Får väl bara vara lite alert när det händer.
Verkar finnas många grymma appar att fylla telefonen med!
Måste bara köpa ett ordentligt minneskort till telefonen också.
Det är 64 gb som är max va?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 12 October 2012 - 17:35
Ja. Det såg jag många inlägg om.
Får väl bara vara lite alert när det händer. Verkar finnas många grymma appar att fylla telefonen med! Måste bara köpa ett ordentligt minneskort till telefonen också. Det är 64 gb som är max va? Postad 12 October 2012 - 18:33
Förvånar mig men ändå inte för apple kopplar ju ihop numret med sin imessagetjänst så jag antar om man inte stänger av tjänsten innan man flyttar kortet så kan man få lite problem. Helt galet att det är så Postad 12 October 2012 - 18:37
Ja det låter ju väldigt skumt. Men jag fortsatte att få iMessage på min ip4:a efter att jag satt in sim-kortet i min note2:a. Apple vägrar släppa taget.... Postad 12 October 2012 - 18:40
.Gör ett dagligt besök tiII Swedroid.se till en vana. Där brukar de skriva om det är reor. Japp. 64gig är max. köpte själv ett 32 gigs snabbt klass 10 kort inkl frakt för 230 spänn Postad 12 October 2012 - 18:41
Jo de har fått massor av supportärenden pga det. Trodde de hade åtgärdat det vid det här laget.
Det minsta de kan göra är iaf att slänga upp en dialog när man aktiverar imessage att man mååste avaktivera det om man ska flytta simkortet till en annan telefon. Postad 12 October 2012 - 19:55
Är detta något du vet? Iom att telefonen väl inte finns på marknaden än så borde det ju vara en ren gissning, men som du skriver det låter det som fakta. Jag har själv ingen aning kan tilläggas, i synnerhet då om en telefon med stöd för LTE drar mer ström ifall inte LTE används?
Hade precis samma sak, det man måste göra är att stänga av iMessage på sin iPhone då "felet" inte ligger i din egen telefon, utan de andras som har iPhone/iPad och lärt sig att skicka till dig via iMessage. Postad 12 October 2012 - 20:13
Baserat på tidigare telefoner med LTE drar de mer ström och är segare att få uppdateringar.
Postad 12 October 2012 - 21:47
Har bestämt för mig att jag sett att det ska finns Note II med 32 och 64 GB inbyggt minne, men kan bara hitta 16GB på prisjakt. Har jag inbillat mig?
Postad 12 October 2012 - 22:35
OK, det är ju iof inte oviktigt. Vad är allmänna uppfattningen här om för/emot LTE/4G varianten? Dvs, ni som redan köpt, övervägde ni att vänta in 4G modellen? Numera är ju 4G nåt som finns även utanför Stockholms City vad jag hört Är det nån större skillnad på 16GB internminne och så extra minneskort än mer inbyggt minne? Har sällan tid att leta appar annat än när telefonen är ny, och kopierar aldrig in filer, filmer, musik osv så eg behöver jag nog inte så mkt men men vill ju så klart ha bästa möjliga Redigerat av Unregistered1413, 12 October 2012 - 22:37. Postad 12 October 2012 - 22:39
Ville ha den nuuu :-)
Sen har jag nog ändå inte täckning här.. Men är man inte stressad och har täckning skulle jag nog vänta och se om de blir stora skillnader i batteritid. Sen är de ju bara fundera på vad som åe viktigaste Postad 12 October 2012 - 22:50
Om det endast är lagringsutrymmet som skiljer, dvs 16gb 32gb eller 64gb så är ingen av telefonerna bättre än den andra så behöver du inte utrymmet så varför vänta på något du ändå inte kommer utnyttja. Bara köpa direkt! Postad 12 October 2012 - 23:56
Hur är det med hållbarheten på Note 2? Tänk typ att man ska idrotta och slänger ner mobil, nycklar, plånbok i ryggsäcken och så in i hallen. Har idag en iPhone 4 (bland annat) och det känns ju nästan som något man behöver vapenlicens för och det krävdes att en liten terrorist slängde den i ett betonggolv för att få något annat än lätta repor i skärmen. Har haft och har många androider men har aldrig riktigt fått den känslan med någon av dem utan det har alltid känts som något man måste vara "varsam" med.
Edit: http://www.androidau...roptest-119081/ Redigerat av Unregistered1413, 13 October 2012 - 00:20. Postad 13 October 2012 - 15:50
Kan man köpa vilket minneskort som helst? Det behöver inte vara "telefonspecifikt" på nåt sätt?? Var köpte du ditt Moparman? Postad 13 October 2012 - 18:05
Va!? Hänger du inte på forumet en lördagkväll?? Skämmes!! :-D Redigerat av karlnr9, 13 October 2012 - 18:06. Postad 13 October 2012 - 19:10
Det här 32 gigs köpte jag från ebay
http://www.ebay.com/...280947817312%26 230 inkl frakt ungefär. 315kr billigast på prisjakt Redigerat av moparman, 13 October 2012 - 19:13. Postad 13 October 2012 - 20:54
Tackar! Postad 14 October 2012 - 07:34
Hur mycket av utrymme får man utav det 16GB versionen? På Note 1 är det ca 11GB som får användas och hur är det med Note 2?
Går i fundering om skall vänta på 32GB/64GB versionen eller om det räcker med 16GB versionen och skulle hjälpa om nån kan svara på denna enkla fråga? Postad 14 October 2012 - 07:44
Är det någon som fått splitscreening att fungera?
Verkar som att bra vissa modeller får denna funktion. Isåfall varför??? Lite info från swedroid http://www.swedroid....ead.php?t=83270 Redigerat av madness74, 14 October 2012 - 09:53. Postad 14 October 2012 - 07:48
Var å kände på den på Mediamarkt igår, fan den är stor alltså, kanske för stor? Eller vänjer man sig? Är ju inte roligt om man känner efter nån vecka att den är jobbig att bära på. I övrigt så va den ju överjävlig, så sjukt snabb!
Postad 14 October 2012 - 07:57 För Nordiska versioner har inte fått den senaste firmwaren som stödjer multiview och som vanligt tar det lång tid innan det kommer till oss i Norden. Postad 14 October 2012 - 09:22
10.36 gig om jag inte fattat fel. Du jan ju trycka i ett 64 gigs minneskort också Postad 14 October 2012 - 09:25
Du vänjer dig efter en dag eller två.. Den funkar bra att ha i fickan men vist, ha den i fickan å sitta på huk å skruva eller andra såna övningar så är de ju en fördel att ta ut den Postad 14 October 2012 - 10:33
Den är absolut inte för stor. Är så oerhört nöjd att jag inte "fegade ut" och köpte en Galaxy S3 istället. Förutom att telefonen är väldigt rapp och har ca 700 funktioner som jag saknade hos min iphone, så är ju storleken dess styrka. Satt och glodde på en film igår. Var en ren fröjd. Och som jag skrivet tidigare: spela spel har ju blivit ca 100 ggr roligare! Upplever inte alls att telefonen är för stor. Men när jag håller i sambons iphone4 så fnissar jag lite grann över dess pyttelilla storlek. Postad 14 October 2012 - 10:47 Hmm..10Gb räcker inte långt, då Jelly Bean tillåter inte längre installera appar på extern SD kort längre och hur ligger det till med game data? Ligger det i interna minnet eller lagras det i externa SD kortet? ex: Installera ett spel, sjävla spel appen är typ 50MB som installeras i interna minnet och game datan är på 2-5GB. Var lagras den 2-5Gb stor game datan då? Postad 14 October 2012 - 11:10
vettfasen.har inget externt minneskort än
Dock så får man ju även 48 gig dropbox. Postad 14 October 2012 - 13:56
Kanske lite OT men ändå, hur tusan kan en film på 5,5" vara en ren fröjd? Jag har själv en 65" i sovrummet och kör projektor i vardagsrummet, blotta tanken på att köra film på 5,5" annat än typ nån minut på bussen känns främmande. Eller tejpar ni fast den på nästan typ?
Om Jelly Bean inte längre tillåter appar på externt minneskort blir det ju plötsligt ett mkt starkt skäl att överväga 32GB eller 64GB om inte prisskillnaden är enorm. Och då är jag ju ändå inte på något sätt en poweruser på samma sätt som de flesta av er är tror jag (film och spel kör jag typ aldrig på en mobil). Postad 14 October 2012 - 14:06
Nä. Man sitter ju med den framför sig. Har man bilden lite närmre så kommer man djupare in i filmen eftersom det perifera seendet inte störs av andra intryck runt omkring. Utgår från att du inte sitter 30 cm från din gigantiska plasma... Ang minneskort så känns det ju jätteskumt att man inte kan lägga appar på det! Warum??? Postad 15 October 2012 - 14:45
Netflix släppt idag.
Gratis 1 månad . Sen 79kr/månad. Tycker att de har rätt ok utbud . Funkar Kanon på Note 2. Postad 15 October 2012 - 17:55 Gratis året ut om du har spotify premium Postad 16 October 2012 - 01:17
Har läst på andra forum att Samsung verkar slå ihop inbyggt minne med SD minne och att det är därför SD minnet inte syns, och därför man inte kan välja att installera appar osv på SD kortet (även om de då i praktiken hamnar där). Nån som vet mer?
Postad 16 October 2012 - 09:49
Tja, någon som vet om huruvida 32/64-versionen med "4G"-stöd kommer komma och om vi behöver vänta X månader eller om det är okt/nov?
Går och överväger iPhone5 kontra Note2... Postad 16 October 2012 - 19:17
Det stämmer.märkte att jag bara kan använda 32gb av mina 80gb... Postad 18 October 2012 - 08:53
De har inte direkt slagit ihop men flyttat platsen där minneskortet brukar ligga.
Blir lite cp. Vissa filöverföringsprogram listar kortet under root/mnt/extsdcard så de går inte att föra över. Vissa program hittar inte ens minneskortet. Filhanterare hittar kortet efter lite bök. Går att skicka filer till å från telefonen med sladd. Uppdateringen med multiview kom idag Postad 18 October 2012 - 11:41
Av nyfikenhet, vad var främsta skälet till att ni valde just Note 2? Är det främst surf och video?
För egen del är en ganska stor anledning att jag överväger ett köp att jag fortfarande inte tycker mig hittat ett tangentbord på Android som jag är nöjd med, och att en större skärm rimligtvis borde kunna kompensera det hela en del. Märkligt nog tycker jag tangentbordet på iPhone fungerar klart bättre (om än långt ifrån perfekt), trots den klart mindre skärmen (min nuvarande android är en HTC One X). Postad 18 October 2012 - 13:15
Tja..Allt blir ju bättre med stor skärm..
Sen är den sjukt snabb å allt flyter. Brutalt bra batteritid. Finns ju massor av tangentbord. Swiftkey3 brukar ja köra. Sen finns de swipe å allt vad de heter . Blir ju även lättare att skriva med större skärm. Pennan är ju också trevlig vid surf. Att kunna dra mwd pennan runt en bild å skicka är ju guld för mig . Nu kan man dela skärmen i 2 delar i vissa program..typ surfa uppe å ha youtube nere Postad 19 October 2012 - 21:14
Har nog prövat alla, inkl Thumb (om än mest i "vanligt" läge) och intrycket består, jag skriver fortfarande klart bättre på en iPhone än någon Android, trots att den förstnämnda har klart minst skärm. Det känns på något sätt som om tangentborden på Android inte hänger med, hur otroligt det än må låta. Min förmåga att träffa rätt knapp osv borde ju rimligtvis inte vara sämre på en mindre skärm än på en stor. Notera att jag alltså inte har en Note2, iaf inte ännu Postad 20 October 2012 - 05:44
Jag använder SlideIt. Skriver mkt snabbare än vad jag någonsin gjort. Väldigt enkelt att hålla mobilen i en hand och skriva med den andra. Och väldigt sällan som den skriver "fel" ord. Postad 20 October 2012 - 11:55
Min erfarenhet är att om man har ett lite mer rikt och målande språk och inte bara "telegram svenska" så har iaf inte jag lyckats hitta något tangentbord vars autocorrect klarar av det, utan det blir mest ivägen då. Har inte kört Slite & Swipe varianter speciellt mkt ska sägas, men jag antar att det rimligtvis måste bygga på ordigenkänning då man väl normalt måste "slida" över fler bokstäver än de man vill ha. När du säger att du håller mobilen med en hand så antar jag att det då inte är en Note II, mest för att den känns lite för stor för att kunna hålla i med en hand och samtidigt slida? Postad 20 October 2012 - 13:28
Ha ha! Jag vill tro att jag har ett mycket målande språk. Är lite för gammal för att slarva med sånt. Jo. Jag har en Note 2. Håller den i vänster hand och skriver/drar med höger. Man lägger ju till ord allteftersom. Och telefonen är väldigt duktig på att "läsa av" vilket ord du skriver. Sen ger den ju även alternativ till ordet du skriver som du snabbt kan välja om det är fel ord som kommer upp. Samtidigt är det en övningssak också. Känner flera som inte fixar SlideIt eller swype. Men de får ju även "sms-tumme"... :-D Postad 20 October 2012 - 18:50
fan är det bara jag som har problem med att on/off knappen sitter på sidan, jag kommer åt den HEEELA tiden när jag greppar luren,så irriterande
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |