* Officiell tråd - HTC Desire *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 14 augusti 2010 - 21:00
/Thomas
Postad 15 augusti 2010 - 01:17
Alla bilder var uppladdade direkt från luren
Du vill inte posta inställningarna du har på kameran?

Många iP-ägare jag känner brukar dona med skärmbilder de tagit på sin telefon. Någon som vet om det går att ta prt-scr på Desiren på nått vis?
Postad 15 augusti 2010 - 07:20
Postad 15 augusti 2010 - 08:36
Du vill inte posta inställningarna du har på kameran?
Många iP-ägare jag känner brukar dona med skärmbilder de tagit på sin telefon. Någon som vet om det går att ta prt-scr på Desiren på nått vis?
skärmdump på hur det ser ut på telefonen menar du? har för mig att det är skitjobbigt såvida du inte rootar. du behöver typ koppla in mobilen till datorn och yadda yadda. ska se om jag hittar hur man gör.
edit: http://www.knowyourc...htc_desire.html
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 15 augusti 2010 - 08:49.
Postad 15 augusti 2010 - 09:18
Eller så kan du bara skriva upp hur du har ställt in denskärmdump på hur det ser ut på telefonen menar du? har för mig att det är skitjobbigt såvida du inte rootar. du behöver typ koppla in mobilen till datorn och yadda yadda. ska se om jag hittar hur man gör.
edit: http://www.knowyourc...htc_desire.html

Postad 15 augusti 2010 - 09:19
Jag har standardinställningar. Men jag kan tänka mig att många har för skakiga händer när de tar bilder och då spelar det ingen roll om du har en mobil eller systemkamera för 50000. Men allra viktigaste är så klart ljus. Plus att ni skall inte glömma att fokusera först. Ni vet väll att man kan bara hålla sin finger på stället man vill ha fokus på och då tar kameran bilden själv när objekten är i fokus.Du vill inte posta inställningarna du har på kameran?
Postad 15 augusti 2010 - 10:00
Hjälp är på jakt efter ny telefon men vilken ska man välja, HTC Desire, Samsung GT-i9000 Galaxy S 8GB eller Iphone 4.
Själv tycker jag inte om iPhone och Samsungen tycker jag känns väldigt plastig för att var en relativt dyr telefon så jag håller på Desire. (Väntar på att få hem min)
Postad 15 augusti 2010 - 10:06
Klass 2 = 2Mb/s minimum
Klass 4 = 4Mb/s minimum
Klass 6 = 6Mb/s minimum
Klass 10 = 10Mb/s minimum
Det är den lägsta hastigheten kortet klarar av som avgör vilken klass kortet får tillhöra
Mer info finns hos wikipedia
Redigerat av Unregisteredc0b94033, 15 augusti 2010 - 10:07.
Postad 15 augusti 2010 - 10:12
Eller så kan du bara skriva upp hur du har ställt in den
fast jag skrev inga inställningar för kameran

sen vad gäller klasserna på minneskorten verkar dom vara ganska generösa.. eller vad man ska säga. swedroid gjorde väl nåt test för ett tag sen där det visade sig att klass 2 var typ mer som klass 6 eller nåt sånt. men det är nog olika för olika minneskort med.
Postad 15 augusti 2010 - 11:38
Jag har standardinställningar. Men jag kan tänka mig att många har för skakiga händer när de tar bilder och då spelar det ingen roll om du har en mobil eller systemkamera för 50000. Men allra viktigaste är så klart ljus. Plus att ni skall inte glömma att fokusera först. Ni vet väll att man kan bara hålla sin finger på stället man vill ha fokus på och då tar kameran bilden själv när objekten är i fokus.
Och att putsa linsen lite innan man tar kort annars blir kortet lätt suddiga och bleka.
Postad 15 augusti 2010 - 17:25
Så ni med en Desire och med Telia som operatör där det funkar med mms, vilka är era apn-inställningar?
Postad 15 augusti 2010 - 18:02
Jag behöver fungerande inställningar för Telia mms till min Desire. Funkade innan 2.2 uppdateringen. Testat dom som står i Swedroids wiki, funkar ej. Testade även de inställningarna som står på Telias sida.
Så ni med en Desire och med Telia som operatör där det funkar med mms, vilka är era apn-inställningar?
Mina inställningar!
Namn: Telia MMS
APN: mms.telia.se
Proxy: <har inte angetts>
Port: <har inte angetts>
Användarnamn: <har inte angetts>
Lösenord: <har inte angetts>
Server: <har inte angetts>
MMSC: http://mmss/
MMS-proxy: 193.209.134.132
MMS-port: 8080
MMS-protokoll: WAP 2.0
MCC: 240
MNC: 01
Autentiseringstyp: <har inte angetts>
APN-typ: mms
Hoppas det hjälper!
Postad 15 augusti 2010 - 18:35
Mina inställningar!
Namn: Telia MMS
APN: mms.telia.se
Proxy: <har inte angetts>
Port: <har inte angetts>
Användarnamn: <har inte angetts>
Lösenord: <har inte angetts>
Server: <har inte angetts>
MMSC: http://mmss/
MMS-proxy: 193.209.134.132
MMS-port: 8080
MMS-protokoll: WAP 2.0
MCC: 240
MNC: 01
Autentiseringstyp: <har inte angetts>
APN-typ: mms
Hoppas det hjälper!
Ska testa dina inställningar. Funkar dom på din Desire så ska dom väl funka på min med. Annars är det väl något annat fel.
Tack för hjälpen.
Postad 16 augusti 2010 - 09:35
Sync "snurran" kommer upp med ett utropstecken vid sidan om och feltexten "Konverteringsfel för klient/server".
Vad är felet?
Har provat att ändra kategori på alla händelser och tillbaka igen men utan framgång och givetvis startat om telefonen ett antal gånger.
Postad 16 augusti 2010 - 12:07
Edit: och bara för att jag sa det kommer det såklart tecken i statusraden. Ok men går det att fixa på låsskärmen då?
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 16 augusti 2010 - 12:09.
Postad 16 augusti 2010 - 20:05

Postad 16 augusti 2010 - 20:26
Finns en uppsjö program till datorn för att rädda data från krashade diskar, usb-stickor, minneskort osv. Testa något av dem innan du gör något annat med minnet, ju mer du pillar med det desto mindre chans att få tillbaka datan.Jäääävla moget
. Mitt minneskort totalhavererade. Inte så farligt egentligen, men tappade ju 2-300 bilder imed detta. Trist som fan.
Postad 16 augusti 2010 - 21:09

Postad 17 augusti 2010 - 07:10
"Vi har ingen Android app för närvarande, och har inga planer på en sådan den närmaste tiden."
Om vi är tillräckligt många som trycker på så kanske dom ändra sig. http://www.klart.se/kundservice.html
Postad 17 augusti 2010 - 08:13
Kommer hem och slår på mobilen och får frågan om jag vill uppdatera till den där 2.2 uppdateringen som jag trodde att de hade lagt in. Svarar JA och sedan går mobilen inte ens att starta längre. Fick igång den imorse o lyckades avbryta nedladdningen av uppdateringen men sen bara slår mobilen av hela tiden när jag startar den, SUCK!!!
Bara att skicka in den igen gissar jag men blir så d###### less på att man inte kan få reklamera en sån här gång o slippa mitt MÅndagsexemplar! Mobilen känns för övrigt rejält överhettad när man startar den o har läst om nån som fått moderkort bytt men där det hjälpt för vissa men för vissa inte. Om någon har nåt tips eller förslag så mottages det gärna?
Postad 17 augusti 2010 - 11:48
Första dagen efter semestern så börjar Exchange active sync att strula.
Sync "snurran" kommer upp med ett utropstecken vid sidan om och feltexten "Konverteringsfel för klient/server".
Vad är felet?
Har provat att ändra kategori på alla händelser och tillbaka igen men utan framgång och givetvis startat om telefonen ett antal gånger.
För att kom tillrätta med detta så kollade jag alla inställningar och startade om telefonen. Felet kvarstod så jag tog och tog bort Exchange kontot på telefonen och skapade det igen. Trots att jag gjort detta så får jag fortfarande samma feltext "Konverteringsfel för klient/server" och problemet kvarstår.
Finns det ingen här ute som kan hjälpa mig

Postad 17 augusti 2010 - 12:39
"From what I can tell and have tested (your mileage may vary) is that it occurs with either calendar or contact items that have been deleted from the Android device. For whatever reason Android is not able to work with Exchange (2003 in my environment) to have them deleted from the account, thus creating the "Conversion Sync errors".
Manually deleting the item from your Exchange/Outlook client removes the "issue" and it begins to sync normally again.
Not elegant, but a work around! "
Postad 17 augusti 2010 - 14:29
Go4it, vet inte om detta hjälper men var nåt jag hittade.
"From what I can tell and have tested (your mileage may vary) is that it occurs with either calendar or contact items that have been deleted from the Android device. For whatever reason Android is not able to work with Exchange (2003 in my environment) to have them deleted from the account, thus creating the "Conversion Sync errors".
Manually deleting the item from your Exchange/Outlook client removes the "issue" and it begins to sync normally again.
Not elegant, but a work around! "
Kan mycket väl stämma. När jag tänker efter så började det när jag plockade bort några händelser i kalendern i telefonen.
Men hur i hela friden kommer jag runt detta då?
Skall jag ta bort kontot igen och tömma telefonen på alla händelser i kalenden och skapa kontot igen och synka eller?

Börjar få för "många" appar i luren så det är svårt att hitta den jag letar efter. Finns det någon bra app som gör att man kan sortera upp dom under egna ikoner.
Redigerat av Unregistered5d19e759, 17 augusti 2010 - 14:28.
Postad 17 augusti 2010 - 15:33
Precis köpt min idag och har lekt runt lite, gillar den skarpt! Men.. det går fan inte ladda ner något från android market. Har HTC desire med telenor obegränsade surfpaket. Men får meddelandet "Börja hämtning.." och kan stå sådär hur länge som helst utan förändring. Några utav er som har fått liknande problem? Testat med att starta om samt tagit ut batteriet i 20s, no change. Testade även via jobbets WiFi med samma fel.
helt lost och vill gärna börja lägga in saker :-/
Postad 17 augusti 2010 - 16:03
Kan mycket väl stämma. När jag tänker efter så började det när jag plockade bort några händelser i kalendern i telefonen.
Men hur i hela friden kommer jag runt detta då?
Skall jag ta bort kontot igen och tömma telefonen på alla händelser i kalenden och skapa kontot igen och synka eller?
Börjar få för "många" appar i luren så det är svårt att hitta den jag letar efter. Finns det någon bra app som gör att man kan sortera upp dom under egna ikoner.
Om du läser inlägget en gång till så står det att du ska testa att ta bort samma mail/kalender entry i outlook/exchangeservern som du tog bort i telefonen och då ska det gå att synka igen. Så du får väl manuellt gå genom och kolla vad som diffar och sedan plocka bort detta ur outlook/exchangeservern.
Hoppas det hjälper!
Postad 17 augusti 2010 - 16:30
Fick detta svar från KLART.se när det gäller en app till android.
"Vi har ingen Android app för närvarande, och har inga planer på en sådan den närmaste tiden."
Om vi är tillräckligt många som trycker på så kanske dom ändra sig. http://www.klart.se/kundservice.html
jag föredrar snowstorm. funkar hur bra som helst =).
Postad 17 augusti 2010 - 16:50
Kan någon prova på er egentelefon om ni har samma problem eller eventuellt har någon lösning.
MVH
Mattias
Redigerat av gbg_mattias, 17 augusti 2010 - 16:51.
Postad 17 augusti 2010 - 18:41
Tjenare Desire users!,
Precis köpt min idag och har lekt runt lite, gillar den skarpt! Men.. det går fan inte ladda ner något från android market. Har HTC desire med telenor obegränsade surfpaket. Men får meddelandet "Börja hämtning.." och kan stå sådär hur länge som helst utan förändring. Några utav er som har fått liknande problem? Testat med att starta om samt tagit ut batteriet i 20s, no change. Testade även via jobbets WiFi med samma fel.
helt lost och vill gärna börja lägga in saker :-/
Det händer mig då och då att det går lite trögt på Market. Men antingen är det mitt hemmanätverk (misstänker att BBB's router är skit) eller så är det någon annan tillfällig störning någonstans. Vad händer om du bara väntar någon minut? Startar inte nedladdningen då?
Postad 17 augusti 2010 - 21:40
jag har tryckt på!Fick detta svar från KLART.se när det gäller en app till android.
Postad 18 augusti 2010 - 06:56
För att kom tillrätta med detta så kollade jag alla inställningar och startade om telefonen. Felet kvarstod så jag tog och tog bort Exchange kontot på telefonen och skapade det igen. Trots att jag gjort detta så får jag fortfarande samma feltext "Konverteringsfel för klient/server" och problemet kvarstår.
Finns det ingen här ute som kan hjälpa mig
Jag har kommit tillrätta med minna kalender beskymmer. Så här gjorde jag.
• Jag raderade mitt Exchange ActiveSync-konto i telefonen. Eftersom det fortfarande fanns uppgifter i min kalender efter detta rensat jag data i kalendern och kalender lagring (Meny -> Inställningar -> Program -> Hantera program. Fliken Alla och rensa all kalender data (glöm inte rensa, om det finns, data i kalender widget ). Lade till Exchange ActiveSync-konto igen. Klart!

Postad 18 augusti 2010 - 07:02
Det händer mig då och då att det går lite trögt på Market. Men antingen är det mitt hemmanätverk (misstänker att BBB's router är skit) eller så är det någon annan tillfällig störning någonstans. Vad händer om du bara väntar någon minut? Startar inte nedladdningen då?
Alltså, verkar att det började fungera efter man väntade i över 1h.. Vilket jag tycker det är lite onormalt segt, kan inte tänka mig att det går så långsamt för er andra..
Postad 18 augusti 2010 - 07:06
Nej. Har på sin höjd tagit 10 sekunder innan det kommit igång, men oftast direkt.Alltså, verkar att det började fungera efter man väntade i över 1h.. Vilket jag tycker det är lite onormalt segt, kan inte tänka mig att det går så långsamt för er andra..
Postad 18 augusti 2010 - 08:08
Nej. Har på sin höjd tagit 10 sekunder innan det kommit igång, men oftast direkt.
Nån av er som använder er utav telenor också?
Postad 18 augusti 2010 - 10:46
HAHAHAHAHA det där är humor!
Någon som har testat batteriknepet HTC tipsade om?
Postad 18 augusti 2010 - 11:43
skall börja ladda på fredag kväll.
Postad 18 augusti 2010 - 13:26
Superb! Något av det roligaste jag sett på länge. Alltid lika kul när ifån/ifånar får på nöten.
Redigerat av thecybersponge, 18 augusti 2010 - 13:27.
Postad 18 augusti 2010 - 13:52
I rättvisans namn ska nämnas att bland "rekomenderade filmer" vid sidan så finns en del med omvänt scenario också. Nästan lika roliga, om man har lite självdistans.Superb! Något av det roligaste jag sett på länge. Alltid lika kul när ifån/ifånar får på nöten.

Postad 18 augusti 2010 - 14:15
Postad 18 augusti 2010 - 18:16
Ja jag har testat det och int faen blev det bättre!
Mycket nöjd med min HTC Desire men den suger fett batteri.Har försökt att stänga ner så mycket som möjligt men
det hjälper inte ett dugg. Får ladda den varje dag.
Postad 18 augusti 2010 - 20:34
Postad 18 augusti 2010 - 21:51
Vet inte hur många veckor/månader sedan jag beställde men jag har iaf inte sett röken av dem ännu. Jag köpte amerikanskt AT&T och engelskt T-Mobile på ebay istället, kostade ca 10kr st inkl frakt och tog en vecka att få hem. Har använt AT&T på market och det funkar bra.Ni som beställt engelska sim-kort från Orange -> Hur lång leveranstid har dom ungefär?
Postad 19 augusti 2010 - 14:59
Jag försökte testa batteriknepet men glömde ju bort luren så den låg mycket längre än den timma som rekommenderades, vet inte om det sabbar knepet. Har inte hunnit se resultatet än.
I rättvisans namn ska nämnas att bland "rekomenderade filmer" vid sidan så finns en del med omvänt scenario också. Nästan lika roliga, om man har lite självdistans.
Skulle man kunna få veta vad batteriknepet är? Eller en url där jag kan läsa om det? För det är nåt som jag missat iaf

Postad 19 augusti 2010 - 15:03
Postades någon sida tillbakaSkulle man kunna få veta vad batteriknepet är? Eller en url där jag kan läsa om det? För det är nåt som jag missat iaf
https://www.minhembi...s...t&p=2984519
Postad 19 augusti 2010 - 15:15
Nån som har ett bra tips på alarmprogram? "Väckarklocka" alltså

Postad 20 augusti 2010 - 08:43
Det finns en buggrapport på detta men google verkar ignorera den så känner ni för det så hjälp till att pusha på..
http://code.google.c.....Summary Stars
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar