Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird Stick N1

674 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird N1 (Mediaspelare) 7 6.416666 (11) Inga priser

Postad 17 October 2012 - 06:51

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Den teori vi har nu, angående hängning i boot-läget, är att någon App ställer till det. Metoden att komma vidare är att hålla in meny-knappen för att starta i "safe-mode" och därefter avinstallera senast installerade App(ar) för att komma tillbaks till stabil funktion. Meddela gärna [email protected] om ni kommer underfund med vad som orsaka stoppet.

En annan anledning till hängning kan vara dålig strömförsörjning. Kunder har bekräftat att Stickan startar när de växlar till AC-adapter istället för USB-port för strömkontakten.

Redigerat av TizzBird Sverige, 17 October 2012 - 06:52.

Postad 17 October 2012 - 17:36

Gus-
  • Gus-
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Kommer det en GMS version av 3.04 ?

Postad 17 October 2012 - 21:08

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
I slutet av veckan, enligt senaste beskedet

Postad 18 October 2012 - 07:40

Unregistered4e5b70d5
  • Unregistered4e5b70d5
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag hade problem med SVT play.

Testade så här:

Körde Dolphin som browser.

Provade med att stänga av flash player i dolphin och köra appen svtplay 2.0. och välja Dolphin som browser.

Fungerade bättre.

Testade även att välja olika user agents i Dolhpin, vilket kan påverka hur svt kodar videoströmmen.

Fick lite olika prestanda.

Summerat så tycker jag att det funkar ok om man använder SVTs plugin via svtplay 2.0 och ser till att flash inte är igång..

Jag har även installerat TED talks app och med den kan jag titta på högupplösta videoföredrag utan problem, så jag tycker nog inte att man kan skylla allt på N1:an

Redigerat av Unregistered4e5b70d5, 18 October 2012 - 07:41.

Postad 18 October 2012 - 08:02

bersa67
  • bersa67
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har samma problem med hängning vid boot, har provat "safe-mode" men inte lyckats komma in i det oavsett när jag trycker ned meny knappen efter att ha satt i strömmen. Har även testad olika strömkällor som PC, htc laddare och den medföljande trafen.

/B

Postad 18 October 2012 - 08:07

Operatören
  • Operatören
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Filmer/serier som ligger i .rar verkar inte kunna spelas upp av Tizzbirden, eller har jag fel?

bump.

Postad 18 October 2012 - 10:14

Threezool
  • Threezool
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Har samma problem med hängning vid boot, har provat "safe-mode" men inte lyckats komma in i det oavsett när jag trycker ned meny knappen efter att ha satt i strömmen. Har även testad olika strömkällor som PC, htc laddare och den medföljande trafen.

/B

Samma problem, provade att komma in i safe-mode men den reagera inte. Vad jag kan komma ihåg så var den senaste appen jag installera Netflix om det kan hjälpa.

Redigerat av Threezool, 18 October 2012 - 10:15.

Postad 18 October 2012 - 13:02

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Samma problem, provade att komma in i safe-mode men den reagera inte. Vad jag kan komma ihåg så var den senaste appen jag installera Netflix om det kan hjälpa.

Ovanstående gäller även mig, senaste installerade app Netflix. Körde uppdatering av systemfirmware, som föreföll fungera. Vid omstart låsning vid loggan.

Gjorde dock inte en systemreset, tyckte att det verkade som om detta skedde automatiskt. Uppdatering av alla appar vid start efter uppdateringen. Detta kanske är något annat

Det verkar som om vi är åtminstone fyra med samma boot-problem! (Jag har två stickor med samma problem.)

Hoppas på lösning från Digilive, har skickat in en av stickorna. Digilive är alldeles ovanligt alerta att svara på mailfrågor!

Redigerat av JABRIS, 18 October 2012 - 13:14.

Postad 18 October 2012 - 15:24

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
En till som nu är låst vid loggan, har ej installerat Netflix, men uppdaterade några appar.

Postad 18 October 2012 - 15:25

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Netflix fungerar bra, den har vi kört en hel del.

Vi undersöker för att hitta vad problemet är. Det verkar som att, om man gör uppgraderingen och skippar att göra "set factory default" efter, och istället direkt installerar diverse Appar, så kan detta inträffa. Korea är underrättade och jobbar på en lösning för att förbättra "återställningsmöjligheterna" om liknande inträffar.

De som råkar ut för detta kan skicka in och få Stickan återställd, kontakta [email protected]

Postad 18 October 2012 - 19:15

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Netflix fungerar bra, den har vi kört en hel del.

Vi undersöker för att hitta vad problemet är. Det verkar som att, om man gör uppgraderingen och skippar att göra "set factory default" efter, och istället direkt installerar diverse Appar, så kan detta inträffa. Korea är underrättade och jobbar på en lösning för att förbättra "återställningsmöjligheterna" om liknande inträffar.

De som råkar ut för detta kan skicka in och få Stickan återställd, kontakta [email protected]

Har varit och bytt sticka, efter uppgradering till fw 3.03xxxx518 körde jag factory reset, installerad sedan 3 applikationer och körde factory reset men den stannade på loggan och gick inte vidare.

Det verkar som det är något i fw 3.03xxx518 som ställer till det.

Postad 18 October 2012 - 20:28

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Har varit och bytt sticka, efter uppgradering till fw 3.03xxxx518 körde jag factory reset, installerad sedan 3 applikationer och körde factory reset men den stannade på loggan och gick inte vidare.

Det verkar som det är något i fw 3.03xxx518 som ställer till det.

Precis vad jag misstänkt!
VARNING!!! UPPDATERA INTE TILL DENNA FW INNAN DIGILIVE HAR VÄLSIGNAT DEN!!!

Urban - det kanske är förmätet att utfärda denna varning. Men det blir ju mer jobb för Er, och fler missnöjda kunder, om det sprider sig mer. Du får väl dementera om du anser att det är fel!

Redigerat av JABRIS, 18 October 2012 - 20:34.

Postad 18 October 2012 - 20:44

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det är i sin ordning, bättre att vara försiktig.
Tyvärr sover de i Korea just nu, men jag har mailat dem och bett dem tar bort 3.03 tills de verifierat vad felet beror på.

3.04 är ändå klar om ett par dagar, så det är bättre att hoppa 3.03 för säkerhetsskull.

Jag har själv uppgraderat flera stickor till 3.03, gjort fabriksåterställning, installerat appar och kört dem utan problem. Jag hoppas kunna återkomma imorgon med mer besked.

Postad 18 October 2012 - 20:51

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Det är i sin ordning, bättre att vara försiktig.
Tyvärr sover de i Korea just nu, men jag har mailat dem och bett dem tar bort 3.03 tills de verifierat vad felet beror på.

3.04 är ändå klar om ett par dagar, så det är bättre att hoppa 3.03 för säkerhetsskull.

Jag har själv uppgraderat flera stickor till 3.03, gjort fabriksåterställning, installerat appar och kört dem utan problem. Jag hoppas kunna återkomma imorgon med mer besked.

Är det med fw som slutar med 518 du kört med, tidigare3.03 versioner har det inte varit problem med

Postad 18 October 2012 - 21:02

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Är det med fw som slutar med 518 du kört med, tidigare3.03 versioner har det inte varit problem med

FW 3.03 121005.18 är den som ställt till det för mig (två stickor)./Jabris

Postad 18 October 2012 - 22:43

rolle1
  • rolle1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
En till som nu är låst vid loggan, har ej installerat Netflix

Postad 18 October 2012 - 22:49

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Jag är ganska säker på att det är nya versionen av Netflix som ställer till det. Om någon som råkat ut för hängning vid boot men ej installerat Netflix, säg till.

Jag har kört 3.03 121005.18 utan problem tills nu, efter att jag uppgraderat Netflix hänger sig Stickan i boot.
Jag är ganska säker på att det är Netflix senaste version som orsakar problemet. Jag tror den Appen är gemensam nämnare för alla som har problem.

Postad 18 October 2012 - 23:31

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Jag är ganska säker på att det är nya versionen av Netflix som ställer till det. Om någon som råkat ut för hängning vid boot men ej installerat Netflix, säg till.

Jag har kört 3.03 121005.18 utan problem tills nu, efter att jag uppgraderat Netflix hänger sig Stickan i boot.
Jag är ganska säker på att det är Netflix senaste version som orsakar problemet. Jag tror den Appen är gemensam nämnare för alla som har problem.

Se inlägget #216 ovan, ingen Netflix.
Vore bra om vi kan kartlägga detta, Netflix eller FW-uppdatering (eller ngt .annat). Det ǧgår inte att utläsa av inläggen ovan.

Kanske det är bra om alla med "boot-strul" skickar mail till [email protected] och klarlägger sin status!

Andra appar? Urban - Skall vi skicka lista med alla appar vi har installerat?????

Redigerat av JABRIS, 18 October 2012 - 23:43.

Postad 19 October 2012 - 05:46

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

INGEN Netflix

Sticka 1, har haft fw 3.03 121005.18 några dagar, (gjorde factory reset) inga problem, uppdaterar några appar, minns inte vilka, stänger av TV/stickan när jag slår på den igen så låser den vid loggan.

Sticka 2, uppdaterar till 3.03 121005.18 gör factory reset (total, då jag ännu inte lagt till något så tog jag den "hårdaste" vägen) installerar Viaplay, SVT play, Bredbandskollen och WiFi analyzer, gör factory reset (den "mjukare" varianten), när den startar om så låser den sig

Verkar som fw 3.03 121005.18 och därefter uppdatering eller nya appar inte funkar

Redigerat av Unregistered60ec3204, 19 October 2012 - 05:50.

Postad 19 October 2012 - 07:33

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vi jobbar på att räta ut frågetecknen men det är ännu inte klart vad som orsakar problemet. Jag har själv fått fram situationen efter uppgradering av Netflix, har en rapport från en kund som fått det efter uppgradering av några andra Appar. Återkommer så snart jag har mer info. Vi har högsta prio på detta.

Postad 19 October 2012 - 08:40

clc
  • clc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har samma problem. Bootar inte efter uppdatering.Rätt spänning från adapter.Inga appar installerade alls. I mitt fall har det alltså inget med Netflix att göra.

Postad 19 October 2012 - 09:15

elonje
  • elonje
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Min sticka har fungerat bra, det enda som stört mig är att ljuset försvinner ibland och det enda som hjälper är en omstart. En omstart var precis vad jag ville undvika för att slippa den där låsningen som alla skriver om. Nåväl, imorse så fanns inget ljud och treåringen ville se Fixa rummet på SVT, jag avinstallerade Netflix som en säkerhetsåtgärd och startade om. Gissa vad som hände? Jo eländet fastnade och hur jag än gör kommer jag inte vidare.

Du som jag var så litade jag till den här stickan som vår enda lösning i TV-rummet, att skicka in den för återställning är inget alternativ som jag ser det. Hur många veckor tar det? Skickar jag in den vill jag ha pengarna tillbaka så jag kan köpa nåt som fungerar istället. Det här funkar inte!

Postad 19 October 2012 - 12:03

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Det är ju trist och ganska irriterande att Stickan har barnsjukdomar.
Mina fungerade trots allt bra fram tills "boot-hängningen" i veckan.

Man behöver definitivt ha en bra WIFI-signal om streaming skall fungera, detta är ju ganska självklart egentligen. Jag var tvungen att byta ut min router för att få riktig stabilitet. Från en D-Link Dir 655 till en Asus RT N66U, som gav en otroligt stor förbättring i hela huset inkl uterum. Från 2-3 Mbit/s till 14-16 i uterummet. Alternativet är ju en repeater, men detta ger inte samma stabilitet enl. mina erfarenheter. (Jag har BB 20-24 Mbit/s)
Till nästa generation av stickan vore det nog bra med en anslutning för extern WIFI-antenn.

Jag har senaste dagarna haft en mycket intensiv mailkontakt med Digilive ([email protected]). Har aldrig tidigare upplevt en så bra support i hemelektroniksammanhang (snabb respons, och tålmodig - trots "mailbombning").

Tycker nog att vi får "sitta lungt i båten" och tro på att "boot-hängningen" kommer till en lösning inom rimlig tid.

Det är ju trots allt en omogen tekniksektor med alla varianter av Android och de tusentals Appar som virvlar runt på Market. Även "PytteMjuk" (MS) hade ju gigantiska bekymmer initialt (MS-DOS 4.0 tex.), och har väl en del även i nuläget (med tanke på alla "kritiska uppdateringar" som fortfarande kommer).

Hoppas att min förtröstan är befogad. Det kostar på att ligga med Koreanerna i teknikfronten.

Tillägg med tanke på #224
Det är konstigt att stickan startar 1:a gången efter uppdatering.
Kan det ha att göra med om stickan blir "strömlös" när man stänger av? Jag har tagit ström från TV-USB. Om man har extern strömkälla finns ju ström-matning även när man stänger TV:n.

Redigerat av JABRIS, 21 October 2012 - 11:03.

Postad 19 October 2012 - 12:06

Unregistered7d4a2ed9
  • Unregistered7d4a2ed9
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har uppdaterat till 3.03 12100518 med factory reset och har efter det lagt in fler appar bla NetFlix.
Lade in uppgraderingen till NetFlix som kom igår.
Jag har inte sedan jag installerade sista FW brutit strömmen till stickan men igår kväll stängde jag av den.
När jag nu startar den så kommer den inte igång utan blir hängande i bootläget.'
Jag har däremot hela tiden gjort Poweroff på stickan och då har den bootat OK, utan detta hände efter strömmen varit borta och efter Netflix uppgraderingen

Postad 19 October 2012 - 15:16

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det du beskriver har jag återskapat hos mig så jag kan bara bekräfta att det låser stickan.
När man kommit så långt att stickan har hängt sig måste den skickas in för manuell återställning. Vill man ha ett frankerat emballage att skicka in den i kontaktar man [email protected].

TizzBird i Korea har jobbat hårt på att lösa problemet sedan de vaknade i morse och håller just nu på att ladda en ny version, 3.04, för OTA uppgradering. Man har hittat ett "oväntat" fel vid installation av Netflix-appen och korrigerat för detta. Jag vet att flera har råkat ut för hängning utan Netflix och vi följer upp för att finna eventuellt andra problem.
Nytt i 3.04 versionen är även stöd för "recovery-mode" som finns i Smart phones och som kommer göra det lättare att lösa om liknande situationer uppstår i framtiden.
Vi har precis fått 3.04 och skall testa den först med Netflix innan den släpps. Återkommer

Postad 19 October 2012 - 17:37

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
UPPGRADERA N1!

TizzBird har nu släppt version 3.0.4 (OTA) för N1 och vi rekommenderar alla som kan att uppgradera snarast.

Vi har konstatera att bla den uppgraderad versionen av Netflix gör att N1 låser sig vid uppstart. Vi har testat och verifierat att detta inte händer med version 3.0.4, Förhoppningsvis är den fix som TizzBird gjort, lösningen även för andra fall när N1 har hängt sig vid uppstart.
Dessutom får N1 nu stöd för "emergency repair" så att det blir lättare att komma ur liknande problem som orsakas av Appar.

Vi skall köra lite Netflix i kväll för att se att den fortfarande fungerar bra i TizzBird

Redigerat av TizzBird Sverige, 19 October 2012 - 17:41.

Postad 19 October 2012 - 18:00

Gus-
  • Gus-
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
vem vågar testa ? :) det är inte GMS antar jag

Postad 19 October 2012 - 19:11

Unregistered7d4a2ed9
  • Unregistered7d4a2ed9
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det du beskriver har jag återskapat hos mig så jag kan bara bekräfta att det låser stickan.
När man kommit så långt att stickan har hängt sig måste den skickas in för manuell återställning. Vill man ha ett frankerat emballage att skicka in den i kontaktar man [email protected].

TizzBird i Korea har jobbat hårt på att lösa problemet sedan de vaknade i morse och håller just nu på att ladda en ny version, 3.04, för OTA uppgradering. Man har hittat ett "oväntat" fel vid installation av Netflix-appen och korrigerat för detta. Jag vet att flera har råkat ut för hängning utan Netflix och vi följer upp för att finna eventuellt andra problem.
Nytt i 3.04 versionen är även stöd för "recovery-mode" som finns i Smart phones och som kommer göra det lättare att lösa om liknande situationer uppstår i framtiden.
Vi har precis fått 3.04 och skall testa den först med Netflix innan den släpps. återkommer

OK
Sänder in den. Räcker det med enbart stickan i en vadderad påse ?
Portot bjuder jag på för jag uppskattar ert engagemang och mycket bra support här på forumet.
Kan ni lägga ut vilken adress vi som har problem skall sända den till och om den skall märkas på något speciellt sätt.

Postad 19 October 2012 - 20:03

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det räcker att skicka själva stickan, kom ihåg att bifoga adress & mailadress så vi vet vart vi skall returnera den.

Adress;

Digilive AB
Box 279
611 26 Nyköping

Tack.

vem vågar testa ? :) det är inte GMS antar jag

Det finns GMS och den är testad, de problem vi kunde reproducera innan finns inte längre, samt att det går att gå till "emergency repair" läge om problem uppstår.

Postad 20 October 2012 - 08:55

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Kul att Ni hittat en lösning, och att Koreanerna gjort lite övertid så att det finns en ny FW.
Hur gör man "emergency-repair"?

Är det inte lämpligt att informera om detta på tizzbirds hemsida under support, alla kunder kanske inte har hittat hit. Sist jag kollade låg det en FW ver 3.03xxxxxxxx uppe för nerladdning.

MEN jag undrar hur problemen som beskrivs ovan i #219 skall förklaras???? Ingen Netflix!
Tacksam för respons från Digilive/Urban.

Noterade att Inwarehouse har helgpris på Asus RT-N66U, nedsatt 28% (1789:-) till 1290:-.
En repris av det erbjudande jag nappade på för 3 veckor sedan.
Mycket pengar för en router, men jag är nöjd som f-n (se #223 ovan).

Tillägg efter koll på prisjakt:
Finns oxå på INET till samma pris, dock inkl FRAKT

Redigerat av JABRIS, 20 October 2012 - 12:15.

Postad 20 October 2012 - 10:12

rolle1
  • rolle1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Måste man verkligen skicka in den för detta verkar dumt i dagens data värld
det måste finnas en smidigare lösning tycker jag

Redigerat av rolle1, 20 October 2012 - 10:15.

Postad 20 October 2012 - 10:20

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jag har återlämnat stickorna till NetOnNet och dom hade inga fler "hela" kvar så jag skall iväg och köpa sedan när dom fått in igen för jag gillar idén.

Jag har däremot plockat fram gammal router, Netgear WNR1000, finns för 299,- ser jag
Det jag upplever är att det är snabbare och stabilare med dom enheter jag har kopplade i stället för att bara använda Comhems Cisco2425
Så ett tips till alla och jag håller med JABRIS, ser över era routrar kan hjälpa mycket för att få denna produkt att fungera, blir nog att köpa en modernare router också när jag skaffar stickan igen

Redigerat av Unregistered60ec3204, 20 October 2012 - 10:21.

Postad 20 October 2012 - 14:33

kungmats
  • kungmats
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Kul att Ni hittat en lösning, och att Koreanerna gjort lite övertid så att det finns en ny FW.
Hur gör man "emergency-repair"?

Är det inte lämpligt att informera om detta på tizzbirds hemsida under support, alla kunder kanske inte har hittat hit. Sist jag kollade låg det en FW ver 3.03xxxxxxxx uppe för nerladdning.

MEN jag undrar hur problemen som beskrivs ovan i #219 skall förklaras???? Ingen Netflix!
Tacksam för respons från Digilive/Urban.

Noterade att Inwarehouse har helgpris på Asus RT-N66U, nedsatt 28% (1789:-) till 1290:-.
En repris av det erbjudande jag nappade på för 3 veckor sedan.
Mycket pengar för en router, men jag är nöjd som f-n (se #223 ovan).

Tillägg efter koll på prisjakt:
Finns oxå på INET till samma pris, dock inkl FRAKT

Tackar för tipset. Jag har precis beställt en då 99% av dom som köpt den verkar lyriska och så även du :) Hann dock beställa på inwharehouse innan jag såg att den fanns på inet.
Passar på att tipsa om en löjligt billig (210:-) extender (TP-Link) för dom som ändå behöver förstärka.
http://shop.compless...62109&sortera=1

Postad 20 October 2012 - 15:14

spajder
  • spajder
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Detta vart svårt, är precis på väg och ska byta ut min nuvarande mediaspelare. Och då står valet mellan en F20 eller nu när jag läst en N1. Vad tycker ni?

Postad 20 October 2012 - 16:07

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Detta vart svårt, är precis på väg och ska byta ut min nuvarande mediaspelare. Och då står valet mellan en F20 eller nu när jag läst en N1. Vad tycker ni?

Har du bra WIFI-signal?
Då är N1 kanske ett alternativ, om du inte skall ha den huvudsakligen till 1080-uppspelning (trådllöst). Man får en billig Smart-TV, med utbud från Google-market.

Bortsett från senaste dagarnas boot-strul är jag mycket nöjd. :D
(Vet inte något om F20 egentligen, så jag kan inte yttra mig om den.)

Postad 20 October 2012 - 16:56

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det finns lite tillägg i "changelog" för version 3.04.

Det fel som orsakade hängningar beskrivs som "Netflix APK problem", vi har ingen detaljinformation om vad det var, men kan vara något som inte bara är kopplat till specifikt Netflix.

TizzBird har jobbat en del med scraping-funktionen, och förändringarna finns beskrivna.

En annan intressant notering är i punkt 14, "Supports "ADAPTIVE STREAMING" in HLS protocol" vilket gissninsvis är bra för Playtjänster som SVT Play, men har inte verifierat om detta gör någon praktisk skillnad.

Ni hittar lista över ändringar här: http://www.tizzbird....e.htm#changelog

Postad 20 October 2012 - 17:24

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Guide för hur man gör System Recovery på N1 finns här: http://www.tizzbird....bird-manual.htm

Postad 21 October 2012 - 04:37

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Lite mätningar av olika routrar med Bredbandskollen (fick ett ryck igår kväll och köpte nytt), jag har Comhem 25Mb

Comhems Cisco 2425 (modem/router) samtliga enheter 5-10 Mb

Netgear WNR1000 (gammal router, pris nu 299,-) 8-16 Mb

Nyinköpt router pris 499,-
Belkin N600 finns två lägen 2,4 och 5GHz

2,4GHz = 15-26Mb
Dom enheter som klarar 5GHz 20-28Mb

Så jag tror att det finns mer att hämta av denna produkt om man byter till en modern router, har för mig att Tizzbird N1 klarar 5GHz.

Redigerat av Unregistered60ec3204, 21 October 2012 - 05:26.

Postad 21 October 2012 - 10:01

rolle1
  • rolle1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det någon som har lyckats med inlägget 237 jag har då inte händer ingenting misstänker att det inte är rätt beskrivet

Postad 21 October 2012 - 10:23

spajder
  • spajder
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Har du bra WIFI-signal?
Då är N1 kanske ett alternativ, om du inte skall ha den huvudsakligen till 1080-uppspelning (trådllöst). Man får en billig Smart-TV, med utbud från Google-market.

Bortsett från senaste dagarnas boot-strul är jag mycket nöjd. :D
(Vet inte något om F20 egentligen, så jag kan inte yttra mig om den.)

Jag har en Netgear CG3100 med comhem, så jag tror den ska klara av det. Men frågan är vad det är för skillnad mellan F20 och N1 förutom HDD och trådat nätverk på F20.

Postad 21 October 2012 - 10:55

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Är det någon som har lyckats med inlägget 237 jag har då inte händer ingenting misstänker att det inte är rätt beskrivet

Trodde att din sticka var "låst".

Hur har du lyckats uppdatera till FW ver 3.04?

Postad 21 October 2012 - 11:34

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Observera att "System Recovery" är en nyhet i fw ver. 3.0.4. Man måste först ha denna version av firmware installerad innan man kan använda funktione.

Postad 21 October 2012 - 11:37

rolle1
  • rolle1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
ooops så det kan bli så här på söndag morgon men nog borde vi kunna fixa igång stickan hemmifrån systemprogrammet finns ju på microsd kortet
peace of cake om vi får systemprogrammet via mejl

Postad 21 October 2012 - 11:46

rubensano
  • rubensano
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Observera att "System Recovery" är en nyhet i fw ver. 3.0.4. Man måste först ha denna version av firmware installerad innan man kan använda funktione.

Hej
Min hängde sig oxå idag, ingen Netflix, men uppdaterade Dropbox bl.a.

Skall man skicka in den?
Mvh
Ruben

Postad 21 October 2012 - 11:52

rolle1
  • rolle1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det har inte med Netflix att göra min hängde sig, har varken netflix eller någonting annat bara det som fanns på stickan från fabrik

Postad 21 October 2012 - 11:58

JABRIS
  • JABRIS
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Jag har en Netgear CG3100 med comhem, så jag tror den ska klara av det. Men frågan är vad det är för skillnad mellan F20 och N1 förutom HDD och trådat nätverk på F20.

Tizzbird N1:
Finns en test på Swedroid, ganska saklig och bra. En del gnällspikar bland kommentarerna naturligtvis.

Postad 21 October 2012 - 12:18

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Har nu fått tag på en ny sticka

har uppdaterat den med 3_04 rel 22
(3_04 rel 21 saknade bl a Google play)

enl Bredbandskollen så har jag idag 10-15Mb med nya routern (tidigare 3-8Mb) så det var en bra affär med ny router för denna produkt samt för nätverket totalt.

Edit: den klarar INTE av 5Ghz bandet

Hoppas att det håller i sig nu.

Redigerat av Unregistered60ec3204, 21 October 2012 - 12:26.

Postad 21 October 2012 - 13:42

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Det har inte med Netflix att göra min hängde sig, har varken netflix eller någonting annat bara det som fanns på stickan från fabrik

Jag tror inte heller att problemet är isolerat till Netflix, men jag testade 4 gånger med att blåsa om stickan, installera GMS, installera Netflix, starta om....hängning. TizzBird har undersökt APKn och hittat något som orsaker ett oväntat fel, vilket nu är åtgärdat.

När jag nu testar 3.04 har jag blåst om en stickan, därefter uppgraderat med 3.04 GMS och det fungerar bra.
Jag har lyckats få stickan att hänga sig genom att i rask takt starta installation av 8 Appar utan att invänta att någon var färdiginstallerad. När jag tryckte på Installera för åttonde gången, fick jag bara upp "timglaset", inte den vanliga bekräftelsen på att download och installation har börjat. Stressad som man är, avslutade jag Play och startade om stickan istället för att vänta och låta den installera färdigt alla Appar.
När den skulle boota hängde den sig med TizzBird loggan.

Det gav mig en möjlighet att testa den nya "emergency recover" funktionen :)

Drog strömsladden, satt i den igen tryckte in RÖD-knapp på fjärrkontrollen i 3-4 sekunder och fick upp "system recovery" alternativen, valde "reboot system now" och stickan start snällt som den ska.
När den har bootat klart återupptar den automatiskt installationer av de 8 Appar jag startade. Jag låter den göra färdig denna gång och därefter startar jag om....spänd väntan, Ja! det fungerar som det ska :D

Hej

Skall man skicka in den?
Mvh
Ruben

Har testat med Dropbox, inga problem nu med 3.04

Hej

Skall man skicka in den?
Mvh
Ruben

Om den hängt sig måste du skicka in den för återställning, beklagar besväret.

Postad 21 October 2012 - 13:46

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Det är olika ARM processorer och olika versioner av Android.
F11/F20 klarar tyngre (högre bitrate) mediafiler än N1, och har dessutom LAN anslutning.
N1 har Android 4 och en snabbare grafikprocessor, mali400 (jfrt med mali200).

Postad 21 October 2012 - 15:39

Pete_K
  • Pete_K
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag lyckas inte heller komma till recovery mode screen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.