* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 14 juni 2016 - 21:57
Postad 15 juni 2016 - 21:49
Helt kass att se fotboll i sd.
Postad 16 juni 2016 - 08:18
Vad är senaste budet om Tv4 HD? Jag har HD-paketet men Tv4 HD lyser helt plötsligt med sin frånvaro.
Har du gamla HD-paketet så ska du ha TV4 HD på plats 404
Postad 16 juni 2016 - 08:19
Vad är senaste budet om Tv4 HD? Jag har HD-paketet men Tv4 HD lyser helt plötsligt med sin frånvaro.
Har du HD-paketet (dvs det som Telia slutat sälja) sen tidigare ska du ha TV4 HD. Jag har det i alla fall och har haft det hela tiden så där ska det inte ha skett några förändringar med just TV4.
Postad 16 juni 2016 - 13:19
Jag har hört att vissa får frysningar i bilden då och då. Vad kan detta bero på? Jag har som tur är inte märkt detta nån gång.
Postad 16 juni 2016 - 19:19
Postad 16 juni 2016 - 21:05
Jag har hört att vissa får frysningar i bilden då och då. Vad kan detta bero på? Jag har som tur är inte märkt detta nån gång.
Jag har det hela tiden. Mest på TV4 HD. Helt värdelöst nu när jag kollar på EM. Vet ej vad det beror på.
Postad 17 juni 2016 - 08:38
Ah fasen då har det garanterat fallit bort när jag gick från vdsl till fiber. (bara några månader sedan)
Telias kundtjänst gick väl ut med att man inte behöver HD-paketet, eftersom HD-kanalerna numera ingår i de vanliga paketen. Så en del blev lurade att säga upp HD-paketet och sedan går det inte att köpa till det igen (om inte Markus är hygglig och fixar tillbaka det).
Postad 17 juni 2016 - 09:05
Telias kundtjänst gick väl ut med att man inte behöver HD-paketet, eftersom HD-kanalerna numera ingår i de vanliga paketen. Så en del blev lurade att säga upp HD-paketet och sedan går det inte att köpa till det igen (om inte Markus är hygglig och fixar tillbaka det).
Det hände mig när jag flyttade...men efter en hel del tjat (de hävdade flera gånger att det inte gick vilket såklart var skitsnack) så fick jag tillbaka HD-paketet :-)
Redigerat av Unregistered1d60d079, 17 juni 2016 - 09:06.
Postad 17 juni 2016 - 14:22
Postad 17 juni 2016 - 15:57
Tittat på fotbollen på SVT1. Bilden är suddig o man ser knappt vilket lag som har bollen. Slår över till SVT1 hd.. wow! Nu ser man ju bollen
Har du inte SVT1HD på kanalplats 1 (dvs. SVT1)?
Postad 17 juni 2016 - 18:24
Tittat på fotbollen på SVT1. Bilden är suddig o man ser knappt vilket lag som har bollen. Slår över till SVT1 hd.. wow! Nu ser man ju bollen
Jag som fortfarande sitter på en gammal tjock TV och tittar ser tydligt bollen samt alla spelare. Medan en vän som har modern platt TV klagar på hur dålig bild det är på SD kanalen. Så det är helt enkelt så att de gamla Bettorna är bättre på SD TV!
Postad 17 juni 2016 - 18:33
Har du inte SVT1HD på kanalplats 1 (dvs. SVT1)?
Idag även om jag startade boxen efter tvn, och boxen enligt tablån sa att det var HD på SVT1 var det bättre bild på den plats HD kanalen är.
Postad 17 juni 2016 - 18:37
Varför inte göra en favoritlista där sd-versionerna är bortsållade ? Det har jag gjortIdag även om jag startade boxen efter tvn, och boxen enligt tablån sa att det var HD på SVT1 var det bättre bild på den plats HD kanalen är.
Postad 17 juni 2016 - 18:56
Varför inte göra en favoritlista där sd-versionerna är bortsållade ? Det har jag gjort
Förmodligen bara ren lathet från min sida.

Postad 17 juni 2016 - 19:29
Idag även om jag startade boxen efter tvn, och boxen enligt tablån sa att det var HD på SVT1 var det bättre bild på den plats HD kanalen är.
Samma sak för mig, spelar ingen roll vilken ordning jag startar grejerna..
Kan tillägga att jag har en förstärkare som allt går via.
Favoritlista är ju inte så svårt att göra men hade varit mycket bättre om HD-kanalerna hamnar på kanalplats 1 osv när man har HD-kanaler..
Postad 17 juni 2016 - 19:57
Jag upplevde precis likadant hos mig idag.
EK
Postad 17 juni 2016 - 20:22
Varför inte göra en favoritlista där sd-versionerna är bortsållade ? Det har jag gjort
Det gör ju tyvärr att funktionen SPELA UPP FRÅN BÖRJAN och Pilen i kanallistan inte fungerar. Kanske dags för telia att även lägga play i HD så löser sig det problemet också.
Postad 18 juni 2016 - 00:35
Jag har det hela tiden. Mest på TV4 HD. Helt värdelöst nu när jag kollar på EM. Vet ej vad det beror på.
Jag har bara haft det nån gång för några år sedan när det var nätstrul.
Jag skulle gissa på:
* halvtrasig hårddisk i boxen och timeshift aktiverat
* för full hårddisk i boxen och timeshift aktiverat
* halvtrasig box (överhettad?)
* halvtrasigt nät inne i hemmet som sabbar IPTV-multicasten
* halvtrasigt nät utanför hemmet (grannar borde uppleva samma problem som du)
* halvtrasigt nät i hela området (grannar borde uppleva samma problem som du)
Prova att stänga av timeshift. Om hacken försvinner borde det vara hårddisken som är problemet.
Redigerat av elofu17, 18 juni 2016 - 00:37.
Postad 20 juni 2016 - 16:49
På eurosport 2 HD så funkar "spela upp från början" men inte dom andra HD-kanalerna.Det gör ju tyvärr att funktionen SPELA UPP FRÅN BÖRJAN och Pilen i kanallistan inte fungerar. Kanske dags för telia att även lägga play i HD så löser sig det problemet också.
Bifogad fil(er)
Postad 20 juni 2016 - 19:32
På eurosport 2 HD så funkar "spela upp från början" men inte dom andra HD-kanalerna.
Det där är alltså en egen kanallista du gjort (kanalplats 37)? Annars är det ju kanalerna på 4xx, som inte kan starta om från början.
Jag har inte Eurosport 2, så jag vet inte vilken kanalplats den har. Men det är likadant när du kollar på 400-kanalen av Eurosport 2 HD?
Postad 20 juni 2016 - 21:20
Jag skulle gissa på:
* halvtrasig hårddisk i boxen och timeshift aktiverat
* för full hårddisk i boxen och timeshift aktiverat
* halvtrasig box (överhettad?)
* halvtrasigt nät inne i hemmet som sabbar IPTV-multicasten
* halvtrasigt nät utanför hemmet (grannar borde uppleva samma problem som du)
* halvtrasigt nät i hela området (grannar borde uppleva samma problem som du)
Prova att stänga av timeshift. Om hacken försvinner borde det vara hårddisken som är problemet.
Har tittat på Slovakien - England i en timme nu. Bilden har inte fryst en enda gång. Timeshift avstängt så det verkar som att hårddisken är på upphällningen då enligt dig. Boxen är ca 4 år gammal. Har pratat med några grannar och de har inte detta problem. Vet dock ej om de har hårddisk i sina boxar.
Tack för tipsen. Ska kontakta Telias kundtjänst och höra vad de säger. Den går nog inte att ta på nån garanti.
Postad 20 juni 2016 - 21:59
Du kan enkelt byta hdd i boxen själv.
Redigerat av Mushunt, 20 juni 2016 - 22:00.
Postad 21 juni 2016 - 17:08
Jag har gjort en miss och lagt in sd-versionen av just den kanalen i favoritlistan.Det där är alltså en egen kanallista du gjort (kanalplats 37)? Annars är det ju kanalerna på 4xx, som inte kan starta om från början.
Jag har inte Eurosport 2, så jag vet inte vilken kanalplats den har. Men det är likadant när du kollar på 400-kanalen av Eurosport 2 HD?
Postad 21 juni 2016 - 18:34
Något nytt om TV4 HD för alla?
Telia kommer att lansera TV4 HD den 11:e juli (dagen efter finalen av fotbolls-EM) och TV3 HD den 22:a augusti (dagen efter avslutningen av sommar-OS).
Postad 21 juni 2016 - 18:40
Telia kommer att lansera TV4 HD den 11:e juli (dagen efter finalen av fotbolls-EM) och TV3 HD den 22:a augusti (dagen efter avslutningen av sommar-OS).
Knappast en slump av TV4 och TV3 att släppa kanalerna då, alternativt det blev mkt billigare för TELIA så de valde dessa datum tror jag.
EK
Postad 21 juni 2016 - 20:03
Knappast en slump av TV4 och TV3 att släppa kanalerna då, alternativt det blev mkt billigare för TELIA så de valde dessa datum tror jag.
EK
Tror visserligen det var ett ironiskt inlägg Faktagranskning haha
Postad 21 juni 2016 - 20:27
Tråkigt att discovery world sänds på detta sättet.
Dåligt av Discovery Networks att inte införa utsändningar i 16:9 formatet
Det är ju ändå 2016...
Postad 21 juni 2016 - 22:45
> Prova att stänga av timeshift. Om hacken försvinner borde det vara hårddisken som är problemet.
Har tittat på Slovakien - England i en timme nu. Bilden har inte fryst en enda gång. Timeshift avstängt så det verkar som att hårddisken är på upphällningen då enligt dig. Boxen är ca 4 år gammal. Har pratat med några grannar och de har inte detta problem. Vet dock ej om de har hårddisk i sina boxar.
Tack för tipsen. Ska kontakta Telias kundtjänst och höra vad de säger. Den går nog inte att ta på nån garanti.
Innan du byter ut hårddisken:
Prova att formattera den. Det är möjligt att det nya filsystemet, tomt, fint och utan fragmentering, funkar bra.
Funkar det däremot fortfarande dåligt med timeshift påslaget lär det vara nåt problem med hårddisken, så byt den.
Postad 22 juni 2016 - 07:03
Lite underligt med Eurosport 2. Den ligger på två kanalplatser, 400-nånting som är HD och så den vanliga platsen för SD. Men bägge varianterna ser likadana ut, lite bättre än tex TV4 SD men sämre än tex SVT HD. Sen så står det i Telias info "Eurosport 2 HD" på bägge versionerna, men Eurosports egen logga skiljer sig med att det står ett litet HD i slutet på ena kanalen. Nu pratar jag om infot som dyker upp en stund vid kanalbyte.
Sen angående bildkvalite på HD-kanalerna så är det SVT, Discovery channel och Animal planet som ser bäst ut. Andra HD-kanaler som tex femman ser ut som nåt mellanting mellan SD och HD och verkar likvärdiga mot vissa SD-kanaler, som tex TV10.
Postad 22 juni 2016 - 07:13
Tror visserligen det var ett ironiskt inlägg
Faktagranskning haha
Det gör man väl inte med ngt man läser på nätet , part of the package, lol
EK
Postad 22 juni 2016 - 11:44
@Markus Telia.
Något nytt om TV4 HD för alla?
Min hyfsat kvalificerade gissning är just nu att vi får lokalkanalerna av TV4 i HD i september...
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 22 juni 2016 - 11:49
På eurosport 2 HD så funkar "spela upp från början" men inte dom andra HD-kanalerna.
Det är Eurosport 2 SD det spelas upp ifrån trots att du har kanalen switchad från SD till HD på SD platsen...
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 22 juni 2016 - 11:58
Min hyfsat kvalificerade gissning är just nu att vi får lokalkanalerna av TV4 i HD i september...
Markus Johansson
Telia Kundservice
Tack för svar.
Postad 22 juni 2016 - 12:07
Markus Johansson
Telia Kundservice
Tråkigt att inte TV4 kan bjuda på TV4 HD rikskanalen tills dess (på 404), för jag antar att det inte är Telia, som blockerar det?
Postad 22 juni 2016 - 17:42
Markus Johansson
Telia Kundservice
Detta är ju helt bedrövligt hanterat. Varför är en så stor operatör som Telia sämst på HD? Höjde paketen med 50kr för vadå?
TV3 HD
TV3 sport HD
TV4 HD
SVT24 HD
Kunskapskanalen HD
Och kommande ViaSat sport Premium HD
Väntar otåligt
Postad 22 juni 2016 - 18:25
Postad 22 juni 2016 - 20:40
Jag skulle vilja veta vad har blivit bättre eller vad är nytt för dom dryga 100kr som paket stor har höjts sen förra årsskiftet tills denna? 1 år och dryga 100kr.
Behålla discovery utbudet
Postad 22 juni 2016 - 21:59
Nån som fått ryckig bild i kväll TV4?
Nix.
TV4 HD, fiber, VIP1963, Uppsala
Postad 22 juni 2016 - 22:17
Detta är ju helt bedrövligt hanterat. Varför är en så stor operatör som Telia sämst på HD? Höjde paketen med 50kr för vadå?
TV3 HD
TV3 sport HD
TV4 HD
SVT24 HD
Kunskapskanalen HD
Och kommande ViaSat sport Premium HD
Väntar otåligt
Du glömde TV6 HD.
Postad 23 juni 2016 - 21:12
Innan du byter ut hårddisken:
Prova att formattera den. Det är möjligt att det nya filsystemet, tomt, fint och utan fragmentering, funkar bra.
Funkar det däremot fortfarande dåligt med timeshift påslaget lär det vara nåt problem med hårddisken, så byt den.
Det har blivit en märkbar skillnad sen jag stängde av Timeshift. Inte alls lika många frysningar så det verkar ju ha funkat. Ska testa att slå på det igen så får vi se.
Postad 23 juni 2016 - 22:31
Gör så! Det är alltid intressant med testfall.
Om det strular igen, gå in på Systeminställningar --> Formatera Hårddisken, för att tömma den på allt data och börja om från noll. Kanske löser det dina problem.
Om de dock fortsätter även efter formateringen lär något vara trasigt, och hårddisken bör bytas ut
Postad 27 juni 2016 - 09:24
Hej!
Nu när jag införskaffat mig en 65" tv så suger icke HD-kanaler rätt mycket. 1920x1080 på 65" är kanon så länge det är HD men uppskalningen av SD-kanaler gör bilden mindre bra. Jag har Stor och HD-paketet med rätt många HD-kanaler men jag saknar VH1 HD och Tv6 HD. Jag hittar inte dessa HD-kanaler hos Telia.
Tillägger att den absolut bästa bilden har jag med Netflixappen i tv:n i ultra-hd. Det är en ren fröjd att titta då!
Redigerat av Bosse-i-skogen, 27 juni 2016 - 09:24.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Bing (1)