Hur ser det ut nu för tiden? Är det någon idee att skaffa en VIP1111 om man har en VIP1003?
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 04 augusti 2016 - 08:16
Viasat 16 försvinner 1 september, kommer den att ersättas med någon ny kanal?
Eller kommer kanalpaket Stor och Lagom att få sänkt pris?
Postad 04 augusti 2016 - 10:06
Ni som vill blåsa övergiriga Viasat på lite stålar och ändå se på OS (dock i SD-kvalitet) är att teckna sig för exmpelvis YLE-paketet (tre kanaler för 39 kr i månaden). Dom flesta sändningarna där (YLE2) kommer att kommenteras på svenska. Även norska TV2 kommer att sända från OS och den når man genom att teckna Norge-paketet för 39 kr. Också tyska ZDF kommer sända OS men då med tyska kommentatorer. Även danska statstelevisionen DR1 tillsammans med TV2 Danmark kommer att visa från OS, då med danska kommentatorer. 39 kronor kostar även det paketet hos Telia. Helt utan bindningstid. Så nog går det att se mycket av OS om man är nöjd med SD-kvalitet, utan att behöva betala multum till Viasat. :-)
Stämmer inte riktigt. Jag tog dig på ordet och tecknade mig för norgepaketet. Ingen av kanalerna visar dock OS. Visas tydligen på kanal P1 som inte ingår i paketet. Försöker nu åberopa min ångerrätt och teckna mig för YLE i stället.
Postad 04 augusti 2016 - 11:09
Stämmer inte riktigt. Jag tog dig på ordet och tecknade mig för norgepaketet. Ingen av kanalerna visar dock OS. Visas tydligen på kanal P1 som inte ingår i paketet. Försöker nu åberopa min ångerrätt och teckna mig för YLE i stället.
OS sänds på TV2 Norge, men de sänder inget förrän till helgen.
Postad 04 augusti 2016 - 11:35
Till er som tecknar viaplay direkt med viasat kan det även vara bra att känna till följande:
Inför kommande säsong kommer Premier League införa en del förändringar som påverkar sändningarna för alla TV-bolag i Europa och därmed också för Viasat och Viaplay. Tidigare säsonger har TV-bolag kunnat sända fler matcher parallellt. Premier League tillåter från den här säsongen inte längre några parallellsända matcher, veckodag som helg, med undantag för den sista omgången av Premier League där Viasat kan livesända samtliga matcher. Viasat kommer att sända lika många matcher som tidigare säsonger. Men en viktig förändring är att alla matcherna inte visas live, utan en del kommer istället sändas som inspelad repris direkt efter att den sista livematchen för dagen är färdigspelad.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 04 augusti 2016 - 11:42
Viasat 16 försvinner 1 september, kommer den att ersättas med någon ny kanal?
Eller kommer kanalpaket Stor och Lagom att få sänkt pris?
Med största sannolikhet kommer det inte ske mer förändringar än att kanalen plockas bort då det är Viasat som valt att sluta sända kanalen och det förändrar inget i pris för Viasat kanalerna till Viasat.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 04 augusti 2016 - 11:43.
Postad 04 augusti 2016 - 11:51
Hur ser det ut nu för tiden? Är det någon idee att skaffa en VIP1111 om man har en VIP1003?
Postad 04 augusti 2016 - 12:20
Har en Motorola VIP 1963 box ifrån 2010.
Har den äldre fjärrkontrollen dvs den svarta dosan.
Nu har den gått sönder och jag ringde för att få en ny, men då svarade de mig att den inte längre finns. Testade men dosan som är till min VIP1003 och jag kan göra allting med den dosan förutom att trycka på rec knappen. Vilket är hela idén med en inspelningsbar box.
Hur ska man gå tillväga? Ingen lust att skaffa en ny box då denna fungerar samt har massa program inspelat som jag vill ha kvar.
Postad 04 augusti 2016 - 12:25
Appen zappa då...? Vet inte om den funkar till din box...@Telia Kundservice
Nu har den gått sönder och jag ringde för att få en ny, men då svarade de mig att den inte längre finns. Testade men dosan som är till min VIP1003 och jag kan göra allting med den dosan förutom att trycka på rec knappen. Vilket är hela idén med en inspelningsbar box.
Hur ska man gå tillväga? Ingen lust att skaffa en ny box då denna fungerar samt har massa program inspelat som jag vill ha kvar.
Postad 04 augusti 2016 - 12:28
Appen zappa då...? Vet inte om den funkar till din box...
Appen zappa fungerar enbart tillsammans med Telias egna Router/Modem. Har en egen router inkopplad.
Postad 04 augusti 2016 - 12:32
Har idag för första gången fått felkod 1303 och 1414 kan inte spela upp vissa playtjänster
Postad 04 augusti 2016 - 12:32
Du skall skaffa dig en Logitech Harmony. De kostar en del, men livet blir enklare när man bara har en fjärr...
Postad 04 augusti 2016 - 12:51
@Telia Kundservice
Det är ingen garanti kvar på dem, men du kan beställa en ny via https://www.telia.se...t/fjarrkontroll
Den som är till 1903 ska även spela in knappen fungera på, det är alltså knappen som är på samma plats fast den inte har en spela in bild brevid sig. Har du olika fjärrkontroller så har du mest troligt en 1963-36 och då behöver du den fjärren.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 04 augusti 2016 - 12:54.
Postad 04 augusti 2016 - 13:13
Till er som tecknar viaplay direkt med viasat kan det även vara bra att känna till följande:
Inför kommande säsong kommer Premier League införa en del förändringar som påverkar sändningarna för alla TV-bolag i Europa och därmed också för Viasat och Viaplay. Tidigare säsonger har TV-bolag kunnat sända fler matcher parallellt. Premier League tillåter från den här säsongen inte längre några parallellsända matcher, veckodag som helg, med undantag för den sista omgången av Premier League där Viasat kan livesända samtliga matcher. Viasat kommer att sända lika många matcher som tidigare säsonger. Men en viktig förändring är att alla matcherna inte visas live, utan en del kommer istället sändas som inspelad repris direkt efter att den sista livematchen för dagen är färdigspelad.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Vilket liv det kommer att bli på Viasat och Viaplay kunder
Postad 04 augusti 2016 - 13:38
Kan bara svara för mig själv, och nej vi kan fortfarande se PL. Det tragiska är att Telia skyller allt på Viasat istället för att se till att ge kunderna det som ni förtjänar! Sedan att man dessutom "länkar" till försämringar för konkurrenter är bara så tragiskt och lågt! Nej stå på er telia kunder
Postad 04 augusti 2016 - 13:53
När bara en PL match får visas live, så blir Telia kunder helt utan PL matcher då dessa hamnar i nya kanalen Viasat Sport Premium
Postad 04 augusti 2016 - 13:56
Nja, nytt i år är att PL även infört matchdag fredag kväll, tidigare fick bara en lördag kl 16:00 match visas på satellit och VIAPLAY (två för IPTV), det är främst lördag kl 16 som det går parallella matcher, samt ibland söndag kl 14:30 matchen då det kan gå två parallella, annars brukar söndagen se ut 14:30, ibland (15:00/16:00) och 17:00. Lördag 13:30, 16:00 (parallella matcher) och 18:00, Måndag 21:00, nu tillkommer fredagskväll så antalet matcher borde bli mer eller mindre oförändrat, det är i så fall den "andra" kl 16:00 matchen vi med IPTV i så fall går miste om samt eventuella veckomatcher då de kör full omgång tisdag-onsdag pga. av landskamper etc.
TELIAs inlägg i tråden kan tolkas som det är VIASAT som står bakom parallellmatch ändringen, då det inleds:
Hade jag tecknat med BT och SkySports hade det ju blivit samma restriktion...
EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 04 augusti 2016 - 13:56.
Postad 04 augusti 2016 - 14:09
Du skall skaffa dig en Logitech Harmony. De kostar en del, men livet blir enklare när man bara har en fjärr...
Stort medhåll. Jag skulle just skriva detsamma.
Jag är supernöjd med min gamla Harmony 555.
Postad 04 augusti 2016 - 16:31
Markus Johansson
Telia Kundservice
Tidigare kunde de gå 2 olika matcher på viasat fotboll viasat sport men det försvinner nu?
Så när Viasat bara får sända Zlatan och United då blir vanliga viasat fotboll tom utan sändning alls då? Det man inte vet nu är om repriserna på den nya kanalen sänds på viasat fotboll
Postad 04 augusti 2016 - 18:28
Stort medhåll. Jag skulle just skriva detsamma.
Jag är supernöjd med min gamla Harmony 555.
Tackar för tipset! Skall kollas upp

Postad 05 augusti 2016 - 02:04
jag kanske har en om du kan ge dig till tåls för jag är på mitt sommarställe nu!@Telia Kundservice
Postad 05 augusti 2016 - 08:17
Jämförde mina fakturor från mars månad - av någon anledning har mitt VIASATpremium höjts med 50kr
Det var detta jag skulle bidra med bli blåst på bli tagen PL och CL som flyttas till en annan kanal jag inte får men bidrar till?
Återigen fet skandal av VIASAT!
Hur många kunder hos TELIA kan då tänkas ha VIASAT sportpaket de betalar extra för men inte får tillgång till PL CL?
Redigerat av Ironse, 05 augusti 2016 - 08:17.
Postad 05 augusti 2016 - 11:35
Hur många kunder hos TELIA kan då tänkas ha VIASAT sportpaket de betalar extra för men inte får tillgång till PL CL?
Enligt en artikel i aftonbladet så är det 10 000 tals, så man kan ju gissa att det är mellan 30 000 och 100 000 kunder utifrån den artikeln.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 05 augusti 2016 - 12:02
Enligt en artikel i aftonbladet så är det 10 000 tals, så man kan ju gissa att det är mellan 30 000 och 100 000 kunder utifrån den artikeln.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Och nu såg jag reklam för community shield på viasat sport hd premium och viaplay - som jag har fått via telia pga jag har viasat premium
Så praktiskt taget betalar jag redan för en tjänst med dyrare paket men sämre utbud mot en kanal jag inte får men som jag kan se på webben med sämre kvalite
Redigerat av Ironse, 05 augusti 2016 - 12:20.
Postad 05 augusti 2016 - 14:33
Jovisst sänder TV2 Norge från OS.
http://www.tv2.no/tvguide/#/2016/08/06
Och med tanke på hur billigt det är så funkar det ju utmärkt att också ha YLE:s paket. Dessutom ingen bindningstid. Bara säga upp när man känner för det. Men faktum är att NRK som ingår i det norska paketet sänder mycket sport som inte sänds på SVT. Dom visar exempelvis alla Diamond League-tävlingar, även dom som går på TV12. Har sett mycket som har hänt i tävlingarna genom NRK när TV12 har legat på reklam. Och även på vintern har man kunnat se skidskyttet i sin helhet när TV4 gått över på reklam. Bland annat missade ju TV4 viktiga insatser av svenska deltagare som man inte missade om man såg på NRK.
Postad 05 augusti 2016 - 14:58
Jovisst sänder TV2 Norge från OS.
http://www.tv2.no/tvguide/#/2016/08/06
Och med tanke på hur billigt det är så funkar det ju utmärkt att också ha YLE:s paket. Dessutom ingen bindningstid. Bara säga upp när man känner för det. Men faktum är att NRK som ingår i det norska paketet sänder mycket sport som inte sänds på SVT. Dom visar exempelvis alla Diamond League-tävlingar, även dom som går på TV12. Har sett mycket som har hänt i tävlingarna genom NRK när TV12 har legat på reklam. Och även på vintern har man kunnat se skidskyttet i sin helhet när TV4 gått över på reklam. Bland annat missade ju TV4 viktiga insatser av svenska deltagare som man inte missade om man såg på NRK.
Varför inte köra via Magine. Som ett alternativ så finns detta...
Norska TV2 i norgepaketet för 29:- per månad.
Finska YLE TV 2 HD som om jag fattar det rätt ska sända dygnet runt från OS i Soumi-paketet för 19:- i månaden.
Redigerat av Stefan Bäckman, 05 augusti 2016 - 14:58.
Postad 05 augusti 2016 - 15:58
Läser man runt lite så la ju TV4 ner alla sina lokala sändningar 2014.
Eller har jag förstått det hela fel. :/
Postad 05 augusti 2016 - 16:19
Nu kanske jag är helt ute och cyklar men om man pratar om TV4 HD så undrar jag om det är lokala väder telia väntar på att få in?
Läser man runt lite så la ju TV4 ner alla sina lokala sändningar 2014.
Eller har jag förstått det hela fel. :/
Det är lokal reklam som är stötestenen.
Får jag göra en kvalificerad gissning så skulle jag vänta och se vilka trevliga nya funktioner som kommer med en ny box då det borde komma en ny box snart..Markus JohanssonTelia Kundservice
Så länge jag haft Telia har det inte inneburit några nya funktioner när en ny box har kommit, bara snabbare respons vid fjärrkontrollsanvändning etc. Ska din "gissning" tolkas som att det mönstret är på väg att brytas? Du lär ju veta eftersom det är du som utvecklar programvaran till boxarna...
Postad 05 augusti 2016 - 19:42
Och nu såg jag reklam för community shield på viasat sport hd premium och viaplay - som jag har fått via telia pga jag har viasat premium
Så praktiskt taget betalar jag redan för en tjänst med dyrare paket men sämre utbud mot en kanal jag inte får men som jag kan se på webben med sämre kvalite
Det är t.o.m värre än så, de content som visas på VS Premium har du inte tillgång till på ditt TELIA "sponsrade" VIAPLAY...
EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 05 augusti 2016 - 19:43.
Postad 05 augusti 2016 - 20:16
Det är t.o.m värre än så, de content som visas på VS Premium har du inte tillgång till på ditt TELIA "sponsrade" VIAPLAY...
EK
Det fungerar nu iaf att se championshipmatchen som visas på premium via "teliaviaplay".
Postad 05 augusti 2016 - 20:23
Det fungerar nu iaf att se championshipmatchen som visas på premium via "teliaviaplay".
Berätta inte för någon på Viasat bara... Men bildkvaliteten är ju helt kass!
Postad 06 augusti 2016 - 06:59
Jag tror att viasat gör detta bara få mera abonnenter. Och därför visar OS på den nya kanalen.Dom trodde att Telia skulle betala för den nya kanalen så vi som har Telia skulle få se OS.. I stället skulle alla säga upp viasat paketen som protest mot höjningarna och den nya kanalen. Om man har Telia digital tv ska jag då vara tvungen och skaffa parabol från viasat för att se OS i bra bild...Tror inte det......
Postad 06 augusti 2016 - 12:44
Ja finns på hemsidan nu:
http://www.telia.se/...bete-med-viasat
Redigerat av tkarki, 06 augusti 2016 - 12:44.
Postad 06 augusti 2016 - 13:03
Så vad ska man nu göra då?
ViaPlay Sport 399 kr
Viasat Sport 399 kr
Blir det samma samma eller?
Postad 06 augusti 2016 - 13:09
Jäkla pers
Först dramat med discovery nu viasat, hur länge har "förhandlingarna" pågått innan eller gör man detta för gratis reklam publicering eftersom media alltid tar upp det precis när "förhandlingarna" brakat?
Redigerat av Ironse, 06 augusti 2016 - 13:12.
Postad 06 augusti 2016 - 13:24
Pratade med Telia på telefon då chatten inte hade alla uppgifter
Men det besked jag fick på telefon är de 3 nya kanalerna ska ingå i mitt viasat premium paket jag hade tidigare och INGEN prishöjning
Postad 06 augusti 2016 - 13:40
Strålande! Då kan jag skaffa Viasat Sport Premium via Fiber från en leverantör med inspelningsbar box. Bra jobbat Telia!
Postad 06 augusti 2016 - 13:53
Så vad ska man nu göra då?
ViaPlay Sport 399 kr
Viasat Sport 399 kr
Blir det samma samma eller?
I viaplay ingår golf, ej i Viasat sport.
Kvaliteten är bättre på linjära kanaler.
Så, golf eller bättre bild.
Postad 06 augusti 2016 - 14:15
Se även pressrelease som släptes vid 13:00 idag efter att förhandlingarna blev klara igår.
Ni kan även notera att Viasat kanalerna kommer att finnas via play+ med i framtiden så behovet att logga in på viaplay bör minska i framtiden.
EDIT: Ni kommer som jag fattat det kunna se PL på viaplay imorgon.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 06 augusti 2016 - 14:24.
Postad 06 augusti 2016 - 14:27
Se även pressrelease som släptes vid 13:00 idag efter att förhandlingarna blev klara igår.
Ni kan även notera att Viasat kanalerna kommer att finnas via play+ med i framtiden så behovet att logga in på viaplay bör minska i framtiden.
Markus Johansson
Telia Kundservice
I vilket/vilka paket kommer TV3 Sport HD hamna om du vet?
Postad 06 augusti 2016 - 15:09
Markus Johansson
Telia Kundservice
Så om man har kanalpaket stor kommer man kunna se TV3, TV6, TV8 och TV10 på play+?
Redigerat av sportmats, 06 augusti 2016 - 15:31.
Postad 06 augusti 2016 - 15:46
Markus Johansson
Telia Kundservice
Har aldrig satt mig in i play+...
Men där kan man se kanalerna live, när de sänds "på TV"?
Vill man se i efterhand så är det Viaplay som gäller?
Postad 06 augusti 2016 - 16:07
Markus Johansson
Telia Kundservice
Hur kan man prioritera att få Viasat att erbjuda Play+ istället för att få TV3 HD och TV6 HD? Hade varit bra med båda såklart men prioritera HD-kvalitet!!!
Postad 06 augusti 2016 - 17:19
Och priset är oförändrat 399kr/mån?
Ja, vilket sannolikt innebär att de tar ut kostnadsökningen av oss som hatar sport istället.
Postad 06 augusti 2016 - 17:32
Ja, vilket sannolikt innebär att de tar ut kostnadsökningen av oss som hatar sport istället.
Eller så väntar dom ett tag och tar ut det senare. Som det va med Discovery avtalet. Det lät så bra när avtalet gjordes och ingen höjdning men det gick ett halv år typ och sen kom höjdningen utan att något annat ändrades.
Postad 06 augusti 2016 - 17:43
Eller så väntar dom ett tag och tar ut det senare. Som det va med Discovery avtalet. Det lät så bra när avtalet gjordes och ingen höjdning men det gick ett halv år typ och sen kom höjdningen utan att något annat ändrades.
Just vad som oroar mig. osäker på om jag återaktiverar eller om jag håller mig till Viaplay
Postad 06 augusti 2016 - 18:01
Hatten av för TELIA som löst detta så snabbt...
EK
Postad 06 augusti 2016 - 18:51
Hur kan man prioritera att få Viasat att erbjuda Play+ istället för att få TV3 HD och TV6 HD? Hade varit bra med båda såklart men prioritera HD-kvalitet!!!
TV3HD finns ju redan...
6 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
qbase