Hej,
Jag brukar inte skriva här men tänkte ändå lämna lite input i tråden då det förhoppningsvis hjälper någon.
Efter mycket velande och genomläsning av recensioner och forum så köpte jag för en dryg månad sedan en 65" Q8DN på Elgiganten. Efter många om och men beslöt jag mig för att den var mest prisvärd i förhållande till prestanda även om jag egentligen var beredd att lägga ut runt det dubbla för en bra tv. Närmast var det ju Q9FN som beaktades men även 75orna men som sagt det blev Q8:an då jag tyckte att prisskillnaden var för stor i förhållande till vad man fick.
Bildmässigt har jag varit helnöjd. Jag är en glad amatör inom området men har inte lagt märke till några av de vanliga "felen", alternativt har de generellt varit av mindre och ej störande karaktär. Som exempel vid laddscener i spel med svart bakgrund och ljus text fanns viss tendens till att området runt texten ljusnade något men det berodde även till stor del på tv-inställningarna.
Jag har mest spelat på tv.n och kollat youtube men det hanns även med några filmer och tv-serier och här var det ett problem som jag reagerade över. I serien Haunting of Hill House, som f.ö. rekommenderas, kunde det i vissa mörka scener noteras att bilden ljusnade och mörknade ibland. Inte så att bilden flimrade och endast i ett fåtal scener, men tillräckligt för att noteras. Jag har inte sett det då jag spelat, på youtube eller i någon annan film/serie vilket fått mig att funderar på om det är serien i sig som är boven i dramat. Jag har sett på nätet att vissa ekolägen ibland kan orsaka vad jag tolkat som liknande fenomen men dessa lägen har i mitt fall varit avstängda.
Nu på Black Friday går det ju som synes ovan att få Q9FN för samma pris som jag fick 8:an för, så av den anledningen har jag utnyttjat öppet köp hos Elgiganten, men jag var som sagt nöjd med 8:an.
Redigerat av Unregistered889925d3, 22 November 2018 - 08:43.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
75"+
5 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?