Kablar, detta eviga tjat. Varför tar det inte slut?
297 svar till detta ämne
Postad 28 April 2016 - 13:18
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4142 inlägg
Man kan ju klart ifrågasätta om skillnaden är värd något om man inte kan uppfatta den efter en paus på mindre än en minut. Men om man ska kunna ge ett definitivt svar på om det ö.h.t. kan gå att höra skillnad så håller jag med Mr_Tom om att bytet bör vara mer eller mindre omedelbart.
Den icke existerande ljudskillnaden är inte värd nåt. Däremot kan design, placebo och önsketänkande vara värt nåt för vissa.
Postad 28 April 2016 - 17:43
Unregisteredb2bcb2c1
-
Unregisteredb2bcb2c1
-
Beroende
-
-
1393 inlägg
Tillräckligt bra, made in Sweden och kostar 25 kr metern.

Sjysst av dem att märka ut vilken sida som är optimerad för +-strömmen så det inte blir knas.
Postad 28 April 2016 - 17:48
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4142 inlägg
Sjysst av dem att märka ut vilken sida som är optimerad för +-strömmen så det inte blir knas.
Jag antar att du vet varför ena sidan är märkt.
Postad 28 April 2016 - 18:29
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Man kan ju klart ifrågasätta om skillnaden är värd något om man inte kan uppfatta den efter en paus på mindre än en minut. Men om man ska kunna ge ett definitivt svar på om det ö.h.t. kan gå att höra skillnad så håller jag med Mr_Tom om att bytet bör vara mer eller mindre omedelbart.
Egentligen tycker jag det är enkelt.
Att höra skillnad på Springsteen och Rolling Stones gör säkert alla om man lyssnar med ett års mellanrum .
Men tar vi samma artist och samma låt så är jag inte lika säker på att någon hör skillnad om vi manipulerar ljudet med 0.5 dB runt 5 000 Hz och lyssnar med 1 års mellanrum. Bara för att dra till med något extremt.
Alltså, ju mindre skillnad desto kortare bytesstid. Jag har varit med och gjort ABX tester med väldigt snabba byten. Då hörde vi även om det var väldigt små skillnader. Men jag testar väldigt lite idag. Men argumentet att tiden inte spelar någon roll, det köper jag inte .
Redigerat av Mr_Tom, 28 April 2016 - 18:30.
Postad 28 April 2016 - 20:35
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3396 inlägg
Jag var kanske otydlig. Jag håller med om att tiden spelar roll men jag tycker samtidigt att en minut är så lite att man borde höra skillnad även då om nu kablar gör den skillnad som vissa vill göra gällande.
Det är ju också trots allt det jag antar att de som höjer sina nya kablar till skyarna hävdar att de gör. Jag har mycket svårt att tro att de kopplat in reläboxar för att ögonblicksbyta mellan dem innan de bestämt sig 
Postad 28 April 2016 - 21:00
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Jag var kanske otydlig. Jag håller med om att tiden spelar roll men jag tycker samtidigt att en minut är så lite att man borde höra skillnad även då om nu kablar gör den skillnad som vissa vill göra gällande.
Det är ju också trots allt det jag antar att de som höjer sina nya kablar till skyarna hävdar att de gör. Jag har mycket svårt att tro att de kopplat in reläboxar för att ögonblicksbyta mellan dem innan de bestämt sig 
Nej du var inte direkt otydlig. Vad jag är ute efter är en bättre testmetod. Jag tror att metoden med att manuellt byta kablar innehåller ett antal distraktionsmoment. Det är inte bara tiden utan hela "aktiviteten".
Ser man till forskningsmetodik så vill man ju inte att resultatet skall vara beroende av hur man gör experimentet . Alltså, gör det så "renodlat" som möjligt.
Postad 28 April 2016 - 21:17
xenonlampa
-
xenonlampa
-
Wannabe
-
-
37 inlägg

Bästa som finns, inte mina på bilden men man får ett otroligt lyft med kabel-distanser/lyftare/?
Mycket mjukare ljudbild då magnetfältet runt kabeln är ostört av golvet + mer skit att lägga pengar på.
Postad 28 April 2016 - 21:46
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3396 inlägg
Nej du var inte direkt otydlig. Vad jag är ute efter är en bättre testmetod. Jag tror att metoden med att manuellt byta kablar innehåller ett antal distraktionsmoment. Det är inte bara tiden utan hela "aktiviteten".
Ser man till forskningsmetodik så vill man ju inte att resultatet skall vara beroende av hur man gör experimentet . Alltså, gör det så "renodlat" som möjligt.
Ok, jag håller med dig. Och ska ett sånt här test göras så tycker jag definitivt att alla ursäkter som kan komma i efterhand ska förekommas.
Bästa som finns, inte mina på bilden men man får ett otroligt lyft med kabel-distanser/lyftare/?
Mycket mjukare ljudbild då magnetfältet runt kabeln är ostört av golvet + mer skit att lägga pengar på.
Först trodde jag att du var ironisk men sedan tittade jag i ditt galleri och såg att du har högtalarkablar med riktningspilar på 
Noterar också den totala avsaknaden av akustikfix.
Postad 29 April 2016 - 09:57
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Fast golvet är vare sig magnetiskt eller elektriskt ledande såvida du inte har elektrisk golvvärme eller eventuella kopparrör under parketten.
Postad 29 April 2016 - 15:03
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Högtalarna ser ut som mögelost
Postad 29 April 2016 - 21:28
xenonlampa
-
xenonlampa
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Först trodde jag att du var ironisk men sedan tittade jag i ditt galleri och såg att du har högtalarkablar med riktningspilar på 
Noterar också den totala avsaknaden av akustikfix.
Var väldigt ironisk, förstärkte det extra med "+mer skit att lägga pengar på" men det var tydligen inte tillräckligt. 
Och nästa gång jag prutar med ett par kablar så ska jag försöka få utan pilar, hoppas bara inte Skrillex spelas upp baklänges om jag sätter fel. 
Fast golvet är vare sig magnetiskt eller elektriskt ledande såvida du inte har elektrisk golvvärme eller eventuella kopparrör under parketten.
jag syftar på horisontella currylinjer, det är någonting mycket värre, läs mer http://www.currylinjer.com/
Högtalarna ser ut som mögelost 
Jepp, otroligt fula, som typ alla högtalare i trä. Mattan och dom andra färgerna på absorbenter och tvbänk föll inte mig i smaken heller, för att inte tala om dom matchande stegen(?)
Postad 30 April 2016 - 06:25
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3396 inlägg
Var väldigt ironisk, förstärkte det extra med "+mer skit att lägga pengar på" men det var tydligen inte tillräckligt. 
Och nästa gång jag prutar med ett par kablar så ska jag försöka få utan pilar, hoppas bara inte Skrillex spelas upp baklänges om jag sätter fel. 
Hehe, ber om ursäkt. Det är så ******** svårt att filtrera bort ironi när det gäller sånt här. Produkterna finns och folk köper dem ju 
Postad 30 April 2016 - 07:07
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag tyckte iaf att dina mögelosthögtalare var riktigt snygga. Vi kanske båda har dålig smak?
Postad 30 April 2016 - 19:01
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Jag tyckte iaf att dina mögelosthögtalare var riktigt snygga. Vi kanske båda har dålig smak? 
Det var väl inte hans högtalare iofs...
Postad 30 April 2016 - 19:15
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
attans.
ok, vems högtalare det än är, jag tycker att dom är skitsnygga *asg*
Postad 02 May 2016 - 08:08
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Eeh? Länk till en pseudovetenskalig hokus pokus-sida om personlig hälsa. Vad har det med kablar att göra?
Rent fysiskt hade jag mer köpt en diskussion om ett trägolvs eventuella inverkan som dielektrikum.
Redigerat av agpath, 02 May 2016 - 09:39.
Postad 02 May 2016 - 08:12
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4142 inlägg
Eeh? Länk till en pseudovetenskplaig hokus pokus-sida om personlig hälsa. Vad har det med kablar att göra?
Det kanske är det det egenligen handlar om. 
Postad 15 May 2016 - 08:32
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Vetenskapliga resonemang är en sak. Vad som "känns" bra kan vara något annat. Jag har själv inte lakrissnören även om priset på min kablar inte är speciellt högt. Det baseras dock på att jag tyckte det var snyggare med lite fetare kablar .
Jag lyssnar också med både ögon och öron.
Om två kaffebryggare gör exakt likadant kaffe föredrar jag kaffet ur den snyggare bryggaren. Fast jag skulle aldrig köpa en kaffebryggare för tusentals kronor. En "lakritssnöre-bryggare" är dock trist. En snygg och trivsam bryggare till ett rimligt pris, då är jag nöjd. Sen är jag övertygad om att jag inte skulle klara av att pricka in rätt bryggare i ett blindtest (om bryggarna är korrekt konstruerade och matas med samma kaffe i samma volymer).
Vad som sedan kan bevisas och inte är visserligen riktigt intressant, men så länge det mest sannolika är att två likadant konstruerade kaffebryggare ger samma smakupplevelse väljer jag med den som ger mest utifrån estetik + kvalitetskänsla + pris.
Postad 15 May 2016 - 09:22
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Om två kaffebryggare gör exakt likadant kaffe föredrar jag kaffet ur den snyggare bryggaren. Fast jag skulle aldrig köpa en kaffebryggare för tusentals kronor. En "lakritssnöre-bryggare" är dock trist. En snygg och trivsam bryggare till ett rimligt pris, då är jag nöjd. Sen är jag övertygad om att jag inte skulle klara av att pricka in rätt bryggare i ett blindtest (om bryggarna är korrekt konstruerade och matas med samma kaffe i samma volymer).
Vad som sedan kan bevisas och inte är visserligen riktigt intressant, men så länge det mest sannolika är att två likadant konstruerade kaffebryggare ger samma smakupplevelse väljer jag med den som ger mest utifrån estetik + kvalitetskänsla + pris.
Det köper jag utan att blinka. Men påstår någon "Den dyrare bryggaren gör bättre kaffe!" så får den personen banne mig lägga fram bevis på att det stämmer eller ställa upp på ett blindtest för att bevisa sitt uttalande.
Kan/vägrar personen så är det bara att knipa igen kakhålet.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 15 May 2016 - 09:39.
Postad 15 May 2016 - 17:36
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Det var det jag menade.
Hävdar man att något "är" på ett visst sätt så vill jag gärna se bevis. Sedan om du tycker att kaffe ur en röd bryggare smakar bättre än ur en svart bryggare, jag har inget problem med det . Men att försöka få mig att köpa en dyr bryggare är helt kört. Jag dricker inte kaffe men jag har en "gästbryggare" i ett skåp .
Redigerat av Mr_Tom, 15 May 2016 - 17:37.
Postad 23 May 2016 - 07:43
Audiostar
-
Audiostar
-
Beroende
-
-
1344 inlägg
För skojs skull tog jag över några polare i helgen som inte är så hifi intresserade .bad dem sätta sig ner i soffan började köra en låt vi alla hade hört gick bakom bytte mellan 3 olika kablar . Dem såg inte vad jag gjorde alla kablar var utlagda sen tidigare. Sen frågade jag om någon hade hört skillnad ...konstigt att alla 3 hade hört skillnad mellan dem eftersom det inte går ... bara säger det så nu kan alla börja skriva igen ... haha
Postad 23 May 2016 - 07:54
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
För skojs skull tog jag över några polare i helgen som inte är så hifi intresserade .bad dem sätta sig ner i soffan började köra en låt vi alla hade hört gick bakom bytte mellan 3 olika kablar . Dem såg inte vad jag gjorde alla kablar var utlagda sen tidigare. Sen frågade jag om någon hade hört skillnad ...konstigt att alla 3 hade hört skillnad mellan dem eftersom det inte går ... bara säger det så nu kan alla börja skriva igen ... haha
Ledande fråga. De såg att du satt därbakom och mekade. Sen ställde du en fråga som de förväntade sig att du ville höra ett ja på. Detta handlar om psykologi.
Redigerat av agpath, 23 May 2016 - 07:54.
Postad 23 May 2016 - 07:59
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Bra, då kan du be dem göra Zartoks test så vi kan få slut på skitsnacket en gång för alla.
Haha...
Postad 23 May 2016 - 08:27
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3396 inlägg
Ledsen, men du verkar inte ha fattat ens det grundläggande i hur ett sånt här test måste göras för att vara relevant.
Postad 23 May 2016 - 16:02
Unregisteredb2bcb2c1
-
Unregisteredb2bcb2c1
-
Beroende
-
-
1393 inlägg
Jag tycker att testet var intressant, men det skulle behöva en uppföljare. Du gör helt enkelt om samma test, fast den här gången låtsas du bara byta kablar.
Postad 23 May 2016 - 16:37
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Jag tycker att testet var intressant, men det skulle behöva en uppföljare. Du gör helt enkelt om samma test, fast den här gången låtsas du bara byta kablar.
Skulle inte funka, då ställer han bara en ledande fråga igen "ni hörde väl ingen skillnad den här gången?".
Haha.
Postad 23 May 2016 - 16:51
Unregisteredb2bcb2c1
-
Unregisteredb2bcb2c1
-
Beroende
-
-
1393 inlägg
Skulle inte funka, då ställer han bara en ledande fråga igen "ni hörde väl ingen skillnad den här gången?".
Haha.
Det sorgliga är ju att även om han gjorde ett vettigt test med positivt resultat så skulle ingen här tro honom eftersom han inte kan presentera några bevis för att han inte fuskade 
Postad 23 May 2016 - 17:30
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Det sorgliga är ju att även om han gjorde ett vettigt test med positivt resultat så skulle ingen här tro honom eftersom han inte kan presentera några bevis för att han inte fuskade 
Nä, att ställa upp på ett korrekt test är ingen villig att göra pga de inte kan miljön etc bortförklaringar.
Men att ta hem polare, byta runt lite och sedan ställa en ledande fråga är korrekt?
Postad 23 May 2016 - 22:01
Audiostar
-
Audiostar
-
Beroende
-
-
1344 inlägg
Haha hur ska man göra då vara i ett Ljud rum helt utan störningar med ögonbindel och ha 5 personer som byter kablarna så att man är säker på att ingen fuskar lyssna igen 1000ggr och ha rätt 99% av tiden.
Snart säger ni väl att nätdelar inte spelar roll.
Postad 24 May 2016 - 06:37
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3396 inlägg
Haha hur ska man göra då vara i ett Ljud rum helt utan störningar med ögonbindel och ha 5 personer som byter kablarna så att man är säker på att ingen fuskar lyssna igen 1000ggr och ha rätt 99% av tiden.
Reglerna finns tillgängliga i Zartoks tråd. Är något oklart så föreslår jag att du frågar honom innan du tar testet. För nu ska du väl ändå ta det? Jag menar om dina ointresserade kompisar klarade det så måste väl detta vara en baggis för dig
Snart säger ni väl att nätdelar inte spelar roll.
Nätdelar i vad?
Postad 24 May 2016 - 06:43
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
För att inte tala om kabelhållare, det måste man ha i sin feta anläggning!
Postad 24 May 2016 - 08:06
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
"Nätdel", Svensson-benämning för "nätaggregat". Apparatur som omvandlar "nätets" spänning (230 V) till en spänning anpassad till aktuell elektronik, typiskt 12 eller 24 V.
https://sv.wikipedia...iki/Nätaggregat
För övrigt är det tur att vi i detta land har en så stabil nätspänning annars vore nätspänningen i sig det i särklass största problemet.
(Notera ironin...)
Postad 24 May 2016 - 08:15
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3396 inlägg
"Nätdel", Svensson-benämning för "nätaggregat".
Jo jag vet ju vad en nätdel är. Men det framgick inte var den/de sitter.
Detta är ju dessutom ett sidospår av rang. Klart en aktiv komponent som en nätdel kan påverka ljudet genom störningar, underdimensionering etc.
Redigerat av Loco.spk, 24 May 2016 - 08:19.
Postad 24 May 2016 - 09:49
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Jo jag vet ju vad en nätdel är. Men det framgick inte var den/de sitter.
Detta är ju dessutom ett sidospår av rang. Klart en aktiv komponent som en nätdel kan påverka ljudet genom störningar, underdimensionering etc.
Som sagt, ironi. Som tekniker kan jag reagera på användningen av benämningen "nätdel" utan att vara mer specifik. Allt mellan vägguttag och till att spänningen är omvandlad till likriktad (oftast) lågspänning är nätdelar.
Postad 24 May 2016 - 18:06
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
konstigt att alla 3 hade hört skillnad mellan dem eftersom det inte går ... bara säger det så nu kan alla börja skriva igen ... haha
Gör testen igen, men denna gången ändrar du ingenting, utan går bara bak och "kopplar" lite.
Jag lovar dig att de kommer att höra skillnad*, om du säger att du har bytt kabel (eller nätdel ).
* Om de inte läser denna tråden då...
Redigerat av Ageve, 24 May 2016 - 18:09.
Postad 24 May 2016 - 22:56
Audiostar
-
Audiostar
-
Beroende
-
-
1344 inlägg
Jag började med den dyraste gick till den billigaste sen till mellan modellen alla tyckte den billiga lätt sämst.
Postad 25 May 2016 - 00:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det brukar vara så
Postad 25 May 2016 - 11:38
Audiostar
-
Audiostar
-
Beroende
-
-
1344 inlägg
Lite intressant hur chord säger om hur det är med dem flesta kablar man kopplar in har ju metall så dem blir som antenner som drar åt sig wifi 4g etc som leds in i förstärkaren och smutsar ner ljudet har man en chord kabel har den isolering som tar bort allt detta till och med hf signaler . Vilket gör att kablarna bara leverar det dem ska och drar inte in massa shit som dem annars gör när dem agerar antenner.
Lyssnade på några olika och det var stor skillnad på det ljudet!
Postad 25 May 2016 - 12:24
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4142 inlägg
Lite intressant hur chord säger om hur det är med dem flesta kablar man kopplar in har ju metall så dem blir som antenner...
De flesta kablarna har metall i sig. Helt korrekt... 
Postad 25 May 2016 - 12:33
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
De flesta kablarna har metall i sig. Helt korrekt... 
Finns ju med glasfibertrådar också. Apropå det: Har ingen tänkt på ljusledare som högtalarkablar? Det borde väl sätta punkt för alla diskussioner om vilka kablar som "leder" bäst?
Postad 25 May 2016 - 12:40
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Lite intressant hur chord säger om hur det är med dem flesta kablar man kopplar in har ju metall så dem blir som antenner som drar åt sig wifi 4g etc som leds in i förstärkaren och smutsar ner ljudet har man en chord kabel har den isolering som tar bort allt detta till och med hf signaler . Vilket gör att kablarna bara leverar det dem ska och drar inte in massa shit som dem annars gör när dem agerar antenner.
Alla kablar tar upp mer eller mindre med RF-störningar. Dessa tas dock hand om delningsfiltret i dina högtalare så det ska inte kunna störa om det inte är skräphögtalare, varvid ett par dyrare kablar inte skulle göra det bättre.
Postad 25 May 2016 - 14:15
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Finns ju med glasfibertrådar också. Apropå det: Har ingen tänkt på ljusledare som högtalarkablar? Det borde väl sätta punkt för alla diskussioner om vilka kablar som "leder" bäst?
Hmm, försteg med optisk ut för respektive kanal och aktiva högtalare. Låter som en dyr lösning. De flesta kablarna har metall i sig. Helt korrekt... 
Postad 25 May 2016 - 14:19
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Och som svar på topic (varför tar det aldrig slut) är pga nedanstående typ av inlägg. Ett påstående utan substans eller förmåga att backa upp i kontrollerat test. Lite intressant hur chord säger om hur det är med dem flesta kablar man kopplar in har ju metall så dem blir som antenner som drar åt sig wifi 4g etc som leds in i förstärkaren och smutsar ner ljudet har man en chord kabel har den isolering som tar bort allt detta till och med hf signaler . Vilket gör att kablarna bara leverar det dem ska och drar inte in massa shit som dem annars gör när dem agerar antenner.
Lyssnade på några olika och det var stor skillnad på det ljudet!
j*vla svammel!
Postad 25 May 2016 - 14:27
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3396 inlägg
Nu är det ju bara rent trams. Hur lättlurad är du egentligen?
Postad 25 May 2016 - 17:14
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Lite intressant hur chord säger om hur det är med dem flesta kablar man kopplar in har ju metall så dem blir som antenner som drar åt sig wifi 4g etc som leds in i förstärkaren och smutsar ner ljudet
1. Vilka frekvenser är hörbara?
2. Vilka frekvenser använder Wifi och 4G?
3. Hur starka är dessa signaler jämfört med t ex en lågnivåsignal i en RCA-kabel, eller signalen i en högtalarkabel? När du vet svaren, är det fritt fram att skratta åt Chord 
Tyvärr är det så kabeltillverkare gör. De använder argument som kan verka vettiga för den som inte är insatt. Störningar i kablar är ett verkligt problem när väldigt höga frekvenser överförs, men det har inte ett skit med ljudsignaler att göra.
edit: Med ljudsignaler menar jag hörbart ljud, dvs 20-20000Hz.
Redigerat av Ageve, 25 May 2016 - 17:20.
Postad 25 May 2016 - 21:43
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ljusledande kablar finns ju. Optiska lyser massa
Postad 26 May 2016 - 09:47
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
1. Vilka frekvenser är hörbara?
2. Vilka frekvenser använder Wifi och 4G?
3. Hur starka är dessa signaler jämfört med t ex en lågnivåsignal i en RCA-kabel, eller signalen i en högtalarkabel? När du vet svaren, är det fritt fram att skratta åt Chord 
Tyvärr är det så kabeltillverkare gör. De använder argument som kan verka vettiga för den som inte är insatt. Störningar i kablar är ett verkligt problem när väldigt höga frekvenser överförs, men det har inte ett skit med ljudsignaler att göra.
edit: Med ljudsignaler menar jag hörbart ljud, dvs 20-20000Hz.
Detta räknas som bakgrundsbrus och släpps inte igenom av något filter. Så det spelar inte ens roll att det inte är hörbart då det inte ens kan nå fram till högtalarna.
Postad 26 May 2016 - 14:12
Audiostar
-
Audiostar
-
Beroende
-
-
1344 inlägg
Haha alltid roligt att skriva saker här alla blir helt tokiga och arga . Varför är man här om man inte gillar ljud utan mer hitta saker att klaga på när någon skriver något. Låna hem ett par signal kablar och testa själv istället för att kalla folk korkade och lättlurade.
Postad 26 May 2016 - 14:15
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Haha alltid roligt att skriva saker här alla blir helt tokiga och arga . Varför är man här om man inte gillar ljud utan mer hitta saker att klaga på när någon skriver något. Låna hem ett par signal kablar och testa själv istället för att kalla folk korkade och lättlurade.
Det handlar inte om att klaga utan om att påpeka att det du skriver är nonsens. Har du tex någon källa för påståendet om att wifi-signaler skulle påverka ljudet eller är det ett eget påhitt? Se kommentarerna ovan gällande detta och besvara dessa istället för att ta på offerkoftan.
Postad 26 May 2016 - 14:50
Audiostar
-
Audiostar
-
Beroende
-
-
1344 inlägg
Med tanke på hur mycket apparater man har som stör varandra olika wifi bt rf hf så tycker jag det är smart med kablar som tar bort det. jag kan ha problem med att wifi stör andra trådlösa nätverk.. men men jag tycker inte jag är ett offer tycker bara att det är kul att man säger nej utan att testa . Nej jag vill inta ha choklad ..varför? hört att det är äckligt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Kablar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|