* Officiell tråd iPhone 4 *
5170 svar till detta ämne
Postad 30 juli 2010 - 22:22
Wizeguy
-
Wizeguy
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
när man inte trodde att man inte kunde bli mer "happy" ...så hitta ja tillslut åt "pang-pang"spelet (free även) på App store där man får testa på Gyrostyrningen...Rekommenderas fett...
Först nu märker jag hur slut batteriet var på min gamla 3g ,mega skillnad .
Postad 30 juli 2010 - 22:27
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Vet inte om det nämnt tidigare.. men det går nu att beställa gratis fodralen i Sverige. Lite synd att man inte kunde välja färg på bumpers .. svart på svart känns inte så snyggt Men har iaf gjort en beställning
Oj men vilket ska man välja, fanns ju en hel del olika... Funderar på incase snap case genomskinligt. Eller Belkin shield micra genomskinligt. De är ju snar lika, vad tänker ni andra ta?
Redigerat av Unregistered24235, 30 juli 2010 - 22:41.
Postad 30 juli 2010 - 22:46
Ridderlind
-
Ridderlind
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Min lur verkar även lida av "Antennproblemet", när jag håller dödsgreppet sjunker den sakta med 3 bars. Men det positiva är att hastigheten i stort sett förblir densamma. Ska ta och prova det här i lite olika miljöer för att se ifall det verkligen är något man lider av.
Första iPhånen och jag ångrar inte en sekund att jag byte upp mig från android!
Postad 30 juli 2010 - 22:56
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Hjälp mig! Jag har beslutsångest gällande vilket abb som är lämpligast. Jag har räknat ut att Halebop är det som skulle bli billigast (samt kortast bindningstid), men det känns lite shady av någon anledning. Det verkar inte som om speciellt många väljer Halebop/Telia? Vet ni något som inte jag vet? 
Telia är det inget fel på, men jag är lite skeptisk till halebop. De prioriteras längst ner av alla abonnenter i telia-nätet då de köper överkapacitet, så kan det bli problem att komma fram när det är mycket trafik i närområdet.
Postad 30 juli 2010 - 22:57
matte723
-
matte723
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Vet inte men jag tycker att jag får exakt samma signalproblem med min 3gs som beskrivs här innan. Tar jag telefonen i vänster hand och håller den hårt med vänster hörn inne i handflatan som bilden innan visar, så försvinner nästan hela min signal helt eller endast ett sträck. Men släpper jag det och håller den typ liggandes så har jag 3 - 4 sträck. Har provat massor med gånger nu och det blir likadant varje gång. Så jag tror inte det är något unikt. Har visserligen inte provat med 4an efterssom jag köadw i morse i en timma i onödan till en värdelös felia butik
Postad 30 juli 2010 - 23:03
Unregistered7645904d
-
Unregistered7645904d
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Haha, nu har jag läst div inlägg om att folk fått domningar i handen efter att ha använt telefonen kanske inte är så bra att ha direktkontakt med en antenn
Kommer ihåg att i manualen till min gamla Motorola Microtac så stog det att man absolut inte fick använda telefonen om antennen hade blivit skadad
Ni som redan köpt en lur kommer nog att bli grillade 
Det var faktiskt en av de första tankarna jag hade när jag läste om hela den här antennkalabaliken som uppstått. Är det inte så att ju dåligare sändning en mobil har, ju hårdare får den arbeta för att bibehålla så bra sändningsnivå som möjlig? Borde inte då också en telefon som symptomatiskt har lättare för att få dålig sändning ha en större benägenhet att jobba på max effekt och därmed också stråla mer? Att antennen också har direktkontakt borde väl ytterligare öka den strålning som måste passera genom kroppen?
Redigerat av Unregistered7645904d, 30 juli 2010 - 23:34.
Postad 30 juli 2010 - 23:40
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Alltså att returnera mobilen är bara dumt. Apple känner till problemet och har blivit stämda av några stater i USA så dom jobbar garanterat för fullt på att åtgärda problemet. Förr eller senare kommer dom att lösa det, och om det är så illa att de måste ha ett utbytesprogram så kommer de att erbjuda det även om du köpte den på releasedagen eller 2 månader efter.
Jag beställde min tidigare idag och hoppas på att få den om några dagar. Jag är vänsterhänt kan tilläggas.
Detta är inget bra råd. Är det minsta fel på telefonen ska man påpeka detta och returnera direkt. Tro för guds skull inte att det är några ingenjörer eller kodknackare där borta som jobbar intensivt med detta. Dom har absolut inget att säga till om i sådana här ärenden. Det är ren business. Överhuvudena kollar på siffrorna och hur det faktiskt ser ut. 0.055% ringer och klagar på dålig mottagning. 0.xxx% returnerar sin telefon. etc. Finns ingen som gör en call back med så många nöjda kunder. Fullt möjligt att man gör en rev senare a la bytt leverantör av art.no 123-xx. Tryck inte ner huvudet i sanden och vänta på en lösning, det kommer ingen.
Postad 30 juli 2010 - 23:42
pogue mahone
-
pogue mahone
-
Rookie
-
7 inlägg
Telia är det inget fel på, men jag är lite skeptisk till halebop. De prioriteras längst ner av alla abonnenter i telia-nätet då de köper överkapacitet, så kan det bli problem att komma fram när det är mycket trafik i närområdet.
Tack för tipset! Hade ingen aning om att sådant fanns. Är det ett problem man får dagligen? Klart värt några hundralappar till om det är vad som krävs för att komma fram..
Postad 30 juli 2010 - 23:44
Johaaan
-
Johaaan
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Tjena, sitter med en 16gb nu  fett nice, min första iphone och så  tänkte på en sak.. måste man köpa ringsignalen från itunes? ;o vilket skämt?
Postad 30 juli 2010 - 23:45
Crosster
-
Crosster
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Kan också säga att jag har problem med täckningen. Jag köpte min telefon hos 3 och ska göra en nr flytt från mitt kontantkort till det nya abonnemanget så just nu går jag omkring med 2 telefoner den andra är en Nokia 6500 slide. Man märker verkligen skillnad i täckning, bor i göteborg och ibland när jag tar upp telefonen i fickan har jag ingen täckning alls medans nokian har fullt. När jag kommer till ett område där jag har 3 av 4 staplar täckning på nokian, lever iphonen ett eget liv och går upp och ner i staplar men ligger oftast på 2 staplar. Det är väldigt sällan jag har fullt i täckning när jag har telefonen på mig eller håller i den, ligger den på bordet kan jag ha fullt. Jag kan som mest få iphonen att gå ner till 3 staplar när jag har full teckning genom att "hålla den fel"
Jag har inte testat att ringa med iphonen än så om kvaliten på samtalen är sämre kan jag inte svara på än.
Postad 30 juli 2010 - 23:59
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1 019 inlägg
tyckte samtals kvaliten va mycket bra stod ute i den här stormen och hade inga problem att höra vad polaren sa
och han hördes "nära" klart o bra, och jag har haft nokia innan eller har den kvar än som är bäst på samtal, så det blir fulla påäng till ip4 i den punkten från mig.
testade kameran lite snabbt, den är tyvärr mycket ja mycket sämre än N97an's 5megapixlare. det va lite surt men det hade jag på känn. fortsättning följer,,,,,,,
Postad 31 juli 2010 - 00:15
Crosster
-
Crosster
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Någon som vet hur man filmar i 720p? gör den det automatiskt? hittar inga inställningar.
Postad 31 juli 2010 - 00:26
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
tyckte samtals kvaliten va mycket bra stod ute i den här stormen och hade inga problem att höra vad polaren sa och han hördes "nära" klart o bra, och jag har haft nokia innan eller har den kvar än som är bäst på samtal, så det blir fulla påäng till ip4 i den punkten från mig. testade kameran lite snabbt, den är tyvärr mycket ja mycket sämre än N97an's 5megapixlare. det va lite surt men det hade jag på känn. fortsättning följer,,,,,,,
Udda att kameran är sämre än N97, när den knäcker de flesta 8 Mp mobilkameror på marknaden!!!???
Postad 31 juli 2010 - 00:29
Unregistered34d5a884
-
Unregistered34d5a884
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Tack för tipset! Hade ingen aning om att sådant fanns. Är det ett problem man får dagligen? Klart värt några hundralappar till om det är vad som krävs för att komma fram.. 
Jag har haft Halebop i många år och tycker att det funkar bra. Det som kan hända ibland är att samtalen bryts ganska snabbt efter att man har börjat prata. Vet inte om det har med Halebop eller mobilerna att göra, men det är ju möjligt att det uppstår i samband med någon form av överbelastning. Det händer dock inte dagligen, utan någon gång ibland. Det har hänt någon gång att man inte kommit fram, förmodligen vid sådana där överbelastningar, men det är ytterst sällan. Kommer inte ihåg när jag upplevt nåt sånt sist, så längesen är det.
Redigerat av Unregistered34d5a884, 31 juli 2010 - 00:33.
Postad 31 juli 2010 - 00:37
Unregistered34d5a884
-
Unregistered34d5a884
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Tjena, sitter med en 16gb nu fett nice, min första iphone och så tänkte på en sak.. måste man köpa ringsignalen från itunes? ;o vilket skämt?
Nej, det finns appar som visar hur du gör för att lägga in dina egna mp3-låtar och klippa till dem. Är lite struligt och trixigt, men det funkar. Kolla tex efter en app som heter "ringtones".
Redigerat av Unregistered34d5a884, 31 juli 2010 - 01:00.
Postad 31 juli 2010 - 00:42
Unregisteredea6526e9
-
Unregisteredea6526e9
-
Användare
-
-
120 inlägg
Det var faktiskt en av de första tankarna jag hade när jag läste om hela den här antennkalabaliken som uppstått. Är det inte så att ju dåligare sändning en mobil har, ju hårdare får den arbeta för att bibehålla så bra sändningsnivå som möjlig? Borde inte då också en telefon som symptomatiskt har lättare för att få dålig sändning ha en större benägenhet att jobba på max effekt och därmed också stråla mer? Att antennen också har direktkontakt borde väl ytterligare öka den strålning som måste passera genom kroppen?
Det stämmer. Speciellt med CDMA baserad sändningsteknik (som vi har 3G näten) så är det extremt viktigt att luren sänder med exakt rätt signalstyrka. Annars drunknar signalen i tjattret från alla andra lurar som snackar med basen samtidigt. Basen talar hela tiden om för modemet i luren om den skall gå upp eller ner i styrka. Fast i iPhone4 fallet är det nog mest mottagning som påverkas snarare än sändningen. Det jag har läst är att håller man med ett finger över skarven mellan antennerna så sjunker signalstyrkan med 24dB. Det skall motsvara att om du har 4 pinnar eller färre utan finger, så skall den rasa ned till noll pinnar med finger. Även om känsligheten är större i modemet än i tidigare iPhone generationer så är den inte tillräckligt för att kompensera den knäppa antennkonstruktionen. Men sådant får man väl stå ut med om man väljer design före funktion.
Postad 31 juli 2010 - 01:15
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Nä, de0finitivt inte. Det kan vara så att man aldrig märker av det, men möjligheten finns där och det räcker för mig. Dock är det fortfarande nätet med sveriges bästa täckning(oavsett vad 3 säger) så jag tror att halebop ändå slår dom flesta.
Postad 31 juli 2010 - 02:22
metro
-
metro
-
Rookie
-
3 inlägg
Beställde en Iphone 4 från Tele2.se med Snackis 19öre/min+surf.
Fick orderbekräftelsen omgående natten till fredagen vid 3 tiden när jag beställde.
Men inte hört något ang. leveranstider.
Någon som ringt och hört eller vet något kring detta?
Tack på förhand.
Redigerat av metro, 31 juli 2010 - 02:26.
Postad 31 juli 2010 - 06:55
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Tjena, sitter med en 16gb nu fett nice, min första iphone och så tänkte på en sak.. måste man köpa ringsignalen från itunes? ;o vilket skämt?
Nej, det finns appar som visar hur du gör för att lägga in dina egna mp3-låtar och klippa till dem. Är lite struligt och trixigt, men det funkar. Kolla tex efter en app som heter "ringtones".
Annars kan man göra egna i iTunes. Väldigt smidigt. http://www.iphoneinf...-pa-din-iphone/
Postad 31 juli 2010 - 07:29
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
Annars kan man göra egna i iTunes. Väldigt smidigt. http://www.iphoneinf...-pa-din-iphone/
Lr så surfar man in på audioko.net och fixar den därigenom. Riktigt smidigt!
Postad 31 juli 2010 - 07:44
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Hahah, fel-letaren nu var DET också fel. Faktiskt så är den inte speciellt stor, och dessutom är den ganska tunn och lätt. Det är en av de minsta och lättaste laddare jag set iallafall.
Blev faktiskt förvånad över hur liten trafon är till iPhone jämfört med alla andra jag har sett. Äntligen slipper man de värdelösa vinklade kontakterna!
Postad 31 juli 2010 - 07:55
galaxie
-
galaxie
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har aldrig haft krångel men halebop har haft det sen 2002. Jag bor på landet, och täckningen är lika som telia, fast jag tycker halebop har bättre priser som passar mig.. Så skeptisk tycker ja inte du behöver vara...
Postad 31 juli 2010 - 08:20
Pedant städtant
-
Pedant städtant
-
Användare
-
-
206 inlägg
Hahah, fel-letaren nu var DET också fel. Faktiskt så är den inte speciellt stor, och dessutom är den ganska tunn och lätt. Det är en av de minsta och lättaste laddare jag set iallafall.
Ser mig en sömdertrampad trafo i väggen efter att min 2-åring har tränat klättring
Postad 31 juli 2010 - 08:31
galaxie
-
galaxie
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag är ny här på forumet.. och ja har skaffat mej min första iphone, så nu undrar jag hur man får in nummren till iphonen från mitt gamla kort. För om jag fatta det rätt så är de väl microsim i iphone..
Postad 31 juli 2010 - 08:34
petruso
-
petruso
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Beställde en Iphone 4 från Tele2.se med Snackis 19öre/min+surf.
Fick orderbekräftelsen omgående natten till fredagen vid 3 tiden när jag beställde.
Men inte hört något ang. leveranstider.
Någon som ringt och hört eller vet något kring detta?
Tack på förhand.
Likadant för min del...?? ungefär 03:05, beställning av 32gb iphone4 +kompisSurf, Orderbekräftelse omgående. Inget mer sen dess
Postad 31 juli 2010 - 08:39
petruso
-
petruso
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Lr så surfar man in på audioko.net och fixar den därigenom. Riktigt smidigt! http://audiko.net/
Redigerat av petruso, 31 juli 2010 - 08:49.
Postad 31 juli 2010 - 09:19
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Snart så,,,nu har jag klippt till kortet,,för hand med sax utan nån mall, det va inga problerm.
Hur fan gjorde du då?! Skulle du kunna posta en bild på simkortet? mvh
Postad 31 juli 2010 - 09:41
jyothi
-
jyothi
-
Rookie
-
2 inlägg
hej! har nu hört rykten om att tele2 iphonen ska vara olåst, kan någon bekräfta detta? tycker att telenors abonnemang är för dyra med iphone men funderar att köpa en från tele2 och använda mitt gamla telnorabonnmag som jag har massa bindningstid på
Postad 31 juli 2010 - 09:42
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
hej! har nu hört rykten om att tele2 iphonen ska vara olåst, kan någon bekräfta detta? tycker att telenors abonnemang är för dyra med iphone men funderar att köpa en från tele2 och använda mitt gamla telnorabonnmag som jag har massa bindningstid på
Enligt Phonehouse så säljs inga olåsta abonnemang.
Postad 31 juli 2010 - 09:45
jyothi
-
jyothi
-
Rookie
-
2 inlägg
http://www.blocket.s...3...m?ca=15&w=3jo jag vet men de kan ju inte öppna o kolla precis så det jag undrar är om nån öppnat och testat nån annan op i telefonen-
Postad 31 juli 2010 - 10:23
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2 834 inlägg
Någon som hittar något om Surf i Telenor's Abb Pott 299kr...? För det är det som gör att man drar sig åt Telenor, obegränsat  Inga skit strypningar!
Redigerat av Timpolanen, 31 juli 2010 - 10:23.
Postad 31 juli 2010 - 10:31
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1 239 inlägg
Någon som hittar något om Surf i Telenor's Abb Pott 299kr...? För det är det som gör att man drar sig åt Telenor, obegränsat Inga skit strypningar!
Verkar som att fri surf ingår i vilket abonnemang du än väljer. http://www.telenor.s...n=e1s1#T21642_2
Postad 31 juli 2010 - 10:37
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2 834 inlägg
Verkar som att fri surf ingår i vilket abonnemang du än väljer.
http://www.telenor.s...n=e1s1#T21642_2
Ahhh! Misstänkte det! Kollade bara under abonnemang, Pott 299kr där stod det inget om surf
Postad 31 juli 2010 - 10:50
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Nejdå.. Här går det att fixa gratis..Edit: sen för du in dom med itunes i luren
Redigerat av Majorglenn, 31 juli 2010 - 10:51.
Postad 31 juli 2010 - 11:10
pogue mahone
-
pogue mahone
-
Rookie
-
7 inlägg
Nä, de0finitivt inte. Det kan vara så att man aldrig märker av det, men möjligheten finns där och det räcker för mig. Dock är det fortfarande nätet med sveriges bästa täckning(oavsett vad 3 säger) så jag tror att halebop ändå slår dom flesta.
Jag förstår vad du menar. Ingen gillar att vara tvåa.. Men jag mår fysiskt dåligt av bindningstider (jag kommer aldrig att gifta mig!!) så det kanske blir Halebop pga av kortast bindningstid. Vi får se, tack iaf!
Postad 31 juli 2010 - 11:15
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Har själv en Touch HD och jag är grymt besviken på hur dålig support det är på dessa lurar från HTC. Ja man kan inte ens uppgradera till Windows mobile 6.5 och programmen och utbudet känns väldigt enkla i jämförelse med Iphones. Min nästa lur blir en Apple, fast jag vet inte om man ska köpa en Iphone 4 eller vänta tills nästa modell, men den lär väl inte komma förrän 1,5 år.
Apple kommer antagligen att presentera en ny variant av mobil i Juni nästa år, precis som de gjort hittills, min tippning är att det kommer att göra som efter 3G:n, de släpper typ iphone 4S eller liknande och då låser de upp a4:an och klockar upp den till 1GHz som på ipaden och förhoppningsvis stöder den LTE och har en ny sensor t ex RFID. Jag brukar inte köpa nya modeller varje år, men har nästa LTE och RFID så köper jag min på dag 1.
Postad 31 juli 2010 - 11:44
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2 834 inlägg
Ska nog beställa en iPhone 4 32GB med Telenor Pott 299kr nu  1lax för dubbla minnet är inte helt fel  Totalt 549kr/mån, 29öre/min är ju mer en halva emot Tele2's, sedan frisurf! Hur är Telenors teckning emot Tele2...?
Postad 31 juli 2010 - 11:50
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
skulle vara skönt att bara binda sig i 12månader.
Postad 31 juli 2010 - 12:00
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Ska nog beställa en iPhone 4 32GB med Telenor Pott 299kr nu 1lax för dubbla minnet är inte helt fel 
Totalt 549kr/mån, 29öre/min är ju mer en halva emot Tele2's, sedan frisurf!
Hur är Telenors teckning emot Tele2...?
Bwehöver du mer än 10GB per månad? Om inte så är ju tre överlägset billigast, 10GB och 10mbit/s för 299:- per månad +495:- vid leverans så har du en 32GB iPhone4. Det som tillkommer utöver de 299:- är samtal och SMS 39öre/minut-SMS. Bra deal tycker jag. Man betalar alltså totalt ca 7700:- under två år + samtalen och SMS:en, inte mycket mer än vad telefonen kostar att köpa utan abb, dvs man får surf etc på köpet. Hade dock hellre valt Telia men de har ju för hårda begränsningar än så länge...
Postad 31 juli 2010 - 13:34
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2 834 inlägg
Bwehöver du mer än 10GB per månad? Om inte så är ju tre överlägset billigast, 10GB och 10mbit/s för 299:- per månad +495:- vid leverans så har du en 32GB iPhone4. Det som tillkommer utöver de 299:- är samtal och SMS 39öre/minut-SMS. Bra deal tycker jag. Man betalar alltså totalt ca 7700:- under två år + samtalen och SMS:en, inte mycket mer än vad telefonen kostar att köpa utan abb, dvs man får surf etc på köpet.
Hade dock hellre valt Telia men de har ju för hårda begränsningar än så länge...
Jag har ingen aning hur mycket surf det går eftersom jag aldrig surfat på mobil förut. Men kan tänka mig att jag kommer surfa en hel del. Såg det abbet nu hos tre, tänkte dett är ju bra! Men trodde man fick ringa för 299kr  Då blir ju Telenor billigare då man betalar 250kr/mån för mobilen. Men är skeptisk till Tre av någon anledning... Iphone 4 32GB: Telenor 6000kr (250krx24) Pott 299kr - Att ringa för Fri-surf obeg 0:29 kr/min Start- 500 SMS Totalt: 13 176kr Tre 7676kr (299x24+500kr) Pott - 0kr att ringa för Fri-Surf 10GB/mån 0:39 kr/min Start- 0 SMS Totalt: 14 852kr (Ringer,SMS= 7176kr) Tele2 3840kr (160x24) Pott - 369kr Att ringa för Fri-Surf 5GB/mån 0:69 kr/min Start 0 SMS (Gratis till Tele2) Totalt: 12 696kr
Postad 31 juli 2010 - 14:08
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Själv så ringer jag och SMS:ar under 50:- per månad så potten för det har ingen betydelse...
Postad 31 juli 2010 - 14:16
OnkelKostja
-
OnkelKostja
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Tycker det är knasigt att man inte kan köpa 32gb med telenors 699kr abonnemang, dvs "obegränsade" samtal och sms/mms och surf. Iofs så räcker 16 för mig, blir spotify så musik lär inte ta nått.
Men ändå så vill jag gärna ha 32gb
Andra operatörer är inte aktuellt eftersom telenor har bäst teckning just där jag befinner mig oftast.
Jag ringer och sms'ar för minst 3000 kr per månad så "pott"-abonnemang osv är ingenting för mig.
Postad 31 juli 2010 - 14:19
task force 141
-
task force 141
-
Rookie
-
2 inlägg
går att köpa för 6000 kr ca på katshing.se
Redigerat av task force 141, 31 juli 2010 - 14:19.
Postad 31 juli 2010 - 14:31
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1 019 inlägg
Enligt Phonehouse så säljs inga olåsta abonnemang.
Har inte testat med mitt telenor, men dom sa åtminståne att det skulle va låst med tele2 på phone house, 1år
Redigerat av passan1, 31 juli 2010 - 14:32.
Postad 31 juli 2010 - 14:31
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 978 inlägg
går att köpa för 6000 kr ca på katshing.se 
telia låsta  hur svårt ska det vara att köpa en telefon olåst och utan abbonemang?? för dessa pengar borde luren definitivt inte ha några sådana begränsningar!
Postad 31 juli 2010 - 14:37
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
telia låsta hur svårt ska det vara att köpa en telefon olåst och utan abbonemang?? för dessa pengar borde luren definitivt inte ha några sådana begränsningar!
Det lite märkliga är också att Apple store i Danmark & Norge säljer IP4 olåst men inte i Sverige, åtminstone inte i dagsläget men det kanske blir ändring på detta. Återstår att se.
Postad 31 juli 2010 - 14:46
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1 019 inlägg
Hur fan gjorde du då?!
Skulle du kunna posta en bild på simkortet?
mvh
det finns bilder på nätet, har ingen skrivare, annars kan man göra det lite lättare för sig och skriva ut en mall. sök på (klippa sim till mickro sim) Jäklar va solid luren känns riktigt fin kvalitets kännsla, och skärmen är hal riktigt glatt yta, lätt att pilla på. har inte satt på mitt skärm skydd, bara case't. laddar adaptern är lite större än en vanlig rak stickkontakt, lite surt att behöva flytta på usb kabeln över natten, ja det blir väl att köpa en till då. det finns , eller fanns olåsta, men dom flesta hade abb i första vändan. enligt en kille på Telenor.
Redigerat av passan1, 31 juli 2010 - 14:49.
Postad 31 juli 2010 - 15:13
MrYamakasi
-
MrYamakasi
-
Användare
-
-
117 inlägg
Är det sant man kan köpa den kontant hos tre och låsa upp den direkt för 300:- extra?
För i så fall har man ju en olåst direkt!!
32 GB kontant hos tre kostar ca 7200:-. Lägger man till tre hundra kan man tydligen låsa upp den direkt (Enligt Macworld). Alltså har man en fin svenskköpt och olåst iPhone 4 32GB för 7500:-
Perfekt! Eller har jag missat något?
Redigerat av MrYamakasi, 31 juli 2010 - 15:17.
Postad 31 juli 2010 - 15:18
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Är det sant man kan köpa den kontant hos tre och låsa upp den direkt för 300:- extra? För i så fall har man ju en olåst direkt!!
Japp, det är sant. Kör hårt
Postad 31 juli 2010 - 15:18
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1 019 inlägg
Finns den nån här som har kört Tomtom scandinavien navigation, är den värd att köpa?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|