Man kan ju tweaka sin telefon och flytta på mappen "My Documents". Är det korkat att peka om den till en mapp på minneskortet?
Tänkte att man kan ju ha alla ringsignaler etc på minneskortet istället.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
Startad av
Scrapanatchi
, feb 10 2008 19:57
7080 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 25 oktober 2008 - 13:17 Man kan ju tweaka sin telefon och flytta på mappen "My Documents". Är det korkat att peka om den till en mapp på minneskortet? Tänkte att man kan ju ha alla ringsignaler etc på minneskortet istället. Postad 25 oktober 2008 - 15:59 ![]() En undran, är det så det går till att installera andra paneler med? Och är menyerna modifierade som de ska vara direkt? Eller går det att småpilla på de olika menyerna hur man vill ha det personligt? Verkligen skönt att slippa pennan med denna panel. SPB shell och skins är det 2 olika saker eller samma? Dvs jag har ju tankat ner SPB shell nu, men kan jag ändra skinet? Redigerat av Zeaed, 25 oktober 2008 - 16:04. Postad 25 oktober 2008 - 16:16 Använder Opera i WM samma mediaplayer som Opera i Symbian ? Postad 25 oktober 2008 - 17:02
Ja, detta är total katastrof! Hur kan de inte varna om detta innan?! ![]() Edit: Visade sig att det fanns en lösning ändå, tack ville866. Jag hade inte en tanke på att titta där! Ändå jobbig att det ska behöva hända... Redigerat av bankiren, 25 oktober 2008 - 17:18. Postad 25 oktober 2008 - 17:07
Ja titta! ![]() Postad 25 oktober 2008 - 17:14
Jag har precis samma problem! Jag ställde frågan tidigare men det verkade som de flesta inte hade bekymmer med det snarare tvärtom (att det blivit BÄTTRE jämfört med tidigare mobiler). Så då undrar jag ju om vi har fått måndagsexemplar eller om det går att fippla med några inställningar för att få det att fungera bättre. Någon som vet? Postad 25 oktober 2008 - 18:32
Det här stör jag mig också på ngt grymt! Hur får man till smilies och animeringar? Och att skriva SMS/MMS med en hand? (utan CooTek applikationen helst...) Tycker att telefonens gränssnitt är under all kritik ännu så länge, men hårdvaran och byggkvaliteten är kalasbra. ![]() Postad 25 oktober 2008 - 19:08 Postad 25 oktober 2008 - 19:22 Isåfall har ni valt fel telefon....Då ska ni köpa en telefon med "vanlig" knappsats Postad 25 oktober 2008 - 19:28
Testa denna : http://www.cezeo.com...word-mobile.cab Vet inte om den funkar men jag har laddat ner den och skall prova. ![]() Länk: http://www.cezeo.com...ureword-mobile/ Postad 25 oktober 2008 - 19:47
Nu har jag tillslut hittat en fungerande SNES-emulator, även om det inte direkt är optimerat för X1:ans upplösning:
Postad 25 oktober 2008 - 19:54 In conclusion So there you have it, a catalogue of my thoughts on the X1. It's been very eagerly anticipated and now that it's here, it largely delivers (with a few caveats). There's a whole lot to love about the X1, but it does make me feel a little sad that a couple of (OK one?) niggle really overshadows my overall positive experience with the device. I've been asked the same question many times, and that is 'Which next-gen device'? Sitting in front of me now I have the Omnia, the Diamond, the Touch Pro, the X1 and i've also spent some time with the Treo Pro. For me, it's a choice between the Omnia and the X1... yes - i'd take the X1 over the Touch Pro. Wo without realising it, I guess i've declared that the X1 is at least the new king of the keyboarded device tree, even if I am having trouble choosing between it and the Omnia for the overall crown! I think the X1 will do well both here and over the pond and I am particularly interested to see how the additional brand kudos of Sony Ericsson helps drive sales in real retail channels (as I believe the Samsung name has helped shift a ton of Omnias). Having another big name on board the WinMo train is certainly a good thing. Hats off then to Sony Ericsson (and HTC?), you've done a good job guys but PLEASE... don't make such a hash of the controls for the X2... Paul's Sony Ericsson Xperia X1 Pros and Cons Pros: - Great specs - Great screen - Gorgeous slider - Solid build quality - Innovative panels - Unusual notification LEDs - Brand kudos Cons: - Hateful dpad - Slightly squidgy keys Jag tog bara med slutklämmen av recensionen...Vill ni läsa mer så gå dit ![]() Postad 25 oktober 2008 - 19:55
Jag håller med om detta, det finns en massa saker som automatiskt hamnar i Mina dokument. Det borde vara ganska enkelt att peka om Mina dokument tll minneskortet, eller? Hmmm, finns det ingen som kan hjälpa oss?? Hur f*n kunde SE göra primärminnet så litet? Massor av data hamnar där vara sig man vill eller inte. Redigerat av Supersmurfen, 25 oktober 2008 - 19:57. Postad 25 oktober 2008 - 20:33 Jag vill ha en applikation jag kan köra igång som automatiskt slår på bluetooth och gör den discoverable, och sedan avslutar programmet automatiskt. Kör jag det igen vill jag att den slår av bluetooth och avslutar programmet. Så jag lade en timme på att skriva ihop det jag ville ha. ![]() Om någon är ute efter samma sak så finns min applikation "Xperia Bluetooth Switcher" att ladda ner här: http://www.gardebrin...othSwitcher.CAB EDIT: Nu fixad så det ser bra ut om man kör programmet i landscape-läge också. Redigerat av khaan, 25 oktober 2008 - 22:44. Postad 25 oktober 2008 - 20:56 ![]() Postad 25 oktober 2008 - 21:06 ![]() Postad 25 oktober 2008 - 21:35
Går att flytta om Mina Dokument till minneskortet med Advanced Config. Detta påverkar dock inte ringsignalerna då de ligger under Windows\Rings och den sökvägen går inte att ändra i Advance Config. Till Khaan: Tackar för ett bra program - det åkte in direkt. Två frågor: I vilket program skrev du detta? Visual Studio? Sen kan man ändra visningsikonen beroende om Bluetooth är igång eller ej? Vore ju smutt med en liten grön prick om bluetooth är igång och röd om den är avstängd. Postad 25 oktober 2008 - 21:38
Tomtom kostar ingen datatrafik.. sålänge du inte använder extratjänster som t.ex Trafik som uppdaterar trafikläget längst din resväg.. t.ex räknar om rutt vid olyckor och köbildning. //Joel Postad 25 oktober 2008 - 21:43
hehe nej det är inget jag använder vad jag vet ![]() Redigerat av CusmaR, 25 oktober 2008 - 21:44. Postad 25 oktober 2008 - 21:52 Det fungerade för mig. Sorry. Så här efteråt kan det ha varit för att jag samtidigt har qteken synkbar på datorn. Möjligt att den gjort att konakterna inte försvann ifrån msns kontaktlista. Sorry hur som helst. Sen en fråga till Khaan, du skrev att ditt program även slår på att den gör sig synlig för andra enheter. Om man redan har etablerat en kontakt med ett headset och skrivit in koden, behöver då Xperian vara synlig? räcker det inte med att bara BT slås på? Ifall det räcker, skulle du orka skriva en version till där ditt program bara slår på BT och struntar i synlighets delen. Är också trött på at behöva klicka mig fram till communication managern varje gång. Tycker också ibland att den där visar fel, typ att BT är igång fast det har blivit avslaget. Vilket då kräver att man först måste klicka en gång för att i managern slå av BT och sen klicka engång till för att slå på det igen, klart irriterande. /miki Postad 25 oktober 2008 - 22:06 Tror det har länkats till den tidigare i tråden men den börjar bli rätt lång. Nu kan ju testa att googla på den och hittar ni den nte får mi skicka ett PM med mailadress eller nått så får jag skicka den. Filen tar typ 2kb. ![]() Den gör så att man sen kan väja mellan Block Recognizer, Letter Recognicer, SymbolPad och Tangentbord. Svenska bokstäver funkar.. //Joel Postad 25 oktober 2008 - 22:47
Hej. Uppdatera gärna för jag lade just upp en ny version. Den första såg inget vidare ut om man körde den i landscape-läge... Lätt att missa sånt, det här är det första Windows Mobile-program jag någonsin skriver så ![]() Ja, jag skrev det i Visual Studio 2008. Vad syftar du på när du pratar om visningsikonen? Postad 25 oktober 2008 - 22:50
Helt rätt tänkt där miki, så är det nog. Istället för att skriva en annan version av programmet är det nog bättre att göra det som en inställning, skall se om jag kan fixa ihop det. ![]() Postad 25 oktober 2008 - 23:38
We-Fi?
verkar som det är ett program som kopplar upp sig mot oskyddade nätverk ![]() Redigerat av CusmaR, 25 oktober 2008 - 23:39. Postad 26 oktober 2008 - 00:14 hur ställer man egentligen in ringvolymen på X1:an? i andra mobiler jag har haft har man ju gjort de i samband med man väljer rington, men hittar inte det i Xperian Postad 26 oktober 2008 - 00:30
jag TROR haha, att man ställer in den om du klickar på ljud-ikonen uppe till höger. Den "slidern" med en telefon på borde det vara. Har dock inte testat själv! (vet att den andra är till att höjja ljudet när man spelar upp musik/dyl) Postad 26 oktober 2008 - 01:09
Ok. Ny version! Det här är ju riktigt kul ![]() Den nya versionen visar med en ikon om man slår på eller av blåtand istället. Första gången man startar programmet får man en fråga om man vill att telefonen skall vara visible eller inte. Vill man ändra det senare kan man bara peka på skärmen medan programmet är igång. ![]() Ligger som tidigare här: http://www.gardebrin...othSwitcher.CAB Redigerat av khaan, 26 oktober 2008 - 01:39. Postad 26 oktober 2008 - 09:12 Och angående flash, jag har sökt och hittat flash 7 för mobil. Är det den senaste? Postad 26 oktober 2008 - 09:13 Nu är jag så dum så att jag skriver detta innan jag laddat ner och testat ditt program. Det jag skulle önska är en version utan gränssnitt. Hittade något att man via ett litet reghack kan göra direkt länkar till program i MobileShell. Det jag skulle vilja göra är att kopiera funktionen SE:s ena panel där man har små ikoner med BT, Wifi mm. Jag skulle vilja att man ifrån en knapp på Nowscreenen i mobileshell kan starta ditt program utan att något syns på skärmen mer än att knappen ändrar utseende till den påslagna versionen. Mitt mål är att ha 3 små knappar där jag kan stänga av/ slå på, BT, Wifi och Dataöverföring. Vill gärna slå av saker när jag är klar för att minska batteriåtgången. Sen har jag ett problem ibland med att vissa program som ska ut på internet inte förstår att dom ska starta dataöverföringen (över 3g alltså), workarounden har då varit att man startar iexplorer och sen stänger den. Inte jätte jobbigt men man vill ju minimera klick för funktioner man använder ofta. Bra jobbat, Miki Postad 26 oktober 2008 - 09:20
Det här är ju riktigt ballt. Det är så här programvaruutveckling skall gå till. ![]() Det jag menade med visningsikonen är ikonen man klickar på för att starta programmet. Om man är inne i mittenfönstret i SPB-shell så ser man ju inte om Bluetooth är igång eller ej eftersom man inte har någon statusrad. Så då funderade jag på om man kan ändra den ikonen beroende på statusen på bluetooth. Har programmerat en del windowsprogram i Visual Studio. Kanske dags att ladda ner WM SDK:t och labba lite ![]() Postad 26 oktober 2008 - 09:22 Så min fråga är, hur varma blir era telefoner? Satt hos en polare igår och körde lite remote desktop över 3g. Min telefon blir säkert 50grader varm och drog under ca.1timme 40% av batteriets kapacitet. Täckningen där jag befann mig var mellan en och två streck, vet inte om den enbart är relaterad till själva gsm delen och inte 3g. Hade bra fart på dataöverföringen och jag körde 3dsMax på min burk hemma och viftade runt i scenerna i nästan realtid. Känns det här normalt för er? /Miki Postad 26 oktober 2008 - 09:27
Finns tyvärr ingen chans så länge inte SPB släpper en ny version av Mobile Shell. Det enda du kan göra i MS är att ta bort funktioner, ändra position och utseende på dem - det går inte att lägga till nya funktioner i Mobile Shell Postad 26 oktober 2008 - 09:45 Oh..nice program (tror jag) men var fixar jag den där Frame work som behövs för att programmet skall fungera? Postad 26 oktober 2008 - 09:51
Denna är kanon. Kan du inte också göra en helt ny communications manager (med samma knappar som finns i den nu) men där du lagt till denna bluetoth-funktion (synlig/ej synlig). Man vill ju liksom ha alla com-options på samma ställe, dvs BT, Wifi, 3G/GSM, Flygläge, Telefon, Data och inte behöva ha olika apps för det. Du verkar ju vara väldigt duktig på det här! J Postad 26 oktober 2008 - 10:23
Tryck på din 3G/H/GPRS icon högs upp å välj commanager. Där kan du stänga av det du inte behöver. Där finns ju avstängning för BT, Telefon, data, wlan osv.. Postad 26 oktober 2008 - 10:29
Kanske har en lösning på det... Gå till Inställningar/Anslutningar/Fliken Avancerat Klicka på Välj Nätverk. Där kan man välja att "Program som automatiskt ansluter till ett privat nätverk bör ansluta genom:" Jag har valt Telenor Internet... som är min standard-surfpunkt. Tror att min telefon också använder wifi automatiskt då det är igång.. det funkar i allafall även när jag stänger av datakommunikationen och bara har wifi igång. Programmet kopplar upp automatiskt. //Joel Postad 26 oktober 2008 - 10:31
Tack för tipset. Skriv gärna ett inlägg efter att du har testat det så vet jag om det är värt att ladda ner! Postad 26 oktober 2008 - 10:45
Hmm, var jag kanske otydlig... Via Communication managern kan man inte välja att switcha mellan synlig/ej synlig och det var just den funktionen jag ville att comm managern skulle ha. Postad 26 oktober 2008 - 11:14
Secureword var skit ![]() ![]() Hittade ett annat. KeePassPPC - ett Opensource projekt. http://keepasssd.sourceforge.net/ ![]() Laddas ner här: http://downloads.sou...ilesize=1110685 Har laddat ner och installerat och kan verifiera att det funkar. Postad 26 oktober 2008 - 12:07
Du får lägga till versionsnummer så vi vet när uppdaterat :-) Bra jobbat Mvh /P Postad 26 oktober 2008 - 12:15
Jo jag blev positivt överaskad då min hade gjort det imorse... Kommer inte ihåg att jag gjort nån speciell inställning för det... Postad 26 oktober 2008 - 12:22 Grymt omständigt då du måste göra det på alla paneler. Räcker inte med att bara göra det på en.. måste fixas i kommande uppdatering. Nån som vet ett lättare sätt? Postad 26 oktober 2008 - 12:27
Min pep till imorse eller inatt om att den hade ändrat till vintertid/sommartid. ![]() Postad 26 oktober 2008 - 12:29 Min gjorde det. Postad 26 oktober 2008 - 12:36 Intresserad vad som finns under "huven" tex processor, 3D mm... Postad 26 oktober 2008 - 12:40
Kollade med den ruggigt bra applikationen Advanced Config och under miscellaneous finns ett val för automatiskt övergång till sommar/vintertid. Min var disablad, men gick över automatiskt ändå. Slutsatsen är nog att det kan göras på två nivåer, både på registernivå och på applikations (skal)-nivå. J Postad 26 oktober 2008 - 12:43 Ändrade även bara för panelerna. Inte för telefonen. Så det var en nitlott. Ingen annan som har nått tips på var man hittar en sommartidsinställning för telefonen? Ändrade till enable på båda där. Får se om det hjälper. Märkar jag ju iof inte förrän nästa gåmg ![]() Edit: Hur är det med er som fick det ändrat automatiskt. Ligger ni uppkopplade mot internet tro? Redigerat av P@itor, 26 oktober 2008 - 12:53. Postad 26 oktober 2008 - 13:04
Ja, är hela tiden uppkopplad mot nätet, dels via WiFi-routern (så att man kommer åt alla filer i de stationära datorerna i hemmet) och mot exchange-servern på jobbet via OneBridge. Men jag kan inte tänka mig att det har med det att göra. Redigerat av joreimer, 26 oktober 2008 - 13:05. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |