KILLZONE : Shadow Fall [PS4]
Killzone: Shadow Fall (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
7
|
(11)
|
145:- |
Postad 26 August 2013 - 20:19
extremt lite om det fanns. Däremot fanns det bulletassist i KZ2.Har det funnits Aim assist i tidigare KZ?
Öhh what säger någon nu?!
Kulan korrigerar helt enkelt banan över distans så att det öht går att träffa något. Gör bla att LMG blev en grym "sniper". Utan det hade man inte kunnat träffa ett skit på distans.
Postad 27 August 2013 - 06:52
extremt lite om det fanns. Däremot fanns det bulletassist i KZ2.
Öhh what säger någon nu?!
Kulan korrigerar helt enkelt banan över distans så att det öht går att träffa något. Gör bla att LMG blev en grym "sniper". Utan det hade man inte kunnat träffa ett skit på distans.
klart det fanns aimassist, iaf i 3an. men självklart inte som CoD (eller var jag bara övergrym i det spelet?).
2an hade det där konstiga du snackar om Morlock men det fungerade ju typ som aimassist. kulorna visste inte vart dem ville när man hade fler än en fiende framför sig
Postad 27 August 2013 - 07:01
Skönt att vi slipper det i KZ: SF!
Postad 27 August 2013 - 09:15
Nja...aimassist funkar ju som så att du inte behöver styra in styrkorset över fienden när fienden är i närhetetn utan att det fastnat/drar sig till fienden automatiskt. Finns många bra videos på tuben som visar detta, tror morlock (och härjarn eller l2ickard) har gjort en där man ser hur larvigt bra (OP!) aimassisten är på COD-spelen.
den är larvigt bra men ganska ofta är den också i vägen precis som i KZ2. assisten vet inte ritkigt vem den ska träffa när det är flera fiender brevid varandra. i KZ3, om jag inte minns helt fel, så var det iaf så att om du siktade och en fiende sprang förbi så följde vapnet med lite grann automatiskt. precis som COD fast mycket mindre. i COD följer den typ med 90 grader
Postad 27 August 2013 - 11:12
Yes, men har för mig att detta var ännu mindre eller inget i KZ2. Men kan minnas fel. I Resistance Fall Of Man däremot kunde man cirkelstrafa runt varandra och siktet följde med helt själv.... däremot passade det spelet rätt bra då det inte var något ADS och man tålde en hel del. I COD är det däremot dels väldigt mycket AIM assist men även massor av bulletassist. Går ju att snipra utan problem med en pistol tvärs över banan. Genom en vägg är det dessutom ytterliga bullet assit. Dum dum kulor galore...i KZ3, om jag inte minns helt fel, så var det iaf så att om du siktade och en fiende sprang förbi så följde vapnet med lite grann automatiskt. precis som COD fast mycket mindre. i COD följer den typ med 90 grader
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 August 2013 - 11:13.
Postad 27 August 2013 - 12:50
Postad 27 August 2013 - 16:14
kzsf_in_2013-08-27_m55-assault-rifle-03.jpg 131.34K
6 Antal nerladdningar
Postad 27 August 2013 - 16:15
Attachments;
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 August 2013 - 18:01.
Postad 28 August 2013 - 16:44
M82 och Sta52 är med bland de 22 vapen som är tillgängliga.
http://blog.us.plays...layer-hands-on/
10 mp kartor vid släpp och sen gratis dlc, låter ju inte dumt.
Postad 28 August 2013 - 22:28
Postad 29 August 2013 - 06:28
har även 2:an men det har jag inte spelat, kanske skall ta starta det o kolla om det fortfarande finns någon online.
Postad 29 August 2013 - 06:39
.Hoppas detta kommer blir bra, har kört killzone 3 MP nu ett par dagar o tycker det fortfarande är kul.
har även 2:an men det har jag inte spelat, kanske skall ta starta det o kolla om det fortfarande finns någon online.
När jag spelade lite KZ2 och KZ3 i våras så fick jag känslan av att det var fler som spelade 2an men det kan ju ha att göra med de olika matchmaking systemen. 3an kanske har fler folk online men lyckas inte fylla lobbys medans 2an i och med "server" systemet får ett gäng fulla lobbys och dem joinar man ju
Så j*vla skönt att de gått tillbaks lite med matchmakingsystemet. "Servrar" är så mycket bättre!
Redigerat av beat_strandh, 29 August 2013 - 06:41.
Postad 29 August 2013 - 08:10
Vad gäller MP så är 2:an mil bättre än 3:an.
smaksak. gillar båda väldigt mycket fast på olika sätt
Postad 29 August 2013 - 08:17
har inga DLC till 2:an
Postad 29 August 2013 - 09:01
Håller med föga fårvanande. Balans, klasser, kartor, squads etc är mycket bättre på KZ2. Krävs även mer av spelaren i KZ2 då det inte är alldeles lätt att spela för COD-generationen... nog därför många gillar KZ3 MP bättre då det är "lättare".Vad gäller MP så är 2:an mil bättre än 3:an.
Postad 29 August 2013 - 11:19
Postad 29 August 2013 - 11:26
Ja, man kanske skulle slänga i KZ2-skivan ikväll...Radec Academy någon?
+ Rocket Launcher only!!!
Postad 04 September 2013 - 08:14
pga servrar, provade quick game först o då blev man rejält krossad när man fick möta massor med hög rankade, efter det så sökte jag
på spelare med samma rank, eftersom det var första gången jag körde KZ2 så fick jag spela med spelare med rank 0-10
Då lyckades man komm topp 1 ett par gånger
Postad 04 September 2013 - 11:34
Ok, låt mig formulera om mig;Smaksak. Båda är bra.
Jag tycker 2:an är mil bättre än 3:an.
Postad 04 September 2013 - 12:36
Killzone 4 Shadowfall Singleplayer
https://www.youtube....h?v=1N0Bwou-JNg
Postad 11 September 2013 - 12:34
No Exoskeletons or Jetpacks:
Owing to the decision to ensure that custom Warzone presets work on all multiplayer maps, there will be no Exoskeletons or Jetpacks in multiplayer when Killzone Shadow Fall launches. Their inclusion would introduce a wide number of new variables and exceptions to account for, and we want to focus on offering fair, reliable and consistent Warzone customizability.
och om någon var orolig för skölden:
Shields:
As glimpsed in the Gamescom multiplayer trailer, players can now select the ability to deploy a smart nano-shields that block enemy attacks while allowing allied projectiles through. The nano-shields can be destroyed or knocked out with EMP weapon attachments, or simply deconstructed when no longer needed. As with all class abilities, players have the option of disabling nano-shields in their custom Warzones. We’ll cover the classes and their available abilities in more detail in the coming weeks.
Postad 11 September 2013 - 15:01
No Exoskeletons or Jetpacks:
Hmm, jag gillade ju Jetpack rätt mycket. Det är kul att flyga omkring...
Postad 14 September 2013 - 16:03
2:an känns mer äkta på något sätt
nog om det
Killzone 4 Shadowfall Singleplayer
https://www.youtube....h?v=1N0Bwou-JNg
Va inget större fan av killzone för än jag köpte killzone 3. det var hur kul som helst!
Det här ser grymt bra ut måste jag säga!
Postad 17 September 2013 - 08:18
Killzone Shadow Fall Assault Class Weapons and Details Multiplayer!!
https://www.youtube....h?v=cL_Ac8RC5ss
Postad 18 September 2013 - 19:57
Nja...aimassist funkar ju som så att du inte behöver styra in styrkorset över fienden när fienden är i närhetetn utan att det fastnat/drar sig till fienden automatiskt. Finns många bra videos på tuben som visar detta, tror morlock (och härjarn eller l2ickard) har gjort en där man ser hur larvigt bra (OP!) aimassisten är på COD-spelen.
http://www.youtube.c...h?v=Ix964mfg8Kk
Här är videon, och du är med i den!
Typ 1 minut in ser man aimassisten.
Postad 24 September 2013 - 17:45

http://blog.eu.plays...n-pass-details/
Vad hände med gratis DLC då? Med tanke på att det ingår mp packs i season pass..
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 September 2013 - 17:46.
Postad 24 September 2013 - 18:12
As you can tell we’re pulling out all the stops for Killzone Shadow Fall multiplayer, and we already have a several forms of downloadable content planned for extensive post-launch multiplayer support. In addition to new competitive multiplayer maps – which, as we mentioned before, will be released for free – we’re also working on paid expansion packs that will further enhance your online experience.
Redigerat av OWC, 24 September 2013 - 18:20.
Postad 24 September 2013 - 18:22
Synd att nya mp-trailern bara var en rehash av den gamla+b-roll. De släppte riktigt grymma trailers till KZ2, en talang de verkar supit bort..
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 September 2013 - 18:27.
Postad 24 September 2013 - 21:00
Nu blev KZSF genast $20 dyrare...
Är väl standard nu för tiden? Bf4 kommer väl kosta en 1000 lapp.
Postad 24 September 2013 - 21:49
Nu blev KZSF genast $20 dyrare...
Det måste iofs inte betyda att man måste köpa Season Pass bara för att få det, det som ingår i Season Pass lär väl släppas i delar också.
Postad 24 September 2013 - 21:55
Nya VC-30 shotgun. Två hagelsprakare ihoptejpade!!
http://www.killzone....30-shotgun.html
Något för fraztheman?!
Ser ju ultrafet ut!!!
Postad 24 September 2013 - 22:05
Postad 24 September 2013 - 22:13
sluta vara så logisk!!! Sen i nästa pack tar de med STA14 utan acog, och det efter det ISA snipern....Det måste iofs inte betyda att man måste köpa Season Pass bara för att få det, det som ingår i Season Pass lär väl släppas i delar också.
Blir dyrt detta
en klass har en form av boost kallas speed dash, förvånar mig inte om man kan ha shotgun på dem klassen. GG hittar alltid på idiotier så man kan störa sig på...Gilla shotgun!!!! Fast man måste kunna comba den med boost för att det skall bli skoj...
Postad 25 September 2013 - 06:47
Postad 25 September 2013 - 07:56
Ny trailer från officiella sony youtubekanalen
http://www.youtube.c...h?v=ymcV_-_SwOs
Redigerat av Zerokelvin, 25 September 2013 - 07:57.
Postad 25 September 2013 - 12:09
Killzone 4 & BF4
Postad 27 September 2013 - 12:17
ja de hae sagt 60 för mp. Inget om sp så vi kan anta att det fortfarande är 30 med mer godis.
60 fps "a lot of the time" i mp och som sagt 30 fps i sp.
http://www.ign.com/a...0-and-heres-why
Postad 27 September 2013 - 12:26
60 fps "a lot of the time" i mp och som sagt 30 fps i sp.
http://www.ign.com/a...0-and-heres-why
det förstod man ju redan innan. finns inget spel till konsol som har konstant 60fps i multiplayer. definitivt inte CoD serien som stoltserar med sina 60fps... men alla vet att så inte är fallet när det väl hettar till
tycker det är bra att dem iaf siktar på 60fps i MP.
Postad 30 September 2013 - 15:44
Postad 30 September 2013 - 16:09
dedikerade servrar FTW!
http://www.killzone....detailed-3.html
Q: What is Killzone Shadow Fall’s multiplayer network structure like?
A: Killzone Shadow Fall has dedicated servers hosted in various regions around the world. These servers do not run the logic of the game – they only act as a hub between the clients, forwarding network traffic from one player in game to all other players in game. This allows people with a slower connection or strict firewall settings to play without issues. Almost all logic relating to you (e.g. moving, shooting and taking damage) runs on your local PS4, with only a very small portion of the game logic (i.e. mission/scoring logic) running on the ‘session master’, one PS4 in the game selected for its connection quality.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
2 bilder
148 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?