Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd - Sony Xperia Z **

713 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Xperia Z C6603 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7.709676 (92) Inga priser

Postad 19 February 2013 - 10:50

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Z rootad!

Postad 19 February 2013 - 11:17

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 1
Inväntar svar angående lila version hos Halebop, uppdaterar då de har svarat på detta.

Jag tänkte beställa en svart idag men kom på att jag först ska kolla om de får in den lila som jag tycker är grymt läcker.

Sen är de ju frågan hur samsung och htcs lurar kommer att vara, personligen tycker jag att samsungs telefoner brukar vara skitfula så om inte s4an går mer mot det raka hållet istället för deras bulliga form så finns det ingen chans att jag köper en sådan oavsett prestanda. Det jag gillar med sonyn är framförallt designen och att den är vattentät, har småbarn som brukar få tag på telefonerna och stoppa i munnen eller kanske i värsta fall få för sig att bada telefonen och då är det ju inget problem om man köper denna.

Sen till kamerans vara bra och inte vara bra är jag inte så orolig, jag använder en separat kamera vid de tillfällen jag måste ha extremt bra bilder, en bra kamera på mobilen är bara ett litet plus tycker jag, samt så anser jag att av det jag sett på bilder är det fullt tillräckligt för att vara en mobil. Inte ofta heller som jag fotar då det är mörkt så för min egen del så spelar det ingen roll. Sen som någon tidigare sa om betraktningsvinkeln så känns de som att det är ett minimalt problem då man inte använder telefonen i de vinklarna som oftast.

Postad 19 February 2013 - 11:50

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
testarna som gsm arena gjorde på skärmen någon som vet om det var mätet med bravia motorn eller utan? För den verkar ju prestera bra mycket bättre i det läge där bravia motorn är aktiverad.

Postad 19 February 2013 - 13:16

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Du måste ju inte köpa den om du inte behöver den :-)

Du måste ju inte kommentera om du inte har något vettigt att säga :D

Postad 19 February 2013 - 14:06

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Du måste ju inte kommentera om du inte har något vettigt att säga :D

Och detsamma gäller ju dig. Kom igen nu. Nu håller vi oss till ämnet.

Postad 19 February 2013 - 15:01

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
-

Redigerat av Auxvoice, 27 February 2013 - 20:49.

Postad 19 February 2013 - 16:48

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Ganska OT men HTC presenterade sin HTC One nyss.
Oj oj.. den kamera verkar vara i klass med Nokia PureView. Endast 4 (!) megapixel men en riktigt grym sensor.

Postad 19 February 2013 - 16:51

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
halebop får in lila z v.15

Postad 19 February 2013 - 19:08

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0

Ganska OT men HTC presenterade sin HTC One nyss.
Oj oj.. den kamera verkar vara i klass med Nokia PureView. Endast 4 (!) megapixel men en riktigt grym sensor.

3 gånger fyra närmare bestämt. Ultrapixel beskrivs som 3 st kamerasensorer på vardera ca 4Mpix.

Men jag är osäker på hur bra det kan bli.

Lägger man chipen ovanpå varandra så kommer ljuset att dämpas för varje chip som ska genomlysas, ska dom ligga vid sidan om varandra så ska ljuset som kommer in fördelas till 3 chip, vilket innebär att varje chip får en tredjedel av ljusstyrkan.

Hur man än vänder sej så har man alltid r-pan där bak!
Vill man ha bättre bildkvalite så brukar det innebära att man antingen måste släppa in mer ljus till sensorn, eller "trolla" fram en starkare och mer ostörd elektrisk signal ifrån sensorn vid samma ljusstyrka...

Postad 19 February 2013 - 19:17

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
-

Redigerat av Auxvoice, 27 February 2013 - 20:50.

Postad 19 February 2013 - 19:39

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Dock är det inget fel på sensorn, det är mjukvaran/algorithmen det är "fel" på. En och samma sensor i två olika telefoner ger garanterat två olika resultat.

Postad 19 February 2013 - 19:58

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
-

Postad 19 February 2013 - 20:28

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

halebop får in lila z v.15

Det var lite sent. Om bara Samsung sköter sig och offentliggör S4'an så att man kan jämföra, så blir det till att agera tämligen omgående. Är rejält trött på min Arc, även om den plötsligt fått något av en lidnersk knäpp och blivit mycket piggare sedan några veckor tillbaka.

Postad 19 February 2013 - 20:40

Morax
  • Morax
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Den stödjer 64 GB minneskort: http://forum.xda-dev...=2119101&page=6 dock endast i filsystemet FAT32.

Stämmer. Jag kör 64gb i min gamla Xperia Arc, och enda filsystemet som fungerar är fat32. Vilket i sig inte är ett problem, än... Jag antar att NTFS/exfat/ext2 eller annat filformat utan gräns på 4gb kommer att behövas innan denna telefon är föråldrad (HD-film 1080p, långfilm tar ca 8-10gb). Där är det bekymmer.

Jag tror dock att det är en mjukvarufråga. De flesta mediaspelare (läs blu-ray med USB/minneskort/liknande) har oftast, inte alltid, inte stöd för NTFS, detta har jag hört ska bero på någon licenskostnad (källa krävs).

Redigerat av Morax, 19 February 2013 - 20:40.

Postad 19 February 2013 - 21:59

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Verkar vara många rapporter om hur dålig skärmen är i Z + att kameran är sisådär.
Kanske ska ta och avboka, vad tror ni?

Postad 19 February 2013 - 23:21

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
-

Postad 20 February 2013 - 00:48

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0

testarna som gsm arena gjorde på skärmen någon som vet om det var mätet med bravia motorn eller utan? För den verkar ju prestera bra mycket bättre i det läge där bravia motorn är aktiverad.

Om jag har fattat det rätt så är inte bravia motorn aktiv mer än när man tittar på bilder och videoklipp (eventuellt vid spelande också), men bara om man har bockat i att man vill använda bravia.

Den ska alltså inte vara aktiv i andra appar, vid hemskärmen, browser eller liknande.

LCD-skärmar i allmänhet läcker ljus när man skruvar upp ljusstyrkan, framförallt om man väljer lite snävare betraktningsvinklar. Men man behöver ju inte dra upp ljusstyrkan till max annat än vid ljusa miljöer och i ljusa miljöer så försvinner svärtan på alla skärmar. Åtminstone så länge man inte har uppfunnit skärmar som kan "lysa svart".

Mycket möjligt. Jag tror inte uppdateringar kommer göra det så mycket bättre i varje fall. Sony är kända för sitt färgbrus ^^

Jaså är dom?
Det har jag missat. Om det nu sitter Sony-sensorer i kameror med mindre färgbrus så kan det ju inte vara sensor-relaterat iallafall. Då återstår inte mycket annat än algoritmerna för signabehandlingen. T.ex. brusreducerings-algoritmerna, komprimeringsalgoritmerna och liknande. Dessa tycker iallafall jag att det är rimligt att man kallar för "mjukvaror" och sådana brukar ju ofta gå att uppdatera.

Min Sony Nex kamera verkar också leverera bättre bilder efter senaste uppdateringen. Kan det vara så att uppdateringar hos de allra flesta kameraleverantörer inte ger bättre bildkvalite och att sony i något enstaka fall har gått emot strömmen?

Jag vet inte, men jag tycker att det är rejält kaxigt att sticka ut hakan med att påstå att mjukvaru-uppdateringar inte kan göra bilderna bättre, samtidigt som man hänvisar till andra kameror med samma sony-sensor, men med annan mjukvara som ger en aning bättre bild...

Vill man ha riktigt bra bilder så tycker jag för övrigt att man bör köpa sej en kamera och inte en mobiltelefon. Pixelpeepa mobil-bilder känns bara dumt! Skruva ner bildstorleken, zooma ut eller vad som helst så att hela bilden får måttet 10x15cm ungefär så duger bildkvaliten utmärkt från de nyare mobilerna (åtminstone så länge ljuset räcker till). Xperia Z, Iphone 5 m.fl. moderna premium telefoner ger t.o.m. acceptabla bilder i storlekar upp till 20x30cm om man vill. Men att jämföra med kvaliten från riktiga kameror ska man inte, eftersom det blir att jämföra äpplen med päron...

Verkar vara många rapporter om hur dålig skärmen är i Z + att kameran är sisådär.
Kanske ska ta och avboka, vad tror ni?

Japp!
Jag tycker absolut att det är en god ide att avboka och hoppas på att många följer ditt exempel.
...
För då blir lättare för oss andra att få tag på Xperia Z utan att behöva stå i kö och kanske går det ännu snabbare att få se den sedvanliga prissänkningen efter lanseringen.

Postad 20 February 2013 - 01:34

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
-

Postad 20 February 2013 - 02:24

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0
Du har rätt!
Jag borde ju lita på ditt omdöme för du verkar ju veta allt om en telefon som ännu inte sett dagens ljus i vårt land. Vad tänkte jag på?
Det vete sjutton varifrån jag fick den där urbota korkade iden om att varken hylla eller förkasta en telefon jag ännu inte själv har kännt och klämt på. Det är ju självklart så att om en eller några förproduktions-enheter uppvisar brister så borde det rimligtvis betyda att alla andra enheter också måste ha minst samma brister eller ännu värre...

Vore jag intelligent så skulle jag absolut inte ens slösa tid på att känna och klämma på en telefon som inte lyriskt hyllas av ALLA förståsigpåare. Självklart är det bättre med några procent bättre resultat i någon CPU-test app än en vattentät telefon som garanterat inte är vattentät trots allt, eftersom man ju kan glömma att stänga en port och därför kan få vattenskador som inte täcks av garantin.

Vore jag intelligent så skulle jag kanske inte köpa någon smartphone alls, eftersom det bara är en tidsfråga innan dess prestanda överträffas av nästa generation. Undrar hur jag tänkte när jag skaffade min första smartphone för snart 7 år sedan. Jag borde ju behållt min gamla Ericsson 768 istället! Bästa telefon jag haft, ingen kamera som kunde överträffas av konkurrenternas kameror, helt utanför skärm-racet eftersom den hade monokrom lcd-display oförmögen att visa grafik mer avancerad än kryss, ingen IP-klassning som ändå inte håller och så fick den plats i fickan och behövda bara laddas var annan eller var tredje dag, beroende på om man ringde med den en eller två gånger. Något annat gick ju ändå inte att göra på den...

Beklagar att jag har vilselett alla som attraheras av möjligheten att vakna i duschen tillsammans med morgontidningarnas nyheter, filma ungarna i, ovan och under vattnet i sommarens badlekar. Det var inte mening att förleda någon att tro att Xperia Z's prestanda i några som helst avseenden skulle kunna vara konkurrenskraftiga eller ens rimliga för att kunna kalla luren för "smartphone" så här långt in på 2000-talet...

För att inte ytterligare förvirra, vilseleda eller på annat sätt (mer än detta) ställa till med förtret så kanske det är bättre att jag håller tyst fortsättningsvis.

Korkad som jag är så finns ju risken att jag råkar köpa en Xperia Z iallafall och gud nåde...
...jag kanske t.o.m. skulle kunna erkänna det också i ett svagt ögonblick.

Men jag kan inte lova det för jag har ju ännu inte sett den live och därmed inte heller kunnat avgöra om den verkar passa mej och mina önskemål...

Gonatt!
Nu ska denna surgubben gå och knyta sej märker jag...

Postad 20 February 2013 - 08:15

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Läste om ett rykte om att de håller på med android 4.2.2 till denna nu och att den då kommer få kalibreringsverktyget för skärmen. Någon som hört något om detta?

Postad 20 February 2013 - 08:22

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Läste om ett rykte om att de håller på med android 4.2.2 till denna nu och att den då kommer få kalibreringsverktyget för skärmen. Någon som hört något om detta?

4.2.2 ska komma under mars månad ja. Har inte hört nåt om kalibreringsverktyget ska ingå där men det lär man garanterat kunna få tillgång till ändå i o m att telefon redan är rootad.

Om du vill ha "bra" bilder direkt ur telefonen och inte lägga tid på att redigera borde ju s4 vara ett bra val, och batteritiden är bättre på s4. Skärmen ska bli spännande att se vad dom hittar på med! Vänta till 15 mars eller vad det är-

Intressant...hur kan du veta att batteritiden är bättre?

Postad 20 February 2013 - 09:39

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Läste om kalibreringsverktyget för några veckor sen.
Hoppas att det stämmer.

http://www.swedroid....verktyg-rykten/

Postad 20 February 2013 - 09:46

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Bara jag som känner en liten oro över att man kommer bli tokig på alla dessa "luckor" som är till för att få den vattentålig? Minns att en del Nokias (har jag för mig) hade detta tidigare på t.ex. laddporten och det tog inte länge innan jag fick frispel och helt enkelt klippte bort den gummibiten med en sax. Nu har väl inte Xperia Z problemet just med laddporten, men t.ex. hörlursuttaget verkar ju också ha skydd om jag förstått saken rätt.

(Jag har för övrigt aldrig råkat ut för att någon av mina telefoner pajat pga fukt och då har jag haft MÅNGA genom åren, hur vanligt är det eg? Sen kanske iof Xperia Z är mer än fukttålig, den är ju tom vattentålig, men iaf jag ägnar mig sällan åt undervattensfotografering :) )

Jag har en Acro S. Även den vattentät och med en massa luckor. Just vid laddning så är ju den medföljande dockan perfekt. Där försvinner det dagliga pillet med luckor vid laddning och det fungerar kanon. Däremot finns ett irritationsmoment när man ska använda hörlursuttaget eller koppla den till datorn. Speciellt för mig som har ovanan av att bita på naglarna och alltid får ta hjälp av ett verktyg för att öppna luckorna. Nu har jag ett BT-headset så hörlursproblemet har jag inte. All musik som jag vill föra vidare använder jag mig av BT-överföring. Video skickar jag över till TV:n via DLNA men visst finns irritationsmomentet där när man ska ansluta sladdar. Har du däremot bra naglar på dina fingrar så försvinner problemet enligt mig.

Postad 20 February 2013 - 10:10

Unregisteredce27a3d9
  • Unregisteredce27a3d9
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Vita versionen försenad till vecka 12 enligt CDON, fan jag som precis skulle förboka :/ aja då kan man ju vänta och kika mwc bara för att..

Redigerat av Unregisteredce27a3d9, 20 February 2013 - 10:10.

Postad 20 February 2013 - 10:22

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Känns som för min egen del som sitter på en galaxy 5 och har väntat länge på att byta pga ett abonemang som ska gå ut så kan jag lika gärna vänta till v 15 eller något för att se vad de andras nyheter klarar av osv. Lutar dock till 90% till att de blir en sony

Postad 20 February 2013 - 10:35

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 1
Måste verkligen lyfta ett plus för de som går i funderartagen att vattentätheten är en kanonfunktion om man använder telefonen mycket i frilufssammanhang eller har barn som älskar att bada. Helt outstanding att kunna filma i fullHD utan att riskera att man tappar den i barnpoolen!

Postad 20 February 2013 - 10:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Faktisk mycket därför det blir en Z för mig. Tålig och vattentät var det som avgjorde för mig.

Postad 20 February 2013 - 10:48

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Dåliga bilder av Xperia Z? Ingen site har skrivit att bilderna är dåliga, tvärtom, men man är missnöjd eftersom förväntningarna är så stora på en 13MP....vi vet att MP inte är avgörande och man hade önskat att Sony hade lyckats perfekt med mjukvarualgoritmen istället för att pumpa upp antalet MP. Det säljer dock, men dåliga bilder? Nja...

Postad bild

Postad bild

Redigerat av Unregistered1193, 20 February 2013 - 10:49.

Postad 20 February 2013 - 11:03

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Bilderna bör ju inte bli sämre än tidigare Sony(Ericsson) modeller, och det var väl ganska längesedan någon av dom presterade något som kan kallas dåligt?
Sen får man väl ta det för vad det är, en telefon.

Jag är ganska så säker på att jag inte kommer bli missnöjd med kvaliteten på de foton som kommer att tas, alltså vardagsfoton, av barnen, sånt som händer runtomkring, FB-bilder mm..
S4 kan säkert bättre kamera..

Postad 20 February 2013 - 11:15

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Precis! Dessutom är jag inte speciellt imponerad av de första bilderna från HTC One faktiskt, de är sjyssta men inget extraordinärt. Idén är dock jävligt intressant http://www.phonearen...p-video_id39988

Postad 20 February 2013 - 11:30

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Vet inte om jag tycker att den är något bättre än sonyn faktiskt. tror att jag kommer ha svårt att se skillnaden dom emellan.

Postad 20 February 2013 - 11:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Precis! Dessutom är jag inte speciellt imponerad av de första bilderna från HTC One faktiskt, de är sjyssta men inget extraordinärt. Idén är dock jävligt intressant http://www.phonearen...p-video_id39988

Håller med. Tror knappast det är sista gången vi ser den typen av lösning. Skit i MP-racet och satsa på bra och ljuskänslig(a) sensor(er) istället.
Men tycker faktiskt inte heller att HO´s foton imponerar eller är bättre än Z´s.

Postad 20 February 2013 - 12:38

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som inte kan bestämma mig för vilken färg man ska köpa?

Finns dem som dummies i några butiker så man kan klämma och känna på dem?

Postad 20 February 2013 - 12:51

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Den här kanske man skulle haft till luren.

http://se.mobilefun....ate---black.htm

Postad 20 February 2013 - 13:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Den här kanske man skulle haft till luren.

http://se.mobilefun....ate---black.htm

Funkar inte då denna telefon inte har support för "wireless charging".

Postad 20 February 2013 - 14:01

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
dom säljer en platta som man styr på för att stödja trådlös laddning. sen om det fungerar vet jag inte den

Postad 20 February 2013 - 14:50

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
http://se.mobilefun....ny-xperia-z.htm

Postad 20 February 2013 - 16:27

Unregistered72d1e6d5
  • Unregistered72d1e6d5
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
http://www.engadget....peria-z-review/

Adressen säger allt.

Postad 20 February 2013 - 16:35

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Är lite OT, men i mitt funderande kring ny lur, började jag plötsligt även grunna på en ny hörLUR. :rolleyes:

Jag har idag ett par Sony Ericsson MW600 och ett par trådade Urbanears, men det är ju liksom två halvmesyrer. MW600'an ogillar jag dels för att det är inearpluggar (har aldrig blivit kompis med det, lossnar för lätt), dels för att jag måste ha en dongel på mig, och dels för att det är trådat mellan lurarna och dongeln. Urbanearsen gillar jag egentligen, men det vore ju finemang att kunna fimpa kabel helt.

Så nu började jag kika på trådlösa slutna bygelhörlurar. De ska förstås ha svars-/samtalsfunktion. Utbudet verkar rätt tunt, och dyrt. De här - https://www.prisjakt...t.php?p=1544275 - verkar ju feta och över huvud taget just det jag kikar efter. Men, dyra. Och för Nokia. Funkar de till, exempelvis, en Z?

Om jag på Prisjakt begränsar sökningen till Heltäckande + Trådlös + Sluten + Huvudbygel + Bluetooth, så blir det blott SJU träffar, varav flera är uppenbart ointressanta.

Men jag ser ju att flera nämner bluetoothlurar i tråden. Vad använder ni? Det ska vara huvudbygellurar och helt trådlöst, med svars-/samtalsfunktion, men i övrigt kan jag tumma på kraven om det visar sig nödvändigt. Vad skulle ni rekommendera mig?

Postad 20 February 2013 - 16:36

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

http://se.mobilefun....ny-xperia-z.htm

Man skulle väl få med DK26
http://shop.sonymobi...lack/1271-6925/

Postad 20 February 2013 - 17:11

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 1

Är lite OT, men i mitt funderande kring ny lur, började jag plötsligt även grunna på en ny hörLUR. :rolleyes:

Jag har idag ett par Sony Ericsson MW600 och ett par trådade Urbanears, men det är ju liksom två halvmesyrer. MW600'an ogillar jag dels för att det är inearpluggar (har aldrig blivit kompis med det, lossnar för lätt), dels för att jag måste ha en dongel på mig, och dels för att det är trådat mellan lurarna och dongeln. Urbanearsen gillar jag egentligen, men det vore ju finemang att kunna fimpa kabel helt.

Så nu började jag kika på trådlösa slutna bygelhörlurar. De ska förstås ha svars-/samtalsfunktion. Utbudet verkar rätt tunt, och dyrt. De här - https://www.prisjakt...t.php?p=1544275 - verkar ju feta och över huvud taget just det jag kikar efter. Men, dyra. Och för Nokia. Funkar de till, exempelvis, en Z?

Om jag på Prisjakt begränsar sökningen till Heltäckande + Trådlös + Sluten + Huvudbygel + Bluetooth, så blir det blott SJU träffar, varav flera är uppenbart ointressanta.

Men jag ser ju att flera nämner bluetoothlurar i tråden. Vad använder ni? Det ska vara huvudbygellurar och helt trådlöst, med svars-/samtalsfunktion, men i övrigt kan jag tumma på kraven om det visar sig nödvändigt. Vad skulle ni rekommendera mig?

Dom här ska jag köpa:

Man skulle väl få med DK26
http://shop.sonymobi...lack/1271-6925/

Det är ju dock ett bordsstativ, har inget med trådlös laddning att göra.

Postad 20 February 2013 - 17:50

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
-

Postad 20 February 2013 - 17:54

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Dom här ska jag köpa:

Åhå, I see. Tackar! Hmmm, vad gjorde jag för fel med tanke på att de inte visade sig i min sökning? Skumt.

Ser ju riktigt stabila ut, men lite stel/tråkig design. Nokia-lurarna vinner stort på den punkten. Man ska sticka ut från mängden. :P Men på tal om Nokia-lurarna, funkar de med Android/Z?

EDIT: Plus att det är väldigt få, varav ingen jag håller särskilt högt eller har bra koll på, som säljer Sony-lurarna.

EDIT II: Den här retroaktiga varianten ser ju dock spännande ut, men verkar svårfångad.
Postad bild

Redigerat av hellman7, 20 February 2013 - 18:05.

Postad 20 February 2013 - 18:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

http://www.engadget....peria-z-review/

Adressen säger allt.

Nja, jag vet inte det jag. Tycker GSMArenas mobiltester är betydligt mer seriösa, detaljerade och därmed bättre.

Postad 20 February 2013 - 18:06

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Åhå, I see. Tackar! Hmmm, vad gjorde jag för fel med tanke på att de inte visade sig i min sökning? Skumt.

Ser ju riktigt stabila ut, men lite stel/tråkig design. Nokia-lurarna vinner stort på den punkten. Man ska sticka ut från mängden. :P Men på tal om Nokia-lurarna, funkar de med Android/Z?

EDIT: Plus att det är väldigt få, varav ingen jag håller särskilt högt eller har bra koll på, som säljer Sony-lurarna.

EDIT II: Den här retroaktiga varianten ser ju dock spännande ut, men verkar svårfångad.
Postad bild

Så länge det är blåtand så funkar vilka lurar som helst. Sonys parar man ihop med mobilen m h a NFC. En kille här på forumet som har köpt dom. Han köpte dom på MediaMarkt.
Dom där var riktigt snygga!

Redigerat av BrittBastard, 20 February 2013 - 18:19.

Postad 20 February 2013 - 18:28

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Så länge det är blåtand så funkar vilka lurar som helst. Sonys parar man ihop med mobilen m h a NFC. En kille här på forumet som har köpt dom. Han köpte dom på MediaMarkt.
Dom där var riktigt snygga!

Åhå, så alla bluetoothlurar funkar rakt över. Det där har jag aldrig satt mig in i. Befarade att det som i så många andra sammanhang handlar om en uppsjö av standarder hit och dit. Som med trådade mobillurar, exempelvis. Man förlorar inget på att mixa?

Nokia-lurarna verkar också köra NFC (vad fan nu det är :blink:), "3.0, Near Field Communication"
http://www.nokia.com...cessory/bh-940/

Postad 20 February 2013 - 18:54

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
http://www.ljudochbi...t/sony-xperia-z

Postad 20 February 2013 - 20:52

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
-

Redigerat av Auxvoice, 27 February 2013 - 20:51.

Postad 20 February 2013 - 21:09

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Undra om sony medvetet har gjort dålig betraktningsvinkel med vilje iom att luren har så pass stor skärm att de tänkt att de ska vara bra så ingen ser vad man håller på med på luren? och om de går att justera i mjukvaran eller om det är kört.

Finns även att beställa hem i Frankrike i morgon.

Någon som har sett batteritest förutom Engadget?

Engadget rundowntest klarar Z 5,35 timmar och Galaxy s3 9,02.

för egen del som laddar luren varje natt så räcker de för mig om den klarar låt oss säga 20-24 timmar.

Postad 20 February 2013 - 21:37

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 2
Men vad är det som får er att bekymra er över betraktningsvinkeln? Vid vilket sätt att använda telefonen är det ett problem om den har dålig betraktningsvinkel? Hur jag än använder min telefon så kollar jag ju liksom på den rakt framifrån. Jag förstår över huvud taget inte den här diskussionen. För en tv kan betraktningsvinkeln vara viktig, men för en telefon, näe. :blink:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.