Postad 01 October 2013 - 13:54
Postad 01 October 2013 - 13:59
Har plötsligt fått problem ibland med att skicka sms/iMess. De går inte iväg. Startar om telefonen så fungerar det. Sen händer det igen. Någon annan?
hade samma problem. Detta fixade mina problem: http://www.macrumors...rking-in-ios-7/
Postad 01 October 2013 - 16:10
Att inte detta problem fått större uppmärksamhet tycker jag är konstigt då det rent ut sagt är riktigt dåligt utav Apple att göra så. Googlar man på nätet är det ett frekvent problem. Så jag är en gladare människa med iMessage avstängt.
Postad 01 October 2013 - 16:42
Postad 02 October 2013 - 20:09
Postad 03 October 2013 - 07:36
Postad 03 October 2013 - 07:40
Skulle kollat appstore innan jag frågade! Netflix ver 5.0 uppdaterad för iOS7 kom idag.Läste på Netflix Facebook att Netflix-appen inte funkar på iOS7. Kan någon bekräfta det?
Postad 07 October 2013 - 19:56
Kommer det nån fix tror ni?
/Magnus
Postad 07 October 2013 - 21:53
Någon annan med ipad2 som installerat ios7 som upplever att den blivit mycket segare? Vissa länkar på tex aftonbladet går ju inte ens öppna. Tycker att plattan mer känns som en billig kinaplatta. Menar inte att klaga egentligen, men innan ios7 flöt allt på. Det är ju liksom apples styrka, flytet. Nu flyter det segt som sirap.
Kommer det nån fix tror ni?
/Magnus
safari har blivit mycket mycket sämre i iOS7 för mig på min ipad 3, Safari har alltid varit skit featuremässigt men nu har det blivit riktigt oresponsivt och trögt och det känns precis som en billig kinaplatta när man använder Safari.
Chrome fungerar utan större problem så byt till Chrome om du inte redan använder det.
Postad 07 October 2013 - 22:10
safari har blivit mycket mycket sämre i iOS7 för mig på min ipad 3, Safari har alltid varit skit featuremässigt men nu har det blivit riktigt oresponsivt och trögt och det känns precis som en billig kinaplatta när man använder Safari.
Samma problem här med Ipad 3. Dessutom kraschar Safari ganska ofta för mig efter uppgraderingen. De vill väl få oss att köpa nytt...
Postad 08 October 2013 - 03:19
http://www.ljudochbi...ritid-med-ios-7
Vi får se om några timmar hur min Iphone 4 beter sig med batteritiden? Själv gillar jag det nya utseendet, hmm bortsett från färgen på mina mappar.
Redigerat av Unregistered2222, 08 October 2013 - 03:24.
Postad 08 October 2013 - 06:47
Samma problem här med Ipad 3. Dessutom kraschar Safari ganska ofta för mig efter uppgraderingen. De vill väl få oss att köpa nytt...
Jag instämmer också i denna kritik gällande safari och iOS7. jag upplever surf har blivit väldigt segt på alla mina iDevices (iPhone 5, iPhone 4, iPad 2, iPad 3 och iPad mini)
Jag tycker även andra appar som är uppkopplade har blivit sämre, det är som att det sker någon check eller liknande innan den får tillgång till nätet.
Postad 08 October 2013 - 06:55
Även jag har strul med iMessage, detta trots att jag resettat osv. (Temporär fix för min del)Har plötsligt fått problem ibland med att skicka sms/iMess. De går inte iväg. Startar om telefonen så fungerar det. Sen händer det igen. Någon annan?
Generellt är iOS 7 sluggish på min 4'a och en del appar kraschar (youtube) på min iPad (3).
Väntar på uppdateringar för ärligt talat var denna oväntat svajig.
Postad 08 October 2013 - 08:45
Har ni testat att installera om iOS7?
Ja ghade problem med Safari i förra iOS versionen att den slutade ladda ner hemsidor. Jag fick hårdstänga Safari och starta om den, hände jäkligt ofta.
Postad 08 October 2013 - 09:14
Safari har varit skit i flera år nu. Använd Chrome istället.
Safari är blixtsnabbt på min iPhone 5. Inga problem. Den är ju en fröjd att använda. Smooth och svepnavigering. Ni som tycker den är seg prova stänga av synkningen för Safari. Hört det har hjälpt visa.
Är Chrome bättre på iOS än Android då? På Android är det en hackfest och den är fan inte speciellt bra eller trevlig att använda. Lite ironiskt att den är så pass opopulär på sin egna hemmaplan. Stock browser på Android är bättre tycker jag. Chrome må vara bra till PC men bara för det behöver den inte vara lika bra på mobilfronten. Den kanske är bättre på iOS dock vad vet jag.
http://www.swedroid....ad.php?t=101349
Redigerat av deeyay, 08 October 2013 - 09:25.
Postad 08 October 2013 - 11:01
Postad 08 October 2013 - 19:28
Om man kör all in på Apple funkar safari bra. kör med både Crome och Safari och dom funkar lika bra tycker jag, föredrar dock Safari på min Mac, Crome kör jag på Windows burken.På telefonen funkar det väl ok men på i mac os är safari kass. Finns dessutom inte till Windows så hela synkningen blir då värdelös. Bättre att köra med Chrome så man har samma webläsare i alla systemen.
Postad 09 October 2013 - 06:52
Vill ha tillgång till dem så snabbt som möjligt.
Postad 09 October 2013 - 07:40
Angående webbläsare tycker jag att Safari är den bästa för Mac, iPhone och iPad. Använder win väldigt lite men när mina föräldrar hade det för några år sedan så fungerade Safari bäst även där. Numera åker dom Mac Mini och är supernöjda.
Fördelen med bara Appleprodukter är den synergin som man får mellan enheterna, och det är det som är den verkliga styrkan. Det är svårt att uppnå samma synergi då man blandar plattformar och det orsakar också ofta problem.
Postad 09 October 2013 - 10:46
Postad 09 October 2013 - 16:54
Det fanns ialla fall några grejer jag inte kände till!
http://iphone.appsto...-7-tips-tricks/
Tackar!!
Burstmode på kameran kände jag tex inte till sen innan
Postad 10 October 2013 - 09:43
så jag kommer avvakta tills vidare. Rent slöseri med pengar att köpa en telefon som inte fungerar med 4G. Snabbare datanät är viktigaste orsaken för mig att uppgradera från 4S, annars fungerar den bra nog tycker jag.
Av allt att döma kommer de nya iPhone-modellerna fungera i vårt 4G-nät, men det är en detalj vi fortfarande väntar på att Apple ska bekräfta. Så fort vi vet mer kommer vi att kommunicera ut det via alla våra säljkanaler.
http://blogg.telia.s...den-25-oktober/
Postad 10 October 2013 - 11:11
spotlight har blivit skitdåligt iom att man inte kan söka på internet eller wikipedia via det längre, det söker bara lokalt på telefonen
Det har väl alltid varit så?
telia har nu gått ut med säljstart MEN de vet inte om telefonerna är kompatibla med deras 4G nät än
så jag kommer avvakta tills vidare. Rent slöseri med pengar att köpa en telefon som inte fungerar med 4G. Snabbare datanät är viktigaste orsaken för mig att uppgradera från 4S, annars fungerar den bra nog tycker jag.
Av allt att döma kommer de nya iPhone-modellerna fungera i vårt 4G-nät, men det är en detalj vi fortfarande väntar på att Apple ska bekräfta. Så fort vi vet mer kommer vi att kommunicera ut det via alla våra säljkanaler.
http://blogg.telia.s...den-25-oktober/
De fungerar med LTE. Vi har samma frekvenser här som övriga Europa.
Postad 10 October 2013 - 11:23
Det har väl alltid varit så?
De fungerar med LTE. Vi har samma frekvenser här som övriga Europa.
1. nej, i iOS6 så kunde man välja att fortsätta söka på Internet eller Wikipedia
2. Hoppas det, läste om en som importerat från England och hade LTE på sin telefon utan problem men varför velar Telia? Kan det vara så att vissa frekvenser som de använder för 4G i vissa "svårare" områden inte fungerar på 5S/C?
Postad 10 October 2013 - 13:38
Postad 11 October 2013 - 10:20
Postad 11 October 2013 - 10:30
Något skumt med ljusstyrkan igen! Lyser på max trots att det är mörkt i rummet. Verkar som den hänger sig? Har hänt förut. Tyckte väl att skärmen varit ovanligt skarp på sistone. Inte undra på att det dragit mycket batteri de senaste dagarna.
Kanske nämnts innan men det verkar som inställningen av ljusstyrka har ändrats iom iOS 7. Minns dock inte på rak arm vad det var, men har för mig att reglaget numera ställer in minsta tillåtna ljusstyrka, inte faktisk ljusstyrka.
Postad 11 October 2013 - 10:55
Kanske nämnts innan men det verkar som inställningen av ljusstyrka har ändrats iom iOS 7. Minns dock inte på rak arm vad det var, men har för mig att reglaget numera ställer in minsta tillåtna ljusstyrka, inte faktisk ljusstyrka.
Efter att ha stängt av och satt på aut ett par gånger så fungerar det igen. När aut är på nu så ser jag ju hur reglaget ändrar sig beroende på omgivande ljus!?
Postad 11 October 2013 - 11:32
Det är dock inte skärmen som drar mest batteri så ljusstyrkan har inte så stor betydelse som man kan tro.
Postad 11 October 2013 - 12:20
Postad 11 October 2013 - 12:36
Tror du inte skärmen är det som drar mest batteri?Man ställer in det på den maxnivå man vill använda och sen ska telefonen anpassa sig neråt vid behov.
Det är dock inte skärmen som drar mest batteri så ljusstyrkan har inte så stor betydelse som man kan tro.
På de flesta android så kan du se vad batteriet använts till sen förra laddningen, skärmen är ju det som alltid drar mest ström.
Postad 11 October 2013 - 15:16
I beg to differNej datatrafik drar mest ström. Överlägset.
Postad 11 October 2013 - 21:24
Postad 12 October 2013 - 07:35
Fattar inte varför inte alla bilder från en annan enhet som hamnar i bildströmmen kan sparas i mottagande enhetens minne automatiskt om man vill det!?
Det går om du skapar delade bildströmmar.
Postad 12 October 2013 - 08:35
Fungerar de bara med apples skitprogram?
Postad 12 October 2013 - 10:18
Musikkontrollerna i lockscreen eller genvägen funkar inte överhuvudtaget för mig för varken Spotify eller Downcast i iOS7.
Fungerar de bara med apples skitprogram?
Om du menar höja/sänka volymen, byta låt osv så funkar det utmärkt på min 4a med spotify, med ios 7.0.2
Redigerat av Unregisteredb30b4e19, 12 October 2013 - 10:19.
Postad 12 October 2013 - 11:00
I beg to differ
Enligt mig drar Skärmen mest ström, sen möjligtvis datatrafik.
Prova ha en telefon i standby där det är dålig täckning så ska du se att batteriet tar slut tokigt snabbt.
Kanske annorlunda på android-telefoner iofs för skärmen på min Iphone 5 verkar inte dra speciellt mycket.
Inget jag märkt av iaf. Kör med nästan full ljusstyrka och klarar en dag utan problem.
Postad 12 October 2013 - 11:15
Det går om du skapar delade bildströmmar.
Förstår då bara inte var de ligger i enheten? Bilderna verkar inte hamna i samlingar så det går inte att se när bilden är tagen. Dessutom måste man aktivt gå in och lägga in bilden i en delad ström! Vill ha in alla mina bilder i en iPad löpande. Där skall man kunna ta bort de bilder man inte vill ha. I den vanliga bildströmmen lagras tydligen bilderna i iCloud i 30 dagar och i enheten sparas de senaste 1000 bilderna. Om jag inte aktivt sparar från bildströmmen så raderas dessa bilder bakifrån och vid en återlagd backup så tappar man tydligen de bilder som är äldre än 30 dagar!? Vill alltså löpande lagra alla bilder i en iPads minne från olika iPhones utan extra åtgärd.
Postad 12 October 2013 - 11:51
Postad 12 October 2013 - 12:10
Skaffa dropbox. Där kan man enkelt lagra sina bilder på samma ställe från alla sina enheter.
Jodå, det har jag också men nu får jag betala en jäkla massa extra pengar för detta om jag skall fortsätta. Vill dessutom inte ha mina bilder på någon "allmän" plats. Varför sälja i-enheter med upp till 64 GB när man inte kan få dit något på ett vettigt sätt? Mycket med i-grejerna är fantastiskt bra men ibland blir man lite trött!!
Postad 12 October 2013 - 12:49
Postad 12 October 2013 - 14:02
Synca låter som iTunes. Tänker jag inte använda igen. Om jag har 3 olika i-enheter för 7 papp styck skall jag väl inte behöva en dator också!?Jo molntjänsterna är inte gratis direkt. Vill du inte betala för tjänsterna så får du synka dina enheter hemma istället.
Postad 12 October 2013 - 14:28
Icloud är ju gratis, upp till 5gb, jag nyttjar de på alla min produkter, iphone, iPad, Mac dator och Win dator, funkar kanon, man synkar allt mellan per automatik.Jo molntjänsterna är inte gratis direkt. Vill du inte betala för tjänsterna så får du synka dina enheter hemma istället.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
38 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?