* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 10 november 2009 - 04:14
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Eller så är hårdvaran i den nya så pass mycket snabbare att den klarar av dålig kod. Finns kanske andra hinder till varför de inte kör samma kod i båda? Har för mig att Tvixen knappt buffrar alls, men visst kan det vara annat i Tvixen som avgör. Den känns mer påskostad i alla fall. Hade dock gärna sett att man får snurr på WDTV'n så den "tar allt"... jag tröttnade efter betan med .10 på slutet. Har det kommit någon nyare?
Det finns alltid ett buffertminne i den här typen av apparater i annat fall skulle t.ex. din Tvix få problem med att spela upp internetradio utan avbrott och eftersom den bara har en processor på 200 Mhz så får man väl nästan ta för givet att det sitter ett ordentligt buffertminne i den burken. Något måste den väl ha för den prislappen... Det jag själv misstänker är att WD snålade med buffertminnet för att hålla ner kostnaden och upptäckte försent att labbtesterna och verkligheten som vanligt inte stämde överens. För att skyla över den blundern lade de till lite godsaker som nätverk och Tub-tillgång i den nya modellen utan att direkt tala om att hela apparatens innanmäta faktiskt var ny. För det är ju faktiskt lite underligt att de inte ens skryter om den mycket snabbare processorn som ju i vanliga fall skulle vara ett försäljningsargument. Den strategin verkar ju faktiskt ha lyckats då alla ju bara snurrar om nätverksmöjligheterna och inte ens tänkt tanken att det är ju först nu som den verkligen har börjat fungera som det var tänkt. Sen den där lågprismodellen som bara skall klara av 720p som de lite omotiverat också har börjat kränga så ger jag mig fan på att den innehåller restpartiet som blev över efter WD TV HD fast med lite annan mjukvara... För de som nu surnar till efter det här inlägget och säger någonting typ att "min WD TV HD minsann alltid har fungerat" kan jag bara säga att testa "Crank" i mkv och 1080p och kolla vad som händer... Kraschar sisådär en gång i minuten. Med Live-versionen flyter den på utan problem.
Postad 10 november 2009 - 09:59
Joat
-
Joat
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Åj vad trevliga vi är .
Jag försöker inte vara otrevlig men något fel måste ni göra eftersom jag inte har dessa problemen. Det finns alltid ett buffertminne i den här typen av apparater...
WDTV Live har 512MB RAM och 512MB FLASH ROM. Hur mycket av detta som används som buffertinne vet jag inte. För de som nu surnar till efter det här inlägget och säger någonting typ att "min WD TV HD minsann alltid har fungerat" kan jag bara säga att testa "Crank" i mkv och 1080p och kolla vad som händer... Kraschar sisådär en gång i minuten. Med Live-versionen flyter den på utan problem.
Jag har Crank och Crank: High Voltage och dessa fungerar utan problem. Båda är i 1080p med en bitrate på 15Mbit/s och med DTS-ljud på 1500 kbps. I dag har jag WDTV Live men det fungerade även utan problem när jag hade WDTV.
Postad 10 november 2009 - 12:05
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Det finns alltid ett buffertminne i den här typen av apparater i annat fall skulle t.ex. din Tvix få problem med att spela upp internetradio utan avbrott och eftersom den bara har en processor på 200 Mhz så får man väl nästan ta för givet att det sitter ett ordentligt buffertminne i den burken. Något måste den väl ha för den prislappen... Det jag själv misstänker är att WD snålade med buffertminnet för att hålla ner kostnaden och upptäckte försent att labbtesterna och verkligheten som vanligt inte stämde överens. För att skyla över den blundern lade de till lite godsaker som nätverk och Tub-tillgång i den nya modellen utan att direkt tala om att hela apparatens innanmäta faktiskt var ny. För det är ju faktiskt lite underligt att de inte ens skryter om den mycket snabbare processorn som ju i vanliga fall skulle vara ett försäljningsargument. Den strategin verkar ju faktiskt ha lyckats då alla ju bara snurrar om nätverksmöjligheterna och inte ens tänkt tanken att det är ju först nu som den verkligen har börjat fungera som det var tänkt. Sen den där lågprismodellen som bara skall klara av 720p som de lite omotiverat också har börjat kränga så ger jag mig fan på att den innehåller restpartiet som blev över efter WD TV HD fast med lite annan mjukvara...
För de som nu surnar till efter det här inlägget och säger någonting typ att "min WD TV HD minsann alltid har fungerat" kan jag bara säga att testa "Crank" i mkv och 1080p och kolla vad som händer... Kraschar sisådär en gång i minuten. Med Live-versionen flyter den på utan problem.
Jag låter den diskussionen vara eftersom jag inte vet med säkerhet. Tvix-tråden är för lång för att hitta något i (har bara något minne av att någon hade testat hur mycket den buffrade och att det var nära noll, dessutom är det speciellt dåligt med fysiskt minne i 4100/5100). Däremot har jag inte haft problemet som du beskriver med 1080p eller problemet med textning på min WDTV. Det som gjorde att den fått stå i ett hörn ensam, är att den laggar kraftigt i vissa filmer... vet inte om det var dessa med DTS-ljud och det gällde 720p som jag oftast kör. Crank har jag dessvärre inte
Postad 10 november 2009 - 12:09
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Jag försöker inte vara otrevlig men något fel måste ni göra eftersom jag inte har dessa problemen.
WDTV Live har 512MB RAM och 512MB FLASH ROM. Hur mycket av detta som används som buffertinne vet jag inte.
Jag har Crank och Crank: High Voltage och dessa fungerar utan problem. Båda är i 1080p med en bitrate på 15Mbit/s och med DTS-ljud på 1500 kbps. I dag har jag WDTV Live men det fungerade även utan problem när jag hade WDTV.
Om du har rätt, så kan man bara konstatera att burken har väldigt ojämn kvalité... vilket säkert är möjligt med så pass billiga prylar. Att det är skit bakom spakarna kan jag faktiskt köpa (även om jag har ganska gediget intresse och erfarenhet av både Tvix, popcorn och WD), men då borde det finnas något som du kan peka på som man bör kolla i inställningarna. Om du är mindre "skit" bakom spakarna än oss andra och inte bara haft tur.
Postad 10 november 2009 - 13:16
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
WDTV Live har 512MB RAM och 512MB FLASH ROM. Hur mycket av detta som används som buffertinne vet jag inte.
Vad WDTV Live har för buffert är i det här sammanhanget ointressant då den fungerar som den skall. Jag vet inte vilken version du har av Crank 2 men min är extremt dåligt komprimerad med mycket brus, litet kontrastomfång och utfrätta kantstörningar. Bra att ha som referensfilm för just det problemet.
Redigerat av perri, 10 november 2009 - 13:22.
Postad 10 november 2009 - 13:44
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Bara en tanke, men hur många av er kör med fast upplösning och frekvens, i mitt fall 1080p och 24 hz, utan att få problem? För om inställningen är auto är det ju tänkbart att WD TV HD ändrar upplösning vid för mycket information i bilden. Kan inte testa själv då jag har gett bort mitt exemplar.
Postad 10 november 2009 - 17:07
Joat
-
Joat
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Om du har rätt, så kan man bara konstatera att burken har väldigt ojämn kvalité... vilket säkert är möjligt med så pass billiga prylar. Att det är skit bakom spakarna kan jag faktiskt köpa (även om jag har ganska gediget intresse och erfarenhet av både Tvix, popcorn och WD), men då borde det finnas något som du kan peka på som man bör kolla i inställningarna. Om du är mindre "skit" bakom spakarna än oss andra och inte bara haft tur.
Okunnigt folk laddar ner dåliga rippar eller rippar själva med inställningar som är helt åt skogen. Sedan klagar dessa på hur dålig mediaspelaren är som inte kan spela upp filmen. Ingen ojämn kvalitet här inte utan skit bakom spakarna. Så är det i 9 fall av 10. Vad WDTV Live har för buffert är i det här sammanhanget ointressant då den fungerar som den skall.
Jag vet inte vilken version du har av Crank 2 men min är extremt dåligt komprimerad med mycket brus, litet kontrastomfång och utfrätta kantstörningar. Bra att ha som referensfilm för just det problemet.
Som jag skrev så har jag också haft WDTV och den hade inte heller några problem med att spela upp vare sig Crank eller Crank 2. Sedan om du nu har en rip som är så dålig som du säger så ska du kanske ta och se till och skaffa dig en ordentlig kopia istället för att klaga? Något säger mig att problemet du har då försvinner.
Postad 10 november 2009 - 20:04
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Okunnigt folk laddar ner dåliga rippar eller rippar själva med inställningar som är helt åt skogen. Sedan klagar dessa på hur dålig mediaspelaren är som inte kan spela upp filmen. Ingen ojämn kvalitet här inte utan skit bakom spakarna. Så är det i 9 fall av 10.
Som jag skrev så har jag också haft WDTV och den hade inte heller några problem med att spela upp vare sig Crank eller Crank 2. Sedan om du nu har en rip som är så dålig som du säger så ska du kanske ta och se till och skaffa dig en ordentlig kopia istället för att klaga? Något säger mig att problemet du har då försvinner. 
Det är visst till och vara stöddig och otrevlig... Så innan du använder den här tråden för att få ut oförlösta känslor kanske du skulle börja med att läsa innantill och läsa vad det egentligen står i inläggen. I mitt fall så jämförde jag prestandan i en dåligt komprimerad film för att belysa skillnaden mellan TV HD och TV Live. TV Live klarade uppspelningen med glans medan TV HD kraschade en gång i minuten. Eftersom TV Live klarade en så bildskadad film så lär den klara av allt annat också. Detta var pointen. Så nu är det nog dags för dig att rulla ihop svansen och gå direkt till skamvrån utan att passera gå...
Postad 11 november 2009 - 12:33
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Om vi försöker låta bli det lite hårda klimatet som plötsligt dragit in över den här tråden så kan jag i alla fall konstatera att jag aldrig heller någonsin haft den typen av problem som beskrivs med mkv-filer. Jag har heller aldrig varit så noga med "release" utan bara tutat på med de filmer jag vill se.
Är det rimligt att tro att det är skillnad i hårdvaran? Om inte så är det kanske kompabilitetsproblem med olika tv-apparater och/eller förstärkare? Eller så har det med firmware att göra? De två senare kan det ju vara precis lika gärna som att det är själva mkv-filen. Men man skall ju inte utesluta det heller.
Postad 11 november 2009 - 12:45
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Om vi försöker låta bli det lite hårda klimatet som plötsligt dragit in över den här tråden så kan jag i alla fall konstatera att jag aldrig heller någonsin haft den typen av problem som beskrivs med mkv-filer. Jag har heller aldrig varit så noga med "release" utan bara tutat på med de filmer jag vill se. Är det rimligt att tro att det är skillnad i hårdvaran? Om inte så är det kanske kompabilitetsproblem med olika tv-apparater och/eller förstärkare? Eller så har det med firmware att göra? De två senare kan det ju vara precis lika gärna som att det är själva mkv-filen. Men man skall ju inte utesluta det heller.
Som jag sagt några inlägg tidigare, så har jag inte dessa problem som bl.a. perri pratade om. Mina verkar uteslutande ha med DTS-ljudet att göra, men jag har tröttnat på att sitta och se om samma film flera ggr. i hopp om att hitta felorsaken. Har provat med samtliga firmware upp till 1.02.10, men jag har tappat bort adressen till deras prerelease-sida och vet inte om det finns någon nyare. Man kan inte utesluta att det kan krångla med vissa TV, men i mitt fall tror jag det är tufft att lasta TV'n för laggningarna. Olika hårdvaror är jag öppen för eller ojämn kvalité. De som verkligen kan något brukar dela med sig av detta i Tvixtråden eller PCH-tråden, men det dyker upp en och annan som inte har för avsikt att hjälpa även i dessa trådarna tyvärr.
Postad 11 november 2009 - 12:56
fatboy kim
-
fatboy kim
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag har en fråga till er.
Går det att få ut ljud ur någon av WDTVn:s usbkontakter?
Jag har nämligen ett par logitech z-10 (datorhögtalare) med möjlighet att koppla in ljud genom en usbingång på dem. Det vore kul att utnyttja denna möjlighet, att koppla ihop spelare och högtalare med usbkabel.
/Kim
Postad 11 november 2009 - 13:03
Lindfors
-
Lindfors
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Folk pratar om olika saker. Det är allmänt känt att WDTVn inte klarar av reframes över 5 på stora mkv filer, detta ska tydligen ha lösts med WDTV Live. Däremot klarar WDTV1 av m2ts filer som är direkt rippade från en blue ray. Sedan är det ju uppenbart att en film vars källa är i 23.976 hz också ska spelas upp i samma frekvens, de som påstår att filmen flyter bra i 50 och 60 hz får gå tillbaka till skolbänken och lära sig grundläggande matematik. Detta är en bugg i WDTV, som tydligen är löst med WDTV Live. Lagringsenheten man använder via USB påverkar ju uppspelningen i högsta grad, har testat flera olika usb minnen och hårddiskar, det är ett lotteri. En jämförelse ska göras med exakt samma utrustning, ingen mening att skälla på varandra annars. btw så har 1.03 blivit en officiell release numera http://www.wdc.com/en/products/wdtv/
Redigerat av Lindfors, 11 november 2009 - 13:15.
Postad 11 november 2009 - 13:28
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Folk pratar om olika saker.
Det är allmänt känt att WDTVn inte klarar av reframes över 5 på stora mkv filer, detta ska tydligen ha lösts med WDTV Live. Däremot klarar WDTV1 av m2ts filer som är direkt rippade från en blue ray.
Sedan är det ju uppenbart att en film vars källa är i 23.976 hz också ska spelas upp i samma frekvens, de som påstår att filmen flyter bra i 50 och 60 hz får gå tillbaka till skolbänken och lära sig grundläggande matematik. Detta är en bugg i WDTV, som tydligen är löst med WDTV Live.
Lagringsenheten man använder via USB påverkar ju uppspelningen i högsta grad, har testat flera olika usb minnen och hårddiskar, det är ett lotteri.
En jämförelse ska göras med exakt samma utrustning, ingen mening att skälla på varandra annars.
btw så har 1.03 blivit en officiell release numera http://www.wdc.com/en/products/wdtv/
Ja, det där med 23,976Hz och dess egenskaper har jag haft många fighter i forumet. Om man tycker det flyter fint i 50 eller 60Hz så är det ju trevligt för dem, men jag klarar inte av det... ser minsta lilla problem och är egentligen inte nöjd när jag ser det i sin rätta upp dateringsfrekvens ens. Att ha exakt samma förutsättningar är inte lätt, men jag kör från mina WD Elements 1 TB i alla fall. Nydefragmenterade eller ej med samma resultat. Jag får väl damma av WDTV'n igen och testa lite. Annars var tipset om firmwaren hyperintressant, tack. Har inte ens kollat på det officiella stället eftersom det inte hände något på den fronten. Man måste tydligen hålla koll på båda adresserna. Vad är den inofficiella adressen?
Postad 11 november 2009 - 14:23
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Edit: Hade du PM:at mig releasen hade jag kanske kunnat hjälpa dig. Lite svårt nämligen att gissa sig till vilken release jag ska se på för att se om jag får samma problem...
Har testat ca. 5-6 olika releaser får några månader sedan med DTS-ljud (runt 20-talet sammanlagt). Samtliga med DTS laggar flera gånger så passa att det ser ut som ultraslow-motion. Jag tröttnade på att få filmkvällen förstörd fler gånger och gick tillbaks till min handvevade Tvix för att kunna njuta. Ta en i högen med DTS bara, för det är endast dessa som strular. Ta en SiNNERS-utgåva, för dessa kan du inte påstå att de inte följer kodnings"lagarna". Jag hade föredragit att det fanns en testfilm som jag själv har problem med, men som andra kan testa för att utesluta att felet ligger i filen/filmen. Även exempel på filmer som vissa har problem med då de lägger extern text i filmen. Jag måste orka koppla upp burken igen för att kunna göra några nya tester, men jobbar kvällar/nätter och får sällan tid att leka under vardagarna. Tränar en del och vill koppla av och njuta när jag väl är hemma.
Postad 11 november 2009 - 14:26
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Tråkigt att ni ser mig som ett troll bara för jag inte smörar med orden utan går rakt på sak och säger vad jag tycker. Det är å andra sidan ofta så att personer i underläge kastar ut sig ordet troll, som du och perri har gjort, i ett försök att förringa personen man känner sig "hotad" av.
Om man kastar sig in i en diskussion med noll referenser och inte visar någon form av kunskap, utan bara säger konsekvent: -Nej! Hur vill du att detta ska mötas?
Postad 11 november 2009 - 14:37
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Jädrans käbblande här just nu rena kindergarden nog dax att byta på vissa för dom verkar kinkiga, detta var ett hjälpforum inte ett hackar forum vad jag kan minnas iaf
Postad 11 november 2009 - 14:41
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Folk pratar om olika saker.
Det är allmänt känt att WDTVn inte klarar av reframes över 5 på stora mkv filer, detta ska tydligen ha lösts med WDTV Live. Däremot klarar WDTV1 av m2ts filer som är direkt rippade från en blue ray.
Sedan är det ju uppenbart att en film vars källa är i 23.976 hz också ska spelas upp i samma frekvens, de som påstår att filmen flyter bra i 50 och 60 hz får gå tillbaka till skolbänken och lära sig grundläggande matematik. Detta är en bugg i WDTV, som tydligen är löst med WDTV Live.
Lagringsenheten man använder via USB påverkar ju uppspelningen i högsta grad, har testat flera olika usb minnen och hårddiskar, det är ett lotteri.
En jämförelse ska göras med exakt samma utrustning, ingen mening att skälla på varandra annars.
btw så har 1.03 blivit en officiell release numera http://www.wdc.com/en/products/wdtv/
Tack för ditt sakliga inlägg. Kändes bra som motvikt till den pubertala reaktionen... Klarar alltså inte av reframes på över 5. Ja det förklarar ju en del. Att sen 23.976 hz numera fungerar bra på WDTV Live kan jag bara skriva under på. Perfekt flyt så att säga. Så ni som är nöjda med WDTV fortsätt med det. Ni andra får väl göra som jag, bita i det sura äpplet, ge bort och köpa nytt. Gamla moster Agda behöver säkert en bra MP3 spelare för Jularbo och Pettersson-Berger. Ja menar, den förlusten är ju inte helt katastrofal. Speciellt inte om nu Agda råkar vara arvtanten...
Postad 11 november 2009 - 14:48
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Kändes bra som motvikt till den pubertala reaktionen...
Om jag räknas in där, så tackar jag för komplimangen. Har inte varit pubertal på minst 25 år.
Postad 11 november 2009 - 16:03
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Om jag räknas in där, så tackar jag för komplimangen. Har inte varit pubertal på minst 25 år. 
Hehe, ja det är ju aldrig fel att känna sig ung...
Redigerat av perri, 11 november 2009 - 16:05.
Postad 11 november 2009 - 19:23
Ebanhawk
-
Ebanhawk
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har provat med samtliga firmware upp till 1.02.10, men jag har tappat bort adressen till deras prerelease-sida och vet inte om det finns någon nyare. WDTVHD forum Är det denna sida du tänker på?? Här finns prereleasen.
Postad 11 november 2009 - 19:56
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
ok.. har inte provat den i datorn.
Postad 11 november 2009 - 20:14
Unregistered8a3b60da
-
Unregistered8a3b60da
-
Rookie
-
5 inlägg
tjena!
Är sugen på att köpa någon av WD:s hd-mediaspelare och funderar skarpt på att köpa Western Digital TV HD. Jag känner att jag inte behöver nätverksdelen och att den inte klarar DTS direkt till tv:n löser man med konvertering till AC3 som inte ska vara alltför krångligt (antar jag?). Priset är ju 400 kr mindre för den äldre.
Finns det några andra skillnader?
Argument för att köpa den nyaste istället?
Sen undrar jag över HDMI; det står på Western Digitals hemsida att Western Digital TV HD har v1.2, som knappt säljs längre eller?
Postad 11 november 2009 - 20:17
jeppehb
-
jeppehb
-
Rookie
-
9 inlägg
Du menar att det inte hackar nu när du bakade in texten i filmen? Jag har själv bakat in texter i 1080p filmer och nu hackar de inte mer  När exakt i filmen börja det hacka?
Kan inte tiden exakt men håller på att baka in texten på Transformers 2 och se om det går, för det laggade massor på vissa ställen, återkommer...
Redigerat av jeppehb, 11 november 2009 - 20:18.
Postad 11 november 2009 - 20:20
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Det med version på hdmi är lika förvillande och vilseledande som Panasonics 600Hz plasma.
Det räcker att det finns en funktion i vad som ligger i release version för att få kalla exempel 1.3.
Postad 11 november 2009 - 20:21
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Argument för att köpa den nyaste istället?
Den fungerar felfritt. Läs tidigare inlägg.
Postad 11 november 2009 - 22:13
kaxe
-
kaxe
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Prereleasesidan någon frågade efter http://www.wdc.com/wdtvprerelease/tack ska ja ha , de va så lite så.
Postad 11 november 2009 - 22:38
jeppehb
-
jeppehb
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har nu testat några 1080p filmer som laggat förut men som nu funkar helt fel fritt när jag bakat in textfilerna i dem. Så jag tror nog att det är så enkelt.
Gött  ...
Postad 11 november 2009 - 23:04
Unregistered1ee0a150
-
Unregistered1ee0a150
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Halleåja..
Fabror mlmc hälsar på i tråden. Vill bara poängtera följande...
- Visa respekt inför varandra, en civil nivå på diskussionen förväntas.
- ABSOLUT inga referenser till illegalt material får förekomma.
Hatar att dra fram pekpinnen, jag hoppas att ni förstår.
Tack för att ni lyssnade..
Postad 11 november 2009 - 23:34
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Farbror mimc har visst varit här med stora skurborsten och skrubbat bort de värsta fläckarna! Det tackar vi för.
Måste ha varit någon som gjort en anmälan.
Postad 11 november 2009 - 23:43
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Måste ha varit någon som gjort en anmälan. 
Ett par stycken  Själv har jag tittar på film. Men det är tur att vi har någon som är vaken!
Postad 11 november 2009 - 23:46
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Gött ...
Funkar det så är det naturligtvis gött. Men min erfarenhet är att om filmen från början är brusig eller har mycket info i bilden så är det mer droppen som får bägaren att rinna över om texten ligger separat. För annars skulle ju alla filmer krascha med separat textfil vilket ju som bekant de inte gör.
Postad 12 november 2009 - 00:24
jeppehb
-
jeppehb
-
Rookie
-
9 inlägg
Men det är ju just det jag testat, mycket info med separat text = lagg... inbakad text = utan lagg, med reservation att jag bara testat några sekvenser i ett par filmer där jag visste det inte fungerade.
Postad 12 november 2009 - 02:28
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
WDTVHD forum Är det denna sida du tänker på?? Här finns prereleasen.
Prereleasesidan någon frågade efter http://www.wdc.com/wdtvprerelease/ tack ska ja ha , de va så lite så.
Tack båda två för länkarna. Det var den undre jag tänkte på, men man kan säkert ha nytta av båda.
Postad 12 november 2009 - 09:59
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Det är bra att det saxas och att moderatorerna är vakna men nu var det lite väl mycket som försvann tycker jag.
Trots stämningsläget var det ändå en intressant diskussion om mkv-filerna och hur det upplevs som bara gick upp i rök. Det är uppenbarligen en del som har problem med vissa typer av filer och det är väl bra om man kan reda ut vad det beror på. Det borde dessutom gå att göra med referenser till 100% lagligt material.
Så till en fråga jag ställde tidigare men som verkar ha försvunnit: Finns det fortfarande ingen sida som visar på ett detaljerat sätt hur man får nätverksfunktionaliteten att fungera? Jag har som sagt fått igång det tidigare men det är skakigt och det vore bra med någon slags grundläggande steg-för-steg-instruktion om någon känner till det.
Postad 12 november 2009 - 14:11
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Det är bra att det saxas och att moderatorerna är vakna men nu var det lite väl mycket som försvann tycker jag.
Så till en fråga jag ställde tidigare men som verkar ha försvunnit: Finns det fortfarande ingen sida som visar på ett detaljerat sätt hur man får nätverksfunktionaliteten att fungera? Jag har som sagt fått igång det tidigare men det är skakigt och det vore bra med någon slags grundläggande steg-för-steg-instruktion om någon känner till det.
Tja så kan det ju gå när dampanfallen duggar tätt från trolleborg. Kom dessutom nu på slutet ett par pm därifrån med invektiven staplade på varandra... Nog sagt om detta. Håller med om att nätverksfunktionen är lite strulig. En polare som är fena på nätverk tittar förbi nu i helgen så det är bara att taga och lära och ev. rapport om lösningar kanske kommer till en tråd nära dig.
Postad 12 november 2009 - 14:27
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
sKalman:
Fast du kanske menade TVHD och inte TVHD Live som jag själv kör numera.
Hur som helst så har jag kämpat att få en acesspunkt (Level 1 WAP0006) att funka ihop med TVHD Live med magert resultat. Vill inte dra en lång kabel till routern och vill ha båda USB-kontakterna fria för inkoppling av hårddiskar. Men i värsta fall får det väl bli en kabel i alla fall. Får se på söndag
Redigerat av perri, 12 november 2009 - 14:34.
Postad 12 november 2009 - 17:25
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
sKalman:
Fast du kanske menade TVHD och inte TVHD Live som jag själv kör numera. Hur som helst så har jag kämpat att få en acesspunkt (Level 1 WAP0006) att funka ihop med TVHD Live med magert resultat. Vill inte dra en lång kabel till routern och vill ha båda USB-kontakterna fria för inkoppling av hårddiskar. Men i värsta fall får det väl bli en kabel i alla fall. Får se på söndag
Ja, jag menade den "gamla" apparaten. Med custom firmware.
Postad 12 november 2009 - 20:18
khamchanam
-
khamchanam
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tack båda två för länkarna. Det var den undre jag tänkte på, men man kan säkert ha nytta av båda.
Kolla dessa med,, värt att lägga på minnet.. http://www.wdtvc.com/http://b-rad.cc/Ha det gött i höstmörkret.
Redigerat av khamchanam, 13 november 2009 - 11:13.
Postad 12 november 2009 - 21:12
jeppehb
-
jeppehb
-
Rookie
-
9 inlägg
MKVToolNix
Redigerat av jeppehb, 12 november 2009 - 21:15.
Postad 12 november 2009 - 22:09
niclasnj
-
niclasnj
-
Rookie
-
2 inlägg
Har problem med att återställa min WD TV. Provade med att ladda ner den senast fw 1.03 men hittade direkt efter Lilibabes custom fm. Tänkte då jag skulle återställa eftersom jag i settings inte hittade den äldre men modifierade fw. Gjorde en återställning men när jag sår på maskinen igen så står den åter på 1.03 fw. Hur ska jag lyckas få bort den och få in den andra fw.
Postad 13 november 2009 - 02:14
niclasnj
-
niclasnj
-
Rookie
-
2 inlägg
Vilken anser ni vara den bästa "Custom Fw", och vilka applications tycker ni man bör ha? Funkar fw för WDLXTV även till WDTV såsom "zoranders ext3-boot" och "B-RAD WDLXTV"? Såg denna länk...verkar ögongodis: http://appletrailerf...1-beta-releasedNågon som använder? Visst funkar denna att man laddar ner bilder och info via exempelvis IMDB, kör man wdtv får man sita och spara ner bild för bild? Såg att man även kan se trailer, är det via youtube eller imdb? Någon som använder denna eller någon annan liknande kan väl skriva lite info om hur det funkar och liknande?
Redigerat av niclasnj, 13 november 2009 - 02:24.
Postad 13 november 2009 - 10:38
Unregisteredf1f29bfd
-
Unregisteredf1f29bfd
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Återigen.. nån som har förslag på en USB wifi sticka som man kan beställa som funkar med WDTVn. Slipper man hålla på och rycka ur usbdisken varje gång man ska föra över.
Tack på förhand..
Postad 13 november 2009 - 12:04
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Någon som provat den nya officiella realesen 1.03? Funkar den bra?
Postad 13 november 2009 - 16:46
Lindfors
-
Lindfors
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Någon som provat den nya officiella realesen 1.03? Funkar den bra?
Det funkar bra, dock inte märkt någon skillnad alls mot förra prereleasen. 23.976 buggen är fortfarande inte löst.
Postad 13 november 2009 - 20:34
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Sitter med fingret på beställnings knappen, för det det här verkar ju vara en höjdarprodukt.
Men ser att det finns ytterligare en spelare (heter lika men med tillägget v2.) för drygt hundralappen extra.
Undrar om nån vet vad skillnaden är?
Postad 13 november 2009 - 21:32
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
V.2 har nätverk det är väl den stora skillnaden sen så är tydligen hårdvaran lite vassare och förbättrad.
Postad 14 november 2009 - 09:53
Milivoje
-
Milivoje
-
Rookie
-
4 inlägg
När jag köpte den för drygt ett år sedan, så framställde WD den som den nästintill ultimata media spelaren, någon ny media spelare utav dom kom inte på tal. Alla recensioner var lyriska, den spelade upp 1080p utan minsta problem o.s.v. Ingen DTS, det är svinigt utav dom att inte inkludera DTS i firmwaren. Dessutom så klarar den inte av stora filer. +Uppskalar DivX till en bra bild på min 40tum LCD skärm. +Liten. - WD vägrar inkludera DTS i firmwaren. - Stora filer spelar den upp med stora problem. - Väger inget. Konkluderar att dom som bara spelar upp 720p och sällan stora filer utav 720p och 1080p, samt dom som tittar mest på DivX och tänker koppla ljudet till en förstärkare som har DTS, för dom är den ett okej köp. Köper WD live på öppet köp och önskar att WD sätter pengarna i halsen  .
Redigerat av Milivoje, 14 november 2009 - 10:11.
Postad 14 november 2009 - 12:33
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Vad menar du med "stora filer" Milivoje? MKV-filer på över 6GB har inte jag haft några problem med i alla fall.
Som tidigare sagts i tråden så verkar det som att en del haft tur och andra mindre tur med sina spelare. Jag har verkligen inte stött på några konstigheter med de grejer som spelaren skall klara av utan upplever snarare att den klarar mer än specat. Kör alltid via förstärkare så DTS har jag egentligen inte tänkt på.
I dagsläget är det dock inget snack om att man skulle köpa en WDTV Live men jag tror inte att jag kommer att byta till en sådan när jag redan har en WDTV.
Postad 14 november 2009 - 13:15
sanjuan
-
sanjuan
-
Rookie
-
6 inlägg
1.03.01 lilibabes svenska OSD
Kan någon ge mig lite mer information vad 1.03.01 lilibabes svenska OSD innehåller och vad den gör med tex. gränssnittet?
Postad 14 november 2009 - 15:01
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
För min del kommer jag mest att spela upp img. filer (4.3gig) och en en och annan divx fil. Ev. nån film med med "lösa" srt filer.
Kommer att spela upp till en Samsung plasma på 50 tum. Undrar om det kommer att fungera?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|