Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa subwoofer för film

398 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SVS PB13-Ultra (Subwoofers) 4 9.642856 (13) Inga priser
Paradigm Signature Sub 1 (Subwoofers) 1 (0) Inga priser
Paradigm Signature Sub 2 (Subwoofers) 6 (0) Inga priser
Velodyne DD-18 Plus (Subwoofers) 8 8.333332 (2) 96 990:-
Velodyne DD-15 Plus (Subwoofers) 9 8.75 (3) 69 900:-
Ken Kreisel DXD-12012 (Subwoofers) 1 9 (4) Inga priser
Paradigm Sub 1 (Subwoofers) 1 (0) Inga priser
Paradigm Sub 2 (Subwoofers) 1 (0) Inga priser
SVS PB13-Ultra DSP (Subwoofers) 6 9.166666 (5) Inga priser
16 relaterade trådar
Velodyne DD plus (7 inlägg) 4 år sedan
Velodyneklubben! (126 inlägg) 6 år sedan
SVS PB13-ultra (1020 inlägg) 8 år sedan
SvS Basar (540 inlägg) 8 år sedan
Nytt slutsteg pb13 ultra (10 inlägg) 9 år sedan
Ken Kreisel Quattro Series (96 inlägg) 9 år sedan
1xPV1D vs 1xSVS PB13 Ultra vs 1xSVS PC13 Ultra VS 2xSB2000 VS 1xSB13 Ultra (145 inlägg) 11 år sedan
Seriös hifi sub sökes (REL G1, Seaton Submersive, HSU, Rythmik, Funk etc.) (51 inlägg) 11 år sedan
svs klubben (13 inlägg) 11 år sedan
Tidningen HemmaBios test: "Bäst bas för 15.000kr" (500 inlägg) 11 år sedan
Svs vs velodyne.. ..igen! (242 inlägg) 12 år sedan
1 st Velodyne DD-15 Plus eller 2 st Monitor Audio Glod GXW-15? (63 inlägg) 12 år sedan
SV Subwoofers-klubben (743 inlägg) 12 år sedan
velodyne dd18plus vs JL f113 (4 inlägg) 14 år sedan
Nya subbar till biorum? Har nu Cascade 15 (4 inlägg) 14 år sedan
Sub med livekänsla och dynamik (48 inlägg) 18 år sedan

Postad 11 March 2015 - 23:08

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

RE Audio's element tycker jag verkar riktigt intressanta, är det något du har koll på Zartok?

Postad 11 March 2015 - 23:10

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Zartok kommer att svara att han inte har jättebra koll på det.

Han fick hjälp. :D ;)

Postad 11 March 2015 - 23:12

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Alla här vet att du har haft nick som Dallan1981, Extraljud, EtageMedia, Cin3ma osv osv.

Dom som inte har gillat en eller flera av dina användare kommer givetvis inte att hjälpa dej.

Svårare än så är det inte. ;)

Då kan jag förklara för dig att du har väldigt fel, jag har nämligen aldrig tidigare varit medlem på detta forumet.

Jag har vänner privat som har ljud som intresse, och sen finns det givetvis personer på forumet man kan ta hjälp av oxå.

Men du behöver inte oroa dig att jag vill ha hjälp utav dig, så släpp det nu tack.

Zartok kommer att svara att han inte har jättebra koll på det.

Han fick hjälp. :D ;)

Ok, vet du något om dessa perversa element? så får du gärna skriva ett par rader, nä just det du vill inte hjälpa till?

Herregud, att diskutera våran hobby är ju bara kul!

Redigerat av WB-Cinema, 11 March 2015 - 23:13.

Postad 11 March 2015 - 23:14

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag vet massor om dom. ;)

Postad 11 March 2015 - 23:19

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Jag vet massor om dom. ;)

Ok,

Jag kollar priser, som du ofta påpekar på om köpesubbar, och att bygga 4st RE 18 ser ju inte ut att bli direkt billigt iaf.

Nu får jag väll ingen hjälp då, men jag funderar på det här med ohm-alternativ på elementen, hur ska man tänka här?

Postad 11 March 2015 - 23:26

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Diskussionen fick mig att tänka på denna ;)

http://www.youtube.com/watch?v=NRsRFbCzaNc

Postad 11 March 2015 - 23:31

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 1

Ok,

Jag kollar priser, som du ofta påpekar på om köpesubbar, och att bygga 4st RE 18 ser ju inte ut att bli direkt billigt iaf.

Nu får jag väll ingen hjälp då, men jag funderar på det här med ohm-alternativ på elementen, hur ska man tänka här?

Med "ohm-alternativen" gissar jag att du menar den nominella impedansen som finns att välja på.

Jag kan berätta att det är MYCKET viktigt hur du tänker där.

Det är MYCKET viktigt att du tänker rätt. :D

Postad 11 March 2015 - 23:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 2
Jepp, zartok har väldigt dålig koll på element. Jag har fått hjälp med allt jag har gjort. Uppfinna hjulet två gånger är bara onödigt :D

Speciellt när det finns personer som kan säga hur bra ett element är bara rakt av. Själv anser jag att qts Xmax och bl är det som jag helst kollar på och det enda jag egentligen förstår något av, men långt ifrån vad dom stora tänkarna förstår av det. Och ja, du kan tycka vad du vill om baker, men han vet då iaf mer än både dig och mig hur man ser om ett element är lämpat för en sluten sub till en bio.

Det finns ett par andra bra märken som du kan kolla efter också. Ae är bra. Glömde just det andra märket, men dom gör 18" också.

Ang ohm så vet jag hur du ska tänka. Dock så ska jag sova nu :D

Redigerat av Zartok, 11 March 2015 - 23:37.

Postad 11 March 2015 - 23:38

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

B)

Dual 2 or 4 ohm, single 4 ohm, dual 1 or 2 ohm bla bla bla....

Får nog ta mig ett besök till hifi-gurun!

Postad 11 March 2015 - 23:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Fast det där lät du kunna räkna ut själv :)

Postad 11 March 2015 - 23:43

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Jepp, zartok har väldigt dålig koll på element. Jag har fått hjälp med allt jag har gjort. Uppfinna hjulet två gånger är bara onödigt :D

Speciellt när det finns personer som kan säga hur bra ett element är bara rakt av. Själv anser jag att qts Xmax och bl är det som jag helst kollar på och det enda jag egentligen förstår något av, men långt ifrån vad dom stora tänkarna förstår av det. Och ja, du kan tycka vad du vill om baker, men han vet då iaf mer än både dig och mig hur man ser om ett element är lämpat för en sluten sub till en bio.

Det finns ett par andra bra märken som du kan kolla efter också. Ae är bra. Glömde just det andra märket, men dom gör 18" också.

Ang ohm så vet jag hur du ska tänka. Dock så ska jag sova nu :D

Ok :)

Först tänkte jag 15", men 18" känns mer rätt helt plötsligt, helt klart.

Det svåra för en annan är allt det tekniska, med att veta vilka parametrar som krävs för ett element för att spela bra i infra-området, men samtidigt agera bra högre upp i registret, ohm tal och all annan skit :)

Jag kommer behöva hjälp och får samtidigt läsa på om jag nu ska bygga ett DIY system i den högre skolan, dock intressant detta.

Godnatt kompis ;)  ska oxå hoppa ner i dunet nu..

Postad 11 March 2015 - 23:50

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 2

Första gången du skrev det var ju flera år sen.

Du borde ha hunnit läsa på en j*vla massa vid det här laget. ;)

Postad 11 March 2015 - 23:54

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 1

För det första varför skall man spela så förbannat högt,det är hela tiden frågan om vem som kan spela högst,om man inte kan utnyttja den höga spl ni snackar om så är det ju oväsentligt om spl är 100 eller 1000 kvittar ju om man inte kan använda den i en normal lägenhet.

Det handlar inte främst om att spela extremt högt (i alla fall för mig). Det handlar, för mig, om två saker:
-Ha så många strålkällor för basen som möjligt.
-Överdimensionera bassystemet så det aldrig jobbar mer än på tomgång.

Båda dessa är för att då en så artikulerad bas, fri från dist och kompression, som möjligt. Det kräver fler strålkällor, enligt mig. Och bas är extremt svårt att återge utan en massa dist, därför så vill många överdimensionera bassystemen.

Postad 12 March 2015 - 00:09

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Första gången du skrev det var ju flera år sen.

Du borde ha hunnit läsa på en j*vla massa vid det här laget. ;)

Hoppas du inte menar mig nu.

För jag har alltid föraktat PA och dess inblandning i HiFi världen, har varit med när bekanta har byggt DIY subbar, men resultatet har som sagt aldrig tilltalat mig.

Idag (IDAG) fick jag iden att istället för att köpa in 2st subbar till mitt ljudrum så kanske man skulle testa själv att bygga ett DIY system efter konstens alla regler och se om man kan överträffa sig själv och ens tidigare negativa upplevelser, för det är självklart att det går att bygga riktigt bra bassystem, men jag tror inte det är lätt, ett PA steg, en låda och ett element så är det klart! nja.

Om jag skulle ge mig på ett sådant här projekt så kommer jag vilja göra det ytterst noggrant, framförallt är jag rädd för EQ hanteringen och själva ljudkvaliteten, alltså inte kvantiteten.

Är du med?

Postad 12 March 2015 - 00:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 3

Jag bryr mig inte om mitt eget system eftersom jag vet att det spelar tillräckligt. I ett rum som är tätt når jag 130 db på två meter 20hz eller däromkring. Det räcker och blir över då jag aldrig använder över... 90db eller så. mitt system kan pumpa mer luft än bagarens om man går ut vid xmech.

Det är ju faktiskt lite ironiskt att du inte "bryr dig" om hur ditt eget system mäter, samtidigt som du är väldigt intresserad av hur andra subbar mäter. Om jag byggde själv så hade jag varit väldigt intresserad av att veta hur resultatet blev.

Att köpa/bygga subbar som spelar 130dB vid 20Hz när man bara lyssnar i 90dB, är ungefär som att köpa en Saturn 5 (månraket) när man behöver en Fiat Uno ;)

Redigerat av Ageve, 12 March 2015 - 00:14.

Postad 12 March 2015 - 00:58

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 1

Hoppas du inte menar mig nu.

För jag har alltid föraktat PA och dess inblandning i HiFi världen, har varit med när bekanta har byggt DIY subbar, men resultatet har som sagt aldrig tilltalat mig.

Idag (IDAG) fick jag iden att istället för att köpa in 2st subbar till mitt ljudrum så kanske man skulle testa själv att bygga ett DIY system efter konstens alla regler och se om man kan överträffa sig själv och ens tidigare negativa upplevelser, för det är självklart att det går att bygga riktigt bra bassystem, men jag tror inte det är lätt, ett PA steg, en låda och ett element så är det klart! nja.

Om jag skulle ge mig på ett sådant här projekt så kommer jag vilja göra det ytterst noggrant, framförallt är jag rädd för EQ hanteringen och själva ljudkvaliteten, alltså inte kvantiteten.

Är du med?

LMS-R 15" är mitt tips....140-150l slutna lådor sen har du basar som spelar s*tan!

Magnusson85 här på forumet har 4st skitsnygga sådana som mattiasBGD knåpade ihop...Han bor i skövde och bor du hyffsat nära kan du ju höra med honom om ev demo (Han körde med DD-18 tidigare)

Bifogad fil  index.jpg   100.66K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av robert293, 12 March 2015 - 01:09.

Postad 12 March 2015 - 05:41

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Ok,

Re 18 xxx är ett jätte bra element .

Redigerat av kalle12dussin, 12 March 2015 - 05:57.

Postad 12 March 2015 - 06:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Det är ju faktiskt lite ironiskt att du inte "bryr dig" om hur ditt eget system mäter, samtidigt som du är väldigt intresserad av hur andra subbar mäter. Om jag byggde själv så hade jag varit väldigt intresserad av att veta hur resultatet blev.

Att köpa/bygga subbar som spelar 130dB vid 20Hz när man bara lyssnar i 90dB, är ungefär som att köpa en Saturn 5 (månraket) när man behöver en Fiat Uno ;)

Nåja, anledningen till varför jag inte bryr mig är nog samma anledning som varför jag tror att inte komorok bryr sig. Det spelar tillräcklig. Varför det är viktigt att veta vad andra subbar mäter är för att en sub nog inte kan spela tillräckligt. Eller, för mig kan det det, men för många andra kan det inte det. Då blir mätningar viktiga. Även om en sub är tillräckligt så vet man ju inte det om det inte mätS.

Slutligen så måste man mäta för att se vad man får för sina pengar.

Absolut. Dock så var jag väldigt orolig att göra ett för litet system. Folk skrev i min tråd om olika skrämmande saker som att det inte skulle pumpa så mycket luft, att det kunde bottna, att systemets svepförmåga var låg osv. Orolig som jag var så lyssnade jag en skvätt för mycket på det och byggde ut systemet mer. Och sen mer igen.

Postad 12 March 2015 - 06:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Saken är den att du inte kan screwa upp att bygga basar som är slutna. Det är komplett omöjligt att göra. Ljudkvaliteten kommer bli den från en sluten låda, som dd-serien. Du måste bara ha ett bra element. Efter det så går det inte att fucka upp det. Tro mig.

Köper du re18 xxx så får du ett väldigt intressant system som definitivt kommer skapa diskussion på forumet vill jag lova ;) länka det elementet du kollar på.

Redigerat av Zartok, 12 March 2015 - 07:05.

Postad 12 March 2015 - 09:27

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Saken är den att du inte kan screwa upp att bygga basar som är slutna. Det är komplett omöjligt att göra. Ljudkvaliteten kommer bli den från en sluten låda, som dd-serien. Du måste bara ha ett bra element. Efter det så går det inte att fucka upp det. Tro mig.

Köper du re18 xxx så får du ett väldigt intressant system som definitivt kommer skapa diskussion på forumet vill jag lova ;) länka det elementet du kollar på.

RE audio har ju ett par olika 18" element, jag vet inte vilket utav dom som lämpar sig allra bäst till högklassig LFE återgivning?

https://www.parts-ex...2-ohm--268-8135

Detta elementet tycker jag verkar brutalt.

XXX v2?

Redigerat av WB-Cinema, 12 March 2015 - 09:39.

Postad 12 March 2015 - 09:35

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Daytons 18" kostar ingenting i jämförelse, men det är väldigt mycket sämre kanske?

Detta jag kollar på:http://www.daytonaud...rss460ho-4.html

Postad 12 March 2015 - 09:59

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

LMS-R 15" är mitt tips....140-150l slutna lådor sen har du basar som spelar s*tan!

Magnusson85 här på forumet har 4st skitsnygga sådana som mattiasBGD knåpade ihop...Han bor i skövde och bor du hyffsat nära kan du ju höra med honom om ev demo (Han körde med DD-18 tidigare)

attachicon.gifindex.jpg

Ja detta systemet är verkligen i min smak, ett av dom snyggaste DIY på hela forumet.

Har dock halkat in på 18" :)  Kanske 2st 18" skulle räcka i mitt rum?, det är trotts allt 4m*6,2m*2,3m.

Daytons 18" kostar ingenting i jämförelse, men det är väldigt mycket sämre kanske?

Detta jag kollar på:http://www.daytonaud...rss460ho-4.html

Någon som vet om dessa element är något att fundera på ens?

RE audio känns bra mycket intressantare?

Postad 12 March 2015 - 10:52

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Ja detta systemet är verkligen i min smak, ett av dom snyggaste DIY på hela forumet.

Har dock halkat in på 18" :) Kanske 2st 18" skulle räcka i mitt rum?, det är trotts allt 4m*6,2m*2,3m.

Dom här finns ju också, bättre än Dayton men troligen sämre än RE

http://stereointegri...8-18-subwoofer/

Postad 12 March 2015 - 10:55

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Dom här finns ju också, bättre än Dayton men troligen sämre än RE

http://stereointegri...8-18-subwoofer/

Hur vet du att den är sämre.

Postad 12 March 2015 - 11:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Re's element är mycket framstående i sin kontext, och jag vill tro att dom tom är framstående i det dom ska göra.

Postad 12 March 2015 - 11:07

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Re's element är mycket framstående i sin kontext, och jag vill tro att dom tom är framstående i det dom ska göra.

+1

Postad 12 March 2015 - 11:13

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Hur vet du att den är sämre.

Främst pga vad jag läst på olika forum, skulle även ha varit ett frågetecken efter RE också.
Men anser du att jag har fel så tar jag tillbaka det jag skrev eftersom jag vet att du kan det här bättre än mig. :)

Postad 12 March 2015 - 11:34

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Saken är den att du inte kan screwa upp att bygga basar som är slutna. Det är komplett omöjligt att göra.

Vad menar du med detta? Menar du att oavsett storlek på lådan, måtten/formen på lådan, så kommer inte det påverka ljudet?

Postad 12 March 2015 - 11:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Vad menar du med detta? Menar du att oavsett storlek på lådan, måtten/formen på lådan, så kommer inte det påverka ljudet?

Nej, du behöver ju ha någon parameter rätt förståss. Storlek, stagning påverkar ju såklart. Lådan ska vara tät. Men i grund och botten så är det ju väldigt lätt att göra en sluten baslåda.

Postad 12 March 2015 - 15:26

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Kylmander du har säkert rätt... skulle gärna ha alla dina högtalare... några av dom är lite av mina drömhögtalare..
men svserna är ändå bra basar oas vad dom kostar, verkar ju flera tycka.. även jag

Jodå jag håller med, dom är bra, men det jag menar är att dom är inte allenarådande för det finns många andra bra därute och angående pris så måste ju det finnas någon anledning, eller är det så att en sub för 20.000:- slår allt som finns, i vilken prisklass som helst även 10 gånger så dyr jag måste tyvärr säga att jag har lite svårt att tro det.

Postad 12 March 2015 - 17:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det är ingen som påstått att en svs ultra är bättre än någon sub för 200.000. Det som påstås är att den är bättre än en DD15 för 45.000. Det är en stor skillnad.

Postad 12 March 2015 - 19:16

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Jodå jag håller med, dom är bra, men det jag menar är att dom är inte allenarådande för det finns många andra bra därute och angående pris så måste ju det finnas någon anledning, eller är det så att en sub för 20.000:- slår allt som finns, i vilken prisklass som helst även 10 gånger så dyr jag måste tyvärr säga att jag har lite svårt att tro det.

Har du tips på vilka du hört som du upplever är bättre än SVS? På vilket sätt skulle de varit bättre?

Postad 12 March 2015 - 19:40

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 1

Har du tips på vilka du hört som du upplever är bättre än SVS? På vilket sätt skulle de varit bättre?

Det finns inga bättre det är otänkbart jag har lärt mig här på forumet att det finns några produkter som är bäst.
SVS, Ino audio, Emotiva...... hallelulja. För några år sedan var Linn med i samma sekt.

Dessutom är det ju tre, fyra personer som ju vet vad som är bäst eftersom de har mätit upp allt som finns på marknaden!!!!!!!?????? Undrar om det även lyssnat på grejorna?

Redigerat av OMD28, 12 March 2015 - 19:45.

Postad 12 March 2015 - 19:54

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

• 1323 inlägg
  • 1
Allt detta prat om hur bra SVS skall vara gör mig extremt sugan att höra dom igen...har hört SP13 vid tre tillfällen o då lät dom extremt illa, bland det sämsta jag någonsin hört faktiskt.....dock är jag 99% säker att dom va helt galet inställda o dom rummen jag lyssna i måste varit väldig dåliga.

Så som svar på Karlssons fråga, så har stort sätt dom flesta subbar jag hört låtit bättre än SVS....eller rättere sagt varit bättre uppställda o inställda än dom SVS jag hört.

Men som jag sa i början av denna tråd så tycker jag rummet o inställningar gör skillnad...jag tar hellre en bas som står rätt i rummet o är rätt inställd än att bara slänga in en massa SVS i rummet o tro att "SVS är bäst"

Redigerat av Jolt, 12 March 2015 - 19:59.

Postad 12 March 2015 - 19:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 2

svs ino och emotiva. fan vilka bra grejjor du nämner :D

lägg dock märke till att både emotivas slutsteg och svs subbar nämns eftersom dom är PRISVÄRDA ;)

Postad 12 March 2015 - 20:06

Unregisteredb57d3682
  • Unregisteredb57d3682
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 1

Allt detta prat om hur bra SVS skall vara gör mig extremt sugan att höra dom igen...har hört SP13 vid tre tillfällen o då lät dom extremt illa, bland det sämsta jag någonsin hört faktiskt.....dock är jag 99% säker att dom va helt galet inställda o dom rummen jag lyssna i måste varit väldig dåliga.

Så som svar på Karlssons fråga, så har stort sätt dom flesta subbar jag hört låtit bättre än SVS....eller rättere sagt varit bättre uppställda o inställda än dom SVS jag hört.

Men som jag sa i början av denna tråd så tycker jag rummet o inställningar gör skillnad...jag tar hellre en bas som står rätt i rummet o är rätt inställd än att bara slänga in en massa SVS i rummet o tro att "SVS är bäst"

Och inte under någon av de gångerna du lyssnade på svsen så försökte du ändra på någon inställning? Om man hört en sub 2 gånger som låter extremt dåligt men som enligt många spelar jättebra, inte fan provlyssnar man väl igen utan att pilla o trixa med skiten☺

Postad 12 March 2015 - 20:14

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

• 1323 inlägg
  • 0
Jag va inte där för att lyssna på SVS, men dom spelade i rummet o andra va där o lyssna.....så jag ville inte påverka andras lyssning o börja ändra på saker när andra lyssnar.

Hade jag varit där där för att lyssna på SVS hade jag givetvis försökt mig på att få dom inställda bättre....jag kan inte gärna bara börja skruva på butikens saker, knappast populärt

Men som flera påpekat innan så har svar som mitt inget med Ts fråga att göra så jag ber Ts om ursäkt för mitt inlägg.

Redigerat av Jolt, 12 March 2015 - 20:16.

Postad 13 March 2015 - 00:54

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Re 18 xxx är ett jätte bra element .

Är det enl dig t.o.m bättre än LMS 5400?

Har dock halkat in på 18" :)  Kanske 2st 18" skulle räcka i mitt rum?, det är trotts allt 4m*6,2m*2,3m.

LMS 5400 18"  :wub:  :wub:  :wub:

Postad 13 March 2015 - 05:40

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Är det enl dig t.o.m bättre än LMS 5400?

Japp LMS rent junk RE audios xxx18 är basen med pondus och kraft.

Postad 13 March 2015 - 05:54

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

• 1219 inlägg
  • 0

Japp LMS rent junk RE audios xxx18 är basen med pondus och kraft.

Är du seriös nu? Har du provat det?

Postad 13 March 2015 - 06:22

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Är du seriös nu? Har du provat det?

Det ser man på T/S värdena.Att RE elementet är bättre.

Redigerat av kalle12dussin, 13 March 2015 - 06:22.

Postad 13 March 2015 - 06:59

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 1

Det ser man på T/S värdena.Att RE elementet är bättre.

Är det kul att lyssna med ögonen?

Postad 13 March 2015 - 07:48

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Är det kul att lyssna med ögonen?

T/S värden säger ganska mycket om ett element om du inte har förståt det så finns det publikationer att läsa i ämnet.

Postad 13 March 2015 - 08:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
WB-Cinema, det enda sättet att veta är ju att testa dessutom :D

Du kan kolla på Xmax och konstorleken all res element flyttar en j*vla massa luft, så det finns duktigt med kapacitet i dom! Svepvolymen är absurd.

Postad 13 March 2015 - 08:08

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0

T/S värden säger ganska mycket om ett element om du inte har förståt det så finns det publikationer att läsa i ämnet.

Du kan alltså alltid läsa hur det låter.
Är det helt uteslutet att två element med samma parametrar kan låta olika?

Eftersom jag vet att det inte är så som du beskriver så tycker jag din teoretiska retorik är absurt trångsynt.

Redigerat av OMD28, 13 March 2015 - 08:08.

Postad 13 March 2015 - 08:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har element olika parametrar så kommer dom alltid att mäta olika givna samma lådor. Om dom låter lika, dvs om subjektet som lyssnar på basarna hör skillnad är en helt annan fråga

Postad 13 March 2015 - 08:32

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0

Har element olika parametrar så kommer dom alltid att mäta olika givna samma lådor. Om dom låter lika, dvs om subjektet som lyssnar på basarna hör skillnad är en helt annan fråga

Fast jag menade lite tvärt om, om de har identiska parametrar så menar jag att de ändå kan låta olika.

Postad 13 March 2015 - 08:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jasså? Har dom samma parametrar så blir det ju samma element. Rörlig massa ska ju få vara samma. Likväl som magnetstyrka och mått mm. Det blir ju som en ren kopia då.

Postad 13 March 2015 - 08:48

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0

Jasså? Har dom samma parametrar så blir det ju samma element. Rörlig massa ska ju få vara samma. Likväl som magnetstyrka och mått mm. Det blir ju som en ren kopia då.

Det är ju iofs så att parametrarna bara är lika ner till en viss decimal.
En del High end högtalare säljs i matchade par, eftersom det finns mätbara och i blan för vissa individer hörbara skillnader trots att de har bestyckningarna från exakt samma produktions serie.

Postad 13 March 2015 - 08:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det räcker säkerligen. Dom kommer absolut att låta likadant.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.