Fast Apple kanske klarar sig då telefoner och mp3-spelare är olika produktkategorier?
haha och dom klagar på designstöld låt mig skratta det enda apple gjort i alla år är att stulit och kallat det egna super inovativa uppfinningar
**Officiell tråd - Iphone 5***
Startad av
Unregistered5118fd09
, maj 17 2012 17:41
1333 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 12 september 2012 - 21:35
haha och dom klagar på designstöld låt mig skratta det enda apple gjort i alla år är att stulit och kallat det egna super inovativa uppfinningar Postad 12 september 2012 - 21:36 Så LTE kan komma till Sverige. Postad 12 september 2012 - 21:37
Ok fel av mig då. Läste en artikel på idg där det stod vi hade valt fel frekvenser då överiga operatörer i europa valt att använda samma som usa. Men jag läste lite för snabbt då kanske Postad 12 september 2012 - 21:37 Precis, jag förstår mig inte på dem som gnäller över att Apple kör med "samma" design igen. För det första är ju inte designen desamma även om den vid en snabb titt är snarlik föregående modell. Men ser man efter så märks det att rätt mycket har blivit annorlunda, till det bättre (större skärm, unibody, mindre uttag, hörlurskontakten på undersidan (äntligen!), bättre högtalare, bättre skydd för kameralinserna m.fl. För det andra finns det ingen anledning att byta design bara "för att". Speciellt inte om man redan har en bra grund. Apple hade bra och välgjord design i 4S och satsar istället på att förbättra och piffa till den lite där det är möjligt. Redigerat av Unregisteredcc23e210, 12 september 2012 - 21:43. Postad 12 september 2012 - 21:38
Tror inte ens min operatör tre har LTE än om jag ska vara ärlig. Postad 12 september 2012 - 21:41
jo dom har börjat med 4g nu för ett tag sen men bara i storstäderna en så länge http://www.tre.se/Pr...t1/Om-4G-hos-3/ Redigerat av Rumpnisse, 12 september 2012 - 21:42. Postad 12 september 2012 - 21:41
Skriver det igen. Styrkan med apples produkter är att de ser nästan likadana ut från år till år. Vanliga svenssons vet exakt hur en iphone ser ut. Fråga dem hur en galaxy 3 ser ut och 99% av vanliga svenssons har inte en aning. Samma sak med IOS. Vanligt folk vet hur det fungerar. Varför skulle de byta till ngt annat när de är bekväma med ngt som fungerar? Det är de 2 anledningarna till att Apple har kvar sina kunder. Det är också anledningen till att Sony förlorat nästan alla sina. Nya modeller, nytt ui, nya operativsystem för jämnan. Folk känner inte igen sig. Postad 12 september 2012 - 21:41
Ser inga jättestora förbättringar över min 4S som jag har idag. 4S kommer stödja samtliga funktioner i iOS6 vad jag kan se, så vad tjänar man på att uppgradera från 4S? Lite hastighet och aningen större skärm... Vad förlorar man på det? I mitt fall kommer samtliga laddare och hållare vara nästintill värdelösa, bara den aktiva brodit-laddaren till bilen kostade dryga tusenlappen med installation, och med alla kablar och andra tillbehör kommer man upp i en halv iPhone i kostnad för att byta allt, och dessutom måste man ha kvar allt för att ladda sin "new iPad"..? Nej tack. Apple har inte imponerat den här gången.
Postad 12 september 2012 - 21:47
Den är inte inriktad mot 4S ägare. Den är inriktad mot Iphone 4, 3GS användare. De flesta i USA köper telefoner med 2 års kontrakt. Antagligen samma här så de som uppgraderar nu är folk som sitter på 2 år gamla lurar eller äldre. Finns ingen anledning att byta ut en 4S. Den har stort sett allt som alla telefoner i år har. MAn skulle kunna säga exakt samma sak om Samsungs s3. Den är samma som S2 fast lite snabbare. Redigerat av Unregistereddc471864, 12 september 2012 - 21:48. Postad 12 september 2012 - 21:48
Ser mörkt ut om man kollar på dom 3 modellerna för LTE som släpps ![]() Postad 12 september 2012 - 21:51 Postad 12 september 2012 - 21:55
Förvisso är den inte inriktad mot 4S-ägare, men det betyder inte att 4S-ägare inte skulle vara intresserade av en ny iPhone. De flesta av mina vänner och kollegor köper nya telefoner minst en gång om året, och det gör jag vanligtvis också. Jag hade förberett mig på att köpa en iPhone 5, men tycker helt enkelt att det är för liten skillnad. Tyvärr, älskar att kasta pengar på Apple, men vill ha "lite" valuta för pengarna... Postad 12 september 2012 - 21:58 Nej det är Mac som ökar mot PC Skulle man räkna med Ipad hade siffrorna varit otroligt mycket högre Postad 12 september 2012 - 21:59 Exakt. Det blir ju dessutom ännu värre, speciellt med Sony i åtanke, när flertalet tillverkare släpper sisådär 500 mobiler under ett år. Total förvirring hos den alldagliga konsumenten. En mobil per år är väl diskutabelt, men det hade varit så mycket bättre om mobiltillverkarna satsade på, säg 3 mobiler varje år. En billig instegsmobil, en mellanmodell och en värstingvariant och att de koncentrerade sig på att släppa uppdateringar till dessa mobiler och se till att ägarna blir så pass nöjda som möjligt. Inte som idag då det släpps några uppdateringar under några månader tills nästa våg av mobiler hittar ut på marknaden och tillverkarna glömmer bort deras tidigare modeller. Här ligger Apple långt före konkurrenterna. Redigerat av Unregisteredcc23e210, 12 september 2012 - 22:02. Postad 12 september 2012 - 22:01
Är det verkligen folk som går runt och snackar med sin telefon? ![]() Jag undrar dock vad som händer med Itunes Match. En tjänst jag saknar. Postad 12 september 2012 - 22:01
De tre modellerna är inte anpassade för Sverige http://www.apple.com/iphone/LTE/ Postad 12 september 2012 - 22:12 Postad 12 september 2012 - 22:17 Men kommer nog köpa en ändå. Och jo, Sverige kommer få LTE. Från presskonferensen (skrivet av IDG): "Som rykten gjorde gällande så sent som för några timmar sedan har iPhone 5 även stöd för lte-tekniken, med stöd för betydligt fler varianter än i nya iPad - däribland flera svenska operatörer." Redigerat av Kalekulan, 12 september 2012 - 22:20. Postad 12 september 2012 - 22:18
http://www.macrumors...on-impressions/ En liten mer ingående "hands on"-video: http://www.youtube.c...d&v=QOTTcysdDa8 Postad 12 september 2012 - 22:22
Men detta var ju det största snacket (läs hypen) när skiten lanserades. fanns ju inte en artikel eller reklamsnutt som inte tala om Siri som det bästa som hänt världen sedan skivat bröd uppfanns! ![]() Jag gav upp iPhone efter 4:an. Äger fortfarande 4:an samt två iPads, så jag är ingen Apple hatare. Men, den nya telefonen känns rent spontant som en något sämre produkt än en S2:a. Postad 12 september 2012 - 22:23
Ja, det är klart imponerande! Blir nog en 5a för min del. Postad 12 september 2012 - 22:27 Njae, jag bemästrar engelska rätt bra och har lekt en del med Siri och det är visserligen en cool teknik, men ingen funktion jag ens övervägt att använda på daglig basis. Fast det är klart, om Siri får svenskt stöd någon j-a gång och samtidigt lite mer funktionalitet (hitta resturanger, boka bio osv) så skulle det säkerligen bli fler ute på stan som pratar med sin mobiltelefon. Postad 12 september 2012 - 22:43
Enda som S2an har är en större skärm. Skärmen är dessutom inte bättre. Bara större. Den är mest troligt sämre på alla andra punkter. S3an då. Jo det är en S2-S om man ska vara petig. Men medans folk hyllar samsung för sina små uppgraderingar så kastar man skit på Apple när de gör samma sak. Det är helt enkelt inte coolt att ha en Iphone längre så därför gnäller folk en massa. Den är för svennig. Kvittar vad de gör så gnälls det. Ska man vara cool så måste man ha android idag ![]() Postad 12 september 2012 - 22:53
För att man inte ser skillnad på iphone 4,4s & 5 på avstånd kanske ![]()
Folk är sura för att Apple håller tillbaka på teknikutvecklingen och att man begränsar användarna totalt både genom ios och appleprodukter. Samma design, samma dåliga antenner, lika "kass" batteritid som vanligt, överpris, Redigerat av Auxvoice, 12 september 2012 - 23:02. Postad 12 september 2012 - 22:55 Jag kastar inte skit på Apple, tycker bara hela hypen bör komma ner på jorden lite. Det var längesedan jag fick en wow känsla kring deras telefoner. Postad 12 september 2012 - 23:09
Det är större skillnad mellan Iphone 5 och 4S än vad det är mellan S3 och S2. Men som sagt folk gnäller för att de måste gnälla. Postad 12 september 2012 - 23:11 Nej, fel. Postad 12 september 2012 - 23:21 Postad 12 september 2012 - 23:25 ![]() Redigerat av Unregistereddc471864, 12 september 2012 - 23:25. Postad 12 september 2012 - 23:25 Jag saknar liksom inget... it's allready perfect ![]() Nu är ju jag lite fanboy.. men det känns som om dom har idétorka. /G Postad 12 september 2012 - 23:27
Razer har inte jämn yta. Tjockare vid kameran och tunnare vid de tunnaste delen. Postad 12 september 2012 - 23:28 Folk verkar förvänta sig revolutionerande genombrott varje år. Det händer inte. Sånt händer kanske en gång var 5:e år eller så. Därimellan är det lite snabbare hårdvara bara. Redigerat av Unregistereddc471864, 12 september 2012 - 23:29. Postad 12 september 2012 - 23:33
Motorola Razr: SIZE 130.7 x 68.9 x 7.1 mm http://www.motorola....W-EN.alt#anchor Edit, ändrat Razer till Razr Redigerat av Auxvoice, 12 september 2012 - 23:44. Postad 12 september 2012 - 23:37
Som sagt. Toppen är en bit över 7mm. Postad 12 september 2012 - 23:41
Japp, såg detta efter de ja svara, vad ligger djupet vid kameran då? Oppo finder på 6,65mm då? Redigerat av Auxvoice, 12 september 2012 - 23:43. Postad 12 september 2012 - 23:45
Hmm. Den har jag inte sett innan. Såldes den i Sverige? Postad 12 september 2012 - 23:47
Använd den fula uppdateringen för prisjakt vet ja ![]() Redigerat av Auxvoice, 12 september 2012 - 23:49. Postad 12 september 2012 - 23:48 Vem bryr sig? Tillbaka till iPhone nu. Vad tycker ni? Givet köp för någon? Postad 12 september 2012 - 23:49
Dem som inte är hjärntvättade. Postad 12 september 2012 - 23:50 Var på väg att köpa 4S förra året men köpte en ipad istället. Redigerat av Unregistereddc471864, 12 september 2012 - 23:51. Postad 12 september 2012 - 23:52
Vit! Mycket stilrenare & svart på padda. De flesta andra har ju svarta telefoner. Redigerat av Auxvoice, 12 september 2012 - 23:53. Postad 13 september 2012 - 00:09 Postad 13 september 2012 - 00:18 Jag hade en Iphone 4S som dog i en alldeles för ung ålder i somras efter att ha hamnat i vattnet. Nu sitter jag på en 3GS som jag fått låna av morsan tills jag skaffat en ny mobil. Lutade först åt en Samsung Galaxy S3, men efter att ha klämt och känt på den i butik har jag varit lite kluven till storleken. En stor skärm är ju alltid kul när man surfar och ser på film, men i S3:ans fall tycker jag den är lite för stor för mina händer. Dessutom är den ganska plastig, något som är rätt uppenbart efter att ha ägt en 4S. En del gnäller över att IOS är inlåst och tråkigt, men jag trivs ypperligt i det. Jag känner inget behov att widgetar, ett överflöd av inställningar och att förändra utseendet på allt och allting. IOS bara fungerar säger många och andra säger att det är bullshit, men för mig är det verkligen så. Jag har aldrig haft några problem eller större buggar som stört mig i IOS. Apparna är viktigast och bara Spotify, Instagram och Wordfeud fungerar så är jag ganska nöjd redan där. ![]() Nej, när Apple i kväll visade upp Iphone 5 så kände jag att det här är min framtida mobil som har allt jag behöver och lite till. En precis lagom stor skärm (jag har alltid tyckt att de tidigare modellerna haft en något för liten skärmyta), unibodydesign, bättre prestanda, bättre kamera, hörlursuttaget på undersidan, smalare, lättare, IOS6... Solklart köp för egen del. Postad 13 september 2012 - 00:33
Precis det jag försökt förklara för folk också. Jag har nog lagt minst 3000 på appar senaste 3 åren. Man vill inte bara kasta bort allt det och köpa nytt. Sen så funkar Iphone så jäkla bra med mina andra apple prylar. Det är hela ekosystemet som är viktigt för mig. Summan av delarna är större än varje enskild del. Kan dock förstå att folk som köper telefon varenda år inte har så långsiktig plan som jag har så de vill såklart ha det nyaste häftigaste hela tiden. Det intresserar inte mig. Jag vill att det jag har nu ska fortsätta fungera som tidigare. Jag vill inte börja om igen med ngt nytt system. Redigerat av Unregistereddc471864, 13 september 2012 - 00:43. Postad 13 september 2012 - 00:42
Nej, det vore som att känna sig träffad om ett djur på zoo skrek åt en. Det är ungefär det intrycket du ger i tråden.
Håller med. Har använt S3 en del, och den är helt enkelt för klumpig. Annars är ju hårdvaran bra, bortsett från några designmissar, t ex mikrofonen (folk klagar på att man låter som en robot när man håller telefonen lite fel). Sen är ju Android lite rörigt och buggigt, men det är knappast Samsungs fel. Det ger dock inget bra intryck när t om Angry Birds hackar. Den filmar däremot bra och skärmen är riktigt bra (om man tar bort defaultinställningen med pastellfärger...). Jag tycker det är bra att Apple inte hakade på trenden med fånigt stora skärmar. Vill man ha stor skärm är det en surfplatta som gäller. En telefon ska man kunna ha i fickan, och det är redan ett gränsfall med 4" skärm. Redigerat av Ageve, 13 september 2012 - 00:54. Postad 13 september 2012 - 05:59
Stöld? Kanske. Smart som fan av Apple? Japp. $$$ De har återigen skapat ett behov som idag inte finns. Postad 13 september 2012 - 06:27
True. Har jobbat en del med direktimport av elektronik från Kina. Första gången jag hörde vad kraven var för AirPlay licensen så höll jag på att ramla av stolen. Låt oss säga att där finns anledningar till varför tredjepartstillverkare knappt har något med AirPlay under 2000kr. Hade jag haft en B&W docka för några 1000-lappar hade jag nog varit lite arg för att behöva byta kontakt men samtidigt så är det Kudos att de höll kvar i den gamla väääääldigt länge. Dock är jag lite irriterad över att du inte kan köra Micro USB som alla andra. Speciellt nu när det ska komma med Audio-over-USB. Men Apple är som sagt ignoranta. HDMI är skit, NFC är skit, trådlösladdning är skit.....allt som inte är omförpackat till en Apple-lösning är skit. Postad 13 september 2012 - 06:45
Amen. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |