Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T
896 svar till detta ämne
Postad 08 November 2013 - 21:28
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Gröna streck i bilden brukar uppträda när HLS adaptive streaming korrigerar videokvalitén. Metoden känner av bandbredd och spelarens kapacitet att spela upp och justerar bitrate efter det. Av någon anledning får du inte fart på strömmen så att du får bra kvalitet. Jag har kört både hemma och på kontoret Viaplay, Netflix, SVT Play, TV4 Play,.... alla kör HLS adaptive streaming. Det räcker med 6-7Mbps ner från internet (Bredbandskollen) för att få bästa videokvalitet.
Ok, märkligt. Har som sagt 100/100 enligt bredbandskollen via både WiFi och nätverkskabel och får ändå det problemet. Verkar som att Viaplay inte får ut all bandbredd...
Redigerat av uberweiss, 08 November 2013 - 23:01.
Postad 09 November 2013 - 09:41
Unregistered92394e6c
-
Unregistered92394e6c
-
Användare
-
-
118 inlägg
Spotify går ej att köra ( kan ej lokalisera plats för lokal lagring när man startar appen). Varför den nu måste det?
Remoteappen är inte alls användarvänlig och stundtals riktigt jobbig.
Xbmc - efter man har installerat tillägget går programmet inte att klra. Finns det någon guide?
All form av Scraping av materialet har slutat med ett felmeddelande,
Ethernet fungerar inte ( som fler konstaterat)/
kan man köra tangentbord/mus från logitech eller liknande via USB??? (Väldigt önskvärt).
Postad 09 November 2013 - 10:40
sgtspiff
-
sgtspiff
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Spännande o se all problematik i början. Det knepiga är att produkten ofta döms efter första veckan. Sen hjälper det inte att uppgraderingar löser problemen.
Vad är det som funkar bra? Utan problem?
Postad 09 November 2013 - 10:45
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Nackdelen är väl om det inte fixas rätt omgående, eftersom livslängden inte är så lång, dröjer inte så länge innan det kommer ut nya.
Det är väl bara boxee box som överlevt tack vare några fanaticer.
Postad 09 November 2013 - 12:40
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Spotify går ej att köra ( kan ej lokalisera plats för lokal lagring när man startar appen). Varför den nu måste det?
Remoteappen är inte alls användarvänlig och stundtals riktigt jobbig.
Xbmc - efter man har installerat tillägget går programmet inte att klra. Finns det någon guide?
All form av Scraping av materialet har slutat med ett felmeddelande,
kan man köra tangentbord/mus från logitech eller liknande via USB??? (Väldigt önskvärt).
Spotfy fungerar på båda våra testmaskiner vi har igång. Appen sparar spellistor och info i enheten och söker efter SD-kort, tror jag det är. Om den inte hittar det av någon anledning går den inte igång. Men det är inte externt SD-kort som behövs, en del av inbyggda minnet är mappat som sd-kort och det skall apparna använda. Har någon mer problem med Spotify, alt. kan verifiera att det fungerar? Vi skall lägga upp en instruktion på hemsidan för hur man installerar XBMC, men tror jag kan lägga upp en demovideo på YouTube idag eller imorgon. Jag har gjort installationen 4-5 gånger men inte lyckas få något problem med den, så vet inte riktigt vad som är orsaken hos dig ännu. Man kan använda USB tangentbord/mus.
Postad 09 November 2013 - 12:58
Unregistered92394e6c
-
Unregistered92394e6c
-
Användare
-
-
118 inlägg
Spotfy fungerar på båda våra testmaskiner vi har igång. Appen sparar spellistor och info i enheten och söker efter SD-kort, tror jag det är. Om den inte hittar det av någon anledning går den inte igång. Men det är inte externt SD-kort som behövs, en del av inbyggda minnet är mappat som sd-kort och det skall apparna använda. Har någon mer problem med Spotify, alt. kan verifiera att det fungerar?
Vi skall lägga upp en instruktion på hemsidan för hur man installerar XBMC, men tror jag kan lägga upp en demovideo på YouTube idag eller imorgon. Jag har gjort installationen 4-5 gånger men inte lyckas få något problem med den, så vet inte riktigt vad som är orsaken hos dig ännu.
Man kan använda USB tangentbord/mus.
Tack för snabb respons. Jag var orolig för att det just behövdes ett externt SD-kort för att köra Spotify. Som du säger verkar den ej hitta det inbyggda minnet. Får prova att ta bort appen och reinstallera. Något annat som kan göras? Remote Appen till Android-enheter är bra mycket bättre än den till iOS (som jag körde initialt på min iPad - Denna kan alltså varmt rekommenderas till användarna. Nu blir det till att testa vidare.
Postad 09 November 2013 - 13:05
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
OK, vad bra att du förtydliga angående TizzRemote
Version 2 kommer till iPhone senare, men första versionen som finns idag är ganska begränsad. Men den för Android har mycket mer funktioner och möjligheter.
Prova gärna att ominstallera få se om det hjälper, som sagt jag har Spotify på två S20 här och där är inget problem. Men vi undersöker det.
Postad 09 November 2013 - 13:12
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Nu blir det till att testa vidare.
Om du har Spotify i din iPhone så kan du tex installera en AirPlay app på TizzBird och därefter spela med iPhone som fjärrkontroll och skicka Spotify musiken via Airplay till TizzBird. Personligen tycker jag det är det ultimata sättet att lyssna på Spotify i sin ljudanläggning. Jag har det på alla mina externa diskar som då är kopplade mot min linuxburk, där det då också snurrar ext4.
Ja dom externa är usb-diskar.
Vi kollar upp om det går att fixa Ext3/Ext4. Den har Ext4 på interna NAND, så det borde finnas möjligheter.
Postad 09 November 2013 - 13:22
Unregistered92394e6c
-
Unregistered92394e6c
-
Användare
-
-
118 inlägg
OK, vad bra att du förtydliga angående TizzRemote  Version 2 kommer till iPhone senare, men första versionen som finns idag är ganska begränsad. Men den för Android har mycket mer funktioner och möjligheter. Prova gärna att ominstallera få se om det hjälper, som sagt jag har Spotify på två S20 här och där är inget problem. Men vi undersöker det.
Försöker att vara konstruktiv i min kritik/åsikter så vi kan göra den här produkten ännu lite bättre :-) Ominstallationen resulterade i samma sak. Ett meddelande om att internt SD-kort ej kan hittas. När man trycker ok startar Spotify, men allt är vitt och inga ikoner finns för att navigera vidare. Jag har Airplay i min Receiver som fungerar mycket väl - tänkte mer att det var skönt att kunna köra allt från en och samma källa. Jag skall dock prova att dra ner Airplay-appen och köra direkt mot Tizzbirden. Vill än en gång lyfta frågan med scraping - finns det något sätt att "scrapa" en hel nätverksmapp på ett smidigt sätt. Det hade gjort mycket för det visuella. Kan man ändra tematiseringen i mediaspelar-läget?
Postad 09 November 2013 - 13:44
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Märkligt med Spotify, jag mailar Korea och hår om de har några tips.
Scrape Advanced - All skall göra det för en hel mapp. Jag vet att det ibland är problem med skrivrättigheter i NFS shares, vilket gör att scapingen inte ger något, eftersom TizzBird inte får spara informationen i mappen.
Vad menar du med tematisering?
Postad 09 November 2013 - 14:11
Unregistered92394e6c
-
Unregistered92394e6c
-
Användare
-
-
118 inlägg
Märkligt med Spotify, jag mailar Korea och hår om de har några tips.
Scrape Advanced - All skall göra det för en hel mapp. Jag vet att det ibland är problem med skrivrättigheter i NFS shares, vilket gör att scapingen inte ger något, eftersom TizzBird inte får spara informationen i mappen.
Vad menar du med tematisering?
OK - perfekt. Jo med tematisering menar jag om man kan ändra från den blåa (och ganska intetsägande) temat när man väljer bilder, musik, film, filer, appar, settings. Om man kan piffa till detta med annan bakgrund, utseende etc. Av någon anledning fungerar det helt plötsligt med Ethernet. Jag har dock problem med lagg när jag spelar Full-HD material. Laggar ganska friskt - kör med CAT6-kablar direkt mot Netgearswitch där mitt Synology-NAS sitter. Kan man mäta anslutning mot NASet - typ vilken bandbredd man uppnår internt?
Redigerat av Unregistered92394e6c, 09 November 2013 - 14:19.
Postad 09 November 2013 - 14:12
Bonzichrille
-
Bonzichrille
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Jag fattar inte detta med nätverksporten. Är det så att denna är sönder på alla S20T eller endast hos vissa? Funkar det bara att köra via WIFI?
Postad 09 November 2013 - 14:44
nummersju
-
nummersju
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kan du svara på frågan om det är Live sändning eller Film/TV?
Film
Postad 09 November 2013 - 15:00
loffeciv
-
loffeciv
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Min enhet startar upp av sig själv efter att jag stängt av den. Den är kopplad till ethernet, kan det vara någon bugg i typ "wake up by lan"? I övrigt är den kopplad till Denon receiver via HDMI.
Postad 09 November 2013 - 15:17
Unregistered92394e6c
-
Unregistered92394e6c
-
Användare
-
-
118 inlägg
Min enhet startar upp av sig själv efter att jag stängt av den. Den är kopplad till ethernet, kan det vara någon bugg i typ "wake up by lan"? I övrigt är den kopplad till Denon receiver via HDMI.
Min gjorde samma sak - kör HDMI mot en Denon AVR2113
Postad 09 November 2013 - 15:38
nummersju
-
nummersju
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har funkat perfekt. Hittade alla omslag utom ett 
Ok. Hittar inte någon alls.
Postad 09 November 2013 - 15:48
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
OK - perfekt.
Jo med tematisering menar jag om man kan ändra från den blåa (och ganska intetsägande) temat när man väljer bilder, musik, film, filer, appar, settings. Om man kan piffa till detta med annan bakgrund, utseende etc.
Av någon anledning fungerar det helt plötsligt med Ethernet.
Jag har dock problem med lagg när jag spelar Full-HD material. Laggar ganska friskt - kör med CAT6-kablar direkt mot Netgearswitch där mitt Synology-NAS sitter. Kan man mäta anslutning mot NASet - typ vilken bandbredd man uppnår internt?
Ethernet är instabilt, det fungerar men inte alltid. Du kan testa med filhanteraren att kopiera en fil från NASen till ett USB-minne i TizzBird så ser du vilken hastighet du får. JAg har kört mkv-filer med 100Mbps bitrate från Synology till S20 med kabelanslutning utan hackningar, så det är ingen begränsning om anslutningen fungerar korrekt. JAg skall kolla om det går att ändra bakgrundsbilder i GUI, Jag fattar inte detta med nätverksporten. Är det så att denna är sönder på alla S20T eller endast hos vissa? Funkar det bara att köra via WIFI?
Det är bugg i mjukvaran som fixas i kommande uppgradering. Min enhet startar upp av sig själv efter att jag stängt av den. Den är kopplad till ethernet, kan det vara någon bugg i typ "wake up by lan"? I övrigt är den kopplad till Denon receiver via HDMI.
Är det från "standby" eller "power off" läge den startar av sig själv? Ok. Hittar inte någon alls.
Var har du filmerna? NAS modell, NFS/Samba eller USB?
Postad 09 November 2013 - 15:53
nummersju
-
nummersju
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Var har du filmerna? NAS modell, NFS/Samba eller USB?
Synology 212j nas.
Postad 09 November 2013 - 16:05
JohnnyMann
-
JohnnyMann
-
Forumräv
-
-
843 inlägg
Men ohhh då, tänkte köpa denne tills jag ser detta. Hur fan kan man släppa en mediaspelare där Ethernet inte fungerar????
Postad 09 November 2013 - 17:05
Unregistered92394e6c
-
Unregistered92394e6c
-
Användare
-
-
118 inlägg
Synology 212j nas.
Samma Nas som jag har (for the record)
Postad 09 November 2013 - 17:40
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Synology 212j nas.
Har du kolla att TizzBird har skrivrättigheter i mabben på NASEen? Jag har och så en Synology DS-212j och ansluter med NFS, scraping fungerar utan problem. Men man måste ha rättigherena rätt inställda i NASen. Det finns en guide för Synology på vår hemsida under support/manualer
Postad 09 November 2013 - 18:26
Unregistered92394e6c
-
Unregistered92394e6c
-
Användare
-
-
118 inlägg
Har du kolla att TizzBird har skrivrättigheter i mabben på NASEen? Jag har och så en Synology DS-212j och ansluter med NFS, scraping fungerar utan problem. Men man måste ha rättigherena rätt inställda i NASen. Det finns en guide för Synology på vår hemsida under support/manualer
Detta fixade min Scraping-problematik - Tack!
Postad 09 November 2013 - 19:11
nummersju
-
nummersju
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Detta fixade min Scraping-problematik - Tack!
Samma här! Tack !
Postad 09 November 2013 - 20:03
loffeciv
-
loffeciv
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Är det från "standby" eller "power off" läge den startar av
Efter att jag tryckt på röda avstägningsknappen på remoten. Stora blå lampan på fronten slocknar ett tag men börjar sedan blinka och startar upp.
Postad 09 November 2013 - 20:50
loffeciv
-
loffeciv
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Va i h-vete!!! Skulle precis köra igång en film på Filmnet genom deras app och får felmeddelandet "Din mobiltelefon är rotad och du kan inte spela upp något innehåll"
Surfar jag in och försöker starta den vägen så krävs Silverlight-plugginen vilket mig veterligen inte stödja av Android.
Tips mottages vänligen
Redigerat av loffeciv, 09 November 2013 - 21:47.
Postad 09 November 2013 - 21:44
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Kommer det bli möjligt med fler shares i nästa uppdatering.?
Postad 09 November 2013 - 21:56
loffeciv
-
loffeciv
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Upplever stora problem med Viaplay
1. När jag startar Viaplay står det något i stil med att denna enhet inte är en enhet som direkt stödja av Viaplay och om man upplever problem skall man ändra till enhetens egna videospelare
2. Startar jag en film med viaplays videospelare hackar det något överjävulskt
3. Ändrar jag till Tizzbirdens videospelare i inställningar snurrar det på bra MEN då står det att det inte finns rättigheter att spela upp samtlig media och MÅNGA filmer försvinner från de valbara
Dessutom varför går skärmsläckaren igång när man tittar på film. Ganska irriterande att behöva trycka på remoten var och varannan minut
Postad 09 November 2013 - 23:06
JohnnyMann
-
JohnnyMann
-
Forumräv
-
-
843 inlägg
Hm,,känns som att detta inte är en färdig produkt än. Nu är jag glad att jag väntade med att köpa den!
Postad 10 November 2013 - 00:42
nummersju
-
nummersju
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hm,,känns som att detta inte är en färdig produkt än. Nu är jag glad att jag väntade med att köpa den!
Småsaker jämfört med tex xtreamer prodigy när den kom. Enda för mig är viaplays dåliga kvalitet och det är inte hela världen för min del. Kan köra den från tv' s app tills det har löst sig. Funkar kanon annars.
Postad 10 November 2013 - 00:51
Unregistered92394e6c
-
Unregistered92394e6c
-
Användare
-
-
118 inlägg
Upplever stora problem med Viaplay
1. När jag startar Viaplay står det något i stil med att denna enhet inte är en enhet som direkt stödja av Viaplay och om man upplever problem skall man ändra till enhetens egna videospelare
2. Startar jag en film med viaplays videospelare hackar det något överjävulskt
3. Ändrar jag till Tizzbirdens videospelare i inställningar snurrar det på bra MEN då står det att det inte finns rättigheter att spela upp samtlig media och MÅNGA filmer försvinner från de valbara
Dessutom varför går skärmsläckaren igång när man tittar på film. Ganska irriterande att behöva trycka på remoten var och varannan minut
Jag har också problem med att skärmsläckaren går igång när man ser på längre Youtube-klipp etc
Postad 10 November 2013 - 07:27
musse1964
-
musse1964
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Fick min Tizzbird i fredags, kopplat en USB HD (500 gb) med några filmer.Har inte lyckat se en ända film.
Trodde inte att det var så komplicerat.Hur gör man det......
Tack för svaret!
Postad 10 November 2013 - 07:44
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Efter att jag tryckt på röda avstägningsknappen på remoten. Stora blå lampan på fronten slocknar ett tag men börjar sedan blinka och startar upp.
Ändra i Settings>System>Advanced settings funktionen för Power Button från Standby till Power off, så stängs den av istället för att gå till energisparläge. Jag har rapporterat problem med Standby till Korea, det blir fixat med uppgradering.
Postad 10 November 2013 - 08:07
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Va i h-vete!!! Skulle precis köra igång en film på Filmnet genom deras app och får felmeddelandet "Din mobiltelefon är rotad och du kan inte spela upp något innehåll"
Surfar jag in och försöker starta den vägen så krävs Silverlight-plugginen vilket mig veterligen inte stödja av Android.
Tips mottages vänligen
Jag gissar att de använder Widevine DRM-skydd, det är en del tjänster som gör det (HBO, Magine,..). Widevine kontrolleras av Google och även om det tekniskt sett inte är något problem för TizzBird (finns redan implementerat i Telechips kretsarna) så är det tydligen väldigt svårt att få tillstånd att använda tekniken. Jag tror att förr eller senare kommer det här att lösa sig på något sätt, Netflix fungerar exemplariskt, Viaplay fungerar bra men har vissa begränsningar för mobilenheter pga rättighetsavtal, TV-kanalerna likaså. Innehållsleverantörerna går mot plattformsoberoende och har intresse av att nå så många användare som möjligt med sina tjänster. Marknadskrafterna kommer att verka för en bättre tillgänglighet.
Postad 10 November 2013 - 08:10
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Skärmsläckaren ändras i Settings>System, det går att stänga av den eller ändra tidsintervall. Jag har föreslagit att man sätter den som avstängd i "default" när man väljer Android Startbild som tema.
Postad 10 November 2013 - 08:13
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Hej! Fick min Tizzbird i fredags, kopplat en USB HD (500 gb) med några filmer.Har inte lyckat se en ända film. Trodde inte att det var så komplicerat.Hur gör man det...... Tack för svaret! 
Vad är problemet? Känner den inte av att du ansluter disken, eller hittar du inte hur du söker efter film och startar? Eller varför har du inte lyckats se någon film?
Postad 10 November 2013 - 08:32
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Vi försöker på alla sätt och vis få fram en situation där vi får Viaplay att spela med dålig kvalitet, hittills har all olika inställningar etc gett HD-kvalitet vid filmuppspelning. Om någon har tips på inställning eller förutsättning för att få fram problemet tar vi tacksamt emot det.
Postad 10 November 2013 - 09:54
nummersju
-
nummersju
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Vi försöker på alla sätt och vis få fram en situation där vi får Viaplay att spela med dålig kvalitet, hittills har all olika inställningar etc gett HD-kvalitet vid filmuppspelning. Om någon har tips på inställning eller förutsättning för att få fram problemet tar vi tacksamt emot det.
Jag kör helt default vad det gäller inställningar och det ser bedrövligt ut. Försökt att titta på Dora som min dotter gärna vill se. Kollar via TV' ns app så länge.Tizzbirden skalar ner den till 4:3 vilket tv'ns app inte gör. Kollar jag på en film så buffrar den mellan varven.
Postad 10 November 2013 - 11:24
loffeciv
-
loffeciv
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag kör helt i default. Kör jag med viaplays spelare så hackar det som bara den Byter jag till tizzbird inbyggda spelare via inställningar i Viaplay appen så flyter det på bra MEN då får man inte spela alla filmer pga något med rättigheter.
Postad 10 November 2013 - 14:04
Smörjarn
-
Smörjarn
-
Rookie
-
3 inlägg
Har problem med DVD-iso. Alla mina spelar upp i 4:3 och jag kan inte ändra förhållandet som på mina .mkv. Vissa (alla?) stillbildsmenyer är helt svarta, bara knapparna syns. Angle-övergångar funkar också riktigt illa, hackar rejält..
Någon som har samma problem?
Filerna ligger förresten på usb-ansluten hårddisk.
Postad 10 November 2013 - 14:23
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Någon mer än jag som har problem med digitalt ljud via HDMI? Fungerar bara ibland och ljudet försvinner när jag spolar i en film. Analogt via HDMI funkar fint..
Postad 10 November 2013 - 14:47
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Har problem med DVD-iso. Alla mina spelar upp i 4:3 och jag kan inte ändra förhållandet som på mina .mkv. Vissa (alla?) stillbildsmenyer är helt svarta, bara knapparna syns. Angle-övergångar funkar också riktigt illa, hackar rejält.. Någon som har samma problem? Filerna ligger förresten på usb-ansluten hårddisk.
ISO är fixad i kommande uppgradering Jag har hittat problem med vissa filmer som har DTS-ljud. Dolby verkar inte vara något problem, eller vad hade du för format? Någon mer än jag som har problem med digitalt ljud via HDMI? Fungerar bara ibland och ljudet försvinner när jag spolar i en film. Analogt via HDMI funkar fint..
Postad 10 November 2013 - 15:17
dannewestis
-
dannewestis
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag följer den här tråden med intresse, då jag är ute efter en mediaspelare som både kan spela upp filmer/bilder/musik från datorn, OTT (Netflix och/eller Viaplay), YouTube, play-tjänster som SVT Play och TV4 Play och musik via Spotify (vilket kräver Premium, inte bara Unlimited?).
Har kollat på Google Chromecast, Dune HD Base 3D, D-Link Boxee Box och TizzBird N1 och TizzBird S20T. Men blir mest snurrig av alla alternativ och dessutom blandade erfarenheter i den här tråden. Är TizzBird S20T ändå det i dagsläget bästa alternativet för ovanstående önskemål?
XBMC är ju oxå en fördel, för snyggare gränssnitt, kategorisering osv. Men är TizzBird S20T bästa sättet att köra XBMC?
Om inga bättre alternativ finns för mina önskemål funderar jag på att ändå beställa en TizzBird S20T och hoppas på att uppgraderingar fixar barnsjukdomarna.
Postad 10 November 2013 - 16:10
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Jag har hittat problem med vissa filmer som har DTS-ljud. Dolby verkar inte vara något problem, eller vad hade du för format?
DTS har jag testat. Drog ett test precis med en film, gick bra i början, sen spolade jag fram och playade igen, då skickas ingen ljudsignal längre.
Postad 10 November 2013 - 16:36
Unregistered92394e6c
-
Unregistered92394e6c
-
Användare
-
-
118 inlägg
Jag följer den här tråden med intresse, då jag är ute efter en mediaspelare som både kan spela upp filmer/bilder/musik från datorn, OTT (Netflix och/eller Viaplay), YouTube, play-tjänster som SVT Play och TV4 Play och musik via Spotify (vilket kräver Premium, inte bara Unlimited?).
Har kollat på Google Chromecast, Dune HD Base 3D, D-Link Boxee Box och TizzBird N1 och TizzBird S20T. Men blir mest snurrig av alla alternativ och dessutom blandade erfarenheter i den här tråden. Är TizzBird S20T ändå det i dagsläget bästa alternativet för ovanstående önskemål?
XBMC är ju oxå en fördel, för snyggare gränssnitt, kategorisering osv. Men är TizzBird S20T bästa sättet att köra XBMC?
Om inga bättre alternativ finns för mina önskemål funderar jag på att ändå beställa en TizzBird S20T och hoppas på att uppgraderingar fixar barnsjukdomarna.
På det stora hela anser jag att Tizzbird just nu är det bästa valet. Liksom dig satt jag och sneglade på alternativen som du nämner, men valet föll på Tizzbird då den uppfyller alla krav jag har på en mediaspelare. Ja, det finns barnsjukdomar, men det finns också mycket positivt. Förhoppningsvis kommer ngn release snart som tar bort många av de saker som dyker upp i denna tråd. Har du lite tålamod och förståelse för att det är en ny produkt tror jag inte du kommer ångra dig. Tycker tom. att standardspelaren med Scrapingen är riktigt trevligt (även fast jag är sugen på XBMC.
Postad 10 November 2013 - 18:18
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Installation av XBMC
1. Ladda ner XBMC apk till USB-minne: http://xbmc.org/download/
2. Ladda ner Tizzbird plugin för S20T: http://www.tizzbird....ugin_hybrid.apk
3. Anslut USB-minne till S20T
4. Starta Filhanteraren och leta på XBMC filen, välj den för att starta installationen
5. Bocka i "Tillåt installation från okända källor"
6. Installera Tizzbird Plugin
7. Mappa nätverksenheter i TizzBirds GUI
8. Starta XBMC första gången, och avsluta när den laddat färdigt
9. Kör TizzBird XBMC appen
10. Lägg till video från nätverksenheter via Root Filesystem, välj Storage mappen så hittar ni nätverksenheterna i nummer ordning
Klart
http://youtu.be/DtJxoOxLBCM
Postad 10 November 2013 - 19:36
ulfw
-
ulfw
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag har några DVB-T-frågor: - Fungerar det att titta på digital-tv (DVB-T), spela in och spela upp utan att ha internetkoppling ?
- Kan alla uppgraderingar ske OTA ? Det är icketekniska personer som skulle använda S20T om jag köper den.
- Finns verkligen DVB-T-inspelnings/EPG-funktionemn med i den version av S20T som är ute nu ? Inte enligt manualen http://tizzbird.se/d...x (English).pdf i avsnitt 12.3 så är så inte fallet ?
- I vilket format sparas inspelad digitaltv ? Om jag förstått rätt är det AVCHD/Mpeg4 ? Kan man välja inspelningskvalitet och hur mycket plats tar inspelad TV per timme ?
Undrar Ulf W
Postad 10 November 2013 - 21:29
musse1964
-
musse1964
-
Rookie
-
3 inlägg
.Nu har det gått 3 dagar och jag har inte lyckats få den att fungera än #TizzBird hybrid Smart TV Box S20T#Kopierat ett par filmer(olika format; avi ,mkv på en 8 gb USB ) mkv filer gick inte alls att se.Däremot avi format fungerade strålande...ca 1500 kr kostade den och 3 förlårade dagar....Den är så komplicerat ..snart flyger den genom fönstret förestän säljer den för 500 kr om det är ngn som vill köpa den....... m,v,h,Blatte Salvatore
Postad 10 November 2013 - 22:28
Matte75
-
Matte75
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
.Nu har det gått 3 dagar och jag har inte lyckats få den att fungera än #TizzBird hybrid Smart TV Box S20T#
Kopierat ett par filmer(olika format; avi ,mkv på en 8 gb USB ) mkv filer gick inte alls att se.Däremot avi format fungerade strålande...ca 1500 kr kostade den och 3 förlårade dagar....Den är så komplicerat ..snart flyger den genom fönstret förestän säljer den för 500 kr om det är ngn som vill köpa den....... m,v,h,Blatte Salvatore
Jag köper den för 500kr.
Postad 10 November 2013 - 23:33
Unregistered69e74566
-
Unregistered69e74566
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Var väldans vilka problem många har?
För min del funkar internet fint.
Scraping funkar kanon.
Det enda som inte funkade var det där med ?123 tangentbordet men det skulle fixas i nästa uppdatering så jag tar det piano
Redigerat av Unregistered69e74566, 10 November 2013 - 23:34.
Postad 11 November 2013 - 08:28
EvilHomer76
-
EvilHomer76
-
Rookie
-
3 inlägg
Tycker att produkten känns lovande, men det är viktigt att uppdateringarna kommer snabbt för att lösa de problem som dykt upp nu.
Gränssnittet är bra tycker jag och det fungerar mycket bra med TizzRemote appen, särskilt smidigt att i plattan/telefonen kunna välja bland filerna på nätverket.
De problem som jag framförallt haft hittills:
- Problem för TB att hitta ansluten USB-hårddisk. Lyckades inte från början, sedan efter att ha bytt port någon gång så funkade det.
- Efter det hittar den nu inte USB-hårddisken alls. Mycket irriterande.
- Relativt smidigt att lägga till NFS-enhet efter att ha installerat TizzNFS på datorn. Problemet var dock att nästa gång hittade inte TizzBird den upplagda NFS-enhet och man fick göra om proceduren igen. Nu har det dock funkat några gånger utan att behöva lägga upp det igen.
- Scrapingen får jag inte till att fungera. Finns det någon guide för hur man ska göra där, eller hur filnamn måste se ut etc?
Hur snart väntas uppdatering av firmware skickas ut och vilka problem kommer att lösas där?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|