* Officiell tråd - HTC Desire *
3018 svar till detta ämne
Postad 20 augusti 2010 - 08:46
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
Tack tack, det får man testa i helgen.
Nån som har ett bra tips på alarmprogram? "Väckarklocka" alltså Det inbyggda är ju egentligen hyfsat, men om jag råkar sänka ljudet i min GPS så sänker den "larmljud" och glömmer man då höja det innan man stänger av så försover man sig automatiskt nästa dag Så jag tar gärna nåt tips där man har fler inställningar än standardprogrammet
Jag har testat ett par olika, fastnade för den här
Postad 20 augusti 2010 - 09:26
Warbird
-
Warbird
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Känner någon till en videospelare som klarar av av hålla reda på var i filmen man är när man tar en paus?
Jag har mycket "små-breaks" och då brukar jag titta på 10min film, men det blir ganska jobbigt att behöva leta sig fram varje gång till där man befann sig?
Tacksam för hjälp, det finns ju några olika att prova... :-)
Postad 20 augusti 2010 - 10:22
dexpler
-
dexpler
-
Användare
-
-
109 inlägg
Känner någon till en videospelare som klarar av av hålla reda på var i filmen man är när man tar en paus?
Testa RockPlayer eller mVideoPlayer. RockPlayer klarar dessutom xvid/divx.
Postad 20 augusti 2010 - 11:07
Warbird
-
Warbird
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Testa RockPlayer eller mVideoPlayer. RockPlayer klarar dessutom xvid/divx.
Tackar! Rockplayer fixade det, ska prova mVP i em.
Postad 20 augusti 2010 - 11:12
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Är det bara jag som kan inte spela upp sina egna HD inspelningarna? Bilden hackar som i h----te.
Postad 20 augusti 2010 - 17:02
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Är det bara jag som kan inte spela upp sina egna HD inspelningarna? Bilden hackar som i h----te.
Nä,samma här! Hänger ihop med hur snabbt ditt SDkort är!
Postad 20 augusti 2010 - 17:11
gogii
-
gogii
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har testat ett par olika, fastnade för den här
Tack för hjälpen. Det var riktigt bra program och jäkligt enkelt att använda.
Postad 20 augusti 2010 - 17:39
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Nä,samma här! Hänger ihop med hur snabbt ditt SDkort är!
Misstänkte det. Då får man uppgradera kanske.
Postad 20 augusti 2010 - 17:47
gogii
-
gogii
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Misstänkte det. Då får man uppgradera kanske.
Menar ni att det hackar direkt i telefonen när man spelar upp klippet?
Postad 20 augusti 2010 - 17:54
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Menar ni att det hackar direkt i telefonen när man spelar upp klippet?
Ja
Postad 21 augusti 2010 - 09:06
Unregisteredb35733ed
-
Unregisteredb35733ed
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Alla tjatar om att de vill köpa appar och köper simkort från utlandet osv.
Jag tipsade om en länk tidigare i forumet, där jag köpt mina appar sedan en lång tid tillbaka.
Redigerat av Unregisteredb35733ed, 21 augusti 2010 - 09:07.
Postad 21 augusti 2010 - 10:05
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Alla tjatar om att de vill köpa appar och köper simkort från utlandet osv. Jag tipsade om en länk tidigare i forumet, där jag köpt mina appar sedan en lång tid tillbaka.
De alternativa marketplace jag testat har inte i närheten lika många appz som market, dessutom har det strulat en del med att hålla appz uppdaterade. Så för mig utgör de faktiskt inte ett alternativ än.
Postad 21 augusti 2010 - 10:11
aslsthlm
-
aslsthlm
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
De alternativa marketplace jag testat har inte i närheten lika många appz som market, dessutom har det strulat en del med att hålla appz uppdaterade. Så för mig utgör de faktiskt inte ett alternativ än.
Roota telefonen, så är det inga problem
Postad 21 augusti 2010 - 10:54
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Roota telefonen, så är det inga problem
Min legend är rootad, men inget jag skulle rekommendera alla att göra, vet inte hur det är på desire men på legenden var det ganska omständigt och det skadar inte med en del datorvana, taskigt om nån står med en lur som inte funkar. Men ett helt klart bättre alternativ för att få betalappz
Postad 21 augusti 2010 - 12:50
gogii
-
gogii
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Nån som har rootat sin Desire och kan tala om för mig hur?
Postad 21 augusti 2010 - 13:02
aslsthlm
-
aslsthlm
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Väldigt lätt telefon att roota, kolla in www.xda-developers.com, där kan du söka och läsa på lite hur man gör.
Postad 21 augusti 2010 - 13:06
aslsthlm
-
aslsthlm
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Min legend är rootad, men inget jag skulle rekommendera alla att göra, vet inte hur det är på desire men på legenden var det ganska omständigt och det skadar inte med en del datorvana, taskigt om nån står med en lur som inte funkar. Men ett helt klart bättre alternativ för att få betalappz
Håller med, försök dig inte på det, om du inte är säker på att klara det, rekomenderar att man läser på noga innan man försöker..
Postad 21 augusti 2010 - 13:15
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Fungerar inte Universal Androot även på Desire?: http://software2tech...versal-androot/Lätt som en plätt om man följer instruktionerna, fungerade ypperligt på min X10a, glöm inte att uppdatera uppgifterna på http://checkout.google.com för betalningen via Market.
Postad 21 augusti 2010 - 18:25
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Rootade min från http://unrevoked.comEnkelt och bra!
Postad 22 augusti 2010 - 02:24
Unregisteredb35733ed
-
Unregisteredb35733ed
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Fungerar klockrent med uppdateringar osv... Fast det beror väl på hur man fixar att hantera sin telefon.
Postad 22 augusti 2010 - 07:38
Unregistered0bc72c04
-
Unregistered0bc72c04
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Vet inte hur många veckor/månader sedan jag beställde men jag har iaf inte sett röken av dem ännu. Jag köpte amerikanskt AT&T och engelskt T-Mobile på ebay istället, kostade ca 10kr st inkl frakt och tog en vecka att få hem. Har använt AT&T på market och det funkar bra.
Har du någon länk till säljaren på AT&T kortet och är dem laddade så att man kan köra med den direkt eller måste man köpa till efterhand? Vart isånna fall? Mvh
Postad 22 augusti 2010 - 09:56
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Fungerar klockrent med uppdateringar osv... Fast det beror väl på hur man fixar att hantera sin telefon.
Det är ju det som är finessen med market man behöver inte hålla på, man går in på market en gång om dagen eller så och då får man reda på alla uppdateringar som finns. Att behöva hålla koll på flera ställen samtidigt är inget alternativ, plus att tex slidme har väldigt dåligt utbud.
Postad 22 augusti 2010 - 11:32
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Har du någon länk till säljaren på AT&T kortet och är dem laddade så att man kan köra med den direkt eller måste man köpa till efterhand? Vart isånna fall?
Säljaren har inga auktioner just nu men det finns massor med SIM kort om du söker. Jag vet inte om mitt går att ringa med, har aldrig provat o kommer nog inte att göra heller, ville ju bara ha det för att komma åt market. Rubriken som säljaren satt på mitt kort var "NEW AT&T 3G Sim Card 64K Prepaid" och det ser likadant ut som kortet i denna auktionen. Fast i den annonsen står det unactivated, vet inte om det ger några problem jämfört med mitt. Det är ju det som är finessen med market man behöver inte hålla på, man går in på market en gång om dagen eller så och då får man reda på alla uppdateringar som finns. Att behöva hålla koll på flera ställen samtidigt är inget alternativ, plus att tex slidme har väldigt dåligt utbud.
Man behöver ju inte ens gå in på market, telefonen säger själv till när det kommer uppdateringar och med 2.2 kan man ju även kryssa i på respektive app att automatiskt ta ner uppdateringarna.
Postad 23 augusti 2010 - 17:49
kimse944
-
kimse944
-
Rookie
-
5 inlägg
jag har haft min desire i några månader nu och har fått repor/skit på kameraskyddet som jag inte får bort. Det blir tyvärr väldigt suddiga bilder och jag undrar nu om det finns någon vätska som fixar skit och lite repor eller är det bara att köpa nytt skal?
Redigerat av kimse944, 23 augusti 2010 - 17:49.
Postad 24 augusti 2010 - 07:27
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Hur många är det som provat batterifixen som HTC släppte info om? Jag menar denna: http://www.swedroid....om-batteriknep/Jag provade själv i söndags och resultate för min del är fantastiskt. Normalt sett om jag tar mobilen från laddaren på morgonen innan jag går till jobbet så var batteriet på 70% vid lunch utan att man rört telefonen. Laddning varje dag var ju ett måste. Nu provade jag fixen i söndags, var klar runt halv 8 i söndagskväll med laddandet, nu tisdag morgon har jag 60% kvar på batteriet. Då har jag förvisso inte ringt mer än ett par samtal och surfat lite men för min del är skillnaden enorm. Nån mer som provat?
Postad 24 augusti 2010 - 20:58
agakhan
-
agakhan
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hur många är det som provat batterifixen som HTC släppte info om? Jag menar denna: http://www.swedroid....om-batteriknep/
Jag provade själv i söndags och resultate för min del är fantastiskt. Normalt sett om jag tar mobilen från laddaren på morgonen innan jag går till jobbet så var batteriet på 70% vid lunch utan att man rört telefonen. Laddning varje dag var ju ett måste.
Nu provade jag fixen i söndags, var klar runt halv 8 i söndagskväll med laddandet, nu tisdag morgon har jag 60% kvar på batteriet. Då har jag förvisso inte ringt mer än ett par samtal och surfat lite men för min del är skillnaden enorm.
Nån mer som provat?
Jag har testat och följd instruktionerna slaviskt. Inte en j-la förbättring alls. Förmodligen ett försök från HTC att vilseleda oss för deras miss med batterislukande telefon. För övrigt älskar jag min Desire. Batteritabben är det enda som jag hitintills hittat som negativt. Jag kan ladda telefonen varje dag så det är inte nån stor grej för mig.
Postad 25 augusti 2010 - 06:23
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Jag har testat och följd instruktionerna slaviskt. Inte en j-la förbättring alls. Förmodligen ett försök från HTC att vilseleda oss för deras miss med batterislukande telefon. För övrigt älskar jag min Desire. Batteritabben är det enda som jag hitintills hittat som negativt. Jag kan ladda telefonen varje dag så det är inte nån stor grej för mig.
Du kan lätt få upp till 7-8 dygns batterid, om man vill det, menar om man använder den som gamla sortens telefon. Med dom rätta inställningarna. Återkommer om detta,finns mycket att göra, men dålig batteritid är det inte.
Postad 25 augusti 2010 - 08:53
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Du kan lätt få upp till 7-8 dygns batterid, om man vill det, menar om man använder den som gamla sortens telefon.
Med dom rätta inställningarna. Återkommer om detta,finns mycket att göra, men dålig batteritid är det inte.
Men nu köper man kanske inte en Desire med avsikt att använda den som en "gamla sortens telefon". Varför inte dra det ännu längre och säga att om man har telefonen avstängd är batteritiden faktiskt riktigt grym.
Postad 25 augusti 2010 - 11:24
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
Jo men trots allt så kör ju folk sina Desire som minidator typ och hur lång batteritid har dom då, räcker ju heller inte flera dagar. Så inte så konstigt egentligen tycker jag.
Postad 25 augusti 2010 - 15:52
gogii
-
gogii
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Är det nån som vet hur man byter "påminnelsesignal" i Kalendern till nåt annat än de som finns där. T ex nån egen signal som man har på sd-kortet? Jag har en "alarms" mapp på sd-kortet och Alarmklockan kan jag ställa in därefter, men inte i Kalendern...
Postad 25 augusti 2010 - 16:13
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlägg
möjligt att det finns nåt annat, men jag får ju upp tre alternativ. antingen kör jag htcs egna, eller så använder jag mig av handcent (dunno varför =S) eller zedge. men borde gå att lösa på nåt annat sätt tycker jag.
Postad 25 augusti 2010 - 16:59
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Batteri grejen skall jag testa nu i helgen då det inte gick föra helgen pga sjukdom. Men jag klarar mig på 50 timmar om man inte ringer mycket och med lite surf.
Postad 25 augusti 2010 - 18:26
agakhan
-
agakhan
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Du kan lätt få upp till 7-8 dygns batterid, om man vill det, menar om man använder den som gamla sortens telefon.
Med dom rätta inställningarna. Återkommer om detta,finns mycket att göra, men dålig batteritid är det inte.
Tack,ffodil.........ser fram emot dina rekommendationer.Tycker jag har försökt att testa just med så mycket som möjligt avstängt.Det ser ut som att det fortfarande ligger något dolt som drar ström.
Postad 26 augusti 2010 - 09:48
PatrikGolfer
-
PatrikGolfer
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Har en Desire sedan i våras och är mycket nöjd. Dock så upptäckte jag ett problem vid synkningen av min kalender idag.
Jag använder HTC synk och synkar min Outlook via USB-kablen. Kalenderposter i min Outlook uppdateras utan problem i min telefon. Men kalenderposter som jag skrivit in i min lur och sedan skall synka över i Outlook kommer inte med?!
Är det någon som har någon idé eller tips på vad som kan vara fel?
Postad 26 augusti 2010 - 10:13
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
Hej jag åxå sync problem,
det har funkat bra ända tills förra veckan då slutade sync mot outlook att fungera, fick något felmeddelande (kommer inte ihåg vad)
så nu har jag installerat nya HTC Sync och det gjorde inte saken bättre,
när jag ansluter till datorn så rabblade XP upp att ny USB enhet installeras och sedan händer inget mera.
Har tittat under inställningar/pc anslutning och där är det i bockat att telefonen ska fråga hur jag ska ansluta mot datorn,
den frågan kommer aldrig upp något mera, någon med lite tips?
Postad 26 augusti 2010 - 12:50
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
Packade upp min nya Desire idag och satte igång den. Tycker skärmen har lite sämre "stuns" än min g:a HTC Legend? Är det någon mer som tänkt på detta? Eller är det kanske en inställningssak och var gör man detta?
/Lennart
Postad 26 augusti 2010 - 18:53
cyphog
-
cyphog
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Packade upp min nya Desire idag och satte igång den. Tycker skärmen har lite sämre "stuns" än min g:a HTC Legend? Är det någon mer som tänkt på detta? Eller är det kanske en inställningssak och var gör man detta?
/Lennart
Kan det vara så att du fått en Desire med den nya SLCD-skärmen? De har mer naturliga färger än AMOLED, så man får ju inte riktigt samma stuns i den. Står det ingenting om AMOLED på lådan till telefonen? Lyser skärmen mycket om du har tittar på en svart bild i ett mörkt rum? I så fall är det nog en SLCD.
Postad 26 augusti 2010 - 19:56
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlägg
hur tycker folk att gpsen fungerar nu och innan 2.2? själv tycker jag det verkar ta längre tid att lokalisera tråkigt nog =/
Postad 26 augusti 2010 - 19:59
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Det tar tid iaf. Vet ej om det är OSet.
Postad 26 augusti 2010 - 20:10
Warbird
-
Warbird
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag kan inte få min blåtandssnäcka att fungera...Den kopplar upp sig bra, och det blippar till i luren, men allt ljud efter det kommer bara i telefonen. Det enda ljudet jag lyckats få över till öronsnäckan är själva ringsignalen, men samtalsljudet (liksom musik mm) kommer bara i telefonen. Jo, ett ljud till, om jag kopplar isär så kommer ett nytt blipp. Jag använder Plantronics Voyager Pro nu, men har även provat med två andra snäckor med samma resultat och alla snäckorna fungerar med andra telefoner. Idag provade jag att flasha om telefonen (2.2 båda gångerna) men tyvärr samma resultat. Kan jag ha missat något? Har ni upplevt liknande problem med Desiren? Tacksam för hjälp!
Postad 27 augusti 2010 - 12:35
LinJer
-
LinJer
-
Rookie
-
3 inlägg
Har ett litet halvdant problem. När jag ska skriva så är det svårt att flytta markören ett eller flera steg. Flyttar jag fingret en bokstav så hoppar den 5-7 bokstäver. Det brukar sluta med att jag försöker komma så nära som möjligt efter felet och suddar samt skriver om.
Tjejen har en Vivas och hon har två små pilar som lätt flyttar markören.
Nu kör jag med skandinaviska tangentbordet.
Ska jag skaffa mindre och smalare fingrar?
Postad 27 augusti 2010 - 12:39
Andreas75k
-
Andreas75k
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har ett litet halvdant problem. När jag ska skriva så är det svårt att flytta markören ett eller flera steg. Flyttar jag fingret en bokstav så hoppar den 5-7 bokstäver. Det brukar sluta med att jag försöker komma så nära som möjligt efter felet och suddar samt skriver om. Tjejen har en Vivas och hon har två små pilar som lätt flyttar markören.
Nu kör jag med skandinaviska tangentbordet. Ska jag skaffa mindre och smalare fingrar? 
Annars skulle du kunna prova den optiska musen, bara dra över den åt det håll du behöver flytta markören.
Postad 27 augusti 2010 - 12:52
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlägg
Jag kan inte få min blåtandssnäcka att fungera... Den kopplar upp sig bra, och det blippar till i luren, men allt ljud efter det kommer bara i telefonen. Det enda ljudet jag lyckats få över till öronsnäckan är själva ringsignalen, men samtalsljudet (liksom musik mm) kommer bara i telefonen. Jo, ett ljud till, om jag kopplar isär så kommer ett nytt blipp. Jag använder Plantronics Voyager Pro nu, men har även provat med två andra snäckor med samma resultat och alla snäckorna fungerar med andra telefoner. Idag provade jag att flasha om telefonen (2.2 båda gångerna) men tyvärr samma resultat. Kan jag ha missat något? Har ni upplevt liknande problem med Desiren? Tacksam för hjälp!
har du wifi avstängt eller provat ha det avstängt samtidigt? jag har nämligen lite problem med wif och mitt mw600. i början så tappade den typ anslutningen när jag kom nära ett redan känt nätverk (mitt egna då). numera tappar den kopplingen i nån sekund och sen kommer den tebax igen. men om du inte har provat det redan så ha wifi avstängt.
Postad 27 augusti 2010 - 12:57
Warbird
-
Warbird
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
har du wifi avstängt eller provat ha det avstängt samtidigt? jag har nämligen lite problem med wif och mitt mw600. i början så tappade den typ anslutningen när jag kom nära ett redan känt nätverk (mitt egna då). numera tappar den kopplingen i nån sekund och sen kommer den tebax igen. men om du inte har provat det redan så ha wifi avstängt.
Tack för tipset! "Tyvärr" så har jag redan provat det. Det är just MW600 jag är sugen på att skaffa, men då vill jag ha mer än ett litet blipp i lurarna för att det ska vara värt pengarna...
Postad 27 augusti 2010 - 15:36
LinJer
-
LinJer
-
Rookie
-
3 inlägg
Annars skulle du kunna prova den optiska musen, bara dra över den åt det håll du behöver flytta markören.
Åhh, tack. Det hade jag inte ens tänkt på.
Postad 27 augusti 2010 - 20:17
Legendary
-
Legendary
-
Användare
-
-
102 inlägg
Lite synd att luren är slut på ALLA butiker. Kan någon tipsa om någon butik som inte har slut, och som inte har ett så förbaskat överpris?
Postad 28 augusti 2010 - 09:28
cinemax
-
cinemax
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Lite synd att luren är slut på ALLA butiker. Kan någon tipsa om någon butik som inte har slut, och som inte har ett så förbaskat överpris?
Jag köpte min på NoYes.se det funkade fint, fick mobilen snabbt. De har några på lager. http://www.noyes.se/...art/htc-desire/
Postad 28 augusti 2010 - 09:37
Legendary
-
Legendary
-
Användare
-
-
102 inlägg
Jag köpte min på NoYes.se det funkade fint, fick mobilen snabbt. De har några på lager. http://www.noyes.se/...art/htc-desire/
Tack! Tycks dock inte komma in på sidan, är det bara för mig det är så? EDIT: Sidan är bara GRYMT seg. Kan det vara många som beställer? Vet inte om jag vågar beställa, slutar nog med att jag sitter där 3 veckor och väntar på leverans.
Redigerat av Legendary, 28 augusti 2010 - 09:40.
Postad 28 augusti 2010 - 09:50
cinemax
-
cinemax
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Tack! Tycks dock inte komma in på sidan, är det bara för mig det är så?
EDIT: Sidan är bara GRYMT seg. Kan det vara många som beställer? Vet inte om jag vågar beställa, slutar nog med att jag sitter där 3 veckor och väntar på leverans.
Den är nog bara seg just nu, samma för mig. Tror inte du behöver oroa dig, det funkade jätte bra! Beställ, så har du den nog i början av nästa vecka.
Postad 28 augusti 2010 - 09:50
Legendary
-
Legendary
-
Användare
-
-
102 inlägg
Ringde nyss till NoYes och han sa att endast mobiler som var bundna till t.ex Telia fanns på lager. Då måste man alltså köpa ett abbonemang. -.-
Har ingen aning om hur detta fungerar. Hur ska jag göra?
Redigerat av Legendary, 28 augusti 2010 - 09:54.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|