Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Nintendo Wii

2707 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Wii 2006 512MB (Spelkonsoler) 2 8.71134 (678) Inga priser
Nintendo Wii Black 2009 512MB (Spelkonsoler) 4 8.035714 (27) Inga priser
24 relaterade trådar
Wii - hdmi (4 inlägg) 9 år sedan
Nintendo Wii- Problem (284 inlägg) 12 år sedan
Julklapp till familjen (12 inlägg) 15 år sedan
Tråden för er som precis köpt Wii (13 inlägg) 15 år sedan
Wii + projektor = funkar? (84 inlägg) 15 år sedan
Kommande spel- Nintendo Wii (751 inlägg) 15 år sedan
WiiWare (89 inlägg) 16 år sedan
Wii Black Edition + extra motion plus paket? (9 inlägg) 16 år sedan
Egendesignad mediabänk (16 inlägg) 16 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 16 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 16 år sedan
Minhembio medlemmar på Connect24 (128 inlägg) 16 år sedan
Virtual Console (245 inlägg) 17 år sedan
HDMI-receivers och Nintendo Wii. Vissa problem (17 inlägg) 18 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 18 år sedan
Nintendo Wii- intryck (28 inlägg) 18 år sedan
Wii Bundle och DVI/VGA? (13 inlägg) 18 år sedan
Beställnings/bokningstråden (626 inlägg) 18 år sedan
wii under 2000:- (51 inlägg) 18 år sedan
Gå ner i vikt med Wii? (20 inlägg) 18 år sedan
Nintendo Wii ifrån tyskland? (20 inlägg) 19 år sedan
Wii - spelkänslan är tillbaka..... (28 inlägg) 19 år sedan
Prishöjningar på Wii (54 inlägg) 19 år sedan
Wii kom, Wii spelade och Wii segrade! (13 inlägg) 19 år sedan

Postad 14 June 2007 - 14:54

mangej
  • mangej
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Är det inte bättre att köpa en ps3 eller 360 om man ska använda konsollen som mediacenter? Känns inte direkt som att wiin är anpassad för det.

Postad 14 June 2007 - 19:27

DaMan
  • DaMan
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Du har helt klart en poäng, men eftersom frun köpt en Wii, så kan mann ju göra det bästa av situationen :-)

Ingen som testat detta på en Wii?

Postad 14 June 2007 - 22:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Tror att jag enligt tidigare meddelanden i denna tråd har förstått felet. Det går inte att lösa med andra ord.

Just nu kör jag på 4:3 med 576i .. ser bäst ut typ.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte PAL-versionen av Zelda stödjer 480p.

Postad 15 June 2007 - 18:10

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Tror att jag enligt tidigare meddelanden i denna tråd har förstått felet. Det går inte att lösa med andra ord.

Just nu kör jag på 4:3 med 576i .. ser bäst ut typ.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte PAL-versionen av Zelda stödjer 480p.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det förklarar ju saken.... för det ser helt whack ut... Link blir liksom från <------> till <---->

Postad 18 June 2007 - 06:55

Unregisteredd878f44c
  • Unregisteredd878f44c
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Sååå trött på denna Wii,, usla spel (förutom Zelda) sega med releaser,, nähh nu säljer jag skiten

Postad 18 June 2007 - 07:03

nicklash
  • nicklash
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Du har helt klart en poäng, men eftersom frun köpt en Wii, så kan mann ju göra det bästa av situationen :-)

Ingen som testat detta på en Wii?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med Orb och små brister finns, men i stort (och för att vara gratis) fungerar det skitbra.

Postad 18 June 2007 - 10:05

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1743 inlägg
  • 0
Palversionen av Zelda (twilight princess till Wii alltså, inte gamecubeversionen!) stödjer både 480p och 16:9. Om 16:9 är inställt måste också din tv vara inställd på att dra ut bilden, eftersom 16:9 skickas anamorfiskt *precis som alla DVD-spelare gjort de senaste 7-8 åren*.

Däremot skickar Wii *INGEN* widescreenflagga, vilket innebär att man *måste* ställa in tv:n manuellt och inte kan förlita sig på autofunktioner för att få rätt proportioner. Rätt läge på tv:n är 16:9.

Det finns dock en hel del spel till Wii som inte stödjer 16:9 ordentligt och ger en urusel och hoptryckt bild vid 16:9 läget.

576i eller 480i kan faktiskt bli bättre än 480p beroended på tv-apparat. I mitt fall så ger 480p mkt liten förbättring i t.ex. Zelda men ganska stor förbättring i detaljrika spel utan mkt aliasing (t.ex. super paper mario).

JonasJansson: det som ändras är till 99% en savefil till spm som säger att den kollat updatering. Testa ta bort savefilen och startra spelet igen ska du se :D

Postad 19 June 2007 - 23:00

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Jag kör 480p nu med 16:9 ... vet inte varför jag tyckte som jag gjorde förut.. blev bättre bild nu. Hade bara varit van vid att Link var lite osmalare, nej inte fet :).

Eller så kör jag helt fel och tror att jag har rätt. Men TVn är inställd på 16:9 nu och Wii på 480p och 16:9

Borde väl vara rätt.

Postad 22 June 2007 - 14:24

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1743 inlägg
  • 0
Shuriken: Japp borde vara rätt. Om jag inte missminner mig har t o m Zelda en aspect ratio-kontroll i början så att du kan kontrollera att det stämmer.

Det är dock lätt att bli förvirrad av den här konsolen. Rätt många Widescreenspel till Wii har liksom till PS2 och Gamecube dock inte riktigt widescreen, utan någon slags halvstretch där bilden inte går ut i kanterna. Resultatet är en något förvrängd och (som jag uppfattar det) för smal bild som man gärna skulle vilja dra ut helt. I vissa spel på gamecube kan man också dra ut bilden helt (ex soul calibur ii) och det är då jättebra.

Me RE4, SSX Blur för att nämna några Wii-spel går inte bilden ut i kanterna på och jag är 100% överygad om att bilden dessutom är för smal - dvs borde vara 16:9 me visas i 15:9 och alltså lite ihoptryckt.

RE4 som kör någon slags fuskupplösining som garanterat inte ens är 480i, utan verkar vara letterbox som är zoomad är det pinsammaste hittils som släppts till wii. Fantastiskt spel, men det är usel att man sätter en standard på 16:9 och 480p som sedan inte efterhålls. Hur svårt kan det vara?
Om all tillverkare gjorde spelen för 16:9 och 480p så skulle vi inte sitta med ohygglig aliasing och andra defekter, för det skulle de då försöka undvika. Och de med vanlig SD 480/576i skulle inte få det sämre heller. Nu känsn det som att alla antar att de flesta kör med komposit i alla fall, och då är det ju lite poänglöst med FSAA t.ex. Men jag tror inte det är riktigt korrekt.

Postad 25 June 2007 - 16:57

hejbabiriba
  • hejbabiriba
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har äntligen kopplat in mitt Wii till internet men undrar nu hur man får fler channels, har hört att man kan vara inne på YouTube m.m.

tack på förhand

Postad 25 June 2007 - 17:36

TheDonAIK
  • TheDonAIK
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Youtube och liknande kan du vara inne på genom webläsaren Opera. Den får du i Shop-channel.

Postad 24 July 2007 - 20:32

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Har tittat lite i denna tråden, men hittar inte något om någon som använt sin Wii som ett mediacenter. Jag har hittat lite alfamjukvaror på nätet, men har inte fått det att "rocka"... Det jag skulle vilja göra är att visa lite bilder från PC:n, streama video och eventuellet streama lite internetradio och MP3. Någon som fixat detta. Teoretiskt borde det vara enkelt, men saker är ju aldrig så enkla.
Tips om bra mjukvaror? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Har en kompis som testat PimpStreamer med varierande resultat, men han påstår att överlag fungerar den bra. Har själv kört den på min psp, 90% av gångerna fungerar det fint.

Postad 25 July 2007 - 08:24

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Angaende Media-center sa rekommenderar jag Weezo. Finns ett speciellt WII-skal (dock bör papekas att jag inte fatt det till att funka fullt ut... men själva streaming fungerar bra, när man väl hittat rätt).

http://weezo.net/index.php?lang=en

Postad 25 July 2007 - 11:19

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Nintendo ska överraska oss i september

We announced at E3 a new channel: the Check Mii Out Channel. And we still have plans. The surprise is coming... by the end of September. I think you'll like this surprise,

Källa: http://www.youtube.c...h?v=eKUfKT2WiH8

Postad 28 July 2007 - 14:38

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Är det så med alla lcd tvapparater att man inte kan kan köra 480p native??

nån som vet? ..tacksam för svar.

Tvärtom. Alla LCD och Plasma har EN enda upplösning som allting skalas upp till.
Lågupplöst blir aldrig bra på en stor skärm.

Snicksnack. Jag har hur skarp och fin bild som helst från Wii i 480p (eller 576i med för den delen).
Har kört Wii på en äldre hyundai via SCART och då blev bilden riktigt sunkig. Hemma kan jag inte önska klarare bild när jag kör över komponent.

Redigerat av maxxess, 28 July 2007 - 14:39.

Postad 28 July 2007 - 14:52

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Super paper mario ska du undvika.Då den kan förstöra din wii.

Om man har senaste versionen av firmware i ditt Wii fungerar SPM utan problem. Det är ntsc versionen av SPM som kan försöka uppdatera ditt Wii till ntsc version om du har pal, detta "brickar" ditt Wii, men som sagt om du redan har versionen (eller högre) som finns på skivan i Wii:t kan du köra utan problem. Har testat själv.

Om man har sin backup av spelet man köpte i USA i ISO-format så fungerar http://wbb.rockman18...page=home&ln=en så slipper man fundera över ev uppdateringar som kan smyga sig in.

En fråga jag däremot fick häromdan är huruvida ett chippat wii som är ställt för att spela alla regioner fortf hämtar ner rätt uppdateringar (PAL) via nätet? Får prova när nästa uppdatering kommer B)

Redigerat av maxxess, 28 July 2007 - 14:54.

Postad 28 July 2007 - 15:31

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Så, nu har jag införskaffat Wii, med extra wii mote och nunshuck, eller vad heter, hehe, vi har lirat Wii sports som galningar här hemma hela familjen, helst tennis, golf, och bowling! askul partykonsoll! :)
Men när jag vill ha lite mörkare, dystrare spel, blir det lir på PS3an fortfarande B)
Bara undrar om det kommer liknande wii sports spel... eller finns det nåt som är lika roligt och passar alla åldrar..? Skulle vilja ha golf, med lite mer banor...

Postad 28 July 2007 - 16:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Så, nu har jag införskaffat Wii, med extra wii mote och nunshuck, eller vad heter, hehe, vi har lirat Wii sports som galningar här hemma hela familjen, helst tennis, golf, och bowling! askul partykonsoll! :)
Men när jag vill ha lite mörkare, dystrare spel, blir det lir på PS3an fortfarande B)
Bara undrar om det kommer liknande wii sports spel... eller finns det nåt som är lika roligt och passar alla åldrar..? Skulle vilja ha golf, med lite mer banor...

<{POST_SNAPBACK}>

Tiger woods 2008 släpps nästa månad har jag för mig. 2007 är helt ok iofs.

Postad 28 July 2007 - 16:31

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Så, nu har jag införskaffat Wii, med extra wii mote och nunshuck, eller vad heter, hehe, vi har lirat Wii sports som galningar här hemma hela familjen, helst tennis, golf, och bowling! askul partykonsoll! :D
Men när jag vill ha lite mörkare, dystrare spel, blir det lir på PS3an fortfarande :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tiger woods 2008 släpps nästa månad har jag för mig. 2007 är helt ok iofs.

<{POST_SNAPBACK}>

Har TW 2007 till PS3... men tycker nästan golf spelet i Wii sports är roligare... helst multiplayer med ett pa virre innanför västen, hehe :lol:, men bara en 9 hålsbana?! :)
Är det samma känsla som i wii sports golf tro...? Tycker den är kanon.. blev riktigt positiv överaskad! B)

Redigerat av Garrett, 28 July 2007 - 16:33.

Postad 28 July 2007 - 16:34

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

hehe, vi har lirat Wii sports som galningar här hemma hela familjen, helst tennis, golf, och bowling! Men när jag vill ha lite mörkare, dystrare spel, blir det lir på PS3an fortfarande :blink:

Jag tröttnade på spel för 10 år sen (köpte en xbox bara för att köra XBMC). Wii Sports kommer jag att köra hur länge som helst B) Det går inte att sluta spela tennis (ajaj min arm). Hoppas intensivt på att det kommer fler sportspel.

Lite "mörkare", har du kollat på Red Steel eller Resident Evil 4 eller The Godfather

EDIT: jag har testat Tiger woods på wii:en. Golfare gillar nog detta, det känns väldigt realistiskt. Jag som icke-golfare föredrar nog golfen i Wii sports :)

Redigerat av maxxess, 28 July 2007 - 16:37.

Postad 28 July 2007 - 16:36

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Är skeptiskt till styrningen på FPS spelen till Wii... testat FarCry i typ 10 minuter... mådde fan illa alltså... B)

Postad 28 July 2007 - 16:47

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Är skeptiskt till styrningen på FPS spelen till Wii... testat FarCry i typ 10 minuter... mådde fan illa alltså... B)

<{POST_SNAPBACK}>

Att alla spel blev så komplicerade att styra var nog anledningen till att jag lade av för många år sen. Tangentbord OCH mus, då slog det slint i min hjärna hehe.. Det finns nog två läger, de som spelat länge, och de som upptäcker att det är ganska lätt att spela på wii (sen får man ju ändå träna för att bemästra kontrollerna på wii)

Jag körde Red Steel lite, det gick riktigt bra (wii remote samt nunchck). Hade gått sämre för min hjärna med 12-20 tangentbordstryckningar som jag konstantat hade hade blandat ihop när det blev stressigt.

Wii lockar nog fler icke-gamers, jag kan tänka mig att inbitna PC-spelare har problem med Wii i början-

Postad 28 July 2007 - 16:49

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Är nog sant... är ju inbiten FPS spelare i CS och BF serien till PC B)

Postad 28 July 2007 - 17:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Well.. Far Cry till Xbox 360 har helt värdelös kontroll där också. Beror antagligen på spelet.

Prova Resident Evil 4 eller Metroid Prime 3 (när det kommer ut). Lär vara stor skillnad.

Postad 28 July 2007 - 17:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
FPS fungerar rätt dåligt på Wii. Fattar inte varför de inte kan göra kontrollen precis som en vanlig mus dvs att bilden flyttar sig dit man pekar. Grymt irriterande att först behöva sikta utanför tvn för att bilden ska flytta sig sen sikta tillbaka igen för att skjuta på fienderna. Handkontroll är betydligt bättre än systemet de använder nu.

Postad 28 July 2007 - 17:21

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

FPS fungerar rätt dåligt på Wii. Fattar inte varför de inte kan göra kontrollen precis som en vanlig mus dvs att bilden flyttar sig dit man pekar. Grymt irriterande att först behöva sikta utanför tvn för att bilden ska flytta sig sen sikta tillbaka igen för att skjuta på fienderna. Handkontroll är betydligt bättre än systemet de använder nu.

<{POST_SNAPBACK}>

Öhhh det låter som nått fel/missföstånd..
Det lilla jag lirade av Red Steel så går du med "gubben" via spaken på nunchucken, och om du pekar med mot:en så rör du dig i rummet utan att "gubben går". Funkade klockrent för en spelidiot som mig.

EDIT: Denna kanske kan passa både gamers såväl som "wii-gamers". Intressant!

http://pryl.feber.se...ndo_wii_zapper/

Redigerat av maxxess, 28 July 2007 - 17:27.

Postad 28 July 2007 - 17:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Vad jag menar att med mus har du alltid siktet mitt i bilden. Det är bilden man flyttar genom att röra på musen. Så borde det vara på Wii också. Att sikta fritt på skärmen tycker jag fungerar rätt dåligt. Blir bara förvirrande. Det spel som klarat det bäst är Scarface där man iaf kan sätta en väldigt liten gräns i mitten. Blir bäst "mus-känsla" då

Redigerat av Unregistereddc471864, 28 July 2007 - 17:40.

Postad 28 July 2007 - 17:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag fattar inte heller varför de inte bara gör som på PC om jag ska vara ärlig. Trodde de skulle göra det när jag först hörde om det. Metroid 3 "Advanced Mode" ska ha något liknande iallafall.

Postad 28 July 2007 - 17:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag fattar inte heller varför de inte bara gör som på PC om jag ska vara ärlig. Trodde de skulle göra det när jag först hörde om det. Metroid 3 "Advanced Mode" ska ha något liknande iallafall.

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas på det. Eller att man iaf kan ställa in zonen i mitten så den blir väldigt liten.

Postad 28 July 2007 - 18:01

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Vad jag menar att med mus har du alltid siktet mitt i bilden. Det är bilden man flyttar genom att röra på musen. Så borde det vara på Wii också. Att sikta fritt på skärmen tycker jag fungerar rätt dåligt. Blir bara förvirrande. Det spel som klarat det bäst är Scarface där man iaf kan sätta en väldigt liten gräns i mitten. Blir bäst "mus-känsla" då

<{POST_SNAPBACK}>

mot:en är din mus, om sensorbaren är rätt placerad så handlar det nog om att lära sig mot:en. Iaf i spelet jag testade.

Du är min motsats, jag reder inte ut fps på pc (för krångligt) medans det verkar funka rätt OK på Wii (nu har jag bara provspelat Red Steel helt kort, men åndå)

Sen har väl olika spel olika styrning, det var som sagt Red Steel som en annan amatör testade.

Postad 28 July 2007 - 19:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nej du missuppfattar nog vad jag skriver. Red Steel beter sig inte alls som en mus. Men en mus kan du inte sikta fritt på skrämen. Med mus eller handkontroll för den delen har du alltid siktet mitt i skärmen. Det har du inte i Red Steel vilket ger ännu sämre möjligheter att sikta ordentligt då man måste flytta siktet på wiimoten för att flytta kameran sen flytta wiimoten igen för att sikta. Med mus eller handkontroll gör du det på samma gång.
Jag har provat alla FPS spel som finns till Wii och alla fungerar rätt dåligt.
Wii är ganska värdelös för FPS som det fungerar idag. Visst det är kanske lättare att skjuta där man vill genom att peka men kontrollen över kameran blir mycket sämre.

Postad 30 July 2007 - 18:38

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1743 inlägg
  • 0
Jag tillhör de som spelat extremt mycket fps-spel på PC (multiplayer) sedan Doom, även om det var CS som jag spelade mest. Tänker inte säga att jag var jättebra, men jag spelade i alla fall nästan heltid, enbart klanspel, i flera års stid. Jag var alltid, och är fortfarande extremt petig med kvaliteten på hur man siktar och tillhör de stackarna som musmatteföretagen nog mjölkat mest pengar av. (Tills jag hittade q-pad dvs :)

Nåväl, det är för mig en enormt stor skillnad på vad som krävs i precision om man spelar singleplayer eller för skoj, än om man spelar för att tävla om pengar osv. Wii:n ger inte samma precision som en mus, men å andra sidan desto mer känsla. I "oseriösa" sammanhang är det därför i mittt tycke än vinnare och RE 4 Wii edition har enligt mig den bästa styrning av alla "skjutaspel" någosin. Det är dock inget FPS-spel.

Det skulle inte fungera bra att ha siktet i mitten på skärmen och styra som på PC av två anledningar:

1.) Det förstör hela poängen med IR-siktning, känslan av att sikta med ett vapen precis där du pekar skulle gå förlorad i och med att du då inte längre siktar ditåt utan vrider hela kroppen ditåt.

2.) Du skulle bli rejält åksjuk efter ett tag i och med att bilden aldrig skulle vara helt stilla.

Konventionella FPS-spel fungerar inget vidare med dagens kontrollscheman på Wii. Jag tror det handlar mycket om att tänka annorlunda. Gears of War-stilen skulle kunna fungera alldeles utmärkt. En annan lösning vore att ha PC-styrning när man går runt, och att man kunde blind-spraya lite i det läget - d.v.s skjuta från höften, men istället wii-styrning när man siktar med vapnet.

Frågan är om vi verkligen vill ha traditionella FPS-spel. Genren behöver utvecklas. Det är inte speciellt realistiskt att man springe runt med ett vapen perfekt insiktat, redo att göra headshot så fort man stannat till en bråkdels av en sekund, och kan göra en 1080 på 1 sec. Nå mycket har gjorts där för att få lite mer känsla, och jag tror faktiskt att Wii:ns kontroller har potential att revolutionera fps-spelen.

Men då krävs nytänk och nya speldesigns och inte taffliga konverteringar.

Postad 30 July 2007 - 20:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Frågan är om vi verkligen vill ha traditionella FPS-spel. Genren behöver utvecklas. Det är inte speciellt realistiskt att man springe runt med ett vapen perfekt insiktat, redo att göra headshot så fort man stannat till en bråkdels av en sekund, och kan göra en 1080 på 1 sec. Nå mycket har gjorts där för att få lite mer känsla, och jag tror faktiskt att Wii:ns kontroller har potential att revolutionera fps-spelen.

Heh, läser din post precis efter jag läst det Här.

Vilket sammanträffande. Fast det är ju inte till Wii iofs.

Postad 31 July 2007 - 11:06

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
Vem bryr sig om FPS inte fungerar bra till Wii?? FPS ska spelas med mus och tangentbord vid en dator, eller med mus/tangentbord till PS3/360 om det funkar bra. Andra typer av spel är mycket bättre till Wii. Vill jag lira FPS lirar jag typ UT, Half-Life 2 eller Call of Duty till PC.

Postad 31 July 2007 - 13:41

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Vem bryr sig om FPS inte fungerar bra till Wii??

<{POST_SNAPBACK}>

Många skulle jag tro, kontrollen borde ju vara apkul till FPS sålänge man utvecklar den bra till spelet.

Postad 31 July 2007 - 15:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Kan vara småkul om kontrollen i Metroid Prime 3 inte förstör upplevelsen.

Postad 06 August 2007 - 21:46

Popthelock
  • Popthelock
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har inte riktigt koll på alla slags handkontroller och dylikt, så jag undrar..
Anser ni att detta paket är prisvärt? (och jo, jag har ändå tänkt skaffa mig Zelda i samband med köpet av konsollen.)

Postad 06 August 2007 - 22:09

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Jag har inte riktigt koll på alla slags handkontroller och dylikt, så jag undrar..
Anser ni att detta paket är prisvärt? (och jo, jag har ändå tänkt skaffa mig Zelda i samband med köpet av konsollen.)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan nog anses vara värt det om du vill ha dubbla kontroller och Zelda. Samma produkter på Webhallen kostar tillsammans 3936 exkl. frakt!

Postad 07 August 2007 - 11:10

Galgaf
  • Galgaf
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag skulle nog rekommendera köpa begagnat. Jag gjorde det och spara tusenlappar på det. Du kan ju få några spel extra för samma pris. Blir nog lättare att sälja vidare efter att du är klar och själv vill sälja det.

Fast om man kollar på blocket så är det mycket chippat. Tror man ska undvika det, läste en artikel någonstans i förra veckan att nintendo tänker satsa en del pengar för att hitta chippade wii's. Sen skulle det inte förvåna mig om man inte kan spela online sen när fler spel med den funktionen kommer. Online är ju roligast ;)

Här är ju tex ett liknande paket jag köpte, och jag är nöjd.
http://www.blocket.s...994.htm?ca=11_s

Postad 07 August 2007 - 20:43

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
ny firmware (3.0E) idag då ;)

Channels:
-Digital Clock added to the Wii Menu right under the channel bar
-Forecast Channel now displays the current condition (cloudy, raining, etc.) directly in the Wii Menu in the Forecast Channel box
-News Channel can now show 2 scrolling headlines at a time in the Wii Menu, 3 when you click on the button
-Message Board now has the “Today’s Accomplishments” message as a white message which allows it to stand out from other messages
-Address Book entries can now be shifted around using A+B but only to empty spaces. Not too convenient.
-Calendar in Message Board no longer shows “Today’s Accomplishment” only days as having messages
-Scrolling messages in the Message Board now uses a different sound

Wii Shop Channel Overhauled (Visual aesthetic is the same, changes made to organization and browsing methods mostly)
-New Welcome screen detailing 4 Recommended Titles and the points they cost (gone is the title screen bar that had linkable games). The title bar can be clicked on to bring up a list of 20 recommended games.
-Titles You’ve Downloaded was moved to the main shop menu
-New ways to browse
-Popular Titles (2 pages of 10 and includes launch games so not only based on recent info)
-Newest Additions remains the same
-Search for a title which can use partial names
-Search by Category
-System shows the different systems and how many titles have been released under each
-Publisher showing different publishers and amount of titles released
-Genre (different genres listed and amount of titles under each)

Settings
-Warning added pre-system update detailing that technically modified consoles may cease to function upon being updated. Also the only way to not accept an update is to power down the console by holding the button for 4 seconds (the user can’t back out of hitting I Accept w/o powering down

Redigerat av Scrapanatchi, 07 August 2007 - 20:46.

Postad 07 August 2007 - 21:02

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
http://www.wiili.org...php/Wii_Updates

Innehåller lite mer saker som är nytt. T.ex. "Enables USB keyboard support, only works while writing messages"!

Postad 07 August 2007 - 21:55

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
en fråga bara, kan man uppdatera sitt wii även om man har ett wiikey installerat?

Postad 07 August 2007 - 22:01

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
"Adds a warning when you try to update, about future updates breaking modified consoles. So far, modded consoles still work fine."

Enligt min källa är det säkert.

Postad 08 August 2007 - 22:18

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
Jag uppdaterade min burk innan den chippades. Wiikey (som jag har) är ju stealth så jag antar att det fungerar i evighet. Men jag funderade lite... om man har sin Wii satt till att spela alla regioner (som jag) vet då burken om att det är PAL den skall ladda med?

På DVD:er tar jag bort ev bios-patch mha WiiBrickBlocker men hur funkar det med onlineuppdatering när man har alla regioner enabled?

Postad 09 August 2007 - 19:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade min burk innan den chippades. Wiikey (som jag har) är ju stealth så jag antar att det fungerar i evighet. Men jag funderade lite... om man har sin Wii satt till att spela alla regioner (som jag) vet då burken om att det är PAL den skall ladda med?

På DVD:er tar jag bort ev bios-patch mha WiiBrickBlocker men hur funkar det med onlineuppdatering när man har alla regioner enabled?

<{POST_SNAPBACK}>

Det går utmärkt att uppdatera som vanligt. Jag kör med 3.0E nu. Se bara upp med NTSC spel så du inte råkar få en NTSC uppdatering. Då är det rätt kört.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 August 2007 - 19:09.

Postad 10 August 2007 - 08:05

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

• 620 inlägg
  • 0
Någon som orkar dra det här med strulet med ntsc och pal och att vissa använder brickblocker. Jag är helt ny på detta. Någon som vill sammanfatta? Vore väldigt uppskattat. Ska nämligen skicka iväg konsollen för chippning i dagarna.

Postad 30 September 2007 - 13:33

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hur tusan får man in Opera? Köpte konsolen delvis för att surfa med den...

Postad 30 September 2007 - 13:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hur tusan får man in Opera? Köpte konsolen delvis för att surfa med den...

<{POST_SNAPBACK}>

Du laddar ner den i shoppen.

Postad 01 October 2007 - 07:02

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

• 620 inlägg
  • 0
Det kostar va?

Postad 01 October 2007 - 16:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det kostar va?

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte. Har inte kollat i shoppen på ett par månader. Den var gratis innan iaf.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.