ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol
3397 svar till detta ämne
Postad 18 December 2012 - 11:26
STS-128
-
STS-128
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
... Det är dock alltid kul med nya grejer så jag hoppas att du har rätt att något himlastormande är på gång. En utopi, men själv skulle jag vilja önska mig en box som inte bara kunde strömma till iPad (som en Slingbox) utan även tillät att man kunde föra över filer så det gick att se inspelat material när man har dålig uppkoppling.... och där är det i ännu mindre grad tekniken som är problemet. ...
nilsa och Old man: Visionen som Canal Digital strävar mot kan sammanfattas med "den sömlösa upplevelsen". Jag rekommenderar er att läsa artiklarna på CDs hemsida som jag länkar till i mitt inlägg #2313, den 21/11 2012. När och om denna vision realiseras kommer en uppkopplad device, i princip vilken som helst, att kunna visa CD-material. Follow Me är ett steg på vägen mot detta. Vad gäller att lagra material lokalt håller jag med. Det är mer rättigheterna till materialet än själva tekniken som sätter käppar i hjulet. Tills dess får vi hålla tillgodo med ADB-boxen, som ärligt talat, gör jobbet bra mycket bättre än den gamla Sagemboxen (även om än inte helt fläckfritt)!
Redigerat av STS-128, 18 December 2012 - 11:29.
Postad 18 December 2012 - 20:18
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Kanske ingen fara än men min box har ingen EPG-data efter på torsdag. Normalt har den ju EPG-data för knappt en vecka framåt.
Någon annan som noterat detta?
Postad 18 December 2012 - 20:20
Unregistered0db38fb1
-
Unregistered0db38fb1
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Kanske ingen fara än men min box har ingen EPG-data efter på torsdag. Normalt har den ju EPG-data för knappt en vecka framåt.
Någon annan som noterat detta?
Jag har samma problem - någon som snackat med supporten?
Postad 19 December 2012 - 08:33
Lepe
-
Lepe
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag har samma problem - någon som snackat med supporten?
Samma problem oxå, pratat med supporten nu på morgonen de hade tydligen samma fel på sina boxar. Felsökning pågår.
Postad 19 December 2012 - 11:01
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Canal Digital, varför stödjer ni inte Follow me funktionen mellan två 500GB boxar? När man gått "all-in" och köpt era dyraste boxar så förväntar jag mig samma funktion även mellan dem...
Jag har samma behov som med dessa boxar som jag skulle ha mellan er "värstingbox" och er "snikmodell"
Canal Digital, vore bra om ni kunde svara på min fråga och även liknande frågor som kommit upp rörande Follow Me.
Postad 19 December 2012 - 18:10
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Har precis kopplat denna nya box och undrar vad det är för fel när bakgrunden hoppar, hackar fram och blir helsuddig? Är det någon inställning jag missat? Bilden i förgrunden helt ok, men ser ut att vara klistrad på.
Den gamla 250GB boxen gjorde aldrig så.
Kanske står något i tråden, men inte hittat något.
Hittade felet själv. Ställde om den till 1080i. Trodde den ställde in upplösningen själv och står inget i instruktionerna, vad jag kunnat hitta.
Redigerat av ffodil, 19 December 2012 - 19:21.
Postad 20 December 2012 - 10:12
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Canal Digital, vore bra om ni kunde svara på min fråga och även liknande frågor som kommit upp rörande Follow Me.
Hejsan ABSiNSANE, Som det ser ut idag fungerar det bara mellan Svart (500 GB) och Vit (Hdbox), dock kan inte den vita boxen ha en hårddisk inkopplad samtidigt när du använder follow me. Vi tackar för dina synpunkter och tar dessa vidare. Med vänliga hälsningar Emelie
Postad 20 December 2012 - 11:34
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
Nu har det hänt nå konstigt. Gårdagens greys anatomy spelades in men fick ingen programinfo som de andra avsnitten. Julkalendern imorse spelades inte in alls. Den stod kvar i listan men ingen info om kommande program den tänkt spela in etc som det brukar. Någon annan som märkt nåt senaste 24h?
Postad 20 December 2012 - 13:17
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
kan det vara EPG-problematiken de senaste dagarna som bråkat med din box?
Postad 20 December 2012 - 14:28
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
Det låter rimligt, monshi...hade jag inte noterat
Postad 20 December 2012 - 14:34
Unregistered0db38fb1
-
Unregistered0db38fb1
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
enligt canaldigital support var det inget fel på epg. De rekommenderade att ställa sig på Sjuan i minst 1 timme. Detta händer speciellt om boxen är på jämt...
PS: Det verkade faktiskt bli bättre. Om det berodde på CD's tips eller om de lagade "felet" vet jag ej
Postad 20 December 2012 - 16:02
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
Min epg verkar fungera nu iaf. Trots att jag inte stått på 7an en timme
Postad 20 December 2012 - 17:01
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
enligt canaldigital support var det inget fel på epg. De rekommenderade att ställa sig på Sjuan i minst 1 timme. Detta händer speciellt om boxen är på jämt...
PS: Det verkade faktiskt bli bättre. Om det berodde på CD's tips eller om de lagade "felet" vet jag ej 
Nja, de hade problem med sina EPG-data och ställde en period om den till enbart 48h-data. På eftermiddagen igår ska EPGn varit uppe igen, nu fungerar den ivartfall som den ska vad jag sett.
Postad 20 December 2012 - 22:12
Micleg
-
Micleg
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Hej! Har Viasats inspelningsbara box men dom har ju tragiskt dåligt HD-stöd (ingen TV4 t ex) och jag överväger nu att skaffa CD trots att jag har mer än ett år kvar på Viasat. Hade CDs Sagem 250GB-box innan och var till slut hyfsat nöjd med den men ADB-boxen verkar betydligt bättre. Bytte dock till Viasat för att Sagem-boxen aldrig blev vad den skulle ha blivit.
Kan någon kunnig kunna sammanfatta de nuvarande problemen med ADB-boxen?
Tyckte mig läsa något om problem med upplösning, växling mellan 720 och 1080 för olika kanaler, men hittar det inte nu. Är det inget som förstärkaren eller TVn fixar i stället?
Vilken upplösning är menyerna i? Viasats har 1080. Sagem hade nog 320x200 ;)
Redigerat av Micleg, 20 December 2012 - 22:23.
Postad 20 December 2012 - 22:58
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Menyerna visas i den upplösning du valt. Med reservation för hur det ser ut vid scart.
Problem idag? Kan inte komma på något på rak arm.
Önskemål om förbättringar finns givetvis men det den ska göra gör den upplever jag.
Okej, den går inte att ställa in att växla till signalens upplösning, den sänder alltid vidare det du valt.
Säg gärna emot mig, lista problem!
En nyhet förresten som jag inte sett tidigare, slowmotion!
Pausa, tryck höger på styrkorset. 1/16, 1/8, 1/4, 1/2. Den sista med ljud om man väntar ett tag :-)
Postad 20 December 2012 - 23:18
solhaga
-
solhaga
-
Forumräv
-
-
662 inlägg
Kan verkligen hålla med om att boxen har blivit mycket bättre, för att inte säga bra, efter den senaste uppdateringen.
Inte en störning av inspelat material om man samtidigt zappar.
Postad 21 December 2012 - 08:11
Micleg
-
Micleg
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Menyerna visas i den upplösning du valt. Med reservation för hur det ser ut vid scart.
Problem idag? Kan inte komma på något på rak arm. Önskemål om förbättringar finns givetvis men det den ska göra gör den upplever jag. Okej, den går inte att ställa in att växla till signalens upplösning, den sänder alltid vidare det du valt. Säg gärna emot mig, lista problem!
En nyhet förresten som jag inte sett tidigare, slowmotion! Pausa, tryck höger på styrkorset. 1/16, 1/8, 1/4, 1/2. Den sista med ljud om man väntar ett tag :-)
Tack för svaret! Låter bra att menyerna renderas i 1080 om man har det inställt, och skickar vidare allt i 1080 gör väl rätt många apparater? Känns som att det mest var ett problem då olika apparater var olika bra på att skala upp. Tror inte det är något märkbart problem idag även om just förstärkare brukar vara bäst på det.
Postad 21 December 2012 - 08:15
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Kan verkligen hålla med om att boxen har blivit mycket bättre, för att inte säga bra, efter den senaste uppdateringen. Inte en störning av inspelat material om man samtidigt zappar.
Samma här! Fantastiskt att allas anläggningar reparerade sig samtidigt och detta just när CD skickade ut en ny programvara!
Postad 21 December 2012 - 08:42
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Tack för svaret! Låter bra att menyerna renderas i 1080 om man har det inställt, och skickar vidare allt i 1080 gör väl rätt många apparater? Känns som att det mest var ett problem då olika apparater var olika bra på att skala upp. Tror inte det är något märkbart problem idag även om just förstärkare brukar vara bäst på det.
Det är ett önskemål som kommer fram ibland att man borde kunna ställa in boxen att skifta upplösning med källan men jag antar att det kan ge mer problem än det är värt, exempelvis problem i synk över HDMI för en del, därav att CD ignorerar det. Kanske klokt av dem att göra det. Och som du säger, att skala upp/ned material är inget direkt problem idag. En liten bugg kanske visade sig förra fredagen för mig. Kanske, eller så vare det bara något annat. cirka 20:50 kommer jag på att stoppa serieinspelning av BBT på Kanal5. Gammal säsong sänds kl 21 på fredagar. 21:00 ska inspelning av PoI starta på Series HD. Den kommer igång 21:47. Mitt handhavande, stoppad inspelning, eller något annat som skedde? Ingen katastrof, spelade in det missade på en senare visning, men ändå. ja, en irriterande "funktion". Sätter du boxen att spela in en serie spelar den in alla avsnitt oavsett säsong. Ivartfall på Kanal5, där har säsong ett, två och sex spelats in parallellt. Bara säsong sex jag varit intresserad av. På Tv3 tycks den inte göra det. Spelat in How I Met Y... där. Säsong sex har rullat, den har jag spelat in. Nu är det säsong sju som går och den spelar inte boxen in på samma serieinspelning. Någon skillnad i EPG-data mellan säsongerna.
Postad 21 December 2012 - 10:41
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
Angående mina lite skumma missade inspelningar.
Exempel Julkalendern, helt plötsligt tappade den som sagt serieinspelningen. Provade att ta bort den som inte fungerade och lägga till en ny igår, fungerade inte igår heller. Noterade dock att den låg inte under J som i "Julkalendern: Mysteriet..." utan hamnade under M "Mysteriet...". Den hade alltså bytt titel. Idag ser jag att de åter heter "Julkalendern" så jag kan ge mig fan på att det funkar om jag återigen nu provar att lägga in den på nytt. Men där hände alltså något skumt.
Andra serieinspelningar som tex Historieätarna på svt fungerade som det skulle igår.
Frugans greys anatomy har legat som serieinspelning. Den väljer då att både spela in en repriserad säsong typ kl 17 och en som pågår kl 21 om jag förstår det rätt, har fungerat som det ska. Nu spelar den fortarande in den repriserade säsongen (vilket alltså är ok) MEN den har tappat infon om säsong:avsnitt. Det står bara Greys Anatomy och ingen info om vilket avsnitt det är.
Här händer alltså lite märkliga saker i epgn så här i juletid, åtminstone här
God Jul på er förresten
Postad 21 December 2012 - 14:49
Micleg
-
Micleg
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Hur var det nu då? Kan boxen spela in två program samtidigt?
Det kunde Sagem men jag vet att ADB-boxen inte klarade det från början (då jag valde Viasat i stället).
Vilka av nedanstående fungerar:
1) Spela in en kanal, titta på en annan
2) Spela in två kanaler
3) Spela in två kanaler och titta på en inspelning
Viasats klarar alla tre och jag vill minnas att gammel-Sagem gjorde det med.
Postad 21 December 2012 - 15:03
Micleg
-
Micleg
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
(dubbelpost)
Redigerat av Micleg, 21 December 2012 - 15:04.
Postad 21 December 2012 - 15:10
bonor
-
bonor
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hur var det nu då? Kan boxen spela in två program samtidigt?
Det kunde Sagem men jag vet att ADB-boxen inte klarade det från början (då jag valde Viasat i stället).
Vilka av nedanstående fungerar:
1) Spela in en kanal, titta på en annan 2) Spela in två kanaler 3) Spela in två kanaler och titta på en inspelning
Viasats klarar alla tre och jag vill minnas att gammel-Sagem gjorde det med.
Även ADB boxen klarar detta /Bosse
Postad 21 December 2012 - 15:45
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Den klarar även av att spela in två kanaler och visa en tredje på premissen att den ligger in om samma mux (frekvens) som en av de kanaler som spelas in. Boxen visar vilka som finns tillgängliga via kanalmenyn.
Postad 21 December 2012 - 21:27
Micleg
-
Micleg
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Strålande! Blir nog en beställning men jag måste få till "single cable" vid installationen för jag har bara en kabel kvar, den andra går till Viasatparabolen som även den har en kabel till två kanaler.
Postad 22 December 2012 - 06:40
bonor
-
bonor
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Den klarar även av att spela in två kanaler och visa en tredje på premissen att den ligger in om samma mux (frekvens) som en av de kanaler som spelas in. Boxen visar vilka som finns tillgängliga via kanalmenyn.
Hej Det är ju ännu bättre, men var/hur kan man se om kanalerna ligger i samma mux ? MVH Bosse
Postad 22 December 2012 - 08:40
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Märkligt, har precis hållit på och förhandlat med CD om förlängt abonemang och fick då denna gratis plus 3 mån fritt, men de påstod att det bara gick att spela in ett program, samma som man titta på. Därför ändra jag mig nu efter och beställde den dyra 500GB utan gratis månader. Kanske läge att ändra sig igen då, direkt innan 14 dagars ångerrätten, menar med denna har man ändå möjlighet att spela in upp till 1TB, om den ändå funkar i stort som den dyra boxen. Vad säger ni som har denna?
Postad 22 December 2012 - 08:43
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Märkligt, har precis hållit på och förhandlat med CD om förlängt abonemang och fick då denna gratis plus 3 mån fritt, men de påstod att det bara gick att spela in ett program, samma som man titta på. Därför ändra jag mig nu efter och beställde den dyra 500GB utan gratis månader.
Kanske läge att ändra sig igen då, direkt innan 14 dagars ångerrätten, menar med denna har man ändå möjlighet att spela in upp till 1TB, om den ändå funkar i stort som den dyra boxen.
Vad säger ni som har denna?
Fast tråden handlar ju om den "dyra" boxen med 500 GB. /Fredrik
Postad 22 December 2012 - 09:05
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Fast tråden handlar ju om den "dyra" boxen med 500 GB.
/Fredrik
Ser nu att dom heter ADB båda, bara skillnad på nummer. Helt förvirrad, har inte varit här inne dom sista åren, sen jag köpte 250GB boxen. Då får jag väl behålla den dyra boxen. Den verkar funka bra det lilla jag hunnit använda den.
Postad 22 December 2012 - 09:08
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Hej Det är ju ännu bättre, men var/hur kan man se om kanalerna ligger i samma mux ? MVH Bosse
Tja, du kan titta på Telenor norska sida men det ger inte så mycket, det är inget man minns eller planerar efter. Kan lägga till att om du spelar in från två sat-kanaler finns alltid det marksända att tillgå eller om du spelar in från en mark- och en sat-kanal finns alla sat-kanaler att tillgå. ffodilHa, så kan det gå. Denna tråd handlar alltså om svarta boxen med hårddisk, inte den vita som man kan ansluta hårddisk till.
Postad 22 December 2012 - 09:08
Unregistered0db38fb1
-
Unregistered0db38fb1
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
...eller om kanalen finns via markbundna nätet (boxer)
Postad 22 December 2012 - 12:18
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Angående mina lite skumma missade inspelningar.
Exempel Julkalendern, helt plötsligt tappade den som sagt serieinspelningen. Provade att ta bort den som inte fungerade och lägga till en ny igår, fungerade inte igår heller. Noterade dock att den låg inte under J som i "Julkalendern: Mysteriet..." utan hamnade under M "Mysteriet...". Den hade alltså bytt titel. Idag ser jag att de åter heter "Julkalendern" så jag kan ge mig fan på att det funkar om jag återigen nu provar att lägga in den på nytt. Men där hände alltså något skumt.
Andra serieinspelningar som tex Historieätarna på svt fungerade som det skulle igår.
Frugans greys anatomy har legat som serieinspelning. Den väljer då att både spela in en repriserad säsong typ kl 17 och en som pågår kl 21 om jag förstår det rätt, har fungerat som det ska. Nu spelar den fortarande in den repriserade säsongen (vilket alltså är ok) MEN den har tappat infon om säsong:avsnitt. Det står bara Greys Anatomy och ingen info om vilket avsnitt det är.
Här händer alltså lite märkliga saker i epgn så här i juletid, åtminstone här 
God Jul på er förresten
Hände samma sak här. Serieinspelningen av julkalendern avbröts plötsligt efter 19 lyckade inspelningar. Fick lägga in två avsnitt manuellt och sedan funkade serieinspelningen igen. Överlag så funkar det bra tycker jag.
Postad 27 December 2012 - 14:22
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Bosse Ett litet tips är att när du spelar in på två kanaler räcker det att gå in på kanallistan så syns de kanalerna du kan se som vita i listan och de kanalerna du inte kan se är gråa. Vänligen Pauline
Postad 27 December 2012 - 18:47
Unregisteredba5975fd
-
Unregisteredba5975fd
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hej Bosse
Ett litet tips är att när du spelar in på två kanaler räcker det att gå in på kanallistan så syns de kanalerna du kan se som vita i listan och de kanalerna du inte kan se är gråa.
Vänligen Pauline
En lista på vilka kanaler som ligger i samma mux kunde vara bra att ha
Redigerat av Unregisteredba5975fd, 27 December 2012 - 18:48.
Postad 27 December 2012 - 18:58
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2526 inlägg
En lista på vilka kanaler som ligger i samma mux kunde vara bra att ha 
http://se.kingofsat.net/pack-canaldigitalnordic.php
Postad 27 December 2012 - 19:02
bonor
-
bonor
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hej Bosse
Ett litet tips är att när du spelar in på två kanaler räcker det att gå in på kanallistan så syns de kanalerna du kan se som vita i listan och de kanalerna du inte kan se är gråa.
Vänligen Pauline
Toppen  /Bosse
Postad 28 December 2012 - 08:58
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
Jag tänker köpa en tv till sovrummet och är intresserad av "follow-me lösningen" med den lilla vita boxen.
Dock är det lite krångligt att få antennkabel till sovrummet, tänkte mig bara att det skulle räcka att ansluta den till nätverket så får jag tillgång till allt inspelat från den svarta boxen. Jag nöjer mig alltså med att bara kunna se inspelat material i sovrummet, varför behöver jag en antennkabel ansluten som det står på canal digitals hemsida?
Har någon här erfarenheter hur bra funktionen i övrigt fungerar?
Postad 28 December 2012 - 09:33
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Eucharist rent teoretiskt måste du ha ett giltigt programkort, troligen ett tvillingkort, i den vita boxen för att den ska kunna snacka med den svarta boxen antar jag. Om detta stämmer borde någon som har båda kunna kontrollera.
Postad 28 December 2012 - 14:35
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
Eucharist rent teoretiskt måste du ha ett giltigt programkort, troligen ett tvillingkort, i den vita boxen för att den ska kunna snacka med den svarta boxen antar jag. Om detta stämmer borde någon som har båda kunna kontrollera.
Ja , det kan jag ju förstå. Att man måste betala tvilling-kostnaden så att säg, men antennkabeln som man "måste ha" är jag osäker på. Får ringa CD och reda ut läget.. Update: Snackade med dem nu och en inte helt informerad tjej som först sa att den funktionen inte fanns än berättade sen att man måste ha antennkabeln antagligen (??) för att signalen kodas den vägen. Jag hänger inte med riktigt vad hon menade med detta, inte hon heller tror jag. Hon sa dock att "du får testa själv i så fall, vi har använt antennkabel här" hehe, som att jag tar hem en box till och skaffar mig abonnemanget bara för att testa. Borde de kunna svara på, någon som har erfarenhet av detta? Självklart kan man dra antennkabel till vårt sovrum, allt går, men det är en jobbig väg dit och kommer antagligen inte bli en särskilt snygg lösning - och jag nöjer mig som sagt med inspelat material - ingenting är så enkelt som man hoppats på.
Redigerat av Eucharist, 28 December 2012 - 14:51.
Postad 28 December 2012 - 15:14
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2526 inlägg
Antennkabel och tvillingkort? Tja, vad är poängen med follow-me? Då kan man ju lika gärna titta i ena rummet med ena boxen och förflytta sig till det andra rummet och den andra boxen.
Postad 28 December 2012 - 16:25
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Ja , det kan jag ju förstå. Att man måste betala tvilling-kostnaden så att säg, men antennkabeln som man "måste ha" är jag osäker på. Får ringa CD och reda ut läget..
Du får pinga en, skicka ett PM, till en som har båda boxarna. Det är bara att leta lite i trådarna här så hittar du några där säkert någon är villig att testa. Fast frågan är om en antenn krävs absolut hela tiden eller om det är något med att tvillingkortet måste vara uppdaterat och låst till boxen för att det ska fungera, att det har aktuella krypteringsnycklar.
Postad 08 January 2013 - 13:24
jfhallberg
-
jfhallberg
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Tycker vi kan ligga på dem lite hårdare angående appar till Android, skicka gärna en förfrågan till dem via länken :
https://www.canaldig...e/kontakta-oss/
Postad 08 January 2013 - 13:58
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Tycker vi kan ligga på dem lite hårdare angående appar till Android, skicka gärna en förfrågan till dem via länken : https://www.canaldig...e/kontakta-oss/
Samt Windows 8 Modern UI (fd Metro) liknande den som finns till iOS.
Postad 09 January 2013 - 12:31
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Vilka appar pratar ni om, appen som används som fjärrkontroll (den som heter Canal Digital TV Remote Control i Appstore?), deras andra app är bara en TV-tablå och visst man kan ju fantisera om att man skulle kunna programmera boxen via den i framtiden.
Postad 10 January 2013 - 15:26
jfhallberg
-
jfhallberg
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag menar fjärrkontroll appen!
Ju mindre fjärrkontroller desto bättre.
Postad 11 January 2013 - 14:11
hensko
-
hensko
-
Rookie
-
3 inlägg
Vet inte om detta tagits upp tidigare, men när man loggar in på CD hemsida www.canaldigital.se eller fjarrinspelning.canaldigital.se så använder CD inte sig av någon kryptering av web-trafiken. Detta betyder att inloggningsuppgifter går i klartext!!! Det normala hade varit att använda sig av https, men det tänker inte CD göra. Så använd inte samma användarnamn och lösenord till andra känsliga saker som till ditt canaldigital konto. Det känns ju inte så roligt om någon hackar sig in och bråkar med inspelningar, eller beställer ppv matcher i ert namn...
Postad 15 January 2013 - 13:04
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
Har ni några problem med störningar i form av "pixeleringar"nu för tiden? Jag såg inspelad "Sagan om de två tornen" häromdagen från TV4HD och där var gott om den typen av störningar, något jag dock inte sett på länge (åtminstone inte i samma utsträckning)
Postad 15 January 2013 - 14:00
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Inte sett en enda pixelering/störning sedan senaste uppdateringen. Boxen sköter klanderfritt numera. Inga störningar när program börjar/slutar spela in.
Postad 17 January 2013 - 08:18
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har ni några problem med störningar i form av "pixeleringar"nu för tiden? Jag såg inspelad "Sagan om de två tornen" häromdagen från TV4HD och där var gott om den typen av störningar, något jag dock inte sett på länge (åtminstone inte i samma utsträckning)
Hej Eucharist Vi håller på att kontrollera just detta för tillfället och det vore toppen om vi kunde få kontrollera lite inställningar och nivåer även hos dig? Om det är ok med dig så skicka ett PM till oss så kan vi tala om vilka uppgifter vi behöver! Vänligen Pauline
Postad 20 January 2013 - 08:54
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Sedan en tid tillbaks saknar jag 5.1 ljud på många sändningar.
Vad har hänt?
Har SVT slutat sända program med 5.1 eller har någon uppdatering av boxen skett?
Har alltid plockat ut ljud från ADB boxen till min Onkyo stärkare via HDMI. Det har funkat och det funkar från min. Blueray/Mediaspelare. Alltså inte ett problem med stärkaren.
Som vanligt är man lika sugen att ringa CD:s support som att gå till tandläkaren....
Edit:
Upptäckte nu att 5.1 fungerar fint på tex discovery hd och nat geo hd.
Ljudikonen på info är samma som på SVT, men ändå detekterar stärkaren bara 5.1 på tex Nat Geo HD men inte på SVT 1.
Har SVT bytt till nåt nytt format...?
Redigerat av Pexer, 20 January 2013 - 16:21.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|