* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 31 mars 2016 - 10:38
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
@marcus
Är på gång att få fiber genom svenska stadsnät (öppet).
SSAB är ett stadsnät som vi kan leverera TV och internet, de använder utrustning för att dela upp tjänsterna på olika portar för olika tjänster och de kan då vara från olika operatörer. Det går inte att använda technicolor/thomsson routern på dessa nät kan vara bra att veta.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 31 mars 2016 - 13:25
Unregistered1d60d079
-
Unregistered1d60d079
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hej Markus (TELIA). Jag blev "lurad" av er att säga upp mitt HD-paket när jag flyttade (var tydligen tvungen att göra om allt då jag gick från fiber till ADSL). Det var precis i skarven när ni skulle komma ut med att HD kanalerna skulle ingå i TV-paketen (vilket ju inte var sant då TV3 HD inte gör det) och jag fick just den informationen..."alla HD-kanaler kommer ingå så du behöver inte flytta med HD-paketet". Hade jag inte sagt upp det så hade jag haft det kvar vad jag förstår. Som du säkert förstår känner jag mig lurad. Blev uppringd av någon från en "TV-avdelning" efter att jag chattat med er. Han skulle lösa så jag fick tillbaka HD-paketet (mitten av v. 12) men sen hörde jag inget mer och när jag nu chattade med er igen så säger man att det inte går att lägga tillbaka det jag blev lurad att inte flytta med. Stämmer detta Markus?
Tacksam för svar Markus!
/Lennart
Postad 31 mars 2016 - 13:38
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Vårt lokala nät i Lund, Perspetiv Bredband köptes i mars av Telia. Enligt uppgift kommer vi få tillgång till alla tjänster, inklusive IPTV först under 2017. Vi kunder har inte fått någon som helst info utan har endast sett detta på Perspektivs hemsida.
Kommer vi få något bra erbjudande som nya (ofrivilliga) kunder? Om inte så är det ju så att vi även kommer att anslutas till Lunds stadsnät och då kommer att vara fria att välja bland andra operatörers tjänster.
Postad 31 mars 2016 - 13:39
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
@marcus
Är på gång att få fiber genom svenska stadsnät (öppet).
Kan man ha fiber tv genom Telia och bredband genom någon annan operatör då jag inte kan hitta denna info någonstans?
Givetvis går det, lite av grejen med att ha ett öppet nät 😉
Postad 31 mars 2016 - 18:45
Unregistered1d60d079
-
Unregistered1d60d079
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hej Markus (TELIA). Jag blev "lurad" av er att säga upp mitt HD-paket när jag flyttade (var tydligen tvungen att göra om allt då jag gick från fiber till ADSL). Det var precis i skarven när ni skulle komma ut med att HD kanalerna skulle ingå i TV-paketen (vilket ju inte var sant då TV3 HD inte gör det) och jag fick just den informationen..."alla HD-kanaler kommer ingå så du behöver inte flytta med HD-paketet". Hade jag inte sagt upp det så hade jag haft det kvar vad jag förstår. Som du säkert förstår känner jag mig lurad. Blev uppringd av någon från en "TV-avdelning" efter att jag chattat med er. Han skulle lösa så jag fick tillbaka HD-paketet (mitten av v. 12) men sen hörde jag inget mer och när jag nu chattade med er igen så säger man att det inte går att lägga tillbaka det jag blev lurad att inte flytta med. Stämmer detta Markus?
Tacksam för svar Markus!
/Lennart
Telia ringde upp efter nån timma och löste det så jag fick tillbaka HD-paketet...trots att han jag chattade med bestämt hävdade att det inte gick. Så, problemet löst.
/Lennart
Postad 31 mars 2016 - 19:12
HaloGuilty
-
HaloGuilty
-
Användare
-
-
121 inlägg
SSAB är ett stadsnät som vi kan leverera TV och internet, de använder utrustning för att dela upp tjänsterna på olika portar för olika tjänster och de kan då vara från olika operatörer. Det går inte att använda technicolor/thomsson routern på dessa nät kan vara bra att veta.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Fick detta svar av supporten på telia i gårkväll
17:00:01 Felix Okej jag förstår dig, och jag blev faktiskt lite osäker nu hur det fungerar.
Eftersom man kan enbart ha en operatör via fiber kopplat till sin bostad, vilket betyder att du kan inte ha bredband från en operatör och TV från en annan operatör.
Du behöver alltså ha både bredband samt TV från samma operatör.
17:00:53 Jonnie Är du säker på det?
17:01:16 Felix Går det bra att dröja en kort stund så ska jag ta och dubbelkolla med min kollega?
17:01:41 Jonnie Absolut
17:01:43 Felix Tack"!
17:06:48 Felix Tack så mycket att du väntade.
Jag dubbelkollade med min kolla här och det stämmer att det tyvärr inte fungerar med två operatörer på samma nät dvs på samma adress.
Så man behöver alltså bredband och TV från samma operatör.
Vad är det som gäller egentligen från Telia Marcus?
Postad 31 mars 2016 - 19:36
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Vårt lokala nät i Lund, Perspetiv Bredband köptes i mars av Telia. Enligt uppgift kommer vi få tillgång till alla tjänster, inklusive IPTV först under 2017. Vi kunder har inte fått någon som helst info utan har endast sett detta på Perspektivs hemsida.
Kommer vi få något bra erbjudande som nya (ofrivilliga) kunder? Om inte så är det ju så att vi även kommer att anslutas till Lunds stadsnät och då kommer att vara fria att välja bland andra operatörers tjänster.
Du menar infon som finns på http://www.telia.se/...a4-ab93abe8dc6a som säger att det kommer bli ett öppet nät?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 31 mars 2016 - 20:07
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
17:00:01 Felix Okej jag förstår dig, och jag blev faktiskt lite osäker nu hur det fungerar.
Eftersom man kan enbart ha en operatör via fiber kopplat till sin bostad, vilket betyder att du kan inte ha bredband från en operatör och TV från en annan operatör.
17:00:53 Jonnie Är du säker på det?
17:01:16 Felix Går det bra att dröja en kort stund så ska jag ta och dubbelkolla med min kollega?
17:01:41 Jonnie Absolut
17:01:43 Felix Tack"!
17:06:48 Felix Tack så mycket att du väntade.
Jag dubbelkollade med min kolla här och det stämmer att det tyvärr inte fungerar med två operatörer på samma nät dvs på samma adress.
Så man behöver alltså bredband och TV från samma operatör.
Samma chatt hävdade att jag skulle göra en kanalsökning på min tv för att få in HD kanalerna..
När jag förklara att det är svårt då Telia har boxar fick jag dröja.. sen fick jag svaret att jag visst skulle gå in på min tvs meny.. Sedan göra en automatisk kanalsökning.. behöver jag tillägga att jag gav upp hoppet då
Postad 31 mars 2016 - 20:44
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Tror inte ni riktigt förstod varandra korrekt. Tror personen du pratade med tänkte på hur det fungerar om man har xDSL kanske?
Jag är säker på att jag har rent tekniskt rätt generellt men detta ligger ganska mycket utanför något som ingår i vad vi har support på och det antagligen inte är till oss du ska ställa frågan i första hand,
Du skriver inte exakt vilket område du tillhör på svenska stadsnät men tittar på på t.ex. Möndal och sidan http://svenskastadsn...a/tjansteguiden så ser man att man måste ha minst två leverantörer för att få samtliga tjänster som det ser ut nu.
Denna typ av fråga ska du ställa till Svenska Stadsnät om du tycker informationen från dem är otydlig för att få ett svar. Jag vet att den utrustning de har i flera av deras olika orter medför att det fungerar att ha olika leverantörer på olika portar, sen om Svenska stadsnät har samma utrustning i alla orter. Det är olika operatörer i olika orter om man tittar på deras sida, och Telia kan inte leverera tjänster i samtliga orter.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 31 mars 2016 - 20:47.
Postad 01 april 2016 - 05:31
HaloGuilty
-
HaloGuilty
-
Användare
-
-
121 inlägg
@marcus
Det är i detta området nedan
http://svenskastadsn...a/tjansteguiden
Jag kan ha sappa tv och bredband från någon annan leverantör men dom har ingen trådlös lösning till tv utan det får bli en egen tv brygga.
Svenska stadsnät sa att jag skulle kolla med telia för dom visste inte!!!
Nu snurrar det mycket
Postad 01 april 2016 - 11:05
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Ja, precis. På Perspektivs egen sida står det i princip ingenting om detta. Vi fick detta via ett pappersbrev, men där står ingenting om vad som i praktiken kommer att hända.
Postad 03 april 2016 - 18:36
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Det är även en liten sak att man kan trycka info, info och tillfälligt visa textning på ett annat språk i de fall det finns sådan text. Alltså ett annat språk än det som finns i inställningsmenyn.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Hur funkar detta? Trycker man info 2 ggr, så får man ju den utökade informationen om programmet eller missar jag nåt?
Postad 04 april 2016 - 10:21
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Nu när Barnkanalen HD och Kunskapskanalen HD kommer att börja distribueras från den 11/4 är frågan om Telia kommer att vidaresända de kanalerna?
Postad 04 april 2016 - 10:24
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Nu när Barnkanalen HD och Kunskapskanalen HD kommer att börja distribueras från den 11/4 är frågan om Telia kommer att vidaresända de kanalerna?
(ironi) Japp men du måste ta ett SVT paket för 139kr för att få dom i HD. Då får man alla SVT kanaler i ett paket.  (/ironi)
Postad 04 april 2016 - 10:34
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Skamligt om dom inte gör det.
Postad 04 april 2016 - 10:51
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Jag tycker Telias hemsida är kass. Det går inte att klicka sig fram till deras TV-utbud.
Postad 04 april 2016 - 14:55
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Jag tycker Telias hemsida är kass. Det går inte att klicka sig fram till deras TV-utbud.
Det går väl, men de har "valt" att inte visa alla paket på hemsidan, enligt uppgift efter önskemål från Viasat...?
http://www.telia.se/privat/tv/tvpaket
Postad 04 april 2016 - 15:15
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Jo, men var på sidan trycker man för att komma till ..../tv ? Jag kan naturligtvis skriva adressen + snedstreck TV, men jag kan inte klicka mig fram.
Postad 04 april 2016 - 15:22
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Jo, men var på sidan trycker man för att komma till ..../tv ? Jag kan naturligtvis skriva adressen + snedstreck TV, men jag kan inte klicka mig fram.
"Handla", följt av "TV".
Postad 04 april 2016 - 17:12
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Verkar bara vara CD som kommer sända dom först. Sen hur långt efter andra kommer vara lär man väl se.
Men det kan ju inte dröja. Är ju fri kanaler så alla andra bör väl bara kunna lägga in dom i sitt utbud. https://www.canaldig...essmeddelanden/
Redigerat av Turbo-Danne, 04 april 2016 - 21:21.
Postad 04 april 2016 - 21:20
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Blev nåt konstigt dubbelpost. :/
Redigerat av Turbo-Danne, 04 april 2016 - 21:23.
Postad 04 april 2016 - 21:56
Sacco71an
-
Sacco71an
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Någon mer som har problem med Telia Play + får felkod S:1 ?
Postad 05 april 2016 - 12:26
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Inte jag i varje fall (surfplatta med android 4.2).
Postad 05 april 2016 - 12:36
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Ja igår, inte testat idag. Hjälte inte ens med ominstallation av appen.
Postad 06 april 2016 - 15:00
Danne1980
-
Danne1980
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Ja igår, inte testat idag. Hjälte inte ens med ominstallation av appen.
Hade problem i måndags kväll också på plattan, fungerade igår dock...
Postad 06 april 2016 - 23:06
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Alla har detta (irriterande) problem så vitt jag vet. Skapade en post om det i denna tråd för en knapp månad sen(21:e juni) och teliarepresentanten svarade att detta var ett känt problem från leverantören som det jobbades på (vill jag minnas).
Men uppenbarligen inget som fixats ännu. 
Jag har samma problem med NG HD på Tivo, så det verkar ju inte ha fixats än...
Postad 07 april 2016 - 09:10
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Vi fick nyss info om att de kommer i HD så vi jobbar på att få till det. Antagligen kommer inte någon kund få det 11/4 men det känns inte omöjligt att det kommer senare i April om att löser sig snabbt. Vi måste först få till så vi har kanalen i vårat nät och efter det kan vi lägga på Hd kanalerna på kunder. De håller på och lägger på frivisning av Viasat sport nu inför nästa vecka och det är nog rimligt att anta att man tidigast kan lägga till kanalen när vi tar bort den frivisningen. Vi får se vad framtiden utvisar här.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 07 april 2016 - 11:29
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Postad 07 april 2016 - 21:50
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Marcus, vet du nåt om TV3 Sport HD?
Ja, det där att Viasat ska lansera den kanalen känner jag till. Men vi har för tillfället inget avtal som säger att vi får sända den så jag vet inte om/när vi får den.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 07 april 2016 - 21:59.
Postad 08 april 2016 - 09:12
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Markus,
Jag har en 1963. Om man försöker lägga till en inspelning som tidsmässigt ligger precis före eller efter en annan inspelning och trycker på OK (eller Välj eller vad man nu trycker för att registrera inspelningen) får veta att den krockar med en existerande inspelning och en fråga om man skall spela in utan marginal. Toppen. Det förenklar en hel del.
Tyvärr funkar det inte alls om man försöker samma sak och inspelningen skall repeteras. När man trycker på OK beter sig boxen som om den hade accepterat inspelningen men den kommer bara bort. Dialogen försvinner utan varning om konflikter med andra inspelningar som om det gick bra, men inspelningen jag just matade in finns inte i listan över planerade inspelningar.
Duger detta som buggrapport eller borde det rapporteras på något annat sätt?
Postad 09 april 2016 - 14:34
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Hej!
Jag ska hjälpa min svärmor att få igång Play+ appen och har nu fått en aktiveringskod från telia för att kunna aktivera kontot på telia MEN i koden har de valt att lägga till ett specialteckan som jag inte får till..
Det är ett stort O med en tilde under och ser ungefär ut som denna O̰ men tilden är lite större och sitter i direkt kontakt med O`t.
Hur får jag till det tecknet och varför har man ett såpass krångligt tecken i en aktiveringskod? tanten är 71år.. 
Postad 09 april 2016 - 17:10
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Hej!
Jag ska hjälpa min svärmor att få igång Play+ appen och har nu fått en aktiveringskod från telia för att kunna aktivera kontot på telia MEN i koden har de valt att lägga till ett specialteckan som jag inte får till..
Det är ett stort O med en tilde under och ser ungefär ut som denna O̰ men tilden är lite större och sitter i direkt kontakt med O`t.
Hur får jag till det tecknet och varför har man ett såpass krångligt tecken i en aktiveringskod? tanten är 71år.. 
Du skriver inte vilken plattform ni använder för hur man gör skiljer tex mellan en PC och ett androidsystem.
Spelar dock ingen roll för det tecken du beskriver finns inte vad jag kan se när jag konsulterar en ASCII-tabell. Finns
bara O med tilde ovanför. Rekommenderar att du kontaktar Telia. Men vad vet jag, är ju själv 70 bast. ;-)
Postad 09 april 2016 - 20:38
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
Användare
-
-
164 inlägg
Du skriver inte vilken plattform ni använder för hur man gör skiljer tex mellan en PC och ett androidsystem.
Spelar dock ingen roll för det tecken du beskriver finns inte vad jag kan se när jag konsulterar en ASCII-tabell. Finns
bara O med tilde ovanför. Rekommenderar att du kontaktar Telia. Men vad vet jag, är ju själv 70 bast. ;-)
Min första tanke var att det är en cedilj du var ute efter. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Cedilj
Är ju vanligt på C i franska Çç. Verkar dock inte existera på O.
Kan det möjligen vara så enkelt som att det är stora Q/q! ? I vissa typsnitt är fnutten under ovalen större än i andra...
Postad 09 april 2016 - 20:54
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Haha, Inget illa menat! Hon är ganska teknisk ändå. 
Nu sitter jag vid en PC men jag har även kollat på en Iphone och ovan nämnda tabell i jakten på Telias kluriga tecken.
Jag får höra med Telia om inte Marcus här har något bättre tips.. J
Min första tanke var att det är en cedilj du var ute efter. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Cedilj
Är ju vanligt på C i franska Çç. Verkar dock inte existera på O.
Kan det möjligen vara så enkelt som att det är stora Q/q! ? I vissa typsnitt är fnutten under ovalen större än i andra...
Jag har prövat alla möjliga variationer av cirklar med krumelurer under utan framgång.. Det ska inte vara lätt att se på TV via telefonen tydligen.. 
Postad 09 april 2016 - 21:15
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Efter över en timmes telefonkö är mitt extra startabonnemang (som börjar kosta pengar 19 april) uppsagt.
Uppsägningsavdelningen var tydligen nedringda och överlastade...
så "under året har vi gjort förbättringar i vår tv-tjänst och därför höjt avgifterna" verkar inte riktigt uppskattats.
Redigerat av e3henri, 09 april 2016 - 21:16.
Postad 10 april 2016 - 04:09
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Hej!
Jag är lite fundersam på hur ni aktiverar play+? Jag har aktiverat det genom att logga in min bankid på mitt Telia (fd. mina sidor) och inte haft något annan kod som behövdes när jag har testat det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 10 april 2016 - 04:10.
Postad 10 april 2016 - 08:59
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Uppspelningen kan inte startas (Felkod: Cs13:6002)
Postad 10 april 2016 - 09:08
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Efter över en timmes telefonkö är mitt extra startabonnemang (som börjar kosta pengar 19 april) uppsagt.
Uppsägningsavdelningen var tydligen nedringda och överlastade...
så "under året har vi gjort förbättringar i vår tv-tjänst och därför höjt avgifterna" verkar inte riktigt uppskattats.
Det var bra att få reda på. Jag ska själv säga upp ett gammalt startpaket som inte används. Vet någon när belastningen på Uppsägningsavdelningen är någorlunda låg?
Postad 10 april 2016 - 10:17
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Jag är lite fundersam på hur ni aktiverar play+? Jag har aktiverat det genom att logga in min bankid på mitt Telia (fd. mina sidor) och inte haft något annan kod som behövdes när jag har testat det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Det var såklart det första jag frågade om men hon har inte bankID och det gick inte att få en kod skicka vis SMS så då återstod bara en veckas väntan på brev via snailmail men problemet är ju att när väl brevet kom så är koden oläsbar.. Ska jag bifoga ett foto på koden?
Redigerat av akterspegel, 10 april 2016 - 10:18.
Postad 10 april 2016 - 11:43
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hej!
de enda specialtecken telia skulle använda är de vanligt förekommande som tex ? % ! så nåt är konstigt.
antingen så har nåt blivit fel eller så är det "smuts" på pappret, tror jag.
Redigerat av soulseek, 10 april 2016 - 12:22.
Postad 10 april 2016 - 15:27
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
de enda specialtecken telia skulle använda är de vanligt förekommande som tex ? % ! så nåt är konstigt.
antingen så har nåt blivit fel eller så är det "smuts" på pappret, tror jag.
12986671_2006694889556208_18887359_o (1).jpg 66,97K
3 Antal nerladdningar
En del av koden. Har prövat alla tänkbara alternativ som sagt.. 
Postad 10 april 2016 - 16:15
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Ser ut som ett versalt Q för mig.
Postad 10 april 2016 - 16:28
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Visst är det ett Q (stora q). Bokstaven som kommer efter p i alfabetet!
Postad 10 april 2016 - 19:35
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Q ja, kanske borde de använda arial eller så (vilket jag redan trodde var fallet).
du är säker på att inte koden är blockad efter alla försök?
sen kan man kan ju inte utesluta att koden du fick är felaktig, oavsett tycker jag att detta borde kunna lösas snabbt i chatten.
Postad 10 april 2016 - 20:05
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Det var bra att få reda på. Jag ska själv säga upp ett gammalt startpaket som inte används. Vet någon när belastningen på Uppsägningsavdelningen är någorlunda låg?
Detta var en fredageftermiddag vid 18:30.
Standard för kundtjänst är väl att de har extra hög belastning på måndagar, vid lunch och middagstid.
Postad 11 april 2016 - 21:17
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Markus det där fungerar halvbra. Jag har bara hdmi och startar boxen och tvn samtidigt via rn harmonyfjärr - ibland tappar den bort att jag har HD och hoppar till SD kanalerna, även om jag har egen kanallista.
Jag har löst det genom att välja den nedersta versionen av kanalen när jag skapar kanallistan. Plats9 hoppar mellan 9HD och vanliga 9an, men 409 är alltid 9HD...och motsvarande för de andra HD kanalerna.
Jag har bytt från en Harmony One till Harmony Companion och har nu fått ett liknande problem. Vid "kallstart" lägger sig inte HD-kanalerna på respektive SD-plats, men det brukar lösa sig om jag startar om allt.
Det kanske går att lösa genom att lägga in nån fördröjning i Harmonyn, men det vore bättre om man kunde "tvinga" boxen att välja HD.
Att göra en kanallista är ingen bra workaround för då funkar inte play-funktionerna på HD-kanalerna...
Markus, finns det förresten några planer på HD i programbiblioteket?
Postad 12 april 2016 - 01:46
ollo
-
ollo
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Är det någon som vet ifall Arris VIP 2853 som telia säljer funkar med Arris REX RF Remote, denna är med rf istället för ir?
Enligt spec för REX RF så står det Supported products: VIP1113, VIP1113W and VIP2853/VIP2952 with RF option.
RF använder Zigbee RF4CE.
Läser jag spec på VIP2853 på diverse sidor så står det under other interfaces:
IR reciver for remote: 36KHz
RF transcever for remote: Optional.
Någon som vet ifall telias box är utrustad med RF reciver, eller hur man installerar och köper en sådan?
Postad 12 april 2016 - 05:05
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Har ni tänkt på om Telia sänder riktig Dolby Digital 5.1 eller likt Pro Logic. För jämnför man med en film på Telia och samma film på Blu-ray så är det stor skillnad mellan dom.
Postad 12 april 2016 - 09:17
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Har ni tänkt på om Telia sänder riktig Dolby Digital 5.1 eller likt Pro Logic. För jämnför man med en film på Telia och samma film på Blu-ray så är det stor skillnad mellan dom.
Även fast SVT alltid sänder DD-ljud så är det oftast bara 2-kanaligt. Men vissa filmer som tex Springfloden är i DD 5.1 och detta
är också vad min receiver indikerar.
Tyvärr är dock ljudet på SVT Play r enbart i PCM.
Har aldrig jämfört samma filmer på SVT och DVD men ofta finns på sistnämnda medium ljudet också som DTS vilket kan vara lite bättre än DD 5.1.
Redigerat av Krutrök, 12 april 2016 - 09:37.
Postad 12 april 2016 - 09:40
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Pro Logic är inte ett format som kan sändas. Det är en algoritm som en receiver använder för att skapa ett 5.1-ljud från en 2.0-signal.
6 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|