DLP, regnbågar och Eyestrain
Startad av
Unregistered959
, Jan 06 2005 19:22
209 svar till detta ämne
Postad 17 May 2005 - 14:26
Euklides definierade den i stil med .
En rät linje är en linje som ligger jämt med punkterna på den själv.
Men det finns en del andra diverse tolkningar...
En rät linje är en linje som ligger jämt med punkterna på den själv.
Men det finns en del andra diverse tolkningar...
Postad 17 May 2005 - 16:02
Lite komiskt att du var tvungen att själv upplevadet för att tro på det. Jag förstår inte riktigt din skeptiska grundinställning bara för att du inte kunnat se det tidigare. Folk har olika känsliga ögon för detta det är allmänt känt.
Postad 17 May 2005 - 19:17
Vem pratar du med?Lite komiskt att du var tvungen att själv upplevadet för att tro på det. Jag förstår inte riktigt din skeptiska grundinställning bara för att du inte kunnat se det tidigare. Folk har olika känsliga ögon för detta det är allmänt känt.
Postad 17 May 2005 - 21:29
Dig tror jag 
Håller med honom, minns förra eyestrain-tråden du var aktiv i
Håller med honom, minns förra eyestrain-tråden du var aktiv i
Postad 26 May 2005 - 10:55
Killar! Ingen ny pajkastning a la "vad var det jag sa"...
Ett tips: Om ni vill testa om ni kan se RGB, kolla in THX-testet på StarWars filmerna, det testet med en rund vit cirkel på en svart bakgrund.
Jag såg ENORMT med RGB med den bilden, trots att jag har en 5x projje! Jag ser inte mycket RGB annars...
Ett tips: Om ni vill testa om ni kan se RGB, kolla in THX-testet på StarWars filmerna, det testet med en rund vit cirkel på en svart bakgrund.
Jag såg ENORMT med RGB med den bilden, trots att jag har en 5x projje! Jag ser inte mycket RGB annars...
Postad 26 May 2005 - 22:21
Vad som är "komiskt" är folk som accepterar allt och/eller håller med om allt möjligt, helt reservationslöst utan att själva ha några som helst erfarenheter av vad som diskuteras (fast jag tycker nog att det är mer patetiskt än något annat)!
MYCKET MÄRKLIGT (IMHO)...
MYCKET MÄRKLIGT (IMHO)...
Postad 27 May 2005 - 12:33
Jag tycker det är märkligt hur lite det skrivs om RBE i testerna av projjar. Jag var efter en del positiva tester helt säker på att jag skulle köpa Benq 5120 eller Toshima mt200 på hifiklubben, - beroende på vilken som var bäst.
Redan efter några sekunder när jag kollade via Benq såg jag något som flashade till och efter ytterligare några sekunder såg jag rött, grönt och blått hela tiden. Det var helt omjöligt att koncentrera mig på filmen. Toshiban hade klart mindre än Benq men det fanns inte en chans att jag skulle stå ut med den heller.
Lite roligt, eller tråkigt för säljaren iofs
, är att han såg ingen RBE först. Han förstod inte vad jag pratade om tills jag bad honom fokusera på en punkt på skärmen och sen flytta blicken över skärmen till en annan punkt. Han blev lite halvknäckt och utbrast, "- men det här går ju inte att kolla på!"
Där förstörde man hans filmtittande....
Redan efter några sekunder när jag kollade via Benq såg jag något som flashade till och efter ytterligare några sekunder såg jag rött, grönt och blått hela tiden. Det var helt omjöligt att koncentrera mig på filmen. Toshiban hade klart mindre än Benq men det fanns inte en chans att jag skulle stå ut med den heller.
Lite roligt, eller tråkigt för säljaren iofs
Där förstörde man hans filmtittande....
Postad 29 May 2005 - 15:57
Aftonbladet om ögontrötthet
Nu skriver de iofs om dataskärmar, men det stämmer ju extremt bra på DLP. De tre översta symptomen stämmer in klockrent på mig. Åtminstone ansträngda ögon och ljuskänslighet.
Artikeln ÄR ju faktiskt lite skrämmande. Kanske dags att helt enkelt slänga min DLP och spara pengar i två år till till en ny projektor
Känner mig lurad av branschen... Önskar de hade varningstexter på projektorerna.
Nu skriver de iofs om dataskärmar, men det stämmer ju extremt bra på DLP. De tre översta symptomen stämmer in klockrent på mig. Åtminstone ansträngda ögon och ljuskänslighet.
Artikeln ÄR ju faktiskt lite skrämmande. Kanske dags att helt enkelt slänga min DLP och spara pengar i två år till till en ny projektor
Känner mig lurad av branschen... Önskar de hade varningstexter på projektorerna.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?