Dualshockers upgrade their review to a 10/10 after the new Zelda update.
"since the latest Breath of the Wild update was released â I have run into the issues less frequently."
http://www.dualshock...th-wild-review/
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
The Legend of Zelda: Breath of the Wild [Switch/Wii U]
Startad av
Zoiler
, Jun 10 2014 21:29
483 svar till detta Àmne
Postad 03 March 2017 - 03:35
"Zelda update fix a lot of frame-rate issues!
Dualshockers upgrade their review to a 10/10 after the new Zelda update. "since the latest Breath of the Wild update was released â I have run into the issues less frequently." http://www.dualshock...th-wild-review/ Postad 03 March 2017 - 07:07
Gött att dom fixade en patch lagom till releasen.
Bara tre timmar kvar! Postad 03 March 2017 - 07:35 Ser lite jÀmförelsevideor pÄ tuben, Wii U versionen verkar ju inte vara sÄ mycket sÀmre. Kanske blir att plocka upp den. Redigerat av Unregistered6fb5a100, 03 March 2017 - 07:35. Postad 03 March 2017 - 14:44
Vilket underbart spel!!
AlltsÄ friheten Àr ju enorm Har en markör pÄ kartan som blinkar just nu. Men jag har inte tid, jag har ju hur kul som helst, bara med att utforska vÀrlden Spöade upp en fiende, han tappar sin klubba, vilket jag snabbt snor frÄn honom, och hans reaktion pÄ detta Àr ju guld Hur fan ska jag kunna gÄ tillbaks spela klart Horizon efter detta? Det spelet kÀnns ju hur stelt och klaustrofobiskt som helst i jÀmförelse Det hÀr kÀnns sÄ otroligt mycket mer öppet. This is FREEDOM!! Postad 04 March 2017 - 10:41
Det gÄr ju inte att sluta spela det hÀr spelet
Körde hela dagen igÄr, och nÀr jag gick och la mig runt midnatt, sÄ blev jag smÄtt rastlös, och körde ett par timmar till, bÀrbart i sÀngen SÄ brutalt nice spel! Postad 04 March 2017 - 11:19 Kikat endel streamar. Hur upplever du att vapnen gÄr sönder hela tiden, verkar vara en riktigt trÄkig mekanik. Men annars mysigt spel. Menar 6h in i spelet vill man inte behöva slÄss med en mopp lixom nÀr alla svÀrd Àr slut... Redigerat av SKIBBE, 04 March 2017 - 11:21. Postad 04 March 2017 - 12:14 Du fÄr kraftigare vapen som hÄller lÀngre efter ett tag. Men Àven moppen Àr kraftigare Àn vissa svÀrd, och jag sopade bort tre fiender pÄ nÄgra sekunder Det Àr sÄ vansinnigt stor variation pÄ alla vapen, pilbÄgar, sköldar m.m., att det bara Àr kul att fÄ nytt. Finns mÀngder att plocka pÄ sig, och Àven en kvist funkar. Bara att piska fienden med kvisten, ta hans bÀttre vapen ifrÄn honom Ä slakta pÄ Finns aldrig brist pÄ bra vapen. SÄ Àven om en favorit gÄr sönder snabbt, sÄ finner man sekunden efter nÄt liknande eller bÀttre. Allt Àr sÄ fruktansvÀrt smidigt, nÀr det gÀller att vÀxla vapen och föremÄl Redigerat av Svante Skoog, 04 March 2017 - 12:18. Postad 04 March 2017 - 15:47
Jag förstÄr alla höga betyg. j*vlar va bra detta Àr! Jag vill bara gÄ runt och utforska hela tiden, palla göra nytta
Postad 04 March 2017 - 17:45 Nu har ni inte spelat sÄ mycket, men vad tycker ni om musiken? Jag undrade precis och sÄg typiskt nog en trÄd pÄ gaf om det, men intrycken dÀr verkar vara vÀldigt svaga. FörstÄs vÀldigt subjektivt, men nÀr sÄ mÄnga sÀger samma sak sÄ...
Musik Àr en viktig del av spel, och brukar alltid vara grym i Zelda. Hoppas verkligen att de inte har fuckat upp det. Den hÀr trailermusiken ska t.ex. inte ens vara med, fattar inte.
http://www.youtube.com/watch?v=zw47_q9wbBE&feature=youtu.be
Edit: Visserligen nÀr jag lÀser mer i trÄden nu sÄ finns det mÄnga som sÀger att musiken Àr riktigt bra ocksÄ. SÄ ja, det Àr vÀl för subjektivt. Men det Àr ju minimalistiskt i detta och det brukar det inte vara. Redigerat av Zoiler, 04 March 2017 - 17:48. Postad 04 March 2017 - 17:56
Musik? Jag har inte ens reflekterat över nĂ„gon musik i spelet? Förutom vid videoscener. đ€ Ska det finnas musik nĂ€r man Ă€r pĂ„ fĂ€ltet sĂ€ger du?
Jag har iof bara spelat av dom första 4 shrinesen. Det kanske kommer senare i spelet? Ang vapen sÄ Àr det ganska sÄ soft att det Àr sÄ enkelt att plocka upp nytt nÀr ens melee vapen gÄtt sönder. Men jag önskar att vapnen man plockar upp skulle ha lagt sig pÄ samma slot, nu fylls sloten (tror man har 6-7 slot för vapen) och dessa mÄste man slÀnga bort för att plocka upp nytt om det Àr fullt. Postad 04 March 2017 - 18:02
DÀr Àr inte mycket musik Àn sÄ lÀnge, men det gör verkligen inget. Den lilla musik jag har hört Àr mysig, eller som vid fajter lite stressad, som det ska vara.
Postad 04 March 2017 - 18:04 Haha hĂ„ller med đ Tog mig 3-4 timmar att göra dom 4 första shrinesen. Efter att jag fuckat upp genvĂ€gen till andra shrinet đ SĂ„ jag sprang typ runt i hela kartsektionen o jaga fatt i en yxa utan att hitta nĂ„gon đ Redigerat av Unregistered9a1f280a, 04 March 2017 - 18:08. Postad 05 March 2017 - 01:02
I sÄ fall hade nÄgon frÄn de stora spelhemsidorna nÀmnt eller kritiserat det. Annars skulle spelet inte fÄtt 10/10 överallt, sÀrskilt dÄ musiken Àr en stor del av Zelda och direkt hade uppmÀrksammats. Vi fÄr hoppas musiken inte Àr dÄlig eller nÄgot sÄnt. Postad 05 March 2017 - 01:33
Spelhemsidornas Äsikter om musik Àr inte mer vÀrda Àn de negativa jag lÀste i trÄden som gav upphov till mitt inlÀgg. Den som startade trÄden pÄ Gaf sa att han hade lÀst massa recensioner men inte lÀst mycket intryck om musiken, sÄ han frÄgade de pÄ forumet.
Oavsett sÄ Àr det högst subjektivt, men minimalistisk musik brukar ju inte Zelda ha. Tror det blir bra ÀndÄ, det Àr som sagt mÄnga positiva ocksÄ. Men man vill ju ha sÄnt som sÀtter sig och som man kan minnas flera Är senare, som jag kan göra med Link to the Past, Ocarina of Time eller Wind Waker i skrivande stund. Postad 05 March 2017 - 12:27 NÄgon som köpt Amiibosarna som hör till Breath of the wild och fÄtt dem levererade? Webhallen har inte ens skickat mina Àn och jag har inte fÄtt nÄgot meddelande om försening. Postad 05 March 2017 - 16:16 Riktigt roligt spel! Har gjort en del Shrines, jag tycker det Àr ganska skönt att dom inte Àr speciellt lÄnga men roliga. Har börjat fÄ lite bÀttre vapen nu som inte gÄr sönder lika enkelt vilket kÀnns skönt Postad 05 March 2017 - 18:25
Jag hÀmtade mina idag, de blev bekrÀftade redan i fredags dock. Postad 05 March 2017 - 21:09
Har precis klarat av min första dungeon.
Lite klurigare Àn vissa shrines, men ÀndÄ rÀtt sÄ logiskt pussel, bara man tÀnker efter lite. Bossfighten var riktigt svÄr och intensiv. En av de svÄraste pÄ vÀldigt lÀnge, i ett Zelda spel. Slutfighten mot Ganon mÄste bli nÄt brutalt, om första riktiga bossen manglar pÄ sÄ hÀr Men som vanligt, om man bara lÀr sig mönstret, sÄ löser det sig till slut. Men till skillnad mot de gamla spelen, dÀr man finner ett vapen i varje dungeon, som man sen anvÀnder mot bossen, sÄ fÄr man hÀr istÀllet pröva sig fram, med vilket vapen eller Sheikah egenskap som funkar bÀst. Stressigt var det iaf, sÄ se till att ha redigt med mat att fylla pÄ energin med. För det krÀvs inte mÄnga slag, förrÀn man Àr dödens. Riktigt mÀktigt! LÀr ta ett tag innan man gÄr igenom detta Postad 05 March 2017 - 21:17 Skönt att höra, de senaste Zelda-spelen har varit alldeles för enkla pÄ fightingsidan. Postad 05 March 2017 - 22:43
Ja, lĂ€gg av att vara hĂ€r đđ nejdĂ„, sĂ„ mkt spoliers Ă€r det inte. Finns sĂ„ sjuuuuukt mkt att göra i spelet. Det kommer vara massor av folk som inte kommer orka spela klart det tror jag. Postad 06 March 2017 - 00:37 Sagt pĂ„ halvskĂ€mt, men jag uppskattar inte heller att fĂ„ slutbossen spoilad Ă€ven om det var sannolikt. Det Ă€r trots allt inte ALLTID samma i Zeldaspelen
Tycker man ska tÀnka sig för innan man skriver utan spoilertext nÀr det handlar om nya spel. Postad 06 March 2017 - 07:45
Jo, sÄ Àr det och det hÄller jag med om. Men just i detta fall sÄ dÄ fÄr man info om vad som skall komma hÀnda efter ca 1-2timmar. (sen om det stÀmmer lÄter vi vara osagt, om info alltsÄ
Det Àr bara att grotta ner sig i spelet Postad 06 March 2017 - 11:00
Ăh menar ni att det Ă€r jag som spoilat?
Att det finns dungeons med en boss i Àr vÀl ÀndÄ ganska vÀlkÀnt Sen om Ganon Àr slutbossen vet jag inte, men gissar bara pÄ det dÄ Ganon nÀmns, och han dÄ brukar vara den sista Redigerat av Svante Skoog, 06 March 2017 - 11:01. Postad 06 March 2017 - 12:27
Jag minns nÀr jag spelade Wind Waker pÄ GC och det tog lÄng tid innan Ganon ens nÀmndes av röda bÄten. Tyckte det var ett hÀftigt ögonblick eftersom jag trodde att det var en annan vÀrld och var tveksam till att han skulle vara med. Sen har det alltid varit lite spÀnnande i alla Zelda att se om det Àr Ganon som Àr boven den hÀr gÄngen. TÀnk pÄ A Link Between Worlds och Skyward Sword t.ex.
Medan i Mario sÄ Àr det nÀstan uteslutande Bowser eller nÄgon av hans snorungar. Postad 06 March 2017 - 14:02 HÀr nÀmns Ganon redan i början av spelet, som huvudskurk, (Àven i trailern m.m.) sÄ dÀrför som jag förvÀntar mig att det Àr han som Àr slutbossen igen, om dom nu inte kommer med en twist pÄ slutet Redigerat av Svante Skoog, 06 March 2017 - 14:08. Postad 07 March 2017 - 08:49 Alldeles i början av spelet hade jag uppenbara fps problem, kÀndes som det var klart under 20 fps emellanÄt. Efter 10 minuter försvann dessa problem och pÄ bÀrbara konsolen Àr det inga fps problem alls. Kanske har fps problemen att göra med gammal kod dÄ spelet frÄn början var tÀnkt som ett Wii U spel.
Ett annat klagomÄl Àr att spelet kÀnns för ljust pÄ min Samsung 8005, fÄr stÀlla ner ljusstyrkan till runt 7-8 för att mörkt ska kÀnnas mörkt, d.v.s strax under halva ljusstyrkan.
Annars verkar spelet helt klart otroligt fÀngslande men efter att ha spelat Horizon Zero Dawn i 4k sÄ Àr det jobbigt att spela pÄ Switch FÄr nog stÀlla PS4 Ät sidan ett tag om man ska njuta fullt ut av Zelda, det tar tid att vÀnja sig frÄn skarpa 4k till suddiga 900p. Postad 07 March 2017 - 09:28
Har du stÀllt in rÀtt RGB Range i Switch instÀllningarna? Postad 07 March 2017 - 16:37 Jag tyckte ocksÄ att spelet kÀndes suddigt till en början. Kom direkt frÄn Nioh i Action Mode som Àr 720p och 60 fps (kanske inte riktigt 60 alla gÄnger men bra flyt hur som helst). Zelda Àr ju 900p men kÀndes ÀndÄ inte lika skarpt som Nioh. Beror kanske pÄ grafikeffekter som Nintendo anvÀnder.
Nu har jag ju en paus frÄn Nioh och spelar bara Zelda och har börjat vÀnja mig och uppskattar miljöerna pÄ ett annat sÀtt Redigerat av Bananklasen, 07 March 2017 - 16:39. Postad 07 March 2017 - 17:13 Att gÄ frÄn Horizon till Zelda Àr inte helt lÀtt... alla jaggies och sÄnt som man vant sig vid att slippa. AF en halvmeter framÄt. Men man vÀnjer sig nÄgorlunda.
Vattnet och interaktionen med den har de gjort bÀttre Àn Horizon dÀremot, Àlskar ljudet nÀr man plumsar i, simmar eller bara hÄller sig flytande. LÄter blött Postad 07 March 2017 - 18:23 Grymt spel har nog snittat 8 timmar om dan sen i fredags!
En liten frÄga bara. Om jag köper seasonpasset mÄste jag börja om spelet frÄn början dÄ eller kan jag fortsÀtta dÀr jag var och fÄ med DLC i spelet? Postad 07 March 2017 - 19:49 "Your inventory is full".
-_-
Jag blir glad varje gÄng jag slÄr sönder ett vapen eftersom det innebÀr att jag fÄr en ledig plats. Postad 07 March 2017 - 19:57 Annars kan du ju droppa nÄt av det du har
Dyker upp en hel del brutalt tÄliga vapen lÀnge in i spelet Postad 07 March 2017 - 20:32
SÄ dum Àr jag inte.. det Àr dÀrför jag blir glad, för jag slipper gÄ in i menyn och droppa om det gÄr sönder automatiskt Postad 07 March 2017 - 20:33 Jag hittade ett bra svÀrd som höll riktigt lÀnge
Tycker spelet vÀxer mer och mer. Hoppas jag har lÀnge kvar av det. Redigerat av Bananklasen, 07 March 2017 - 20:34. Postad 07 March 2017 - 21:16
Hehe, ja det gÄr ju klart snabbare sÄ Postad 08 March 2017 - 11:35
Ja, svÀrtan Àr verkligen under all kritik. SvÀrtan Àr t o m nÀstan mer grÄvit Àn grÄsvart nÀstan hela tiden. Konstigt nog ser menyerna bra ut, likasÄ nÀr spelet laddar sÄ Àr svÀrtan perfekt. Kolla in bilden i inlÀgg #226 i denna trÄd för ett smakprov pÄ "svÀrtan" i spelet. Har testat olika RGB lÀgen pÄ switchen men lika kass svÀrta vad jag Àn vÀljer. Finns fler trÄdar pÄ nÀtet om detta problem.
Annars ett mycket roligt spel, men hoppas verkligen det kommer en patch som fixar svĂ€rtan för det Ă€r faktiskt störande, fĂ€rgerna blir ju helt urvattnade ocksĂ„. Postad 08 March 2017 - 12:28 âWhen we first presented this to Mr. Miyamoto, he spent about an hour just climbing trees,â Fujibayashi said. âWe left little treats like rupees on the trees, but we also left other things in other places we thought he might go. But he just kept climbing trees. Up and down. And so we got to the point where we go, âDo you want to look at other stuff?â But he just kept on going. Once [he] got out of the Shrine of Resurrection, he spent an hour just within a 25-50 meter radius outside of that cave just climbing trees.â
Miyamoto alltsÄ.. förstÄr varför han gjorde Donkey Kong Postad 08 March 2017 - 13:16
FÄr jag frÄga hur mÄnga hjÀrtan du hade nÀr du tog dig ann första dungeon? Kanske en spoiler pÄ det svaret, vissa verkar vara kÀnsliga hÀr
Har nu spelat ikapp pÄ Switchen det jag hann med pÄ Wii U i helgen. Barnen gillar verkligen spelet men Pappa fÄr ibland ta över dÄ det blir lite för spÀnnande, men det Àr svÄrt att ge tillbaka kontrollen, ska bara göra/prova nÄgot mer Redigerat av Segge, 08 March 2017 - 13:16. Postad 08 March 2017 - 13:22
Har bara hunnit med en brÄkdel av spelet, men det kÀnns ju precis sÄ bra som man hade hoppats pÄ.
Ăr bara lite ovĂ€n med spelpaddan till Wii U, sĂ„ jag har köpt en pro controller istĂ€llet. Kan ju funka i en del andra spel ocksĂ„ tĂ€nker jag. Postad 08 March 2017 - 13:31 jag försökte ge mig pĂ„ en dungeon, men visste inte riktigt hur jag skulle komma Ă„t sĂ„ jag lĂ€mnade den och letade shrines istĂ€llet. Ă€r uppe i 9 hjĂ€rtan nu iallafall, yay!
finns dÀr nÄt maxtak pÄ hjÀrtan som vanligt? eller man kan gÄ helt bananas denna gÄng om man sÄ skulle vilja? Postad 08 March 2017 - 13:55
Va fan, finns det hjÀrtan i spelet??? Tack, dÄ vet jag det
Haha, ja det var lite fÄnigt med Ganongrejen nu nÀr jag sett det, man fick reda pÄ det efter en timme ÀndÄ sÄ.. men nÀr det gÀller hur mÄnga hjÀrtan sÄ Àr ju det helt individuellt beroende pÄ spelets fria natur. Man kan ta sÄ mÄnga shrines man vill innan man gÄr till sin första dungeon.
jag försökte ge mig pÄ en dungeon, men visste inte riktigt hur jag skulle komma Ät sÄ jag lÀmnade den och letade shrines istÀllet. Àr uppe i 9 hjÀrtan nu iallafall, yay!
Va i helv... jag har fortfarande tre -_-
Jag tycker stamina Àr bÀttre att ta sÄ att man kan springa och klÀttra bÀttre =/
Kanske ska köra ett hardcorerun och klara spelet pÄ tre Postad 08 March 2017 - 14:40
Vill man uppleva det mesta i spelet sÄ klarar man sig inte pÄ för lite hjÀrtan, det blev jag varse om.
Inte för att spelet Ă€r för svĂ„rt, mer sĂ€ger jag inte đ Postad 08 March 2017 - 15:57 Jag har tagit tvĂ„ omgĂ„ngar extra stamina och tvĂ„ extra hjĂ€rtan. Vet inte hur jag ska vĂ€lja nĂ€sta gĂ„ng Postad 08 March 2017 - 16:04
Jag hade bara 6 stycken.
Men jag har gjort en hel del mat lite dÄ och dÄ nÀr jag finner en en gryta ut i vÀrlden. SÄ jag hade kanske 30 matrÀtter, att ta av, nÀr jag var nÀra döden. Tror jag anvÀnde 12 av dessa pÄ bossen
Jag brukar ofta tycka att det Àr skittrÄkigt med crafting, typ som i Far Cry, men hÀr Àr det sÄ jÀkla snabbt, och det Àr lika kul att se vad man fÄr nÀr man slÀnger ihop en mix. Rekommenderar att spara pÄ horn, Àven om man kan fÄ en del pengar för dom. För om man mixar in det, med nÄn groda, fisk eller liknande, sÄ kan man fÄ en hel del fina elexir, för att tillfÀlligt boosta hjÀrtan, speed, stamina m.m.
Se till att börja samla ihop hjÀrtan. Du kommer att behöva dom, för att fÄ nÄt speciellt lÀngre in i spelet Redigerat av Svante Skoog, 08 March 2017 - 16:04. Postad 08 March 2017 - 16:51
Ni som vill, sÄ finns FB gruppen Zelda: BOTW Sverige att joina om man vill dela med sig av sina eskapader och hjÀltedÄd. Finns utrymme för spoilers dÀr...
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 08 March 2017 - 16:51. 1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |