79
  • thomasd79
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
En fråga till Canal digital Ang Follow me.
Har 500gb boxen och den vita ihopkopplad.
Kör SatCR, två till den svarta och en till den vita.

Ibland när jag spelar in två program på den svarta så kan jag bara välja några enstaka kanaler på den vita, då det blir "konfikt". Trots att den har en egen kabel.

Men, om jag avaktiverar Follow me, då kan jag välja vilken kanal jag vill på den vita boxen.
( som det ska vara! )
Vad är detta för en dum bugg, och när blir det fixat???

Enligt kunservice så "är det så"

Redigerat av thomasd79, 10 February 2014 - 12:44.

Postad 10 February 2014 - 13:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej thomasd79

Jag skickar din fråga vidare och återkommer.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Ibland när jag spelar in två program på den svarta så kan jag bara välja några enstaka kanaler på den vita, då det blir "konfikt". Trots att den har en egen kabel.

Men, om jag avaktiverar Follow me, då kan jag välja vilken kanal jag vill på den vita boxen.
( som det ska vara! )

Postad 10 February 2014 - 15:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Fellagt inlägg.

Vänligen
Pauline

Redigerat av Allente Sverige, 10 February 2014 - 15:24.

Postad 11 February 2014 - 07:01

thomasd79
  • thomasd79
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
@ canal digital

Har ni fått något svar än?

Postad 11 February 2014 - 09:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

@ canal digital

Har ni fått något svar än?

Hej thomasd79,

Nej, vi återkommer så fort vi får det.

Vänligen Emelie

Postad 12 February 2014 - 09:53

thomasd79
  • thomasd79
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
@ canal digital
Något svar måste ni väl ha nu?

Postad 12 February 2014 - 11:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

@ canal digital
Något svar måste ni väl ha nu?

Hej, vi har inte glömt bort dig,när vi har ett svar återkommer vi.

Hälsningar
Micke

Postad 12 February 2014 - 16:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej thomas79

Om du spelar in på kanal 5 och SVT (två olika transpondrar) och sedan låter boxen tex stå på kanal 5,
då finns det en ledig tuner på den vita boxen.

Men om du spelar in på kanal 5 och svt och ställer den svarta boxen på tex TV3, då tar den svarta boxen tunern från den vita boxen och den vita boxen kan då bara titta på kanalerna som finns på samma transponder som Kanal 5 och SVT.

Det är alltså inte en bugg utan det är så det fungerar med tanke på fördelningen av transponder och tuners.

Vänligen
Pauline

( som det ska vara! )

Postad 12 February 2014 - 18:30

thomasd79
  • thomasd79
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack! Då förstår jag bättre. Fick aldrig förklarat för mig att den svarta boxen kan låna den vitas tuner.

Postad 12 February 2014 - 18:38

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Har inte kvar C+ längre. Vad tror ni man kan få för sin 500GB box, i absolut nyskick och fungerar oklanderligt?

Postad 16 February 2014 - 21:38

Zack
  • Zack
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Hej, finns det ngn lösning på problemet med att boxen stänger av sig när man tex stegar upp/ner i tv-guiden? Händer i princip varannan gång då man stegar mer än ett fåtal steg ... händer både med orginalkontrollen och min Harmony ...

Redigerat av Zack, 18 February 2014 - 20:12.

Postad 16 February 2014 - 22:38

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0

Hej, finns det ngn lösning på problemet med att boxen stänger av sig när man tex stegar upp/ner i tv-guiden? Händer i princip varannan gång då man stegar mer än ett fåtal steg ... händer både med orginalkontrollen och min Harmony ...

(null)

Kontakta CD så skickar de ett nytt nätaggregat.

Postad 17 February 2014 - 12:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej Zack

Om du skickar ditt kundnummer i ett PM så kan vi se om vi kan göra nånting för dig.

Med vänliga hälsningar
Pauline

(null)

Postad 17 February 2014 - 19:23

Zack
  • Zack
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Hej Zack

Om du skickar ditt kundnummer i ett PM så kan vi se om vi kan göra nånting för dig.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Skickat pm

Postad 01 March 2014 - 11:08

kröll
  • kröll
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Svår kopplad för där finns ju bara en in koppling från Parabol tallrik ,och ingen utgång och då måste man ju gå ner med 2 koaxial ledningar till respektive box ,innan kunde man köra med en Switck ute vid parabolen . Canal digital och Viaspratt box om man har bådda utbuden på samma tallrik / med en ledning ner
Eller ??
Tidigare kunde man gå in i Canal digitalboxen och sen koax kabbel till Viaspratt boxen sen in i Tv bara ,går ju inte nu säger Canal digital teckniker

Den jag menar är Följande box ( Vita boxen) Digital HD-BOX MPEG2 / MPEG4 till Viaspratts Thomson box

Redigerat av kröll, 01 March 2014 - 11:24.

Postad 01 March 2014 - 16:07

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0

Svår kopplad för där finns ju bara en in koppling från Parabol tallrik ,och ingen utgång och då måste man ju gå ner med 2 koaxial ledningar till respektive box ,innan kunde man köra med en Switck ute vid parabolen . Canal digital och Viaspratt box om man har bådda utbuden på samma tallrik / med en ledning ner
Eller ??
Tidigare kunde man gå in i Canal digitalboxen och sen koax kabbel till Viaspratt boxen sen in i Tv bara ,går ju inte nu säger Canal digital teckniker

Den jag menar är Följande box ( Vita boxen) Digital HD-BOX MPEG2 / MPEG4 till Viaspratts Thomson box

Kan du inte koppla in DISEqC på Viasatburken och lägga CD på utgång ett samt Viasat på utgång två, lägga en splitter mellan boxarna och om en box är avstängd skall den andra fungera. Vill du att båda burkarna skall fungera samtidigt behöver du dra en kabel från respektive LNB till respektive box.

Postad 01 March 2014 - 17:25

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 1

Kan du inte koppla in DISEqC på Viasatburken och lägga CD på utgång ett samt Viasat på utgång två, lägga en splitter mellan boxarna och om en box är avstängd skall den andra fungera. Vill du att båda burkarna skall fungera samtidigt behöver du dra en kabel från respektive LNB till respektive box.

Ja. Viasat har inte sparat bort möjligheten att styra DiSEqC-switchar, som CanalDigital/ADB har gjort. ADB/CanalDigital har dessutom ställt till det för de som vill använda en prioritetsswitch genom att ADB-2850&5720 (både vita och svarta boxen) matar LNB konstant.

Om Thomson-boxen stänger av LNB-matningen i standby så fungerar det någorlunda bra att lägga prioriteten på Thomson-boxen och DiSEqC-adr 0(=A= reset-värde) till ADB-boxen. Om Thomson-boxen aktiveras automatiskt vi vissa tider (som andra Viasat-boxar har gjort) så kommer den att ta över och ge signalbortfall om man för tillfället använder ADB-boxen.

(Alternativet till att dra en ny kabel kan vara att prova en Stacker/DeStacker. Jag använder det för att förse ADB-5720 med 2 signaler. I mitt fall behöver inte Stackern mata ström till LNBer utan bara ge styrsignal till en multiswitch och den gemensama kabeln är inte längre än 15m. Kan vara värt att prova om det är besvärligt att dra en ny kabel.)

De nya boxarna från både CanalDigital och Viasat klarar ju SatCR, men jag vet inte om man samtidigt kan styra en DiSEqC-switch. Någon som vet ? (Har sett att det finns nya multiswitchar som klarar SatCR men jag vet inte om Viasats boxar samtidigt kan styra en switch och SatCR-kommandon. ADB kan ju inte styra switch ens i konventionell mode så den kan troligen inte i SatCR-mode heller.)

Postad 02 March 2014 - 11:08

kröll
  • kröll
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tussen Tack grabbar får testa något av de.
Men det jobbiga Grejer ju

Postad 02 March 2014 - 14:22

kröll
  • kröll
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Kan du inte koppla in DISEqC på Viasatburken och lägga CD på utgång ett samt Viasat på utgång två,
( Ja ja men då måste jag ändra något i Inställningar på Viasatburken , så att det blir den som blir förste mottagaren va ??? )
Men vilken Inställning ???

Postad 02 March 2014 - 18:19

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Kan du inte koppla in DISEqC på Viasatburken och lägga CD på utgång ett samt Viasat på utgång två,
( Ja ja men då måste jag ändra något i Inställningar på Viasatburken , så att det blir den som blir förste mottagaren va ??? )
Men vilken Inställning ???

Att koppla 1W på DiSEqC-switchens första ingång och 5E på den andra ingången löser kanske problemet att ADB-boxen inte kan styra DiSEqC-switchen. Eftersom ADB-boxen inte heller kopplar ifrån LNB-matningen i standby, så finns det en risk att switchen inte startar om om du kopplar om från Thomson till ADB. Då kanske switchen ligger kvar på 5E. Jag använder ADB-box som får signal via en multiswitch men jag har inte någon Viasat-box på samma antenledning, Så för mig räcker det att lägga 1W på första ingången och låta Viasat-boxar ställa om (sin egen antennutgång) med DiSEqC-kommando till switchens andra ingång.

Kanske något som CanalDigital kan ta till sig och se till inkludera styrning av DiSEqC-switch till nästa Box-specifikation ?
Nu finns det multiswitchar att köpa som kan använda 2 satellitpositioner och SatCR. Är det någon här som vet om det finns boxar som kan välja både satellit-position och SatCR-kanal ?

Postad 04 March 2014 - 19:21

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Ingen bild eller ljud. Röd ruta "Ingen åtkomst (8)" i cirka 5 sekunder.

Detta hände 4 Mars, 02:43 i Veckans Brott på SVT24.

Postad 04 March 2014 - 20:01

vinballe
  • vinballe
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Eller ??

som nämts av janb är en stacker/destacker en riktigt bra lösning för dig! Svinenkelt att koppla in dessutom :)

Postad 29 March 2014 - 16:12

g3n3ral
  • g3n3ral
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har haft boxen i några dagar nu och den fungerar helt ok. Dock har jag stött på två problem.

Jag har datorn inkopplad till tvn via VGA och boxern inkopplad via HDMI till tvn. Byter jag "source" på tv:n från VGA till HDMI, för att kolla på tv så slutar internet att fungera. Det kopplas helt enkelt ifrån(kör trådlöst). Detta inträffade inte med min gamla box "Sagem ITSD81 HD". Har svårt och tänka mig att det är något med den nya boxen som kan störa ut signalen?

Det andra problemet är också internet relaterat. Tänkte utforska On demand och SVT play på boxen, men vill undvika att dra en sladd från routern till boxen. Då boxen och datorn är nära varandra, tänkte jag att jag bryggar den trådlösa anslutningen och trådburna på datorn och sedan kopplar en sladd mellan datorn i boxern. Men boxern säger att det inte finns någon anslutning, men det fungerar att koppla in sladden till en annan dator, den får internet. Detta har även fungerat förut med ett Xbox.
Man kanske behöver fyllla i ip, nätmask och dns manuellt på boxen? Dock så står fältet för ip m.m så här:
000.000.000.000 om jag ska fylla i t.ex. "192.168.2.15", var ska 2 och 15 stå? 192.168.002.015 eller 192.168.200.150? Antar att det är det första exemplet.

Nu verkar det även som om boxen stänger av sig vid lite längre tv-tittande.

Redigerat av g3n3ral, 30 March 2014 - 12:29.

Postad 30 March 2014 - 17:56

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

1)..Byter jag "source" på tv:n från VGA till HDMI, för att kolla på tv så slutar internet att fungera. Det kopplas helt enkelt ifrån(kör trådlöst). Detta inträffade inte med min gamla box "Sagem ITSD81 HD". Har svårt och tänka mig att det är något med den nya boxen som kan störa ut signalen?

2) Dock så står fältet för ip m.m så här:
000.000.000.000 om jag ska fylla i t.ex. "192.168.2.15", var ska 2 och 15 stå? 192.168.002.015 eller 192.168.200.150? Antar att det är det första exemplet.

3) Nu verkar det även som om boxen stänger av sig vid lite längre tv-tittande.

1) Testa olika kombinationer med ADB inkopplad/frånkopplad och avstängd så kan du nog få mera info om det kan vara en störning av signalen.
2) Ditt exempel blir 192.168.002.015, men använder du utomatik i ditt nätverk så bör du kanske undersöka varför det inte fungerar.
3) Autostandby går att stänga av under strömsparalternativ (eller likande namn).

Postad 31 March 2014 - 00:17

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 1
2) Det kan tänkas att du behöver en korsad ethernetkabel när du kopplar mellan en dator och boxen på det sätt du beskriver.

Postad 27 May 2014 - 18:40

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Till Canal Digital!

Varför inte ha en beskrivning på hur man sätter upp er nya platta parabol på er hemsida? Satt upp ett tiotal runda och det är rätt simpelt, men ingen info alls om den nya platta parabolen som ligger här och skräpar med min nya HD-Box...

Redigerat av Svenna72, 27 May 2014 - 18:40.

Postad 28 May 2014 - 09:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Till Canal Digital!

Varför inte ha en beskrivning på hur man sätter upp er nya platta parabol på er hemsida? Satt upp ett tiotal runda och det är rätt simpelt, men ingen info alls om den nya platta parabolen som ligger här och skräpar med min nya HD-Box...

Hej Svenna72, tack för förslaget. Vi ska absolut se till att uppdatera informationen på hemsidan med monteringsanvisningar även för plattparabol :)

Hälsningar
Micke

Postad 28 May 2014 - 18:25

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej Svenna72, tack för förslaget. Vi ska absolut se till att uppdatera informationen på hemsidan med monteringsanvisningar även för plattparabol :)

Hälsningar
Micke

23 grader ska den stå på här i Jönköping, det visste inte någon av era tekniker på kundtjänst, de visste heller inte att man inte får en "kvalitetsmätare" i boxen om inte kortet är i. Kort sagt, de kunde inget alls!

Den här appen kan hjälpa många av era kunder: https://play.google....tellitedirector

Redigerat av Svenna72, 28 May 2014 - 18:27.

Postad 30 May 2014 - 08:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

23 grader ska den stå på här i Jönköping, det visste inte någon av era tekniker på kundtjänst, de visste heller inte att man inte får en "kvalitetsmätare" i boxen om inte kortet är i. Kort sagt, de kunde inget alls!

Den här appen kan hjälpa många av era kunder: https://play.google....tellitedirector

Hej Svenna72 precis som vi skrev i tråden för ADB5720 boxen är detta något som vår support ska kunna. Vi har även på vår hemsida tips och hjälp vid montering/installation som innefattar även höjd och sidvinkel. Det finns även en länk till Dishpointer där: http://www.canaldigi...yId=210&qID=266

Vänligen
Micke

Postad 31 May 2014 - 19:45

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej Svenna72 precis som vi skrev i tråden för ADB5720 boxen är detta något som vår support ska kunna. Vi har även på vår hemsida tips och hjälp vid montering/installation som innefattar även höjd och sidvinkel. Det finns även en länk till Dishpointer där: http://www.canaldigi...yId=210&qID=266

Vänligen
Micke

Den platta antennen funkar inte genom glas, nu kan både ni och jag det... .(

Postad 14 June 2014 - 20:43

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
Nån som lyckats programmera en multi fjärr med kontrollen till denna Box?
Har letat efter koder till min multi fjärr (tillhörande min yamaha aventage) och även provat programmera manuellt men utan resultat.
Får inte heller appen att fungera med styrningen via ipaden och nätverket.

Postad 15 June 2014 - 09:43

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Inga problem, exakt samma koder som till deras gamla Sagembox.

Se om du kan hitta koderna för den.

Postad 15 June 2014 - 10:18

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
I "värsta" fall kan du lär upp multifjärren mha originalfjärren. Men åtminstone logitech har koder klara

Postad 15 June 2014 - 16:44

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
Har försökt med allt nu å ger upp.
Får helt enkelt ha en extra kontroll.
Vad jag än gör så går det inte, till å med när jag lär in manuellt så säger kontrollen ok men när jag skall manövrera boxen händer det inget.

Postad 16 June 2014 - 14:43

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Har försökt med allt nu å ger upp.
Får helt enkelt ha en extra kontroll.
Vad jag än gör så går det inte, till å med när jag lär in manuellt så säger kontrollen ok men när jag skall manövrera boxen händer det inget.

Hej Smörgås :) När du skaffar en Universal fjärrkontroll så brukar det tillsammans med den medföra koder från tillverkaren eller om du hör med tillverkaren. Precis som andra tipsat om så är det samma koder som användes till Sagem 250GB PVR boxen som du även kan använda till din ADB 2850ST (vit HD Box On Demand). I ditt fall verkar det som att det är Yamaha du hör med, hoppas det löser sig.

Vänligen
Micke

Postad 29 June 2014 - 08:40

Unregisteredb29460cc
  • Unregisteredb29460cc
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har haft denna box i några månader nu och jag har aldrig varit med om en sämre box någonsin. Jag har många olika TV-leverantörer genom åren, både via parabol, via nätet, via kabel och via antenn men jag har aldrig varit med om en sämre box. Möjligen är det som vissa här påstår att kombinationen av box/TV/förstärkare ställer till problem, dock så har jag inte upplevt det med andra boxar och det är väl egentligen den bästa jämförelsen som går att göra. Jag har samma problem som många andra med att boxen stänger av sig vid redigering/tillägg av nya favoriter och vid för snabb bläddring i kanallistan. Utöver det så har jag även en del "dubbelkommandon" som skickas och irriterar men det som är absolut värst är att boxen (i alla fall min) är så sinnessjukt långsam. Jag blev ombedd av kundtjänst att göra en fabriksåterställning - det tog mig ca två minuter (!!!) att lyckas ta mig in i den menyn med hjälp av originalfjärren. Dubbla kommandon och tryckningar på fjärren utan verkan var anledningen. Jag har nu fått en ny box (ingen ny nätdel) och den är marginell (kan vara en placeboeffekt) bättre men fortfarande katastrof.

Så - nu har jag gnällt nog. Kan någon tipsa om Canal Digital-godkända boxar från andra tillverkare? Någon nämnde VU+? Hur är det med Dreambox? Hittar ingen info om detta på CDs hemsida och Google ger inga klara besked.

Postad 29 June 2014 - 09:16

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
CD godkänner bara sina egna boxar. Men de flesta boxar som kan koda av Conax går att använda. Har själv en DM800 HD som fungerar bra, lite dyr kanske om man inte nyttjar dess potential, vilket jag inte gör.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.