Förmodligen bland det bästa man kan hitta. Definitivt det bästa jag hört vilket är en del. Synd bara att de svenska importörerna lämnar en hel del övrigt att önska.
Redigerat av s.m.f, 05 December 2004 - 14:06.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Jordens snyggaste / bästa högtalare
Startad av
AquaStealth
, Nov 27 2002 00:25
397 svar till detta ämne
Postad 04 December 2004 - 21:24
Det är svårt att göra ett val, hade jag inte hört dessa högtalare så hade jag kanske inte postat dem här. Men så underbart som de låter så.... Ja de blir helt enkelt det vackraste som finns.
![]() Förmodligen bland det bästa man kan hitta. Definitivt det bästa jag hört vilket är en del. Synd bara att de svenska importörerna lämnar en hel del övrigt att önska. Redigerat av s.m.f, 05 December 2004 - 14:06. Postad 06 December 2004 - 17:15
Elementbestyckningen i dessa 2.2 m höga, 160 kg tunga Agalme från HØRNING är ju helt enormt. Två! st
Dessutom en känslighet på 99 db!! och ett frekvensomfång på 15-20000 Hz Edit: Bild Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered24c8b9de, 06 December 2004 - 17:18. Postad 06 December 2004 - 20:41
Saknar NHT's klassiker 2.5i (som jag troget kört med i 5-6 år själv) samt storebröderna 2.9 & 3.3...
Postad 22 December 2004 - 22:38
http://www.silworld.com.tw/3f/ denna sida jag nog ingen illa
Redigerat av Unregisteredc5c121df, 22 December 2004 - 22:38. Postad 23 December 2004 - 23:47 Jag håller fullständigt med! Hade själv ett par svarta 2.5i för några år sedan, underbara högtalare. Tänk om de kunde bygga sådana igen fast i annan finish!? Gillar inte pianolacken, och inte mahogney-finishen heller. Men designen.... oh la la! Me like! Postad 07 January 2005 - 05:12
Om ni fick välja helt fritt, vilka högtalare skulle ni helst skaffa då? Förutsätt gärna att ni även har möjlighet att anpassa kringutrustning t.ex. förstärkare och liknande. Själv skulle jag gärna kånka hem dessa skönheter (skulle kunna cykla de 60 mil jag har till distributören för att hämta dem
![]() Egglestone Andra II, gärna med ett par schyssta Halcro-monoblock. Två produkter som fått Hifi-pressen att gå ner i spagat av glädje. Visst, visst, det betyder kanske inte så mycket i praktiken men visst är högtalarna snygga? Det finns förresten matchande center och stativare för surround uppsättning. Förövrigt finns det större högtalare i modellprogrammet än just de avbildade (största modellen The Ivy går från 13-24000Hz inom -4dB!!!)... fast jag tycker de här är snyggast! Pris: If you gotta ask, you can't afford it! Edit: Lite fel avdelning för detta tillägg kanske, men jag har redan nämnt Halcro. De har precis lanserat sina nya multikanalsprodukter med följande blygsamma formulering på hemsidan "the world's only genuine high performance home theater products". Självförtroende är ju bra att ha... Redigerat av gordon, 07 January 2005 - 06:00. Postad 07 January 2005 - 06:04
För "rimliga" pengar om man har ett bra jobb osv så skulle jag gärna ha Audiovector S6 Avantgarde Arreté:
![]() Om vi däremot skippar realismen helt och låtsas man vore mångmiljonär så hade jag gärna testat Martin Logan Statement E2 med tillhörande basmodulstorn. ![]()
Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 07 January 2005 - 06:05. Postad 07 January 2005 - 08:11
Jag hade nog kört på antingen Audiovector Si6 avantgarde arréte eller B&W Nautilus 801 eller 800. Men då hade utrustningen i övrigt fått hålla motsvarande kvalitet om det ska vara lönt...
Postad 07 January 2005 - 08:49
Fria fantasier... ja... då blir det denna:
Dali Megaline Kunde tyvärr inte länka in en bild från den butiken här men klick görna på länken. Postad 07 January 2005 - 08:58
Tja, hade nog kunnat leva med fyra såna... hrmm.. får väl åka till siba och hitta en klangmatchad center sen
få se om jag fick med bilden nu... annars syftade jag på första Nautilusmodellen. Bifogad fil(er)Postad 07 January 2005 - 09:19
Om jag ska sväva iväg lite lagom mycket så blir det utan tvekan dessa 170cm- trilla av stolen ljud.
Martin Logan Prodigy http://www.goodwinsh...ges/prodigy.htm Postad 07 January 2005 - 09:21
B&W's nya serie med Classe-elektronik är väl ett litet drömsystem
Postad 07 January 2005 - 09:24
Ett par JM lab Nova Utopia BE hade jag inte sagt nej till. Gärna då drivna av två VTL Siegfried monoblock och deras förförstärkare VTL TL-7.5, signalen skulle nog komma ifrån en Teac Esoteric X-01.
Postad 07 January 2005 - 17:22
Likt Nerevarine väljer jag Audiovector S6 Avantgarde Arreté.
Känn på den designen. Smakfullt döläcker! Postad 07 January 2005 - 18:16 Måste hålla med här. Detta är de bästa högtalarna jag någonsin hört!!! Postad 07 January 2005 - 22:38
En rad intressanta alternativ här ovan, inga direkta överraskningar, men intressant. Med undantag för de som BengtO visade på bild, de känner jag inte alls igen? Annars har väl de flesta väntade värstingarna dykt upp. Jag skall villigt erkänna att jag inte lyssnat på en enda av dessa, inte ens mina egna favoriter, men av vad jag läst i olika tester tror jag att jag skulle gilla dem. I den här kvalitetsklassen tror jag att man kan unna sig lyxen att gå mycket på utseende. Ingen av de ovanstående lär ju låta dåligt precis utan skiljer sig väl mest i karaktär. Men det gäller ju som sagt att man matchar elektroniken.
Börjar man sedan tänka på vad som är realistiskt blir det inte lika kul längre! Jag skulle tacka min lyckliga stjärna om jag hade råd med en KOMPLETT utrustning (för musik och film) som kom upp i samma totalpris som ett par av någon av dessa högtalare. Men vem vet, kanske någon gång? Det både jävliga och underbara med framtiden är att den är så oviss. Postad 07 January 2005 - 22:51 JMLab gör bra högtalare...oavsett prisklass...även om det skiljer en hel del mellan dessa & Chorusserien, både i ljud & pris....Måste hålla med här. Detta är de bästa högtalarna jag någonsin hört!!! Mvh JB Postad 07 January 2005 - 22:53
Det finns redan en liknande tråd men jag passar väl på att byta ståndpunkt iom den här nystarten...
Vet inte vad, vem eller vilka men utseendet tilltalar mig =) (sexig donna är bifogad med högtalarna?) Bifogad fil(er)Postad 08 January 2005 - 00:29
Misstänkte nästan detta, men jag ursäktar mig med att jag fick en överdos av inspiration efter att ha läst om Egglestone högtalarna, sorry! De mystiska högtalarna med donnan ser ut att vara ett par Pearl Eliptica. Om hon följer med på köpet kan jag tänka mig ändra uppfattning i frågan om favorithögtalare. Edit: Får nästan lite HR Giger vibbar av dessa högtalare. Tänk att komma hem en mörk kväll och kliva in i ett skumt vardagsrum med dessa lurande i dunklet! Men visst är de läckra. Redigerat av gordon, 08 January 2005 - 00:39. Postad 08 January 2005 - 01:14
Ja det är nåt visst med dom, lite "the time machine" eller nåt fantasy-aktigt... ja, jag vet inte heller om jag skulle våga ha dom hemma... om inte annat för rånrisken =(
Postad 08 January 2005 - 01:30
Tog mig friheten att slå ihop dessa två trådar och modda lite på rubriken.
Håll till godo // Trådar sammanslagna Postad 10 January 2005 - 00:46
Jamen, naturligtvis! Världens grymmaste högtalare, helt utan konkurrens. Postad 16 February 2005 - 18:10 ![]() Denna theil uppsättning skulle inte skada mig. ![]() Inte dessa heller för den delen Postad 16 February 2005 - 18:21
hur fucking stort e de där elementet igentligen. Tyckte det såg ganska så stort ut. Postad 16 February 2005 - 18:29
Inget element som säljs direkt utan mer filmrekvisita.. men var kan det vara typ 80-100" kanske Postad 16 February 2005 - 18:49
Många dyra och flashiga högtalare men ingen som ser peciellt bra ut. Enkelt och rakt sa det vara. Dessutom har alla råd med den.
Bifogad fil(er)Postad 16 February 2005 - 19:29 Säger som en del andra här har gjort; COLTRANE!!! Redigerat av stigerud, 16 February 2005 - 19:30. Postad 16 February 2005 - 20:05
Låter de inget bra eller är det jag som missuppfattar? Onekligen aggresiv formgivning iaf Postad 16 February 2005 - 22:22
Hej!
Jag tycker (igen) att Aurum Cantus Volla är högtalarnas juvel för närvarande. Den är ännu vackrare i verkligheten! ![]() Även de nya golvarna Aurum Cantus Harmony är grymt läckra, även om jag föredrar tygfronterna på när man har golvhögtalare för bästa linjeföring. Stativare ser däremot ofta bäst ut "face off" så att säga. ![]() MVH, Marcus Postad 17 February 2005 - 06:58
detta är en favvorit.
där man ligger i prisklass nu. väntar på att få ihop hela mitt system. Bifogad fil(er)Postad 17 February 2005 - 07:01
någon gång, när/om man går upp ytterligare i pris(det lär ju man göra) så har jag ett stort sikte inställt på REVEL.
kanske inte just denna modell, men ändå...... attans vilka byggen REVEL gör-höööög kvalitet & ljud/tryck/finlir...... Bifogad fil(er)Postad 17 February 2005 - 09:09 Värsta likkistan ju! Postad 17 February 2005 - 12:17
Jag tycker många Usherhögtalare är grymt snygga. Ihop med Sonus Faber tycker jag att dom gör "snyggast" högtalare.
![]() ![]() ![]() Själv kör jag JMLab Electra 946, som jag också tycker är en väldigt snygg och gedigen högtalare som låter otroligt fint. Redigerat av Drem, 17 February 2005 - 12:26. Postad 17 February 2005 - 12:18 Värsta likkistan ju! Då är det ju tur att smaken är som räva då... så att det inte ser likadant ut hemma hos alla... Postad 18 February 2005 - 17:01
EDIT
Tog fel gubbe..detta ska höra hemma i coltrane spalten alltså :PDu som sa att de likande likkistor.. Och vad fad fan kan vara mer värt änn att bli begravd i de?va va? Redigerat av Unregisteredc5c121df, 18 February 2005 - 17:33. Postad 18 February 2005 - 17:04
Jag gillar usher stenhårt också, vilken finish! Och ett pris som alla kan ha
råd med (förr eller senare) Postad 20 February 2005 - 12:04
måste instämma angående ushers högtalarserier/byggen,-MKT fina.
/avancerar. Postad 03 March 2005 - 18:52
Jag gillade Ushers högtalare - vilken finish! Personligen skulle jag inte ha ngt emot att äga ett par Sonus, som jag tycker är fantastiskt vackra, eller Martin Logan
Postad 03 March 2005 - 20:38
Hej. Vad är det för fel med min egna B&W cm4 då??
Riktigt snygg. Låter bra, bland de bästa mellan 0-15000:- Bifogad fil(er)Redigerat av Unregisteredeb6832ad, 03 March 2005 - 20:41. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |