* Officiell tråd - HTC HD2 *
2913 svar till detta ämne
Postad 31 oktober 2010 - 14:37
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Det finns ingen anledning att salja HD2 och skaffa en identisk sak med Android.
Det ar faktiskt inte sa komplicerat att kora det trots allt. Jag skriver en kort koncis guide har:
1. Lagg in HardSPL (folj instruktionerna och JA, det ar enkelt!)
2. Ladda ner FlashOHolic RUU.
3. Ladda ner onskad ROM och packa upp den.
4. For over RUU_Signed.nbh fran den uppackade ROMens mapp och lagg i FlashOHolic RUU-mappen.
5. Koppla in nallen i ActiveSync-lage och starta FlashOHolic.
6. Acceptera Task29 i FlashOHolic.
7. Lat FlashOHolic kora Task29-formateringen. Da det ar klart startar nallen om.
8. Ta ur batteriet, tryck ned volym nerkappen och satt tillbaka batteriet. Starta nallen med volymner nedtryckt.
9. Da den startar i bootloaderlage (tricolor screen) - ga vidare i Task29 och valj Flash ROM.
10. Task29 kommer nu att fraga om du vill uppdatera till den ROM du valt. Klicka OK och lat nallen flasha.
11. Da ROMen flashats, kor en hard reset (volym upp + volym ner nedtryckt + power) och acceptera hard reset.
12. ROMen ar nu flashad. Ladda ner en s.k Android loader och installera i WM.
13. Ladda ner valfri Android ROM.
14. Packa upp den och kopiera filen Android till roten pa minneskortet.
15. I WM startar du Android loadern och sedan ar det bara att starta om nallen i Android. Den kommer att ta tid forsta gangen da den konfigurerar systemet.
16. Android ar darefter klart.
Du har nu en HD2 med Android och en trimmad WM-ROM. Finns ingen anledning att kopa identisk hardvara med Android nar du kan kora det pa HD2.
Postad 01 november 2010 - 08:05
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Det finns ingen anledning att salja HD2 och skaffa en identisk sak med Android.
Det ar faktiskt inte sa komplicerat att kora det trots allt. Jag skriver en kort koncis guide har:
4. For over RUU_Signed.nbh fran den uppackade ROMens mapp och lagg i FlashOHolic RUU-mappen.
7. Lat FlashOHolic kora Task29-formateringen. Da det ar klart startar nallen om.
8. Ta ur batteriet, tryck ned volym nerkappen och satt tillbaka batteriet. Starta nallen med volymner nedtryckt.
9. Da den startar i bootloaderlage (tricolor screen) - ga vidare i Task29 och valj Flash ROM.
10. Task29 kommer nu att fraga om du vill uppdatera till den ROM du valt. Klicka OK och lat nallen flasha.
11. Da ROMen flashats, kor en hard reset (volym upp + volym ner nedtryckt + power) och acceptera hard reset.
15. I WM startar du Android loadern och sedan ar det bara att starta om nallen i Android. Den kommer att ta tid forsta gangen da den konfigurerar systemet.
Du har nu en HD2 med Android och en trimmad WM-ROM. Finns ingen anledning att kopa identisk hardvara med Android nar du kan kora det pa HD2.
Jag tackar verkligen för denna "bruksanvisning". Men jag är ju på en helt annan nivå, det är självklart för dig, men för mig mer obegripligt. Vet inte ens vad HardSPL är tex, samt de andra termerna. Men om man skulle våga sig på detta, det är alltså inget som förstörs? Man kan alltid få tillbaka originalinställningar? /Mange
Postad 01 november 2010 - 10:54
Wowbagger IP
-
Wowbagger IP
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hur stabilt är Android på HD2 och fungerar allt som fungerar på "vanliga" android lurar?
Sen håller jag med Mange att trots fina guider känns detta rätt komplicerat för någon som inte trixar med sådant dagligen och man avskräcks ju då man inte vill krascha en dyr lur och sedan inte få igång den igen.
sen en fråga till upplever att skärmen på HD2 är betydligt sämre känslighet än på Legend är detta android kontra WM eller är skärmen sämre på HD2?
Redigerat av Wowbagger IP, 01 november 2010 - 10:56.
Postad 01 november 2010 - 11:18
Classes2000
-
Classes2000
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
De var ju vintertid i helgen och telefonen meddelade att den justerat till vintertid..
Efter detta är telefonen helt fucked på klockan. tittar man så står det 8,00 ena sekunden och 23,15 några sekunder senare och så håller det på..
Har gått in och ställt in klockan manuellt, men det hjälper inte ändå..
Ligger den uppkopplad mot klockan så de är det som knasar.?
någon mer som råkat ut för detta?
Postad 01 november 2010 - 12:52
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Ingen som sett nått om nån lyckas blåsa bort Win mobileskiten å lagt in Android? Kör android på min men jag vill inte ha win kvar (drar ju massa extra ström...) Det finns ingen anledning att salja HD2 och skaffa en identisk sak med Android.
Varför krångla med hspl å massa krux? Allt funkar ju klockrent å köra på senaste romen + Froyostone sense?
Postad 01 november 2010 - 14:33
Wowbagger IP
-
Wowbagger IP
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Classes2000 jag har samma problem klockan har fått frispel och ändrar tid av sig själv
Postad 01 november 2010 - 15:22
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har inte testat Android ihop med en stock ROM, tidigare har det varit problem med s.k robovoice i Android ihop med aldre ROMar inkl stock ROM. Men om det fungerar med senaste stock ROM utan dessa problem kan hanteringen underlattas betydligt och instruktionerna for Android blir da foljande: 1. Ladda ner onskad Android-ROM. 2. Packa upp den och kopiera mappen Android till minneskortet. Den skall ligga i roten, EJ i nagon annan mapp. 3. Lagg in en Android Loader - jag anvander Exceller Android Loader som finns har.5. Ga till Android Loader och starta Android. OBS! Om loadern inte hittar Android p.g.a att det inte korts an - se till att nodvandiga filer (clrcad.exe och Haret) kopieras till minneskortet. De ar alltid bifogade med Android ROMar. Clrcad.exe skall koras forst for att aktivera ljudhanteringen i Android, darefter kors Haret for att starta om nallen i Android. Den kommer att ta tid pa sig forsta gangen den startar upp det nya systemet men det ar helt normalt. Nar clrcad.exe kors kommer det att verka som att inget hander - men det ar helt normalt. Den Android-build jag kor ar HyperDroid Sense 1.1 och den fungerar bra. Har inte tidigare testat FroYoStone Sense p.g.a rapporter om trilskande kamera men om det ar atgardat ar det ett bra alternativ. HardSPL som jag namnde tidigare ar till for att flasha XDA-ROMar av Windows Mobile. Android kraver inte det da det kors "separat". Ar man nojd med stock ROM behovs ingen HardSPL. Dock ar det i.s.f vart att ladda ner senaste uppdateringen 3.14 fran HTC. Det gar - trots HTCs SPL - att flasha XDA-ROMar genom nagot som heter SSPL - sa man ar alltsa inte fast med en stock ROM bara for att man valjer att undvika HardSPL. Stegen for att fa Android att fungera ar avsevart enklare an de later - det ar alltsa inget att vara "radd" for. Jag rekommenderar ocksa att man satter sig in i det hela for att nyttja HD2 till max. Personligen ar jag mycket nojd med min dualbootande HD2 och kombinationen Android-WM ar oslagbar. Man har Androids fordelar med diverse tjansteapps och widgets samt WMs styrka i form av datorfunktionalitet. Jag kor idag med Omega XT 17.2 pa WM-fronten och som sagt HyperDroid 1.1 men overvager att testa FroYoStone Sense. Fordelen med HD2 ar att det gar att kora olika Androids parallellt - man kan saledes kora en ren Android samt en Senseversion om man foredrar det.
Postad 01 november 2010 - 16:03
putte hägersten
-
putte hägersten
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Classes2000 jag har samma problem klockan har fått frispel och ändrar tid av sig själv
Sitter med samma problem för min del verkar det som att det är ett av näten jag rör mig i som har fel tid vilket gör så klockan får frispel, näten jag använder är Springmobil samt roamar Tele 2 och 3G Sweden. Misstänker att det är springmobilnätet som har fel tid. Är också osäker på vilken inverkan Exchange har på klockan i HD2:an
Postad 01 november 2010 - 16:22
Classes2000
-
Classes2000
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag kör telia. jävligt irriterande är det i alla fall..
laddade ner senaste firmw, men det var samma sak ändå...
Postad 01 november 2010 - 16:49
klp
-
klp
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Verkar vara någe knas med tiderna i näten, min HD2 med Telenor går ett antal timmar före.
En arbetskamrats med Telia ändrar tiden hela tiden ;-)
Postad 01 november 2010 - 17:39
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Ny version av Spotify där volymproblemet är fixat finns att ladda hem på http://m.spotify.com
Redigerat av AudioSmurf, 01 november 2010 - 17:40.
Postad 01 november 2010 - 17:41
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag haller pa och startar Mdeejay FroYoSense Clean 2.1 med senaste Hastarin r8 kerneln. Blir intressant, enligt uppgift skall kamera, batteritid etc vara forbattrat.
Jag gillade HyperDroid 1.1 men den har dels en gammal kernel, dels gammal version av kameran. Kerneln gar att uppgradera men jag foredrar i detta lage att starta om.
Postad 01 november 2010 - 19:38
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
varken jag eller min polare har robotvoice med stockrom. Vi kanske haft tur hehe
Postad 01 november 2010 - 20:54
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har for mig att nyare stock ROMs ar uppdaterade pa kritiska punkter med Androidkompatibilitet som resultat. Nar det galler custom ROM hade gamla versioner problem - alltsa fran tiden innan Android tog fart pa allvar.
Postad 01 november 2010 - 22:19
Unregisterede2d64838
-
Unregisterede2d64838
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Körde i en Froyo-Android nu precis. Vilken nytändning för min hd2:a!
Uppdaterade med nya officiella WM-uppdateringen från hTC när den kom, den var ett klart lyft i sig, fixade många irriterande buggar. Lite android på det så funkar det finfint. Snacka om att både äta kakan och ha den kvar.
Men en undran, finns det nåt sätt att synca kontakter från MS Myphone till android? Guess not va? Kör med Myphone och det funkar jättebra till WM. Googles exchange verkar ju inte klara kontakter i WM, endast mail. Vad använder ni för att få alla kontakter i både Android och WM?
Hu gör ni med sms och samtalslistor, kan ju bli lite rörigt att boota Android bara för att leta upp ett specifikt sms eller liknande?
Postad 02 november 2010 - 02:43
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag ar tillbaka i HyperDroid 1.1-landet.
Har testat lite olika builds idag men med resultat sasom ickefungerande boot etc. Har bl.a testat Mdeejay Sense Evo 2.3 med detta dystra resultat. Nu har jag istallet lagt in HyperDroid Sense 1.1 men med Hastarin r8 kernel och nallen fungerar perfekt. Sa nu kommer jag att behalla den varianten.
Jag kor annars med 32 GB SanDisk minneskort, radio 2.15 och Omega XT 17.2 - HyperDroid lirar perfekt med den kombinationen och nya Hastarin r8 verkar fungera bra.
Nar det galler synk av kontakter gjorde jag det via min Gmail. Forst ta en backup med PIM Backup, kopiera filen till datorn, dopte om den till .csv, importerade till Google Mail och darefter synka Android.
Edit: Med nya Hastarin r8 marks tydliga forbattringar direkt sasom 5 MP-kamera - jag kan alltsa rekommendera HyperDroid 1.1 Sense ihop med den senaste kerneln. Kombinationen ar snabb och stabil.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 02 november 2010 - 02:51.
Postad 02 november 2010 - 07:37
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Körde i en Froyo-Android nu precis. Vilken nytändning för min hd2:a!
Uppdaterade med nya officiella WM-uppdateringen från hTC när den kom, den var ett klart lyft i sig, fixade många irriterande buggar. Lite android på det så funkar det finfint. Snacka om att både äta kakan och ha den kvar.
Men en undran, finns det nåt sätt att synca kontakter från MS Myphone till android? Guess not va? Kör med Myphone och det funkar jättebra till WM. Googles exchange verkar ju inte klara kontakter i WM, endast mail. Vad använder ni för att få alla kontakter i både Android och WM?
Hu gör ni med sms och samtalslistor, kan ju bli lite rörigt att boota Android bara för att leta upp ett specifikt sms eller liknande?
Jag kör med MyPhoneExplorer som nyligen har uppdaterats med Androidstöd.
Postad 02 november 2010 - 09:23
Morrie
-
Morrie
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
De var ju vintertid i helgen och telefonen meddelade att den justerat till vintertid.. Efter detta är telefonen helt fucked på klockan. tittar man så står det 8,00 ena sekunden och 23,15 några sekunder senare och så håller det på.. Har gått in och ställt in klockan manuellt, men det hjälper inte ändå..
Ligger den uppkopplad mot klockan så de är det som knasar.?
någon mer som råkat ut för detta?
Starta om den. Det hjälpte mig!! /Morre
Postad 02 november 2010 - 10:26
Jacobsson
-
Jacobsson
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Starta om den. Det hjälpte mig!! /Morre
Detta hjälper dock inte de antal HTC HD2 användare på det företag jag jobbar på. Vi ska nu kontakta Telia, Phone House samt HTC för lösning.
Postad 02 november 2010 - 10:57
Morrie
-
Morrie
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Detta hjälper dock inte de antal HTC HD2 användare på det företag jag jobbar på.
Vi ska nu kontakta Telia, Phone House samt HTC för lösning.
Jag och tjejen har HD2, dock med Tele2, och klockkrånglet löste sig efter en omstart av telefonen. Hoppas det löser sig! Detta hjälper dock inte de antal HTC HD2 användare på det företag jag jobbar på.
Vi ska nu kontakta Telia, Phone House samt HTC för lösning.
Jag och tjejen har HD2, dock med Tele2, och klockkrånglet löste sig efter en omstart av telefonen. Hoppas det löser sig!  Ser att minhembio-klockan också går fel!!
Postad 02 november 2010 - 20:01
HTC HD2
-
HTC HD2
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Har precis köpt en HTC HD2 och undrar en del saker.
Var kan man hitta något typ av program där man kan redigera sina bilder. Göra knasiga bilder m.m. av sina egna foto. Har två barn sidan om mig nu som studsar och hoppas och vill bara ha denna möjligheten. :-)
Tacksam för snabbt svar!
Mvh
//Mathias
Postad 02 november 2010 - 23:36
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Tva bra bildredigerare till WM ar PhotoGenics och Pocket Artist. Dessa ar dock mer "seriosa" men har olika filter etc. Jag rekommenderar dem.
Idag har jag konfigurerat upp Android med lite olika appar. Nagot som verkligen rekommenderas ar PowerAMP - en musikspelare med ett riktigt bra gransnitt och god funktionalitet.
Postad 02 november 2010 - 23:50
HTC HD2
-
HTC HD2
-
Rookie
-
2 inlägg
Tva bra bildredigerare till WM ar PhotoGenics och Pocket Artist. Dessa ar dock mer "seriosa" men har olika filter etc. Jag rekommenderar dem.
Idag har jag konfigurerat upp Android med lite olika appar. Nagot som verkligen rekommenderas ar PowerAMP - en musikspelare med ett riktigt bra gransnitt och god funktionalitet.
Tack så mycket! Ska försöka hitta det! Sen vidare med konfigurera till Android? Menar du samma som inlägget som är först i denna tråden då? Idag har jag WM 6.5, ska man först uppgradera till WM 7.0 och prova det? Försvinner det gamla som man lagt in om man konfigurerar? Många frågor men jättetacksam för all hjälp!
Postad 03 november 2010 - 03:24
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Windows Phone 7.0 är något helt annat än Windows Mobile 6.5
Det är nog inte helt omöjligt att pojkarna på XDA finular till det så att det i framtiden kommer gå att köra 7.0 på HD2 likt så man idag kör Android.
Att köra Android idag på HD2 går till så att man kör operativsystemet från ett minneskort. Windows ligger kvar i telefonens minne och hela den konfigurationen är således intakt - bara starta om telefonen så kör man Windows.
Jag vet att jag tjatar, men det är väldigt bra att se med egna ögon hur det kan se ut - sök efter filmer på Youtube.
Använd nyckelord såsom "HD2, Android/Froyo, HSPL/SSPL, Games" så kommer det finnas massor med filmer av personer som vill visa hur det går till och hur det ser ut.
Postad 03 november 2010 - 08:35
poory_whiteless
-
poory_whiteless
-
Rookie
-
1 inlägg
Fick följande svar från HTC:
Vi har börjat fått in rapporter.
Det du behöver göra för tillfället är:
Inställningar -> Datatjänster -> Tidsynkronisering -> Ticka ur allt.
Inställningar -> Meny -> Mer -> Personligt/Privat -> Telefon -> GSM & UMTS Tjänster -> Tidsynkronisering -> Hämta inställningar -> Ticka ur allt här.
Nu är det bara att ställa rätt klocka sen ska det funka.
Vi skickar vidare alla dessa fall till utvecklarna så dem kan undersöka det.
Med vänlig hälsning,
Adrian
HTC
Postad 04 november 2010 - 07:23
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Tycker att mobilsurf fungerar sådär, eftersom den saknar flashstöd. Den enda läsaren som verkar klara flash är skyfire. Men jag tycker det går segt.
Ser att de nya mobilerna (tex desire hd) har fullt flashstöd. Kan man även få det till hd2?
/Mange
Postad 04 november 2010 - 09:23
Unregisterede2d64838
-
Unregisterede2d64838
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Kör i Android så får du flash!
Förresten, mitt problem med att synka kontakter löste sig, helt plötsligt klarar exchange att synka kontaktakterna med gmail. Perfekt!
Postad 04 november 2010 - 10:06
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Ingen som sett nått om nån lyckas blåsa bort Win mobileskiten å lagt in Android? Kör android på min men jag vill inte ha win kvar (drar ju massa extra ström...)
Varför krångla med hspl å massa krux? Allt funkar ju klockrent å köra på senaste romen + Froyostone sense?
Vad menar du? Har du den senaste officiella romen från htc, och den fungerar med android? Låter ju förträffligt iså fall. Kan du förklara hur man går till väga? /Mange
Postad 04 november 2010 - 10:42
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Om man vill testa senaste officiella ROM:en. Kan man då göra såhär?
1. Installera officiella 1.66. från minneskortet (för att ersätta HSPL1.66 som jag nu har med SPL1.66)
2. Installera nya 3.14 via PC:n.
Vilken SPL kommer telefonen ha då? Kan man sedan om man ångrar sig installera HSPL 1.66 igen och köra custom ROMs igen eller är man fast i den officiella 3.14 då?
Mvh... /AudioSmurf
Postad 04 november 2010 - 11:27
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Vad menar du? Har du den senaste officiella romen från htc, och den fungerar med android? Låter ju förträffligt iså fall. Kan du förklara hur man går till väga?
/Mange
Ja jag har den senaste romen. Å det e bara köra över android på minneskortet å klicka på de två filenra som det berättas om längre bak i tråden.
Postad 04 november 2010 - 11:52
Unregisterede2d64838
-
Unregisterede2d64838
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Jag kör också med officiella romen från htc. Bara tanka hem en android-rom från xda, kopiera till minneskortet och köra. Lätt som en plätt!
Postad 04 november 2010 - 15:16
Unregisteredfc9b156f
-
Unregisteredfc9b156f
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Hej! Har precis köpt en HTC HD2 och undrar en del saker. Var kan man hitta något typ av program där man kan redigera sina bilder. Göra knasiga bilder m.m. av sina egna foto. Har två barn sidan om mig nu som studsar och hoppas och vill bara ha denna möjligheten. :-) Tacksam för snabbt svar!
Mvh //Mathias http://www.resco.net...c/photomanager/
Postad 04 november 2010 - 15:19
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Jag kör också med officiella romen från htc. Bara tanka hem en android-rom från xda, kopiera till minneskortet och köra. Lätt som en plätt!
Har du provat att ringa ett samtal i Android då? Risken finna att personen på andra sidan låter som en smurf i dina öron.
Postad 04 november 2010 - 16:00
Classes2000
-
Classes2000
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Fick följande svar från HTC:
Vi har börjat fått in rapporter. Det du behöver göra för tillfället är: Inställningar -> Datatjänster -> Tidsynkronisering -> Ticka ur allt. Inställningar -> Meny -> Mer -> Personligt/Privat -> Telefon -> GSM & UMTS Tjänster -> Tidsynkronisering -> Hämta inställningar -> Ticka ur allt här. Nu är det bara att ställa rätt klocka sen ska det funka. Vi skickar vidare alla dessa fall till utvecklarna så dem kan undersöka det.
Med vänlig hälsning,
Adrian
HTC
Skönt.. Höll på att bli tokig.. kan leva med att inte ha auto konfig på klockan... thanx
Postad 04 november 2010 - 16:57
Unregisterede2d64838
-
Unregisterede2d64838
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Har du provat att ringa ett samtal i Android då? Risken finna att personen på andra sidan låter som en smurf i dina öron.
Jajamän, har kört i ett par dagar nu i enbart "Android-mode" och det enda jag kan klaga på är att det går en del ström. Allt flyter på mycket bra, överraskande bra tycker jag. Känns likvärdig eller ibland rappare än tjejens desire.
Postad 04 november 2010 - 20:52
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har fatt ordning pa stromproblemet med Android och losningen jag anvande ar:
1. Starta om nallen.
2. Omedelbart efter omstart, starta Android.
3. Kolla stromforbrukningen med CurrentWidget. Om den ar t.ex 60 mAh i standbylage:
4. Starta om nallen igen och starta Android omedelbart.
5. Kolla igen med CurrentWidget.
I mitt fall fungerade detta, nu drar nallen 9-11 mAh i standbylage istallet for 57-65 mAh. Jag kor med HyperDroid Sense 1.1 med Hastarin r8. Minneskortet ar SanDisk microSDHC 32 GB Class 2 (men det skriver filer med ungefar Class 4-hastighet da jag forde musik till det igar).
Postad 04 november 2010 - 21:47
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Jag är trög när det gäller dessa saker (ärlig). Man laddar hem en andriod och lägger hela paketet på minneskortet? Alltså inte i en mapp. Sen gör man vad? Bara att starta programmet och sen går det av sig själv? Nu börjar det bli så enkelt att jag nog vågar mig på detta. Vilken android ska man lägga in? Länka gärna till ett ställe där man bara laddar ner det. Vad händer med alla kontakter etc man har i telefonen idag? Måste man lägga in alla på nytt, ett och ett? Hur stort minneskort rekomenderas? 8-16 gb? /Mange
Postad 04 november 2010 - 22:39
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Man laddar ner sin Android, packar upp mappen Android, placerar i roten pa minneskortet. Darefter tar man sin filhanterare och kor clrcad.exe foljt av haret.exe.
Darefter vantar man i 10-20 minuter sa Android skapar sin data.img-fil och da det ar klart ar det bara att tuta och kora.
En vag for kontakterna ar via Sprite Migrate - den losningen fungerar smidigt. Aven SMS och samtalshistorik fors over.
Sedan jag fann PowerAMP har jag borjat anvanda Android mer och mer. Jag gillar den spelaren skarpt.
Edit Jag kor HyperDroid Sense 1.1 med Hastarin r8 kerneln.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 04 november 2010 - 22:40.
Postad 05 november 2010 - 06:46
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Man laddar ner sin Android, packar upp mappen Android, placerar i roten pa minneskortet. Darefter tar man sin filhanterare och kor clrcad.exe foljt av haret.exe.
Darefter vantar man i 10-20 minuter sa Android skapar sin data.img-fil och da det ar klart ar det bara att tuta och kora.
En vag for kontakterna ar via Sprite Migrate - den losningen fungerar smidigt. Aven SMS och samtalshistorik fors over.
Sedan jag fann PowerAMP har jag borjat anvanda Android mer och mer. Jag gillar den spelaren skarpt.
Edit Jag kor HyperDroid Sense 1.1 med Hastarin r8 kerneln.
Tack AVR4000 Finns clrcad.exe och haret.exe i androidprogrammet, eller vad är de för program? Är det sen enkelt att skifta mellan winwows och android? Undrar hur mycket minne som krävs för android? Har bara 2 gb kort idag och det kanske blir för klent om jag ska lägga in android där också? /Magnus
Postad 05 november 2010 - 08:15
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
ja annars hade jag fixat me HSPL å sånt. Tror htc kom ut med uppdateringen bara för att vi som har android inte ska samma garantin. Fler som tror så på forumena som finns.
Postad 05 november 2010 - 10:47
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
ja annars hade jag fixat me HSPL å sånt. Tror htc kom ut med uppdateringen bara för att vi som har android inte ska samma garantin. Fler som tror så på forumena som finns.
Du kan inte fixa robotic voice "me HSPL å sånt" såvitt jag förstår. För skojs skull lade jag in den nya 3.14 stock ROM:en för att höra själv och precis som jag misstänkte får jag "robovoice" med den (jag använder Mattc Android build). Dety är enkelt att kolla om du har robovoice. Ring upp din telefon med hjälp av en annan telefon. Sen visslar du eller sjunger en ton i den andra luren samtidigt som du lyssnar i din Android-HD2:a. Har du robovoice hörs det tydligt att det blir en högre ton (ljusare pitch alltså) i Androidluren. Detta problem fick jag alltså när jag testade nya 3.14. Såvida inte nån med säkerhet vet en AndroidROM som lirar bra med Stock 3.14 utan robovoice blir det till att nedgradera igen Mvh... /AudioSmurf
Postad 05 november 2010 - 11:01
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Du kan inte fixa robotic voice "me HSPL å sånt" såvitt jag förstår.
För skojs skull lade jag in den nya 3.14 stock ROM:en för att höra själv och precis som jag misstänkte får jag "robovoice" med den (jag använder Mattc Android build).
Dety är enkelt att kolla om du har robovoice. Ring upp din telefon med hjälp av en annan telefon. Sen visslar du eller sjunger en ton i den andra luren samtidigt som du lyssnar i din Android-HD2:a. Har du robovoice hörs det tydligt att det blir en högre ton (ljusare pitch alltså) i Androidluren. Detta problem fick jag alltså när jag testade nya 3.14.
Såvida inte nån med säkerhet vet en AndroidROM som lirar bra med Stock 3.14 utan robovoice blir det till att nedgradera igen
Mvh... /AudioSmurf
Inge robot här inte ([BUILD][17.10.2010][FroyoStone Sense - V3.2][Kernel: linux_on_wince_htc 2.6.32.15])
Postad 05 november 2010 - 11:23
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Inge robot här inte ([BUILD][17.10.2010][FroyoStone Sense - V3.2][Kernel: linux_on_wince_htc 2.6.32.15])
Och du kör officiella Windows Mobile 3.14 ROM:en? /AudioSmurf
Redigerat av AudioSmurf, 05 november 2010 - 11:23.
Postad 05 november 2010 - 14:17
Unregisterede2d64838
-
Unregisterede2d64838
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Jag har denna androiden nu; [UPD][BUILD][04.11.10]|Mdeejay FroYo Sense Matted v. 1.2[kernel: hastarin R8]
Funkar bra, drar mer ström än en annan jag testade innan dock. Har inte testat att ringa o vissla i luren, men ringt en massa vanliga samtal och ingen har sagt nåt iallafall.
Kör med htcs 3.14-ROM.
Postad 05 november 2010 - 14:23
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Jag har denna androiden nu; [UPD][BUILD][04.11.10]|Mdeejay FroYo Sense Matted v. 1.2[kernel: hastarin R8]
Funkar bra, drar mer ström än en annan jag testade innan dock. Har inte testat att ringa o vissla i luren, men ringt en massa vanliga samtal och ingen har sagt nåt iallafall. Kör med htcs 3.14-ROM.
Fast det är ingen annan som skall säga nåt... det är du i sådana fall som skall tycka att de låter lite smurfiga, inte tvärtom  Om du hade haft problemet så borde du ha märkt det, så det var ju intressant... verkar alltså finnas vissa Android-builds som skulle kunna funka tillsammans med nya ROMen. Tack för svaren iallafall  /AudioSmurf
Postad 05 november 2010 - 14:52
Unregisterede2d64838
-
Unregisterede2d64838
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Haha, jasså, jamen då kan jag med säkerhet säga att smurfröst är det inte iallafall!
Postad 05 november 2010 - 15:10
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Och du kör officiella Windows Mobile 3.14 ROM:en?
/AudioSmurf
Japp
Postad 05 november 2010 - 16:48
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Tack AVR4000
Finns clrcad.exe och haret.exe i androidprogrammet, eller vad är de för program? Är det sen enkelt att skifta mellan winwows och android?
Undrar hur mycket minne som krävs för android? Har bara 2 gb kort idag och det kanske blir för klent om jag ska lägga in android där också?
/Magnus
Clrcad.exe och Haret.exe ligger i mappen Android som packas upp till minneskortets rot. Clrcad.exe anvands for att aktivera ljudstodet i Android och Haret.exe startar om nallen med det nya systemet. Clrcad.exe skall koras forst - det kommer dock att verka som att inget hander nar man kor den men det ar normalt. For start av Android pa ett elegant satt ar EBL (lankat av mig i tidigare inlagg) en utmarkt losning. Dock bor du ha ett storre minneskort an 2 GB. 16 GB rekommenderas - dock snabbare an Class 2. Jag har haft stora problem med tva st SanDisk 16 GB Class 2-kort, dock fungerar mitt "Class 2" 32 GB SanDisk utmarkt. Dock har jag sett tester som indikerar att det kortet ar snabbare an Class 2-standard, bl.a ar skrivning till det (fran Windows Vista) ungefar dubbelt sa snabbt som Class 2 normalt medger. Jag antar att det ar darfor det fungerar bra. Android kommer att lagga upp en data.img-fil pa minneskortet som ar 512-1024 MB stor. Nar det galler ljudkvalitet i Android for telefonsamtal upplever jag att ljudet ar hogt och volymkontrollen inte riktigt bra. Det problemet ar dock generellt rapporterat och har inget med robovoice att gora. Det ar ett annat problem.
Postad 05 november 2010 - 17:07
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Clrcad.exe och Haret.exe ligger i mappen Android som packas upp till minneskortets rot. Clrcad.exe anvands for att aktivera ljudstodet i Android och Haret.exe startar om nallen med det nya systemet.
Clrcad.exe skall koras forst - det kommer dock att verka som att inget hander nar man kor den men det ar normalt.
For start av Android pa ett elegant satt ar EBL (lankat av mig i tidigare inlagg) en utmarkt losning.
Dock bor du ha ett storre minneskort an 2 GB. 16 GB rekommenderas - dock snabbare an Class 2. Jag har haft stora problem med tva st SanDisk 16 GB Class 2-kort, dock fungerar mitt "Class 2" 32 GB SanDisk utmarkt. Dock har jag sett tester som indikerar att det kortet ar snabbare an Class 2-standard, bl.a ar skrivning till det (fran Windows Vista) ungefar dubbelt sa snabbt som Class 2 normalt medger. Jag antar att det ar darfor det fungerar bra.
Android kommer att lagga upp en data.img-fil pa minneskortet som ar 512-1024 MB stor.
Nar det galler ljudkvalitet i Android for telefonsamtal upplever jag att ljudet ar hogt och volymkontrollen inte riktigt bra. Det problemet ar dock generellt rapporterat och har inget med robovoice att gora. Det ar ett annat problem.
Du är väldigt hjälpsam, stor cred för det... Ok får inhandla nytt minneskort. Vilken klass är bäst? Sen när man installerat android hur väljer man då att köra det? Poppar det upp en fråga när man startar nallen? Men allt som har med själva telefonen att göra, windows o allt det där ligger väl kvar antar jag. Kontakter och annat försvinner väl inte? http://www.webhallen...gital_card_16gb[/url] Duger detta kort? /Mange
Redigerat av magnus76, 05 november 2010 - 18:15.
Postad 05 november 2010 - 19:33
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Kop ett Class 4 eller 6 minneskort.
Android startas med Haret.exe men det gar att installera EBL som underlattar - har som sagt lankat det programmet for nagra inlagg sedan.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|