* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 30 juli 2016 - 13:44
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
VIASAT Sport Premium kontent kommer ingå för VIAPLAY Sport och VIPLAY Total (källa):
Viasat Sport Premium
Den 5 augusti lanserar vi en ny premiumkanal; Viasat Sport Premium.
I kanalen samlar vi de allra viktigaste sporthöjdpunkterna, inledningsvis med fullt fokus på fotboll i världsklass. Kanalen kommer visa de absolut bästa och största matcherna från Premier League, Champions League och utvalda toppmatcher från La Liga och Serie A.
Den nya kanalen kommer att ingå för Viasats parabol- och fiber-TV-kunder med Viasat Guld eller Viasat Silver Sport samt äldre kanalpaket där sportkanalerna ingår. Kanalen kommer även att finnas tillgänglig för kunder med Viasats sportkanaler i sitt utbud hos Kalejdo, Serverado, Connect TV och Com Hem. Utöver det kommer kanalen att finnas tillgänglig för offentlig visning genom Hoist Group. I september lanseras även kanalen för kunder med Viasats sportkanaler hos Bredbandsbolaget, Canal Digital kabel-TV och Ownit.
Telia har tyvärr valt att stå utanför vårt erbjudande om de nya sportkanalerna.
Innehållet på Viasat Sport Premium kommer även att finnas tillgängligt i Viaplay för dig som är kund hos Viaplay med Viaplay Sport eller Viaplay Total. Om du har Viaplay via ditt Viasat-paket hos någon av våra leverantörer så speglas utbudet på Viaplay av det innehållet du har i ditt kanalpaket. Om din leverantör valt att ta in Viasat Sport Premium kommer innehållet från kanalen att ingå i ditt utbud på Viaplay.
EK
Du glömde gäller INTE Telia kunder förutsatt du har VIAPLAY som Telia kunder som har RÄTT abonnemang får
Så teoretiskt har vi redan tjänsten men måste streama den mot sämre bildkvalitet före bättre kvalite via tv
Postad 30 juli 2016 - 14:17
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Du glömde gäller INTE Telia kunder förutsatt du har VIAPLAY som Telia kunder som har RÄTT abonnemang får
Så teoretiskt har vi redan tjänsten men måste streama den mot sämre bildkvalitet före bättre kvalite via tv
Tänker du om man som kund har VIASAT Sport och på köpet har VIAPLAY som speglar abonnemanget och på så sätt streama PL och CL? Enligt TELIA kommer man som kund inte att ha tillgång till VIASAT Sport Premium kontent på sitt VIAPLAY som ingår i VIASAT Sport paketet, dvs det krävs ett abonnemang direkt hos VIAPLAY för att kunna streama dessa matcher (eller parabol/IPTV från VIASAT).
EK
Postad 30 juli 2016 - 15:22
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Dom kan ta betalt iallafall Viasat. Läser jag rätt är det billigaste man kommer undan med om man vill se sportkanalerna i HD med parabol 495+129=624kr/mån.
Postad 30 juli 2016 - 15:43
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Ja precis som TELIA, vill du ha motsvarande kanaler host TELIA blir det 469 +199 = 668 kr /mån. Som jag ser det handlar det om att välja pest eller kolera... det är mer eller mindre en monopolmarknad. VIASAT bjuder U-HD box, men att UHD kanalen de lanserar i höst skulle ingå i paketen som redan finns är föga troligt, ytterligare kostnad. Vad lät våra föräldrar hade det, SVT och senare SVT1 och SVT2 förbetalt via den obligatoriska licenspengen och inga service provider mellanhänder .
EK
Postad 30 juli 2016 - 17:38
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Tänker du om man som kund har VIASAT Sport och på köpet har VIAPLAY som speglar abonnemanget och på så sätt streama PL och CL? Enligt TELIA kommer man som kund inte att ha tillgång till VIASAT Sport Premium kontent på sitt VIAPLAY som ingår i VIASAT Sport paketet, dvs det krävs ett abonnemang direkt hos VIAPLAY för att kunna streama dessa matcher (eller parabol/IPTV från VIASAT).
EK
http://www.aftonblad...icle23250893.ab
– PL kommer finnas tillgängligt på flera kanaler, men de största matcherna kommer att gå i nya kanalen. Den finns naturligtvis hos Viasat, och allt innehåll i kanalen kommer också ligga i Vipalay,
Hur ska man då tolka det?
Postad 30 juli 2016 - 17:56
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Precis vad det står att man måste skaffa Viaplay genom Viasat eller andra leverantörer som erbjuder Viasat Sport Premium om man vill kunna se allt av PL.
Postad 30 juli 2016 - 18:02
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Precis vad det står att man måste skaffa Viaplay genom Viasat eller andra leverantörer som erbjuder Viasat Sport Premium om man vill kunna se allt av PL.
De har viaplay sport viaplay sport total abonnemang
Den "sport" jag har tillgång via Telia med Viaplay blir alltså något helt annan version?
Redigerat av Ironse, 30 juli 2016 - 18:02.
Postad 30 juli 2016 - 18:11
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
De har viaplay sport viaplay sport total abonnemang
Den "sport" jag har tillgång via Telia med Viaplay blir alltså något helt annan version?
Ja, du får kontent motsvarande kanalpaketet dvs. allt utom matcherna som går på VIASAT Sport Premium. En snabbtitt på tablån visar att initialt går alla PL matcher på VIASAT Sport Premium, har vi tur kanske vi får se Sunderland vs. Hull någon gång under året på VIASAT Fotboll 
EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 30 juli 2016 - 18:14.
Postad 30 juli 2016 - 18:47
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Ja, du får kontent motsvarande kanalpaketet dvs. allt utom matcherna som går på VIASAT Sport Premium. En snabbtitt på tablån visar att initialt går alla PL matcher på VIASAT Sport Premium, har vi tur kanske vi får se Sunderland vs. Hull någon gång under året på VIASAT Fotboll 
EK
I maj månad kom Viasat med beskedet att de lanserar en ny sportkanal – Viasat Sport Premium. Därtill höjdes det så kallade ”rekommenderade priset” på kanalpaketet.
Telia har sedan dess förhandlat med Viasat – men utan framgång.
– Dialogen med Viasat har varit ansträngd. När de höjde sitt rekommenderade pris i våras så följde vi den prishöjningen. Vissa av våra kunder fick prishöjningar på 80 kronor, och ändå har vi inte kunnat få till så att den nya kanalen ingår. Vi är inte beredda på att förhandla fram ett nytt avtal som skulle innebära ytterligare prishöjningar för våra kunder, säger Jonas Hasselberg, konsumentchef på Telia Sverige, till Sportbladet.
Så de höjde priset på det gamla sportpaketet med falsk marknadsföring de kunder inte fick någon ny kanal alls?
Redigerat av Ironse, 30 juli 2016 - 18:47.
Postad 30 juli 2016 - 19:08
An2
-
An2
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ja precis som TELIA, vill du ha motsvarande kanaler host TELIA blir det 469 +199 = 668 kr /mån. Som jag ser det handlar det om att välja pest eller kolera... det är mer eller mindre en monopolmarknad. VIASAT bjuder U-HD box, men att UHD kanalen de lanserar i höst skulle ingå i paketen som redan finns är föga troligt, ytterligare kostnad. Vad lät våra föräldrar hade det, SVT och senare SVT1 och SVT2 förbetalt via den obligatoriska licenspengen och inga service provider mellanhänder .
EK
Som jag har förstått det så är det enbart till parabol som man kan få U-HD box via Viasat. En 2TB hårddisk till denna för att kunna spela in program ska lanseras under hösten. Det finns en inspelningsbar HD-box att köpa redan nu på marknaden dock ej U-HD.
Om man väljer fiber så finns det idag varken U-HD box eller inspelningsbar HD-box.
Postad 30 juli 2016 - 22:22
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Som jag har förstått det så är det enbart till parabol som man kan få U-HD box via Viasat. En 2TB hårddisk till denna för att kunna spela in program ska lanseras under hösten. Det finns en inspelningsbar HD-box att köpa redan nu på marknaden dock ej U-HD.
Om man väljer fiber så finns det idag varken U-HD box eller inspelningsbar HD-box.
Ja, UHD är endast satellit, mitt "problem" är att samfälligheten vi har valde TELIA fiber, jag tror det är låst till TELIA i 10 år, jag flyttade in 2011 och då var fiber redan installerat i mitt hus, jag tror det var 2009 detta skedde, så minst två år till kan jag bara ha IPTV från TELIA. Jag tror jag kommer gå över till VIAPLAY men blir det för mkt lagg etc så blir det parabol.
EK
Postad 31 juli 2016 - 03:55
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
https://www.viasat.s...-ultra-hd-kanal
"Den nya kanalen är en renodlad Ultra HD-kanal, vilket förutsätter att du har en Ultra HD-box samt en Ultra HD-TV. Under sommaren 2016 lanseras en ny Ultra HD-box för dig som är parabolkund hos Viasat. Under hösten 2016 lanseras sedan Ultra HD-boxen för dig som är Viasatkund och har fiber-TV. Mer information om datum för lansering samt pris på den nya Ultra HD-boxen kommer inom kort."
Däremot kanske det kommer igång snabbare på satellit.
Redigerat av Leatherface, 31 juli 2016 - 03:58.
Postad 31 juli 2016 - 08:11
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Lite ot men uhd boxen blir tillgänglig för både parabol och ip tv kunder.
https://www.viasat.s...ny-ultra-hd-box
Sorry var för snabb där, missade letherfaces inlägg.
Redigerat av 91robe, 31 juli 2016 - 08:12.
Postad 31 juli 2016 - 11:19
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
1. Har HD-varianten av en kanal med rättigheter att göra? T ex BBC Brit som vi har i Sd. Comhemkunder har haft kanalen i HD i ett år nu. Jag misstänker att det liksom blir rörigt för att Telia är så stort och den ena inte vet vad en annan har sagt ska gälla.
2: Det verkar vara aningen rörigt vad gäller kanaler. SVT1 o 2 finns på två olika kanalplatser men båda verkar vara i HD numera även om loggan uppe till höger inte innehåller HD. Fox finns i kanallistan som Fox på två kanalplatser. Slår man på kanalerna heter även den som heter bara Fox Fox HD i infon. Det finns fler exempel på tokigheter.
3. Strulet med uteblivna HD-kanaler hos mig fortsätter trots att jag skulle få tillbaka HD-paketet eftersom jag fått fel info via kundtjänsten. Varken TV3 HD eller TV4 HD har jag fått tillbaka. Eurosport 1 HD saknas också. Eurosport 2 HD har jag kvar. Detta att Eurosport 1 HD försvunnit men inte Eurosport 2 HD verkar bero på att någon inte vet vad som ska gälla.
Skärpning och "Get your shit together Telia!" 
Postad 31 juli 2016 - 12:30
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Mycket frysningar på Viasat Motor HD under helgen. Fel på utrustningen hos mig eller är det fler som sett det?
2: Det verkar vara aningen rörigt vad gäller kanaler. SVT1 o 2 finns på två olika kanalplatser men båda verkar vara i HD numera även om loggan uppe till höger inte innehåller HD. Fox finns i kanallistan som Fox på två kanalplatser. Slår man på kanalerna heter även den som heter bara Fox Fox HD i infon. Det finns fler exempel på tokigheter.
HD-versionerna av vissa kanaler läggs in även på ordinarie platser, om han har fiber och TV ansluten med HDMI vid uppstart av boxen, tror jag det var. De som inte har det, får SD-versionen på ordinarie plats och HD på 40x.
Postad 31 juli 2016 - 14:13
Ibymafayhas
-
Ibymafayhas
-
Användare
-
-
141 inlägg
Det är rätt intressant med allt "rättighetsstrul", men visar samtidigt hur illa pressade operatörer som Telia är. I och med utbyggnaden av fiber så blöder Telia en stor mängd kunder då de dels inte är valbara i många fall (de ger sig inte in i "öppen fiber") och i de fall de är valbara så är de dyrast, för några ms i ping i bästa fall, vilken i princip ingen bryr sig om.
Ett annat bekymmer är hur de skall kunna genera pengar på sina nät. Eftersom de idag i princip är entrebiljetten för allt underhåll på nätet, men inte har något eget exklusivt innehåll att ge tillbaka, och diskussionerna om nätneutralitet verkar stoppa dem från deras våta dröm, att tvinga viaplay, HBO osv att betala dem dyra pengar för att inte "råka" prioritera ned deras data så lågt att tjänsten inte fungerar.
Samtidigt skall man minnas att det inte var så länge sedan som Canal+ hade "monopol" på sporten (de hade allt förutom Champions League). Minns att jag betalade 399 för Stor+C+, så rätt sjukt hur priserna har ökat sedan 2009.
Det har ryktats om att Telia vill ge sig in och börja producera egen TV, just för att deras tjänster faktiskt skall ge något som konkurrenterna inte gör. Som förebild här finns säkert British Telecom som köpt upp en hel del av fotbollsrättigheterna i England och Europa (delar dem med Sky) och rykten säger att Telia siktar på någon liknande "lösning". DI tog upp kostnaden för kunderna och den var 12-13k om året för engelsmän (Sky+BT för att se motsvarande viasat) så än så länge är det "billigt" att se på sport i Sverige. Mest konkreta som går att hitta är detta: http://www.di.se/art...n-sig-i-c-more/
Långsiktigt är det väl stor risk att sporterna i sig kommer ta stor stryk. Mest förbryllande för egen del är hur innebandyn på TV4 flyttade till betaltv, en liten sport som få om någon skulle betala för vilket i längden bara skadar intresset för den sporten.
Redigerat av Ibymafayhas, 31 juli 2016 - 14:22.
Postad 01 augusti 2016 - 00:19
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Ni som vill blåsa övergiriga Viasat på lite stålar och ändå se på OS (dock i SD-kvalitet) är att teckna sig för exmpelvis YLE-paketet (tre kanaler för 39 kr i månaden). Dom flesta sändningarna där (YLE2) kommer att kommenteras på svenska. Även norska TV2 kommer att sända från OS och den når man genom att teckna Norge-paketet för 39 kr. Också tyska ZDF kommer sända OS men då med tyska kommentatorer. Även danska statstelevisionen DR1 tillsammans med TV2 Danmark kommer att visa från OS, då med danska kommentatorer. 39 kronor kostar även det paketet hos Telia. Helt utan bindningstid. Så nog går det att se mycket av OS om man är nöjd med SD-kvalitet, utan att behöva betala multum till Viasat. :-)
Postad 01 augusti 2016 - 14:25
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Ang. TELIA och VIASAT Sport, jag har fortfarande inte erhållit någon information från TELIA ang. detta eller det "speciella" telefonnumret man kan vända sig till för oss VIASAT Sport kunder... Pinsamt TELIA! EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 01 augusti 2016 - 14:26.
Postad 01 augusti 2016 - 15:13
Unregistered26cb8c4a
-
Unregistered26cb8c4a
-
Användare
-
-
139 inlägg
Ang. TELIA och VIASAT Sport, jag har fortfarande inte erhållit någon information från TELIA ang. detta eller det "speciella" telefonnumret man kan vända sig till för oss VIASAT Sport kunder... Pinsamt TELIA!
EK
Håller med. Om inte Telia och Viasat kommer med en lösning snart så vete faen. Då får Telia betala tillbaka de 900 kr (3 månader × 300 kronor) som man betalat för Viasat sport i väntan på Pl ska börja igen. Och sedan tror jag man får köpa Viaplay via Viasat för att få se mitt kära Liverpool.
Postad 01 augusti 2016 - 16:00
micke13
-
micke13
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Men var det inte just det som Viasat använde som argument i våras för att höja priset på sport paketet. Och nu när de har gjort det så flyttar de fotbollen till en annan kanal för att kunna ta betalt igen för det?
Hos Comhem höjs inte priset utan Viasat sport premium ingår utan extra kostnad. Det gör att Telia-kunder får betala samma pris som alla andra för Viasatpaketen men utan att kunna se de bästa matcherna. Verkar korkat av Telia. Bra sätt att bli av med högbetalande kunder.
Postad 01 augusti 2016 - 16:21
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Ang. TELIA och VIASAT Sport, jag har fortfarande inte erhållit någon information från TELIA ang. detta eller det "speciella" telefonnumret man kan vända sig till för oss VIASAT Sport kunder... Pinsamt TELIA!
EK
Är det detta du menar?
http://www.telia.se/viasatinfo
Postad 01 augusti 2016 - 18:47
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Hos Comhem höjs inte priset utan Viasat sport premium ingår utan extra kostnad. Det gör att Telia-kunder får betala samma pris som alla andra för Viasatpaketen men utan att kunna se de bästa matcherna. Verkar korkat av Telia. Bra sätt att bli av med högbetalande kunder.
Det är MYCKET intressant, TELIA gråter ut och säger att de inte vill höja priset för sina kunder, gör som Com Hem då, "bjud" på den ökade kostnaden, det är som jag sagt tididgare i tråden, allt handlar om TELIAs vinst % vilket är fullt försåtligt men tala då klarspråk och linda in det som ni gör så här för oss "kunders" skull... Är det detta du menar? http://www.telia.se/viasatinfo
Yes.
Redigerat av Unregisteredcec18524, 01 augusti 2016 - 18:50.
Postad 01 augusti 2016 - 19:38
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Vad är det du väntar på? Att Telia ska ringa upp dig personligen eller maila dig och informera om detta telefonnummer?
Postad 01 augusti 2016 - 19:56
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Något speciellt som händer nu? 59 min i kö till kundtjänst för 1 timme sedan. Nu kommer man inte ens fram.
Postad 01 augusti 2016 - 20:15
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Vad är det du väntar på? Att Telia ska ringa upp dig personligen eller maila dig och informera om detta telefonnummer?
Nej och ja, men när de går ut och säger att de skall informera sina VIASAT Sport kunder så förväntar jag med antingen ett mail eller att information läggs ut nåbart/länkat på första sidan, vilket det nu gör först efter ett par dagar. TELIA började informera kunder, det var så media fick nys, men man har inte meddelat alla VIASAT Sport kunder, det är det jag har invändningar emot att detta skall så lång tid 2016. När jag som kund betalar för en tjänst där innehållet ändras väsentligt så vill jag veta detta från min leverantör, inte läsa om det i media först. Kalla mig gammalmodig men jag förväntar mig at informeras av väsentliga förändringar från en leverantör istället för att leta fram informationen själv, även om det absolut inte är ett problem för mig att göra vilket du kan läsa om du läser mina tidigare inlägg att jag var i kontakt med TELIA i ett tidigt skede, jag betalar trots allt för "kundtjänst" varje månad som en del av min abbonnemangskostnad. EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 01 augusti 2016 - 20:16.
Postad 01 augusti 2016 - 20:33
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Nej och ja, men när de går ut och säger att de skall informera sina VIASAT Sport kunder så förväntar jag med antingen ett mail eller att information läggs ut nåbart/länkat på första sidan, vilket det nu gör först efter ett par dagar. TELIA började informera kunder, det var så media fick nys, men man har inte meddelat alla VIASAT Sport kunder, det är det jag har invändningar emot att detta skall så lång tid 2016. När jag som kund betalar för en tjänst där innehållet ändras väsentligt så vill jag veta detta från min leverantör, inte läsa om det i media först. Kalla mig gammalmodig men jag förväntar mig at informeras av väsentliga förändringar från en leverantör istället för att leta fram informationen själv, även om det absolut inte är ett problem för mig att göra vilket du kan läsa om du läser mina tidigare inlägg att jag var i kontakt med TELIA i ett tidigt skede, jag betalar trots allt för "kundtjänst" varje månad som en del av min abbonnemangskostnad.
EK
Ok, har du sett nåt på hemsidan? Det är faktiskt mer än vad jag lyckats med 
Postad 02 augusti 2016 - 03:04
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Det är MYCKET intressant, TELIA gråter ut och säger att de inte vill höja priset för sina kunder, gör som Com Hem då, "bjud" på den ökade kostnaden, det är som jag sagt tididgare i tråden, allt handlar om TELIAs vinst % vilket är fullt försåtligt men tala då klarspråk och linda in det som ni gör så här för oss "kunders" skull...
Yes.
Tror du verkligen Comhem, CD osv bjuder på avgiften?
Det hamnar självklart nån annanstans som t.ex. grundpaket/avgifter eller liknande.
Postad 02 augusti 2016 - 09:16
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Först blir man straffad som telia kund man får inte visast premium inte kan se CL OS
Tidigare blev man straffad för man valt cmore inte får TV3 HD inte kunde COPA America nu kan man inte kan se zlatans debut i morgon
Känns kul vara Telia kund nu NOT
Jag har varit hyfsad nöjd 6 år - Telias play är överlägsen - men när man håller på med trollande av tv paket kanske man ska börja se över, det dåliga är jag har få alternativ där jag bor
Redigerat av Ironse, 02 augusti 2016 - 09:33.
Postad 02 augusti 2016 - 10:25
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Tror du verkligen Comhem, CD osv bjuder på avgiften?
Det hamnar självklart nån annanstans som t.ex. grundpaket/avgifter eller liknande.
"bjuder" inom " " i mitt ursprungliga inlägg.
EK
Ok, har du sett nåt på hemsidan? Det är faktiskt mer än vad jag lyckats med 
Ja, det finns en länk under "Jag behöver hjälp" på sidan, längst ner i den kolumn givetvis.
EK
Postad 02 augusti 2016 - 10:32
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Ja, det finns en länk under "Jag behöver hjälp" på sidan, längst ner i den kolumn givetvis.
EK
Aha, längst ner... det hade man ju inte väntat sig...
Edit: och nu...

Redigerat av Bopper, 02 augusti 2016 - 12:09.
Postad 02 augusti 2016 - 17:08
pryzze
-
pryzze
-
Lärjunge
-
-
352 inlägg
Bra räknat Telia! Stora kanalpaketet - 60 kanaler ...
SVT 1 - En kanal
SVT 1 HD - Två kanaler
SVT 2 - Tre kanaler
SVT 2 HD - Fyra kanaler
o.s.v.
Postad 02 augusti 2016 - 17:41
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Sådär räknar alla leverantörer vad jag sett eller iaf dom flesta.
Redigerat av Leatherface, 02 augusti 2016 - 17:42.
Postad 03 augusti 2016 - 00:19
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Kort bara rörande infon så har Telia inte valt att informera alla på en gång då det rör sig om så många kunder som har Viasat sport paket via Telia och således har inte alla fått informationen på en gång utan det tar några dagar att skicka ut information till alla.
Vidare finns all information jag har tillgång till på http://www.telia.se/viasatinfo och om andra operatörer kommer höja priset får framtiden utvisa helt enkelt.
Edit. Sista kunderna ska får SMS/E-Mail senast imorgon som det ser ut nu. Detta gäller alla kunder som har angivit kontaktuppgifter till oss.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 03 augusti 2016 - 13:59.
Postad 03 augusti 2016 - 13:15
Unregistered26cb8c4a
-
Unregistered26cb8c4a
-
Användare
-
-
139 inlägg
Någon som har kommit på någon bra lösning för att kunna se framförallt Pl på Viasats nya kanal. Jag har telefon och internet via telia (fiber) och är lätt villig att byta allt om det finns något bra alternativ. Och ja jag kan och ska kolla upp allt själv men om någon hittat en prisvärd lösning får ni gärna dela med er.
Postad 03 augusti 2016 - 14:19
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Någon som har kommit på någon bra lösning för att kunna se framförallt Pl på Viasats nya kanal. Jag har telefon och internet via telia (fiber) och är lätt villig att byta allt om det finns något bra alternativ. Och ja jag kan och ska kolla upp allt själv men om någon hittat en prisvärd lösning får ni gärna dela med er.
+1
Postad 03 augusti 2016 - 15:13
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Postad 03 augusti 2016 - 16:37
Sluggo AIKsson
-
Sluggo AIKsson
-
Rookie
-
2 inlägg
Önskar att jag kunde byta, hade com hems tivo förut och var VÄLDIGT nöjd med den lösningen! Speciellt inspelningsmöjligheterna som tycktes oändliga. Blev intvingad till telia av av hyresvärden som förmodligen tjänar grova pengar på att ha telias lösning i hela sitt bestånd (som dessutom är väldigt stort). Har snackat med övriga grannar och dom är långtifrån nöjda dom heller! Men det är väl inte mycket som en hyreslänga kan sätta emot. Bor hos Akelius.
Postad 03 augusti 2016 - 16:43
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Önskar att jag kunde byta, hade com hems tivo förut och var VÄLDIGT nöjd med den lösningen! Speciellt inspelningsmöjligheterna som tycktes oändliga. Blev intvingad till telia av av hyresvärden som förmodligen tjänar grova pengar på att ha telias lösning i hela sitt bestånd (som dessutom är väldigt stort). Har snackat med övriga grannar och dom är långtifrån nöjda dom heller! Men det är väl inte mycket som en hyreslänga kan sätta emot. Bor hos Akelius.
Får bli att avvakta om comhem köper upp boxer, om det sker ska man tydligen få tillgång till samma utbud som comhem kör annars enligt deras kundtjänst
Som det är nu blir man som Telia kund blåst på allt efter 6 år
Redigerat av Ironse, 03 augusti 2016 - 16:43.
Postad 03 augusti 2016 - 16:56
Unregistered26cb8c4a
-
Unregistered26cb8c4a
-
Användare
-
-
139 inlägg
Blev Viaplay för min del
Vad blev det för månadskostnad på den lösningen?
Postad 03 augusti 2016 - 17:18
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Kort bara rörande infon så har Telia inte valt att informera alla på en gång då det rör sig om så många kunder som har Viasat sport paket via Telia och således har inte alla fått informationen på en gång utan det tar några dagar att skicka ut information till alla.
Vidare finns all information jag har tillgång till på http://www.telia.se/viasatinfo och om andra operatörer kommer höja priset får framtiden utvisa helt enkelt.
Edit. Sista kunderna ska får SMS/E-Mail senast imorgon som det ser ut nu. Detta gäller alla kunder som har angivit kontaktuppgifter till oss.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Rent sponant känns det som att Telia borde kunna nå en överenskommelse angående kanalen. Likadant dilemma vart det ju under perioden när Discovery kanalerna m.fl försvann ur utbudet. Då nåddes en överenskommelse ganska snabbt i mina ögon sett. Men o andra sidan fick vi kunder nog smaka på den notan när man höjde de flesta kanal paketen.
Postad 03 augusti 2016 - 17:31
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Rent sponant känns det som att Telia borde kunna nå en överenskommelse angående kanalen. Likadant dilemma vart det ju under perioden när Discovery kanalerna m.fl försvann ur utbudet. Då nåddes en överenskommelse ganska snabbt i mina ögon sett. Men o andra sidan fick vi kunder nog smaka på den notan när man höjde de flesta kanal paketen.
Dyrare paket - längre reklam räcker inte vad blir nästa steg? Vissa kanaler har uppemot 5 min reklam vissa tider kommer bara förstöra tv tittandet ännu mer
Postad 03 augusti 2016 - 17:58
bjornf
-
bjornf
-
Användare
-
-
223 inlägg
Är det inte dags att vi visar konsumentkraft och gemensamt säger upp våra sportpaket.
Det är ju så här hela tiden, nya kanaler startas för att man ska bli tvungen att betala lite till.
Minns ni hur det var med TV4 sport, först fri, sedan kom 12an och sport blev betal.
Tv 10 startades som en kanal för sport, inte så mycket sport där längre, osv.
Nä, när OS är slut får det vara nog.
Postad 03 augusti 2016 - 18:06
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Vad blev det för månadskostnad på den lösningen?
399 för sporten och serier. vill inte och kommer inte missa PL starten, 1 månads uppsägning
Postad 03 augusti 2016 - 18:22
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Ja då känns det som att felet är verifierat iaf.
Hoppas den andra boxen funkar fint.
Du kan söka i denna tråd angående hårddisk-byte - inte ska du ha en halvtrasig box ligga på hyllan! :-)
Det blir precis likadant med den nya boxen så det känns som att det är nåt fel med nätverket i stället. Får gör en felanmälan
Postad 03 augusti 2016 - 18:25
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Är det inte dags att vi visar konsumentkraft och gemensamt säger upp våra sportpaket.
Det är ju så här hela tiden, nya kanaler startas för att man ska bli tvungen att betala lite till.
Minns ni hur det var med TV4 sport, först fri, sedan kom 12an och sport blev betal.
Tv 10 startades som en kanal för sport, inte så mycket sport där längre, osv.
Nä, när OS är slut får det vara nog.
Jag sade upp mitt VS Sport i förrgår. Btw, idag fick jag mitt informationsmaterial från TELIA... bättre sent än aldrig 
VIAPLAY med eller utan film är nu mitt i-lands problem, då 5.1 över ATV samt att Android TV appen lyser med sin frånvaro (men skall båda vara på gång) för mig att luta mer åt det paket som PBateman nämner tidigare i tråden tillsvidare.
EK
EK
Postad 03 augusti 2016 - 19:42
Unregistered26cb8c4a
-
Unregistered26cb8c4a
-
Användare
-
-
139 inlägg
Min bitterhet mot Telia växer. Har precis bestämt mig för att byta allt till Viasat (totalt 787 kr i månaden mot telias 747 kr och flår fler kanaler men mindre ut hastighet på internet). Ringer dör att säga upp telia. Får telsvaret att beräknad väntetid är 29 minuter( 1 minut innan stängning ska jag beräknas få hjälp) men jag har plats 1 i kön. För mig som aldrig jobbat med telesupport låter detta roligt. Hur kan man beräkna att en kund innan mig tar 29 minuter på sig?
Postad 03 augusti 2016 - 21:17
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Kollar nu på united matchen via via play tv3 hd - inte direkt imponerad av kvaliten. Hur mycket bättre skulle det bli om jag köpte smart tv gick in på via play där jämfört om man fick kanalen direkt via telia?
Postad 03 augusti 2016 - 21:19
Unregistered26cb8c4a
-
Unregistered26cb8c4a
-
Användare
-
-
139 inlägg
Min bitterhet mot Telia växer. Har precis bestämt mig för att byta allt till Viasat (totalt 787 kr i månaden mot telias 747 kr och flår fler kanaler men mindre ut hastighet på internet). Ringer dör att säga upp telia. Får telsvaret att beräknad väntetid är 29 minuter( 1 minut innan stängning ska jag beräknas få hjälp) men jag har plats 1 i kön. För mig som aldrig jobbat med telesupport låter detta roligt. Hur kan man beräkna att en kund innan mig tar 29 minuter på sig?
Citerar mig själv. Fick dock försklassig hjälp när jag kom fram. Nu är det bara att hålla tummarna för att bytet går smidigt...
Postad 03 augusti 2016 - 21:32
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Kollar nu på united matchen via via play tv3 hd - inte direkt imponerad av kvaliten. Hur mycket bättre skulle det bli om jag köpte smart tv gick in på via play där jämfört om man fick kanalen direkt via telia?
Bäst bild på Viaplay får man på Apple TV 4 eller Chrome brownser i en dator
Redigerat av lindo, 03 augusti 2016 - 21:40.
Postad 03 augusti 2016 - 23:48
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Nu vet jag inte om komprimeringar är det samma mellan bolagen men tyckte att TV3 HD levererade riktigt bra kvalite på fotbollen.
Kör med CanalDigital via parabol
*Det va inget, såg nu att du kollade via play*
Redigerat av Turbo-Danne, 03 augusti 2016 - 23:49.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|