Officiell tråd - Nintendo Wii
Startad av
Squeezemaster
, maj 17 2005 04:01
2707 svar till detta ämne
24 relaterade trådar
Postad 01 juni 2005 - 23:41 ![]() ![]() Postad 02 juni 2005 - 01:00 ![]() Det jag menade hur som helst är ju att dom har chansen att komma med något bra som kommer att hålla några år, tror knappast att varken Sony eller Pyttemjuk kommer att släppa någon ny konsoll på 3-6 ungefär.. Då har ju Nintendo chansen att köpa in lite konsoller, skruva isär, analysera och komma med något bättre. Isf skulle ju Nintendo kunna ligga på topp några år. Well well.. dom måste ju ha någon anledning om dom ska vänta tills 2007 ... Postad 02 juni 2005 - 09:13 ![]() ![]() Jag tror dock att det finns en stor fara med att vänta. Med tanke på att dom flesta bara köper en konsol och hur extremt besatta alla ******s blir av den så kan det vara riskfyllt att inte finnas med som ett alternativ från början. Visst Nintendo har sina hardcore fans som kommer vänta i all evighet om så krävs men när dom inte visar upp något att dregla över kan väntan kännas för lång för många och som då lägger sina surt förvärvade slantar på någon annan konsol. ![]() Vi får se... Redigerat av Baboontrouble, 02 juni 2005 - 09:14. Postad 04 juni 2005 - 00:19 Postad 04 juni 2005 - 07:15 Postad 04 juni 2005 - 10:38
Det finns inga belägg för att den bara skulle vara 2,3 eller 4 ggr "starkare" så vi kan lägga ner de tankarna nu... Postad 06 juni 2005 - 22:33 Postad 07 juni 2005 - 23:48 Iwata highlighted a few features of the Revolution. First off, the system is thin, small and doesn't get in the way. It's also quiet and uses little power. Players will be able to get their hands on a controller that's wireless and isn't scary to touch . Regarding the system's backwards compatibility features, Iwata refered to this part of the Revolution as a "Virtual Console." From a technical standpoint, all NES, Super NES and N64 games can work with the system, although it's unclear if every game in Nintendo's tremendous back catalogue will be available. There's some disappointing news for those expecting these classics to be available for free. Nintendo is planning on pay downloads as being the standard for this download system. There will be many types of services, though, including limited time free downloads. One possibility mentioned by Iwata is free downloads as bonuses for buying new games. Backwards compatibility for GameCube goes beyond just the software. You'll be able to use all controllers (Wave Bird included), memory cards, the Mario Party microphone, the Dance Dance dance pad and even the Donkey Konga konga controller. The downloads will, as previously announced, be stored in flash memory. You'll be able to store games in the 512 megabytes built into the system, but should this fill up, you can transfer your downloads to an SD memory card and use your computer to manage the files. Iwata didn't elaborate, but did state that copy protection is in place (so don't expect to simply send downloaded game copies to your friends by e-mail). Nintendo's use of flash memory rather than a hard disk was very much intentional. The company believes that kids as young as five years old will use the Revolution and could damage a built-in hard disk. Additionally, Iwata points to longevity, reliability and cost as being part of the decision to go with flash. The internal flash memory is being used for a few areas besides the download of game classics. You'll be able to save games to the flash area, update the Revolution's firmware (adding new features along the way, presumably) and download game demos! That's right, Revolution game demos, downloaded right to your Revolution hardware. Aside from general specifications, three main areas of the system have yet to be revealed: the shape and functionality of the controller, the price and release date and the software lineup. Nintendo has held back on these areas for competitive reasons, but all three will be revealed before the end of the year. The controller in particular seems to be getting quite a bit of attention, with Nintendo software master Shigeru Miyamoto commenting at the press conference that the company is making a big investment in creating the device. Iwata added, "I think you will be surprised by the Revolution's controller." http://cube.ign.com/...2/622870p1.html Om det var de exakta orden, har de i princip konfirmerat touch på kontrollern. Postad 08 juni 2005 - 10:02
De flesta av dessa spel finns väl redan att ladda ner idag till PC och xbox, inget direkt "Revolutionerade" där inte.. Postad 08 juni 2005 - 10:44 ![]() Fast jag håller delvis med, detta kan verkligen inte räknas som den revolutionerande grejjen med Rev utan mera som en "kul bonusgrej". Inget fel med det, men personligen kommer jag inte bry mig. Min sambo däremot tjatar ofta om "gamla vanliga mario-spel" så det finns kanske en nytta trots allt... Postad 08 juni 2005 - 11:34 ![]() Jag ska ha en Nintendo Revolution ![]() MVH Kribban Postad 09 juni 2005 - 09:07 Postad 09 juni 2005 - 23:19 ![]() Redigerat av kalvbräss, 09 juni 2005 - 23:20. Postad 10 juni 2005 - 10:22 Postad 12 juni 2005 - 09:40
Postad 12 juni 2005 - 09:44 Postad 12 juni 2005 - 10:52 ![]()
Postad 12 juni 2005 - 12:02
Japp sa ju det som postats ovan tidigare ang high definition, nu verkar det dock "mer" bekräftat. Postad 12 juni 2005 - 14:28 1. Essentially what leaving HD out means is that Nintendo will need a much lower spec processor to push the same level of graphics with same effects on. 2. A lower spec processor will give Nintendo several benefits day one: a much lower price, higher yields, less heat, less power consumption. 3. Nintendo's gamble is based on the assumption that HD will not take off and will not prove valuable to the mainstream consumer in the next 5 years. They also assume that it won't be a significant marketing and image benefit - unlike Sony and Microsoft. 4. All in all, dismissing HD allows Nintendo to create the smallest, cheapest and most efficient console of all three, and still run games that appear to have similar visual quality to everyone with a regular TV. För de som aldrig "smakat" HD kommer Rev verka bättre med sitt billigare pris osv. För de som är HD-invigda kommer det verka tvärtom. Frågan är: Vilken sida kommer ha flest anhängare och hur snabbt kommer utvecklingen gå? Måste vara så Nintendo tänker. Och det är ju inte första gången de inte inkulderar något nytt som CD eller online. Själv har jag ingen HDTV så jag bryr mig inte nåt speciellt, men skulle jag få för mig att köpa en så kommer jag säkert bry mig så fort jag "smakat knarket" ![]() Postad 12 juni 2005 - 16:01 De hade ju kunnat nöja sig med 720p@30fps/60Hz, visst något lägre framerate hade man fått leva med då men det hade inte krävs allt för mycket av systemet. "1. Essentially what leaving HD out means is that Nintendo will need a much lower spec processor to push the same level of graphics with same effects on. 2. A lower spec processor will give Nintendo several benefits day one: a much lower price, higher yields, less heat, less power consumption." Angående hög upplösning så är det inte processorn som belastas av det, det är grafikkortet. Nintendo/ATi måste verkligen hålla tillbaka grafikkretsens klockfrekvenser och pipelineantal om det är så att den inte kommer köra HD-upplösningar. Fattar inte vad de tänker på. Det är fan en riktig bedrift att lyckas bygga in en grafikprocessor år 2006/2007 som inte ens kan mäta sig med mid end grafikprocessorerna från början av 2002. Förmodligen kommer de väl inte heller skaffa något bättre än något matrixed surroundljud den här gången heller då. Sista spiken i "Nintendo-är-för-småbarn"-kistan för min del om det visar sig att det bästa Rev kan outputta är analogt matrixed surroundljud och lågupplöst och linjeflätad analog bildsignal. Postad 12 juni 2005 - 17:41 Postad 12 juni 2005 - 18:34 Gamecube var en stor besvikelse. Mario sunshine var ett mediokert spel med en gammeldags grafik. Zelda windwaker tillsammans med RE remake var gamecubes bästa spel. Postad 14 juni 2005 - 12:09 Men OM de inte stödjer YPbPr ut, 16:9 och progressivt i ALLA spel så går Rev fetbort för mig, är sååå trött på SDTV-interlace och 4:3 format! Redigerat av pacman, 14 juni 2005 - 12:10. Postad 14 juni 2005 - 12:21 Postad 14 juni 2005 - 12:29 Om de inte får för sig att ta bort sånt till europa... Det är ju så, vi i EU dör ju på stört om vi skulle få ens möjligheten att mata ut en progressiv signal, det är ju ett faktum! ![]() Postad 14 juni 2005 - 13:22 ![]() Postad 14 juni 2005 - 13:41 Redigerat av pacman, 14 juni 2005 - 13:43. Postad 14 juni 2005 - 14:25
Huga, orkar inte ens tänka så långt fram :-) Men jag kommer nog ha roligare stunder fram tills dess revolution är avtäckt på de 2 andra :-) Postad 14 juni 2005 - 15:59 Tveksamt, Rev avtäcks "innan årets slut". 360 kommer 24 Nov give or take, PS3 efter årets slut ![]() Pac: När man väl gått över linjen är det omöjligt att gå tillbaka ![]() Redigerat av Zoiler, 14 juni 2005 - 15:59. Postad 14 juni 2005 - 16:30
"De flesta" var väl ändå till att ta i så det knakade. ![]() Postad 14 juni 2005 - 17:14
Ehh, vad menar du nu? ![]() Postad 14 juni 2005 - 17:44 ' Tja kanske tog i lite men totalt runt 40-50% iaf, med en högre % på de nyare spelen. Postad 14 juni 2005 - 17:58 Har man väl införskaffat sig en projektor eller "embraced" HD, så kan jag nog tänka mig att det är motbjudande att gå tillbaka och spela på en "vanlig" TV igen. Så jag menar ![]() Postad 14 juni 2005 - 18:03 ![]() Njae, om det är Link som springer runt kan jag ta att ha bara gör det på 480 pixelrader istället för 720. Men där drar jag gränsen, 16:9 och p är ett måste, t.o.m. för favvofiguren. ![]() Postad 15 juni 2005 - 17:14 ![]() ![]() Redigerat av ZoomAir, 15 juni 2005 - 17:16. Postad 15 juni 2005 - 18:16 ![]() Postad 15 juni 2005 - 18:38 Många verkar klia sig på huvudet av vad nintendo håller på med, so do I. länk: http://cube.ign.com/...5/625423p1.html Postad 15 juni 2005 - 19:27 Ha ha, helfestligt! Keep ém coming ![]() Ska du inte vänta tills du vet vad Rev kan göra, vilka utvecklare som stödjer dem, priset och hur spelen ser ut innan du börjar fundera? ![]() ![]() Det är iallafall så jag brukar resonera mina köp. Det var förresten en kille som skickade in ett mail till ninty gällande om de kommer stödja färg-TV. Nintendos svar var positivt! "Revolution WILL support colours". Så goda nyheter alltså! ![]() Till och med IGN:s egen Nintendoansvarig spyr galla på Nintendo nu. Sammanfattning: Konsol med HD = OK, Konsol utan = Inte värd att köpa. Postad 15 juni 2005 - 20:34 Kanske inte ens blir ngn revolution, kanske blir en ny Phantom (dvs kommer aldrig). Skulle de bli så att de känner om 2 år att de inte har ngn chans på marknaden så kanske de lägger ner eller slänger ut en snuttekonsoll för småbarn med färgglada spel ala Mario mm:-) Min dröm är väl att de lägger ner konsoll marknaden och börjar göra spel till xbox och ps3 istället så man får lira zelda, mario och Metroid igen. Postad 15 juni 2005 - 21:22
Maila Nintendo och få dem att fatta att vi vill ha HD (skadar inte att lägga till att vi gärna vill ha ett analogt eller digitalt ljud med diskreta surroundkanaler också):
Postad 15 juni 2005 - 23:00 Skulle dock vara förvånande om de lyssnade på den stämman. Tror inte de skulle ändra sig ens om alla som läser IGN skickade in och klagade =/. De VET redan att hardcorefans och insatta vill ha HD, så dumma är de inte. De gamblar dock med att det finns många fler som inte bryr sig om HD än vad det finns som bryr sig. Priset för gamblingen är... billigare konsol och lättare för spelutvecklare, vad vet jag? Medelsvensson slipper köpa HDTV? Är det vad de vill? Uppenbarligen tycker de priset överväger den möjliga förlusten annars skulle de lagt till HD direkt som en självklarhet. Kan det ha med revolutionen att göra ![]() Hur många av de som "måste" ha HD kommer undvika att överhuvudtaget köpa maskinen under hela dess livstid? 80%? 50%? 20%? 0%? Hur ser ni på HD? Ser ni det som en absolut nödvändighet, en systemseller? Eller ser ni det enbart som ett negativt beslut av Nintendo, men ni köper ändå? Man borde göra en poll om detta ![]() Ponera att kontrollen kommer ha touch, gyro, whatever. Att de kommer ha den mest avancerade röststyrningen. Att de kommer ha ett starkt 3rd partysupport. Att de kommer ha underbar grafik på en vanlig TV. Att det kommer kosta...1500-2000 spänn. Och gratis online. Köper ni då inte konsolen för att den saknar HD och missar därmed spel som Zelda, Mario, Metroid. Spel som ni växt upp med. Tänk er in i situationen och tänk ärligt efter om HD är systemseller eller inte ![]() Postad 15 juni 2005 - 23:27 jag kunde förstå nintendo om dom släppte en konsoll idag utan HD men om två år ![]() men vi får också komma ihåg att det inte är idioter som sitter på nintendo utan dom har nog grubblat igenom det hela riktigt noga och vet nog mer om marknaden än de flesta på forumet. dom kan har bestämt sig för att inte konkurrera med MS och sony på specen utan låta MS och sony köra sitt "prestanda" race och nintendo kanske satsar på annat. det är ju inte många som vet hur nintendon kommer att bli det är ju trots allt en bra bit kvar tills lansering. men men, att inte ha HD upplösning låter lite dumt enligt mig nu när konsollerna ändå är såpass billiga redan vid lansering så hur mycket kan nintendo igentligen pressa ner revolutionen till, det verkar som att den kankse är 500-800kr billigare än t.ex. X360 och när nintendon lanseras så har ju både X360 och PS3 sjunkit ännu mer i pris så jag förstår inte hur nintendo motiverar att inte stödja HD för att de vill ha en billig konsoll tror inte priset (eller storleken) blir så avgörande då alla ligger hyfsat billigt i pris. Redigerat av ZoomAir, 15 juni 2005 - 23:30. Postad 15 juni 2005 - 23:37 En sån blir det! ![]() Med ett sånt utseende spelar det ingen roll om insidan är lite sådär ![]() Postad 15 juni 2005 - 23:40 Nja... Ca 1 år och kanske ett par månader är vad som spekuleras, men knappast två år. 1.5 år i Europa kanske? Ett par saker bara: * Bland det första som nämndes om Rev var att den ska kunna kopplas till en datorskärm. VGA. * Bilderna på Rev visar uttag där bak som är likadana som på tidig GC. * Om Rev inte skulle stödja 480p skulle det vara en försämring gentemot Gamecuben... Och hur troligt låter det? Plus att den ska kunna vara bakåtkompatibel med GC-spel. F-Zero hade t ex 16:9 och p? Vore det inte konstigt om det såg sämre ut på Rev? Sammanfattning: 480p stödjs med sannolikhet. Hur HD det är, är upp för debatt? Postad 16 juni 2005 - 08:19
480p upp för debatt huruvida det är HD eller ej? Skulle inte tro det, 480p är definitivt SD/ED, HD är minst 720i om man ser till de gamla standarderna, 720p om man ser till de moderna. Angående om HD är en dealbreaker eller ej... För mig är det definitivt det, 640x480(p) på en 50 tums 720p-TV är inget kul, jag vet eftersom jag redan lirat en hel del Xboxspel i den upplösningen. 480i är knappt att tänka på om inte spelet är extreeemt bra. Visst jag lånade en GC för att lira igenom Zelda i 480i men det var det enda. Den låga upplösningen på alla "current gen" konsoller är så pass distraherande att jag hellre skiter i att spela. Hade jag fortfarande suttit med en gammal CRT-TV på 28-32 tum så hade jag säkert inte brytt mig.. Nintendos snack om att "vi har så bra grafik att vi inte behöver hög upplösning" är bara total bullshit. Ungefär lika korkat som att en biltillverkare skulle säga att "vi har så bra motor att vi inte behöver bromsar". ![]() Postad 16 juni 2005 - 12:15 Postad 16 juni 2005 - 12:32 Du svarar ju faktiskt själv på kommentaren: Du är redan HD-frälst så du är givetvis tveksam. För icke-HD frälsta är det ingen bullshit. Allt "boils down to" vilket läger som väger tyngst. JAG!!! ![]() ![]() ![]() Postad 16 juni 2005 - 21:11
http://www.gamespot....ws_6127632.html
lite goda revolution nyheter i allt det grå. Kontrollen låter som något VÄLDIGT unikt ``the big gun``(får vi hoppas också). Om specsen kommer bli bättre än vad som ryktats så blir det en revolution och xbox360. Jag tror att xbox360 och PS3 kommer vara väldigt lika varandra + att många spel släpps till båda konsolerna medans ingen av dom kan göra spel som Mario, zelda, kid icarus ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |