* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 07 March 2010 - 15:04
Då kanske inte det var helt tokigt att Expert väntade in dom till sitt lager på måndagEn snubbe har snackat med folk från SE på CeBIT mässan:
http://www.esato.com...t...&start=2925
vad är den orangea ikonen i timescape i denna videon?
http://www.youtube.c...h?v=TiH26B_Sjfc
Snart v13, men skulle det bli före så sörjer nog ingen av oss
Postad 07 March 2010 - 15:11
Förslag på riktigt coola appar?
http://beta.swype.com/
Swype för Android i Beta ;-)
Redigerat av Unregistered42102, 07 March 2010 - 15:13.
Postad 07 March 2010 - 15:47
Det där var riktigt intressant faktiskt
Har hela tiden tänkt på hur mycket långsammare det kommer att bli att gå från thumb pad till touchscreen, men med detta kan det ju till och med bli snabbare (enligt deras statistik) verkar riktigt lovande
Postad 07 March 2010 - 16:17
Mm, tyvärr finns inte svenska.
Jag kör med SlideIt istället som har svensk layout/ordlista, dock inte lika snyggt UI.
Postad 07 March 2010 - 16:41
Förslag på riktigt coola appar?
layar - såg att du hade den redan
goggles - borde ligga installerad, om inte pröva den.
Sen finns det en process-app som ger mer info än den inbyggda, kommer inte ihåg namnet dock.
Redigerat av Unregistered1193, 07 March 2010 - 16:42.
Postad 07 March 2010 - 18:22
sorry såg at man måste ha 2.0 ;-(
Redigerat av Unregistered42102, 07 March 2010 - 18:26.
Postad 07 March 2010 - 18:31
Om Desire har hårdvaran för detta borde väl ändå X10 också ha det, eller?
Kan ju vara ngt som hindras av OS-version.
Ngn som hört ngt om HD capture på x10an?
Redigerat av Seriouz, 07 March 2010 - 18:32.
Postad 07 March 2010 - 19:50
Ser ut som om HTC desire kommer kunna filma i 720p efter en uppdatering som kommer kort efter släpp.
Om Desire har hårdvaran för detta borde väl ändå X10 också ha det, eller?
Kan ju vara ngt som hindras av OS-version.
Ngn som hört ngt om HD capture på x10an?
Ja hårdvaran klarar det!
Postad 07 March 2010 - 20:21
Kanske lite mycket begärt, men det hade varit väldigt intressant. Jag sitter med Nokian idag o tycker kameran är rätt usel... (rätt trevlig telefon annars, speciellt med tanke på priset).
Postad 07 March 2010 - 20:42
Aure... vad jag önskar du kunde ta en ny bild på X10 med din Nokia 5800 (visst är det en sådan man ser reflekteras? För att sedan vända på det och ta en bild på Nokian med X10an istället... skulle vara intressant för att se skillnaden i kvalitet, utan led o inte för stark belysning då....
Kanske lite mycket begärt, men det hade varit väldigt intressant. Jag sitter med Nokian idag o tycker kameran är rätt usel... (rätt trevlig telefon annars, speciellt med tanke på priset).
Jag tog några bilder men utomhus mot himmel med X10an när den var på besök idag, utomhusbilder har ni redan. Jag skall se om jag kan ta ett par sådana bilder nästa gång den passerar.
Kan även ta med en N95a som har rätt bra kamera jämfört med 5800.
Postad 07 March 2010 - 21:14
Jag tog några bilder men utomhus mot himmel med X10an när den var på besök idag, utomhusbilder har ni redan. Jag skall se om jag kan ta ett par sådana bilder nästa gång den passerar.
Kan även ta med en N95a som har rätt bra kamera jämfört med 5800.
Hade varit helt underbart att se några 5800 vs X10 faktiskt, det är väl kameran som fungerar sämst på 5800 annars duger den ju att surfa runt med o köra lite applikationer... om du gör det blir jag så klart väldigt tacksam
Postad 07 March 2010 - 22:23
Vore evigt tacksam med ngn form av källa.
Tack
Jag kan inte ge mer källa än ord från en ST Ericsson-anställd i Lund. Eller som han sa:
"Jag förstår inte varför de inte aktiverat 720p när plattformen stödjer det"
Sorry kan inte ge mer 'källa' än så, eller rättare sagt har inte mer källa bakom mitt påstående än så.
Detta diskuterade senast idag när han var förbi.
Redigerat av Unregistered1193, 07 March 2010 - 22:24.
Postad 07 March 2010 - 22:31
Jag kan inte ge mer källa än ord från en ST Ericsson-anställd i Lund. Eller som han sa:
"Jag förstår inte varför de inte aktiverat 720p när plattformen stödjer det"
Sorry kan inte ge mer 'källa' än så, eller rättare sagt har inte mer källa bakom mitt påstående än så.
Detta diskuterade senast idag när han var förbi.
Alright, tack för ditt svar!
Ser det som 2 förklaringar/möjligheter då:
1) x10 kommer vid uppdatering ha stöd för 720p inspelning (SE dock dumma som inte meddelar sina kunder om detta, de kan förlora potentiella kunder pga bristande information)
2) X10 har inga planer att någonsin tillåta 720p inspelning och det är därför SE aldrig meddelat ngt.
Postad 07 March 2010 - 23:20
Snacka om att killen som filmat den gör bort sig förresten, om något så visar den ju hur dåligt det fungerar på N1 och inte tvärt om som han tror sig visa... haha
Den är väl lite OT här kanske, men hoppas ändå vi kan få lite information om hur det fungerar på X10. Kan väl klara mig utan att det fungerar 100% men hade ju ändå varit trevligt om den tom fungerade bättre än på Nexus 1.
Redigerat av zippiz, 07 March 2010 - 23:21.
Postad 08 March 2010 - 09:19
Har lite svårt att släppa det här med MT, hade varit väldigt intressant om någon kunde roota en X10 o få dem att testa något av programmen som finns i den här filmen.
Snacka om att killen som filmat den gör bort sig förresten, om något så visar den ju hur dåligt det fungerar på N1 och inte tvärt om som han tror sig visa... haha
Den är väl lite OT här kanske, men hoppas ändå vi kan få lite information om hur det fungerar på X10. Kan väl klara mig utan att det fungerar 100% men hade ju ändå varit trevligt om den tom fungerade bättre än på Nexus 1.
Offtopic:
Flera hårdvarusiter drar slutsatsen att HTC satt i en för kass skärm helt enkelt. Det är inte första gången N1 får problem, samma sak med visning av bilder.
Postad 08 March 2010 - 11:37
vad har hänt med katshing filmen?
Filmen är satt som PRIVAT på youtube....
Postad 08 March 2010 - 11:44
Den ligger inte kvar på katshings hemsida, dom kanske vill göra en bättreFilmen är satt som PRIVAT på youtube....
Postad 08 March 2010 - 12:02
Den ligger inte kvar på katshings hemsida, dom kanske vill göra en bättre
Det är det som händer när du sätter en film PRIVAT på youtube, den försvinner
Jag loggade in på youtube då står det PRIVAT..
Postad 08 March 2010 - 12:39
Problemet framåt är at X10 komma bli så populär så det blir bara några veckor som man kan flasha med den sen blir det en allemans ägo Gadget ;-)
X10 och X10 mini's komma rädda SE
Redigerat av Unregistered42102, 08 March 2010 - 12:40.
Postad 08 March 2010 - 13:02
mvh Crister
Postad 08 March 2010 - 13:34
Nyss hemkommen från Phonehouse som sa i början på april.. :/Fick hem tidningen Mobil idag, där hade the phonehouse en annons att dom beräkar in x10 i slutet av mars, tidningen mobil skrev också om vad som ska komma i nästa nummer och där skriver domn följande x10an är äntligen här och vi bjuder ett extra stort test, så det borde betyda att x10 kommer i denna månaden
mvh Crister
Dock är ju v13 både slutet av mars och början av april.
Spridda bud.
Dock hade dom fått in 2 dummysar, kändes riktigt bra i handen.
Slimmad och inte speciellt tung.
Postad 08 March 2010 - 14:16
Uppritat så man såg olika färger för resp. telefon.
Postad 08 March 2010 - 14:19
Gjorde dom inte något sådant på swedroid?Nån som kommer ihåg vilken sida det var där X10an storlekjämfördes med bla IPhone och Heron mfl?
Uppritat så man såg olika färger för resp. telefon.
http://www.swedroid....one-hero-iphone
Postad 08 March 2010 - 14:22
Tack, precis den jag sökte efter!Gjorde dom inte något sådant på swedroid?
http://www.swedroid....one-hero-iphone
Det låg för nära till för att jag skulle kolla där, har bildgooglat en bra stund nu utan napp.
Tack än en gång!
Postad 08 March 2010 - 15:19
Ve och fasa, här har jag besökt två butiker i göteborg (ej thephonehouse). Telia visste ingenting och min polare i en annan butik tror jag drev med mig för de sa att de hade fått in ett visningsex men hade haft sönder den :/Nyss hemkommen från Phonehouse som sa i början på april.. :/
Dock är ju v13 både slutet av mars och början av april.
Spridda bud.
Dock hade dom fått in 2 dummysar, kändes riktigt bra i handen.
Slimmad och inte speciellt tung.
Postad 08 March 2010 - 15:21
Postad 08 March 2010 - 15:24
Edit: mest lol på det här:
Telefonen kommer först i April-Maj
Redigerat av mornn, 08 March 2010 - 15:34.
Postad 08 March 2010 - 15:29
Det berodde väl på vilket program man öppnade bilden i?Det är inte första gången N1 får problem, samma sak med visning av bilder.
Postad 08 March 2010 - 15:55
Hur som helst så har de en rätt trevlig sida där man kan jämföra X10ans kamera mot en hel del andra tillverkare... bara att välja själv.
Den hittar ni här...
Kan väl inte säga att jag är jätteimponerad av kameran, hade väl hoppats på lite mer men sägs ju ändå vara bäst i "klassen" så får väl inte gnälla för mycket?
Postad 08 March 2010 - 16:18
No multitouch
microSD card slot is under the battery, so it's hard to reach
Only Android version 1.6
#1 och #3 är temporära, hårdvarustödet finns för multitouch om jag förstått det rätt och allt vi behöver göra är att vänta på en uppdatering. Jag tror att uppdateringen kommer inom överskådlig framtid.
#2 är för mig en ren skitsak, byter inte ofta nog för att det ska vara ett problem.
Postad 08 March 2010 - 16:23
Det här ju lite lustigt. Ok att man gillar Milestone eller N1 bättre, men Hero måste ju vara ett steg ner (annars är det ju helt klart något rejält problem i alla fall!).
Postad 08 March 2010 - 17:17
Har inte behövt byta kort i W995´an av nån anledning ännu.
Postad 08 March 2010 - 18:53
Postad 08 March 2010 - 18:56
Katshing, NoYes mfl.
Postad 08 March 2010 - 19:09
Ganska trist slutkläm. Jag förstår mig inte på hur man kan uppskatta Droid eller Hero så mycket. Båda är ju hopplöst efter hårdvarumässigt. Droiden har ju sitt fysiska tangentbord och Heron har rätt smidig storlek, men övrigt.." Alongside other Android-powered phones though, we still prefer the HTC Hero, Motorola Milestone or Google's own Nexus One. "
Nej, jag har sagt det förr. Hårdvaran är viktigast. Mjukvarubegränsningar kan alltid lösas.
Postad 08 March 2010 - 19:57
Ganska trist slutkläm. Jag förstår mig inte på hur man kan uppskatta Droid eller Hero så mycket. Båda är ju hopplöst efter hårdvarumässigt. Droiden har ju sitt fysiska tangentbord och Heron har rätt smidig storlek, men övrigt..
Nej, jag har sagt det förr. Hårdvaran är viktigast. Mjukvarubegränsningar kan alltid lösas.
Hehe, "hopplöst efter" var ju att ta i. För Heron håller jag med dig iom att den sitter på den gamla trötta ARMv6 CPUn men Droid/Milestone har ju ARMv7 och den ligger inte långt efter Snapdragon.
Sen har vi ju frågan om byggkvalitet och den är definitivt i topp på Milestone, som vanligt när det kommer från Motorola.
Postad 08 March 2010 - 20:29
jag tror nog att bara man söker länge nog kan man hitta nån som säger vad som helst om x10 i princip.http://twitter.com/M...tus/10163934084
konstigt, kommer nog inte med 2.0
florerar så mycket rykten så jag orkar inte ens bry mig längre.
Postad 08 March 2010 - 20:32
Postad 08 March 2010 - 20:58
jag håller en tumme med dig!det enda jag tror/hoppas på er att jag kan köpa den på min födelsesdag 27 mars ;-)
jag har då bokat en så jag längtar lika ivrigt
Postad 08 March 2010 - 21:00
Ja jag vill fira din dag genom att köpa MIG en X10adet enda jag tror/hoppas på er att jag kan köpa den på min födelsesdag 27 mars ;-)
Postad 08 March 2010 - 21:05
http://twitter.com/M...tus/10163934084
konstigt, kommer nog inte med 2.0
Nä, det gör den nog inte... men det är o andra sidan faktiskt inte helt omöjligt heller? Well... som sagt, troligen inte men det hade varit en trevlig bonus. Dock borde ju isf de som kör beta-tester på X10 ha fått köra 2.x ett tag nu, vilket de tyvärr inte verkar ha gjort...
det enda jag tror/hoppas på er att jag kan köpa den på min födelsesdag 27 mars ;-)
För min del hoppas jag kunna köpa den före 2:a april, då fyller nämligen jag år
Jag skulle verkligen vilja att någon rootar X10 så som gsmarena gjorde när de testade multitouch för att sedan köra de applikationer som finns för att testa hur bra MT verkligen fungerar. Hade varit helt fantastiskt om det fungerar lika bra på X10 som på Droid...
Tycker det är dags för SE att gå ut med ett datum nu.
Postad 08 March 2010 - 21:28
mig igen, har ni hört något mer om MW600 kommer bundlad med X10
Postad 08 March 2010 - 21:34
Gsmarena rootade väl aldrig X10an, vad jag har förstått så testade de helt enkelt bara Dolphin browser på den och när de sedan skrev artikeln så beskrev de Dolphin browser som en app som vanligvis aktiverar multitouch på rootade mobiler. De fick sedan gå ut och förtydliga att de inte testat med multitouch, utan att det som sagt krävs root dör det.Nä, det gör den nog inte... men det är o andra sidan faktiskt inte helt omöjligt heller? Well... som sagt, troligen inte men det hade varit en trevlig bonus. Dock borde ju isf de som kör beta-tester på X10 ha fått köra 2.x ett tag nu, vilket de tyvärr inte verkar ha gjort...
För min del hoppas jag kunna köpa den före 2:a april, då fyller nämligen jag år
Jag skulle verkligen vilja att någon rootar X10 så som gsmarena gjorde när de testade multitouch för att sedan köra de applikationer som finns för att testa hur bra MT verkligen fungerar. Hade varit helt fantastiskt om det fungerar lika bra på X10 som på Droid...
Tycker det är dags för SE att gå ut med ett datum nu.
Men självklart önskar jag också att den rootas så snabbt som möjligt så att man kan få tillgång till fler kul saker
Postad 08 March 2010 - 21:36
Är telenorbutikerna generellt sega med saker eller? Var även inne där och frågade och det visade sig (kanske inte direkt ovanligt) att jag visste fler saker än dem.
Edit: mest lol på det här:
De flesta operatörer kör nog call centers till många av sina supportfunktioner, därav den obefintliga kunskapen om t.ex. releasedatum. Ringde själv till Tre för en tid sedan och svaret där var "Vi vet bara vad som finns när det ligger på vår hemsida"...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?