Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Iphone 5***

1333 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 5 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,45 (136) Inga priser
Apple iPhone 5 1GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,08 (38) Inga priser
Apple iPhone 5 1GB RAM 64GB (Mobiltelefoner) 9 8,4 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 12 september 2012 - 21:35

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Postad bild

Fast Apple kanske klarar sig då telefoner och mp3-spelare är olika produktkategorier?

haha och dom klagar på designstöld låt mig skratta det enda apple gjort i alla år är att stulit och kallat det egna super inovativa uppfinningar

Postad 12 september 2012 - 21:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Ska komma 3 modeller för att klara fler LTE frekvenser.

Så LTE kan komma till Sverige.

Postad 12 september 2012 - 21:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Vilka alla andra menar du?
Sverige kör med 800,900MHz och 2600MHz. Dom flesta länderna i Europa kör med 800MHz och 2600MHz för 4G.

Ok fel av mig då. Läste en artikel på idg där det stod vi hade valt fel frekvenser då överiga operatörer i europa valt att använda samma som usa. Men jag läste lite för snabbt då kanske

Postad 12 september 2012 - 21:37

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0

Du bör nog fundera lite över ordet "design" och dess betydelse...

Precis, jag förstår mig inte på dem som gnäller över att Apple kör med "samma" design igen. För det första är ju inte designen desamma även om den vid en snabb titt är snarlik föregående modell. Men ser man efter så märks det att rätt mycket har blivit annorlunda, till det bättre (större skärm, unibody, mindre uttag, hörlurskontakten på undersidan (äntligen!), bättre högtalare, bättre skydd för kameralinserna m.fl.

För det andra finns det ingen anledning att byta design bara "för att". Speciellt inte om man redan har en bra grund. Apple hade bra och välgjord design i 4S och satsar istället på att förbättra och piffa till den lite där det är möjligt.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 12 september 2012 - 21:43.

Postad 12 september 2012 - 21:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Tror inte ens min operatör tre har LTE än om jag ska vara ärlig.

Postad 12 september 2012 - 21:41

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Tror inte ens min operatör tre har LTE än om jag ska vara ärlig.

jo dom har börjat med 4g nu för ett tag sen men bara i storstäderna en så länge

http://www.tre.se/Pr...t1/Om-4G-hos-3/

Redigerat av Rumpnisse, 12 september 2012 - 21:42.

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 1

Precis, jag förstår mig inte på dem som gnäller över att Apple kör med "samma" design igen. För det första är ju inte designen desamma även om den vid en snabb titt är snarlik föregående modell. Men ser man efter så märks det att rätt mycket har blivit annorlunda, till det bättre.
För det andra finns det ingen anledning att byta design bara "för att". Apple hade en bra och välgjord design i 4S och satsar istället på att förbättra den där det är möjligt.

Skriver det igen. Styrkan med apples produkter är att de ser nästan likadana ut från år till år. Vanliga svenssons vet exakt hur en iphone ser ut. Fråga dem hur en galaxy 3 ser ut och 99% av vanliga svenssons har inte en aning.
Samma sak med IOS. Vanligt folk vet hur det fungerar. Varför skulle de byta till ngt annat när de är bekväma med ngt som fungerar?

Det är de 2 anledningarna till att Apple har kvar sina kunder. Det är också anledningen till att Sony förlorat nästan alla sina. Nya modeller, nytt ui, nya operativsystem för jämnan. Folk känner inte igen sig.

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Ser inga jättestora förbättringar över min 4S som jag har idag. 4S kommer stödja samtliga funktioner i iOS6 vad jag kan se, så vad tjänar man på att uppgradera från 4S? Lite hastighet och aningen större skärm... Vad förlorar man på det? I mitt fall kommer samtliga laddare och hållare vara nästintill värdelösa, bara den aktiva brodit-laddaren till bilen kostade dryga tusenlappen med installation, och med alla kablar och andra tillbehör kommer man upp i en halv iPhone i kostnad för att byta allt, och dessutom måste man ha kvar allt för att ladda sin "new iPad"..? Nej tack. Apple har inte imponerat den här gången.

True story: http://www.collegehu...topher-mcdonald

Postad 12 september 2012 - 21:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Ser inga jättestora förbättringar över min 4S som jag har idag. 4S kommer stödja samtliga funktioner i iOS6 vad jag kan se, så vad tjänar man på att uppgradera från 4S? Lite hastighet och aningen större skärm... Vad förlorar man på det? I mitt fall kommer samtliga laddare och hållare vara nästintill värdelösa, bara den aktiva brodit-laddaren till bilen kostade dryga tusenlappen med installation, och med alla kablar och andra tillbehör kommer man upp i en halv iPhone i kostnad för att byta allt, och dessutom måste man ha kvar allt för att ladda sin "new iPad"..? Nej tack. Apple har inte imponerat den här gången.

True story: http://www.collegehu...topher-mcdonald

Den är inte inriktad mot 4S ägare. Den är inriktad mot Iphone 4, 3GS användare. De flesta i USA köper telefoner med 2 års kontrakt. Antagligen samma här så de som uppgraderar nu är folk som sitter på 2 år gamla lurar eller äldre.
Finns ingen anledning att byta ut en 4S. Den har stort sett allt som alla telefoner i år har.

MAn skulle kunna säga exakt samma sak om Samsungs s3. Den är samma som S2 fast lite snabbare.

Redigerat av Unregistereddc471864, 12 september 2012 - 21:48.

Postad 12 september 2012 - 21:48

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Ser mörkt ut om man kollar på dom 3 modellerna för LTE som släpps
Postad bild

Postad 12 september 2012 - 21:51

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Lite imponerad att dom fått ner den till 112 gram,mot 140 för 4s och då är denna tunnare och har större skärm utan att tappa batteritid.

Postad 12 september 2012 - 21:55

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Den är inte inriktad mot 4S ägare. Den är inriktad mot Iphone 4, 3GS användare. De flesta i USA köper telefoner med 2 års kontrakt. Antagligen samma här så de som uppgraderar nu är folk som sitter på 2 år gamla lurar eller äldre.
Finns ingen anledning att byta ut en 4S. Den har stort sett allt som alla telefoner i år har.

Förvisso är den inte inriktad mot 4S-ägare, men det betyder inte att 4S-ägare inte skulle vara intresserade av en ny iPhone. De flesta av mina vänner och kollegor köper nya telefoner minst en gång om året, och det gör jag vanligtvis också. Jag hade förberett mig på att köpa en iPhone 5, men tycker helt enkelt att det är för liten skillnad. Tyvärr, älskar att kasta pengar på Apple, men vill ha "lite" valuta för pengarna...

Postad 12 september 2012 - 21:57

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Skulle gärna sett siri funka på svenska detta årtionde också

Postad 12 september 2012 - 21:58

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Nja PC försäljningen rasar för att folk köper plattor istället och då är det ofta ipad folk väljer.

Nej det är Mac som ökar mot PC
Skulle man räkna med Ipad hade siffrorna varit otroligt mycket högre

Postad 12 september 2012 - 21:59

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 1

Det är de 2 anledningarna till att Apple har kvar sina kunder. Det är också anledningen till att Sony förlorat nästan alla sina. Nya modeller, nytt ui, nya operativsystem för jämnan. Folk känner inte igen sig.

Exakt. Det blir ju dessutom ännu värre, speciellt med Sony i åtanke, när flertalet tillverkare släpper sisådär 500 mobiler under ett år. Total förvirring hos den alldagliga konsumenten.
En mobil per år är väl diskutabelt, men det hade varit så mycket bättre om mobiltillverkarna satsade på, säg 3 mobiler varje år. En billig instegsmobil, en mellanmodell och en värstingvariant och att de koncentrerade sig på att släppa uppdateringar till dessa mobiler och se till att ägarna blir så pass nöjda som möjligt.
Inte som idag då det släpps några uppdateringar under några månader tills nästa våg av mobiler hittar ut på marknaden och tillverkarna glömmer bort deras tidigare modeller. Här ligger Apple långt före konkurrenterna.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 12 september 2012 - 22:02.

Postad 12 september 2012 - 22:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Skulle gärna sett siri funka på svenska detta årtionde också

Är det verkligen folk som går runt och snackar med sin telefon? :) Jag skulle skämmas ngt enormt om ngn kom på mig göra det.
Jag undrar dock vad som händer med Itunes Match. En tjänst jag saknar.

Postad 12 september 2012 - 22:01

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

De tre modellerna är inte anpassade för Sverige
http://www.apple.com/iphone/LTE/

Postad 12 september 2012 - 22:12

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Om man följt iphones historia fattar jag inte vad folk hade förväntat sig mer.har man följt med i förhandsspekulaionerna blev det ju nästan exakt vad vi fick se också.

Postad 12 september 2012 - 22:17

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
iPhone 5 är en besvikelse. Små förbättringar. Och vart fan är USB 3.0?!

Men kommer nog köpa en ändå.

Och jo, Sverige kommer få LTE. Från presskonferensen (skrivet av IDG):
"Som rykten gjorde gällande så sent som för några timmar sedan har iPhone 5 även stöd för lte-tekniken, med stöd för betydligt fler varianter än i nya iPad - däribland flera svenska operatörer."

Redigerat av Kalekulan, 12 september 2012 - 22:20.

Postad 12 september 2012 - 22:18

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0
Lite första intryck från olika tekniksidor/bloggar som fått chansen att klämma på telefonen:

TechCrunch
- "Build quality is quite nice and the solid aluminum is quite unique and quite solid. Hopefully this will reduce some damage if it falls on a hard surface."

Telegraph.co.uk
- "The biggest change, literally, is the larger screen. Here, I'm thankful that Apple opted not to go wider. Samsung's Galaxy S3 is too big for my taste and I think Apple is right to say that the width of the iPhone is right for the average hand."

Slashgear
- "Gripping it, your thumb is able to navigate the full length of the display without stretching, just as promised, and while it’s undoubtedly a light handset it doesn’t feel delicate."

Engadget
- "Much like the speed increases between the iPhone 4 and 4S (and before that, the iPhone 3G vs. iPhone 3GS), they won't take you by storm right away. But, use it for half an hour and you'll have a hard time going back to a slower chip. The transitions are smoother, switching between apps is a bit quicker and everything just generally feels incrementally faster."

http://www.macrumors...on-impressions/

En liten mer ingående "hands on"-video:
http://www.youtube.c...d&v=QOTTcysdDa8

Postad 12 september 2012 - 22:22

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Är det verkligen folk som går runt och snackar med sin telefon? :) Jag skulle skämmas ngt enormt om ngn kom på mig göra det.

Men detta var ju det största snacket (läs hypen) när skiten lanserades. fanns ju inte en artikel eller reklamsnutt som inte tala om Siri som det bästa som hänt världen sedan skivat bröd uppfanns! :P
Jag gav upp iPhone efter 4:an. Äger fortfarande 4:an samt två iPads, så jag är ingen Apple hatare. Men, den nya telefonen känns rent spontant som en något sämre produkt än en S2:a.

Postad 12 september 2012 - 22:23

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Lite imponerad att dom fått ner den till 112 gram,mot 140 för 4s och då är denna tunnare och har större skärm utan att tappa batteritid.

Ja, det är klart imponerande! Blir nog en 5a för min del.

Postad 12 september 2012 - 22:27

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0

Men detta var ju det största snacket (läs hypen) när skiten lanserades. fanns ju inte en artikel eller reklamsnutt som inte tala om Siri som det bästa som hänt världen sedan skivat bröd uppfanns! :P

Njae, jag bemästrar engelska rätt bra och har lekt en del med Siri och det är visserligen en cool teknik, men ingen funktion jag ens övervägt att använda på daglig basis. Fast det är klart, om Siri får svenskt stöd någon j-a gång och samtidigt lite mer funktionalitet (hitta resturanger, boka bio osv) så skulle det säkerligen bli fler ute på stan som pratar med sin mobiltelefon.

Postad 12 september 2012 - 22:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jag gav upp iPhone efter 4:an. Äger fortfarande 4:an samt två iPads, så jag är ingen Apple hatare. Men, den nya telefonen känns rent spontant som en något sämre produkt än en S2:a.

Enda som S2an har är en större skärm. Skärmen är dessutom inte bättre. Bara större. Den är mest troligt sämre på alla andra punkter. S3an då. Jo det är en S2-S om man ska vara petig. Men medans folk hyllar samsung för sina små uppgraderingar så kastar man skit på Apple när de gör samma sak.

Det är helt enkelt inte coolt att ha en Iphone längre så därför gnäller folk en massa. Den är för svennig. Kvittar vad de gör så gnälls det. Ska man vara cool så måste man ha android idag ;)

Postad 12 september 2012 - 22:53

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Ursäkta mig, men hur kan du få designen till att vara samma?

Nytt material, unibody, större skärm, tunnare, längre, hörlursuttag i botten, mindre kontakt, nya galler vid högtalare/mic.
Visst, den är fortfarande fyrkantig med runda hörn. Det ska jag ge dig... Men i övrigt då?

Du bör nog fundera lite över ordet "design" och dess betydelse...

För att man inte ser skillnad på iphone 4,4s & 5 på avstånd kanske :P (gäller framsida)

Enda som S2an har är en större skärm. Skärmen är dessutom inte bättre. Bara större. Den är mest troligt sämre på alla andra punkter. S3an då. Jo det är en S2-S om man ska vara petig. Men medans folk hyllar samsung för sina små uppgraderingar så kastar man skit på Apple när de gör samma sak.

Det är helt enkelt inte coolt att ha en Iphone längre så därför gnäller folk en massa. Den är för svennig. Kvittar vad de gör så gnälls det. Ska man vara cool så måste man ha android idag ;)

Folk är sura för att Apple håller tillbaka på teknikutvecklingen och att man begränsar användarna totalt både genom ios och appleprodukter. Samma design, samma dåliga antenner, lika "kass" batteritid som vanligt, överpris,

Redigerat av Auxvoice, 12 september 2012 - 23:02.

Postad 12 september 2012 - 22:54

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 1
En rad med ikoner, rätt besviken på uppdateringen.

Postad 12 september 2012 - 22:55

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
att kalla s3:an för s2s är nog att ta i lite väl. det är rätt så mycket större skillnad de modellerna i mellan jämfört med 4:an och 4s.
Jag kastar inte skit på Apple, tycker bara hela hypen bör komma ner på jorden lite. Det var längesedan jag fick en wow känsla kring deras telefoner.

Postad 12 september 2012 - 23:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

att kalla s3:an för s2s är nog att ta i lite väl. det är rätt så mycket större skillnad de modellerna i mellan jämfört med 4:an och 4s.
Jag kastar inte skit på Apple, tycker bara hela hypen bör komma ner på jorden lite. Det var längesedan jag fick en wow känsla kring deras telefoner.

Det är större skillnad mellan Iphone 5 och 4S än vad det är mellan S3 och S2. Men som sagt folk gnäller för att de måste gnälla.

Postad 12 september 2012 - 23:11

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 2

Det är större skillnad mellan Iphone 5 och 4S än vad det är mellan S3 och S2. Men som sagt folk gnäller för att de måste gnälla.

Nej, fel.

Postad 12 september 2012 - 23:21

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Sa inte Apple att Iphone 5 är världens tunnaste smartphone? Räknas inte razer mfl? Eller menade dem att Iphone 5 är världens tunnaste Iphonesmartphone eller världens tunnaste Iphone?

Postad 12 september 2012 - 23:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Finns razorn på marknaden? Enda razor jag känner till släpptes 2003 eller så och den var inte speciellt tunn :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 12 september 2012 - 23:25.

Postad 12 september 2012 - 23:25

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1 676 inlägg
  • 0
Inte vet jag om jag blev sådär jättekåt heller. Vad kan den som min IP4 inte kan? Visst den kanske är lite snabbare, men jag lider ju inte direkt. Kameran fungerar utmärkt till det mesta. Vill jag ha riktiga bilder så använder jag ändå en riktig digitalkamera.

Jag saknar liksom inget... it's allready perfect :) Snabb blev snabbare känns det som.

Nu är ju jag lite fanboy.. men det känns som om dom har idétorka.

/G

Postad 12 september 2012 - 23:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Sa inte Apple att Iphone 5 är världens tunnaste smartphone? Räknas inte razer mfl? Eller menade dem att Iphone 5 är världens tunnaste Iphonesmartphone eller världens tunnaste Iphone?

Razer har inte jämn yta. Tjockare vid kameran och tunnare vid de tunnaste delen.

Postad 12 september 2012 - 23:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Tycker det är rätt mycket som är nytt men visst sen är min nuvarande telefon 3 år gammal också.
Folk verkar förvänta sig revolutionerande genombrott varje år. Det händer inte. Sånt händer kanske en gång var 5:e år eller så. Därimellan är det lite snabbare hårdvara bara.

Redigerat av Unregistereddc471864, 12 september 2012 - 23:29.

Postad 12 september 2012 - 23:33

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Finns razorn på marknaden? Enda razor jag känner till släpptes 2003 eller så och den var inte speciellt tunn :)

Motorola Razr:
SIZE 130.7 x 68.9 x 7.1 mm http://www.motorola....W-EN.alt#anchor

Edit, ändrat Razer till Razr

Redigerat av Auxvoice, 12 september 2012 - 23:44.

Postad 12 september 2012 - 23:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Motorola Razer:

Som sagt. Toppen är en bit över 7mm.

Postad 12 september 2012 - 23:41

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Som sagt. Toppen är en bit över 7mm.

Japp, såg detta efter de ja svara, vad ligger djupet vid kameran då?
Oppo finder på 6,65mm då?

Redigerat av Auxvoice, 12 september 2012 - 23:43.

Postad 12 september 2012 - 23:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Motorola Razr:

Edit, ändrat Razer till Razr

Hmm. Den har jag inte sett innan. Såldes den i Sverige?

Postad 12 september 2012 - 23:47

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Hmm. Den har jag inte sett innan. Såldes den i Sverige?

Använd den fula uppdateringen för prisjakt vet ja ;) sökord: motorola razr

Redigerat av Auxvoice, 12 september 2012 - 23:49.

Postad 12 september 2012 - 23:48

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1 676 inlägg
  • 0

Japp, såg detta efter de ja svara, vad ligger djupet vid kameran då?
Oppo finder på 6,65mm då?

Vem bryr sig?

Tillbaka till iPhone nu. Vad tycker ni? Givet köp för någon?

Postad 12 september 2012 - 23:49

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 1

Vem bryr sig?

Tillbaka till iPhone nu. Vad tycker ni? Givet köp för någon?

Dem som inte är hjärntvättade.

Postad 12 september 2012 - 23:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jag bestämde mig för Iphone 5 redan förra året så ja det blir en sån. Kan inte bestämma mig för färgen bara.

Var på väg att köpa 4S förra året men köpte en ipad istället.

Redigerat av Unregistereddc471864, 12 september 2012 - 23:51.

Postad 12 september 2012 - 23:52

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Jag bestämde mig för Iphone 5 redan förra året så ja det blir en sån. Kan inte bestämma mig för färgen bara.

Var på väg att köpa 4S förra året men köpte en ipad istället.

Vit! Mycket stilrenare & svart på padda. De flesta andra har ju svarta telefoner.

Redigerat av Auxvoice, 12 september 2012 - 23:53.

Postad 13 september 2012 - 00:09

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Undrar hur tillgången kommer att bli vid Sverige lanseringen, vad tror ni? Hur såg det ut förra året när 4S släpptes, var det långa väntetider på den för er som minns?

Postad 13 september 2012 - 00:18

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0

Vad tycker ni? Givet köp för någon?

Jag hade en Iphone 4S som dog i en alldeles för ung ålder i somras efter att ha hamnat i vattnet. Nu sitter jag på en 3GS som jag fått låna av morsan tills jag skaffat en ny mobil. Lutade först åt en Samsung Galaxy S3, men efter att ha klämt och känt på den i butik har jag varit lite kluven till storleken. En stor skärm är ju alltid kul när man surfar och ser på film, men i S3:ans fall tycker jag den är lite för stor för mina händer. Dessutom är den ganska plastig, något som är rätt uppenbart efter att ha ägt en 4S.

En del gnäller över att IOS är inlåst och tråkigt, men jag trivs ypperligt i det. Jag känner inget behov att widgetar, ett överflöd av inställningar och att förändra utseendet på allt och allting. IOS bara fungerar säger många och andra säger att det är bullshit, men för mig är det verkligen så. Jag har aldrig haft några problem eller större buggar som stört mig i IOS.
Apparna är viktigast och bara Spotify, Instagram och Wordfeud fungerar så är jag ganska nöjd redan där. :) Dessutom har jag lagt ner en del pengar på just appar och spel i IOS, vilket går om intet om jag går över till Android eller Windows Phone istället.

Nej, när Apple i kväll visade upp Iphone 5 så kände jag att det här är min framtida mobil som har allt jag behöver och lite till. En precis lagom stor skärm (jag har alltid tyckt att de tidigare modellerna haft en något för liten skärmyta), unibodydesign, bättre prestanda, bättre kamera, hörlursuttaget på undersidan, smalare, lättare, IOS6...

Solklart köp för egen del.

Postad 13 september 2012 - 00:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jag hade en Iphone 4S som dog i en alldeles för ung ålder i somras efter att ha hamnat i vattnet. Nu sitter jag på en 3GS som jag fått låna av morsan tills jag skaffat en ny mobil. Lutade först åt en Samsung Galaxy S3, men efter att ha klämt och känt på den i butik har jag varit lite kluven till storleken. En stor skärm är ju alltid kul när man surfar och ser på film, men i S3:ans fall tycker jag den är lite för stor för mina händer. Dessutom är den ganska plastig, något som är rätt uppenbart efter att ha ägt en 4S.

En del gnäller över att IOS är inlåst och tråkigt, men jag trivs ypperligt i det. Jag känner inget behov att widgetar, ett överflöd av inställningar och att förändra utseendet på allt och allting. IOS bara fungerar säger många och andra säger att det är bullshit, men för mig är det verkligen så. Jag har aldrig haft några problem eller större buggar som stört mig i IOS.
Apparna är viktigast och bara Spotify, Instagram och Wordfeud fungerar så är jag ganska nöjd redan där. :) Dessutom har jag lagt ner en del pengar på just appar och spel i IOS, vilket går om intet om jag går över till Android eller Windows Phone istället.

Nej, när Apple i kväll visade upp Iphone 5 så kände jag att det här är min framtida mobil som har allt jag behöver och lite till. En precis lagom stor skärm (jag har alltid tyckt att de tidigare modellerna haft en något för liten skärmyta), unibodydesign, bättre prestanda, bättre kamera, hörlursuttaget på undersidan, smalare, lättare, IOS6...

Solklart köp för egen del.

Precis det jag försökt förklara för folk också. Jag har nog lagt minst 3000 på appar senaste 3 åren. Man vill inte bara kasta bort allt det och köpa nytt. Sen så funkar Iphone så jäkla bra med mina andra apple prylar. Det är hela ekosystemet som är viktigt för mig. Summan av delarna är större än varje enskild del.

Kan dock förstå att folk som köper telefon varenda år inte har så långsiktig plan som jag har så de vill såklart ha det nyaste häftigaste hela tiden. Det intresserar inte mig. Jag vill att det jag har nu ska fortsätta fungera som tidigare. Jag vill inte börja om igen med ngt nytt system.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 september 2012 - 00:43.

Postad 13 september 2012 - 00:42

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 315 inlägg
  • 4

jasså du kände dig träffad =P

Nej, det vore som att känna sig träffad om ett djur på zoo skrek åt en. Det är ungefär det intrycket du ger i tråden.

Lutade först åt en Samsung Galaxy S3, men efter att ha klämt och känt på den i butik har jag varit lite kluven till storleken. En stor skärm är ju alltid kul när man surfar och ser på film, men i S3:ans fall tycker jag den är lite för stor för mina händer. Dessutom är den ganska plastig, något som är rätt uppenbart efter att ha ägt en 4S.

Håller med. Har använt S3 en del, och den är helt enkelt för klumpig. Annars är ju hårdvaran bra, bortsett från några designmissar, t ex mikrofonen (folk klagar på att man låter som en robot när man håller telefonen lite fel). Sen är ju Android lite rörigt och buggigt, men det är knappast Samsungs fel. Det ger dock inget bra intryck när t om Angry Birds hackar. Den filmar däremot bra och skärmen är riktigt bra (om man tar bort defaultinställningen med pastellfärger...).

Jag tycker det är bra att Apple inte hakade på trenden med fånigt stora skärmar. Vill man ha stor skärm är det en surfplatta som gäller. En telefon ska man kunna ha i fickan, och det är redan ett gränsfall med 4" skärm.

Redigerat av Ageve, 13 september 2012 - 00:54.

Postad 13 september 2012 - 05:59

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

Det får du glatt köpa löst.

29 j*vla dollar i USA så räkna med 199-299 SEK.

Stöld men men.

Stöld? Kanske. Smart som fan av Apple? Japp. $$$
De har återigen skapat ett behov som idag inte finns.

Postad 13 september 2012 - 06:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 1

Stöld? Kanske. Smart som fan av Apple? Japp. $$$
De har återigen skapat ett behov som idag inte finns.

True. Har jobbat en del med direktimport av elektronik från Kina. Första gången jag hörde vad kraven var för AirPlay licensen så höll jag på att ramla av stolen.

Låt oss säga att där finns anledningar till varför tredjepartstillverkare knappt har något med AirPlay under 2000kr.

Hade jag haft en B&W docka för några 1000-lappar hade jag nog varit lite arg för att behöva byta kontakt men samtidigt så är det Kudos att de höll kvar i den gamla väääääldigt länge.

Dock är jag lite irriterad över att du inte kan köra Micro USB som alla andra. Speciellt nu när det ska komma med Audio-over-USB.

Men Apple är som sagt ignoranta. HDMI är skit, NFC är skit, trådlösladdning är skit.....allt som inte är omförpackat till en Apple-lösning är skit.

Postad 13 september 2012 - 06:45

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Men Apple är som sagt ignoranta. HDMI är skit, NFC är skit, trådlösladdning är skit.....allt som inte är omförpackat till en Apple-lösning är skit.

Amen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.