Väcker liv i denna något gamla tråd med en liten fundering.
Bakgrund:
Jag har nyligen bytt ut min 5-år gamla Pioneer VSX-AX5i reciever mot en sprillans ny Marantz SR-6004.
6004'an har 4 HDMI in och 2 HDMI ut, i dagsläget har jag bara en Plasma så jag klarar mig gott med 1 HDMI ut men är nu säkrad för framtiden om det någonsin blir läge att skaffa projje igen.
Problemet:
Till 6004'an har jag kopplat en PS3a via HDMI, en Xbox 360 via HDMI och min gamla Pioneer DV-868 via HDMI.
Från både PS3an och Xboxen fårjag både bild till TVn (HDMI ut 1 är kopplad till TVn) och ljud via recievern, precis som det är tänkt.
Men från min DVD får jag ingen bild, Pioneerloggan (röd logga på vit botten) syns vid uppstart och HDMI-dioden på fronten tänds, sen försvinner bilden och HDMI-dioden börjar blinka.
Kopplar jag Komponent eller Komposit direkt till TVn och väljer HDMI ut 2 på recievern så får jag bild på TVn (men då inte via 6004'an).
Min fundering nu är om inte 868'an (som har HDMI v1.0) och 6004'an (som har HDMI v1.3) inte är kompatibla eller om det är någon inställning i antingen 868'an eller 6004'an som jag missar?
Jättetacksam för svar då jag gärna inte byter bort min 868'a.
Nej, jag vill helst inte använda vare sig PS3'an eller 360'n som DVD-spelare då dessa inte är regionsfria.
Jag har ett gäng med filmer från andra regioner och vill gärna kunna titta på dessa i framtiden.