Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DBoss LCD TV ?

215 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 augusti 2005 - 12:40

fellzor
  • fellzor
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag har beställt en iallafall, en 32HLF.
Hoppas den e bra..... ;)

Nu har jag läst alla trådar om Dboss och jag vet fortfarande inte om jag ska köpa den eller inte. Jag ska ha den i mitt rum där jag kommer köra matning från min dator som får agera htpc med ett gf4ti4200 då Dbossen blir enda skärmen. Har analog-tv hemma dvs 1,2,4. Och så har jag ett problem till ska jag välja:

D-Boss LT-32HLF    10495:- https://www.prisjakt...t.php?pid=31198

eller

D-Boss LT-32HLP    12495:- https://www.prisjakt...t.php?pid=20800

Är även öppen för andra förslag om någon kan komma med nån bättre för samma pris.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Varför tog du inte den nya modellen? Btw ska du kolla på vanlig analog tv 1,2,4 så säg till hur bilden blir :D

Postad 22 augusti 2005 - 15:24

fellzor
  • fellzor
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en 32" Diboss...
men varför specifiserar ni inte om ni har en Diboss LT-32HLP eller en Diboss LT-32HLF?
Nån som kan säga vad som skiljer? och är Diboss LT-32HLP värd 2000 extra?
Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>

det är 8 ms istället för 16 och bättre överhuvudtaget.

Postad 07 september 2005 - 17:31

Bmsone
  • Bmsone
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Blev denna då den följde med ett HemPc paket.
Får den till veckan om allt flyter på.
Återkommer med rapport...

Jag har beställt en iallafall, en 32HLF.
Hoppas den e bra..... :D

Nu har jag läst alla trådar om Dboss och jag vet fortfarande inte om jag ska köpa den eller inte. Jag ska ha den i mitt rum där jag kommer köra matning från min dator som får agera htpc med ett gf4ti4200 då Dbossen blir enda skärmen. Har analog-tv hemma dvs 1,2,4. Och så har jag ett problem till ska jag välja:

D-Boss LT-32HLF     10495:- https://www.prisjakt...t.php?pid=31198

eller

D-Boss LT-32HLP     12495:- https://www.prisjakt...t.php?pid=20800

Är även öppen för andra förslag om någon kan komma med nån bättre för samma pris.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Varför tog du inte den nya modellen? Btw ska du kolla på vanlig analog tv 1,2,4 så säg till hur bilden blir :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 21 september 2005 - 14:46

daunjuan
  • daunjuan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag har själv köpt en D-Boss LT-32HLF för 9995 :- ooh vad billigt det såg ut men jag chansade å köpte grisen i säcken.

För min egen del så är jag riktigt nöjd med tvn då jag var rädd för att bilden skulle släpa efter eller att det inte skulle vara så bra analogt men oj vad överraskad jag blev.

Även om den skulle kostat någon hundralapp mer så skulle jag ändå ha köpt den.
Den kommer också bli perfekt i sovrummet sen när 50" Lcd Blir billigt å bra.

Vet inte om detta hjälpt så mycket men jag är iallafall riktigt nöjd.

Det ända minus jag hittat var att det är inte så mycket kräm i högtalarna precis men man har väl hemmabio =)

Postad 28 september 2005 - 21:28

R.E
  • R.E
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en DiBoss 30" sedan nästan ett år tillbaka. Har varit väldigt nöjd hela tiden men nu har TV:n börjat strula.

Bilden flimrar så mycket att man inte kan se på TV:n oavsett vilken ingång man kör via. Dock flimrar det inte hela tiden utan det kommer och går.

När det väl börjar flimra går det inte att få det att sluta och det ser ut så här:

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Ibland kommer flimret direkt när man startar TV:n. Ibland tar det några timmar innan det dyker upp. Eftersom det är så så känns det väldigt osäkert att skicka in till service. Visar sig inte felet när dom felsöker får ju jag stå för frakt och konsulttimmarna... :)

Hjälp! Vad kan det vara för fel på min kära DiBoss?

Postad 03 oktober 2005 - 10:14

Bmsone
  • Bmsone
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har du testat med en annan antennkabel? Har du nån förstärkare? Händer det på Video/DVD uppspelning???

Postad 09 november 2005 - 22:21

nell
  • nell
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
vad för panel är det i lt-32hlf någon som vet? har hör samsung någon som kan bekräfta detta. finns på expert för 9995:- bra pris tycker jag synd bara att det inte finns komponent på denna versionen. jag vill inte betala mer 10000:- på tv nu . många verkar tycka den är bra medan vissa inte någon som kan skriva något positivt om denna var länge sedan någon nämde dbossen nu..

Postad 09 november 2005 - 22:31

AZ2
  • AZ2
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

vad för panel är det i lt-32hlf någon som vet? har hör samsung någon som kan bekräfta detta. finns på expert för 9995:- bra pris tycker jag synd bara att det inte finns komponent på denna versionen. jag vill inte betala mer 10000:- på tv nu . många verkar tycka den är bra medan vissa inte någon som kan skriva något positivt om denna var länge sedan någon nämde dbossen nu..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hörde av en säljare att panelen är från Samsung.

Postad 10 november 2005 - 06:28

Bmsone
  • Bmsone
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag fick till slut min tv genom Hem-Pc avtalet, jag e kanonnöjd med bildkvaliten på både DVD och TV. Otroligt skarp bild på DVD, tv skulle säkert vara bättre med digital signal, hade lite grynig bild på min vanliga tv med, den e faktiskt bättre tycker jag på LCD tv.

Det e min uppfattning om 32.HLF iallafall....

Mvh Björn

Postad 10 november 2005 - 10:56

Nicon
  • Nicon
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Jag anser att dibossen fått oförskämt mycket dålig kritik. Alla modeller och märken har några svarta får som någon av misstag köper, vad jag tycker är synd är att de personerna inte accepterar att någon annan är nöjd.

jag har på en skala 1-10 vad det gäller krav en 7:a och är supernöjd med min HLP modell.

Kan bara säga att den rekomenderas.

Dessutom är det inte samsung panel i tv, den är tillverkad av LG.

Ha dé

Nicon

Postad 14 maj 2006 - 21:31

fille8608
  • fille8608
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
hur är 26" modellen? dom flesta säger att 32" e bättre än 30"aren. ingen som testat 26"aren

Postad 18 maj 2006 - 15:13

Hench
  • Hench
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

hur är 26" modellen? dom flesta säger att 32" e bättre än 30"aren. ingen som testat 26"aren

<{POST_SNAPBACK}>

Skall iväg och kika på en 26" i början på nästa vecka, har möjlighet att plocka en sådan i ett kommande hempcerbjudande.

Finns en 29,54" <_< att välja på men den har en gammal panel som har slutat att tillverkas,
DiBoss köpte in ett stort parti innan den tog slut pga. att 29" är max man får
ha med i ett hempcpaket (ringde till DiBoss och kollade).

Detta ser man ju i specarna. 8ms vs 16ms, kontrast 1000:1 vs 500:1
sedan har dom bytt ut dvi till hdmi och petat in komponent och DET gillar
jag som trogen XBMC (xbox) användare :)

Sedan är jag lite förbryllad...
verkar ha exakt samma spec som

så den hade ju varit trevlig att få fram i stället för den gamla modellen av 29-tummaren.
Men killen som jag pratade med på DiBoss kände inte till att det skulle finnas en uppdaterad
variant av 29-tummarn.

Någon som vet vad det är frågan om här?
Är det tryckfelsnisse som varit i farten?

Hur som helst så återkommer jag med lite intryck efter att jag varit och kikat på 26-tummarn.

Postad 30 juni 2006 - 20:39

UJN
  • UJN
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Sitter just nu och funderar på en 32-tums DiBoss.
Dock har jag svårt att hitta någon skillnad på LT-32S5LFH, LT-32Q5LFH, LT-32HLFH och LD-32S5LFH men det kanske finns någon här som vet något?
Funderar annars även på en Samsung LE-32R72B som verkar ha väldigt bra bild. Hur är DiBoss-modellerna jämfört med den?
Har inte särskilt bra koll på LCD-TV så jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Postad 02 juli 2006 - 15:44

reggeman
  • reggeman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
hej är DIBOSS 32" LCD-TV LT-32D5LSH dvi ingång hdcp kompitabel så att man kan ansluta en tex dvd eller något annat med HDMI kontakt? tacksam för svar.

Chrille

Postad 02 juli 2006 - 19:24

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1 376 inlägg
  • 0
Jo det kan du göra, köp bara en kabel med en hdmi-dvi
så kan du koppla en dvd med hdmi utgång till tv:n

Mvh Kimme

Postad 13 december 2006 - 22:46

chiftec
  • chiftec
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag köpte min 26" Diboss för en vecka sedan och har var hyfsat nöjd i några timmar, nu stänger den av sig efter ca 20 minuters tittande, kanske fick tag på ett "måndags ex". Annars är jag skapligt nöjd med den, men visst den håller inte samma bildkvalitet som dom andra 26´orna
på marknaden, men ingen är så här billig 4995:- inkl moms.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.