Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som
283 svar till detta ämne
Postad 13 July 2014 - 19:20
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
tsss. -aspen- är ju bara ett troll eller så är han bara helt jävla dum i huvudet.
Varför det? Ställas inför en dator och en kanonfull människa, hur ska man förstå att man ska styra det via en app? Jag vet att många är nöjda med SONOS och jag är väldigt nöjd med min squeezebox (som är lite flexiblare och bättre, men kräver mer runt omkring). Jag tycker att det finns stora begränsningar på vissa områden och visst kan man hitta dem om man läser på, men ser man bara reklamen är det oerhört lätt att bli lurad då jag tycker att den är direkt felaktig.
Postad 13 July 2014 - 19:25
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
På vilket sätt upplever du reklamen som felaktig?
Postad 13 July 2014 - 21:18
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Som man kan streama enbart ljud ifrån stämmer bra, just detta "aspen" menar. Hur fungerar sonos och airplay för dig då? För du har väl det eftersom du kommenterar? 
Det är ju just det, Sonos som sådant stödjer inte Youtube, utan man måste ta ut ljudet från webläsaren på annat sätt, tex line, airplay etc.. Men då Youtube inte är en musiktjänst så borde den inte innefattas i "reklamen".
Postad 13 July 2014 - 21:32
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
En låt med bild är inte längre musik, konstigt.
Haha med det argumentet vore det ju lika "dåligt" att man inte kan lyssna på Jurassic Parks ljudspår genom sin Sonosanläggning. Att nånting innehåller ljud gör det kanske inte till en musiktjänst? Skulle vara kul att se andra vardagsprodukter försöka sågas lika flitigt som Sonos i denna tråden  Undrar hur det skulle se ut...
Postad 13 July 2014 - 21:37
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Haha med det argumentet vore det ju lika "dåligt" att man inte kan lyssna på Jurassic Parks ljudspår genom sin Sonosanläggning. Att nånting innehåller ljud gör det kanske inte till en musiktjänst?
Skulle vara kul att se andra vardagsprodukter försöka sågas lika flitigt som Sonos i denna tråden Undrar hur det skulle se ut...
Hands down, årets inlägg
Postad 13 July 2014 - 22:26
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Det blir ju så när både Sonos och användarna har så kopiöst hög svansföring. Det är en rätt begränsad produkt (även om den blir mindre så om man köper en mängd extragrejor), som målas upp som guds gåva till kompletta ljudsystem. Med lite ödmjukhet från Sonos och dess evangelister hade inte Sonos nagelfarits så hårt.
Postad 13 July 2014 - 23:18
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Vem har målat upp det som en gudagåva till ett komplett ljudsystem?
Redigerat av Zartok, 13 July 2014 - 23:19.
Postad 14 July 2014 - 08:52
woops
-
woops
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Haha med det argumentet vore det ju lika "dåligt" att man inte kan lyssna på Jurassic Parks ljudspår genom sin Sonosanläggning. Att nånting innehåller ljud gör det kanske inte till en musiktjänst?
Skulle vara kul att se andra vardagsprodukter försöka sågas lika flitigt som Sonos i denna tråden Undrar hur det skulle se ut...
Jo, så kallade trådlösa routers (ej mobila alltså) borde ju få en egen rage i någon annan forumdel. De är ju inte ett skvatt trådlösa om man ska gå efter definitionerna i den här tråden. De måste ju knytas fast i väggen för att fungera! Förskräckligt!
Postad 15 July 2014 - 17:45
carlr
-
carlr
-
Användare
-
-
184 inlägg
Den här tråden är stor humor - på alla sätt och vis...
Postad 16 July 2014 - 07:58
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Postad 16 July 2014 - 08:09
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Har nu kopplat produkten TP-Link TL-WA750RE till denna tråd eftersom den behövs om man bara köper en av dessa trådlösa högtalare och man vill köra trådlöst. Billigaste jag kunde hitta men tyvärr med usla betyg men om man inte vill lägga ut pengar på en dyrare trådlös brygga eller Sonos Mediabridge...
Redigerat av ruva, 16 July 2014 - 08:11.
Postad 16 July 2014 - 08:15
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Viaplay, HBO, svtplay stöds inte heller, dom är precis som Youtube en videostreamingtjänst.
Det är bara en mycket liten del av Youtube som är musikvideos, varför ska en sonos stödja det som inte har någon skärm?
Postad 16 July 2014 - 08:25
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Förklara för mig är ni snälla.
Kan man köpa endast denna trådlösa högtalare, koppla in den i eluttaget och bara starta sin mobil/platta para ihop den, ladda ner en app och spela Spotify eller Deezer trådlöst? Eller måste man koppla denna trådlösa grej med nätverkssladd till en trådlös Accespunkt 
I så fall är nog denna TP-Link billigast
Du behöver en Sonos Bridge (accesspunkt) som kopplas trådat till din router hemma.
Den streamar sedan allt till alla Play-högtalare du har därhemma.
Postad 16 July 2014 - 08:35
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Tycker reklamen är väldigt bra och tydlig, är man osäker på vad som kan streamas eller inte förstår vad den kan göra utifrån all information som står i texten så ska man ringa till t.ex Hifiklubben och fråga.
Och som så många i tråden sagt, man köper inget utan att veta vad man köper.
Postad 16 July 2014 - 08:42
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Det blir ju så när både Sonos och användarna har så kopiöst hög svansföring. Det är en rätt begränsad produkt (även om den blir mindre så om man köper en mängd extragrejor), som målas upp som guds gåva till kompletta ljudsystem. Med lite ödmjukhet från Sonos och dess evangelister hade inte Sonos nagelfarits så hårt.
Hate.jpg 196.16K
1 Antal nerladdningar
Postad 16 July 2014 - 16:50
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2485 inlägg
Tycker reklamen är väldigt bra och tydlig, är man osäker på vad som kan streamas eller inte förstår vad den kan göra utifrån all information som står i texten så ska man ringa till t.ex Hifiklubben och fråga.
Och som så många i tråden sagt, man köper inget utan att veta vad man köper.
Att faktiskt veta vad man köper är en lyx. Jag köpte en skrivare nyligen, och informationen bestod av irrelevanta siffror samt reklamfilmer som lovade att jag skulle bli en tvålfager och lycklig amerikansk man i övre medelklassen med lika tvålfagra fru och barn, samt att skrivaren skulle bli våran smakfullt inredda treplansvillas heliga altare som står i centrum av den gigantiska vardagsrummet och förgyller vårat perfekta liv med vackert utskrivna foton där vi visar våra kritvita leenden för våra lika tvålfagra nära och kära. Allt till munter musik.
Postad 16 July 2014 - 19:04
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Att faktiskt veta vad man köper är en lyx.
Jag köpte en skrivare nyligen, och informationen bestod av irrelevanta siffror samt reklamfilmer som lovade att jag skulle bli en tvålfager och lycklig amerikansk man i övre medelklassen med lika tvålfagra fru och barn, samt att skrivaren skulle bli våran smakfullt inredda treplansvillas heliga altare som står i centrum av den gigantiska vardagsrummet och förgyller vårat perfekta liv med vackert utskrivna foton där vi visar våra kritvita leenden för våra lika tvålfagra nära och kära. Allt till munter musik.
Om det är en 3D skrivare kan du få allt detta.
Postad 16 July 2014 - 19:06
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Jag köpte en skrivare nyligen, och informationen bestod av irrelevanta siffror samt reklamfilmer som lovade att jag skulle bli en tvålfager och lycklig amerikansk man i övre medelklassen med lika tvålfagra fru och barn, samt att skrivaren skulle bli våran smakfullt inredda treplansvillas heliga altare som står i centrum av den gigantiska vardagsrummet och förgyller vårat perfekta liv med vackert utskrivna foton där vi visar våra kritvita leenden för våra lika tvålfagra nära och kära. Allt till munter musik.
Och hur var detta relevant till diskussionen eller relaterat till just den tillgängliga informationen om Sonos?
Postad 16 July 2014 - 19:29
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2485 inlägg
Och hur var detta relevant till diskussionen eller relaterat till just den tillgängliga informationen om Sonos? 
En jämförelse i största allmänhet. När jag besökte Sonos hemsida efter att tråden föddes och jag blev nyfiken, hittade jag inte så mycket information om hur det egentligen fungerar - information som jag skulle velat ha om jag själv ville ha ett trådlöst musiksystem. Däremot framgick tydligt att Sonos är fantastiskt och något en måste ha. Därav liknelsen med skrivaren. Samma irriterande avsaknad av matnyttiga fakta och överdrivna glorifiering. Skillnaden är nog att jag blev betydligt mer nöjd med min skrivare än TS var med Sonos... Hursomhelst, det är lätt där att fylla i faktahålen med antaganden utifrån hur en önskar, eller antar något ska fungera. Och det är inte bara Sonos som är skyldiga till att trigga det, vilket var poängen med liknelsen.
Postad 16 July 2014 - 19:56
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Det är givetvis inte obligatoriskt att älska Sonos. Men man kliar sig ju lite i huvet över hur man kan tycka illa om något av det(till synes) enda skälet att det är populärt och uppskattat av väldigt många??
Egentligen borde man med samma logik hata öl.
Postad 16 July 2014 - 20:12
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Det är givetvis inte obligatoriskt att älska Sonos. Men man kliar sig ju lite i huvet över hur man kan tycka illa om något av det(till synes) enda skälet att det är populärt och uppskattat av väldigt många?? Egentligen borde man med samma logik hata öl. 
Hahahah, bästa jag läst på länge
Postad 16 July 2014 - 20:35
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Det är givetvis inte obligatoriskt att älska Sonos. Men man kliar sig ju lite i huvet över hur man kan tycka illa om något av det(till synes) enda skälet att det är populärt och uppskattat av väldigt många?? Egentligen borde man med samma logik hata öl. 
Men vem i denna tråd älskar Sonos? Om man ska kalla en produkt värdelös kan man väl göra det med goda argument
Postad 16 July 2014 - 20:40
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Men vem i denna tråd älskar Sonos? Om man ska kalla en produkt värdelös kan man väl göra det med goda argument 
Vi som vet vad vi har köpt och vet vad det är kapabelt till gör det?
Postad 16 July 2014 - 22:18
Unregistered95265801
-
Unregistered95265801
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Jag är hur nöjd som helst med de sonosprodukter jag har (visste vad jag ville ha innan jag köpte samt visste hur de funkade).
Postad 16 July 2014 - 22:45
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag älskar sonos
Postad 16 July 2014 - 22:50
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Jag älskar också Sonos!
Redigerat av Unregistered2294, 17 July 2014 - 21:34.
Postad 17 July 2014 - 07:18
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Din jämförelse visar egentligen bara att du kan missuppfatta mer än 1 reklam. Åter igen, man kollar väl ändå specs på skrivaren innan man köper den?
Postad 17 July 2014 - 09:18
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Din jämförelse visar egentligen bara att du kan missuppfatta mer än 1 reklam. Åter igen, man kollar väl ändå specs på skrivaren innan man köper den?
Så är det nog med den stora majoriteten som är på detta forumet. Jag tänker mest på de som inte förstår specarna på skrivaren, men som ändå vill ha den. I den gruppen är det många som kan bli besvikna på Sonos. Det är inte bara en person man kommit till som inte riktigt förstått det där och varit besvikna över att det inte gick att få till vissa saker, såsom ljud från datorn eller att det måste till lite mer grejor för att få en högtalare trådlös exempelvis. Sedan sålde vi på jobbet Sonos och iPads till en butikskedja som gått på vilse i reklamen. s*tan i gatan vilken tid det gått till att få igång det, men vi kan trösta oss med att vi tjänat mycket pengar på konsulttid. Där har ändå Sonos fungerat hyggligt jämfört med iPads, som visat sig ohyggligt mycket svårare att styra/managera än man trott. Vad gäller Sonos blev det lite extrautrustning som man inte budgeterat med i och med att den inte är så trådlös som många trott.
Postad 17 July 2014 - 09:35
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Så är det nog med den stora majoriteten som är på detta forumet. Jag tänker mest på de som inte förstår specarna på skrivaren, men som ändå vill ha den. I den gruppen är det många som kan bli besvikna på Sonos.
Fast ditt argument är ju som att slå in öppna dörrar? Alla som inte förstår vad en produkt kan göra eller som inte kan läsa specar kommer ju alltid att bli missnöjda på ett eller annat sätt. Säger ju sig självt på nåt sätt. Detta är ju heller knappast något unikt för Sonos, utan gäller ju vilken produkt man än pratar om.
Redigerat av masse70, 17 July 2014 - 09:42.
Postad 17 July 2014 - 09:53
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Fast ditt argument är ju som att slå in öppna dörrar? Alla som inte förstår vad en produkt kan göra eller som inte kan läsa specar kommer ju alltid att bli missnöjda på ett eller annat sätt.
Säger ju sig självt på nåt sätt. Detta är ju heller knappast något unikt för Sonos, utan gäller ju vilken produkt man än pratar om.
Det är möjligt, men jag har mycket mer sällan varit med om någon som köpt en skrivare som blivit besviken för att det krävdes mer utrustning eller att den inte kunde skriva ut det personen ville. Det händer ganska ofta med Sonos.
Postad 17 July 2014 - 10:00
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Det är möjligt, men jag har mycket mer sällan varit med om någon som köpt en skrivare som blivit besviken för att det krävdes mer utrustning eller att den inte kunde skriva ut det personen ville. Det händer ganska ofta med Sonos.
Men faktum kvarstår ändå att de som du säger bivit besvikna hel enkelt inte tagit reda på fakta som faktiskt finns att läsa. Samt att man även kan rådfråga de som säljer produkterna om man inte orkar läsa på själv. Så enligt mig är det ju ett sk. ickeproblem och nåt man knappast kan beskylla produkten för.
Redigerat av masse70, 17 July 2014 - 10:00.
Postad 17 July 2014 - 10:07
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Jag minns när jag jobbade med kundservice hos en återförsäljare för många år sedan, då hörde så gott som alla som köpt en HP-skrivare av sig och var förbannade över att det inte följde med någon USB-kabel. Det fanns iochförsig information om detta på produktsidan, men folk läste tydligen inte det. De som klagar på Sonos, eller iallafall TS, har i förhand bestämt vad Sonos är (tydligen en trådlös högtalare till datorn), något som inte riktigt stämmer med verkligheten. Han valde sen att köpa systemet utan att ställa några som helst frågor eller läsa på hur det hela faktiskt fungerar. Jag tycker inte man kan klandra en produkt för att den inte har funktioner som man själv har hittat på att den ska ha.
Postad 17 July 2014 - 10:27
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag minns när jag jobbade med kundservice hos en återförsäljare för många år sedan, då hörde så gott som alla som köpt en HP-skrivare av sig och var förbannade över att det inte följde med någon USB-kabel. Det fanns iochförsig information om detta på produktsidan, men folk läste tydligen inte det.
Här tycker jag att HP gjort fel. De som klagar på Sonos, eller iallafall TS, har i förhand bestämt vad Sonos är (tydligen en trådlös högtalare till datorn), något som inte riktigt stämmer med verkligheten. Han valde sen att köpa systemet utan att ställa några som helst frågor eller läsa på hur det hela faktiskt fungerar. Jag tycker inte man kan klandra en produkt för att den inte har funktioner som man själv har hittat på att den ska ha.
Vi har alltså olika uppfattning. Jag var tidigare tekniker och jobbade med support och då kunde jag resonera lite som er. Efter att jag blivit säljare så har jag ändrat uppfattning. Kanske är jag dum i huvudet, men om jag skulle sälja ens en produkt som inte fungerar som köparen tänkt så tycker jag att jag har misslyckats. Jag tycker att det är säljarens uppgift att se till att ha en nöjd kund, inte lämna det på kunden och säga att den idioten får skylla sig själv. Troligen beror det på att många av de kunder jag har varken kan eller vill hålla sig uppdaterad om sin IT-miljö. De litar på mig att det "bara ska fungera".
Postad 17 July 2014 - 10:31
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Vi har alltså olika uppfattning. Jag var tidigare tekniker och jobbade med support och då kunde jag resonera lite som er. Efter att jag blivit säljare så har jag ändrat uppfattning. Kanske är jag dum i huvudet, men om jag skulle sälja ens en produkt som inte fungerar som köparen tänkt så tycker jag att jag har misslyckats. Jag tycker att det är säljarens uppgift att se till att ha en nöjd kund, inte lämna det på kunden och säga att den idioten får skylla sig själv. Troligen beror det på att många av de kunder jag har varken kan eller vill hålla sig uppdaterad om sin IT-miljö. De litar på mig att det "bara ska fungera".
Detta förutsätter ju att kunden pratar med dig som säljare. Om kunden inte gör det, har du då misslyckats?
Postad 17 July 2014 - 10:33
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Så det du säger är att folk inte ska behöva ta eget ansvar och och ta reda på saker själva längre, för allt ska bara funka?
Skrämmande framtid vi går till mötes isåfall...
Postad 17 July 2014 - 10:47
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Detta förutsätter ju att kunden pratar med dig som säljare. Om kunden inte gör det, har du då misslyckats?
Nej, som i fallet butikskedjan så hade cheferna - som gått på reklamen - köpt produkter som man hört gott om och i många fall använt på ett annat sätt. Då kan jag givetvis inte ta ansvar, utan det är bara att bita ihop och lösa skiten. Att jag känner ansvar att inte lura någon innebär dock inte att kunden är fri från ansvar. Det är ju fortfarande denne som beslutar att köpa eller inte. Så det du säger är att folk inte ska behöva ta eget ansvar och och ta reda på saker själva längre, för allt ska bara funka?
Skrämmande framtid vi går till mötes isåfall...
Fast det säger jag ju verkligen inte.
Postad 17 July 2014 - 18:59
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Nej, som i fallet butikskedjan så hade cheferna - som gått på reklamen - köpt produkter som man hört gott om och i många fall använt på ett annat sätt. Då kan jag givetvis inte ta ansvar, utan det är bara att bita ihop och lösa skiten.
Att jag känner ansvar att inte lura någon innebär dock inte att kunden är fri från ansvar. Det är ju fortfarande denne som beslutar att köpa eller inte.
Nog om detta, och över till en mycket viktigare fråga. Är Talisker DE nåt bra? Missade den senast tyvärr. Tänker inte be om ursäkt för OT.
Postad 17 July 2014 - 21:29
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Då får du gärna förtydliga mer, för enligt mig är ddt precis det du säger.
Postad 17 July 2014 - 21:52
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Då får du gärna förtydliga mer, för enligt mig är ddt precis det du säger.
För att yttrycka det på ett annat sätt så du förstår. Jag tycker mig ha misslyckats med min uppgift om någon köper en produkt av mig och inte förstått att denne behöver köpa mer saker för att få önskad funktuonalitet eller om produkten inte gör vad vad personen hoppades. Då tycker jag mig ha gjort ett dåligt jobb. Personen är fortfarande ansvarig för sina handlingar och "får skylla sig själv" likafullt.
Postad 17 July 2014 - 21:59
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Fast man behöver ju inte köpa fler produkter med Sonos om man inte vill. Det räcker ju med en Play 1 och en lång nätverks kabel. Eller tex en Connect och en lång nätverkskabel.
Postad 17 July 2014 - 22:05
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Det stora problemet är väl egentligen att Sonos använder ett separat nätverk och måste knytas till hemmanätverket med en bridge.
Om de hade inkluderat dubbla wifi-kort i samtliga bas-produkter (dvs de som är självklara att man har, tex inte baslådorna) så hade det nog verkat bättre.
Postad 17 July 2014 - 22:09
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
För att yttrycka det på ett annat sätt så du förstår. Jag tycker mig ha misslyckats med min uppgift om någon köper en produkt av mig och inte förstått att denne behöver köpa mer saker för att få önskad funktuonalitet eller om produkten inte gör vad vad personen hoppades. Då tycker jag mig ha gjort ett dåligt jobb. Personen är fortfarande ansvarig för sina handlingar och "får skylla sig själv" likafullt.
Men det du faktiskt säger är ju att det isåfall är kunden eller dig själv som är problemet här, och inte produkten. Antingen är kunden för okunnig, lat eller ointresserad att ta reda på fakta eller så är du för dålig på detsamma. I vilket fall är ddt ju inte Sonos fel i just detta fall, eller hur?
Postad 17 July 2014 - 22:09
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Vad menar du med det? Jag har ingen bridge i mitt system. Det stora problemet är väl egentligen att Sonos använder ett separat nätverk och måste knytas till hemmanätverket med en bridge. Om de hade inkluderat dubbla wifi-kort i samtliga bas-produkter (dvs de som är självklara att man har, tex inte baslådorna) så hade det nog verkat bättre.
Postad 17 July 2014 - 22:19
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
...men du har en TP-kabel till ditt nätverk (?). Folk idag förväntar sig att trådlösa saker ska vara trådlösa, det har vi ju helt klart märkt i denna tråd.
Postad 17 July 2014 - 22:28
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Ja det är klart jag har. Annars hade det ju inte fungerat  Jag ifrågasätter inte huruvida det är trådlöst eller inte. Jag är nöjd med mitt system som det är. Sen om folk uppfattar ljud som "trådlöst" när det står trådlöst kan ju vara lite vilseledande då inga hifi prylar vad jag känner till drivs genom solceller eller vindkraft. Alla är ju med sladd och det säger ju en del om produkten om man nu lyckas lista ut det vill säga  Men, men, inte alla som lägger märke till det när dom handlar, det är ju upp till var o en att lägga märke till innan köp. Det är väl lite det som är kruxet när man går ut med sin produkt som enligt reklambladet ska vara " trådlös! " ...men du har en TP-kabel till ditt nätverk (?). Folk idag förväntar sig att trådlösa saker ska vara trådlösa, det har vi ju helt klart märkt i denna tråd.
Postad 17 July 2014 - 22:29
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Postad 18 July 2014 - 00:08
Unregisteredb1334109
-
Unregisteredb1334109
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Snart blir alla glada, eller vissa lite gladare kanske.
blog.sonos.com/news/our-vision-for-rock-solid-wireless-evolved/
Ingen aning när det kommer dock
Postad 18 July 2014 - 00:37
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Håller med masse. Om du inte förstår dig på det du köper så är det inte produktens fel. Jag är tekniskt handikappad men visste direkt hur man gjorde med sonos.
Postad 18 July 2014 - 09:04
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Håller med masse. Om du inte förstår dig på det du köper så är det inte produktens fel. Jag är tekniskt handikappad men visste direkt hur man gjorde med sonos.
Det var bara en sak jag inte förstod, och fortfarande inte gör. Om man kör med separat dac som klarar "superljudsformaten", varför ligger då själva Sonosen som en begänsande faktor? Det borde ju rimligtvis vara i dacen begränsningen finns. Men detta är såklart ingen viktig fråga. Retade mig lite i början då jag av ren nyfikenhet ville utforska och se om superljudsformaten var den revolution reklamen ville göra gällande.
Postad 24 July 2014 - 08:21
woops
-
woops
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Happy days!
Nu kan man ladda ned en beta från Sonos som gör att du inte längre behöver trådad anslutning till routern.
Kopplade loss sladden till routern alldeles nyss och det låter fortfarande 
Så, då blev de äntligen helt trådlösa på riktigt (förutom strömmen då då)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|