Du kan inte träna pokemonsena, du kan bara "levla up" gymet så att monståndarteamene måste slåss flera gånger för att ta över. Vinner du fler träningsmatcher så får gymet fler poäng, och när motståndaren skal ta över så minskar han ju poängene på gymet och vid 0 kan han ta över. Så som jag ser det är det absolut bästa att vara flera och lämna många pokemons. Jag spelar själv och även om jag lämnar en ganska bra pokemon i mitt kvarter så är han ju alltid känslig mot nånting så det brukar gå rätt snabbt att nån h*ra (hehe) vunnit med en hälften så stark cp. Men om man är många så kan man ju lämna normal/fire/water osv, vet inte vad max är, 5?
Postad 28 juli 2016 - 21:45
Okok, då har jag nog missuppfattat gymmen liiiite.Du kan inte träna pokemonsena, du kan bara "levla up" gymet så att monståndarteamene måste slåss flera gånger för att ta över. Vinner du fler träningsmatcher så får gymet fler poäng, och när motståndaren skal ta över så minskar han ju poängene på gymet och vid 0 kan han ta över. Så som jag ser det är det absolut bästa att vara flera och lämna många pokemons. Jag spelar själv och även om jag lämnar en ganska bra pokemon i mitt kvarter så är han ju alltid känslig mot nånting så det brukar gå rätt snabbt att nån h*ra (hehe) vunnit med en hälften så stark cp. Men om man är många så kan man ju lämna normal/fire/water osv, vet inte vad max är, 5?
Hur lämnar en pokemon där då?
Postad 29 juli 2016 - 03:50
Jag har sett ett gym med 8st i, vet dock inte om det är max.
Postad 29 juli 2016 - 05:13
Ahaaaaa!Där måste finnas plats, och för fler platser måste du levla upp gymmet.
Jag har sett ett gym med 8st i, vet dock inte om det är max.
Då vet jag. Tusen tack för era svar

Edit: Gjorde ju misstaget att skapa ett Pokemon Trainer acc. så nu har jag börjat omfrån början istället eftersom det konstant strular med inloggningen på PTA.
Testade Pikachu-buggen i början och den funkade finfint!
Redigerat av MartinAberg, 29 juli 2016 - 18:49.
Postad 29 juli 2016 - 21:33
Ahaaaaa!
Då vet jag. Tusen tack för era svar
Edit: Gjorde ju misstaget att skapa ett Pokemon Trainer acc. så nu har jag börjat omfrån början istället eftersom det konstant strular med inloggningen på PTA.
Testade Pikachu-buggen i början och den funkade finfint!
Om jag inte har fel, finns det en gräns på level 10 vilket förklaras som "prestige". För varje level kan du ha fler pokemon inne, jag tror att det är en pokemon per level. Vad gäller träning, kan du ta över ett gym tillsammans med vänner från samma team som du och ni kan möta varandras pokemon på ett vänskapligt sätt för att öka styrkan (prestige) i gymmet vilket får er att gå upp i level, men du får även antal XP för dig själv. I alla fall vad jag vet.
Postad 30 juli 2016 - 00:40
Levlade upp ett gym till lvl 10 idag. Tror det är max pga hur poängen landade på exakt 52000 men ikonen för att träna finns dock kvar ser jag på bilden jag tog
Edit: Det är maxlvl, står tom 52000/50000
Redigerat av Unregisteredb3599d3b, 30 juli 2016 - 01:03.
Postad 30 juli 2016 - 13:14
Styrkan på attackerna har förändrats över natten. Vissa har nedgraderats och vissa uppgraderats.
Postad 30 juli 2016 - 17:07
https://www.youtube.com/watch?v=qbeEO58Hlfo
Redigerat av Demon Slayer, 30 juli 2016 - 17:08.
Postad 31 juli 2016 - 12:30
Styrkan på attackerna har förändrats över natten. Vissa har nedgraderats och vissa uppgraderats.
Jag hatar när de förändrar sånt.. Men undra om de legendariska fåglarna har fått förändrade CP efter uppdateringen?
Postad 03 augusti 2016 - 21:54
Tänker då främst på pokemon som
Bulbasaur charmander squirtle nidoran poliwag machop geodude rhyhorn och liknande har varit i Lund lite överallt där blandannat stadsparken charmander och machop har jag aldrig sett i det vilda
Några rhyhorn bulbasaur och squirtle har jag sett där.
Men där jag bor som är ett ganska litet samhälle
Är där mest pidgey weedle rattata. Finns vissa tider
Andra gräs och vatten pokemon dock ingen bulbasaur.
Redigerat av Andreas3200, 03 augusti 2016 - 21:58.
Postad 04 augusti 2016 - 20:23

Så hur ser eran topplista ut numera? Tror jag lägger ner nu, får nästan bara samma samma och har ledsnat.
Postad 04 augusti 2016 - 20:32
Postad 05 augusti 2016 - 14:47

Jag är också rätt less och många Pokémon smiter...
Postad 05 augusti 2016 - 15:41
Jag är också rätt less och många Pokémon smiter...
Det ska tydligen vara en bugg att de smiter oftare och är svårare att fånga nu.
De hade ett nästan perfekt spel från början, men sedan verkar de inte ha fattat vad som gjorde spelet bra och tagit bort funktioner som folk gillat samt infört buggar.
Redigerat av Zoiler, 05 augusti 2016 - 15:43.
Postad 05 augusti 2016 - 18:19
Har inte direkt någon sexig pokemon bara lvl 18, Hypno CP 980 är väl min värsta. Här vart jag bor är det mest bara Drowzee och Zubat, spyless på dom.
Inte använt något stardust ännu så jag har en hel del. Tänkte spara tills jag får nån bra.
Redigerat av New Player, 05 augusti 2016 - 18:22.
Postad 05 augusti 2016 - 20:07
Efter någon veckas spel med min 12 åriga son.
Jag gillar det snart mer än han
Bifogad fil(er)
Postad 08 augusti 2016 - 21:38
Efter någon veckas spel med min 12 åriga son.
Jag gillar det snart mer än han
Efter någon vecka? Herregud hur lyckades du levla så snabbt? Dela med er av era kunskaper när ni skryter
Postad 08 augusti 2016 - 23:01

...Tyvärr är det alldeles för mycket folk som fuskar sig till hög lvl och starka Pokémons.
Förstår inte nöjet med att fuska i spel, då kan man ju inte tycka det är kul att spela utan vill bara ha bra saker direkt.
Men till vilken nytta? Skryta?
Postad 08 augusti 2016 - 23:30
Efter någon vecka? Herregud hur lyckades du levla så snabbt? Dela med er av era kunskaper när ni skryter
Någon vecka kanske var att ta i.. lite längre än så.
Jag och min son har vart ute nästan varje dag och gått ca 1 mil om dagen. Tagit alla pokemon och stop vi kommit åt. Har några bra ställen i GBG där det är lures hela dagarna. Dragoniten spawnade en dag när vi var på väg hem .. jag fick den men inte min son så han är pissed på mig
Förra veckan fick jag även snorlax och Lapras i 10Km ägg
Postad 09 augusti 2016 - 00:08
Tog nivå 21 och 22 idag Var i Sälen förra veckan och fiskade. Det var "ganska" dåligt med pokestops där
Postad 09 augusti 2016 - 08:48
Någon som vet en bra plats i Skåne att leta pokemons i
Tänker då främst på pokemon som
Bulbasaur charmander squirtle nidoran poliwag machop geodude rhyhorn och liknande har varit i Lund lite överallt där blandannat stadsparken charmander och machop har jag aldrig sett i det vilda
Några rhyhorn bulbasaur och squirtle har jag sett där.
Men där jag bor som är ett ganska litet samhälle
Är där mest pidgey weedle rattata. Finns vissa tider
Andra gräs och vatten pokemon dock ingen bulbasaur.
Lomma. Där finns många havs-Pokémons. Själv spelar jag i Lund-Malmö-Lomma.
Postad 14 augusti 2016 - 00:41
Här kommer klonerna, Kinas klon är ju en ren kopia, fast extremt mycket fulare.
Disgusting.
Finns även "Monsterball Go" där i tråden. Förkastligt att se hur fantasilösa företag försöker tjäna pengar på andras koncept utan minsta hämningar.
Postad 14 augusti 2016 - 07:27
Känner att spelet blev tråkigare när de minskade tillåtna hastigheten. Äggen var det roliga och när jag inte kan cykla längre dog det lite för mig.
Postad 14 augusti 2016 - 10:43
Vad är poängen med en kopia på ett spel som är gratis??
Free To Play-modellen är väldigt etablerad, man får ut spelet till många genom att det är gratis och sedan tjänar man pengar via mikrotransaktioner. Detta måste du väl känna till?
Hur kan de komma undan med detta egentligen? Skriver man inte på någon typ av avtal när man laddar upp appar på google play?
Kina använder inte direkt amerikanska App Stores. De kan klona vilka spel de vill och släppa i det egna landet, de erkänner inga andra regler än sina egna. När det gäller IP-rättigheter och patent ligger de på en grottmänniskas nivå jämfört med resten av den civiliserade världen (dit Nordkorea etc förstås inte räknas). Du kan läsa om alla möjliga fakes här. Det är inte bara begränsat till spel. De har förresten klonat Clash of Titans, LoL, Overwatch, Splatoon och en mängd andra titlar eftersom deras egna kreativitet inte är den bästa. Men så är det svårt när man arbetar i ett land med orimligt hårda regler också.
Postad 14 augusti 2016 - 10:54
Jafå, det känner jag till.Free To Play-modellen är väldigt etablerad, man får ut spelet till många genom att det är gratis och sedan tjänar man pengar via mikrotransaktioner. Detta måste du väl känna till?
Ser dock inte meningen med att kopiera ett spel som kostar gratis.
Att man kopierar Minecraft t.ex. förstår jag!
Eller är Kina-versionen avgiftsfri inuti kanske?
Postad 14 augusti 2016 - 13:01
Jafå, det känner jag till.
Ser dock inte meningen med att kopiera ett spel som kostar gratis.
Att man kopierar Minecraft t.ex. förstår jag!
Eller är Kina-versionen avgiftsfri inuti kanske?
Hmm, pratar du om kunder som piratkopierar nu eller?
Det är ett kinesiskt företag som har klonat och gjort sin egen version av Pokemon Go. Meningen är att tjäna pengar från sina kunder på samma sätt som Niantic gör.
Postad 14 augusti 2016 - 13:12
Vad är poängen med en kopia på ett spel som är gratis??
Google är ju spärrat i Kina dvs Google maps lirar inte. Så det går inte att spela där.
Postad 14 augusti 2016 - 18:47
Får failed to login, try another user på ena telefonen här, men på andra funkar det... vadan detta...?
Grabben vill ut och spela, så han lirar på sambons telefon, där får jag det meddelandet... men inte när jag använder min telefon, har samma op, exakt likadan telefon...
Postad 21 augusti 2016 - 11:47
Postad 21 augusti 2016 - 12:52
Inte fått en ultra ball från ett pokestop sen jag blev lvl20. Verkar vara rätt rare.
Jag är level 23. Ultra balls får man ju typ ofta, kollade igenom min logg precis, på de senaste 24 stoppen har jag fått totalt 8 ultra balls. Upplever inte att det skett någon större förändring, det är ganska likartad förekomst över tid, tycker jag.
Postad 21 augusti 2016 - 13:03
Postad 24 augusti 2016 - 07:24
Postad 24 augusti 2016 - 07:33
Totalt har jag fått 2st ultra nu sen lvl20. Så för mig är den ruskigt ovanlig. Skumt att ni får normalt många och jag inte får nån.
Man kan få 1 eller 2 på kanske 1-2 av 10 Stop. Åtminstone i Malmö.
Postad 28 augusti 2016 - 11:03
Postad 29 augusti 2016 - 07:28
Är där några bra ställen i Malmö där man kan hitta charmander machop rhyhorn onix och liknande får inte så mycket av där jag bor har endast hittat en rhyhorn där jag bor. De andra 3 finns inte där jag bor. Är parkerna i Malmö bra för dessa pokemon?
Har inte sett någon av dessa i Malmö men i Lund finns det gott om Onix.
Ett tips är att följa https://twitter.com/...rtMalmo?lang=sv
Postad 29 augusti 2016 - 15:24
Några stockholmare här som känner till bra ställen man kan gå till? Jag behöver verkligen hitta fler Cubone, Kabuto, Dratini och definitivt mer Charmander.
Postad 29 augusti 2016 - 21:26
Ja det heter ju att man tränar dem, vilket jag tycker är lite vilseledande begrepp i sammanhanget. De blir ju inte bättre eller starkare. Antingen kan du ju fighta ner ett gym med "fientlig färg" med upp till 6 av dina pokemons, som du själv väljer. Eller kan man ju stå och nöta på ett gym som har ens egen färg, tills gymmet levlar upp, det blir en extra plats och du kan ställa dit en av dina pokemon.Om jag hittar ett gym med rätt färger, hur gör jag då för att träna min Pokemon där?
Trycker jag på boxhandsken så blir det ju en liten "låtsasfight" men till slut förlorar jag och sedan får jag börja om från början...
Själv brukar jag och frugan inta 5-7 gym för att sedan gå in i shopen och "cacha in poke coinsen" uppe i höger hörn. Blir ju "självförsörjande" på lucky eggs, incubators och expansioner till ryggsäck och så.
Generellt ger det ju högre "avkastning" per investerad minut om man attackerar fientliga gym, dessutom kan ju en kompis, på samma lag attackera samtidigt, så ni kan hjälpas åt.
Redigerat av hampestampe, 29 augusti 2016 - 21:30.
Postad 30 augusti 2016 - 07:38
Några stockholmare här som känner till bra ställen man kan gå till? Jag behöver verkligen hitta fler Cubone, Kabuto, Dratini och definitivt mer Charmander.
Samma som för Malmö. Följ Stockholm på Twitter. Men man får fara runt som en skållad råtta. De ligger ju bara kvar i 15 min på samma ställe: https://twitter.com/...ockholm?lang=sv
För Malmö är denna karta suverän om man hänger mycket i centrum: http://magicmike.se/map/
Postad 30 augusti 2016 - 21:02
Bifogad fil(er)
Redigerat av hampestampe, 30 augusti 2016 - 21:03.
Postad 31 augusti 2016 - 08:13
Har varit Lund några gånger har aldrig hittat onix machop eller charmander där har dock hittat flera st rhyhorn och den verkar spawna om på samma plats.Har inte sett någon av dessa i Malmö men i Lund finns det gott om Onix.
Ett tips är att följa https://twitter.com/...rtMalmo?lang=sv
Ska til Stockholm i ocktober där kan man kanske hitta något mer
Värdefullt. Kommer att kolla in Kungsträdgården har hört där finns ganska bra pokemon där. Enligt vissa så ska där finnas både charmander och onix där
Postad 31 augusti 2016 - 08:29
Har varit Lund några gånger har aldrig hittat onix machop eller charmander där har dock hittat flera st rhyhorn och den verkar spawna om på samma plats.
Ska til Stockholm i ocktober där kan man kanske hitta något mer
Värdefullt. Kommer att kolla in Kungsträdgården har hört där finns ganska bra pokemon där. Enligt vissa så ska där finnas både charmander och onix där
De varierar med tiden och platsen. Vilka du ser på en plats en viss tid behöver inte vara samma vid en senare tidpunkt. Dock kan man se ett mönster i att vissa sorter kan hänga i veckor på samma plats.
Gällande Onix så finns dessa oftast i parker. Du kommer inte att hitta dem på stan i Lund. (Malmö Folkets park, Lund St Lars mm).
Postad 31 augusti 2016 - 21:49
Jag har varit i Stadsparken i Lund 2 gånger aldrig hittat någon onix där. Och charmander har jag aldrig sett vilt någonstans där jag varit. Bulbasaur och squirtle verkar vara mycket lättare att hitta. I Stadsparken verkar det inte spawna några charmander allsDe varierar med tiden och platsen. Vilka du ser på en plats en viss tid behöver inte vara samma vid en senare tidpunkt. Dock kan man se ett mönster i att vissa sorter kan hänga i veckor på samma plats.
Gällande Onix så finns dessa oftast i parker. Du kommer inte att hitta dem på stan i Lund. (Malmö Folkets park, Lund St Lars mm).
Finns kanske i andra parker i större städer som Malmö och Stockholm. Charmander är åtminstående en av de svåraste pokemon att hitta för min del.
Postad 31 augusti 2016 - 21:57
Postad 01 september 2016 - 14:40
Brukar starta spelet här hemma och kolla vad som finns i närheten och ser rätt ofta Charmander här, iofs i Göteborg men ändå. Orkar bara ge mig ut ifall jag ser nåt jag inte har.
Charmander är sällsynt överallt.
Postad 01 september 2016 - 14:45
Semi-sällsynt skulle jag säga. Finns många som är mkt ovanligare att träffa på. Pikachu har jag aldrig träffat på det var ju den enda jag visste om innan jag började spela detta.
Redigerat av New Player, 01 september 2016 - 14:49.
Postad 01 september 2016 - 14:51
pikachu har jag stött på några ggr, var en av dom första jag fångade.
charmander har jag aldrig sett. när pokevision var fungerande så sökte jag efter den runt om på jorden, och hittade typ 5st. helt stört sällsynt.
Postad 01 september 2016 - 15:03
pikachu har jag stött på några ggr, var en av dom första jag fångade.
charmander har jag aldrig sett. när pokevision var fungerande så sökte jag efter den runt om på jorden, och hittade typ 5st. helt stört sällsynt.
Var tvungen att kolla om jag förväxlat han med nån när du skrev sådär och startade spelet nu och skulle kolla. Vem är då i närheten, jo Charmander him self.
2016-09-01 14.00.37.png 310,42K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av New Player, 01 september 2016 - 15:04.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar