Motionslag? Är det när lagen springer medurs halva matchen utan att hitta varandra?Tydligen skulle det se annorlunda ut i MP. Twitter påstår att det är någon sorts motionlag?
Låter superskumt, men ska bli spännande att se hur det ser ut.
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 13 November 2013 - 22:13
Postad 13 November 2013 - 22:18
Tycker upplösningsjämförelsen runt COD stagnerat lite så varför inte börja om?
Day 1 patch makes COD: Ghosts SP 1080p on PS4, is 720p without patch
Activision will issue a day one patch for the PlayStation 4 version of Call of Duty: Ghosts that improves the native resolution of the single-player campaign, Eurogamer can exclusively reveal.
The patch makes the campaign output at a native 1080p resolution. Without it, the campaign outputs at 720p.
Eurogamer has since learned that a day one patch will be released to address the problem, which Activision is blaming on a "configuration issue".
"Call of Duty: Ghosts runs natively at 1080p on the PlayStation 4," an Activision spokesperson told Eurogamer this evening.
"There was a configuration issue in the retail version on single-player mode only. This has been addressed with a day one software update. People will be able to download the day one update when PlayStation 4 launches in their territory and play at native 1080p."
Without the day one update, you'll get the COD single-player upscaled, including the menu system and the HUD. Indeed, even the occasional screen-tear generated by the game is upscaled from 720p.
Via Eurogamer
Aaaa det förklara bilderna som ligger ute på nätet!
Måste vara någon miss av Activition, typ någon config fil som man glömt byta mellan PS4 och Xbox One.
Postad 13 November 2013 - 22:36
Imponerande, riktigt imponerade. Skall bli intressant att följa. Är det krav på installation på PS4?Installationstider på Ps4 spel innan man kan börja spela första gången man sätter i skivan:
Knack: 32 seconds
Killzone: Shadow Fall: 38 seconds
Battlefield 4: 42 seconds
Injustice: Gods Among Us: 28 seconds
Just Dance 2014: 24 seconds
Madden 25: 23 seconds
Assassin's Creed 4: 13 seconds
http://kotaku.com/yo...less-1462949507
Jag postade det i Ps4 tråden, men jag tänkte jag postar det här också så kanske någon har någon information om Xbone installationstider så vi kan jämföra.
Postad 13 November 2013 - 22:53
Postad 13 November 2013 - 23:17
Postad 13 November 2013 - 23:21
Men vänta lite nu, ni som kan detta betydligt bättre än mig. Det var väl inte grafiken som det klagades på i ps4 versionen? Det var väl frame drops. Om det nu var i 720 de hade dessa droppar i ps4an borde det inte bli större då i 1080? Hänger inte med här alls
Det mest intressanta är väl dem som sa att PS4 versionen såg skarpare ut
Visar bara hur lätt man kan lura folk: "Aja de säger att Xbox är 720p och PS4 är 1080p så det ser väl skarpare ut". Intressant att många nu har postat tester utan denna patch och de som hävdar att de ser PS4an som skarpare på grund av upplösning har ju bara hittat på baserat på att någon sagt den kördes i högre upplösning.
Luktar HiFi syndrom ända in på konsolforumen nu. "Men, men, men min dyra kabel bara måste vara bättre för någon har sagt det!"
Redigerat av PalmiNio, 13 November 2013 - 23:27.
Postad 13 November 2013 - 23:28
Imponerande, riktigt imponerade. Skall bli intressant att följa. Är det krav på installation på PS4?
Ska väl tilläggas att det inte är någon form av installation längre så som vi kanske ser det på PC. Det handlar mer om att det buffras en del vid starten sen fortsätter spelet att buffra vidare under tiden du spelar.
Så "krav" är kanske lite fel ord, skulle säga bra optimering av användning av Hårddisk för att hjälpa optiska läsaren.
Postad 13 November 2013 - 23:33
Placebo.Intressant att många nu har postat tester utan denna patch och de som hävdar att de ser PS4an som skarpare på grund av upplösning har ju bara hittat på baserat på att någon sagt den kördes i högre upplösning.
IGN:s video var ju rätt lustig.. "och som ni kan se är det tydliga skillnader" typ.
Det patchas till 1080 om några veckor.Det är väl därför xbonen inte kör i mer än 720 heller, pga att man inte lyckats använda hårdvaran speciellt effektivt?
Postad 13 November 2013 - 23:54
Fast det var mindre Jaggies och flickering på Ps4 versionen. Men jag antar att det har med annat än upplösningen att göra. Skillnaden förutom det och den konstiga färgsättningen på Xbone versionen var dock omärkbar.Det mest intressanta är väl dem som sa att PS4 versionen såg skarpare ut
Visar bara hur lätt man kan lura folk: "Aja de säger att Xbox är 720p och PS4 är 1080p så det ser väl skarpare ut". Intressant att många nu har postat tester utan denna patch och de som hävdar att de ser PS4an som skarpare på grund av upplösning har ju bara hittat på baserat på att någon sagt den kördes i högre upplösning.
Luktar HiFi syndrom ända in på konsolforumen nu. "Men, men, men min dyra kabel bara måste vara bättre för någon har sagt det!"
Postad 14 November 2013 - 02:18
"You won't just be basking in the glow of your TV as you play the PS4 at night; your TV will also be basking in the glow of the DualShock4's lightbar. Yes, it is that bright and we're fairly convinced it could be used as a flashlight substitute in the dark"
Postad 14 November 2013 - 07:01
Bra läsning för alla som är totalt inställda på PS4:ans överlägsenhet rent prestandamässigt.. Mjukvarumässigt kan inte ens den värsta fanboyen förneka att Microsoft levererar bättre.
Verkar inte som lunch titlarna på Playstation klarar sig så bra hos kritikerna, skall bli intressant att se hur knacks 50- och KZ 70 merascore står mot Ryse och DR3.
Postad 14 November 2013 - 07:09
Dom kanske har en LG plasma tv?Engadget menar att lampan på DS4 är i ficklampenivå
"You won't just be basking in the glow of your TV as you play the PS4 at night; your TV will also be basking in the glow of the DualShock4's lightbar. Yes, it is that bright and we're fairly convinced it could be used as a flashlight substitute in the dark"
Angående upplösnings- och framedropdramatiken.
Det intressanta är ju faktiskt också att inte alla sagt att dom sett skillnad angående upplösningen. Men oj vilken skit dom fått för det.
Att "proffs" sen säger att dom ser skillnad gör det ju knappast lättare för oss "amatörer". Uppenbarligen tycker ju många att det är viktigt annars skulle det inte diskuteras så flitigt. För mig är det intressanta delvis upplösningen men hellre en högre fps än hög upplösning. Man hinner ju ändå inte titta när man spelar MP.
Postad 14 November 2013 - 07:26
http://thegamingprophet.blogspot.com.au/2013/10/xbox-one-vx-ps4-what-we-know.html?m=1
Bra läsning för alla som är totalt inställda på PS4:ans överlägsenhet rent prestandamässigt.. Mjukvarumässigt kan inte ens den värsta fanboyen förneka att Microsoft levererar bättre.
Verkar inte som lunch titlarna på Playstation klarar sig så bra hos kritikerna, skall bli intressant att se hur knacks 50- och KZ 70 merascore står mot Ryse och DR3.
Har aldrig sett att någon bekräfta att MS kör 7200rpm disk.
Sen är jag säker att båda konsolerna har inbyggt Flashminne för OS.
Annars är länken ute på djupt vatten. Man måste räkna in att Xbox One troligen är betydligt mer komplex att göra spel till vilket är negativt för de som gör multiplattform spel.
Postad 14 November 2013 - 07:47
Har aldrig sett att någon bekräfta att MS kör 7200rpm disk.
Sen är jag säker att båda konsolerna har inbyggt Flashminne för OS.
Annars är länken ute på djupt vatten. Man måste räkna in att Xbox One troligen är betydligt mer komplex att göra spel till vilket är negativt för de som gör multiplattform spel.
Nu är jag säkert mer en Sony "fanboy" eller kalla det vad ni vill även om jag försöker att vara så objektiv som möjligt men det känns verkligen som att den där killen vinklat det mesta till XOnes fördel. Speciellt när det är saker som är direkt felaktiga.
Vill man så går det.
Samma sak åt andra hållet. Bäst att jag nämner det för sakens skull.
---
Jag önskar dock att Sony gör nåt åt OS UI:et. Ser ju nästan exakt ut som på PS3:an och det är ju "sådär".
Klar vinst för XOne där.
Redigerat av BrittBastard, 14 November 2013 - 07:51.
Postad 14 November 2013 - 07:48
Att tänka på är att de nuvarande multiplar liren är portade till PS4 samt Xbone, och därmed inte optimerade för deras APU. Där kan PS4 ha ett försprång eftersom strukturen är mer generell, xbone är helt nytt silikon.
Överklockningen av CPU:n är dock något som många missat tror jag, 48 ops är en väldig skillnad mot 16ops.
Redigerat av Unregistered9be4fd25, 14 November 2013 - 07:59.
Postad 14 November 2013 - 08:00
Nu är jag säkert mer en Sony "fanboy" eller kalla det vad ni vill även om jag försöker att vara så objektiv som möjligt men det känns verkligen som att den där killen vinklat det mesta till XOnes fördel. Speciellt när det är saker som är direkt felaktiga.
Vill man så går det.
Samma sak åt andra hållet. Bäst att jag nämner det för sakens skull.
---
Jag önskar dock att Sony gör nåt åt OS UI:et. Ser ju nästan exakt ut som på PS3:an och det är ju "sådär".
Klar vinst för XOne där.
själv är jag så van med PS3ans så allt för olikt den så skulle jag bara känna mig vilsen. ägde en 360 en gång i tiden och under den tiden så bytte dem OS utseende 2 ggr och jag kände mig aldrig hemma med något av dem. har även testat det senaste och jag lyckades inte ens få igång något spel hehe (testade på en Ålandsbåt så kan ha något att göra med alkoholförtäringen
hoppas verkligen inte Sony gör som MS och ändrar utseendet 3-4ggr under generationen. stick with your shit liksom
Postad 14 November 2013 - 08:02
Postad 14 November 2013 - 08:07
själv bryr jag mig inte ett skit om metacritic samt dem spelen som du nämner förutom Killzone! som är en stor del av anledningen till att jag valt PS4.
KZ och kommande Naughty Dog spel samt alla vänner på PSN är anledningen till att jag valt PS4 sen att playstation har bättre prestanda är bara ett plus, inget som påverkat mitt beslut dock.
Hallå, calling all ps4 protectors! har varit lite tyst från ett tag? Inte ok. Men annars är det väl som att förvänta med launchspel, inga som direkt lär utnyttja fulla kraften i någon av konsolerna heller
kanske inte men enligt Petter på GR vars kunskap och åsikter är respektabla så slås KZSF enbart av Crysis 3 på högsta settings. Han går så långt och säger att KZSF t.o.m har bättre grafik än BF4 på PC
Postad 14 November 2013 - 08:13
Vad pratar du om? Vi kan ju bara posta det andra skrivit om spelen, vilket vi också gjort.Hallå, calling all ps4 protectors! har varit lite tyst från ett tag? Inte ok. Men annars är det väl som att förvänta med launchspel, inga som direkt lär utnyttja fulla kraften i någon av konsolerna heller
Lite svårt att komma med omdömen när man inte har spelen och ännu mindre konsolen.
Utan att ha någon procent så tror jag nog att KZ4 utnyttjar kraften väldigt bra. Men visst, spelen som utnyttjar konsolerna till fullo kommer säkert senare.
Dock borde/ska det gå snabbare än til PS3:an men det var/är ju krånglig att utveckla till som vi vet.
Postad 14 November 2013 - 08:15
själv bryr jag mig inte ett skit om metacritic samt dem spelen som du nämner förutom Killzone! som är en stor del av anledningen till att jag valt PS4.
KZ och kommande Naughty Dog spel samt alla vänner på PSN är anledningen till att jag valt PS4 sen att playstation har bättre prestanda är bara ett plus, inget som påverkat mitt beslut dock.
Smaken är som baken, har aldrig gillat KZ men Naughty Dog är typ enda anledningen till att jag skaffade en PS3. Har gillat deras lir sedan första gången jag hyrde Crash Bandicot till PS1 back in the day!
Många är skeptisk till Ryse men eftersom jag är väldigt betuttad i Antiken och speciellt Rommarna så är det en no brainer för mig.
Postad 14 November 2013 - 08:24
väldigt betuttad i Antiken och speciellt Rommarna.
samma här. blev väldigt intresserad av Ryse när jag först fick höra om det. Crytek och Rome liksom men sen fick jag se gameplay. big NO NO för mig. jag har aldrig gillat hack n slash spel med massa quicktime snuttar alá GoW... (nu använder jag nog fel termer här men ni förstår nog hehe)
Postad 14 November 2013 - 08:51
nejSjälvklart, men jag är dock inte övertygad om att xboxen är så mycket svårare att utveckla till.. Det är ju i grunden samma struktur som 360 med sitt edram, fast bör visa sig vara simplare eftersom Esramet kan fungera som cache samt att man kan skriva/hämta data parallellt och även använda DDR3 minnet som overflow.
Att tänka på är att de nuvarande multiplar liren är portade till PS4 samt Xbone, och därmed inte optimerade för deras APU. Där kan PS4 ha ett försprång eftersom strukturen är mer generell, xbone är helt nytt silikon.
Överklockningen av CPU:n är dock något som många missat tror jag, 48 ops är en väldig skillnad mot 16ops.
det har bara blivit krångligare då esram har blivit en flaskhals med för lite minne som utvecklarna måste arbeta kring för att få bättre prestanda. De ska inte utveckla 360-spel till Xbox One (notera dock DR3...) utan de ska utveckla spel med äkta HD och stabil framerate.
oavsett så är PS4an ganska mycket mer kraftfull och kommer fortsätta vara det tills det kommer en ny Xbox
men vi får se hur spelen ser ut till sommaren innan vi kan dra riktiga slutsatser
det verkar vara en hel del som fått PS4or som blivit brickade. Vi får hoppas att det är nåt tillfälligt med första batchen och inget som riskerar att drabba oss i Sverige. Sen så kan nog också det bli till en nackdel för Sony om det börjar bli omtalat om att det är kvalitetsproblem med PS4, många kommer köpa en Xbox One istället då också.
inte förvånad över ficklampeproblemet (som jag tagit upp tidigare), tur att jag har tvn lite högre upp men det låter lite oroväckande att den lyser upp så väldigt mycket.
det har också skrivits lite om att det är dålig batteritid i DS4. Det ska visst vara 8 timmars battertid. Det känns inte som det kommer vara nåt problem för mig då jag inte spelar så länge och om jag någon gång skulle göra det så är det bara att byta kontroll eller sätta in en sladd i kontrollen. Men hur lång batteritid var det i DS3?
Redigerat av Christopher_A, 14 November 2013 - 08:55.
Postad 14 November 2013 - 09:21
nej
det har bara blivit krångligare då esram har blivit en flaskhals med för lite minne som utvecklarna måste arbeta kring för att få bättre prestanda. De ska inte utveckla 360-spel till Xbox One (notera dock DR3...) utan de ska utveckla spel med äkta HD och stabil framerate.
"The Xbox 360 was the easiest console platform to develop for, it wasn't that hard for our developers to adapt to eDRAM, but there were a number of places where we said, 'gosh, it would sure be nice if an entire render target didn't have to live in eDRAM' and so we fixed that on Xbox One where we have the ability to overflow from ESRAM into DDR3, so the ESRAM is fully integrated into our page tables and so you can kind of mix and match the ESRAM and the DDR memory as you go"
Vilket betyder att ESRAMet i praktiken inte blir den flaskhals som man antagit.
Sedan är ju inte minne allt, PS4 har otvivelaktigt bättre GPU. Det skall bli intressant att se firstparty spelen gå head to head, för det är där man verkligen kommer kunna köra en del benchmarks. Tycker att det är lite humoristiskt att folk tittar på CoD och drar slutsatsen till att det är Xbones fel att IW inte klarar av att optimera sina spel.
Lika roande som det var i början på nuvarande generation när Naughty dog släppte Uncharted och pratade högt och tydligt om hur omöjligt det var att uppnå denna grafik på 360 pga avsaknaden av blu-ray.
Eller, som många troligtvis glömt, när Sony visade pre-renders (CGI) och marknadsförde det som gameplay för att konsummenterna inte skulle köpa Dreamcast!
Jag måste erkänna att jag inte är helt opartisk heller, har alltid haft en softspot för underdogs. SEGA var ju klart att föredra före Nintendo
Redigerat av Unregistered9be4fd25, 14 November 2013 - 09:27.
Postad 14 November 2013 - 09:28
Tycker att det är lite humoristiskt att folk tittar på CoD och drar slutsatsen till att det är Xbones fel att IW inte klarar av att optimera sina spel.
haha ja exakt. lika humoristiskt att många nu tror att det är PS4ans fel att IW inte lyckas hålla konstant 60fps med Ghosts (som det rapporterats om på några sidor)
fattar inte folk att IWs grafikmotor är typ 100 år gammal och att det är därför spelet ser ut och agerar som det gör
Postad 14 November 2013 - 10:24
Postad 14 November 2013 - 12:28
Intressant och läsvärd länk!
Tappar dock trovärdigheten när han utgår från att Xbox One har OS limitation men PS4 har absolut inget reserverat. Nog för att Kinect ger en form av impact men där sker utan tvekan någon reservation hos PS4 också (Nej syskonchipet kan inte ta allt).
Men har har nog en poäng att de usla setupen av Minne på Xbox One är en stor bov i det hela. Fast även med GDDR5 så hade det fortfarande varit sämre GPU.
Postad 14 November 2013 - 12:34
720p upscaled to 1080p
http://abload.de/img/720pupscaledniz2l.png
1080p
http://abload.de/img/1080pnativerfxn0.png
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 14 November 2013 - 12:34.
Postad 14 November 2013 - 13:12
Ganska stor skillnad på löven och där det är många små detaljer.Here are two uncompressed screenshots someone from her made:
720p upscaled to 1080p
1080p
Postad 14 November 2013 - 13:22
Visa resultat i omröstningen.kul att du ser MS som en underdog....
Kul South Park för övrigt
Redigerat av Zoiler, 14 November 2013 - 13:22.
Postad 14 November 2013 - 13:34
Det är ju inte samma bild?Here are two uncompressed screenshots someone from her made:
720p upscaled to 1080p
1080p
Postad 14 November 2013 - 13:52
Det är ju inte samma bild?
Är väl just det som är grejen, en är 1080p, den andra 720p, inte samma bild, eller, va?
Postad 14 November 2013 - 14:19
En uppdatering från DF gällande BF4
http://www.eurogamer...d-4-face-off-qa
Intressant!.
Postad 14 November 2013 - 15:48
Jag menar att det är två olika bilder från första början, tex pistolen har en annan vinkel. Så detta är alltså två screenshots från ett spel men med olika upplösning, och inte samma bild bara uppskalad med programvara?Är väl just det som är grejen, en är 1080p, den andra 720p, inte samma bild, eller, va?
Postad 14 November 2013 - 16:29
Postad 14 November 2013 - 16:36
Ok, men viktigaste frågan är väl i så fall vad som har använts för att skala upp den?Det beskrevs ju på ett bra och enkelt sätt längre upp. En bild är 720p uppskalad till 1080p. Den andra är 1080p native. Bilderna är såklart tagna med några sekunders mellanrum, eftersom upplösningen i spelet har ändrats. För att underlätta jämförelse är den mindre bilden sedan uppskalad till 1080p, dvs precis som Xbox One gör i alla spel som den inte orkar rendera i 1080p.
Postad 14 November 2013 - 17:02
Bifogad fil(er)
Redigerat av bazookajoe_83, 14 November 2013 - 18:20.
Postad 14 November 2013 - 17:05
Postad 14 November 2013 - 17:11
Lirade Skyrim på Pc, men jag har hört att Ps3 versionen var allt annat än rolig.Det är ett tag kvar, men å andra sidan så har det ju släppts spel med betydligt större problem än framedrop till 10. Skyrim och ps3 ex.
Redigerat av bazookajoe_83, 14 November 2013 - 17:14.
Postad 14 November 2013 - 17:33
5-6 gånger i diverse olika trådar tror jag.Har detta postats tidigare förresten?
Postad 14 November 2013 - 18:21
Oki, jag försökte ta bort inlägget men det verkar inte gå få bort bilder. Inte från mobil i alla fall.5-6 gånger i diverse olika trådar tror jag.
Postad 14 November 2013 - 18:27
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder

4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?