Idag har vi lanserat en ny app så fjärrinspelning även är möjligt ifrån Iphones och Ipads för dem av er som har en 500 gb box.
Testa gärna och säg vad ni tycker.
Vänliga hälsningar Therese
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol
Startad av
Nor-Wind
, May 24 2011 16:49
3397 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 22 January 2013 - 10:30
Hej allihopa!
Idag har vi lanserat en ny app så fjärrinspelning även är möjligt ifrån Iphones och Ipads för dem av er som har en 500 gb box. Testa gärna och säg vad ni tycker. Vänliga hälsningar Therese Postad 22 January 2013 - 11:47 Inga planer på Android? Postad 22 January 2013 - 12:45 Skulle gärna se att boxarna använde de namn man redan satt i boxen tex sovrum, vardagsrum. Nu blir det box1 box2 etc Redigerat av Unregistered0db38fb1, 22 January 2013 - 12:46. Postad 22 January 2013 - 12:50 Får ofta meddelande i appen att "Boxen är frånkopplad" En av boxarna är frånkopplad. Fjärrinspelningsfunktionen är begränsad. Den hittar Box2 och Box3 vilka är 500GB men Box 1 misstänker jag är den som den klagar på. Kan det vara min vita box den tror är möjlig att fjärrinspela?? Postad 22 January 2013 - 13:32
Hej rhoddas, Det är mycket riktigt att det kan vara den vita boxen, tyvärr kan du inte se via appen vilken box som är vilken. Så det får du prova dig fram. Hälsningar Emelie Postad 22 January 2013 - 18:51
Hej Canal Digital, Jag har exakt samma fel som Rhoddas att jag får felmeddelandet i appen att Boxen är frånkopplad. Jag ser Box 2 och Box 3 i appen men jag har bara dessa boxar. Borde inte namnen vara Box 1 och Box 2? Eller ligger boxen ni bytt ut kvar i era system? Jag har 2st 500GB ADB 5720SX. Sen är bägge boxarna åtkomliga via webbgränssnittet samt så kommer jag åt dem och kan styra dem via er andra app, TV Remote. Så det känns som utbytesboxen ligger kvar och spökar - eller har ni nån bättre förklaring och lösning på problemet? Sen som tidigare nämnts så förstår jag inte att namnen på boxarna visas - hur användarvänligt är det med Box 1 osv.? Att prova sig fram för alla i familjen och sen att alla ska komma ihåg vilken box som är vilken tror jag kommer att ställa till problemen från gång till gång. Det hade inte gjort nåt om ni hade Follow Me mellan 500GB boxarna, som jag påpekat för er tidigare, men där är vi ju inte och om ni ens kommer med detta har jag inte fått svar på. Sen måste jag säga att funktionen fjärrinspelning i TV-guiden är efterlängtad så jag är tacksam att den äntligen lanseras. Dock är jag nyfiken på hur diskussionerna och testandes går till när ni tar fram nya tjänster - är våra synpunkter främmande för er eller är de saker som ni valt att inte ta med, har de ens varit uppe för diskussion? Redigerat av ABSiNSANE, 22 January 2013 - 19:48. Postad 22 January 2013 - 21:42 Nu har jag bara de svarta boxarna (omstartade och med nya Ip nummer). Den vita boxen är alltså ej nätverksansluten Fortfarande samma felmeddelande - luktar bugg? Postad 23 January 2013 - 08:36
Kul, ser dock gärna en app för Windows. Gör ni en app för Windows 8 så kan den relativt enkelt portas till Windows Phone också. Postad 23 January 2013 - 10:52 Pratade idag med Canal Digitals tekniska support runt att man får meddelande om att box inte hittas. Det är inget fel hos dem. Och enligt 2 av deras second line support kan även den vita boxen hantera fjärrinspelning. Antingen är jag helt förvirrad men det finns inte ens i den vita boxens meny att aktivera fjärrinspelning. Vad gäller?? Jag bad också att de skulle låta mig tala med deras second line support för att hjälpa till vid ev felsökning och rättning av ev bugg men de vill inte diskutera detta mer. Som vanligt - mycket kompetent och tillmötesgående support Postad 23 January 2013 - 11:57
Hej, Vi har för närvarande inga besked gällande Android. Med vänlig hälsning Micke Postad 23 January 2013 - 12:57
Hej rhoddas För att klargöra det så finns inte fjärrinspelning till den vita boxen men fjärrkontrollen finns till den. Vi beklagar om det blivit missförstånd när du var i kontakt med Kundservice, om du upplever bekymmer som du vill ha hjälp med kan du skicka ett meddelande i PM så kanske vi kan se till att du får kontakt. Med vänliga hälsningar Pauline Postad 23 January 2013 - 21:21
Hej,
Står i begrepp att köpa in mig i CanalDigital men har svårt att bestämma mig för vilken box jag ska satsa på: - HD Box 500GB (som denna tråden handlar om) eller - Den vita Boxen (som det finns en annan tråd om) Spontant lutar det åt den billigare vita boxen för 500 kr +"extern USB" för jag ser inte riktigt vad jag får extra för 2000 kr om jag väljer 500GB-varianten. Kan någon av er som äger/har testat båda boxarna kortfattat beskriva skillnaderna för mig eller hänvisa mig till vart en sådan jämförelse finns (jo jag har sökt men hittar ingen bra sammanställning). Följande frågor är av intresse för mig: - Är det någon skillnad i ljudnivå (alltså boxens fläkt) - Är den vita boxen lika snabb/långsam vid kanalbyte? - Är det stor skillnad på "operativsystemet" mellan boxarna? T.ex. fungerar inspelning av Serier på båda boxarna? - Om jag väljer den vita så planerar jag att koppla in en extern USB-disk på 500GB till den. Har jag samma inspelningsmöjligheter då jämfört med 500GB-varianten? - Är det andra saker ni saknar med på den vita som ni har på 500GB-varianten? - Övrigt som ni tycker jag bör väga in i mitt beslut? Väl mött! /B Postad 23 January 2013 - 21:32
Största skillnaden är att HD Box 500GB har två satellitingångar, vilket gör att man kan spela in en satellitkanal och se på en annan samtidigt. Den vita boxen kan bara spela in en satellitkanal och man kan bara se andra satellitkanaler på samma MUX. Givetvis kan man se marksända kanaler samtidigt som man spelar in satellitsända kanaler eller vice versa.
Postad 23 January 2013 - 21:33 den svarta är hyfsat tyst. den vita saknar fläkt (vad jag vet) snabbheten är ungefär lika (den svarta kanske något något rappare) serieinspelning fungerar nu. bara 1 tuner (+ marksänt) i vita. 2 tuner (+ marksänt) i svarta operativsystemet är väldigt lika. dock ej stöd för fjärrinspelning i den vita (iofs ingen höjdare på den svarta heller) den vita är grymt smidig (dock inte om du skall ansluta extra hd) Jag har 2 svarta o 2 vita. Fungerar bra. Dock är follow me inte alls färdigutvecklat - se denna tråd för mer info i Praktiken skiljer det 1300 kr om du ändå planerar att komplettera med usb disk (2499(svarta)-499(vita)-700(extra hdd) Redigerat av Unregistered0db38fb1, 23 January 2013 - 21:37. Postad 25 January 2013 - 08:22
på min står det hdmi off varje gång jag byter källa eller slår av tv:n och det lyser en röd triangel som tydligen betyder " ett fel har uppstått"
ljud över hdmi funkar inte heller nån som har en aning vad som är fel? Postad 25 January 2013 - 11:42 Ingen fel. Hvis du bytter källa eller slår av tv:n så brytes koblingen mellom TV og dekoder, og dekoder gir melding HDMI OFF. Tidligere stod det HDCP OFF, hdcp heter krypteringen i denne koblingen. Postad 25 January 2013 - 12:38
Ska man inte med HDMI kunna få det så att TV:n startar när boxen startas? Jag vill minnas att min PS3 kan starta TV:n när PS3:an startas?
Postad 25 January 2013 - 12:40 Tror att vissa TV apparater kan "tolka" signal i scart och starta automatiskt. Postad 25 January 2013 - 12:51 Låter bra det, vart fundersam då 250 boxen inte gjorde såhär Redigerat av Stefan S, 25 January 2013 - 12:59. Postad 25 January 2013 - 13:19
Att en apparat kan starta en annan och utbyta information med varandra kallas HDMI CEC. PS3 har det som sagt och kan om TV:n har CEC aktiverat starta den, men ADB-boxarna saknar denna funktion
Postad 25 January 2013 - 13:48
Tack för info. Riktigt synd då man sköter allt från volymen till byte av kanaler med ADB-fjärren. Onödigt att behöva ta fram TV-fjärren varje gång bara för att starta TV:n. Postad 25 January 2013 - 17:40 Fast ännu bättre och naturligare hade det väl varit om boxen hade varit slav till TV:n så att du hade styrt kanaler, ljud osv från TV-fjärren. Postad 28 January 2013 - 13:17
Tack för bra svar! Det slutade med att jag köpte det svarta 500GB med tanke på möjlighet till dubbla tuners/inspelning. Hittills måste jag säga att jag är MYCKET nöjd med boxen. Ser mig själv som lite av en "poweruser" när det kommer till "TV-lösningar" och har sedan tidernas begynnelse byggt HTPC'ar och Dreamboxat en hel del. Jag köpte faktiskt in mig på CanalDigital vid deras första försök till HD-box kom men lämnade tillbaka den pga av att det lät som ett mindre flygplan och var allmänt buggig. Denna boxen är faktiskt den första box som jag tycker kan mäta sig med Windows Mediacenter & dubbla Fire DTV's som varit min mest pålitliga lösning so far... Boxen enligt mig: - I princip helt tyst (står jag riktigt nära kan jag höra ett svaaagt surrande men helt ok då är jag nästan manisk på surr) - Snabba kanalbyten - "Snygga" menyer (och i rätt upplösning) - Snabba menyer. Minimalt släp - Har inte hunnit hårdtesta inspelning men hittills har det fungera klanderfritt. (Dock verkar den inte snappa upp alla serier ännu, t.ex. SVTB) - Känns överlag som en väl genomarbetad pgm-vara. - Fungerar riktigt bra tillsammans med min Harmony One (Inget släp) Bra jobbar CanalDigital... nu fattas det bara att ni verklighetsanpassar priserna på era kanalpaket för att ta 800kr/mån för totalpaketet när konkurrenterna inom streaming såsom HBO/Netflix tar runt 79kr/mån känns lite Out-Of-Date men men det lär nog rätta till sig inom kort. /B Postad 30 January 2013 - 10:53
Detta problem har de fortfarande inte löst. Kör man en serieinspelning på svtb vill den göra 3 st inspelningar vilket så klart ger en konflikt. Har Canal Digital något att kommentera om detta? Är rapporterat för länge sedan... Postad 30 January 2013 - 11:42
Är det nån som vet om ADB boxen har en liknade funktion som Sagem, gällande "barnspärr". Jag tänkte på att i Sagem boxen kunde man välja att visa alla inspelningar eller bara de som inte hade spärr på sig. ( "Blå knapp - visa alla")
Tack på förhand! Postad 01 February 2013 - 08:12
Så vitt
Så vitt jag vet visas alla inspelningar men ska du se någon spärrad inspelning måste du mata in koden. Låter på din beskrivning att det är smartare i Sagemboxen. Spelar man in något "sent på natten"-program kan allstå övriga familjen/användare se inspelningen och läsa beskrivningen men förhandsgranska (och spela upp så klart) är spärrad. Postad 01 February 2013 - 10:28 Är det någon annan som har problem med "meddelande i appen att "Boxen är frånkopplad" En av boxarna är frånkopplad. Fjärrinspelningsfunktionen är begränsad."? Hur ser isåfall er setup ut? 1,2 svarta, vita boxar? Vad säger appen att er box heter Box2 eller Box3 heter mina (Borde väl börja från Box1...?) Postad 01 February 2013 - 11:36
Hej på er
Såg att det dykt upp lite frågor om Boxen är frånkopplad meddelandet som kan dyka upp! Vi har sett att om man har en 250 gb box registrerad på sin kundbild så kan den kännas av i appen då den också är registrerad som en nätverksuppkopplad box/ box med möjlighet till nätverk. Om du vet med dig att du har en sådan box är det bara att klicka ok så kommer man förbi det. Vi hoppas på en lösning på detta men vet inte mer för tillfället. Vänligen Pauline Postad 01 February 2013 - 12:29 Det stämmer bra att jag hade en gammal 2050GB Sagem box på min kundbild (det var länge sen jag kastade ut den). Efter kontakt med CD är den nu borttagen och det verkar som appen fungerar bra nu (nu dyker box1, box2 upp korrekt). Tack för tipset! Postad 04 February 2013 - 15:37
Jag saknar möjligheten att kunna programmera inspelning av markkanaler (DTT). Som användare av ADB-boxen har jag svårt att förstå varför jag kan programmera inspelning av satellitkanaler, men inte av kanaler som boxen tar emot via marknätet. Jag tycker det skulle kännas naturligt att även kunna programmera inspelning av dessa via appen. Jag hoppas få se denna funktionalitet i appen inom en snar framtid. Postad 05 February 2013 - 13:43
Hej STS-128, Du kan endast programmera fjärrinspelningar på de kanaler du abonnerar på hos oss. Hälsningar Emelie Postad 05 February 2013 - 20:04 Den dagen TV4 lokala nyheter sänds via satellit lär väl alternativet att få in marksänt försvinna i de kommande boxarna, för att tillåta annat än CD:s kanaler kommer man aldrig acceptera. Postad 05 February 2013 - 21:33 Det är väl en begränsning ni borde kunna bygga bort? Jag menar, när man ansluter till tjänsten borde den från boxen plocka fram de favoritlistor man har och basera kanalerna man kan programmera på från dessa. Och därmed även kunna ge möjlighet till de lokala kanalerna. Att det inte går är bara tecken på att tjänsten inte är genomtänkt, tycker än den känns mest som ett proof-of-concept och inte som en färdig tjänst. Postad 05 February 2013 - 21:39
är det någon mer som har problem med ljudet på SVT1 HD ikväll?
Boxen tappar ljudet och smäller upp en röd ruta där den berättar om problem med ljud/bild/signal/programkortet uppdateras. Enbart SVT1 HD vad jag märkt. Postad 05 February 2013 - 22:58 Okej. låter med andra ord som problem med signalen och inte boxen/mottagningen. SVT1 via marknätet fungerade bra. Postad 06 February 2013 - 06:26
Testade SVT1 HD på Dreamboxen, samma fel där. Så visst var det signalfel.
Postad 06 February 2013 - 07:54
Jag har samma problem med ljudet och den röda rutan på SVT 1 HD. Så det kanske är ide för CD att titta på detta!
Postad 06 February 2013 - 09:36
Jag fick nyss följande meddelande från Canal digital:
"Just nu är det problem med SVT1HD's AC3 ljud. Ett encoder fel där det arbetas för fullt för att lösa detta." Postad 06 February 2013 - 09:45
Hej, För närvarande är det tekniska problem med SVT1 HD, det är felanmält. Standardversionen (SD) av SVT1 på kanalplats 150 fungerar. Vi hänvisar till kanalplats 150 tillsvidare. Hälsningar Micke Postad 07 February 2013 - 01:12
Någon som vet om man kan redigera inspelningarna man gjort.
Spelar ofta in barnprogram till dottern och brukar för säkerhets skull spela in programmet efteråt också då svt barn sällan håller tiderna. Jag skulle vilja kunna klippa ihop flera inspelningar, samt kapa bort slutet på vissa inspelningar. Hittar inte denna funktionen, så den kanske inte ens finns? Postad 07 February 2013 - 04:55
Du har letat fullt tillräckligt för att komma på svaret /Fredrik Postad 07 February 2013 - 10:22
Antar att du med det menar att funktionen inte finns. Något jag tycker man kan begära av en så pass ny modern maskin, då detta var en funktion jag använde mycket på den gamla dekodern. Hoppas Canal Digital tar till sig denna infon och lägger in funktionen i nästa firmwareuppdatering. Postad 07 February 2013 - 10:31
Har två saker till jag undrar över kring denna dekodern.
1.När jag stänger av min TV stänger även dekodern ner och ställer sig i läge HDMI off. Kan man på något sätt stänga av denna funktionen? Kundtjänst hävdar att det berorpå min TV, men så var det inte med den förra dekodern. 2. Om jag har ljudet på dekodern ställt till Dolby Digital Plus, kan jag inte höja eller sänka ljudet med dekoderns fjärrkontroll på SVT1HD, SVT2HD samt TV4HD. På alla andra kanaler funkar det. Egen teori är att det beror på att förstärkaren "tar över" ljudet. Jag kör HDMI till TVn, HDMI samt spdif till förstärkaren. Enda sättet jag kommer förbi problemet är att bara köra dessa kanaler i läget stereo, vilket är lite synd. Någon som har en bättre lösning? Postad 07 February 2013 - 10:52 Tror tyvärr Canal Digital har stängt den dörren. Vad jag vill säga, det skadar inte att framföra önskemålet men jag tror inte vi kommer att få se det. Dina två andra frågor 1: Tror jag inte du kan göra något åt. Det handlar om implementationen av HDMI-standarden garanterat. Dock du kan alltid dyka in i menyerna i din TV och se om du hittar något men jag tror inte det. Innebär det ett problem med boxen nuvarande beteende? I boxen kan du inte ställa in något ivartfall 2: Den här frågan har tagits upp förr. Dolby är en helt digital signal. Boxen vidarebefordrar signalen till din hemmabio som avkodar den, boxen kan inte styra volymen på den signalen utan att avkoda den vilket den inte kan/gör/bör göra.. Mitt råd är att ställa in boxens stereovolym så att den matchar Dolby-signalens volym och sedan enbart styra volymen via din hemmabio. Om problem med fjärrkontroller är mitt råd att skaffa en enkel multifjärr och programmera den så att volymen styr rätt enhet. Redigerat av Monshi, 07 February 2013 - 10:55. Postad 07 February 2013 - 11:16
Jag får lite då och då problem med bilden, bilden blir svart och ljudet försvinner. Detta pågår i kanske 2 sekunder och sedan kommer bild och ljud tillbaka. Det upprepas inte regelbundet men kanske en gång per dag. Någon som varit med om liknande?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |