Jag hade inte en aning om att de fanns i Spanien. Tyskland har de dock pratat mycket om och det verkar därifrån som de får in pengarna. Skulle inte tro att de har särskilt många betalande kunder i Sverige. Appen funkar rätt kasst mot Airplay så det är knappt ens värt att titta på månadens gratiskanal. (Appen bryter Airplay varje gång det byts program och måste då startas om...)Cloud-based TV service Magine TV will cease operations in Spain on February 1.
http://www.broadband...l-out-of-spain/
Magine - nytt sätt att konsumera TV på
Postad 14 January 2015 - 08:31
Postad 14 January 2015 - 20:05
Jag hade inte en aning om att de fanns i Spanien. Tyskland har de dock pratat mycket om och det verkar därifrån som de får in pengarna. Skulle inte tro att de har särskilt många betalande kunder i Sverige. Appen funkar rätt kasst mot Airplay så det är knappt ens värt att titta på månadens gratiskanal. (Appen bryter Airplay varje gång det byts program och måste då startas om...)
Jo, jag dödförklarade Magine redan för länge sedan i denna tråd, tror det är för lite för sent. En vinstmarginal på minus 27 000% bådar väl inte allt för gott heller.
Postad 29 November 2016 - 13:27
Eftersom Magine har en ny app till Apple TV 4 så kanske vi kan liva upp denna tråden? Någon som har erfarenhet av kanalpaket på ATV4-appen? Utöver gratispaketet som inte tillför något utöver de kanaler som alla ändå har gratis.
Postad 01 December 2016 - 09:02
Uppgraderade till Barnpaketet för 59 kr igår. Klart prisvärt för 8 kanaler jämfört med vilken annan operatör som helst. Funktion och bildkvalitet är också jämförbart med iptv när man kör med ATV 4-appen. Så länge inte wifit strular (kan tyvärr ej dra en kabel till min box).
Saknar dock paus och catch up på TVn på samma sätt som detta funkar på iPad-appen.
Undrar vad poängen är med Paus på ATV-appen när det vid start återgår till Live-streamen!
Känns lite beta över appen, men huvudsaken är att det funkar att titta och browsa kanaler.
Postad 01 December 2016 - 10:04
Är allt HD kanaler?
Det finns ingen info om vad det egentligen är. SVT tex är något mellan SD och HD, definitivt inte som SVT HD. Barnkanalerna ser lite bättre ut än via marksänt, men jag skulle inte kalla det HD. Mycket möjligt att det sänds som 720p/1080i men den låga bitraten tar ändå ned det.
Redigerat av agpath, 01 December 2016 - 10:04.
Postad 01 December 2016 - 11:23
Undrar vad poängen är med Paus på ATV-appen när det vid start återgår till Live-streamen!
Känns lite beta över appen, men huvudsaken är att det funkar att titta och browsa kanaler.
Tippar på att det är en rest från den förra versionen av ATV-appen där man kunde spola under pågående program. Tyvärr försvann detta när de gjorde om kanalbläddringen (klicka och svep). Var i kontakt med teknikerna när den här betan kom ut via Testflight som meddelade att spolningsfunktionen kommer att komma tillbaka i senare versioner.
I övrigt tycker jag appen funkar bra.
Snabb jämförelse med Canal Digitals ATV-app som jag också har tillgång till:
- Fortfarande de där störande avbrotten när den byter program på aktuell kanal, där har Canal Digital Go-appen en annan (bättre) lösning där livestreamen skickar ut de senaste två timmarnas innehåll som man kan spola in utan avbrott.
- Magine har inte 100% flyt i sin bild, den som kollar noga märker att en frame hackar till lite då och då. Där är Canal Digital Go felfri och har dessutom genomgående högre bitrate på sina kanaler (cirka 3500 kbit/s SD, 5400 kbit/s HD). Magine ligger runt 2000 kbit/s SD och 4000 kbit/s HD.
+ Magine har valbara undertexter på flera av sina kanaler i Magicpaketet. Canal Digital-appen har bara text på de kanaler som kör den "inbränd" i bilden.
+- Kanalutbudet, det får vara upp till var och en avgöra vilka kanaler man vill ha tillgång till. Båda apparna har sina guldkorn. Tyvärr kräver Canal Digital ett abonnemang på deras satellitpaket annars är det den enda som erbjuder kanal 1-12.
Postad 01 December 2016 - 11:27
Är allt HD kanaler?
Följande (i Magic-paketet) sänds i 720p men precis som agpath skrev så drar den låga bitraten ner kvalitén onödigt mycket:
Redigerat av bigfoss, 01 December 2016 - 11:28.
Postad 02 December 2016 - 08:54
Följande (i Magic-paketet) sänds i 720p men precis som agpath skrev så drar den låga bitraten ner kvalitén onödigt mycket:
SVT1SVT2BBC BritBBC EarthDiscoveryEurosport 1Eurosport 2TLC
Efter ännu ett dygn är jag rätt säker på att Barnkanalen också är 720p. Bilden är avsevärt bättre än marksänt SD. Nu har vi inte ens haft igång "vanlig" tv på ett par dagar. Så smidigt att växla mellan live-stream på Magine och SVT Play-appen för att se tex julkalendern när vi vill. SVT Play är ett bra komplement så länge som det saknas catch up i Magine-appen.
Postad 07 December 2016 - 13:47
Jag lär mig nytt varje dag när det gäller Magine-appen på ATV4. Har haft problem med att det plötsligt bryter i Live-tittande. Tolkade det som buffring. Men när det kommer tillbaka så har man missat en del. Det finns alltså ingen buffring. Problemet är då att om wifit är svajigt så bryter Magine. Har t o m blivet utloggad.
Detta märks inget av i streaming-appar som buffrar en bra bit i förväg.
Efter lite småjustering av min routers placering i förhållande till ATVn så funkar det bättre. De står trots allt bara 1 m, från varandra, men det är 10 cm betongvägg mellan!
Postad 07 December 2016 - 21:34
Postad 08 December 2016 - 08:33
Kanske en lösning http://www.jula.se/c...orr-sds-181777/ istället för rackligt wifi....
Inte en tvekan om det vore bostadsrätt, men nu är det hyres. ![]()
Hoppas byte till en större lgh under 2017 och då får jag hitta en bättre lösning.
Postad 08 December 2016 - 10:12
får man inte borra i väggar om det är en hyresrätt? Hyfsat enkelt att dölja vid en flytt ![]()
Postad 08 December 2016 - 10:32
får man inte borra i väggar om det är en hyresrätt? Hyfsat enkelt att dölja vid en flytt
Jo, man får, jag har tex borrat för att sätta upp ett väggfäste för TVn. För mig är det mer en fråga om att jag inte kommer bo kvar i just den lägenheten när det dyker upp en större.
Postad 08 December 2016 - 10:43
Har gjort hål i gipsvägg nu för att hänga tv
😉
Postad 08 December 2016 - 13:02
Bara be Kvartersvärden att borra hålet annars? Det har mina löst, men beror väl kanske på bolag. Har borrat tv fäste själv. Det som kan hända är att man får fylla och byta våden/måla över. Är det oftast värt.
Har gjort hål i gipsvägg nu för att hänga tv
Det är lite svårare med bärande betongväggar pga tjockleken.
Postad 10 January 2017 - 14:01
Har även en del problem med ATV4 appen. Hänger sig ganska ofta på vissa kanaler. Vet inte riktigt vad det beror på. Kör ej trådlöst utan 100 Mbit LAN och 250Mbit fiber -WAN, så det borde inte vara några problem med nätet.
Tyvärr känns ATV-appen väldigt nerbantad om man jämför med den för IOS eller Android.
Körde en beta version som hade lite mer funktionalitet men den verkar ha försvunnit.
Fick någon info om att det beror på rättigheter mm. som gör att de inte får ha all funktionalitet på ATV.
Väldigt synd att sådant ska begränsa funktionaliteten om det nu stämmer.
Postad 10 January 2017 - 16:30
Jag kör med kabel direkt från routern nu, 100 Mbit, till min ATV4. Hittills har Magine funkat utan problem. Om det hänger sig kan snarare bero på vilken kanal det gäller än appen i sig. Jag har bara KIDS med 8 kanaler, samt förstås SVT och alla dessa funkar utan problem live.
Jag saknar dock DD 5.1-ljud. Fanns det så skulle jag inte behöva byta till SVT HD alls när det är något mer "seriöst" som jag vill se där.
Postad 28 January 2017 - 14:13
Tydligen jobbar Magine på en ny teknisk plattform för sina appar. Förhoppningsvis blir den stabilare. Finns lite info om detta på deras svenska och tyska Facebook sida om man letar runt bland kommentarer och frågor.
Just nu har jag dock kastat ut min ATV4 i samband med att jag bytte TV, kom aldrig riktigt överens med den.
Postad 11 February 2017 - 12:13
Denna gång tog det 6dgr tills ett nytt 99kr för tre månader Magic erbjudande dök upp efter uppsägning, blev abb igen ![]()
Redigerat av mcmike, 11 February 2017 - 12:15.
Postad 27 April 2017 - 14:06
Riktigt tråkiga nyheter, men man har väl själv skjutit sig i foten ![]()
"Vi har tråkiga nyheter! När vi startade Magine TV för nästa fem år sen ville vi inget hellre än att starta en TV revolution. Men utan de större kanalerna har vi inte fått till den svenska tittarupplevelse som behövs för att lyckas fullt ut med den svenska TV-tjänsten och det är med sorg i hjärtat vi stänger ner Magine TV den 29.e Maj 2017!
Postad 27 April 2017 - 14:24
Får man inte till avtal med de allmänna svenska kanalerna så går det så här. Tråkigt men inte oväntat. Jag har Kids-paketet. 59 kr för 8 barnkanaler. Det blir svårt att ersätta.
Redigerat av agpath, 27 April 2017 - 14:25.
Postad 27 April 2017 - 16:16
Ja, riktigt surt.
Har gillat tjänsten skarpt även om det har funnits en del utvecklingspotential.
Postad 27 April 2017 - 16:20
Får man inte till avtal med de allmänna svenska kanalerna så går det så här. Tråkigt men inte oväntat. Jag har Kids-paketet. 59 kr för 8 barnkanaler. Det blir svårt att ersätta.
Vet inte om Telia Play + barn med Disney kan vara ett alternativ?
Postad 28 April 2017 - 07:36
Vet inte om Telia Play + barn med Disney kan vara ett alternativ?
Men då måste man väl ha Telia som bredbandsleverantör?
Edit: Play + finns som app till Apple TV så visst låter det intressant, men frågan ovan kan jag inte hitta svaret på. Kan man ha Play + fristående?
Redigerat av agpath, 28 April 2017 - 07:40.
Postad 28 April 2017 - 19:54
Men då måste man väl ha Telia som bredbandsleverantör?
Edit: Play + finns som app till Apple TV så visst låter det intressant, men frågan ovan kan jag inte hitta svaret på. Kan man ha Play + fristående?
Det är inte bundet till Telias bredband. Dock behöver du ha ett Telia konto och det går inte att betala via kreditkort utan endast faktura.
Du kan testa i 30 dagar och sedan säga upp/avsluta.
Har testat det lite på ATV4 (fick köpa en till...) och det verkar funka bra. Men TV4 gruppens kanaler går inte att visa på ATV4 pg av rättighetsskäl.... Inte konstigt att uppstickare som Magine får det svårt när det ser ut som det gör med avtalen.
Redigerat av Aristoteles, 28 April 2017 - 19:56.
Postad 29 April 2017 - 07:28
Postad 29 April 2017 - 11:39
Enligt Telia support måste man ha Telia som bredbandsleverantör. Men utöver det kan Play + användas fristående. Svenska Stadsnät har köpt vårt lokala nät och håller på att koppla in det på det öppna nätet så det borde lösa sig framöver.
Supporten svamlar.
Läste hela nu ![]()
Play+ kan man som sagt var köra utan att ha Telia som bredbands leverantör.
Finns ett gratis baspaket.
Tidigare var det max 2Mbit men nu skall flera kanaler sändas i HD.
Har mobilen hos Telia.
Redigerat av prelatur, 30 April 2017 - 10:01.
Postad 02 May 2017 - 07:41
Supporten svamlar.Läste hela nu
Play+ kan man som sagt var köra utan att ha Telia som bredbands leverantör.
Finns ett gratis baspaket.
Tidigare var det max 2Mbit men nu skall flera kanaler sändas i HD.
Har mobilen hos Telia.
Ja, men då är du ju kund hos Telia! Poängen är att du inte kan få Play + utan att vara Telia-kund. Då jag har mobiler hos Telenor är enda alternativet att byta bredbandet till Telia.
"
Teliaabonnemang
Paket för Play+ kan tecknas av dig som är Telia-kund (ej kontantkort)."
Redigerat av agpath, 02 May 2017 - 07:48.
Postad 08 May 2017 - 00:52
Riktigt tråkiga nyheter, men man har väl själv skjutit sig i foten
"Vi har tråkiga nyheter! När vi startade Magine TV för nästa fem år sen ville vi inget hellre än att starta en TV revolution. Men utan de större kanalerna har vi inte fått till den svenska tittarupplevelse som behövs för att lyckas fullt ut med den svenska TV-tjänsten och det är med sorg i hjärtat vi stänger ner Magine TV den 29.e Maj 2017!
Trist men knappast någon större överraskning, även om dom höll ut längre än vad jag trodde för några år sen...
Jo, som jag sagt tidigare tror jag inte på konceptet. För gammaldags för att kunna konkurrera med de riktiga streamingtjänsterna och för anonymt i ett läge där kanalerna vill profilera sig själva på nätet. Känns lite som när Metro lanserades, en i sig bra ide men med ett allt för kort "window of oppurtunity" innan det skulle slås ut av smartphones och plattor, och hur många ser man idag som bläddrar i en Metro på typ tunnelbanan...
Postad 30 May 2017 - 07:07
Nu har Magine slutat att sända. R.I.P!
Appar och tablåer ligger kvar men startar man så är det bara svart i rutan.
Nu kan jag bara vänta på att se om Telia kommer erbjuda anslutning så att jag kan använda Play+ istället. Någon annat alternativ har jag inte hittat. Boxer? Har de play-tjänst?
Svarar mig själv. Boxer Play finns men har ingen app till Apple TV utan endast till mobila enheter. Då går den bort.
Redigerat av agpath, 30 May 2017 - 07:11.
Postad 30 May 2017 - 07:24
varför just live tv viaplay är en bra ersättning till barn paketet på magine
Postad 30 May 2017 - 09:50
varför just live tv viaplay är en bra ersättning till barn paketet på magine
Har både Netflix och Viaplay, men dessa har inga (eller få) Disney-serier tex.
Postad 30 May 2017 - 13:23
Nu har Magine slutat att sända. R.I.P!
Appar och tablåer ligger kvar men startar man så är det bara svart i rutan.
Nu kan jag bara vänta på att se om Telia kommer erbjuda anslutning så att jag kan använda Play+ istället. Någon annat alternativ har jag inte hittat. Boxer? Har de play-tjänst?
Svarar mig själv. Boxer Play finns men har ingen app till Apple TV utan endast till mobila enheter. Då går den bort.
Om du känner någon som har Canal Digital så testa deras streamingtjänst. Kostar 79 kr/månad extra på befintligt abonnemang om man vill streama upp till 4 enheter samtidigt (det ingår en stream från början). Inget arkiv för SVT (och där går det bara att spola tillbaka 5 minuter i LIVE-sändningar), men övriga kanaler tillåter upp till 2 timmar tillbakaspolning och flera har veckoarkiv (bland annat de flesta barnkanalerna).
Finns app på atv4 och nyare Samsung smart-tv. Mycket nöjd! Saknar dock textning på utländska kanaler (Animal Planet, NatGeo Wild, BBC Earth etc.)
https://go.canaldigital.se/home
Redigerat av bigfoss, 30 May 2017 - 13:27.
Postad 30 May 2017 - 14:21
Om du känner någon som har Canal Digital så testa deras streamingtjänst. Kostar 79 kr/månad extra på befintligt abonnemang om man vill streama upp till 4 enheter samtidigt (det ingår en stream från början). Inget arkiv för SVT (och där går det bara att spola tillbaka 5 minuter i LIVE-sändningar), men övriga kanaler tillåter upp till 2 timmar tillbakaspolning och flera har veckoarkiv (bland annat de flesta barnkanalerna).
Finns app på atv4 och nyare Samsung smart-tv. Mycket nöjd! Saknar dock textning på utländska kanaler (Animal Planet, NatGeo Wild, BBC Earth etc.)
Jag har kollat appen, men har ingen möjlighet att skaffa Canal Digital (såvida de inte kommer att erbjudas via det öppna nätet).
få tycker viaplay med deras disney on demand har ganska mycket
Viaplay har många Disney-filmer och en del serier. Betydligt mer kommer från Nickelodeon. Hur som helst löser det inte mitt grundproblem som är live-tv.
Postad 08 June 2017 - 08:27
Jaha, precis när man tyckte att man hittade en bra ersättning till Magine så börjar Telia och Discovery tjafsa...
Börjar tröttna på de traditionella kanalerna och distributörerna. Vore det inte för sporten skulle jag lägga ner skiten.
Eurosport Player verkar ju funka ok, däremot verkar Dplay vara rena skräpet. Märkligt att samma företag kan göra så vitt skilda appar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?