Battlefield 4 [PS4]
4672 svar till detta ämne
Postad 01 March 2014 - 16:45
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Bf3 led av bla usas 12 med frag, m26 dart och rubberbanding, lagg, dåligt ticrate, extremt inputlag på konsol m.m men det fixades. Iaf det mesta men det är långt ifrån så dåligt som bf4.
Usas 12 vem kan glömma? Fast det handla väl mest om jävla obalans och inte netcoden. Dålig ticrate och inputlag minns jag faktiskt inte på ps3:an men kan ju ha glömt. Jag var inte med från allra första början heller... // Sat
Postad 01 March 2014 - 16:52
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Usas 12 vem kan glömma? Fast det handla väl mest om j*vla obalans och inte netcoden. Dålig ticrate och inputlag minns jag faktiskt inte på ps3:an men kan ju ha glömt. Jag var inte med från allra första början heller...
// Sat
Inputlagget skyllde dice ifrån sig först sen kröp dom fram och patchade det. Kolla youtube så kan du se hur illa det var. Usas 12 och m26 var iofs jävligt kul tyckte jag ;p tills alla körde med det haha
Postad 01 March 2014 - 17:13
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Klassiskt Cod fenomen, man glömmer bort hur dålig föregående titel var. Men i själva verket satt man och klagade lika mycket på den.
Postad 01 March 2014 - 17:20
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Klassiskt Cod fenomen, man glömmer bort hur dålig föregående titel var. Men i själva verket satt man och klagade lika mycket på den. 
Fast i det här fallet så är bf3 rena fröjden emot bf4a  hade bf3 kommit till ps4an hade jag instaköpt det
Postad 01 March 2014 - 17:25
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Vem vet, DICE kanske fixar bf4 till toppskick. HAHAHA Fan vad rolig jag är.
Postad 01 March 2014 - 17:29
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Vem vet, DICE kanske fixar bf4 till toppskick. HAHAHA Fan vad rolig jag är.
Dom kommer släppa netcode fixen sen kommer den förstöra ännu mer sen ger nog Dice upp sina patchar och fortsätter på andra projekt
Postad 01 March 2014 - 18:20
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Fixar dom bort instakill och "skjuten runt hörnet" buggen så är jag då mindre frustrerad.
Postad 01 March 2014 - 19:48
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Fixar dom bort instakill och "skjuten runt hörnet" buggen så är jag då mindre frustrerad.
Skjuta runt hörnet och instakill är delar av "netcoden".
Postad 01 March 2014 - 19:53
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Skjuta runt hörnet och instakill är delar av "netcoden".
. Snacka om Codifierat spel
Postad 01 March 2014 - 20:00
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Postad 01 March 2014 - 20:07
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Det är bigga pengar vi snackar om
Postad 01 March 2014 - 21:28
philippp
-
philippp
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Fyfan va sur jag är nu har försökt låsa upp f2000 genom att göra Express train men mina kills och assist ribbons registreras inte, har fått långt över 10 kills flera rundor nu och 2 assist ribbons....
Är jag ensam om detta problemet?
Postad 02 March 2014 - 01:30
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Fyfan va sur jag är nu har försökt låsa upp f2000 genom att göra Express train men mina kills och assist ribbons registreras inte, har fått långt över 10 kills flera rundor nu och 2 assist ribbons....
Är jag ensam om detta problemet?
Nej men det är bara nöta så kommer den. Ctf på metro är bäst och använd grillgranaterna
Postad 02 March 2014 - 10:24
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Postad 03 March 2014 - 13:27
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
http://youtu.be/Cdnc1lQhNZs
intressant video. jävla netcode alltså
Postad 03 March 2014 - 13:48
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
De senaste veckorna har det ju varit helt eländigt. Rubber banding, boosts för det mesta ej tillgängliga och battlelog i spelet fungerar ibland inte. Otroligt att det är i detta skick efter snart 5 månader :|
Redigerat av andersos, 03 March 2014 - 13:49.
Postad 03 March 2014 - 15:47
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
De senaste veckorna har det ju varit helt eländigt. Rubber banding, boosts för det mesta ej tillgängliga och battlelog i spelet fungerar ibland inte. Otroligt att det är i detta skick efter snart 5 månader :|
Precis. Jag försöker verkligen ha överseende med det här spelets brister och problem då BF4 är äckligt roligt när allt flyter på och fungerar. Att AA-tanksen är orimligt kraftfulla kan jag leva med. Samma sak att ljudet buggar ur ibland och att det blir diverse grafikfel då och då... Äsch. Men lagg, gummiband och dålig netcode är betydligt värre och något som verkligen förstör spelupplevelsen. Jag känner noll spelglädje när jag blir skjuten av en fiende bakom en betongvägg eller när jag, men kniven i högsta hugg, smyger upp bakom en sniper och på en millisekund har han plötsligt vänt sig om, dragit fram pistolen och skjutit ner mig med ett skott utan att jag ens hade en möjlighet att reagera. Att problemen dessutom har blivit värre efter de senaste patcharna är ju ganska komiskt i sig. Nu när jag har nått högsta rank blir det en liten paus från det här spelet fram tills Naval Strike släpps och då hoppas jag att Dice fått fram en ny patch som förbättrar spelet istället för tvärtom.
Postad 03 March 2014 - 16:33
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Visst har det blivit ännu värre på sistone. Det senaste är att bli skjuten utan att fienden avlossat sitt vapen (ljudet av skottet kommer i efterhand). Har även råkat på en del spontana "killed in action", vilket enligt andra forum blivit en av de senaste buggarna.
Det som fick mig att tappa tron totalt skedde igår när jag från knappt en meter brakar loss med en hagelbrakare i en campande sniper. Tre gånger om. Ingen effekt alls.
Men som sagt, när det är kul är det riktigt kul. Tyvärr är det allt längre mellan tillfällena.
Postad 03 March 2014 - 18:19
CBR
-
CBR
-
Användare
-
-
237 inlägg
Update från dice om netcode och rubberbanding fix i battlelog nu. Något verkar iaf vara på gång.
Postad 03 March 2014 - 18:26
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
http://blogs.battlef...netcode-in-bf4/Bra post av DICE, står lite vad dom jobbar på och vad som åtgärdats.
Postad 03 March 2014 - 18:57
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Bra läsning om vad Dice pysslar med.
Förstår bara inte varför Dice valde så låg Ticrate?.10 känns riktigt lågt när andra fps ligger på runt 100!.Och om jag nu har läst och förstått det rätt så är det väldigt svårt att höja det värdet då spelet är byggt runt den siffran.
Kan det ha att göra med Ps3/360 konsolerna?.
Postad 03 March 2014 - 19:20
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Visst är det väl bra att dom försöker fixa spelet. Men att inte ge sig på tickraten är ju katastrof, det är nog det största problemet som spelet lider av.
Postad 03 March 2014 - 19:38
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Jag hade blivit så jäkla nöjd om de hade kunnat fixa cq med 64 spelare. Det var ju pga det som jag skaffade en ps4a... Jaja, jag vågar inte hoppas på detta spel men hoppas på att det inte upprapas bara.
Postad 03 March 2014 - 20:21
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Kan det inte vara så att dom har så pass låg tickrate för att spara på bandbredd och att det behövs mer processorkraft! Ja menar vi pratar ju om EA:s high end servrar. 
Postad 03 March 2014 - 21:56
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Jag är gammal och hänger inte med på alla moderna ord, så vad menas med tickrate? Jag trodde först ni syftade på antalet tickets som varje lag har under matcherna, men uppenbarligen åsyftar ni på något annat.
Postad 03 March 2014 - 22:18
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Tickrate är hur ofta du och servern pratar med varandra. En tickrate på 10 betyder 10 ggr i sekunden så ju högre tal desto bättre
Postad 03 March 2014 - 22:22
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Jag är gammal och hänger inte med på alla moderna ord, så vad menas med tickrate? Jag trodde först ni syftade på antalet tickets som varje lag har under matcherna, men uppenbarligen åsyftar ni på något annat. 
Hehe.. Jag är gammal jag med! Som jag förstått det så är tickrate den hastigheten som servern uppdaterar mot klienten(konsolen). Så 10hz i tickrate som BF4 använder sig av och även alla tidigare bf spel. Så uppdaterar servern 10 gånger i sekunden. Medans tex Counterstrike så har du allt från 33hz upp till 120hz! Edit: Johan_i_burken han före!
Redigerat av Zerokelvin, 03 March 2014 - 22:22.
Postad 03 March 2014 - 22:37
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Kan det inte vara så att dom har så pass låg tickrate för att spara på bandbredd och att det behövs mer processorkraft!
Ja menar vi pratar ju om EA:s high end servrar. 

Kan berätta att tickraten är låg för att sänka minimumkraven på spelet. Såg en lång yt video om det. Dice kommer inte få nån ordning på det, det kommer bara bli värre efter deras "patchar". Dom borde bli ifråntagna sin AAA stämpel, och stämda på allt vad företaget är värt. Till och med gratisspelet Blacklight retribution är ett bättre fps.
Postad 03 March 2014 - 22:43
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Kan berätta att tickraten är låg för att sänka minimumkraven på spelet. Såg en lång yt video om det. Dice kommer inte få nån ordning på det, det kommer bara bli värre efter deras "patchar". Dom borde bli ifråntagna sin AAA stämpel, och stämda på allt vad företaget är värt. Till och med gratisspelet Blacklight retribution är ett bättre fps.
Det sänker ju belastningen på servrarna avsevärt också, det kan väl ses som en bonus för ea.
Postad 03 March 2014 - 22:54
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Kan jag tänka mig! Nej som du skriver så blir det nog svårt för dom att fixa spelet. Men man kan ju hoppas att de iaf får till det lite mer spelbart! Är BF5 det minsta buggigt så kommer EA att tappa många konsumenter! Eller tänk om Star wars spelet DICE håller på med skulle släppas i detta skick då blir det som med Medal of honor warfighter. En flop! Värsta skitspelet jag nånsin har köpt! Det enda som var bra med det var att man inte kunde spawna på en kompis om en fiende var i närheten.
Redigerat av Zerokelvin, 03 March 2014 - 22:55.
Postad 03 March 2014 - 22:57
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Kan jag tänka mig! Nej som du skriver så blir det nog svårt för dom att fixa spelet. Men man kan ju hoppas att de iaf får till det lite mer spelbart!
Är BF5 det minsta buggigt så EA att tappa många konsumenter! Eller tänk om Star wars spelet DICE håller på med skulle släppas i detta skick då blir det som med Medal of honor warfighter. En flop!
Värsta skitspelet jag nånsin har köpt! Det enda som var bra med det var att man inte kunde spawna på en kompis om en fiende var i närheten.
Jag tänker aldrig mer förboka något som Dice har haft att göra med. Vi konsumenter godtar ju i stort sett att vi får trasiga spel och då fortsätter det ju bara. "Äh skicka ut skiten, dom köper det ändå så fixar vi det sen" Och kom inte med "det är inte Dice fel" osv osv. Skitsnack, det är båda pissföretagens fel. Dice clownpatcher säger jag bara
Redigerat av solitarypredator, 03 March 2014 - 22:58.
Postad 03 March 2014 - 23:13
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Jag tänker aldrig mer förboka något som Dice har haft att göra med. Vi konsumenter godtar ju i stort sett att vi får trasiga spel och då fortsätter det ju bara. "Äh skicka ut skiten, dom köper det ändå så fixar vi det sen"
Och kom inte med "det är inte Dice fel" osv osv. Skitsnack, det är båda pissföretagens fel. Dice clownpatcher säger jag bara
Då är vi två som iaf insett att man inte ska förboka EA/DICE spel längre! Själv tänker jag vänta tills det har släppts för att se om det är spelbart eller om det ar som vanligt. Just det där att EA verkar skita i om det är buggigt som bara den och släpper spelet för att hinna före CoD eller i tid till nextgen! Det gör mig ganska förbannad som konsument. Hade vart bättre att de hade skjutit upp releasen 6 månader(1 år hade säkert behövts).
Postad 04 March 2014 - 00:00
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag kan inte låta bli att gilla läget lite. jag har en tidigare "kompis" som fick anställning på dice. han var så jävla uppblåst över det och hur stolt han var över att jobba på världens bästa spel ect så att jag sa upp kontakten. varje jävla dag var samma sak. allt så är underbart, han var världens bästa programmerare och gjorde världens bästa spel osv osv osv. jag pallade inte med det så jag terminerade bekantskapen. pallar inte med människor som slickar sin egen röv så mycket så att dom får magsyra på tungan.
nu sitter man här och ser att dice har släppt ett spel som hade behövt ett halvårs utveckling till. han har det säkert hett om öronen också. bra. skönt. najs.
märkligt nog så hann dom ändå utveckla en expansion innan bf4 ens släpptes, right?
Postad 04 March 2014 - 03:01
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
jag kan inte låta bli att gilla läget lite. jag har en tidigare "kompis" som fick anställning på dice. han var så j*vla uppblåst över det och hur stolt han var över att jobba på världens bästa spel ect så att jag sa upp kontakten. varje j*vla dag var samma sak. allt så är underbart, han var världens bästa programmerare och gjorde världens bästa spel osv osv osv. jag pallade inte med det så jag terminerade bekantskapen. pallar inte med människor som slickar sin egen röv så mycket så att dom får magsyra på tungan.
nu sitter man här och ser att dice har släppt ett spel som hade behövt ett halvårs utveckling till. han har det säkert hett om öronen också. bra. skönt. najs. märkligt nog så hann dom ändå utveckla en expansion innan bf4 ens släpptes, right?
Ett halvår hade inte räckt. Inte ens dom grundläggande pelarna för ett fps fungerar ju.
Postad 04 March 2014 - 09:10
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
frustrerande spel helt klart. världens kanske konstigaste vapenbalans har det också. MEN det är iaf roligare än Ghosts och det är ju alltid nått
Postad 04 March 2014 - 09:49
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Jag hade blivit så jäkla nöjd om de hade kunnat fixa cq med 64 spelare. Det var ju pga det som jag skaffade en ps4a... Jaja, jag vågar inte hoppas på detta spel men hoppas på att det inte upprapas bara.
Då är vi 2st. Solidarypredator, du har ingen länk till videon om låg ticraten? // Sat
Postad 04 March 2014 - 10:04
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Hittade denna video som pratar om tcr vilket kanske är det viktigaste!
// Sat
Postad 04 March 2014 - 10:19
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Hittade denna video som pratar om tcr vilket kanske är det viktigaste!
Missade länken såklart! http://www.youtube.c...h?v=4COlzIbYQ0s
och fortsättningen
http://www.youtube.c...h?v=1gt_VX49dxk
// Sat
Postad 04 March 2014 - 10:21
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Jag tror mycket skulle lösa sig om man stängde ner 64 spelare och tillät max 44 samtidigt, 22 på varje lag hade räckt och skulle förmodligen lösa mycket av lagget.
Postad 04 March 2014 - 10:23
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Jag tror att en stor del av förklaringen är att de helt enkelt inte är villiga att ta den kostnaden som en tillräcklig serverpark går på.
Postad 04 March 2014 - 10:35
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Jag tror att en stor del av förklaringen är att de helt enkelt inte är villiga att ta den kostnaden som en tillräcklig serverpark går på.
Kunde de inte ha tackar ja till ms gratisservrar då så hade man avlastat pc och ps4a. Det är säkert mycket mer komplext än så men eas serverhistoria är ju inte på topp. Det som stör mig så jäkla mycket är att det skröts om 60 fps. Jag menar vad fan spelar det för roll nu? Utan att veta men om jag får gissa så hade spelet flytit bättre i 30 låsta fps och en tickrate på 33. Har för mig att de flesta fps har 33 eller 66? Då hade man ju inte blivit dödad runt hörn i alla fall.
Postad 04 March 2014 - 10:51
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Ligger nog mycket i det, även Fifa har haft stora problem på slutet där man helt plötsligt blir disconnectad i en match, det är bara EA servrarna som går ner, ej PSN och själva matcherna flyter på.
Postad 04 March 2014 - 10:55
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Fy fan om videorna ovanför stämmer med tcr på 360 och one stämmer så är det ju ett jäkla mörker. Om det är så så känns det ju ganska kört för oss konsolare.
Postad 04 March 2014 - 10:56
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Jag tror mycket skulle lösa sig om man stängde ner 64 spelare och tillät max 44 samtidigt, 22 på varje lag hade räckt och skulle förmodligen lösa mycket av lagget.
det hade nog löst mycket av lagget och den låga frameraten men inte problemen med hitbox och instakill/framerate buggen som finns i alla spelsätt.
Postad 04 March 2014 - 11:21
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Ge dom ett år, sen är det i topptrim.
Postad 04 March 2014 - 11:21
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Måste fasiken sluta läsa i denna tråd och söka videos. Blir ju rädd. Vill lägga Bf på en sidenfilt älska.
Samtidigt så tycker jag iallafall att bf3 funkade. Så släpper inte hoppet än.
// Sat
Postad 04 March 2014 - 11:33
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Ska lyda Jackfrags tips om att köra Bf3 ett par rundor och uppleva skillnaden mellan 3, an och 4,an.
Tydligen så får 4,an smisk på alla punkter utom grafiken.
Det man bör behålla i minnet är just det att Bf3 var i samma? bedrövligt skick innan det patchades till.
Så hoppet finns även för Bf4.
Postad 04 March 2014 - 11:43
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Blir som med final fantasy 14 a realm reborn
Postad 04 March 2014 - 12:13
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Ska lyda Jackfrags tips om att köra Bf3 ett par rundor och uppleva skillnaden mellan 3, an och 4,an. Tydligen så får 4,an smisk på alla punkter utom grafiken.
Det man bör behålla i minnet är just det att Bf3 var i samma? bedrövligt skick innan det patchades till.
Så hoppet finns även för Bf4.
nu har jag inte lirat BF3 mer än 10 timmar på PS3 men en sak som dem tydligen gjort mycket bättre i BF4 är det här med suppression. Var tydligen larvigt överdriven i BF3 och ifall jag stör mig lite på det i BF4 så kan jag bara gissa hur mycket jag skulle störa mig på det i BF3
Postad 04 March 2014 - 13:09
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|