Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird F13

362 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F13 4GB (Mediaspelare) 2 5.166666 (5) Inga priser

Postad 08 March 2013 - 20:57

Unregistered7f5c66f8
  • Unregistered7f5c66f8
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tackar jax ja tycker det gnälls lite för mycket jag tycker den funkar ganska bra och att det tankas hem info om filmerna man har tycker jag är toppen :P

Postad 08 March 2013 - 21:14

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Tackar jax ja tycker det gnälls lite för mycket jag tycker den funkar ganska bra och att det tankas hem info om filmerna man har tycker jag är toppen :P

Gnälls lite mycket? Det finns folk med krav på att saker ska fungera när man köper dom, du skriver att du tycker den funkar ganska bra. Om du aldrig har haft en liknande produkt så kan jag förstå ditt uttalande men har man haft ett par olika så märker man rätt snabbt om man ska behålla lådan eller ej. Går säkert flera i tankar om att köpa denna box och dom som gnäller gör nog många en tjänst genom att faktiskt säga vad som är dåligt och inte funkar innan en eventuellt köp.

Men kul att du är ganska nöjd iaf, för mig var det inget att ha, har alldeles för höga krav för denna.

Postad 08 March 2013 - 21:21

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Finns ju inte en enda box på marknaden som uppfyller alla krav man har, man får helt enkelt ta den som kommer närmast och leva med skiten. Tyvärr.

Postad 08 March 2013 - 21:41

Unregistered7f5c66f8
  • Unregistered7f5c66f8
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Gnälls lite mycket? Det finns folk med krav på att saker ska fungera när man köper dom, du skriver att du tycker den funkar ganska bra. Om du aldrig har haft en liknande produkt så kan jag förstå ditt uttalande men har man haft ett par olika så märker man rätt snabbt om man ska behålla lådan eller ej. Går säkert flera i tankar om att köpa denna box och dom som gnäller gör nog många en tjänst genom att faktiskt säga vad som är dåligt och inte funkar innan en eventuellt köp.

Men kul att du är ganska nöjd iaf, för mig var det inget att ha, har alldeles för höga krav för denna.

Då kan du väl rekomendera vilka spelare som täcker dina behov då så vi andra får veta vilka enheter som lever upp till dina höga krav

Postad 08 March 2013 - 22:33

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Då kan du väl rekomendera vilka spelare som täcker dina behov då så vi andra får veta vilka enheter som lever upp till dina höga krav

Då får du ta och starta en ny tråd, denna tråd handlar om tizzbirden..

Postad 09 March 2013 - 00:07

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Har man tid och ork kan man få allt med en htpc..

Postad 09 March 2013 - 01:08

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag är bara intresserad av att Tizzbirden skall fungera så som det har blivit lovat. Jag förväntar mig ingen mirakelmaskin. Men om man som tillverkare lovar något får man se till att det fungerar.

Tänk om ni köper en telefon och så går det inte att ringa på den. Skulle ni vara "ganska nöjda" med att internet appen fungerar då eller?

Jag tycker Tizzbirds support är väldigt bra och det finns hopp om denna spelare. Det är därför jag inte skickar tillbaka den. Nu idag har dom lyckats återskapa felet med 3D som jag har beskrivit och förhoppningsvis är en fix på detta nära.

Redigerat av COTN88, 09 March 2013 - 01:09.

Postad 09 March 2013 - 10:03

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Vad är det för 3d den kör då ? Enligt specen har den ju bara hdmi 1.3a...

Postad 09 March 2013 - 12:59

Ruzzbug
  • Ruzzbug
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tycker min funkar finfint. Bara lite bekymmer med scraping men med lite pill fixar det sig säkert också.

Har också äntligen (efter väääldigt lång tid) hittat ett sätt att spela spotify trådlöst från dator till hifi utan att använda bluetoothmottagare som gör att ljudet hackar så fort det är lite rörelse i rummet.
Jag installerade en app på tizzbird som heter soundwire som då är en klient. Installerade sedan soundwire server på datorn och anslöt tizzbirden. Detta gör då att allt ljud som kommer ut i datorns högtalare, också spelas upp på tizzbirden. Funkar klockrent. Bara att sänka stänga av ljudet på datorn, för det blir en liten eftersläpning. Men väldigt trevligt iaf =)

Postad 09 March 2013 - 13:47

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Har äntligen fått min qnap och tizzbird att snacka med varandra med nfs protokollet. Vad jag gjorde var att mata in ip-adressen till nas:en i detta format; 192.168.001.010 istället för 192.168.1.10.
Har en qnap ts-669.

Redigerat av Karl-Johan, 09 March 2013 - 13:47.

Postad 09 March 2013 - 16:42

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har äntligen fått min qnap och tizzbird att snacka med varandra med nfs protokollet. Vad jag gjorde var att mata in ip-adressen till nas:en i detta format; 192.168.001.010 istället för 192.168.1.10.
Har en qnap ts-669.

Har provat detta och får det inte att fungera, den står bara och tuggar. Har en QNAP TS-419P II. Har gjort precis som enligt manualen och som det har blivit rekommenderat här. Funkar inte.
Skulle uppskatta vägledning.

Postad 10 March 2013 - 01:52

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har satt i ett SD kort på 8GB, det fungerade fint att uppgradera till nytt firmware, det la sig där och installerade. Är det den enda funktionen med att ha SD-Kort?? Jag har nämligen försökt flytta över appar till det via Tizzbird gränssnittet, finns en funktion i inställningarna som säger flytta till Sd-kort....då säger den att det inte finns utrymme...vilket det finns. Förstår inte.

Andra saken är att flash sidor funkar inte så bra i och med att senaste flash inte är installerat, då tänker jag på Tv3Play för exempel. Finns ingen App och sidan går inte att spela upp, då läser jag att man kan installera flash player 11 till android via flash player archive....försöker jag ladda ner det så får jag ett meddelande att det inte finns något SD-kort....så där verkar det inte fylla någon funktion. När är det tänk att man ska använda Sd-kortet...bara till nytt firmware. Apparna verkar inte kunna läggas där heller.

Då för att fortsätta, hur ska man kunna titta på t.ex. TV3play...finns ingen app och man kan inte få flash player 11 och fungera.

Vänligen en förespråkare för att Tizzbirden ska kunna ersätta Boxee Box.

Postad 10 March 2013 - 09:51

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Du kan ju ladda ner flash apk och installera från ditt se kort till tizzbirdén.

Redigerat av jimjans, 10 March 2013 - 09:51.

Postad 10 March 2013 - 13:00

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Kanske är en lösning, ska prova. Men jag undrar fortfarande hur det är tänkt att det ska fungera med Sd-kortet som jag nämnt ovan.

Postad 10 March 2013 - 13:14

Unregisteredca21f49e
  • Unregisteredca21f49e
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Kanske är en lösning, ska prova. Men jag undrar fortfarande hur det är tänkt att det ska fungera med Sd-kortet som jag nämnt ovan.

Har också problem med att ladda ner appar som hela tiden säger att man inte har ett sd-kort monterat vilket jag har. Varför?

Postad 10 March 2013 - 14:40

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag gjorde detta med flash player 11, fungerade men sidor med flash i mitt fall TV3Play funkade väldigt dåligt....det laggade och hackade rejält. Känns som flash inte funkar så bra på Tizzbirden.

Postad 10 March 2013 - 16:52

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har satt i ett SD kort på 8GB, det fungerade fint att uppgradera till nytt firmware, det la sig där och installerade. Är det den enda funktionen med att ha SD-Kort??
Andra saken är att flash sidor funkar inte så bra i och med att senaste flash inte är installerat, då tänker jag på Tv3Play för exempel. Finns ingen App och sidan går inte att spela upp, då läser jag att man kan installera flash player 11 till android via flash player archive....försöker jag ladda ner det så får jag ett meddelande att det inte finns något SD-kort....så där verkar det inte fylla någon funktion. När är det tänk att man ska använda Sd-kortet...bara till nytt firmware. Apparna verkar inte kunna läggas där heller.

Då för att fortsätta, hur ska man kunna titta på t.ex. TV3play...finns ingen app och man kan inte få flash player 11 och fungera.

Vänligen en förespråkare för att Tizzbirden ska kunna ersätta Boxee Box.

SD-kortet har samma funktion som ett USB-minne man ansluter till spelaren, man kan använda det för att spara mediafiler på. Och man kopierar in en APK på kortet, kan man med hjälp av filhanteraren starta installationen. Vet inte om man kan ladda ner APK från internet direkt till spelaren, går det inte får man ta hjälp av en PC. Men det vanliga sättet att installera apk:er är via Play-butiken, då används det inbyggda NAND minnet för installation av Appen.

Adobe har lagt ner Flash för Android, så den är inte så aktuell längre för den här plattformen. Det går nog fortfarande att få tag på den, men är ju krångligare när den inte erbjuds i Play-butiken längre. De Play-kanaler som vill erbjuda sina tjänster och innehåll för mobila enheter gör det via Appar, text SVT Play och TV4Play. Det finns restriktioner för på vilka plattformar TV-bolagen får visa sina program. Därför blir inte alla program tillgängliga för mobila enheter (Android).
Det finns tredjeparts Appar, Play.se för SVT och Titta som innehåller alla Svenska Playkanaler. Titta Appen fungerar ibland men ger inte så bra bildkvalitet enligt våra tester. Men det är ju fullt möjligt att göra Appar som klarar att leverera högsta bildkvalitet till en box som TizzBird. Tyvärr har vi själva ingen utveckling av Appar.

Postad 10 March 2013 - 21:29

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

SD-kortet har samma funktion som ett USB-minne man ansluter till spelaren, man kan använda det för att spara mediafiler på. Och man kopierar in en APK på kortet, kan man med hjälp av filhanteraren starta installationen. Vet inte om man kan ladda ner APK från internet direkt till spelaren, går det inte får man ta hjälp av en PC. Men det vanliga sättet att installera apk:er är via Play-butiken, då används det inbyggda NAND minnet för installation av Appen.

Adobe har lagt ner Flash för Android, så den är inte så aktuell längre för den här plattformen. Det går nog fortfarande att få tag på den, men är ju krångligare när den inte erbjuds i Play-butiken längre. De Play-kanaler som vill erbjuda sina tjänster och innehåll för mobila enheter gör det via Appar, text SVT Play och TV4Play. Det finns restriktioner för på vilka plattformar TV-bolagen får visa sina program. Därför blir inte alla program tillgängliga för mobila enheter (Android).
Det finns tredjeparts Appar, Play.se för SVT och Titta som innehåller alla Svenska Playkanaler. Titta Appen fungerar ibland men ger inte så bra bildkvalitet enligt våra tester. Men det är ju fullt möjligt att göra Appar som klarar att leverera högsta bildkvalitet till en box som TizzBird. Tyvärr har vi själva ingen utveckling av Appar.

Ok, tack för svar!

Jag undrar fortfarande dock varför det inte går att föra över apparna till Sd-Kortet....eller tänker jag fel. Vad händer när det interna utrymmet tar slut, är det då den börjar använda Sd-kortet?

Postad 10 March 2013 - 22:51

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Har inte undersökt detta ännu, men jag gissar att det har med hur olika minnesenheter är mappade i systemet.
Har du testat att montera SD-kortet i Android-inställningar?

Postad bild

Postad 11 March 2013 - 09:25

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har inte undersökt detta ännu, men jag gissar att det har med hur olika minnesenheter är mappade i systemet.
Har du testat att montera SD-kortet i Android-inställningar?

Postad bild

Ja det har jag gjort, det syns och visar all information om hur stort det är och hur mycket ledigt utrymme det finns kvar.

Postad 11 March 2013 - 09:47

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Uppdatering på mina problem.

Efter bra överläggning med supporten har vi nog kommit fram till att det är muspekar-gränsnittet som är boven i dramat när det gäller problemen med 3D uppspelning. Om man bara använder medföljande fjärrkontroll för att starta filmerna så funkar det glasklart. Hann testa 8 st 3D filmer som inte har funkat tidigare ca 5 minuter var i morse och med start av fjärrkontroll funkar dessa perfekt. Ett märkligt fenomen men det borde tyda på att en fix för detta är lätt ordnat. Vilket är väldigt bra.

Igår stod Tizzbirden på ca 10 timmar i streck med uppspelning av 1 film, och sedan 3 fotbollsmatcher via Viaplay. Inte ett fel att rapportera under denna tid. Inget kraschade eller hamnade i osynk. Det negativa är fortfarande att man inte kan få helskärm på dom flesta appar, med dom irriterande små prickarna längst ner. Men det är som sagt inte Tizzbirds fel.

Det som inte fungerade så bra var Tizzremote appen som jag redan har konstaterat kraschar lite då och då. Ett annat jobbigt problem med den är att det inbyggda tangentbordet i appen "hoppar ur" när man skall skriva på spelaren. Har förhoppningar på att Tizzremote 2.0 funkar betydligt bättre. Jag hoppas den kommer snart!(hint, hint Tizzbird! <_< )

Det finns hopp!! :)

Redigerat av COTN88, 11 March 2013 - 09:48.

Postad 11 March 2013 - 12:00

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Mina tankar så här långt om maskinen.
Instalationen gick smärtfritt.Uppdaterade med google play direkt. Efter lite strul så hittade jag mina hårddiskar med film o musik med TizzNfs. Nog mest jag som gjorde fel. Filmer hackade o den hopade ur till huvudmenyn. Gjorde då en factory reset. Nu funkar iaf de filmer som jag testat som hastigast bra. Scarping funktionen funkar bra för mig oxå. Mera jag som slavrat med att döpa rätt än att den inte hittade rätt film.
Har bara kört två hela filmer så här långt. En hdfilm o en .img. Bägge två funkade utan problem. Har laddat ner SVTplay o Tv4 play men inte testat så noga ännu. Men just nu känns den som en bra investering för mig.

Postad 11 March 2013 - 12:21

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Uppdatering på mina problem.

Efter bra överläggning med supporten har vi nog kommit fram till att det är muspekar-gränsnittet som är boven i dramat när det gäller problemen med 3D uppspelning. Om man bara använder medföljande fjärrkontroll för att starta filmerna så funkar det glasklart. Hann testa 8 st 3D filmer som inte har funkat tidigare ca 5 minuter var i morse och med start av fjärrkontroll funkar dessa perfekt. Ett märkligt fenomen men det borde tyda på att en fix för detta är lätt ordnat. Vilket är väldigt bra.

Igår stod Tizzbirden på ca 10 timmar i streck med uppspelning av 1 film, och sedan 3 fotbollsmatcher via Viaplay. Inte ett fel att rapportera under denna tid. Inget kraschade eller hamnade i osynk. Det negativa är fortfarande att man inte kan få helskärm på dom flesta appar, med dom irriterande små prickarna längst ner. Men det är som sagt inte Tizzbirds fel.

Det som inte fungerade så bra var Tizzremote appen som jag redan har konstaterat kraschar lite då och då. Ett annat jobbigt problem med den är att det inbyggda tangentbordet i appen "hoppar ur" när man skall skriva på spelaren. Har förhoppningar på att Tizzremote 2.0 funkar betydligt bättre. Jag hoppas den kommer snart!(hint, hint Tizzbird! <_< )

Det finns hopp!! :)

Är det 3d i frame packed format bara nyfiken eftersom den inte har hdmi 1.4...

Postad 11 March 2013 - 12:29

rikardsalen
  • rikardsalen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej F13 ägare!
Min F13 kommer antagligen nu i veckan och jag skall givetvis köra market mm vad skall jag göra när jag packar upp den och startar för att få en sån enkel start som det möjligen går?
Tackar på förhand! tror det kan vara bra att göra idots userguide för oss som inte e helt 100 i androidvärlden!

Postad 11 March 2013 - 12:53

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Är det 3d i frame packed format bara nyfiken eftersom den inte har hdmi 1.4...

Ingen aning helt ärligt. Skriver här en random 3D films beskrivning som jag har kört. (utan att använda filmens namn)
****.3D.2013.1080p.BluRay.Half-OU.DTS7.1.x264
Container:
Matroska 38.84 GiB 2h 22mn

Vet inte om det hjälper något. 3D blir det och det flyter på hur bra som helst när jag startat via fjärrkontrollen nu. Skall testa mer när jag kommer hem sen.

EDIT:

Hittade detta med snabbt googlande:

BPBS: Do consumers need HDMI v1.4 end-to-end in order to take full advantage of Blu-ray 3D?

AP: It's not required to use 1.4 as long as everything in the signal path is capable of handling the 3D payload. This means, for example, that HDMI 1.3a can be used if all components, including cables and HDMI switching devices (such as A/V receivers) are "High Speed HDMI." It's important to check with the manufacturer of any switching device to see if it complies with High Speed data rates. If not, then the 3D player's video output should be connected to the 3D display directly using High Speed HDMI cables, with audio connected to the A/V receiver via analog or other digital outputs.

rikardsalen.
Det är så enkelt att starta upp den så att det finns inget att beskriva faktiskt. om du vill veta hur man får Google Play så rekommenderar jag Tizzbirds supportsida. med enkla steg för steg instruktioner.

Redigerat av COTN88, 11 March 2013 - 13:08.

Postad 11 March 2013 - 13:15

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
då är det sbs filer du kör då, ok då vet jag...

Postad 11 March 2013 - 13:48

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

då är det sbs filer du kör då, ok då vet jag...

Både SBS och TNB filer.

Postad 11 March 2013 - 21:13

loefaas
  • loefaas
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag försökte precis köra GMS-uppdatering precis som beskrivit på Tizzbirds supportsida. Den laddar hem den och börjar installera den, men efter ett litet tag kommer en liggande droid med rödtriangel upp istället. Någon som vet vad felet är? Jag kör med USB-minne, måste man ha sd-kort?

Postad 12 March 2013 - 10:09

pewipewi
  • pewipewi
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej ! Jag fick samma problem med rödtriangel.

Lösning: Prova en annan usb sticka

Postad 12 March 2013 - 10:13

loefaas
  • loefaas
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hej ! Jag fick samma problem med rödtriangel.

Lösning: Prova en annan usb sticka

Jag provade med ett sd-kort och då funkade det.

Postad 12 March 2013 - 14:38

patrikjohanson
  • patrikjohanson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon som har installerat och kört XBMC? Hade önskat lite kommentarer på hur det fungerar isf..

Postad 12 March 2013 - 15:12

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Är det någon som har installerat och kört XBMC? Hade önskat lite kommentarer på hur det fungerar isf..

Vad är anledningen till att köra XBMC när samma funktioner + 3D finns direkt i Tizzbirden?

Postad 12 March 2013 - 18:00

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Xbmc funkar inte bra . 3d i sbs eller tnb format klarar alla mediaspelare...

Postad 12 March 2013 - 19:50

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Har nu kollat lite mera med Tizzen. Fungerar helt ok. Har dock haft några små problem med unertexningen o ljudet. Kollar igenom Prison break igen. Där har det strulat lite. Får då starta om helt o börja igen, då funkar allt som det ska. Det är .MKV och .SRT filer.

Postad 13 March 2013 - 09:04

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Nu har jag haft ett par mediaspelare och även ett par polare har och ingen utav dom klarar av att göra bra 3D av TNB och SBS filmer.

Postad 13 March 2013 - 14:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Det är ju vanlig film uppdelad i två rutor därav får du halva upplösningen jämfört med vanlig 3d blu ray. Inte stött på en enda spelare som inte klarat av den spelar upp filen som en vanlig mediafil sen väljer du om det är tnb eller sbs i tvn eller projektorn...

Postad 13 March 2013 - 16:58

rikardsalen
  • rikardsalen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Fick min F13 idag och jag tror jag fick ner mjukvara till market men inte! Går det att återställa och köra om proceduren?
Hittar inte ikonen under apps!
Frågan var ju ställd angående om fodral som man har sparat via en twix och prog twixie fungerar så e svaret klockrent så man behöver inte köra scrap då!
Mvh/Rikard

Postad 13 March 2013 - 22:30

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det är bara att göra om uppgraderingen, men trycka in koden innan du väljer firmware update

Postad 13 March 2013 - 22:34

rikardsalen
  • rikardsalen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det är bara att göra om uppgraderingen, men trycka in koden innan du väljer firmware update

Thanks för snabbt svar!

Postad 14 March 2013 - 06:58

patrikjohanson
  • patrikjohanson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Vad är det som inte fungerar så bra? Har du lust att utveckla?

Postad 14 March 2013 - 08:30

loefaas
  • loefaas
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Efter uppgradering till GMS version så får jag det här felmeddelandet oberoende av vilken app jag försöker ladda hem från play store. "Det gick inte att hämta informationen från serven. [RPC:AEC:0]"

Efter lite googling så ska det gå att lösa genom att ta bort google-kontot och lägga till det igen. Så stora frågan är hur tar man bort google-kontot på tizzen? Menyalternativet konton och sync som brukar finnas under inställningar finns ju inte på den?? I själva play-butiken verkar det bara gå att välja/lägga till fler konton, inte ta bort?

Postad 14 March 2013 - 12:59

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Vad är det som inte fungerar så bra? Har du lust att utveckla?

själva programmet funkar men hårdvaruavkodningen av video funkar inte alls och dåligt med en specialversion för Mali 400 gpun. du får väl ca 10-15 bilder per sekund om du kör en 1080 film sen kan du bara köra 60Hz ut också, inte 24Hz.

Postad 14 March 2013 - 15:57

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Efter uppgradering till GMS version så får jag det här felmeddelandet oberoende av vilken app jag försöker ladda hem från play store. "Det gick inte att hämta informationen från serven. [RPC:AEC:0]"

Efter lite googling så ska det gå att lösa genom att ta bort google-kontot och lägga till det igen. Så stora frågan är hur tar man bort google-kontot på tizzen? Menyalternativet konton och sync som brukar finnas under inställningar finns ju inte på den?? I själva play-butiken verkar det bara gå att välja/lägga till fler konton, inte ta bort?

Gå till Settings>System>Adv.Settings och gör "Set Factory Default" med ikryssad ruta för "erase everything" så försvinner alla konton.

Postad 15 March 2013 - 10:03

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej, undrar var man kan se changelog för ny firmware för Tizzbird F13. Och vart man kan hitta information om firmware generellt.

Jag fick ett meddelande på min F13 här om dagen att det fanns ny fimrware, när jag ville uppdatera den igår så fick jag meddelande att den var up to date....vilket jag tycker är konstigt.

Redigerat av erikmattsson79, 15 March 2013 - 10:21.

Postad 16 March 2013 - 10:18

Unregisteredd6ea089a
  • Unregisteredd6ea089a
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är det någon av er som har tizzbirden som har lust att prova om HBO appen funkar?? Jag vet att det står tidigare i tråden att det inte "borde" funka men har nån lust att prova ändå... :rolleyes:

Postad 16 March 2013 - 11:06

loefaas
  • loefaas
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Är det någon av er som har tizzbirden som har lust att prova om HBO appen funkar?? Jag vet att det står tidigare i tråden att det inte "borde" funka men har nån lust att prova ändå... :rolleyes:

Har testat verkar inte funka. Får upp att det körs på någon annan enhet eller att något är fel på abonnemang. Har väl inte gjort så utförliga tester men hbo support säger att det är enhet man inte stödjer och verkar inte ha några planer på det heller

Postad 16 March 2013 - 11:44

Unregisteredd6ea089a
  • Unregisteredd6ea089a
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Har testat verkar inte funka. Får upp att det körs på någon annan enhet eller att något är fel på abonnemang. Har väl inte gjort så utförliga tester men hbo support säger att det är enhet man inte stödjer och verkar inte ha några planer på det heller

Tack då får jag fortsätta leta efter en vettig mediaspelare som klarar HBO :-)

Postad 17 March 2013 - 11:31

nackspark
  • nackspark
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej köpte f13 här om dagen, kom hem och började med att uppdatera sen efter det var klart skulle jag börja med att installera spotify. Det började med att 1mobile market krångla den laddade inte ner programmen, laddade aldrig klart bilderna i 1market heller. uppdaterade då om med gsm, inga problem att installera spotify genom Google play och gplay funkade utan problem, 1mobile market funkar inte.. Startade spotify då vart det bara vitt med deras statusbar längst uppe. Inloggningen kom aldrig fram. Har provat ett par tidigare versioner utav spotify med samma resultat. Ska kanske säga också att spotify startar i portrait och inte landscape. Vet inte om det är tizzbirds sista uppdatering som är krånglig, han inte prova den tidigare versionen. Hjälp mig! hur ska jag lösa detta?
Underbar maskin annars, alla andra program funkar utan problem!

Postad 17 March 2013 - 12:20

loefaas
  • loefaas
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hej köpte f13 här om dagen, kom hem och började med att uppdatera sen efter det var klart skulle jag börja med att installera spotify. Det började med att 1mobile market krångla den laddade inte ner programmen, laddade aldrig klart bilderna i 1market heller. uppdaterade då om med gsm, inga problem att installera spotify genom Google play och gplay funkade utan problem, 1mobile market funkar inte.. Startade spotify då vart det bara vitt med deras statusbar längst uppe. Inloggningen kom aldrig fram. Har provat ett par tidigare versioner utav spotify med samma resultat. Ska kanske säga också att spotify startar i portrait och inte landscape. Vet inte om det är tizzbirds sista uppdatering som är krånglig, han inte prova den tidigare versionen. Hjälp mig! hur ska jag lösa detta?
Underbar maskin annars, alla andra program funkar utan problem!

Just spotify stödjer väl inte landscape? Det är ju samma om du testar att lägga en telefon ner, spotify håller sig i portrait.

Postad 17 March 2013 - 18:20

nackspark
  • nackspark
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det förklarar ändå inte varför det blir vitt.. har roterar app på telefonen och de funkar med spotify. tizzbird.se hade provat spotify på enheterna enligt hemsidan. Någon mer som har samma fel, eller funkar spotify hos andra.?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.