Själv har jag alltid den med när jag är ute på jobb och reser runt, slår psp och bärbar dvd alla dagar i veckan.
I vilket fall så om film är prio (och spel är ointressant) så är bärbar dvd det enda valet som jag ser det.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
8 relaterade trådar
Postad 14 September 2005 - 14:04
Kom och tänka på det om du reser mycket har du ingen laptop då?
Själv har jag alltid den med när jag är ute på jobb och reser runt, slår psp och bärbar dvd alla dagar i veckan. I vilket fall så om film är prio (och spel är ointressant) så är bärbar dvd det enda valet som jag ser det. Postad 14 September 2005 - 14:18 Så kör jag oxå. Enda nu är att man måste be Scandic om två WiFi lösen när man checkar in eftersom lappen och PSPet inte kan ha samma inloggning. En del tittar skumt på en när man ber om det men det löser sig när man förklarar. Dom flesta blir lite impade att man kan surfa på PSPn... Postad 14 September 2005 - 14:49
Ingen som har lust att posta lite bilder på psp´n med webbrowser igång etc....
Postad 14 September 2005 - 16:40
tja jag undrar hur det funkar med internet på pspn ?? Måste man ha trådlöst internet lr ?? En fråga till hur är det med film kan man spara det på minnet lr ? Blir så dyrt att köpa filmer !! Tacksam för svar
Postad 14 September 2005 - 16:52
Japp du måste ha en trådlös router, såg onoff sålde för 400:- Och ja du kan rippa dina vanliga dvd filmer och tanka ner dom på minneskortet, finns speciella program för det GRATIS. MVH / Jimmie Postad 15 September 2005 - 08:28
Ungefär hur stor blir en film på minneskortet?
Jag var på Game och frågade, han sa "En vanlig film blir omkring 250mb så du får plats med en del på minneskortet" Kan det stämma? Tyckte det lät väldigt lite? Postad 15 September 2005 - 08:42
Räkna med runt 400MB i utmärkt kvalité. 250MB, låter som dom komprimerat för hårt. Men alla har ju olika krav...
Postad 15 September 2005 - 09:09
Beror ju på hur lång filmen är oxo men 250mb är ganska skapligt på en 1,30h film.
Postad 15 September 2005 - 09:15
Att connecta till internet via wi-fi är inte smärtfritt... Finns oändligt många poster på diverse forum om folk som inte kan connecta. Jag har t.ex. aldrig lyckats connecta till våran router på kontoret, jag tror inte PSP'n klarar g, bara b. Så se till att köpa en trådlös router som kan köra båda. Vidare läste jag att det kan vara strul med 128-bit nycklar men det kanske de fixat på senare verisoner.
En gång lyckades jag connecta till ett trådlöst nät utan säkerhet men det var rätt låg signalstyrka så det sket sig rätt snabbt. Tycker även att wi-fi "antennen" verkar lite dum, måste gå väldigt nära routern för att få signal. Kanske är fel på min psp? Postad 15 September 2005 - 09:17
Är det någon som lyckats köra en "egenhändigt" kodad film i högre upplösning än 420x240? Det borde ju finnas någon slags workaround för det tycker jag...
Iaf, jag kodade ett avsnitt av Star Trek: Voyager för psp'm i 420x240 och det blev lite drygt 200mb. Men man vill ju ha full upplösning... Postad 15 September 2005 - 09:49 Det står i specen på PSP att det är ett b WiFi i den så om nån försöker köra g är det ju deras problem. Skyll inte på PSPn för det... Jo då, 128-bits kryptering är inga problem. Dock har Sony klantat till det med WPA så många kan inte ansluta med det. Det blir time out när PSPn och trådlösa enheten ska utbyta nycklar. Vissa trådlösa enheter och PSPn funkar smärtfritt med WPA och andra går helt enkelt inte. Vi får hoppas att Sony kommer med en 2.01 snart där det är fixat... Jag kan stå ute på gatan utanför min lägenhet utan problem så det är nog din PSP eller din router som är kass. Antagligen routern... Det kan ju vara så enkelt att den är felplacerad bara... Nått som stör i närheten kanske? Summa sumarum... Det är hur enkelt som helst att ansluta med WiFi. Det som tog längst tid för mig var att vänta på uppstartsanimationen på PSPt. Förutom om du har en enhet som PSP inte tycker om att köra WPA emot. Då kan du få hålla på i evigheter och det kommer endå inte funka. I sånt fall får du köra WEP men 128-bitar, det funkar utmärkt... Postad 15 September 2005 - 09:52 Som sagt... alla har olika krav på kvalité... Jag tycker inte "ganska skapligt" räcker men men... Postad 15 September 2005 - 10:20
En 3com...
Jag har läst mycket på forumet på http://us.playstation.com/psp om att några som kör med linksys måste ha äldre firmware i för att WPA ska funka bra... Postad 15 September 2005 - 12:28
Jag kan väl skylla på PSP'n om jag vill. Tycker det är lite kasst att den inte klarar g.
Kör man med laptop kan man vara hur långt från routern som helst och ändå få bra signal (upp tioll 20m+ ungefär). Men med PSP'n måste jag vara i samma rum för att den ens ska hitta nätet. Kör WEP på routern också och den är inställd på "mixed mode", dvs både g och b. Kör man utan säkerhet kan jag dock komma in på nätet men inte med WEP nyckel. Postad 15 September 2005 - 13:36
(Ang. att din psp måste vara i samma rum, orkar inte klippa och klistra bort det andra) Då måste du ha något fel på antingen din router eller psp. Jag kör Airport Express, Powerbook och PSP trådlöst hemma, Powerbooken klarar hela lägenheten, ca 15m, men med en mottagningsprocent på ca 30, PSP kan jag lätt ta med ut på innegården, ca 20-25m från min Airport Express, och har då ca 30procent i mottagning (fullt tillräckligt för spel) PSP´n hittar även trådlösa nät i lägenheten som min Powerbook (och min flickväns bärbara med för den delen) inte hittar, så visst är det bra mottagning i PSP´n. Postad 15 September 2005 - 13:42
Wifi... Hela veckan... nåja Söndag t.om. Onsdag har gått åt till detta. I söndags köpte jag en Router som va trasig, Bytte denna mot en som fungerade puh allt frid och fröjd, internet fungerade men så ville jag ju få fart på Xlink Kai och detta fungerade inte med min router så det blev till att lämna tillbaka även denna, I Tisdags köpte jag PC-Card Wifi D-link DWL-G650 (klarar både B och G). Hem testa, testa och åter testa allt fungerade så långt som att jag inte kunde spela mot anda på Xlink... Enheten anslöt till datorn utan problem och visade sig som OK i Xlink men hittade inga motspelare trots flera timmar av slit dessutom fungerade inte internet denna väg. Hittade för en vecka sedan en lösning på detta som jag nu jagat utan framgång. Så även detta kort lämnades tillbaka. Nu sitter jag hemma och spelar med mig själv... inte för att det är något problem då jag har några banor kvar i Ridge Racer men det vore ju trevligt att kunna använda alla funktionerna. Anledningen till att jag inte behöll Router tillsamman med kort var att det kändes onödigt dyrt man vill ju komma undan så billigt som möjligt när det trots allt bara rör sig om en uppkoppling mot nätet. JAg menar betala 700-1200kr bara för att få tillgång till internet trådlöst på PSP plus att kunna spela mot någon då och då är inte riktigt vad jag tänkt mig. Så har någon en lösning där man kan få wifi PC-card kopplat till det inbyggda lan-kortet och dessutom använda kortet som en Accesspunkt så blir jag glad!
Gud va mye text de blev! Postad 15 September 2005 - 13:42
Jaha, där ser man! Märligt. Ska nog undersöka det här på något sätt... Har bara tillgång till en trådlös router här på kontoret dock.
Postad 15 September 2005 - 14:25
Jag har en teori för att få igång PSP med xlink. Antagligen på samma sätt som man måste göra med Ps2. Ska testa ikväll tror jag. Vet inte om jag får tid. Men jag återkommer med info om det funkar...
Synd att det inte är lika lätt som med xbox. Där funkar ju xlink utan att man gör ett piss... Redigerat av ktd, 15 September 2005 - 14:25. Postad 15 September 2005 - 15:18
okey, men hur funkar trådlöst ruoter ? Hur långt kan man röra sig ? Är det månads kostnad och så ?? Berätta lite om det !
Dessutom ska jag nu efter lång tänke tid äntligen köpa en Postad 15 September 2005 - 17:41
En trådlös router kostar ju inget per månad utan det är ju bredbandet isf, kan väl röra sig en 25 meter kanske. Här i svedala finns det bara en psp, det är med 2,0 och value pack, importerar du själv så kan du få en utan value pack eller en vit (som jag) om du hellre vill det. Och jag tycker du ska köpa en nu!! MVH / Jimmie Postad 15 September 2005 - 17:44
okey, sitter router i psp:n lr ska man ha den i väggen ?? dom i sverige är alltså 2.0, är det bättre med 2.0 då ?? / Jocke
Något spel att rekomendera ?? Postad 15 September 2005 - 17:48
jimel: har du fått ditt paket från lik-sang? isf, åkte du på tull eller nån annan förutsedd utgift? lust å ta lite bilder? va de någon död pixel?
Postad 15 September 2005 - 18:13
Routern kopplar man till datan (nätverkskabeln) och ström från väggen såklart. 2,0 måste man ha om man ska surfa och spela via internet, man kan än så länge inte spela pirat spel med 2,0 men om man är intresserad av sånt så kommer det nog gå i framtiden. Spel att rekomendera, ja GTA LCS lär ju bli riktigt bra det kommer i slutet av oktober tror jag annars beror det ju på vad du gillar.
Nix har inte fått paketet men dom skulle ha skickat det idag (började ju säljas idag) så på måndag kanske, bilder kommer men så länge kan ni ju kolla in dom här F*n den är riktigt snygg tycker jag, man får även garanti på PSPn, eller iaf jag eftersom jag frågade, vet inte hur det är annars. Tull har jag räknat med att få betala MVH / jimmie Postad 15 September 2005 - 18:18
okey, så det finns inge sätt att surfa typ på tåg lr buss? GTA finns väll i USA går väll att beställa där ifrån ?
Postad 15 September 2005 - 18:19
Nä inte buss men vet inte om tåg brukar ha W-lan, många hotell, fik osv har w-lan.
Någon som vet om man kan lyssna på webbradio i den?? Postad 15 September 2005 - 18:23
w-lan finns det i alla psp, är det gratis?? om det inte finns hur skaffar man det då ??
Postad 15 September 2005 - 19:10
Det bör ju tex funka om du kör adhoc connection till en PC (där kai motorn körs) med 2 NICs varav 1 är trådlöst. Postad 15 September 2005 - 20:19
Wlan är trådlöst internet, man kör det över routern. Postad 15 September 2005 - 20:24
okey så en router är enda sättet för internet? Så det går alltså att vara ute och surfa på tex en buss ??
Postad 15 September 2005 - 21:12
Det man behöver är en Accesspunkt. Den punkt som ansluter det "trådlösa nätverket" (Wlan) med LAN eller internet (fibernätverket). Accesspunkten är oftast hemma eller på företag en Router som då ombesörjer Säkerheten i form av en brandvägg. På kaffer så är man alltså ute efter en accesspunkt oavsätt form (router eller ren Wlan access). Problemet är att dessa router ter sig ganska dyra i förhållande till vad man använder den till. Dock ger accesspunkten en "fri" innsyn i det intärna trådlösa nätverket.
Vad jag vill säga med detta är att Routern endast i detta syfte arbetar som en länk mellan luften och kopparttråden eller fibernätet i bredbandet man är ute efter. Problemet är att Xlink Kai inte använder samma protokoll som intenet i övrigt (vad jag förstår) Xlink använder Dator-dator kommunikation eller rättare sagt den låtsats som det och vissa routers klarar inte av detta en del kan man tydligen byta programvara i till att efterlikna det program man installerar på datorn men då försvinner funktionen med internetaccessen i övrigt. Allt detta är nu saker jag tror jag förstått efter sökande på olika forum men jag kan ju vara fel ute (hoppas på det). Postad 16 September 2005 - 07:22
Någon?? Redigerat av jimel, 16 September 2005 - 07:22. Postad 16 September 2005 - 07:27
Förstår inte riktigt vad du pratar om, jag vet in hur PSP fungerar multiplayer mässigt men kan inte tänka mig att det är ngn större skillnad på den jämfört med GC, XBOX el PS2 förutom ett trådlöst NIC.
Så det bör utan problem gå att köra denna mot xlink KAI antingen via en dator eller så kan man köra den via en router som kör kaistation (och vidare till en riktigt router). Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 16 September 2005 - 07:29. Postad 16 September 2005 - 07:53 he he he... Du har inte försökt va? För det första är bara en handfull WiFi-kort som har stöd i xlink sen kan du få att xlink hittar och konfar mot PSP men du ser inga spel och du kan hosta utan att nån annan ser ditt spel... Hur många routrar har stöd för kaistation? Det är väl bara linksys eller? Men man kan ju ha sån tur att det kort man har funkar. Mina 3 gör det inte. Men det borde gå att komma runt. Säkert nån inställning i kortet... Postad 16 September 2005 - 08:36 he he he... Du har inte försökt va? För det första är bara en handfull WiFi-kort som har stöd i xlink sen kan du få att xlink hittar och konfar mot PSP men du ser inga spel och du kan hosta utan att nån annan ser ditt spel... Hehe nej jag har inte försökt (visste inte att multiplayer fanns på psp) och vet att det är lite dåligt stöd i xlink för wifi, men lösningen är ju densamma sen får man ha lite tur om man ska få det att funka antar jag som du säger. Men adhoc lösningen mot en vanlig PC (som kör xlink)borde ju funka då iaf. Och jo det är väl typ bara Linksys som har stöd för kaistation. Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 16 September 2005 - 08:37. Postad 16 September 2005 - 10:32
Har du kollat inställningarna i PSPn??? Läste instruktionsboken nu och det står om något powersave läge för den trådlösa antennen. Kan va det. MVH / Jimmie Postad 16 September 2005 - 13:40
Tja igen !
Nu har man äntligen köpt en PSP Stolt PSP Ägare Postad 16 September 2005 - 14:13
Då får man ta å grattulera Postad 16 September 2005 - 14:20
Posta som sagt gärna bilder på din vita PSP, skulle vara kul att se.
Postad 16 September 2005 - 14:57
Tackar Någon som vet hur länge den ska ladda första gången?? Det är väll tills laddnings lampan slocknat ! Redigerat av Mr_nygren, 16 September 2005 - 15:02. Postad 16 September 2005 - 17:49
tja igen !!
Någon som vet hur man gör för att hämta videos music osv från yourpsp.com till sin psp?? Ska man andvända usb inkopplad till datan? sedan för att få över en film lr music som ligger i datan, andvänder man väll bara usb:n imellan psp:n å datan LR ?? En sak till vad är det för SSID kod man ska fylla i ?? Sedan en sak till när man ska andvända internet med en accesspunkt, typ om jag sitter på ett cafe funkar det då att gå ut på internet , berätta nån hur det funkar det där !! Väldigt Tacksam För Svar ! / Jocke Redigerat av Mr_nygren, 16 September 2005 - 18:09. Postad 16 September 2005 - 21:07
Japp, den vita släpptes igår och ska tydligen inte komma till europa så jag tyckte det va lite kul att köpa en sån när man ändå skulle slå till. Ladda du tills den slocknar, moderna batterier är inte så känsliga för det där. Tror du måste registrera dig på yourpsp.com för att kunna hämta filer och så ska du ha PSPn kopplad till datan för att kunna hämta, går bra med samma kabel som dom flesta digitalkameroro använder. SSID vete tusan, är det serienummret som sitter under batteriluckan kanske?? MVH / Jimmie Postad 16 September 2005 - 21:16
okey tack för svaret. Köpte med spelet Midnight Club 3, blev inte så förskjust i det Vill ha racing spel som tex Ridge racer , utan andra bilar som i centrum. Ska byta det mot Ridge racer istället
MVH Jocke Postad 16 September 2005 - 21:27
SSID = service set identifier är som ett upp till 32-bitars identifiering (typ som ett lösen) som ligger med i paketen som skickas via WLAN. Det är så att om det finns flera WLAN runt omkring så vet paketet vart det ska...
WiFi enheten och anslutna enheten måste ha samma SSID för att kunna snacka med varandra. Ofta kan man ju söka upp trådlösa nätverk och då fyll sånt i automatiskt. Vill ma nhöja säkerheten lite kan man stänga av "Brodcast SSID" i dom flesta WiFi routrar/accesspunkter. Då måste man veta SSID för att kunna amsluta till trådlösa nätet... Postad 16 September 2005 - 21:38
W-lan är det nått man måste köpa ?? Finns det nått sätt att kunna andvända internet utan Router ???
Tacksam för svar Jocke Postad 16 September 2005 - 21:52
Du måste ha fast uppkopping för att det ska gå bra (finns enheter so klarar modem men modem SUGER).
Sen köper du antingen en trådlös router med firewall & switch, en accesspunkt eller så petar du i ett WLAN-kort i din dator... Jag keromenderar starkt en trådlös router. Dels så har du då bara en enhet sen får du en hårdvarubrandvägg och en 4-portars switch (oftast 4 portar). Fördelen då mot ett WLAN-kort i datorn är att du inte behöver ha datorn igång för att surfa på PSPt... Redigerat av ktd, 16 September 2005 - 21:53. Postad 16 September 2005 - 21:59
okey, men med router går det inte att surfa utanför hemmet lr ? Finns det inga möjligheter för både internet ute och hemma ?
Postad 16 September 2005 - 22:16
he he he! En trådlös router har ungefär 30m räckvidd med betongvägg och dyligt. 300m om du har fri sikt... Så om du sitter ut på balkongen eller verandan så har du ju Internet ute...
Det finns ingen modemuppkoppling i PSPn så du måste vara i närheten av ett wireless nät... Postad 16 September 2005 - 22:20
okey, men har hört att man kan koppla upp sig på en accsesspunkt om man tex sitter på ett cafe möjligt lr?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |